Kaaje tyttö & Kaalee poika = kertokaa te

romeo&julia

Voiko valkolaistyttö ja mustalaispoika seurustella?
Vai onko se niin että kaaleet ovat vain omiensa kanssa? Entä jos näin tapahtuu että he alkavat seurustelemaan saati menevät naimisiin, voiko tämä valkolaistyttö alkaa käyttää hameita vai pitää ihan normaaleja vaatteita?
Vai onko se loukkaavaa oikeita kaaleiden naisia kohtaan että tämä nainen pistäisi hameet vaikkei oikea kaalee olekkaan?
Vähän nyt hassuja kysymyksiä mutta :)

15

4250

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romani mies

totta kai valkolainen voi seurustella romanii kans . mutt mitä tulee vaatetukseen nii ,,, en aineskaa tykkää jos se laittaa romanien juhla puvun päälleen. voi sitä pukia . normaalliin hameeseen .niikuin muutkin.

• INKKULIINA

Mulla oli kaaleen mies kaveri ja suunniteltiin menevämme yhteen. Siitä ei tullut mitään. Sillä toiset mustalaisnaikkoset piti varansa ja kaikin konstein erottivat meidät.Ei ollut kivaa kuulla olevansa SUOLI, vaikka minulla on nimikin.Minä olen arka ja huono sanomaan kenellekkään takasin, niin jäin aina altavastaajaksi. Käytöstavoista tuli sanomista. Vaatteistani tuli sanomista. Ulkonäöstäni tuli sanomista. Ja lopulta ei edes miesystäväni puolustanut minua noilta hyeenoilta ja päätin että nyt loppuu.Ja olen saanut elää rauhassa. Onneksi ei lapsia tullut, sillä olisin pahasti kytkyissä toisen sukuun. Kyllä se kuulkaa on niin, että samaa rotua olevat ymmärtävät parhaiten toisiaan. En ole katkera. Mutta vielä se: Ei missään nimessä valkolaisnainen saa laittaa romanivaatteita. Siitäkös ilo syntyy ja pilkkaaminen, toiset jopa suuttuvat siitä, että valkolainen häpäisee heidän kansanpuvun. Näin on.

• romeo&julia

Kiitos vastauksista :)

• mr-grillaaja
        romeo&julia kirjoitti:

Kiitos vastauksista :)

Jos toisiaan rakastaa, niin ei siinä ongelmaa ole. Kannattaa vaan varmistaa ensin, että molemmat on tosissaan sen jutun kanssa ja jutella myös, miten toimitte yhdessä.
        Sen myönnän, että meikäläisten kanssa ei ole helppoa olla, kun suku luulee, että kaikkien pitää kunnioittaa meikäläisiä ja meikäläisten ei tarvii kunnioittaa ketään (enkä yleistä, mutta todella monissa suvuissa asiat on näin).

• ole oma itsesi
        mr-grillaaja kirjoitti:

Jos toisiaan rakastaa, niin ei siinä ongelmaa ole. Kannattaa vaan varmistaa ensin, että molemmat on tosissaan sen jutun kanssa ja jutella myös, miten toimitte yhdessä.
        Sen myönnän, että meikäläisten kanssa ei ole helppoa olla, kun suku luulee, että kaikkien pitää kunnioittaa meikäläisiä ja meikäläisten ei tarvii kunnioittaa ketään (enkä yleistä, mutta todella monissa suvuissa asiat on näin).

itse oon ollu kimpassa jo monia vuosia mustalaisen kanssa (en tykkää erotella rotuja), ja niin paljon ollaa yhessä nähty ja koettu, että uskon että tää on ikuista, ihmisten pitää muistaa se että suku on suku, et sä oo heijän kanssa naimisissa vaan puolisosi, ei kaikkia voi mielyttää, joittenki kanssa tulee sana harkkaa ja näin, mutta ei sen tarvii vaikuttaa liittoon, ei minunkaa sukuni tykkää miehestäni syynä että ei oo valkolainen, mutta minä vähät välitän siitä tai mieheni, enkä anna koskaa häntä halveksia, mulla on niin hieno luontonen mies, että jos me kumpiki ei kelvata niin sitten ei oo tekemisissä hänkää. ( ei anna mielivallan voittaa) mut onneks näin ei oo.
        Mä sanon neuvoks valkolais tytöille ja pojille myös että älkää unohtako omaa identiteettiänne, yhtäkkii muuttuu puhe tyyli ja oma tyyli. Syy voi olla siinä miks sua pilkataa ja moititaa, siks monella on nii väärä käsitys valkolaisista kun ne yhtäkkii muuttuu mustalaisiks. Mä kiitän Jumalaa että en kuulu tähän joukkoon.

• m.l...

Helpoiten se onnistuu kun erkaantuu suvusta, muuten se on ihan mahdotonta väijytystä ja loukkauksia koko ajan yms pahaa. Irtiotto vain ja uusi elämä uudella paikkakunnalla niin siihen on paljon parempi mahdollisuus onnistua. Tämä kuulostaa varmaan kauhealta ja törkiältä mutta niin se vain on. Tämä on siis minun neuvoni ja mielipiteeni ja toinen voi sanoa ihan toista.

• minäminijä

Ei se muuten onnistu. Suku on pahin ja paras.Mutta sitte mitä kun lapsia tulee eikö heillekkää saa toisen puolen sukuun olla yhteyksissä? Meillä on hyvä kun suku on lähellä aina saa siskonsa tai serkkunsa lapsenlikaks jos tarve on. Meidän vanhempia en enään ilkee vaatia on ikää jo. Mutta kyllä se tietysti eri rotusilla on vaikiaa kun on vaikiaa välillä vaikka on molemmat romaneja. Saattaapi mennä vuosija että luoda hyvät suhteet ja antaa hyvä vaikutus nääs, kun sattuu olemaan ei toivotusta suvusta.Miestenkesken on helpompaa mutta minijä ei anopille aina kelpaakkaan( meidän poika olis tarvinnu paljo paremman) Nämä asijat loppu peleissä kun ei kuulu muutako niille ketä on toisiinsa rakastunut.Oli sitte romanimiehellä vaikka somalinainen. Hyvä vaan että näistäkin asijoista osataan keskustella. Minun anoppi on nykyjään ihan ok vaan eipä ollu alussa vaikka kaaleita kaikki ollaan. Monet itkut olen itkennyt mutta niellyt kyyneleet enkä juossut vanhempani helmoihi valittamaan.Sen neuvon annan kaikille ketä elää tukalissa oloissa nyt juuri. Kantakaa taakkanne ja huomaatte että kohta helpottaa. T: heleena

• SuomenhevoneN 66
        minäminijä kirjoitti:

Ei se muuten onnistu. Suku on pahin ja paras.Mutta sitte mitä kun lapsia tulee eikö heillekkää saa toisen puolen sukuun olla yhteyksissä? Meillä on hyvä kun suku on lähellä aina saa siskonsa tai serkkunsa lapsenlikaks jos tarve on. Meidän vanhempia en enään ilkee vaatia on ikää jo. Mutta kyllä se tietysti eri rotusilla on vaikiaa kun on vaikiaa välillä vaikka on molemmat romaneja. Saattaapi mennä vuosija että luoda hyvät suhteet ja antaa hyvä vaikutus nääs, kun sattuu olemaan ei toivotusta suvusta.Miestenkesken on helpompaa mutta minijä ei anopille aina kelpaakkaan( meidän poika olis tarvinnu paljo paremman) Nämä asijat loppu peleissä kun ei kuulu muutako niille ketä on toisiinsa rakastunut.Oli sitte romanimiehellä vaikka somalinainen. Hyvä vaan että näistäkin asijoista osataan keskustella. Minun anoppi on nykyjään ihan ok vaan eipä ollu alussa vaikka kaaleita kaikki ollaan. Monet itkut olen itkennyt mutta niellyt kyyneleet enkä juossut vanhempani helmoihi valittamaan.Sen neuvon annan kaikille ketä elää tukalissa oloissa nyt juuri. Kantakaa taakkanne ja huomaatte että kohta helpottaa. T: heleena

Täs toinen helena. Oot aivan oikeessa. Mitä tulee anoppeihin appeihin, niin mulla on mailman mukavimmat. Oon kai siunattu : ) Mut uskon kyllä et suomessakin on monenkirjavaa tarinaa. Lukisin mielelläni teittien kokemuksia, millasia ihmisiä tulee lisäks kun menee miehelle. Hyvä ehdotus tuo, että asumaan eri paikkakunnalle, jos tietää ettei voi asuu siinä samas kyläss tai kaupungissa.Mutta niinku jo sanoin, mulla on hyvät suhteet kaikkiin.

• kerronkunkysyt

Miksi pilaisit elämäsi? Ota valkolainen mies.

• kokemustavaa

liian vaikeaa sopeutua HEIDÄN tapoihin, HEIDÄN kulttuuriinsa, sua ei kunnioita tai kuuntele kukaan.

mekko pakollinen, mutta koitapa sanoa miehelle että farkut jalkaan tms.

jos olet romanin kanssa, pilaat elämäsi.

• PohjoisenNainen
        kokemustavaa kirjoitti:

liian vaikeaa sopeutua HEIDÄN tapoihin, HEIDÄN kulttuuriinsa, sua ei kunnioita tai kuuntele kukaan.

on myös miehiä, jotka ei oleta minkäänlaisen hameen käyttöä vaimoltaan, kuin ehkä mentäessä vanhempien ihmisten eteen. Jos mies on oikeanlainen, niin osaa kyllä kuunnella ja tarpeen mukaan tulla vastaankin asioissa. Parisuhteeseenhan pitäisi kuulua kompromissit molempien osalta. Ei pelkästään niin, että toinen seuraa sokeasti, kun toinen käskee.

"Kokemustavaa" nimimerkillä kirjoittava, kuulostat siltä, että sinua on jossain vaiheessa kohdeltu väärin, tai sitten olet vierestä seurannut jonkin sortin murhenäytelmää. Todella ikävää, olen pahoillani puolestasi. Kuitenkaan kaikki ns. sekaliitot eivät ole epäonnekkaita eivätkä epäonnistu. On myös onnellisia "sekaliittoja". On myös hyviä romanimiehiä.

Kunnioittamisesta; niin romaneilla kuin valtaväestöllä on minusta näitä ongelmia. Itselläni on monia ystäviä nimenomaan valtaväestöstä. Heillä on itsellään valtaväestön mies, ja kyllä noita ristiriitoja ja kunnioituksen puutteita kuulee heidänkin suustaan, on jos minkälaista taistelua esimerkiksi oman miehen sukulaisten kanssa. Milloin anopin, milloin miehen sisaren, milloin miehen veljen vaimon, yms. Tahdon siis vain sanoa, että ei se niin unelmaa ole kaikissa muissakaan suvuissa.

Mutta kaikkea hyvää sinulle!

• väärinkirjoitin
        PohjoisenNainen kirjoitti:

on myös miehiä, jotka ei oleta minkäänlaisen hameen käyttöä vaimoltaan, kuin ehkä mentäessä vanhempien ihmisten eteen. Jos mies on oikeanlainen, niin osaa kyllä kuunnella ja tarpeen mukaan tulla vastaankin asioissa. Parisuhteeseenhan pitäisi kuulua kompromissit molempien osalta. Ei pelkästään niin, että toinen seuraa sokeasti, kun toinen käskee.

"Kokemustavaa" nimimerkillä kirjoittava, kuulostat siltä, että sinua on jossain vaiheessa kohdeltu väärin, tai sitten olet vierestä seurannut jonkin sortin murhenäytelmää. Todella ikävää, olen pahoillani puolestasi. Kuitenkaan kaikki ns. sekaliitot eivät ole epäonnekkaita eivätkä epäonnistu. On myös onnellisia "sekaliittoja". On myös hyviä romanimiehiä.

Kunnioittamisesta; niin romaneilla kuin valtaväestöllä on minusta näitä ongelmia. Itselläni on monia ystäviä nimenomaan valtaväestöstä. Heillä on itsellään valtaväestön mies, ja kyllä noita ristiriitoja ja kunnioituksen puutteita kuulee heidänkin suustaan, on jos minkälaista taistelua esimerkiksi oman miehen sukulaisten kanssa. Milloin anopin, milloin miehen sisaren, milloin miehen veljen vaimon, yms. Tahdon siis vain sanoa, että ei se niin unelmaa ole kaikissa muissakaan suvuissa.

Mutta kaikkea hyvää sinulle!

Jokainen ihminen on oma ihtens, pukekoot vaikka säkin päällensä. Seurustella voi, siinä si9vussa:

• Räkli ja kaale
        kokemustavaa kirjoitti:

Räklin ei ole pakko hametta kantaa,mutta pitkä suora hame käy.Jos suku vaatii niin sitte vasta.Röijyäkään ei tartte,kunhan oot säädyllinen!Mitä molempiin sukuihin tulee niin niitä kunnioitetaan siinä miten ennenkin,elä astu vanhemman tielle,elä asu talossa ylenpänä heitä.Pieniä asioita mutta he ovat tarkempia niistä,meitäkin kaajoja on siihen kasvatettu,mutta emme enään kunnioita omiamme.Jokaisessa "rodussa"on niitä mätiä omenoita,se ei ole suinkaan yksin kaalein tapa!Rakasta ja kunnioita siinä se!

• Onnellinen kaaleen kans
        kokemustavaa kirjoitti:

Anteeks, mut en voi uskoa silmiäni; itse olen kaaleen kanssa yhdessä ja meillä on kovin ihanaa ja hänen sukunsa on mahtava, en parempaa voisi toivoa. Uskovaisia ovat. Pitkää hametta pidän ja pitkähihaista paitaa (ettei tissit näy)... Naiset kohtelee mua kuin vertaistaan ja miehet kuin oman sukunsa naista.
        Elkää vaan hyppikö kenenkään silmille ja käytöstavat, niin kaikki menee hienosti!!

• RAUKAT.SIAT

MITÄ TÄSSÄ SANOTAAN ?

Ja pappi Esra nousi ja sanoi heille: "Te olette olleet uskottomat, kun olette ottaneet muukalaisia vaimoja, ja niin te olette lisänneet Israelin syyllisyyttä.

Esra 10:14

Käykööt meidän päämiehemme esiin koko seurakunnan puolesta, ja kaikki, jotka kaupungeissamme ovat ottaneet muukalaisia vaimoja, tulkoot tänne määrättyinä aikoina ja heidän kanssansa kunkin kaupungin vanhimmat ja tuomarit, kunnes meistä on käännetty pois Jumalan viha, joka on syttynyt tämän asian tähden."

JUMALAN MUKAAN NIIN EI SAA TEHDÄ, MUSTALAISET PYSYKÖÖN LESTISSÄÄN, JA PAKANAT OMISSAAN, KAALEET ON TULLUT SAIRAAKSI. VALKOTURPIA VIELÄ AKAKSEEN, PAKANOITA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6788
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1005
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      871
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      804
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      794
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      91
      768
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      751
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe