Valtava vauvakuume

ei-yrittänyt

Onkohan muita, joilla on tämän tasoista vauvakuumetta? Olen 24-vuotias, eli vielä nuori, mutta itsestäni alkaa tuntumaan hyvin vanhalta, koska ei vieläkään ole lapsia, eikä niitä olla vielä hankkimassa. Olen kuitenkin halunnut lasta aivan 15-vuotiaasta lähtien ja suunnitelmana olikin, että viimeisään 25-vuotiaana minulla on jo vähintään kaksi lasta.

Muutaman vuoden vanhempi miesystäväni opiskelee edelleen ja minä olen alipalkatussa työssä, joten nämä estävät meidän yrittämisetkin. Haluamme tarjota pienellemme parasta, joten odotamme ainakin siihen asti, että mieheni valmistuu. Miehelläni ei ole vauvakuumetta, ja hän haluaa sellaisen "sitten joskus". Mutta minulla kuumeeni on mennyt siihen, etten muuta mietikään. Mietin esimerkiksi aamuisin, että nyt laitan yksin aamupalani ja järjestelen kaikki, mutta sitten kun minulla on lapsi, niin teen näin ja näin, ja jos se kiukuttelee, niin teen näin. Tai mietin minkälaiset rukkaset hankin, minkälaista meillä on kun lapsi on 5v, minkälaista on istua ja katsoa lapsen ensimmäistä koulun kevät juhlaa, entä kun hän valmistuu ylioppilaaksi/ammattiin, minkälaista on olla huoltaja, äiti. Elän tavallaan mielikuvissani jo siinä hetkessä, kun minulla on jo lapsi/lapsia. Enkä osaa enää nauttia nykypäivästä, en halua mennä yökerhoon, koska sitten kun minulla on lapsi, niin en silloinkaan mene.

Mutta entä, jos emme saakaan lasta? Että en pysty kokemaan raskautta ja synnytystä (jota myöskin olen hyvin paljon miettinyt ja "suunnitellut"), en osaa edes kuvitella sellaista vaihtoehtoa, se varmasti on hyvi pitkä ja tuskainen prosessi.

Liikaa ajatuksia ja toiveita. Ja varmasti on täysin erilaista sitten tämä oikea elämä.

28

2334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äidiksi?

      Itselläni on aivan samanlaiset mielikuvat!! Ihanaa huomata, että joku muukin tuskailee ja miettii samoja asiota!
      Välillä kun ei tiedä minne sitä turhautumistaan purkaisi. Avopuoliso jo hattua myötem täynnä minun vauvahaaveitani. huoh..

      • sonho

        Niin, näitä tunteita olen minäkin pitkään tuntenu ja pohdiskellu. Olen 23-vuotias ja halunnut lapsesta asti perheen. Viisivuotiaana sanoin haluavani sata lasta. No joo, ehkä hieman pienempi määrä riittää, mutta kaipuu on edelleen sama. :) Pahin lapsen kaipuuni on kestänyt viime kevättalvesta. Jotenkin tuntuu, että nyt alkaa olla kaikki palaset elämässä kohallaan ja kahdestaan ollaan oltu jo ihan tarpeeksi (viisi vuotta). Olen yrittänyt olla asiaa liikaa pohtimatta, mutta siltikin asiaa on tullut käsiteltyä niin monelta kantilta että. Vuoden sisään on moni ystäväni ja tuttavani saanut lapsia ja töitäkin teen lasten parissa. Että ei ole helppoa ollut vältellä aihetta! Nyt tilanne on siinä onnellisessa asemassa, että muutamaa vuotta vanhempi mieheni on viimein kypsynyt asiaan. Vielä viime keväänä hän ei halunnut asiaa ajatella ollenkaan, vaikka olikin sanonut jo seurustelun alkuvaiheilla (jolloin olin asiaa jo hyvissä ajoin tiedustellut), haluavansa lapsia "sitten joskus". Tuossa pari kuukautta sitten päätimme vihdoin, että keväällä alamme yrittämään lasta. En millään malta odottaa sitä! Toivottavasti raskautta ei tarvitse kovin kauaa odotella. Nopea plussa olisi mitä parhain valmistujaislahja (valmistun keväällä jossain vaiheessa, opinnot ovat enää hyvin pienestä kiinni). :) Mieheni on ollut työelämässä pari vuotta.

        Täytyy kyllä myöntää, että minua myös vähän pelottaa. Ei vanhemmuus kuitenkaan. Uskon olevani hyvä äiti ja mieheni hyvä isä. Täydellistä vanhemmuuttahan ei olekaan, ei tarvitsekaan olla. Mutta meillä on kaikki potentiaali. :) Pelkään sitä, että raskaaksi tulo ei ole niin helppoa. Paras ystäväni ja hänen miehensä saivat tietää reilu vuosi sitten, vajaan vuoden yrittämisen jälkeen, etteivät he saa lapsia. Mies ei voi saada biologisia lapsia ikinä. Nyt tilanne on heidän osaltaan "jäähyllä", tulevaisuus näyttää, tuleeko heistä joskus vanhempia muilla keinoin. Ystäväni on rauhoitellut minua ja jopa nähnyt unta, että tuli katsomaan minua ja vastasyntynyttä laitokselle. Hän on ihanasti mukana asiassa, vaikka omat kokemukset ovat vielä suhteellisen tuoreita. Alussa asia olikin todella rankka ottaa vastaan, mutta nyt hän ja miehensä ovat alkaneet olla sinut asian kanssa.

        Ei tässä siis muu auta kuin yrittää nauttia tästä päivästä sellaisena kuin se nyt on käsillä. Joku päivä saan sitten toivottavasti lukea ne plussat testistä. Sitä odotellassa. :)


    • -...-

      Olen myös 24-vuotias vauvakuumeinen. Erosin keväällä pitkästä parisuhteesta, joten vielä ei vauvakuumeeseen ole tulossa lääkitystä pitkään aikaan. Toisaalta näin jälkeen päin olen onnellinen, että päätin lähteä huonosta suhteesta, enkä yrittänyt "pelastaa" sitä vauvalla, koska eihän siitä mitään olisi tullut.

      Välillä sydäntä raastaa seurata vierestä tuttava pariskunnan suhdetta. Heillä on kaksi pientä lasta, omakotitalo, kaikki kulissit kunnossa. Nyt nainen odottaa kolmatta lasta. Silti he riitelevät koko ajan, eivätkä ole toistensa kanssa onnellisia. Välillä tunnen katkeruuttakin siitä, että he niin konkreettisesti elävät "unelmaani", mutteivat ole tilanteesta onnellisia.

      Tietenkään ei koskaan ole varmaa, voiko saada lasta, mutta onneksi nykyään hoitotulokset mahdollisten ongelmien kohdatessa on hyviä...

      Tsemppiä teille muille vauvakuumeisille :)!

    • tok.hotel.

      mie oon kanssa 24 ja olen ylä-asteelta asti haaveillut vauvasta. minulla ei ole miestä,en ole koskaan edes seurustellu. mutta haaveilen lapsesta koko ajan. ostan vauva lehtiä ja neutraalin värisiä vaatteita.
      siitä minä olen ihan varma että jos joutuisinkin yksinhuoltaja äidiksi niin tiedän että pärjään. minulla on kavereita jotka on yksinhuoltajia ja he pärjäävät hyvin lapsen kanssa. tää vauvakuume on ihan kamala. ajattelen lapsia koko ajan. onneksi voi aina kaverin lapsia käydä kahtomassa ja hoitamassa välillä. mutta hirveetä kyl on kun ei ole omaa lasta. olen suurtalouskokki ja käyn töissä ja on oma asunto. kaikki on tosi hyvin elämässä mutta se lapsi puuttuu ja ehkä se mieskin. :) tietysti vaikuttaa myös lapsen saamiseen ylipaino. sitä on jonkun verran. kun sais vähäsen laihdutettua niin ehkäpä onnistuisi paremmin. olen kyl yrittäny yhden illan jutuilla tulla raskaaksi, mutta ei ole tärpännyt. käyn säännöllisesti lääkärissä ja muuta vikaa ei taida olla kun vaan se ylipaino. olen niin epätoivoinen.

      tsemppiä kaikille vauvakuumeisille :)

      • Nainen Oulusta

        "olen kyl yrittäny yhden illan jutuilla tulla raskaaksi, mutta ei ole tärpännyt"

        Voi luoja!! Toivottavasti kukaan satunnainen mies ei enää harrasta kanssasi seksiä!!


