Pian

Kyllä se jo nähtiin.
Vaikkei kaikkea tiedettykään.
Mutta siemeniä seuraamalla
pääsimme kukonpoikien kotikoloon,
ihan sinne syvimpään
ja lämpöisimpään pesään.

Niin tyhmiä ne olivat olleet,
että olivat pupertaneet kupunsa täyteen.
Emonsa kädestä nokkineet innoissaan.
Ähkynä olivat, puhkuivat
kanaemon lähellä.
Luulivat olevansa siipien suojassa,
vaan väärin tulkitsivat.

Ei emo niitä suojannut,
käytti laskelmoidusti kilpenä
luulemiaan haamuja vastaan.

Kanalauma katseli kummissaan
ja pyöritteli päätään.

Lähdön hetki, se oli lähellä.

8

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Minusta tästä ei puuttunut kuin patarummut..nääs kun tuli mieleen ne puluparat kirkkojen ympärillä ahmimassa riisinjyviä,,rouskisrouskis, lisää lisää... ja senhän tietää miten ahneelle käy..*poks*.. juuh!
      ps. melekonen emo sulla kyllä runossas...uuuuu.....Täytyy kuule lukkee vielä mutta tangjuu KK! :D

      • Tästä olisi saanut kyllä vielä avartavamman, mutta päätin vähän karsia:)

        Antaa kukonpoikien olla "siipiensuojassa" ja luulemassaan turvassa, siitähän runo kertoo.
        Sehän tässä on tarinan opetus ja osin toivekin, että kukonpojat
        ravistelisivat itsensä irti ja alkaisivat nähdä muutakin, kuin siipien alapinnan,
        joka estää näkemästä totuutta!

        Sulle aamuiset kiitokset vierailustasi "kukkolassa" :D


      • Coccoo's nest
        KapteenskaK kirjoitti:

        Tästä olisi saanut kyllä vielä avartavamman, mutta päätin vähän karsia:)

        Antaa kukonpoikien olla "siipiensuojassa" ja luulemassaan turvassa, siitähän runo kertoo.
        Sehän tässä on tarinan opetus ja osin toivekin, että kukonpojat
        ravistelisivat itsensä irti ja alkaisivat nähdä muutakin, kuin siipien alapinnan,
        joka estää näkemästä totuutta!

        Sulle aamuiset kiitokset vierailustasi "kukkolassa" :D

        Ja mikähän se on, tämä tottuus?


      • Coccoo's nest kirjoitti:

        Ja mikähän se on, tämä tottuus?

        Totuus on se, joka ei häviä lumihankeen
        ei kärvenny nuotin loimussakaan!


    • mahdotonyhtalo

      Ensin ajattelin broilereita ja tuli tippa silmään. Sitten ajattelin "kukonpoikia" ja ei tuntunut enää niin pahalta. Toisaalta "poika" on ainakin jotakin kehittymiskelpoista eli ehkä näille "kukonpojille" kävy lopulta hyvin. Josta päästäänkin taas siihen, että miehet ovat omituisia ja hyvin harva naisista (niitäkin löytyy). Törmään välillä aina miehiin, jotka käyttäytyvät aivan päättömästi ja omalta kohdalta en aio auttaa heitä eteenpäin :D. Antaa takoa päätään seinään, jos eivät kerralla opi.

      Tällaisin ajatuksin. Kiitokset! Nyt nukkumaan aamulla on viideltä herätys.

      • Sulla oli oivia ajatuksia,
        jotka otan käyttöön oman laivani miehistön jatkokoulutuskurssilla:))


    • Minanoita

      Minua alko joteski naurattaan tää runo...eli hauskan tekstin
      oot väsännyt:) Tyrskis!

      • Haje postilaatikostas naurunestopuuteria:)
        Nyt en voi muuten auttaa=)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe