Ongelmana on Base -tietokannan muokattavuus. Pidän jäsenrekisteriä ja tietojen syöttäminen "väliin" tuottaa ongelmia, toisin sanoen, miten saa lisättyä rivejä tietokantaan. Käytännössä, jos joukkueeseen tulee uusi pelaaja, miten saan lisättyä pelaajan tietokannan keskelle joukkueen kohdalle. Hieman nihkeältä tuo Base vaikuttaa lyhyellä tutustumisella..
OpenOffice Base -ongelma
1
675
Vastaukset
Onhan tuo tietenkin vähän jäykän tuntuinen. Perustauluun lisääminen tapahtuu loppuun tai lisäysrivi näkyy alimpana Taulukkonäkymässä (Table Data View?). Valitsemalla Taulun tiedot -palkista lajittelutoimintoja saadaan rekisteri/taulu haluttuun järjestykseen näytölle, joka säilyy seuraavaan istuntoonkin.
Siis "väliin" lisättävä tietue (uusi pelaaja?) tulee aluksi alimmalle riville, kunnes painetaan esim. Päivitä-painiketta. Silloin tietue siirtyy asetetun lajittelun osoittamaan paikkaan, esim. nimisarakkeen aakkosjärjestyksen mukaisesti.
Näkymillä saadaan pysyvämmin järjestetty tietojen esitys lisäystoiminnosta tinkien.
Lomakkeilla voidaan luoda tietuekohtainen esitys lisäysmahdollisuuksin.
Makroilla voidaan automatisoida toimintoja.
Baselle on suomenkieliset ohjeet.
Oletettavasti Basen käyttölisenssi ei ole ollut kallis, jolloin säästyneitä varoja voisi ehkä käyttää ohjelmiston kurssiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801897
- 1241600
- 1241125
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161081- 351036
- 78933
- 52896
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4838