      • Stylish25
        Nainen Oulusta kirjoitti:

        "olen kyl yrittäny yhden illan jutuilla tulla raskaaksi, mutta ei ole tärpännyt"

        Voi luoja!! Toivottavasti kukaan satunnainen mies ei enää harrasta kanssasi seksiä!!

        Mitä mitä? Onko se muka jotenkin joltakulta pois? Ei ole.Hän on ONNETON!


    • voivoi..

      Kauhea on vauvakuume kyllä..ite oon täyttäny lähikuukausina 18, silti en ajattele nykyisin muuta kun sitä että voi kun olis oma vauva mitä sais hoitaa ja huolehtia ja rakastaa,ja nähdä kun sen kasvaa aikuiseks : ) poikaystävä ei oikein lämpeä ajatukselle se sama "joskus sit"..yritän kyllä lämmitellä sitä kovasti tähän touhuun !:D vähän tuo synnyttäminen kyllä pelottaa ja mietityttää..mitään mukavaahan se ei kuullun ja nähdyn perusteella ole..mut toiveissa vauva nyt vuodelle 2010 tai viimeistään 2011.

      • Bufster84

        Kuvailit hyvin vauvakuumetta. Itse kun aikoinaan yritin miehelleni selittää fiiliksiäni, niin osasin sanoa vain, että olen äiti ilman lasta. Kaikessa mitä teen, ajattelen aina "että mitäs sitten pikkuisen kanssa?" Ja aivan on mielikuvat siitä syntymästä eskariin ja valmistujaisiin, oikeastaan aina lapsenlapsiin saakka. Ja se pelko lapsettomuudesta kouraisee kyllä enemmän kuin usein...

        Siksi, vaikka elämäntilanteemme ei ole ihanteellinen, aiomme nyt yrittää lasta. Minä vasta aloitan koulun ja mieheni jää työttömäksi kun muutetaan toiselle paikkakunnalle(selittelinkin tätä tilannetta aikaisemmassa keskustelussa). Mutta hän on alalla jolta löytyy kohtuu hyvin hyväpalkkaista työtä. Tiedän että tulemme pärjäämään. Ja minulla on tulevaisuudessa vielä haave yliopistosta, eli tulen joka tapauksessa olemaan jossain vaiheessa elämääni opiskelija lapsen kanssa.

        Ihailen malttiasi odottaa siihen asti että kaikki on niin täydellistä kun voi olla. Ehkä meidän tilanteemme tuntuu hyvältä siksi, että minä ja mieheni molemmat olimme todellisia vahinkolapsia haastavissa elämäntilanteissa ;)


      • mammelinjkjhb
        Bufster84 kirjoitti:

        Kuvailit hyvin vauvakuumetta. Itse kun aikoinaan yritin miehelleni selittää fiiliksiäni, niin osasin sanoa vain, että olen äiti ilman lasta. Kaikessa mitä teen, ajattelen aina "että mitäs sitten pikkuisen kanssa?" Ja aivan on mielikuvat siitä syntymästä eskariin ja valmistujaisiin, oikeastaan aina lapsenlapsiin saakka. Ja se pelko lapsettomuudesta kouraisee kyllä enemmän kuin usein...

        Siksi, vaikka elämäntilanteemme ei ole ihanteellinen, aiomme nyt yrittää lasta. Minä vasta aloitan koulun ja mieheni jää työttömäksi kun muutetaan toiselle paikkakunnalle(selittelinkin tätä tilannetta aikaisemmassa keskustelussa). Mutta hän on alalla jolta löytyy kohtuu hyvin hyväpalkkaista työtä. Tiedän että tulemme pärjäämään. Ja minulla on tulevaisuudessa vielä haave yliopistosta, eli tulen joka tapauksessa olemaan jossain vaiheessa elämääni opiskelija lapsen kanssa.

        Ihailen malttiasi odottaa siihen asti että kaikki on niin täydellistä kun voi olla. Ehkä meidän tilanteemme tuntuu hyvältä siksi, että minä ja mieheni molemmat olimme todellisia vahinkolapsia haastavissa elämäntilanteissa ;)

        särähti kyllä korvaan tuo yhden illan jutuilla tuleminen raskaaks....itelle kävi vahingossa näin..ja kylllä sitä pärjää lapsen kanssa---mutta on se lapselle rankkaa elää ilman isää....jos käy niin kuin meillä että isä ei pidä yhteyttä....joten suosittelen että odotat vaan sitä oikeaa..niin ei tarvi lapsen kärsiä isättömyydestä miten minun pikkuiseni tekee...:( 5vuotias kaipaa jo paljon isää..mutta minkäs teet kun isä ei kaipaa lastansa.ja ois se sullekkihn rankkaa..nähdä niin sanottuan onnellisia perheitä....koska varmaan jokainen meistä haaveilut ehjästä perheestä..itelle ainakin a4rka paikka..mutta onnea vauvailuun siltikin


      • KevättäOdotellessa
        Bufster84 kirjoitti:

        Kuvailit hyvin vauvakuumetta. Itse kun aikoinaan yritin miehelleni selittää fiiliksiäni, niin osasin sanoa vain, että olen äiti ilman lasta. Kaikessa mitä teen, ajattelen aina "että mitäs sitten pikkuisen kanssa?" Ja aivan on mielikuvat siitä syntymästä eskariin ja valmistujaisiin, oikeastaan aina lapsenlapsiin saakka. Ja se pelko lapsettomuudesta kouraisee kyllä enemmän kuin usein...

        Siksi, vaikka elämäntilanteemme ei ole ihanteellinen, aiomme nyt yrittää lasta. Minä vasta aloitan koulun ja mieheni jää työttömäksi kun muutetaan toiselle paikkakunnalle(selittelinkin tätä tilannetta aikaisemmassa keskustelussa). Mutta hän on alalla jolta löytyy kohtuu hyvin hyväpalkkaista työtä. Tiedän että tulemme pärjäämään. Ja minulla on tulevaisuudessa vielä haave yliopistosta, eli tulen joka tapauksessa olemaan jossain vaiheessa elämääni opiskelija lapsen kanssa.

        Ihailen malttiasi odottaa siihen asti että kaikki on niin täydellistä kun voi olla. Ehkä meidän tilanteemme tuntuu hyvältä siksi, että minä ja mieheni molemmat olimme todellisia vahinkolapsia haastavissa elämäntilanteissa ;)

        Uskomatonta että joku käytti noita sanoja, "äiti ilman lasta"... noita sanoja olen itsekin käyttänyt :)
        Vauvakuumeilu on tuttua minullekin jo vuosien ajalta, mutta en ole miehelle asiasta uskaltanut "vielä" puhua... hän kuitenkin otti asian itse lauantaina puheeksi ja sovittiin että yritys alkaa keväällä/kesällä.


    • Voih. Allekirjoitan kaiken kirjoittamasi. Lisäksi ostin pinnasängyn kirpparilta kunnostettavaksi "hoitolapsia ajatellen", vaikka todellisuudessa näen siinä tietysti oman kääröni. Tiedän tasan mihin järjestykseen isoin makkarimme sisustetaan esikoisen myötä, missä säilytän vaippoja, kumpi kylvettää, minkä iltarukouksen opetan lapselleni, kuka tulee kummiksi... tai siis tiedän ja tiedän, haaveilen vasta, enkä ole asioita yksin päättänyt vaan on näistä miehen kanssa puhuttu. Listaan vaatteitani, joiden ajattelen sopivan käyttöön alku- ja ehkä keskiraskaudestakin, suunnittelen millaisia haluan ostaa loppuraskautta varten, miten ja missä järjestyksessä ja millä viikoilla kerromme uutisista läheisille, mihin seulontoihin haluan osallistua. Kuvittelen tilannetta, jossa näemme sikiön ensimmäistä kertaa ultrassa ja puristamme mieheni kanssa toistemme kättä. Onpa joskus käväissyt mielessä jopa mitä ruokia voisin tehdä valmiiksi pakastimeen loppuraskaudesta, niin että sairaalasta kotiin tultua olisi jotain arkea helpottamassa. Olemme vasta muuttaneet, ja haluan tutustua uuteen kotikirkkooni, koska täytyyhän minulla olla joku mielikuva henkilökunnasta kun varaan pappia ristiäisiin. Kuvittelen tilannetta, jossa istun (äitiydestä hehkeänä tietysti ;D) sohvalla imettämässä kun mies tulee töistä kotiin ja suukottaa meitä molempia.

      Kuvittelen myös tilanteet joissa lapsi saa itkupotkuraivarin, sairastuu, sanoo minulle että äiti on mäntti... olemme keskustelleet (eli mies on vastannut kun kysytään :D) millaista kurinpitoa haluamme toteuttaa, miten haluamme lastemme osallistuvan kotitöihin, miten aiomme yrittää opettaa heille rahan arvoa ja rahankäytön suunnittelua. Olen miettinyt miten suhtaudun jos lapsi on vaikeasti sairas tai sairastuu. Tai hän ei olekaan enkelinkiharainen herranterttu vaan pahantahtoisen oloinen pikkupiru.

      Jotenkin minusta tuntuu, että minun tarkoitukseni on olla äiti. Tiedän (tai kuvittelen tietäväni), että kun tulen raskaaksi, tunnen itseni paljona arvokkaammaksi, merkityksellisemmäksi... teen jotain todella hienoa. Viis raskausarvista, riipputisseistä, hiustenlähdöstä, saan antaa toiselle elämän! Tiedostan myös sen, että haluni on puhtaasti itsekäs, hedelmöittymätön lapsi kun ei osaa elämäänsä vielä kaivata :)

      Jep. Samassa suossa. Syvällä siellä. Ja vielä ei ole meidänkään aika yrittää. Ja onneksi, luojan kiitos, osaan vielä olla onnellinen myös tästä ihanasta ajasta kun saamme nauttia rauhassa toisistamme mieheni kanssa.

    • minulla

      24 vuotta on ikaa, ja mies ei halua viela lapsia. Vaikka han sanoo etta parin vuoden paasta voidaan alkaa yrittaa, ei se paljon lohduta. Yksi edella kirjoittaneista sanoi etta tuntee olevansa aiti ilman lapsia, mika kuvaa hyvin minunkin tuntemuksia. Miehelleni olen koittanut sita selittaa niin etta minusta tuntuu aivan kuin minua pidettaisiin vakisin erosta rakkaasta ihmisesta, ja joka paiva on sydanta sarkeva ikava. Tunnen niin paljon rakkautta syntymattomia lapsiani kohtaan etta joskus tuntuu etta pakahdun (ja yleensa paadyn itkemaan). Vauvanvaatteita on valittuna, talossamme ylimaarainen huone on tarkasti suunniteltu vauvan huoneeksi, nimi on valittu, joskus kuvittelen olevani raskaana, silittelen mahaani ja unelmoin, ja tuntuu etta elamani alkaa kun lapsi syntyy. siihen asti tarkoitukseni on lahinna valmistautua siihen.
      Pelko lapsettomuudesta on myos minulla valilla melko musertava. Ennen koitin vakuutella itselleni etta kylla se siita sitten, adoptoidakin voi ja muutakin sisaltoa elamaan loytaa jos pakko on, mutta enaa en valehtele itselleni. Siina menisi pohja kaikelta mita koen tarkeaksi, ja elaisin loppuelamani loputtoman surkeana.

      • sansun

        Kuulostaa kyllä hyvin paljon samoilta ajatuksilta, mitä itselläni on. Aika ei kuitenkaan ole ihan vielä. Todennäköisesti vuoden lopulla tai viimeistään ensi vuoden puolella jätämme ehkäisyn pois. Voi sitten sitä riemua ja odotusta ja jännitystä, tärppääkö kuinka nopeasti, vaiko ollenkaan. Ajatuskin siitä, milloin päätämme jättää ehkäisyn pois, kutkuttavaa:) Se tosiaan jännittää/pelottaa, voiko edes raskaaksi tulla. Mitäs sitten jos ei..Adoptio olisi varmasti toinen vaihtoehto. Ikää parin kk päästä 26.


    • Yksi samassa veneess

      Ymmärtäisiköhän armas mieheni minua paremmin, jos näyttäisin hänelle tämän viestiketjun? Ymmärtäisikö hän, että sen suurentele ajatustani, ja että tämä ei ole epänormaalia - vaan monella naiseuteen kuuluvaa. Ei sillä että se vaikuttaisi hänen valmiuteensa tulla isäksi, mutta asiasta olisi helpompi keskustella ja sen avulla sietää tätä odotusta, jos kumpikin ymmärtäisi vastapuolen ajatuksia.

      • venus18

        Olipa kiva lukea tätä keskustelua. Itse täytän vasta kesällä 18 ja tiedän että olen nuori enkä nyt olekaan hankkimassa lapsia, voi kunpa voisinkin. Mietin joka päivä kuinka haluaisin jo oma käärön syliini ja kasvattaa sitä poikaystäväni kanssa.

        Aloin unelmoimaan ja myös puhumaan vauvasta nykyiselle poikaystävälleni ennekö aloimme edes seurustelemaan! Tyyliin ''sun kanssa mä sit joskus kyllä voisin ehkä haluta vauvan'' ja todellakin vieläkin haluan! En löytäisi mistään parempaa isää laspsilleni. :) Olemme puhuneet tästä melkein koko seurustelumme ajan ja onneksi hänkin haluaa nuorena lapsen, mutta en millään jaksaisi odottaa vähintään2 vuotta että armeija, oma lukio on ohi ja varmat tulot tiedossa. Odotan niin paljon sitä hetkeän kun oikeasti saamme alkaa yrittämään vauvaa ja sitten kun se ehkä tulisi. Olemme jo niin suunnitelleet nimiä ja kuinka kasvatamme lapset yms.

        Minusta tuntuu jopa siltä, että kärsin tällähetkellä hieman ''masennusta'' siitä kun joudun tiedostamaan sen nyt itselleni että en voi tehdä vauvaa vielä. Itken monesti illalla ja haluaisin vain olla jo hiukan ''isompi''. Meidän suvussa nyt on tullut aika monta vauvaa tässä lähiaikoina ja se varmasti helpottaisi kuumettani jos voisin olla heidän kanssaan, mutta kun ne asuvat niin kaukana että näin pikkuisia vauvoja harvoin. :( Niin kateellisena aina katson kaupungilla tai kaupoilla niitä onnellisia naisia joilla on pikkuinen mahassa ja he ovat onnellisia. :) Sitä vain on niin ihana katsella.

        Monet voivat nytkin ajatella että minkälainen oikein olen, enkä ole valmis äidiksi tai mitään. En ehkä olekaan, vielä, mutta kyllä haluan nuorena saada lapsen ja olla sille paras mahdollinen äiti ja rakastaa. Ja tietysti haluan että lapsella on täydellinen isä. On niin hauska kun meidän seurustelun alkuajoilla jo ''anoppini'' vain tokaisi että ''Minulle ei oo sitten mitään väliä millon niitä lapsenlapsia alkaa tulemaan'' ja myös omalla äidilläni on hirveä vauvakuume (johtuen hänen siskonsa 2 ihanasta alle 2-vuotiaasta tytöstä).

        Olipas typerä tulla tänne selittämään mutta kun tuntuu ettei oikein kukaan tajua minua muualla ja nyt vasta eksyin tänne niin oli pakko kirjoittaa jotain. Ei tätä varmaan kukaan edes lue mutta ei sen väliä :D


      • äidiksi syntynyt
        venus18 kirjoitti:

        Olipa kiva lukea tätä keskustelua. Itse täytän vasta kesällä 18 ja tiedän että olen nuori enkä nyt olekaan hankkimassa lapsia, voi kunpa voisinkin. Mietin joka päivä kuinka haluaisin jo oma käärön syliini ja kasvattaa sitä poikaystäväni kanssa.

        Aloin unelmoimaan ja myös puhumaan vauvasta nykyiselle poikaystävälleni ennekö aloimme edes seurustelemaan! Tyyliin ''sun kanssa mä sit joskus kyllä voisin ehkä haluta vauvan'' ja todellakin vieläkin haluan! En löytäisi mistään parempaa isää laspsilleni. :) Olemme puhuneet tästä melkein koko seurustelumme ajan ja onneksi hänkin haluaa nuorena lapsen, mutta en millään jaksaisi odottaa vähintään2 vuotta että armeija, oma lukio on ohi ja varmat tulot tiedossa. Odotan niin paljon sitä hetkeän kun oikeasti saamme alkaa yrittämään vauvaa ja sitten kun se ehkä tulisi. Olemme jo niin suunnitelleet nimiä ja kuinka kasvatamme lapset yms.

        Minusta tuntuu jopa siltä, että kärsin tällähetkellä hieman ''masennusta'' siitä kun joudun tiedostamaan sen nyt itselleni että en voi tehdä vauvaa vielä. Itken monesti illalla ja haluaisin vain olla jo hiukan ''isompi''. Meidän suvussa nyt on tullut aika monta vauvaa tässä lähiaikoina ja se varmasti helpottaisi kuumettani jos voisin olla heidän kanssaan, mutta kun ne asuvat niin kaukana että näin pikkuisia vauvoja harvoin. :( Niin kateellisena aina katson kaupungilla tai kaupoilla niitä onnellisia naisia joilla on pikkuinen mahassa ja he ovat onnellisia. :) Sitä vain on niin ihana katsella.

        Monet voivat nytkin ajatella että minkälainen oikein olen, enkä ole valmis äidiksi tai mitään. En ehkä olekaan, vielä, mutta kyllä haluan nuorena saada lapsen ja olla sille paras mahdollinen äiti ja rakastaa. Ja tietysti haluan että lapsella on täydellinen isä. On niin hauska kun meidän seurustelun alkuajoilla jo ''anoppini'' vain tokaisi että ''Minulle ei oo sitten mitään väliä millon niitä lapsenlapsia alkaa tulemaan'' ja myös omalla äidilläni on hirveä vauvakuume (johtuen hänen siskonsa 2 ihanasta alle 2-vuotiaasta tytöstä).

        Olipas typerä tulla tänne selittämään mutta kun tuntuu ettei oikein kukaan tajua minua muualla ja nyt vasta eksyin tänne niin oli pakko kirjoittaa jotain. Ei tätä varmaan kukaan edes lue mutta ei sen väliä :D

        Mulla on myös ihan mieletön vauvakuume! Itse asiassa olen kuumeillut niin kauan kuin muistan, nyt olen 25v. Olen ollut parisuhteessa yli 10v., mieheni lähes samanikäinen ja hänellä vauvakuumeesta ei ole tietoakaan. Itse olen aina ajatellut, että 24vuotiaana olen äiti ja kun tuo ikä lähestyi, otin tavoitteekseni 25v. Mutta nyt tuossa iässä en ole lähelläkään edes raskautta...
        Olen todella onnellinen parisuhteessani, meillä on ihanaa yhdessä ja olemme kokeneet niin paljon. Kuitenkaan tässä lapsiasiassa emme ole samalla aaltopituudella. Mies on ihan viimevuosina alkanut miettimään, haluaako sittenkään lapsia ja on tullut siihen tulokseen, että ei ainakaan lähivuosina. Mulla taas on niin kova kaipuu, että tunnen välillä pakahtuvani siihen tunteeseen. Olen paljon miettinyt sitä, entä jos en ikinä koe äitiyden ihmettä, raskautta jne, enkä tiedä tulisinko ikinä ilman niitä täysin onnelliseksi:'(. Mietin erilaisissa tilanteissa, millaisia vaatteita käyttäisin raskaanaollessani, silittelen mahaani, katson vauvaohjelmia ja työssäni kaikenlisäksi hoidan vauvoja. Tuntuu, että minut on luotu äidiksi. Lapsenkaipuutani ei auta se, että useampi läheinen ystäväni on nyt raskaana. Olen hirmuisen onnelinen heidän puolesta, mutta samalla myös hyvin kateellinen.
        Olemme mieheni kanssa puhuneet kyllästymiseen asti tästä lapsiasiasta ja hän on välillä kokenut tulevansa painostetuksi. Välillä olemme melkein päätyneet eroon, vaikka kumpikin hirvesti toisiamme rakastamme. En kuitenkaan halua yksin kokea äitiyttä ja vanhemmuutta. Haluaisin, että se olisi yhdessä rakkaani kanssa koettava asia. Enkä kerta kaikkiaan osaa kuvitellakaan elämääni ilman miestäni- olemmehan olleet yhdessä lähes puolet elämästämme... tuntuukin, että olen umpikujassa lapsihaaveitteni kanssa.
        Mieheni on kyllä sanonut useasti todennäköisesti haluavansa muutaman vuoden sisään lapsen/lapsia. MUTTA, mitä jos silloin on jo liian myöhäistä?!? Eihän lasten saaminen ole mikään itsestäänselvyys. Tiedän jo nyt, että mulla on monirakkulaiset munasarjat eli lasten yrittäminen voi viedä aikaa, jos edes onnistuu.. Olen paljon yrittänyt miettiä sitäkin, että jos jäisimme lapsettomiksi, niin ainakin meillä olisi ihana parisuhde ja meillä olisi rahaa ja aikaa matkustella jne. Mutta aina kun kuulen jonkun läheiseni raskaudesta, sydäntäni kirpasee... tuntuu, etten kuitenkaan millään muulla asialla saa täytettyä tyhjää aukkoani sydämessäni, jos emme saa koskaan lapsia. Monesti myös tunnen hirveää vihaa niitä kohtaan, jotka kohtelevat väärin lapsiaan tai eivät vain välitä heistä tarpeeksi pysyäkseen erossa päihteistä. Etenkin kun töissä näen sellaisia surullisia tapauksia paljonkin. Tuolloin tunnen niin hirveää vihaa siitä, että tiedän olevani niin paljon parempi äiti kuin he, ja silti minulla ei ole lapsia:/. )
        Tää on älyttömän turhauttavaa, enkä oikeasti tiedä mitä pitäisi tehdä. Voi, kunpa mieheni vain pian pääsisi samaan pisteeseen tässä lapsiasiassa!! En kai voi sitä ennen kuin odottaa ja koittaa nauttia niistä asioista, mitä mulla on eli ihanasta parisuhteesta. Ja toivoa, ettei tämä odottaminen käy liian kalliiksi.. Kiitos, kun sain purkautua!


      • vauvakuumetta!
        venus18 kirjoitti:

        Olipa kiva lukea tätä keskustelua. Itse täytän vasta kesällä 18 ja tiedän että olen nuori enkä nyt olekaan hankkimassa lapsia, voi kunpa voisinkin. Mietin joka päivä kuinka haluaisin jo oma käärön syliini ja kasvattaa sitä poikaystäväni kanssa.

        Aloin unelmoimaan ja myös puhumaan vauvasta nykyiselle poikaystävälleni ennekö aloimme edes seurustelemaan! Tyyliin ''sun kanssa mä sit joskus kyllä voisin ehkä haluta vauvan'' ja todellakin vieläkin haluan! En löytäisi mistään parempaa isää laspsilleni. :) Olemme puhuneet tästä melkein koko seurustelumme ajan ja onneksi hänkin haluaa nuorena lapsen, mutta en millään jaksaisi odottaa vähintään2 vuotta että armeija, oma lukio on ohi ja varmat tulot tiedossa. Odotan niin paljon sitä hetkeän kun oikeasti saamme alkaa yrittämään vauvaa ja sitten kun se ehkä tulisi. Olemme jo niin suunnitelleet nimiä ja kuinka kasvatamme lapset yms.

        Minusta tuntuu jopa siltä, että kärsin tällähetkellä hieman ''masennusta'' siitä kun joudun tiedostamaan sen nyt itselleni että en voi tehdä vauvaa vielä. Itken monesti illalla ja haluaisin vain olla jo hiukan ''isompi''. Meidän suvussa nyt on tullut aika monta vauvaa tässä lähiaikoina ja se varmasti helpottaisi kuumettani jos voisin olla heidän kanssaan, mutta kun ne asuvat niin kaukana että näin pikkuisia vauvoja harvoin. :( Niin kateellisena aina katson kaupungilla tai kaupoilla niitä onnellisia naisia joilla on pikkuinen mahassa ja he ovat onnellisia. :) Sitä vain on niin ihana katsella.

        Monet voivat nytkin ajatella että minkälainen oikein olen, enkä ole valmis äidiksi tai mitään. En ehkä olekaan, vielä, mutta kyllä haluan nuorena saada lapsen ja olla sille paras mahdollinen äiti ja rakastaa. Ja tietysti haluan että lapsella on täydellinen isä. On niin hauska kun meidän seurustelun alkuajoilla jo ''anoppini'' vain tokaisi että ''Minulle ei oo sitten mitään väliä millon niitä lapsenlapsia alkaa tulemaan'' ja myös omalla äidilläni on hirveä vauvakuume (johtuen hänen siskonsa 2 ihanasta alle 2-vuotiaasta tytöstä).

        Olipas typerä tulla tänne selittämään mutta kun tuntuu ettei oikein kukaan tajua minua muualla ja nyt vasta eksyin tänne niin oli pakko kirjoittaa jotain. Ei tätä varmaan kukaan edes lue mutta ei sen väliä :D

        itse olen myös 18v ja seurustelen 26v yh-isän kanssa.hänellä on kaksi lasta,4v ja 1v.juuri tänää olemme asiasta puhuneet.poikakaverini haluaa lapsia ja ensin sano että vasta kun olen koulut käyny mutta pistin vastaan sillä mulla kestää ne vielä 2vuotta.joten sanoin että haluan pian sillä haluan olla nuori äiti.olen halunnu lasta 15vuotiaasta lähtien.tieten vaikkemme ole seurustellu ku pari kuukautta mutta olemme viettäneet siitä asti ku tapasimmme yöt yhdessä eikä mitää.mutta vaikka olemme olleet vähän aikaa niin silti sillä odotuksessa menee 9kk ja jos sitä pelkää että meidän suhde epäonnistuu se on sen ajan murhe.mä kyllä olen vaikka yksin sen lapsen kanssa.sillä olen ettiny jo puolitoista vuotta sellaista miestä joka on valmis lapsia tekee.mutta kultani sano etta puolen vuoden päästä sit.mutta tuntuu etta se on aivan liian pitkä aika.äitini odottaa jo ensimäistä lapsenlasta.kysyi tänään sattumalta kun keskustelimme kaverini vauvasta etta joko mä odotan:)katsoo tässä samalla tuota miestä tuossa vieressä kun se nukkuu (olen puhelimella täällä:))etta tuota mä rakastan ja ton kanssa mä tuun elämään.rakastuimme ensisilmäyksellä.löysin vihdoin sen miehen.vaikka sain miehen lisäksi eläämani kaks lasta jotka kuulema palvom minua mutta ne ei ole minun.ja ärsyttävää ajatella etta ne ovat miesystävän ja sen exan.mutta pakko kestää.ne lapset ovat mulle kuiten tosi rakkaita olenha äitipuoli.ne käyvät meidän luona joka toinen viikonloppu:)


      • Toiveita ja unelmia
        äidiksi syntynyt kirjoitti:

        Mulla on myös ihan mieletön vauvakuume! Itse asiassa olen kuumeillut niin kauan kuin muistan, nyt olen 25v. Olen ollut parisuhteessa yli 10v., mieheni lähes samanikäinen ja hänellä vauvakuumeesta ei ole tietoakaan. Itse olen aina ajatellut, että 24vuotiaana olen äiti ja kun tuo ikä lähestyi, otin tavoitteekseni 25v. Mutta nyt tuossa iässä en ole lähelläkään edes raskautta...
        Olen todella onnellinen parisuhteessani, meillä on ihanaa yhdessä ja olemme kokeneet niin paljon. Kuitenkaan tässä lapsiasiassa emme ole samalla aaltopituudella. Mies on ihan viimevuosina alkanut miettimään, haluaako sittenkään lapsia ja on tullut siihen tulokseen, että ei ainakaan lähivuosina. Mulla taas on niin kova kaipuu, että tunnen välillä pakahtuvani siihen tunteeseen. Olen paljon miettinyt sitä, entä jos en ikinä koe äitiyden ihmettä, raskautta jne, enkä tiedä tulisinko ikinä ilman niitä täysin onnelliseksi:'(. Mietin erilaisissa tilanteissa, millaisia vaatteita käyttäisin raskaanaollessani, silittelen mahaani, katson vauvaohjelmia ja työssäni kaikenlisäksi hoidan vauvoja. Tuntuu, että minut on luotu äidiksi. Lapsenkaipuutani ei auta se, että useampi läheinen ystäväni on nyt raskaana. Olen hirmuisen onnelinen heidän puolesta, mutta samalla myös hyvin kateellinen.
        Olemme mieheni kanssa puhuneet kyllästymiseen asti tästä lapsiasiasta ja hän on välillä kokenut tulevansa painostetuksi. Välillä olemme melkein päätyneet eroon, vaikka kumpikin hirvesti toisiamme rakastamme. En kuitenkaan halua yksin kokea äitiyttä ja vanhemmuutta. Haluaisin, että se olisi yhdessä rakkaani kanssa koettava asia. Enkä kerta kaikkiaan osaa kuvitellakaan elämääni ilman miestäni- olemmehan olleet yhdessä lähes puolet elämästämme... tuntuukin, että olen umpikujassa lapsihaaveitteni kanssa.
        Mieheni on kyllä sanonut useasti todennäköisesti haluavansa muutaman vuoden sisään lapsen/lapsia. MUTTA, mitä jos silloin on jo liian myöhäistä?!? Eihän lasten saaminen ole mikään itsestäänselvyys. Tiedän jo nyt, että mulla on monirakkulaiset munasarjat eli lasten yrittäminen voi viedä aikaa, jos edes onnistuu.. Olen paljon yrittänyt miettiä sitäkin, että jos jäisimme lapsettomiksi, niin ainakin meillä olisi ihana parisuhde ja meillä olisi rahaa ja aikaa matkustella jne. Mutta aina kun kuulen jonkun läheiseni raskaudesta, sydäntäni kirpasee... tuntuu, etten kuitenkaan millään muulla asialla saa täytettyä tyhjää aukkoani sydämessäni, jos emme saa koskaan lapsia. Monesti myös tunnen hirveää vihaa niitä kohtaan, jotka kohtelevat väärin lapsiaan tai eivät vain välitä heistä tarpeeksi pysyäkseen erossa päihteistä. Etenkin kun töissä näen sellaisia surullisia tapauksia paljonkin. Tuolloin tunnen niin hirveää vihaa siitä, että tiedän olevani niin paljon parempi äiti kuin he, ja silti minulla ei ole lapsia:/. )
        Tää on älyttömän turhauttavaa, enkä oikeasti tiedä mitä pitäisi tehdä. Voi, kunpa mieheni vain pian pääsisi samaan pisteeseen tässä lapsiasiassa!! En kai voi sitä ennen kuin odottaa ja koittaa nauttia niistä asioista, mitä mulla on eli ihanasta parisuhteesta. Ja toivoa, ettei tämä odottaminen käy liian kalliiksi.. Kiitos, kun sain purkautua!

        Hei!
        Olipa ihanaa löytää viestisi, koska minulla on samanlainen tilanne ja samaistuin tuntemuksiisi. Ihanaa, että voi jakaa jonkun kanssa nämä tuntemukset.

        Olen 26-vuotias ja mieheni samanikäinen. Olemme olleet yhdessä pian 6 vuotta ja parisuhde voi hyvin, rakkautta riittää ja olemme sitoutuneita toisiimme. Minä olen aina tiennyt, että haluan oikean perheen, ohon kuuluu lapsi/a. Jo suhteemme alussa puhuimme haaveistamme ja kerroin jo silloin suurimman haaveni olevan oma perhe ja hyvä parisuhde. Mieheni puolestaa silloin alussa kertoi tärkeimmäksi haaveekseen, että rakastaisimme toisiamme aina ja meillä olisi hyvä olla yhdessä. Lapsista hän ei tuolloin osannut vielä haaveilla, eikä oikein vieläkään. Monet keskustelut olemme käyneet siitä, haluaako mieheni lapsia joskus vai ei. Hänen kantansa on vaihdellut sen väliltä ettei hän tiedä siihen, että todennäköisesti haluaa joskus. Enemmän siis positiivisella puolella, mutta turhauttaa siltikin, kun ei voi olla varma hänen kannastaan ja siitä että joskus pääsemme yrittämään lasta yhdessä.

        Olen sanonut miehelleni useasti, että mikäli hän tietää, ettei koskaan halua lapsia, emme voi jatkaa yhdessä. Vaikka parisuhteemme on ihana ja rakastamme toisiamme, en voi kuvitella elämää puolisoni kanssa, mikäli suurinta toivettani ei voida yrittää toteuttaa. Uskoisin, että siitä seuraisi vain katkeruus ja se vahingoittaisi välimme.

        Kaveriporukkaamme on syntynyt/syntymässä viimeaikoina useita pienokaisia. Tunnen jokaisen vauvauutisen jälkeen kateutta ja pienen ahdistuksen sydämessä, kun ei voi tietää saanko itse kokea saman onnen koskaan. Olen potenut pientä vauvakuumetta jo useamman vuoden, mutta nyt tuntuu että se vain yltyy. Huomaan ajattelevani vauvoja yhä enemmän, hypisteleväni vauvan vaatteita lastenosastoilla, miettiväni nimiä pienokaisille ja silittelväni masuani kuvitellen olevani raskaana.

        Olemme kumpikin valmistuneet hyviin ammateihin. Miehelläni on vakituinen työ ollut jo vuoden ja minäkin sain nyt vakituisen työpaikan. Tosin eri paikkakunnalta kuin mieheni, joten meillä alkaa nyt erilainen ajanjakso elämässä, kun joudumme asumaan viikot erillään. Huomaan miettiväni, mitä kaikkea haluaisin nyt tehdä ennen vauvaa... haluaisin alkaa yrittämään lasta parin vuoden kuluttua viimeistään. SItä ennen voisimme matkustella miehen kanssa ja hoitaa suhdettamme yhä paremmaksi... toki kihlat ja naimisiin meno olisi ajankohtaisia myös ennen lapsen yrittämistä. Haluaisin niin voida haaveilla tästä kaikesta täysillä mieheni kanssa, mutta ei... Saisiko jostain ostaa vauvakuumepiikin miehillemme?


      • äidiksi syntynyt
        Toiveita ja unelmia kirjoitti:

        Hei!
        Olipa ihanaa löytää viestisi, koska minulla on samanlainen tilanne ja samaistuin tuntemuksiisi. Ihanaa, että voi jakaa jonkun kanssa nämä tuntemukset.

        Olen 26-vuotias ja mieheni samanikäinen. Olemme olleet yhdessä pian 6 vuotta ja parisuhde voi hyvin, rakkautta riittää ja olemme sitoutuneita toisiimme. Minä olen aina tiennyt, että haluan oikean perheen, ohon kuuluu lapsi/a. Jo suhteemme alussa puhuimme haaveistamme ja kerroin jo silloin suurimman haaveni olevan oma perhe ja hyvä parisuhde. Mieheni puolestaa silloin alussa kertoi tärkeimmäksi haaveekseen, että rakastaisimme toisiamme aina ja meillä olisi hyvä olla yhdessä. Lapsista hän ei tuolloin osannut vielä haaveilla, eikä oikein vieläkään. Monet keskustelut olemme käyneet siitä, haluaako mieheni lapsia joskus vai ei. Hänen kantansa on vaihdellut sen väliltä ettei hän tiedä siihen, että todennäköisesti haluaa joskus. Enemmän siis positiivisella puolella, mutta turhauttaa siltikin, kun ei voi olla varma hänen kannastaan ja siitä että joskus pääsemme yrittämään lasta yhdessä.

        Olen sanonut miehelleni useasti, että mikäli hän tietää, ettei koskaan halua lapsia, emme voi jatkaa yhdessä. Vaikka parisuhteemme on ihana ja rakastamme toisiamme, en voi kuvitella elämää puolisoni kanssa, mikäli suurinta toivettani ei voida yrittää toteuttaa. Uskoisin, että siitä seuraisi vain katkeruus ja se vahingoittaisi välimme.

        Kaveriporukkaamme on syntynyt/syntymässä viimeaikoina useita pienokaisia. Tunnen jokaisen vauvauutisen jälkeen kateutta ja pienen ahdistuksen sydämessä, kun ei voi tietää saanko itse kokea saman onnen koskaan. Olen potenut pientä vauvakuumetta jo useamman vuoden, mutta nyt tuntuu että se vain yltyy. Huomaan ajattelevani vauvoja yhä enemmän, hypisteleväni vauvan vaatteita lastenosastoilla, miettiväni nimiä pienokaisille ja silittelväni masuani kuvitellen olevani raskaana.

        Olemme kumpikin valmistuneet hyviin ammateihin. Miehelläni on vakituinen työ ollut jo vuoden ja minäkin sain nyt vakituisen työpaikan. Tosin eri paikkakunnalta kuin mieheni, joten meillä alkaa nyt erilainen ajanjakso elämässä, kun joudumme asumaan viikot erillään. Huomaan miettiväni, mitä kaikkea haluaisin nyt tehdä ennen vauvaa... haluaisin alkaa yrittämään lasta parin vuoden kuluttua viimeistään. SItä ennen voisimme matkustella miehen kanssa ja hoitaa suhdettamme yhä paremmaksi... toki kihlat ja naimisiin meno olisi ajankohtaisia myös ennen lapsen yrittämistä. Haluaisin niin voida haaveilla tästä kaikesta täysillä mieheni kanssa, mutta ei... Saisiko jostain ostaa vauvakuumepiikin miehillemme?

        Mahtava tietää, että joku on just samanlaisessa tilanteessa! Monesti oon miettiny, voiko muilla edes olla tällaista vauvakuumetta, kun tuntuu, että se itsellä on niin uskomattoman voimakas. Ja niin hyvin ymmärrän, kuinka turhauttavaa ja pelottavaa tuo toisen jahkaaminen on:/
        Omassa tilanteessani ei mikään tietenkään ole muuttunut.. Mulla mies haluaisi vielä opiskella ja onkin hakenut kouluun. Opiskelupaikka vaan valitettavasti jäi pisteen päähän. Hän on sanonut, että jos kouluun pääsisi, niin lastenyrittämisestä voisi alkaa keskustelemaan. Älyttömästi toivoin ja rukoilin osittain myös itsekkäistä syistä, että mies olis saanu sitte sen opiskelupaikan, mutta ei... Vauvahaaveet siirtyivät siis vähintäänkin vuodella eteenpäin:'(

        Edelleen tuntuu, että pakahdun tähän tunteeseen.. on jotain ihan käsittämätöntä tämä lapsen kaipuu! Ja samoin on uskomatonta, kuinka paljon voin olla kateellinen kaikille raskaana oleville ystävilleni:/ Tai ehkä olen enemmän kateellinen heidän elämäntilanteelle varsinkin, kun tiedän yhden raskaana olevista ystävistäni olevan hyvin paskassa parisuhteessa (mies avoimesti kulkee toisissa naisissa jne). Ärsyttää, kun sitten sellaiseen tilanteeseen tehdään lapsi, ja itsellä taas olisi ihana parisuhde, ollaan naimisissa ja on työt jne, mutta lasta ei voi vielä edes yrittää:/.

        Ja sekin mua ärsyttää, kun mun mies ei tunnu käsittävän, että luomuvauvoja ei voi tulla meille mun tilanteesta johtuen. En ovuloi - en varmaan oo ovuloinu useisiin vuosiin kun pillereitäkin oon täs välissä syönyt. Meidän pitäis siis joka tapauksessa mennä lapsettomuushoitoihin ja sinnekin on jonoa, eikä ne hoidot välttämättä heti auta- tai pahimmassa tapauksessa ollenkaan.
        Aaaargghh! Turhauttavaa, kun me vaan koko ajan junnaamme samassa tilanteessa ja ympärillä vaan ihmiset senkun sikiävät!! Helpottais edes, jos tietäisin tarkalleen, milloin voimme alkaa yrittämään lasta.
        Joskus mies on suutuspäissään tokaissut, että jos en kerran jaksa odottaa että hän on valmis, niin etsi sitten joku joka siihen on heti valmis. Ihan kuin se olis noin yksinkertaista.. Ensinnäkin haluaisin lapsen mun rakkaani kanssa ja haluan, että se olisi yhteinen asia. Esim. yhdessä kävisimme ultrassa, silittelisimme kasvavaa massua ja katselisimme lapsenvaunuja ym. Yhdessä miettisimme nimiä ja kokisimme syntymisen ihmeen. Yhdessä kasvattaisimme lapsen ja ihmettelisimme hänen kehitystään ja kasvuaan. Yhdessä viettäisimme kaikki juhlat, synttärit ja tekisimme lomareissuja. Kaksin jaksaisimme myös lapsen uhmailut, murkkuilut jne. En halua tehdä sitä kaikkea yksin tai jonkun toisen kanssa. Ja toisekseen, mistä ihmeestä yli 25-v. kroonisesta ja valtavasta vauvakuumeesta kärsivä nainen löytäisi yhtäkkiä siihen kaikkeen soveltuvan miehen, jonka kanssa vielä olisi hyvä parisuhde!

        Huoh, ei siis auta muu kuin jäädä edelleen odottelemaan ja toivomaan. Kaiken se uskoo, kaiken se toivoo, kaiken se kestää. Toivottavasti myös tämän lapsiasian ja joskus odottamisesta palkitaan ihanalla nyytillä.
        Jaksamista kaikille samassa tilanteessa oleville


    • ei-yrittänyt, ap

      Pakko sanoa, että tämä on aivan mahtavaa, kun en olekaan ajatusteni kanssa yksin! Tämä tunne, olla äiti ilman lasta on aivan uskomaton selittää ystävälle, joka ei tule haluamaan vielä seyraavaan viiteem vuoteen lasta. Olen siis tällä hetkellä kaveriporukkani ainoa, joka haluaa lasta nyt. Mutt ensin haluavat oikeasti saada elämänsä kuntoon, nauttia nuoruudestaan ja sitten vasta joskus hankkia ne jälkikasvunsa.

      Olin hienosti kirjoittanut aloitus viestiini, että jaksan odottaa siihen päivään, että meillä molemmilla on työ, meillä on enempi rahaa ja tulevaisuutemme on selvä. Oikeasti nämä olivat mieheni sanoja, joita olen toistellut jatkuvasti itselleni, että minulla olisi edes jokin syy siihen etten ole heti hankkimassa lasta. En kuitenkaan halua tehdä suunnittelematta mieheni kanssa, vaan haluan että se lähtee yhteisestä päätöksestämme.

      Minulla on myös hyvin usein tämä jonkun mainitsema tapa, että silitän vatsaani ja mietin miltä se tuntuisi, kun siellä asuisi joku pieni =)

      Sitä päivää odotellessa ja kärsivällisyyttä kaikille vauvakuumeisille!

      • kokemusta on :(

        täällä kohta kaksikymmentä täyttävä nainen jolla kans hirveä vauvakuume (ollut jo monta vuotta). nyt vauvakuume on vuoden sisään kärjistynyt niin että tunteet on samanlaiset mitä olette kuvailleet. joskus itken sitä kun olen niin kateellinen kun muilla on lapsi, vaikka tiedän että minulla on monta vuotta aikaa saada lapsia(ja toivottavasti niitä saammekin). olemme kohta muuttamassa rakentamaamme omakotitaloon,olemme naimisissa ja onnellisia :) molemmat vakitöissä. mies on siis 26 eli minua vanhempi.
        olen aina nuorena (vai nuorempana) ajatellut että kun on vakityö, koti, kunnon parisuhde jne. niin hankitaan lapsi, jotta hän voi tulla hyviin olosuhteisiin.
        nyt meillä on ne olosuhteet mutta vaivaa tuo ikä... olen kyllä aika nuori saamaan lapsia. mutta onko sillä toisaalta merkitystä kun muut asiat on kunnossa..? kamppailen itteni kanssa tän asian kanssa joka päivä. "lasken" mielessäni koska voitais alottaa yritys että olisin sopivan ikänen (olen aina halunnut saada esikoisen 21 vuotiaana, ensi keväänä täytän sen verran.)
        tuntuu että tulen hulluksi.


