Ajattelin vuokrata tai ostaa matkaa varten kohta kaksivuotiaalle kantorepun tai rinkan, mutta kun vilkaisin nettisivuja ei valinta ollutkaan enää helppo. Siis kumpaa suosittelette, rinkka vai reppu ja jos kantoreppu, niin mikä merkki ollut hyvä? Ja nyt kun joku tietysti näppäränä vastaa, että sen ikäinen kävelee titty, niin todellakin kävelee aina kun mahdollista, mutta kantovälinettä tarvittaisiin lähinnä suurkaupunki olosuhteisiin, ettei lapsi katoa väkijoukossa..ja jos reppu ostettaisiin omaksi sitä mahdollisesti voisi käyttää pikkusiskokin, joka nyt puolivuotias. Että se saisi sopia vauvasta parinvuoden ikään käytettäväksi.
kantoreppu?
4
762
Vastaukset
- Manducaa suosittelev
Itselläni on kokemusta vain manducasta. Olen kantanut sillä selässäni kaksivuotiasta. Itse ainakin voin kantaa lasta monta kilometriä selässä eli ei kipeydy selkä helposta. Manducassa on se erkonomia tosi hyvä. Lisäksi tyttöni tykkää istua selässä, joten siitä päätellen ihan hyvä asento istua. Manducaa kannattaa tutustua. Itse ostimme sen at:stä.
- Doora
Meillä on Pikkolo-kantoreppu, rinkasta ei kokemuksia. Pikkolo on erinomainen ja sopii heti vastasyntyneelle. Minä olen käyttänyt sitä sekä vauvalle että kolmivuotiaalle esikoiselle. Pientä kannan edessä, isompaa joko lonkalla tai selässä. Erityistä plussaa antaisin laadukkaista materiaaleista ja miellyttävistä hihnatoppauksista! Repulla on myös hyvä jälleenmyyntiarvo - sitä on yritetty ostaa päältäni jo kaksi kertaa :) En myynyt.
- Iirislotta
Meillä on vanhanmallinen Ergo, joka toimii myös hyvin. Siinä ollaan kannettu vähän pääälle puolivuotiaasta parivuotiaaksi (nyt en enää pysty raskauden takia kantamaan, mutta muuten poika 2v3kk mahtuu siihen edellen hyvin). En osaa vertailla kantoreppuja keskenään (paitsi että jos raaskisin niin ostaisin uuden Ergon, ovat pehmeämpiä ja päätuet ym kätevämpiä), mutta ehdottomasti ostaisin kuitenkin repun enkä rinkkaa. Reppu ei vie tilaa, mahtuu matkalaukkuun tai vaikka isompaan käsilaukkuun, eikä paina itsessään juuri mitään, lisäksi lapsi tulee aivan kiinni selkään, kun taas rinkassa painopiste tulee taaemmaksi. Itse jaksan kantaa 30kg reppua, niin miksi en sitten samanpainoista lastakin (tosin toivon että sen painoinen jo kävelee itse kiltisti ettei tarvitsisi kantaa ;-). Tuo 13kg ipana menee ihan kevyesti pitkiäkin matkoja repussa. Repuissa taitaa olla kaikissa päätuki, mikä on kätevä, lapsi voi hyvin nukkuakin repussa jos väsy iskee kesken kaupunkireissun. Edessä kannettaessa voi muuten myös imettää, jos vauvaa kantaa.
- reppuilija
Itselläni on Manduca, veljeni perhe on käyttänyt rinkkaa. Kantotuntuma noissa on kuulemma vähän erilainen. Veljeni kokeili Manducaa 3,5-vuotiaalle n. 16 kg pojalleen patikkalenkillä ja hyvin sujui (poika nukkui päiväunet selässä). Kantoreppu menee pienempään tilaan, joten ottaisen sen reissuun mieluummin kuin rinkan. Kantoreppu käy myös paremmin vauvalle?
Rinkasta ei meillä ole omakohtaista kokemusta, joten olisikin kiva kuulla kokemuksia rinkan omistajilta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311021
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452473- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6916