      • äidiksi syntynyt
        kokemusta on :( kirjoitti:

        täällä kohta kaksikymmentä täyttävä nainen jolla kans hirveä vauvakuume (ollut jo monta vuotta). nyt vauvakuume on vuoden sisään kärjistynyt niin että tunteet on samanlaiset mitä olette kuvailleet. joskus itken sitä kun olen niin kateellinen kun muilla on lapsi, vaikka tiedän että minulla on monta vuotta aikaa saada lapsia(ja toivottavasti niitä saammekin). olemme kohta muuttamassa rakentamaamme omakotitaloon,olemme naimisissa ja onnellisia :) molemmat vakitöissä. mies on siis 26 eli minua vanhempi.
        olen aina nuorena (vai nuorempana) ajatellut että kun on vakityö, koti, kunnon parisuhde jne. niin hankitaan lapsi, jotta hän voi tulla hyviin olosuhteisiin.
        nyt meillä on ne olosuhteet mutta vaivaa tuo ikä... olen kyllä aika nuori saamaan lapsia. mutta onko sillä toisaalta merkitystä kun muut asiat on kunnossa..? kamppailen itteni kanssa tän asian kanssa joka päivä. "lasken" mielessäni koska voitais alottaa yritys että olisin sopivan ikänen (olen aina halunnut saada esikoisen 21 vuotiaana, ensi keväänä täytän sen verran.)
        tuntuu että tulen hulluksi.

        niin olisi biologisesti enemmän aikaa odottaa, että mieheni on valmis yrittämiseen... Ahdistaa ihan mielettömästi!
        ^^^jos sulla kerran on kaikki puitteet kunnossa ja kumpikin lasta haluatte, niin mikäs siinä; onnea yritykseen! Toki oot vielä todella nuori, mutta kylläpä työssäni näen niitä paskoja vanhempia joka ikäluokassa, ammattikuntaa/koulutusta katsomatta.
        Itse jään edelleen odottamaan, että pääsisin mieheni kanssa yrittämään. Jospa sekin päivä joskus tulisi:>


      • vkuumeessa vieläkin
        äidiksi syntynyt kirjoitti:

        niin olisi biologisesti enemmän aikaa odottaa, että mieheni on valmis yrittämiseen... Ahdistaa ihan mielettömästi!
        ^^^jos sulla kerran on kaikki puitteet kunnossa ja kumpikin lasta haluatte, niin mikäs siinä; onnea yritykseen! Toki oot vielä todella nuori, mutta kylläpä työssäni näen niitä paskoja vanhempia joka ikäluokassa, ammattikuntaa/koulutusta katsomatta.
        Itse jään edelleen odottamaan, että pääsisin mieheni kanssa yrittämään. Jospa sekin päivä joskus tulisi:>

        Oli ilo lukea näitä viestejä , ja vauvakuumeiluja . Toivotan onnea jatkoon. Kuumeessa minäkin , vaan yksin ei onnistu.. kaikille mukavia ajatuksia vauvoista sanoopi mies :)


      • Hatsepsut
        vkuumeessa vieläkin kirjoitti:

        Oli ilo lukea näitä viestejä , ja vauvakuumeiluja . Toivotan onnea jatkoon. Kuumeessa minäkin , vaan yksin ei onnistu.. kaikille mukavia ajatuksia vauvoista sanoopi mies :)

        Jotenkin nämä teidän juttunne kuulostavat tutuilta -paitsi siltä osin, että suurimmalla osalla on mies. Olen kohta 19-vuotias lukiolainen ja "kärsinyt" vuoden vauvakuumeesta. Haluasin lapsen/lapset mahdollisimaan nuorena. Jostain syystä tunteeni ovat kovin ristiriitaiset, toisaalta olisi kiva viettää jonkin aikaa vapaata opiskelijaelämää, toisaalta haluaisin jo perustaa perheen..


      • äidiksi syntynyt
        Hatsepsut kirjoitti:

        Jotenkin nämä teidän juttunne kuulostavat tutuilta -paitsi siltä osin, että suurimmalla osalla on mies. Olen kohta 19-vuotias lukiolainen ja "kärsinyt" vuoden vauvakuumeesta. Haluasin lapsen/lapset mahdollisimaan nuorena. Jostain syystä tunteeni ovat kovin ristiriitaiset, toisaalta olisi kiva viettää jonkin aikaa vapaata opiskelijaelämää, toisaalta haluaisin jo perustaa perheen..

        Nyt se maailman seitsemäs ihme tapahtui; mun mies viime viikolla aivan yllättäin tokas, että "jätetään vaan se ehkäisy pois"! Olin aivan ymmälläni ja samalla niiiiiiin onnellinen; oonhan odottanut tätä yrittämisen aloittamista jo oikeasti yläasteikäisestä saakka! :D Pitihän mun ihan kyyneleitäkin tirauttaa, kun pelkästään se että me nyt vihdoin voimme yrittää, tuo mulle uskomattoman suuren onnen tunteen


    • 88

      Ihanaa lukea teidän ajatuksianne, sillä minustakin tuntuu, että tästä asiasta on hyvin vaikea puhua kenenkään kanssa. Itse olen 21- vuotias ja mies on pari vuotta vanhempi. Vauvakuumeilua mulla ollut vuoden verran ja välillä se on paisunut siihen pisteeseen, että on alkanut jo tuntumaan, että hulluksiko tässä on tullut. Mies ei ihan vielä ole valmis, vaikka välillä se on sanonutkin, että on halunnut vauvaa. Ne tuntemukset on sen kohdalla olleet hetkellisiä ja vähän ajan päästä on ilmeisesti järki voittanut ja sitten se onkin sanonut että "ei vielä". Nämä miehen hetkelliset "vauvakuumeilut" eivät tietenkään helpota mun oloa yhtään, koska saatan sitten innostua liikaa. Me molemmat opiskellaan vielä, mutta mielestäni ajankohta olisi silti hyvä, vaikka mun omat opinnot vähän viivästyisivätkin.

      Kaiken mä oon päässäni suunnitellut valmiiksi. Oon jo ommellut vauvalle muutamia vaatekappaleita valmiiksi, selailen jatkuvasti kestovaippakeskusteluja (sellaset meille tulee ehdottomasti), mietin joka kuukausi miten järjestän opinnot jos vauva saisi nyt alkunsa... Sitä vaan on sellainen ahdistunut, turhautunut ja ennen kaikkea tyhjä olo. Nuoresta iästä huolimatta tuntuu, että olisin täysin valmis omistautumaan sellaiselle pienelle ihmeelle. Nykyisin ei oikein tahdo huvittaa käydä missään viihteelläkään, koska olen alkanut ajattelemaan, että se on vaan rahan tuhlausta ja elämässä on tärkeämpiäkin asioita.. Mä olenkin aika rauhallinen koti-ihminen, joten lasten hankinta tuntuisi kovin luontevalta.

      Välillä tuntuu, että elämänilo on hukkunut johonkin tämän kuumeilun takia. Sitä vaan haluaisi antaa innostuksen vallata ja elää niinkuin sydän sanoo. Tuntuu, että tämä odottaminen alkaa tekemään mielen synkäksi. :( Mutta tottakai sitä täytyy huomioida miehenkin tunteet ja alkaa yrittämään vasta sitten, kun mies on valmis. Yritän olla painostamatta ja puhumatta asiasta jatkuvasti, mutta kun siitä vauvasta vaan haluaisi puhua kokoajan. Ei kai ne miehet ihan täysin pysty sitä ymmärtämään, miten rankkaa on naisella, joka haluaa lasta todella paljon. Siinä ei paljon auta sellaiset sanomiset kuten "koita vaan rauhottua" tai "yritä ajatella jotain muuta".

      Mä voin vaan kuvitella miltä tuo vauvakuume tuntuu, kun ikää alkaa olla jo sen verran, että alkaa kiire tulemaan, koska mullahan ei periaatteessa mikään kiire ole. Mutta ehkä ne miehet jossain vaiheessa myöntyy, vaikka rankkaa se varmasti on. Täytyisi vaan yrittää ajatella positiivisesti, sillä se on jo tosi hienoa, että on löytänyt sellaisen miehen joka ylipäätään joskus niitä lapsia haluaa. Ehkä sitä sitten jälkeenpäin ajattelee, että hyvä vaan kun jaksoi olla kärsivällinen. Mä ainakin olen sen huomannut, että kun jaksaa uskoa ja on kärsivällinen, niin kyllä ne toiveet sitten ehkä toteutuu ja kärsimys palkitaan. Eli jaksamista teille kaikille! Vaikka helppoahan tämä ei todellakaan ole..! :(

      • babyboom

        joo mullakin on kova vauvakuume ja kolmatta lasta on jo odotettu 10 pitkää vuotta. Jos nyt sitten olis sen iltatähden aika. olen tosin itekin viä alle 35 v. isommat lapset on jo vaix kuin vanhoja. Täytyy tässä kirjoitella haikaralle.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe