Nimipäivä tänään

63v,

Tänään, 12,11 on Virpi.
Muistatko nimestä lorua, sanontaa, runoa, laulua?
Tai, mitä nimi tuo mieleesi, jonkun tunnetun Virpin, tai ystäväsi.

Löytäisimmekö, päivänsankareista, päivä kerrallaan, jotain noista?

Minulle tuli mieleen nimestä, näin äkkiseltään, Virpi Miettinen, ikätoverimme.
Lorua, tai muutakaan ei, :(

Onnea Jokaiselle Virpille!

184

2359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • x

Virpi Kuitunen, hänhän nyt lööpeissä on ollut. Toivottavasti on myös vastakin, omilla voitoillaan.
      En osaa loruja, runoja, jospa joku muu sitten.

• ö

Virpi Kätkä, ja Virpi Hämeen-Anttila.

menen myös nimpparikahville, samassa talossa asuvalle Virpille.

• maarina

sankari Virpille Onnea. Nimestä ei taida olla edes laulua. Kenties päivän aikana jotain löytyy..

• ESA a

Virpi kohtalon lapsi.

"Virpi sinä kohta saat lapsen,rakas tyttöni mulle se lapsi on sulle."

• esaJ
        ESA a kirjoitti:

Virpi kohtalon lapsi.

"Virpi sinä kohta saat lapsen,rakas tyttöni mulle se lapsi on sulle."

Virpi,Virpi älä tyrki ,Virpi tee joskus naisen työ,älä Sarasvuota lyö.

• 63v,
        esaJ kirjoitti:

ei nyt oikein ollut tämän ketjun tarkoitus :(
        Avaa uusi ketju, mihin runoilet noita, jos niin kova hinku on.
        Olen pettynyt, jos todellakin kuulut ikäisiimme, ja lapsettaa noin kovin.

• maarina
        esaJ kirjoitti:

esat on päässeet ulos talosta näköjään

• sana vain
        63v, kirjoitti:

ei nyt oikein ollut tämän ketjun tarkoitus :(
        Avaa uusi ketju, mihin runoilet noita, jos niin kova hinku on.
        Olen pettynyt, jos todellakin kuulut ikäisiimme, ja lapsettaa noin kovin.

Opettele kirjoittamaan.tekstisi on kuin katkokävelyä.Toisen moittimiseen ei suuria taitoja tarvita.Eikö minulla ole mahdollisuutta olla nuori ikävuosista huolimatta.Siellä heikko yrittää opettaa mikä on todellinen vahvuus,mutta epäonnistuu pahan kerran.Hyvää yötä,nuku oikein huonosti ja kiitos,että teit jälleen kanssaihmisellesi pahan mielen. Päätän kirjoitukseni tähän ja pidän huolen ,että en sinun ketjuihisi osallistu,edes huonona lenkkinä.

Taivas varjelkoon minua ihmisiltä,jotka ovat kadottaneet kykynsä hävetä mitään itsessään.
        -Heikki Turunen-

• maarina
        sana vain kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan.tekstisi on kuin katkokävelyä.Toisen moittimiseen ei suuria taitoja tarvita.Eikö minulla ole mahdollisuutta olla nuori ikävuosista huolimatta.Siellä heikko yrittää opettaa mikä on todellinen vahvuus,mutta epäonnistuu pahan kerran.Hyvää yötä,nuku oikein huonosti ja kiitos,että teit jälleen kanssaihmisellesi pahan mielen. Päätän kirjoitukseni tähän ja pidän huolen ,että en sinun ketjuihisi osallistu,edes huonona lenkkinä.

Taivas varjelkoon minua ihmisiltä,jotka ovat kadottaneet kykynsä hävetä mitään itsessään.
        -Heikki Turunen-

Toivomme....

• sana vain

Arvostan sinua ihmisenä,vaikka en pidäkkään kuvastasi.

• pertantai
        sana vain kirjoitti:

Arvostan sinua ihmisenä,vaikka en pidäkkään kuvastasi.

ollaa sovussa, me ihmiset, ketkä meitä muut tukisivat, kuin me, toinen toistamme! :)
        Kuva minusta?

Unikuvia mennään katselemaan!

• Kuusaalainen.
        esaJ kirjoitti:

Esa J odotan tuleeko sinusta mister "Suomi" olet kuulemma loppukilpailussa.Terveisiä Kouvolaan.Onko ikävä BB-taloon?

• Sinä sitten avasit tämän ketjun, kiva juttu!
      Huono tuuri vain, kun eipä taida Virpistä olla mitään laulua tai runoa.

Virpi Kuitunen on eräs maatamme maailman kartalle tuonut Virpi,
      välillä teki vähän huonoakin mainosta, mutta viime talvena tuli pelkkää hyvää.

Vuoden 2008 loppuun mennessä Väestörekisterikeskuksen mukaan 10 346 naista on saanut nimekseen Virpi.

• 63v,

aika paljon, kuitenkin sen nimisiä.
        Tässä on aika monta nimeä, kurkkasin, joista menee varmaan vaan tunnettujen henkilöiden "piikkiin", lähiaikoina.
        Etsitkö sinä tai Maarina, mistä nimi juontaa juurensa? Te kun osaatte ja tykkäätte salapoliisityöstä.
        Samallahan voisimme oppia jotain uutta ;D ja yllättää vaikka lapsenlapset tulevaisuudessa, tietäessämme nimien historiasta jotain,

• maarina
        63v, kirjoitti:

Tässä on aika monta nimeä, kurkkasin, joista menee varmaan vaan tunnettujen henkilöiden "piikkiin", lähiaikoina.
        Etsitkö sinä tai Maarina, mistä nimi juontaa juurensa? Te kun osaatte ja tykkäätte salapoliisityöstä.
        Samallahan voisimme oppia jotain uutta ;D ja yllättää vaikka lapsenlapset tulevaisuudessa, tietäessämme nimien historiasta jotain,

rupeaa etsimään Virpin alkuperää...

• 63v,
        maarina kirjoitti:

rupeaa etsimään Virpin alkuperää...

jos pitkä stoori löytyy, laita oleellinen, ja vaikka linkki ;D

• Tellastiina*
        63v, kirjoitti:

Eipä sanonut Wikipediakaan mitään nimen alkuperästä.
        En muuten huomannut edellistä viestiäni kirjoittaessani, että siellä jo olikin ennen mainittu Virpi Kuitunen. Saanen anteeksi?

Ps. Ärsyttää, kun joka kerta pitäisi uudelleen kirjautua ja sitten kun kirjautuu, unohtuu merkata se vastausviestien esto ja sitten on niitä viestejä sähköpostissa.
        Aina pitää jostain valittaa...

• maarina
        63v, kirjoitti:

jos pitkä stoori löytyy, laita oleellinen, ja vaikka linkki ;D

on uusia nimiä. Kustaa Vilkunan etunimet kirjassa löytyy Virpi, tarkoittaa oksa/ vitsa. Kalevalassa Virpi on hoikka/notkea. Muuta tietoa en löytänyt.

• 63v,
        Tellastiina* kirjoitti:

Eipä sanonut Wikipediakaan mitään nimen alkuperästä.
        En muuten huomannut edellistä viestiäni kirjoittaessani, että siellä jo olikin ennen mainittu Virpi Kuitunen. Saanen anteeksi?

Ps. Ärsyttää, kun joka kerta pitäisi uudelleen kirjautua ja sitten kun kirjautuu, unohtuu merkata se vastausviestien esto ja sitten on niitä viestejä sähköpostissa.
        Aina pitää jostain valittaa...

ärsyttää, monikin asia, joskus taas mikään ei saa ärsyyntymään, elämää vain ;D
        Maarina tuossa löysikin jotain.
        Eihän tämä vakavaa ole, kirjatuako on pakko, jos omaa nikkiään käyttää? Eikös nyt sinulla ole se oikopolku?
        Monethan käyttää tuota tähteä silloin.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

on uusia nimiä. Kustaa Vilkunan etunimet kirjassa löytyy Virpi, tarkoittaa oksa/ vitsa. Kalevalassa Virpi on hoikka/notkea. Muuta tietoa en löytänyt.

mietin, kun tuo naapuri on ensi vuonna 75v, ja on Virpi, niin miten siellä sitten uusi nimi luokitellaan?
        Itse olisin luullut, näitä lastenlasten nimiä uusiksi?
        No, eipähän tuo haittaa, tiedämpä nyt, mitä nimi tarkoittaa, kiitokset.

Siitäköhän se virpominen tulee, tai toistepäin, siitäkö myös johdettu.

• maarina
        63v, kirjoitti:

mietin, kun tuo naapuri on ensi vuonna 75v, ja on Virpi, niin miten siellä sitten uusi nimi luokitellaan?
        Itse olisin luullut, näitä lastenlasten nimiä uusiksi?
        No, eipähän tuo haittaa, tiedämpä nyt, mitä nimi tarkoittaa, kiitokset.

Siitäköhän se virpominen tulee, tai toistepäin, siitäkö myös johdettu.

on todennäköisesti tullut juuri tästä nimestä, koska mainitaan Kalevalassa.

• yhtään ..
        maarina kirjoitti:

juuri tuota, myös virpomiseen käytettyä virpavitsaa. Vaikka nimi on nätti, ja on monia, joilla nimi on, itse en tunne henkilökohtaisesti yhtään.
        Mainiossa Maalaiskomediassa eräs upea roolihahmo on Virpi Hakkarainen. :)

http://www.kotus.fi/haku?searchterms=virpi&haku.x=10&haku.y=9&haku=Hae!

Virvon varvon vitsasella
        rikkaaks, rakkaaks,
        ison talon isännäks.
        Viikoksi velkaa,
        vuuveksi vappaata,
        sinulle vitsa, minulle palkka,
        annotko munan vai markan!
        kilteiksi pienet piimäsuut!

.

• mallutäti
        yhtään .. kirjoitti:

juuri tuota, myös virpomiseen käytettyä virpavitsaa. Vaikka nimi on nätti, ja on monia, joilla nimi on, itse en tunne henkilökohtaisesti yhtään.
        Mainiossa Maalaiskomediassa eräs upea roolihahmo on Virpi Hakkarainen. :)

http://www.kotus.fi/haku?searchterms=virpi&haku.x=10&haku.y=9&haku=Hae!

Virvon varvon vitsasella
        rikkaaks, rakkaaks,
        ison talon isännäks.
        Viikoksi velkaa,
        vuuveksi vappaata,
        sinulle vitsa, minulle palkka,
        annotko munan vai markan!
        kilteiksi pienet piimäsuut!

.

Virvoin varvoin vitsat käyvät vitsa sulle toinen sankari Virpille.

• en ole virpi

taitaapa virpit olla harvassa.
      itse muistan naapuristani
      joskus 60 luvulta on nyt siinä
      alle 50v

• 63v,

on ollut koulutoverina, alaluokilla minullakin.
        Samoin, kuin joku muukin ketjussa kirjoitti, asuu myös naapurustossani Virpi, joka jo yli 70v on.
        Nimi kaiketi ei ole ollut niitä yleisimpiä, suosikkinimiä koskaan?
        No, varmaan niitäkin eteen tulee, joista monia lauluja, loruja, runoja.

• kaunis olikin

joskus missi Virpi Mietttinen.

• ######
        kaunis olikin kirjoitti:

joskus missi Virpi Mietttinen.

hänelle sävelletty laulukin, Pikku neiti Porvoolainen, pisamainen.....
        Missi-vuosi oli -65 muistaakseni..

• 63v,
        ###### kirjoitti:

hänelle sävelletty laulukin, Pikku neiti Porvoolainen, pisamainen.....
        Missi-vuosi oli -65 muistaakseni..

taisimpa tuohon aloitukseen laittaakin ;D
        Muistan myös laulun, josta puhut, vaan,, kun siinä ei taidakaan olla sitä Virpi sanaa. Porvoolainen tosin, sieltähän monta kaunotarta on tullutkin.
        Mietin tässä, jos jo tästä nimestä, saamme näin paljon aikaiseksi keskustelua, mikä ihan mukavaa, täytyneekö avata jonkin nimen kohdalla ihan oma ketju?
        Tämä viikko eteenpäin, taitaa mahtua, Viikko olisikin ehkä hyvä, ketjun pituus?

• Ramoona*

Kirjoittelen useimmiten alaikäisenä tuolla 70 -puolella, mutta joskus kurkistan tänne. Kasvit ja sanojen selitykset kiinnostavat minuakin.
      Virpi ja Vesa ovat sisarusnimiä, oikein sopivia merkityksensä perusteella ristimänimiksi.
      Löysin tällaista tietoa.

Suomalaisen nimipäiväkalenterin naisennimet Virpi ja Varpu synnyttävät mielikuvan norjasta neidosta, hennosta kuin pajunvitsa. Virve on alkuaan virolainen nimi, mutta sen idea on samanlainen kuin suomalaissyntyisten Virpin ja Varpun, eli myös Virven ”merkitys” on hento oksa tai kasvi. Sen sijaan Virva-nimen taustalla lienee salaperäinen virvatuli, jonka katsotaan kuuluvan alkuperältään samaan sanaperheeseen kuin vireä, virkeä, virittää, virota ja virvoittaa.

Virpillä on yhteys myös ruusuun Jeesuksen yhteydessä. Joulun ajan kukista minulle rakkain on jouluruusu, Helleborus niger, joka kylläkin nimestään huolimatta kuuluu leinikkikasveihin. Ohessa on linkki siihen liittyvään legendaan ja sen taustoihin, ja siellä kerrotaan tästä virpin ja ruusun yhteydestäkin.

http://www.penan.net/puutarha/jouluruusu.htm

P.s Tellastiina, mehän on tavattukin tänään Virpin päivän kakkukahveilla. ;)

• Muistat väärin, minä en ole ollut siinä porukassa!
        Melkeinpä arvaan....D))

• Ramoona*
        Tellastiina kirjoitti:

Muistat väärin, minä en ole ollut siinä porukassa!
        Melkeinpä arvaan....D))

Et ollutkaan ...väärin muistin...terveisin A. :)

• 63v,

vai olet sinä siellä, ylempänä, eikö ikäistesi seura kelpaa? ;D
        Kiva kun tulit, ja oli paljon tietoakin tämän päivän sankarista.
        Me tuossa toisessa ketjussa, tästä ketjusta juteltiin, että yrittäisimme päivittäin, nimpparihenkilöistä jotain saada aikaiseksi. Joistakinhan on vaikka mitä, runoa, laulua, lorua, vaan löytyihän Virpistäkin ilman noita, keskutelua.
        Tule vaan toistekin, katkaistaan välillä, mutta uuden nimenä varmaankin tuo otsikko. Jatketaan niin kauan, kun huvittaa, ja juttua syntyy.
        Olisihan se urakka käydä allakka läpi, koskaanhan ei tiedä, näkeepähän sitten, yksin en aio kirjoitella kuitenkaan ;D

• maarina
        63v, kirjoitti:

vai olet sinä siellä, ylempänä, eikö ikäistesi seura kelpaa? ;D
        Kiva kun tulit, ja oli paljon tietoakin tämän päivän sankarista.
        Me tuossa toisessa ketjussa, tästä ketjusta juteltiin, että yrittäisimme päivittäin, nimpparihenkilöistä jotain saada aikaiseksi. Joistakinhan on vaikka mitä, runoa, laulua, lorua, vaan löytyihän Virpistäkin ilman noita, keskutelua.
        Tule vaan toistekin, katkaistaan välillä, mutta uuden nimenä varmaankin tuo otsikko. Jatketaan niin kauan, kun huvittaa, ja juttua syntyy.
        Olisihan se urakka käydä allakka läpi, koskaanhan ei tiedä, näkeepähän sitten, yksin en aio kirjoitella kuitenkaan ;D

huomenna todennäköisesti......

• 63v,
        maarina kirjoitti:

huomenna todennäköisesti......

vaikka heti, kun vuorokausi näyttää uuden nimen ;D
        Vanhoihinkin voi lisätä. Katsoo vaan jatkoksi niihin.
        Kun ketju tulee liian pitkäksi, sitten uusi, niin kauan kuin intoa riittää.
        Toivottavasti moni tulee mukaan.
        kiva olisi minusta, jos uuden päivän kohdalla olisi alkuotsake, pvm nimi, niin huomaisi mistä sankari vaihtuu.
        Toivomus vain ;D

• 63v,

Huomenta, Ano nimestä, ei tullut mieleen ketään.
      Kristian Smeds, on ohjaaja joka tuntemattoman modernisoi kansallisteatteriin.
      Kristian Meurman, pitkätukkanen laulaja, jonka biisejä soi radiossa.
      Löytyneeko heistäkään noita loruja, runoja, lauluja, missä nimi olisi? Epäilen, vaan en tiedä.
      Nuo olivat ainoat, jotka nyt tämän päivän nimistä, mieleeni osui.

Nimipäiväonnittelut päivänsankareille.

• Tellastiina*

Kristianin nimen alkuperä on kreikkalainen sana christianos (lat. christianus), joka tarkoittaa kristittyä, Kristuksen omaa, Kristukselle kuuluvaa. - Wikipedia

Aikoinaan joskus 60-luvun lopulla voitti ensimmäisen Syksyn Sävel-kilpailun Kristian laulullaan "Näin on".
        Muuta en hänestä muista, ei tainnut olla kauan pinnalla.
        Yhden Anon olen joskus hamassa menneisyydessäni tuntenut.

Nyt leipomaan!

• maarina

13 päivä. Huomenta kaikille. Olen tutkiskellut "tilastoja" nimien tiedoista, hyvin on vähäisiä. Ano nimisiä löytyi Ano Turtiainen,voimanostaja. Ano tarkoittaa anoa/pyytää.
        Kristian taas kristittyä/ kristuksen omaa. Kristan nimimerkillä esiintyi laulaja Bengt Vilhelm Huhta 1968-1975 s.8.11.49 Kokkolassa. Muistan kuulleeni hänen laulujaan. Varmaan löytyy, jos osaa etsiä. Nimellä Kristian nämä tiedot löytyi.
        Wikipediasta löytyi nimien selitykset. Jatkakaa tytöt etsimistä, minä en lauluja löytänyt missä Kristian nimi esiintyisi, vielä.

• Tellastiina*
        maarina kirjoitti:

13 päivä. Huomenta kaikille. Olen tutkiskellut "tilastoja" nimien tiedoista, hyvin on vähäisiä. Ano nimisiä löytyi Ano Turtiainen,voimanostaja. Ano tarkoittaa anoa/pyytää.
        Kristian taas kristittyä/ kristuksen omaa. Kristan nimimerkillä esiintyi laulaja Bengt Vilhelm Huhta 1968-1975 s.8.11.49 Kokkolassa. Muistan kuulleeni hänen laulujaan. Varmaan löytyy, jos osaa etsiä. Nimellä Kristian nämä tiedot löytyi.
        Wikipediasta löytyi nimien selitykset. Jatkakaa tytöt etsimistä, minä en lauluja löytänyt missä Kristian nimi esiintyisi, vielä.

Sen verran vielä, että väestörekisterikeskuksen mukaan Suomessa on vuoden 2008 loppuun mennessä mennessä 51 380 miestä ja 12 naista on saanut nimekseen Kristian.

Pullat ovat kypsiä ja sitten on edessä kauppareissu!

• maarina
        Tellastiina* kirjoitti:

Sen verran vielä, että väestörekisterikeskuksen mukaan Suomessa on vuoden 2008 loppuun mennessä mennessä 51 380 miestä ja 12 naista on saanut nimekseen Kristian.

Pullat ovat kypsiä ja sitten on edessä kauppareissu!

naisen nimenäkin on Kristian. Ihan uus juttu mulle. Pullan tuoksu tuntuu nuuuhhh....

• al_li
        maarina kirjoitti:

netti kertoo Ano-nimenkin annetun kahdelle naiselle.
        Kristian-nimestä tulee mieleen myös Kööpenhaminan keskellä oleva erikoinen vapaakaupunki, Kristiania.

Täällä Kristian laulaa laulunsa Näin On:

http://www.youtube.com/watch?v=mcl5o6NHJFA

*yhtään, muutin al_liksi*

• maarina
        al_li kirjoitti:

netti kertoo Ano-nimenkin annetun kahdelle naiselle.
        Kristian-nimestä tulee mieleen myös Kööpenhaminan keskellä oleva erikoinen vapaakaupunki, Kristiania.

Täällä Kristian laulaa laulunsa Näin On:

http://www.youtube.com/watch?v=mcl5o6NHJFA

*yhtään, muutin al_liksi*

Vapaapäivä levy on mun suosikki....

• al_li

• laulun ..

sanoin.

"Kristian, ethän vuokseni kovin kauaa emmi,
        Kristian, sulle korvaan kuiskaan suloisemmin."

• neiti aika
        laulun .. kirjoitti:

sanoin.

"Kristian, ethän vuokseni kovin kauaa emmi,
        Kristian, sulle korvaan kuiskaan suloisemmin."

Kristian laita mulle faksi
        haluun sut omak si

• 1943

en tunne, en tiedä. Kristianeja tunnen, koska se on melko yleinen ruotsia äidinkielenään puhuville ainakin toisena nimenä. Esim. tunnen sisarussarjan Kristoffer, Kristian ja Krista. Voisihan vastaavasti olla Ano, Anu ja Aku

• 63v,

paljonhan on tullut taas tietoa. Aamusella käväisin vaan, sitten aamutoimien jälkeen hammaslääkäri, ja kauppareissu. Nyt sitten myöhäisen lounaan söin, ja ramasee ;D

Hyvä kun muistutitte tuosta Kristianista, olin jo tyystin unohtanut.
      Aika metkaa, että nämä molemmat nimet esiintyvät kummallakin sukupuolella. Kiitos tiedosta, ei varmaan olisi tullut kaivettua esiin tuota tietoa, muuta hyvä lisä niihin joita tiedän ennestään, molemmilla olevan. Kivaa ns, nippelitietoa, jolla voi välillä yllättää lapset, kaikkea se mummo tietääkin ;D

Ps, Tellastiina touhunnut paljon, ja rekisteröin silmiini "yhtään" uuden nikin.

• 63v,

Iiriksestä mieleeni tulee ensimmäisenä, kukka.
      Kirja, Iiris rukka.
      Iiris, näkövammaisten keskus.

Iiris-Lilja Lassila, näyttelijä, ja hänestä muistuu nuoruudesta laulutrio Stidit, johon myös Tarja-Tuulikki Tarsala, ja Liisamaija Laaksonen kuuluivat.

Lauluja ja loruja, varmaan löytyy, vaan en googlaamaan alkanut.
      Voihan olla, ettei ketjua kannatakaan jatkaa, idea taisi vesittyä.

Onnittelut Iiris nimen haltijoille!

• maarina

nimisille naisille, tuskin on miesten nimenä. Iiris on lähtöisin kreikankielestä jossa se merkitsee sateenkaarta. Kreikkalaisten sateenkaaren jumatar on Iiris. Lauluja en löytänyt, mutta kyllä niitäkin on.
        Iiris niminen bändi on jossa on 6 naista.
        Iiris- Lilja Lassila minullekkin tuli mieleen, sekä Iiris Rautio. Henkilökohtaisesti en tunne ketään.
        Meni vähän myöhään tämä aloitus, kun yö oli huono, ja siksi venyi unet pitkiksi. Jatketaan kuitenkin, vastoinkäymisistä huolimatta.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

nimisille naisille, tuskin on miesten nimenä. Iiris on lähtöisin kreikankielestä jossa se merkitsee sateenkaarta. Kreikkalaisten sateenkaaren jumatar on Iiris. Lauluja en löytänyt, mutta kyllä niitäkin on.
        Iiris niminen bändi on jossa on 6 naista.
        Iiris- Lilja Lassila minullekkin tuli mieleen, sekä Iiris Rautio. Henkilökohtaisesti en tunne ketään.
        Meni vähän myöhään tämä aloitus, kun yö oli huono, ja siksi venyi unet pitkiksi. Jatketaan kuitenkin, vastoinkäymisistä huolimatta.

muistatko sinäkin tuon stidit trion?
        Olen miettinyt, oliko se jossain viihdeohjelmassa, esim, jatkoaika?
        Daamithan olivat tv,teatterin palkkalistoilla, muistaakseni.

• 63v, kirjoitti:

Stidit levyttivät ainakin tämän Pienenä tyttönä.

http://www.youtube.com/watch?v=tT3hp5Iv7WA

Hah-hah! Onpa vaan annettu Iris-nimi miehellekin - ainakin kaikkitietävän Wikipedian mukaan!
        Suomessa on rekisteröity vuoden 2008 loppuun mennessä 5 671 Iiris-nimen ja 3 747 Iris-nimen saanutta henkilöä. Iriksistä yksi on mies.

Jatketaan vaan ketjua, aina jotakin jokaisesta nimestä löytyy.
        Toivottavasti saadaan muitakin ketjuun mukaan!

Leppoisaa lauantaita!

• 1943

kansakoulussa oli Iiris. Kiusasi minua, joten minulle nimellä on negatiivinen väritys. Ystävättäreni lapsenlapsi on pikku Iiris. Iiris, Iiris Koko ystäväpiiris Sinua onnittelee Ja glögille odottelee

• maarina
        Tellastiina kirjoitti:

Hah-hah! Onpa vaan annettu Iris-nimi miehellekin - ainakin kaikkitietävän Wikipedian mukaan!
        Suomessa on rekisteröity vuoden 2008 loppuun mennessä 5 671 Iiris-nimen ja 3 747 Iris-nimen saanutta henkilöä. Iriksistä yksi on mies.

Leppoisaa lauantaita!

vai mieskin, ei koskaan voi olla varma.

• maarina
        63v, kirjoitti:

muistan hyvin tämän trion. Voi olla, että olisivat olleet Jatkoajassa. Muistini mukaan valmistuivat teatterikoulusta yht'aikaa, siksi jäivät mieliin. Lisäksi kaikilla nämä nimiyhdistelmät, vaikuttivat erikoisilta.

• 63v
        Tellastiina kirjoitti:

Leppoisaa lauantaita!

Sain sämpylät tehtyä, ja nyt muhii karjalanpaisti uunissa. Leppoisaa touhua vain.
        Kiitti, kun laitoit tuon linkin. Vai että mieskin, no, yksi vanha juttu tuli tuosta mieleeni. Edesmennyttä Leo Jo.... kutsui vaimonsa kukaksi.
        Kaipa Iiris sopii miehellekin, kun Vienokin ;D

• 63v,
        1943 kirjoitti:

kansakoulussa oli Iiris. Kiusasi minua, joten minulle nimellä on negatiivinen väritys. Ystävättäreni lapsenlapsi on pikku Iiris. Iiris, Iiris Koko ystäväpiiris Sinua onnittelee Ja glögille odottelee

onkin juuri tuollainen kumma juttu. Alitajunta löytää heti, varsinkin epämiellyttävän mielleyhtymän, jos kyllä positiivisenkin.
        On minullakin eräs nimi mitä en voi sietää, johtuen nimen kantajasta.

• maarina
        63v kirjoitti:

Sain sämpylät tehtyä, ja nyt muhii karjalanpaisti uunissa. Leppoisaa touhua vain.
        Kiitti, kun laitoit tuon linkin. Vai että mieskin, no, yksi vanha juttu tuli tuosta mieleeni. Edesmennyttä Leo Jo.... kutsui vaimonsa kukaksi.
        Kaipa Iiris sopii miehellekin, kun Vienokin ;D

ollut ahkerana. Kävin juuri kaupassa hiukan evästä ostamassa. Mulla on karjalanpaisti lihat pakkasessa. Otan sitten jos ruokavieraita ilmestyy...

• 63v,
        maarina kirjoitti:

ollut ahkerana. Kävin juuri kaupassa hiukan evästä ostamassa. Mulla on karjalanpaisti lihat pakkasessa. Otan sitten jos ruokavieraita ilmestyy...

olen, ja käyn vain kerran, korkeintaan kaksi, viikossa kaupassa. Eilen tankkasin taas kaapit täyteen.
        Teen tuota uuniruokaa, 3kg raakapainosta. Kaksi pataa kerralla. Pakastan valmiina sitten, niin on myös tarjota, milloin muksuille, tai heidän muksuilleen, kun poikkeavat. Toki syön ihan itseksenikin sitä välillä. Laitan pieniin rasioihin, tai jopa pussiin, mahtuu paremmin.

Kuvittelin Iiriksestä olevan ainakin loruja, runoja, lauluja. Kukista yleensä on, vaan empä löytänyt, en kyllä mitenkään hyvin hallitse etsimisiä.

Tässä nyt varmaankin Liisaan asti mennään näin, josko sitten löytyisi ;D
        Silloin on jo varmaan ketjun uusiminen.
        Tulee muuten hankalaksi lukea.

• al_li

Anni Swanin kirja on tuttu, myös iirisdiagnostiikka, jossa sairaudet pyritään tunnistamaan iiriksen tutkimisella.
        Aika harvinainen mielestäni nimi on, tänä vuonnakin silti annettu 146:lle.
        Mietitään, mitä muuta löytyy.

• 63v,
        al_li kirjoitti:

Anni Swanin kirja on tuttu, myös iirisdiagnostiikka, jossa sairaudet pyritään tunnistamaan iiriksen tutkimisella.
        Aika harvinainen mielestäni nimi on, tänä vuonnakin silti annettu 146:lle.
        Mietitään, mitä muuta löytyy.

ajan usein sen ohitse. Sijaitsee h;gin itäkeskuksessa.
        Myös näkövammaisten myymälä on siinä. Aika uusi pytinki, ja hieno.
        Heitä varten metron laitureilla kuulutukset, mihin haaraan metro menee siitä. Paljon näkee heitä, sekä koiran kanssa, että itsekseen kulkevan.

• al_li
        63v, kirjoitti:

olivat kaikki kolme TV-teatterin vakinaisina näyttelijöinä.

Kuutamolla elokuvan päähenkilö on Iiris Vaara.

@@@@

• al_li
        63v, kirjoitti:

ajan usein sen ohitse. Sijaitsee h;gin itäkeskuksessa.
        Myös näkövammaisten myymälä on siinä. Aika uusi pytinki, ja hieno.
        Heitä varten metron laitureilla kuulutukset, mihin haaraan metro menee siitä. Paljon näkee heitä, sekä koiran kanssa, että itsekseen kulkevan.

iiriksellä on monta eri merkitystä, riippuen väristä: sininen - kohtalo ja toivo, lila - viisaus/kohteliaisuus,
        keltainen - intohimo, valkoinen - puhtaus.

http://www.kukkakauppa.fi/kukkienkieli.html

.

• 63v,
        al_li kirjoitti:

iiriksellä on monta eri merkitystä, riippuen väristä: sininen - kohtalo ja toivo, lila - viisaus/kohteliaisuus,
        keltainen - intohimo, valkoinen - puhtaus.

http://www.kukkakauppa.fi/kukkienkieli.html

.

siniset ovat itsenäisyyspäivänä usein, joidenkin valkoisten kukkien kanssa maljakossa.
        Nykyisin hauskaa, kun saa kaikenlaisia kukkia lähes ympäri vuoden.
        Talletin tuon linkin, voi olla hyötyä myöhemminkin.

• äippänen
        63v, kirjoitti:

olen, ja käyn vain kerran, korkeintaan kaksi, viikossa kaupassa. Eilen tankkasin taas kaapit täyteen.
        Teen tuota uuniruokaa, 3kg raakapainosta. Kaksi pataa kerralla. Pakastan valmiina sitten, niin on myös tarjota, milloin muksuille, tai heidän muksuilleen, kun poikkeavat. Toki syön ihan itseksenikin sitä välillä. Laitan pieniin rasioihin, tai jopa pussiin, mahtuu paremmin.

Kuvittelin Iiriksestä olevan ainakin loruja, runoja, lauluja. Kukista yleensä on, vaan empä löytänyt, en kyllä mitenkään hyvin hallitse etsimisiä.

Tässä nyt varmaankin Liisaan asti mennään näin, josko sitten löytyisi ;D
        Silloin on jo varmaan ketjun uusiminen.
        Tulee muuten hankalaksi lukea.

Jo nyt.Kaikki sanoo,jopa mun lapset.

• vikako?
        äippänen kirjoitti:

aika moni ymmärsi

• äippänen.
        vikako? kirjoitti:

aika moni ymmärsi

Kerro lyhyesti mitä aijoit sanoa! Tuu oikeasti takas kun sulla on jotain sanottavaa itse aiheesta.

• lukee ..
        äippänen kirjoitti:

60 palstaa, taidat olla 80 , vai mitä aiJot? :):)

• ÄipPäNeN
        lukee .. kirjoitti:

60 palstaa, taidat olla 80 , vai mitä aiJot? :):)

Haluun juhlistaa nimipäiväsankari Virpin juhlapäivää!

• x
        ÄipPäNeN kirjoitti:

Haluun juhlistaa nimipäiväsankari Virpin juhlapäivää!

12.11 niinku alotukset luki

• 3+13
        äippänen kirjoitti:

Ootte te tyhmiä saivartelijoita

• Iiris.
        3+13 kirjoitti:

Ootte te tyhmiä saivartelijoita

Kyllä on tyhmää touhua. Viikkoa vanhaa nimipäivää vietetään vieläkin.Mikä ihmeen erikoinen nimi tuo Virpi on.No hiihtäähän Kuitunen hyvin,tosin alkukausi alkoi huonosti.Kuitenkin tämä talvi osoittaa,miten Sarasvuo vaikuttaa asiaan.

• onkin
        Iiris. kirjoitti:

Kyllä on tyhmää touhua. Viikkoa vanhaa nimipäivää vietetään vieläkin.Mikä ihmeen erikoinen nimi tuo Virpi on.No hiihtäähän Kuitunen hyvin,tosin alkukausi alkoi huonosti.Kuitenkin tämä talvi osoittaa,miten Sarasvuo vaikuttaa asiaan.

tosi tyhmää.
        Löyät hyvin tänne, mut et osaa lukea alotusta, etkä päiviä ku nimet on vaihtunu. Viis jo virpin perään. Kumma juttu ke et niitä nää, mut tän oksan kyl löyät.

• "tenho karelli"
        Iiris. kirjoitti:

Saitteko jo selville IP-osoitteita,että voitaisiin aloittaa kirjoittajien henkilötietojen julkaistaminen ja vastuuseen saattaminen.

• 1943

ollut suvussa, ei koulutovereissa, ei opiskelupiireissä eikä työelämässä. Yhteen kolmekymppiseen Virpiin olen tutustunut. Onnitteluna jälkijunassa vaikka näin: Virpi, oot nimpparisankari Siksi nyt kukkii syklaami
      Se pikkupakkaset kestää Ja mieltäsi lämmittää
      Harvinaisempi on Virpa, esim. Virpa Puisto

• Pahasti erehdyin, kun kuvittelin tämän ketjun pysyvän leppoisana nimistä kertovana rupatteluna.
      Nyt vasta huomasin viestit tuolla ylempänä ja vähän tai ei niin vähänkään ihmettelen, jos tämän ikäiset ihmiset viitsivät noita väännöksiä vielä loruilla.
      Samoin huomasin, että joku ystävällinen "sana vain" oli jo yöllä Iiriksille hyviä huomenia toivotellut,
      mielestäni siihen aikaan voisi paremminkin toivotella hyviä öitä.

Nyt ymmärrän, miksi aloittaja epäili ketjun vesittyneen, mutta ei välitetä,
      ei Villekään välittänyt,
      Kalle välitti ja sai selkäänsä! D))

• 63v,

niimpä, ja sitten kauhistellaan koulukiusaamisia, osaa sitä kaikenikäiset, näemmä ;D
        Tuossa toisessa ketjussahan on huomattava määrä ihan uusia nikkejä, sehän on hyvä kun "uusia" ;D tulee, mutta ihmettelen, kun eivät mihinkään muuhun ketjuun kirjoittele ;D
        Täältähän on kiva kopsailla, siihen juttuja, huvinsa kullakin. Katson vähän aikaa, ja väistyn suosiolla, jos tuo jatkuu. Eihän tämä mikään ongelma ole, lapsellista vain, ja surullista, tämän ikäiseltä.

• maarina
        63v, kirjoitti:

niimpä, ja sitten kauhistellaan koulukiusaamisia, osaa sitä kaikenikäiset, näemmä ;D
        Tuossa toisessa ketjussahan on huomattava määrä ihan uusia nikkejä, sehän on hyvä kun "uusia" ;D tulee, mutta ihmettelen, kun eivät mihinkään muuhun ketjuun kirjoittele ;D
        Täältähän on kiva kopsailla, siihen juttuja, huvinsa kullakin. Katson vähän aikaa, ja väistyn suosiolla, jos tuo jatkuu. Eihän tämä mikään ongelma ole, lapsellista vain, ja surullista, tämän ikäiseltä.

olemme suosittuja. Siksi on uusia ilmestynyt.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

olemme suosittuja. Siksi on uusia ilmestynyt.

tarkoittanut tätä ketjua, vaan tuota kopiota ;D
        Jollain on hauskaa itsensä kanssa. Ei eka kerta, kun kirjoittaa itselleen, eri nikeillä.
        Mahtuuhan tänne kirjoituksia. Tuolllainen vaan saa monet vaihtamaan palstaa, ja katohan tällä palstalla on ollut suuri.
        Käy sikäli omaan nilkkaan, vaikkei sitä huomaakaan.

• maarina
        63v, kirjoitti:

tarkoittanut tätä ketjua, vaan tuota kopiota ;D
        Jollain on hauskaa itsensä kanssa. Ei eka kerta, kun kirjoittaa itselleen, eri nikeillä.
        Mahtuuhan tänne kirjoituksia. Tuolllainen vaan saa monet vaihtamaan palstaa, ja katohan tällä palstalla on ollut suuri.
        Käy sikäli omaan nilkkaan, vaikkei sitä huomaakaan.

nyt ymmärrän. Olen tässä ajankuluksi etsinyt huomisia sankareita, ja ihme ja kumma löytyi, mutta sen näette huomenna

• 63v,

Hyvää huomenta.
      Monta nimeä tänään. Vaan empä muista niistäkään, kuin pari henkilöä.

Janina Frostell, nykyinen Fry. Malli, kosmetologi, vaatemallisto kantaa hänen nimeään.
      Janina Andersson, vihreiden kansanedustaja, joka aikoo lopettaa.

Ei tule muista nimipäivää viettävistä ketään mieleen. Ei runoa, lorua, lauluakaan.

Onnittelut, nimi ja syntymäpäiväänsä viettäville.

• maarina

sunnuntai huomenta. Onnittelut sankarittarille. Janina on ns. perusnimi, josta nämä muut ovat muunneltu. Nimet juontavat Johanneksesta väännetystä Janista. Miehen niminä ei pitäisi esiintyä. Mainitsemiesi lisäksi löysin Janitan, joka on pop artisti. Janinasta löytyi jopa laulu. Aki Sirkesalon esittämä: Toijalan takana

"Sillä Toijalan takana ei ole paljon mitään
        ei Toijalan takana sellot ja pasuunat soi.
        Oi Janina, oi Janina
        Täällä prinssi uljas pikkukaupungin.
        Oi Janina, oi Janina
        milloin pääsen kanssas parrasvaloihin. jne.....

Etsikää tytöt lisää, tämä oli ainoa jonka minä löysin. Hyvää päivän jatkoa kaikille..

• 63v,
        maarina kirjoitti:

sunnuntai huomenta. Onnittelut sankarittarille. Janina on ns. perusnimi, josta nämä muut ovat muunneltu. Nimet juontavat Johanneksesta väännetystä Janista. Miehen niminä ei pitäisi esiintyä. Mainitsemiesi lisäksi löysin Janitan, joka on pop artisti. Janinasta löytyi jopa laulu. Aki Sirkesalon esittämä: Toijalan takana

"Sillä Toijalan takana ei ole paljon mitään
        ei Toijalan takana sellot ja pasuunat soi.
        Oi Janina, oi Janina
        Täällä prinssi uljas pikkukaupungin.
        Oi Janina, oi Janina
        milloin pääsen kanssas parrasvaloihin. jne.....

Etsikää tytöt lisää, tämä oli ainoa jonka minä löysin. Hyvää päivän jatkoa kaikille..

löytyi edes jotain, hienoa!
        Empä ole koskaan kuullut tuosta, joku varmaankin linkittää, jos se on kuunneltavissa, ilmaiseksi ;D

Joku noista nimistä, hämärästi muistan, ollut myös laulajatar, kymmenisen vuotta sitten?
        Ja lauloihan Janina F myöskin.

Sunnuntai harmaata 4,5 ja tuulee.

• 1943

löytyy. Tyttöjen pikkuserkku on Janina, työtoverin tytär Jannika. Voisi runoilla näin " Janina, tyttö marraskuun, ulkona loska loiskuu, sisällä valot hehkuu, siellä prinsessana Sinä, valmistaudut pikkujouluun"

• 63v,
        1943 kirjoitti:

löytyy. Tyttöjen pikkuserkku on Janina, työtoverin tytär Jannika. Voisi runoilla näin " Janina, tyttö marraskuun, ulkona loska loiskuu, sisällä valot hehkuu, siellä prinsessana Sinä, valmistaudut pikkujouluun"

kun joku meistä taitaa runojen teon.
        Minun pitää aina lainata jostain kirjasta. Ei "syki runosuonta", laisinkaan.
        Kiitos.

• maarina
        63v, kirjoitti:

löytyi edes jotain, hienoa!
        Empä ole koskaan kuullut tuosta, joku varmaankin linkittää, jos se on kuunneltavissa, ilmaiseksi ;D

Joku noista nimistä, hämärästi muistan, ollut myös laulajatar, kymmenisen vuotta sitten?
        Ja lauloihan Janina F myöskin.

Sunnuntai harmaata 4,5 ja tuulee.

olis pitänyt laittaa, unohdin. Yritin etsiä, en löytänyt sitä enää, mistä sen kuuntelin. Olis pitänyt samalla ottaa ylös tiedot. Taitaa olla dementiaa, kun unohtelee.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

olis pitänyt laittaa, unohdin. Yritin etsiä, en löytänyt sitä enää, mistä sen kuuntelin. Olis pitänyt samalla ottaa ylös tiedot. Taitaa olla dementiaa, kun unohtelee.

piruja seinille ;D
        Ei se haittaa, unohtelee sitä itsekukin, aina välillä asioita. Ja, tuo nyt ei kovin iso asia kuitenkaan ole.

• sinun rakkaasi

Paljon onnea päivän nimipäiväsankari Virpille. Sinulla on niin upea nimi,että juhlimiseen on varattu 2-päivää.

Muista,että....viiniä ei pidä juoda tyhjään vatsaan...
      ...ensin on hyvä ottaa pari olutta!!!

• 63v,

epäillä, sekä lasku-että lukutaitoa ;D
        Nimiä Virpin jälkeen jo kolme, Kristian, Iiris ja tänään Janina.
        Lukemalla tuo olisi selvinnyt ;D

• 63v, kirjoitti:

epäillä, sekä lasku-että lukutaitoa ;D
        Nimiä Virpin jälkeen jo kolme, Kristian, Iiris ja tänään Janina.
        Lukemalla tuo olisi selvinnyt ;D

Tämän päivän nimpparisankarit taitavat olla jotain pikkujulkkiksia,
        Janette Broman oli joskus takavuosina Miss Suomi.
        Tämä päivänsankareista tällä kertaa!

Hyvää sunnuntaita!

Ps. Tuli ensimmäinen viestini vallan väärään paikkaan - poistin sen.

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

Hyvää sunnuntaita!

sinulle ja kaikille kirjoittajille.
        Maarina löysi laulunkin ;D
        Missiä en tiennytkään, uutta oppii päivittäin.
        Nuo nimet, kauankohan olleet allakassa?

• Katri H
        Tellastiina kirjoitti:

Hyvää sunnuntaita!

Hei ! Kerro miten saa poistettua. Mun pitäis saada yks vanha vek,en tiiä miten.

" Väännä rautalangasta." 2kk ollu vasta kone.

• 63v, kirjoitti:

sinulle ja kaikille kirjoittajille.
        Maarina löysi laulunkin ;D
        Missiä en tiennytkään, uutta oppii päivittäin.
        Nuo nimet, kauankohan olleet allakassa?

Janina ja Janette ovat olleet allakassa vuodesta 1995.

Löysin listan ensi vuonna allakkaan tulevista uusista nimistä,
        muistaakseni 1000 nimeä tarvitaan ennen kuin nimi tulee allakkaan.

Anette, Fanni, Hilda, Jade, Jatta, Kaisla, Karita, Lumi, Maisa, Melina, Mette, Miisa, Mila, Minea, Minja, Nella, Ninni, Peppi, Riia, Rita, Rosa, Sandra, Siru, Tessa, Tinja

Erkka, Frans, Hans, Jasper, Jesper, Jiri, Justus, Lenni, Luukas, Max, Niki, Sebastian, Timi, Vertti

Ainakin Fanni, Hilda ja Frans ovat niin vanhoja nimiä, että ovat joskus olleet varmaan allakassa.

• Katri H kirjoitti:

Hei ! Kerro miten saa poistettua. Mun pitäis saada yks vanha vek,en tiiä miten.

" Väännä rautalangasta." 2kk ollu vasta kone.

Pyydä ylläpidolta poistoa. Vain rekatut saavat poistettua oman viestinsä.

• KH
        Tellastiina kirjoitti:

Pyydä ylläpidolta poistoa. Vain rekatut saavat poistettua oman viestinsä.

Joo siinä se sitten oli,miksi ei onnistunut.Laitoin "poista asiaton viesti" annoin sähköpostiosoitteeni,mutta mitään ei ole tapahtunut. Annoin jopa puhelinnumeroni,jos epäilisivät minua epärehellisyydestä.

Kiitos,aivan mielettömästi.Nyt sauvakävelylle tunniksi.

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

Anette, Fanni, Hilda, Jade, Jatta, Kaisla, Karita, Lumi, Maisa, Melina, Mette, Miisa, Mila, Minea, Minja, Nella, Ninni, Peppi, Riia, Rita, Rosa, Sandra, Siru, Tessa, Tinja

Erkka, Frans, Hans, Jasper, Jesper, Jiri, Justus, Lenni, Luukas, Max, Niki, Sebastian, Timi, Vertti

Ainakin Fanni, Hilda ja Frans ovat niin vanhoja nimiä, että ovat joskus olleet varmaan allakassa.

uusia, ja tosiaan nuo vanhat. Hilda-tätejä oli lapsuuteni aikoihin.
        Janikako ollut sitten kauemmin, kuin nuo kaksi?
        Aika paljon, eri-ikäisiä ihmisiä tunnen, vaan nuo nimet ovat "kiertäneet" minut.
        Kiitos tiedoistasi, taas kerran.

• al_li
        Tellastiina kirjoitti:

Janita ja Janina.

http://www.youtube.com/watch?v=qTLUuK3xH-g

http://www.youtube.com/watch?v=w-o2cbbKDDw

• al_li
        Tellastiina kirjoitti:

on englantilainen näyttelijä. Minulle ihan outo, mutta äitinsä olikin sitten paljon tutumpi, Dame Thora Hird.
        Todella tutttu Vielä Virtaa-sarjasta.
        Tämä nyt tuli hieman mutkan kautta, mutta jospa se anteeksi annettaneen.

http://www.youtube.com/watch?v=WDeRm2yctm4&feature=related

>>>>>>>>>>>

• 63v,
        al_li kirjoitti:

on englantilainen näyttelijä. Minulle ihan outo, mutta äitinsä olikin sitten paljon tutumpi, Dame Thora Hird.
        Todella tutttu Vielä Virtaa-sarjasta.
        Tämä nyt tuli hieman mutkan kautta, mutta jospa se anteeksi annettaneen.

http://www.youtube.com/watch?v=WDeRm2yctm4&feature=related

>>>>>>>>>>>

minulle molemmat. Mutta, eihän se haittaa, moni muu voi tunnistaa.
        Aika moni sitten suomessakin lapselleen antanut tuon nimen. Ei jotenkin vain tunnu suomalaiselta.
        Kansainvälisyys näkyy nimissäkin. Toivottavasti, ei sitten kovin kummallista suomalaista sukunimeä saa avioliittonsa kautta, Janette tytöt ;D

Hyvä biisi se "siitä tulikin Laura jne...
        Oikea nimihirviölitania, mutta hymy tulee aina sitä kuunnellessa. Siinähän on muuten monta nimeä, pidäpä muistissa. Sopii varmaan moneen päivään.

• 63v,

noista mieleen tulee, Aarno Saarinen, SKPn pitkäaikainen edesmennyt puheenjohtaja.
      Aarno "loka" Laitinen, toimittaja
      Aarno Raninen, muusikko

Päivitimpä näin vuuorokauden vaihtuessa, kun hereillä vielä olen. Löydättekö te jotain näistä nimenhaltijoista. Laulua ei taida olla?

Onnea nimpparisankareille!

• al_li

• 63v,
        al_li kirjoitti:

tänne, ja äkkipäätään Tuubista nappasin tämän. Eiköhän päivällä löydetä lisää mukavaa.

http://www.youtube.com/watch?v=ub99YKGSDho

.

minä en yleensä ole valvoja, vaan nyt lipsahti. ;D
        Ja, unohdin kirjoittaessani Aarnin, onnea myös hänelle. Empä tiedä tai tunne tuon nimistä henkilöä.

Olitko valmiiksi tuon etsinyt, vai tuosta vaan, tuliko mieleen?
        Mulla noi on ihan muistista, en ole etsinyt, kun en oikein hallitse sitä, siksi listani on aina lyhyt, aamusella, kuten ei illallakaan, pää oikein vielä pelaa ;D jos nyt koskaan.
        Kahvit juotu, nyt suihhkuun. Oikein muavaa maanantaipäivää jokaiselle.

• maarina
        63v, kirjoitti:

Ja, unohdin kirjoittaessani Aarnin, onnea myös hänelle. Empä tiedä tai tunne tuon nimistä henkilöä.

Mulla noi on ihan muistista, en ole etsinyt, kun en oikein hallitse sitä, siksi listani on aina lyhyt, aamusella, kuten ei illallakaan, pää oikein vielä pelaa ;D jos nyt koskaan.

kaikille, Onnea nimipäiväsankareille.
        Aarne tarkoittaa kotkaa, naisiakin on 4 kpl. Ehkä tunnetuin , Aarne "Aake" Kalliala, näyttelijä. Aarne Tanninen, toimittaja, Aarne Saarinen, poliitikko......
        Aarno Raninen, muusikko, Aarno Sulkanen, näyttelijä.....
        Aarni on harvinaisempi, tarkoittaa henkiolentoa,aarteiden vartijaa.
        Tunnetuin ehkä Aarni Krohn, kirjailja....
        Tässäpä näitä alkuun.

• 1943

on jokaista kolmea. Aarne ja Aarno ovat vanhempaa polvea, Aarni taas melko nuorta. Voisin runoilla vaikka näin: Aarni, Aarni Sun metsässäs kasvaa saarni Oot yhtä jalo ja tunteiden palo Sinut hehkumaan saa
        Aarne oot tyttöjen aarre Yks Torronsuon kaarre Sun kohtaloksesi koitui Elämä tiellesi Kaijan noitui.
        Aarnolla on nimpparit Ritva leipoo piparit Illalla on kekkerit Tarjolla myös glögit Läsnä kaikki naapurit

Näissä on totuutta pohjana tuttavapiirien elämästä

• 63v,
        maarina kirjoitti:

kaikille, Onnea nimipäiväsankareille.
        Aarne tarkoittaa kotkaa, naisiakin on 4 kpl. Ehkä tunnetuin , Aarne "Aake" Kalliala, näyttelijä. Aarne Tanninen, toimittaja, Aarne Saarinen, poliitikko......
        Aarno Raninen, muusikko, Aarno Sulkanen, näyttelijä.....
        Aarni on harvinaisempi, tarkoittaa henkiolentoa,aarteiden vartijaa.
        Tunnetuin ehkä Aarni Krohn, kirjailja....
        Tässäpä näitä alkuun.

nimien haltiaa. Aika hyvin. Laulua tai lorua, runoa ei vain vieläkään.
        Varmaan, toivottavasti sitten Liisan kohdalla, edes. Silloiin olisikin viikko tämä ollut, ja uuden aloituksen vuoro, ettei liian pitkäksi tule ;D
        Pitänee muistaa, ettei siihen laita heti alkuun sitten nimeä, näkyy ärsyttävän sekin jotakuta. Se kun näkyy aina ylhäällä ollessa.

• 63v,
        1943 kirjoitti:

on jokaista kolmea. Aarne ja Aarno ovat vanhempaa polvea, Aarni taas melko nuorta. Voisin runoilla vaikka näin: Aarni, Aarni Sun metsässäs kasvaa saarni Oot yhtä jalo ja tunteiden palo Sinut hehkumaan saa
        Aarne oot tyttöjen aarre Yks Torronsuon kaarre Sun kohtaloksesi koitui Elämä tiellesi Kaijan noitui.
        Aarnolla on nimpparit Ritva leipoo piparit Illalla on kekkerit Tarjolla myös glögit Läsnä kaikki naapurit

Näissä on totuutta pohjana tuttavapiirien elämästä

kiitoksia runoiluista. Tuli vaan tuon loppulauseesi vuoksi mieleen, ethän naisten niminä käyttänyt "oikeita", etteivät loukkaannu, jos itse,tahi tuttavansa lukevat. Siinä aina se vaara, kun kaikki eivät halua itsestään nettiin mitään tunnistettavaa.
        Hyvää alkanutta viikkoa sinullekin, jatketaan riimejä, vaik' itse en kykenekään.

• al_li
        63v, kirjoitti:

että luokkakavereina on ollut sekä Aarne, että Aarno.
        Noita edellisiä nimiä ei ole niin lähelle sattunut.

Paljon olette päivänsankareita löytäneet, itse haluan vielä lisätä Aarne Ervin, arkkitehdin. Hän suunnitteli mm. voimalaitoksia, sekä niihin liittyviä asukkaiden asuinkokonaisuuksia. Itsekin olen niihin tutustunut. Hänet muistetaan varmaan parhaiten Tapiolan keskustan suunnittelemisesta. Enpä ennen tätä päivää tiennyt, että hän oli aviossa Rauni Luoman kanssa. Tuolla puhuittekin Niskavuoresta.

En ollut varannut laulua etukäteen. Kirjoitin Googleen You Tube Aarne, niin se tulla tupsahti ihan ensimmäiseksi.

.

• 63v,
        al_li kirjoitti:

että luokkakavereina on ollut sekä Aarne, että Aarno.
        Noita edellisiä nimiä ei ole niin lähelle sattunut.

Paljon olette päivänsankareita löytäneet, itse haluan vielä lisätä Aarne Ervin, arkkitehdin. Hän suunnitteli mm. voimalaitoksia, sekä niihin liittyviä asukkaiden asuinkokonaisuuksia. Itsekin olen niihin tutustunut. Hänet muistetaan varmaan parhaiten Tapiolan keskustan suunnittelemisesta. Enpä ennen tätä päivää tiennyt, että hän oli aviossa Rauni Luoman kanssa. Tuolla puhuittekin Niskavuoresta.

En ollut varannut laulua etukäteen. Kirjoitin Googleen You Tube Aarne, niin se tulla tupsahti ihan ensimmäiseksi.

.

tuo minun olisi pitänyt muistaa, tiesin heidän liitostaan. Joskus, kaaauan sitten, tein kesätöitä firmassa, mistä toimitettiin arkkitehdeille eräitä asioita. Kävin heidän kotonaan, muutaman kerran.

Kaikista nimistä nähtävästi löytyy, ainakin jotain tietoa. Muistikuvia ainakin.
        Oppii samalla uutta, nippelitietoa.
        Monissa seurapeleissä aikoinaan , päihitin niin kauan ihmiset, kunnes tuli maantieto. ;( juuri tuon "tyhjän tietämisen" vuoksi. Tarttuisipa muukin tieto päähän, samoin ;D

• al_li
        63v, kirjoitti:

tuo minun olisi pitänyt muistaa, tiesin heidän liitostaan. Joskus, kaaauan sitten, tein kesätöitä firmassa, mistä toimitettiin arkkitehdeille eräitä asioita. Kävin heidän kotonaan, muutaman kerran.

Kaikista nimistä nähtävästi löytyy, ainakin jotain tietoa. Muistikuvia ainakin.
        Oppii samalla uutta, nippelitietoa.
        Monissa seurapeleissä aikoinaan , päihitin niin kauan ihmiset, kunnes tuli maantieto. ;( juuri tuon "tyhjän tietämisen" vuoksi. Tarttuisipa muukin tieto päähän, samoin ;D

tuo Ervin luon käynti. Tuollaisia mukavia muistoja ja muutakin muistuu, kun vaikkapa näitä nimiä mietiskelee. Minä olen, kuten olen jo sanonutkin, mielissäni kaivelusta. Aina löytyy nippelitietoja, joista osa voi painua päähänkin.

Aarne-nimisiä katselin, ja huomasin vielä pari, ainakin minua kiinnostavaa. Aarne Tarkas, ohjaaja, ja Aarne Haapakoski, Outsider, jonka hengentuotteita 50-luvulla radiosta oikein odotettiin.
        Kalle-Kustaa Korkin ja Pekka Lipposen seikkailut olivat tosi suosittuja. Tuolla on näytteitä, jos jotakuta kiinnostaa.

http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=29&t=396&a=3386

.

• Äitin kulta

En jaksa lukea viestiketjua,mutta onko Virpi Kuitusen nimi tullut esiin keskustelussa.
      Rakkaita terveisiä kaikille Iiriksille.

• 63v,

vasstaan silti ;D
        Olemme tällä hetkellä nimissä; Aarne, Aarno, Aarni.
        Iiriskin jäi jo taakse, samoin Virpi, josta alkoi.
        Kyllä mainittiin, ihan alussa.

• meirikki
        63v, kirjoitti:

vasstaan silti ;D

niin ei tarvi kahlata koko ketjua, meinaan jonsei jaksa ja pysy päivissä mukana kuten ed. kertoi.

Aarne, Aarni, Aarno (suom.)
        Arna, Arne, Arnold (ruots.)
        Matti (ortod.)

. Oliko Aarne Asiala , aitojako juoksi...? noi politiikan ja musikantin miehet on jo mainittukin.
        Hei ja Aano Sulkava, näyttelijä ....todella monissa elokuvissa mukana ollut.

• meirikki
        meirikki kirjoitti:

niin ei tarvi kahlata koko ketjua, meinaan jonsei jaksa ja pysy päivissä mukana kuten ed. kertoi.

Matti (ortod.)

. Oliko Aarne Asiala , aitojako juoksi...? noi politiikan ja musikantin miehet on jo mainittukin.

Siis AARNO SULKAVA, mis tää on esikatselu näppäin? Korjauksesta puhumatikaan, ja niin piti uusiutua?
        Edit. puuttuu edelleen.

• 63v,
        meirikki kirjoitti:

Matti (ortod.)

ei tunnu kovin järkevältä, tehdä sivulle kymmentä aloitusta, nimistä. Niinhän kävisi, jos joka päivä olisi uusi.
        Ketjuhan on helppo laittaa tulemaan "yksitellen" puuna. Niin minä teen, ja monet muutkin.
        Viikon nyt yritetään, Liisan kohdalla avaan uuden. Toivottavasti sopii sinullekin, tervetuloa mukaan.

• meirikki
        63v, kirjoitti:

ei tunnu kovin järkevältä, tehdä sivulle kymmentä aloitusta, nimistä. Niinhän kävisi, jos joka päivä olisi uusi.
        Ketjuhan on helppo laittaa tulemaan "yksitellen" puuna. Niin minä teen, ja monet muutkin.
        Viikon nyt yritetään, Liisan kohdalla avaan uuden. Toivottavasti sopii sinullekin, tervetuloa mukaan.

Vaan samaan ketjuun,mut päivämäärä ja nimet otsikoksi, sitä meenaren, niinkauan kun riviä riittää ei tarvi arvuutella kenen päivät on menossa, kuten siellä oli ja johon ehdotin. Hieman käsityseroja vaan taisi tulla?
        Eli ihan vain vieden ketjua eteenpäin, vaihtuu yön jäleen päiväys, ken ehtii ekaksi kirjoittaa, mulle on sama, mut kun luin ketjua ja joku oli ties montako nimipäivää jälessä tuli tuo mieleeni.
        Ja ihan vinkiksi tarkoitin, mut ihan miten vaan, ettei riidaksi ratkea :)))

• 63v,
        meirikki kirjoitti:

Vaan samaan ketjuun,mut päivämäärä ja nimet otsikoksi, sitä meenaren, niinkauan kun riviä riittää ei tarvi arvuutella kenen päivät on menossa, kuten siellä oli ja johon ehdotin. Hieman käsityseroja vaan taisi tulla?
        Eli ihan vain vieden ketjua eteenpäin, vaihtuu yön jäleen päiväys, ken ehtii ekaksi kirjoittaa, mulle on sama, mut kun luin ketjua ja joku oli ties montako nimipäivää jälessä tuli tuo mieleeni.
        Ja ihan vinkiksi tarkoitin, mut ihan miten vaan, ettei riidaksi ratkea :)))

Joka päivä, uusi aloitus, päivämäärällä, ja nimillä.
        Ihan kaikki, jos yksittäin puuta katsot, huomaa sen oikein hyvin.
        Se, että joku heittää herjaa, aloitukseen, katsomatta missä mennään, (kun siinä tuo Virpi näkyy) on palstalla aika yleistä, kuten varmaan muistat itsekin.
        Siksi yritän saada seuraavan aloituksen niin, ettei näkyisi tuo nimi, vaan päivämäärä ja otsikko kuitenkin sama. Vasta toisessa lauseessa sitten nimi.
        Ja, koska uusiakin aina välillä tulee, mikä on mukavaa, niin pakko siihen on nuo loru-laulu-runo saada uudelleeeen, eli kun aivan uusi aloitus astuu esiin.
        Esim, Liisan päivänä. Silloin viikko olisi menty näin.

• Ramoona*
        meirikki kirjoitti:

Siis AARNO SULKAVA, mis tää on esikatselu näppäin? Korjauksesta puhumatikaan, ja niin piti uusiutua?
        Edit. puuttuu edelleen.

Aarno Sulkanen on tuo näyttelijä , Raimo Sulkava on tunnettu geriatrian professori. :)

Hella Wuolijoen Niskavuori-sarjan Juhanin ja Loviisan poika oli Aarne. Häntä näytteli iki-ihana (minun mielestä ainakin) Tauno Palo. Palo näytteli myös Juhania ja vielä Juhanin poikaa, Aarnen velipuolta. Niskavuoren isäntien oli täytynyt naida rahaa, siksipä he etsivät rakkautta toisen naisen sylistä. Aarne jätti Martan ja otti Ilonan. Ilonasta tuli lopulta kuitenkin kelpo emäntä Niskavuorelle.

Yhden pikku-Aarnin tunnen, siinä perheessä kaikilla neljällä lapsella on luontonimet.

• 63v,
        Ramoona* kirjoitti:

Aarno Sulkanen on tuo näyttelijä , Raimo Sulkava on tunnettu geriatrian professori. :)

Hella Wuolijoen Niskavuori-sarjan Juhanin ja Loviisan poika oli Aarne. Häntä näytteli iki-ihana (minun mielestä ainakin) Tauno Palo. Palo näytteli myös Juhania ja vielä Juhanin poikaa, Aarnen velipuolta. Niskavuoren isäntien oli täytynyt naida rahaa, siksipä he etsivät rakkautta toisen naisen sylistä. Aarne jätti Martan ja otti Ilonan. Ilonasta tuli lopulta kuitenkin kelpo emäntä Niskavuorelle.

Yhden pikku-Aarnin tunnen, siinä perheessä kaikilla neljällä lapsella on luontonimet.

odotin kovasti Iiriksen kohdalla sinun viestittävän ;D, se kun kukkanen on.

Joo, meidän tähtinäyttelijä, aikansa idoli. Poikansa Martti, ikäluokkaamme, kuoli viimeviikolla samaan tautiin, kuin isänsä.
        Niskavuori lienee kaikille tuttu, leffasta, sekä monesti telkusta tulleena.
        Hyvää ajankuvausta.
        Käy taas moikkaamassa!

• Kotkalainen.
        63v, kirjoitti:

vasstaan silti ;D

Anteeksi. Nimistä jäi muuten pois Kristiina Halkola,aivan upea lettipäinen tyttö. Silloisessa Nalle-baarissa näin kymmeniä kertoja. Kyseeessä oli siis limubaari.

• 63v,
        Kotkalainen. kirjoitti:

Anteeksi. Nimistä jäi muuten pois Kristiina Halkola,aivan upea lettipäinen tyttö. Silloisessa Nalle-baarissa näin kymmeniä kertoja. Kyseeessä oli siis limubaari.

jos luit ketjun, niin tiedät, että mennään päivän nimien mukaan.

• Kotkalainen mies.
        63v, kirjoitti:

jos luit ketjun, niin tiedät, että mennään päivän nimien mukaan.

Puhun Kotkalaisista enkä mistään nimipäivistä.Liittyy aikaisempaan ketjuun.Mieti omia puutteitasi yöllä ennen nukkumaan menoa. Ruben....Leevi .... Kaan Asser.... ja Benjamin.

• Niskavuoren Heta.
        meirikki kirjoitti:

Matti (ortod.)

Olet enemmän kuin oikeassa.

• Kotkalainen mies. kirjoitti:

Puhun Kotkalaisista enkä mistään nimipäivistä.Liittyy aikaisempaan ketjuun.Mieti omia puutteitasi yöllä ennen nukkumaan menoa. Ruben....Leevi .... Kaan Asser.... ja Benjamin.

Ole hyvä ja avaa sinä kotkalaisille oma ketju.
        'Tässä ketjussa kun sattumoisin kirjoitellaan päivän nimpparisankareista!

• meirikki kirjoitti:

Edit. puuttuu edelleen.

Aarno Sulkanen tuolla jo mainittiin, Aarno Sulkava onkin ihan uusi tuttavuus...

• etu-
        meirikki kirjoitti:

Matti (ortod.)

nimi oli Aarre. Kaunis nimi sekin.

• Tellastiina*

Laitanpa päivänsankarin säveltämän euroviisun soimaan
      ja näkyypä Aarno Raninen itsekin siellä pianon takana.

http://www.youtube.com/watch?v=3AQ8wRIK3H8

Mitään muuta en nimipäiviään viettävistä keksi.

• Kotkalainen.

Kiitos! Kotkalaista kehiin.Arska,Marita,Erkki, Tapani ja Kari S tässä muutama.

• 63v,

käyn kohtapuoliin kylässä, ja katselen siellä, tästä mun laitteesta hankala katsoa. Silti mukava, kun laitoit tuon, varmaan monikin, muistaa ikäisistämme ne euroviisut.

• 63v,
        Kotkalainen. kirjoitti:

Kiitos! Kotkalaista kehiin.Arska,Marita,Erkki, Tapani ja Kari S tässä muutama.

on vuorossa ;D
        Tässä olisi tarkoitus päivittäin käydä nimpparisankarit läpi. Lauluin, loruin, runoin. Uusi aloitus viikottain, jos ei sitten jostain nimestä löydy hurjasti erilaisia. Silloin katkaistaan aiemmin, ja seuraavana päivänä uusi aloitus.
        Tervetuloa mukaan!

• Peter P

lämpenee yhdelle Virpille sinne Tampereen suuntaan.
      Rakastan sinua!

• 63v,

jos haluat sabotoida ketjun, niin ok.
        Luulisi 60 ihmisellä olevan hieman enemmän älliä päässä.
        Nuo eri nikkisi, ilman että viitsit katsoa mistä kyse, no huh.

Lopetan siis vastailun, ja jatkon, leiki rauhassa. Hyvää loppuelämää, toivotaan että on paljon kirjoittajia jatkossa, sinun kanssasi.

• 63v, kirjoitti:

jos haluat sabotoida ketjun, niin ok.
        Luulisi 60 ihmisellä olevan hieman enemmän älliä päässä.
        Nuo eri nikkisi, ilman että viitsit katsoa mistä kyse, no huh.

Lopetan siis vastailun, ja jatkon, leiki rauhassa. Hyvää loppuelämää, toivotaan että on paljon kirjoittajia jatkossa, sinun kanssasi.

Jatketaan vaan ketjua kuten tähänkin asti,
        aina niitä häiriköitä riittää.

Se on aina sama juttu, kun tulee joku vakiketju,
        tuolta ikäluokkaa ylempäin ketjusta sen huomaa -
        siellä kun niitä on useampiakin.

• maarina
        Tellastiina kirjoitti:

Jatketaan vaan ketjua kuten tähänkin asti,
        aina niitä häiriköitä riittää.

Se on aina sama juttu, kun tulee joku vakiketju,
        tuolta ikäluokkaa ylempäin ketjusta sen huomaa -
        siellä kun niitä on useampiakin.

on nyt joku ihmeen Virpi puumi menossa, hivenen jälki junassa. Lukihäiriöisiä varmaan...

• Pauliina,K.nummi

Serkkutyttö oli virpi.Kansakoulussa ei ollut ketään muutä Virpiä 6-vuoden aikana.Kahta löysiä käytiin koulua,me suuret ikäluokat.

• aarne tt

joku apukoululaisten retki?
        Tos aloitukses LUKEE päivä kerrallaa, kenen nimipäivä.
        Lukutaitosena kansana pidetty tätä maata. Ei ookaan.

• on ..
        aarne tt kirjoitti:

joku apukoululaisten retki?
        Tos aloitukses LUKEE päivä kerrallaa, kenen nimipäivä.
        Lukutaitosena kansana pidetty tätä maata. Ei ookaan.

hyvää dementian estolääkettä. Suosittelen kaikille sitä haluaville!

• aarne tt
        on .. kirjoitti:

nyt on mun päivä, lukeeha se tuol ylhääl ja täs kans. Tulin kattoo mitä likat on nimest löytäny. Mulla mitää muistis vikaa oo.

• IIrisF
        on .. kirjoitti:

Paras ketju vuosikymmeniin. Ja Virpi jatkaa juhlimista.

• Unohtui kokonaan runoilija Eino Leino.
        Veskun Leino-tulkinnoista en erityisemmin tykkää,
        joten soitetaan Kristian Meurmanin Lapin kesä.

Elegia
        -Eino Leino

Haihtuvi nuoruus niinkuin vierivä virta.
        Langat jo harmaat lyö elon kultainen pirta.
        Turhaan, ei turhaan tartun ma hetkehen kiini;
        riemua ei suo rattoisa seura, ei viini.

Häipyvät taakse tahtoni ylpeät päivät.
        Henkeni hurmat ammoin jo jälkehen jäivät.
        Notkosta nousin. Taasko on painua tieni?
        Toivoni ainoo: tuskaton tuokio pieni.

Tiedän ma: rauha on mullassa suotu.
        Etsijän tielle ei lepo lempeä luotu,
        pohjoinen puhuu, myrskyhyn aurinko vaipuu,
        jää punajuova; kauneuden voimaton kaipuu.

Upposi mereen unteni kukkivat kunnaat.
        Mies olen köyhä: kalliit on laulujen lunnaat.
        Kaikkeni annoin, hetken ma heilua jaksoin,
        haavehen kullat mun mieleni murheella maksoin.

Uupunut olen, ah, sydänjuurihin saakka!
        Liikako lienee pantukin paatinen taakka?
        Tai olen niitä, joilla on tahto, ei voima?
        Voittoni tyhjä, työn tulos tuntoni soima.

Siis oli suotta kestetyt, vaikeat vaivat,
        katkotut kahleet, poltetut, rakkahat laivat?
        Nytkö ma kaaduin, kun oli kaikkeni tarpeen?
        Jähmetyn jääksi, kun meni haavani arpeen?

Toivoton taisto taivaan valtoja vastaan.
        Kaikuvi kannel; lohduta laulu ei lastaan.
        Hallatar haastaa, soi sävel sortuvin siivin
        Rotkoni rauhaan kuin peto kuoleva hiivin.

• Tellastiina kirjoitti:

Unohtui kokonaan runoilija Eino Leino.
        Veskun Leino-tulkinnoista en erityisemmin tykkää,
        joten soitetaan Kristian Meurmanin Lapin kesä.

Elegia
        -Eino Leino

Haihtuvi nuoruus niinkuin vierivä virta.
        Langat jo harmaat lyö elon kultainen pirta.
        Turhaan, ei turhaan tartun ma hetkehen kiini;
        riemua ei suo rattoisa seura, ei viini.

Häipyvät taakse tahtoni ylpeät päivät.
        Henkeni hurmat ammoin jo jälkehen jäivät.
        Notkosta nousin. Taasko on painua tieni?
        Toivoni ainoo: tuskaton tuokio pieni.

Tiedän ma: rauha on mullassa suotu.
        Etsijän tielle ei lepo lempeä luotu,
        pohjoinen puhuu, myrskyhyn aurinko vaipuu,
        jää punajuova; kauneuden voimaton kaipuu.

Upposi mereen unteni kukkivat kunnaat.
        Mies olen köyhä: kalliit on laulujen lunnaat.
        Kaikkeni annoin, hetken ma heilua jaksoin,
        haavehen kullat mun mieleni murheella maksoin.

Uupunut olen, ah, sydänjuurihin saakka!
        Liikako lienee pantukin paatinen taakka?
        Tai olen niitä, joilla on tahto, ei voima?
        Voittoni tyhjä, työn tulos tuntoni soima.

Siis oli suotta kestetyt, vaikeat vaivat,
        katkotut kahleet, poltetut, rakkahat laivat?
        Nytkö ma kaaduin, kun oli kaikkeni tarpeen?
        Jähmetyn jääksi, kun meni haavani arpeen?

Toivoton taisto taivaan valtoja vastaan.
        Kaikuvi kannel; lohduta laulu ei lastaan.
        Hallatar haastaa, soi sävel sortuvin siivin
        Rotkoni rauhaan kuin peto kuoleva hiivin.

http://www.youtube.com/watch?v=VRocW7LEvFg&feature=fvw

• maarina

Tulithan sinä edes tänne sivulle .Einarista löysin jopa kaksi laulua, toinen mainitsemasi ja Eppu Normaalin Murheellisten laulujen maa, jossa lopussa mainitaan Einari Epätoivo. Einokin mainitaan yhdessä laulussa, mutta en löytänyt. Muistan vain hiukan sanoja: "Lempilukemista Leinon Eino, uskon Jumalaan ja Kekkoseen".
        Liekkö tämäkin Juicea. Hyvää päivän jatkoa....

• maarina kirjoitti:

Tulithan sinä edes tänne sivulle .Einarista löysin jopa kaksi laulua, toinen mainitsemasi ja Eppu Normaalin Murheellisten laulujen maa, jossa lopussa mainitaan Einari Epätoivo. Einokin mainitaan yhdessä laulussa, mutta en löytänyt. Muistan vain hiukan sanoja: "Lempilukemista Leinon Eino, uskon Jumalaan ja Kekkoseen".

Missä tosiaan kaikki ovat?
        Toivottavasti aloittajakin vielä palaa ketjuun!

Löytyypä taas yllätyskin Eino-nimestä.
        Vuoden 2006 loppuun mennessä Väestörekisterikeskuksen mukaan Eino-nimen on saanut 58 346 henkilöä, joista seitsemän on naisia.

• 1943

kansakoulussa oli Eino, minua vuoden vanhempi. Kävimme kyläilemässä ja kerran äitinä tokaisi "Sieltähän se minun miniälikkain tulloo", olin kuusivuotias. Loukkaannuin hirveästi. Vuosikymmeniin en tätä Einoa tavannut, mutta viime kesänä sattumalta osuttiin samaan paikkaan. Hyvin säilynyt on Eino ja anoppiehdokaskin elää vielä melko iäkkäänä. Einari ei minun ikäluokassani ollut suosittu, vähän vanhempia tunsin kotikylällä. Lie jo suosio kasvanut pikkupoikien toisena nimenä?

• (m)
        1943 kirjoitti:

kansakoulussa oli Eino, minua vuoden vanhempi. Kävimme kyläilemässä ja kerran äitinä tokaisi "Sieltähän se minun miniälikkain tulloo", olin kuusivuotias. Loukkaannuin hirveästi. Vuosikymmeniin en tätä Einoa tavannut, mutta viime kesänä sattumalta osuttiin samaan paikkaan. Hyvin säilynyt on Eino ja anoppiehdokaskin elää vielä melko iäkkäänä. Einari ei minun ikäluokassani ollut suosittu, vähän vanhempia tunsin kotikylällä. Lie jo suosio kasvanut pikkupoikien toisena nimenä?

Mun tytöllä oli Eino niminen kani vuosia sitten. Pari 1949 syntynyttä Einoa tunnen.

• ei ..
        maarina kirjoitti:

Juicea, vaan Freemania. Hyvin muistettu.

http://www.youtube.com/watch?v=vcY3Bnotpyw

• al_li

serkkuni lisäksi, muistuu Eino Leino. Laitanpa minäkin yhden hänen hengentuotteistaan.

Hyvyys

Ei Hyvyys saavu huutaen;
        se kulkee hiljaa kuiskaten.

Sen ääni on ääni kärsivän,
        mi itkenyt meitä on enemmän.

Sen silmässä on kuin onnettuus,
        mut kuitenkin usko ja toivo uus.

Hän tahtoo tarjota vähästään:
        ne hänen on helmiä, päärlyjään.

Ne ottanet kuin avun taivahan:
        ei lie hän laaksoista maailman.

Hän tulee raskaalla hetkelläs;
        hän katsoa tahtoo silmähäs

ja kättäs painaa ja mennä pois
        kuin kuiskaten: paremmin olla vois.

Muista päivänsankareista muistuu Einojuhani Rautavaara. Jo poismenneitä Eino Jurkka, Eino Virtanen ja Einari Ketola/korpraali Möttönen.

http://www.youtube.com/watch?v=vBE4ft-x_ro

.

• vaan.....

Pieni Eino rannalla itkee,
        tuuliko venhon vienyt lie?
        Itku ei maksa vaivaa,
        kaislikossa on Einon laiva.
        Haukia aivan täynnä.

• Tellastiina*
        ei .. kirjoitti:

Juicea, vaan Freemania. Hyvin muistettu.

http://www.youtube.com/watch?v=vcY3Bnotpyw

Oikea vastaus on Osuuskaupan Jane!
        Tiedä sitten kenen muistia kehut - omaasi vissiin!

• ei ..
        Tellastiina* kirjoitti:

Oikea vastaus on Osuuskaupan Jane!
        Tiedä sitten kenen muistia kehut - omaasi vissiin!

Meinaatko, että olen maarina, joka itseään puskasta kiittelee? No en todellakaan ole. Laita viestien esitystapa ykköselle, niin näet kuka kellekin kirjoittaa.
        Minusta oli fiksusti keksitty. Itse mietin jo eilen illalla, onko tämän päivän nimiä lauluissa tai loruissa, enkä Einoa muistanut yhtään. Leino on usein minunkin mielilukemistani.
        Mitä oikein tarkoittanet, enpä taida haluta kuulla. :/

• ei .. kirjoitti:

Meinaatko, että olen maarina, joka itseään puskasta kiittelee? No en todellakaan ole. Laita viestien esitystapa ykköselle, niin näet kuka kellekin kirjoittaa.
        Minusta oli fiksusti keksitty. Itse mietin jo eilen illalla, onko tämän päivän nimiä lauluissa tai loruissa, enkä Einoa muistanut yhtään. Leino on usein minunkin mielilukemistani.
        Mitä oikein tarkoittanet, enpä taida haluta kuulla. :/

että Osuuskaupan Jane ei kuulu joukkoon, en nimittäin ymmärtänyt sitä miten se voi kuulua asiaan.
        Osaan kyllä lukea viestit oikein ja tiesin sinun vastaavan maarinalle, mutta en klikannut linkkiäsi, siksipä en tajunnut.
        Joten anteeksi nyt vaan kamalasti, ei tämä nyt niitä pahempia tölväisyjä tällä palstalla ollut!

Paras kai olisi laittaa pillit pussiin ja vaijeta,
        mutta katsotaan nyt yön yli pääsettekö minusta eroon!

• Vatzinja
        Tellastiina kirjoitti:

että Osuuskaupan Jane ei kuulu joukkoon, en nimittäin ymmärtänyt sitä miten se voi kuulua asiaan.
        Osaan kyllä lukea viestit oikein ja tiesin sinun vastaavan maarinalle, mutta en klikannut linkkiäsi, siksipä en tajunnut.
        Joten anteeksi nyt vaan kamalasti, ei tämä nyt niitä pahempia tölväisyjä tällä palstalla ollut!

Paras kai olisi laittaa pillit pussiin ja vaijeta,
        mutta katsotaan nyt yön yli pääsettekö minusta eroon!

Awwwww.....työ ootta aika kaheleita.

• Vatzinja kirjoitti:

Awwwww.....työ ootta aika kaheleita.

Onneks on joku viisaampi joukossa!

• al_li

• 18+19
        Tellastiina kirjoitti:

Missä tosiaan kaikki ovat?
        Toivottavasti aloittajakin vielä palaa ketjuun!

Löytyypä taas yllätyskin Eino-nimestä.
        Vuoden 2006 loppuun mennessä Väestörekisterikeskuksen mukaan Eino-nimen on saanut 58 346 henkilöä, joista seitsemän on naisia.

Täällä ei viihdytä ilkeilemisien takia, ja se kohdistuu aina pikkunälväilyihin, onko pilkut ja pisteet oikeissa paikoissa, ja saako kirjoittaa sitä tai tätä, tai voiko puhua vaivoistaan, kukistaan, ruokavaliostaan...tänne ei kelpaa mikään!
        Ei saa linkittää, vaikkei itse osattaisikaan ja joku jopa kiittää saamastaan ...musiikki on heti häiriötekijä täälä kuolemaa odottavien sivuilla jne.
        Kuka jaksaa muumioiden kanssa keskustella, aivan uskomattoman räiskyviä kirjoittelijoita on suorastaan ajettu muille formaateille, ja jopa itsekin siellä kuullut kuinka uudet täälä otetaan vastaan.
        Monessahan itsekin liikut, joten et niin aktiivinen ole tälläkään palstalla.
        Voisihan täällä jotain hassutteluakin olla, ...niin vois, mutta kun ei voi, kas´kun ei sovi ikäisille!
        Seksi jutut on ainoat jotka vetää vastailijoita, joita minä taas ihmettelen. Eikö ne ole jo sisäistetty, miksi niistä pitää vieläkin hehkuttaa? Minua ei kiinnosta toisten sänkykamari asiat.

• 18+19 kirjoitti:

Täällä ei viihdytä ilkeilemisien takia, ja se kohdistuu aina pikkunälväilyihin, onko pilkut ja pisteet oikeissa paikoissa, ja saako kirjoittaa sitä tai tätä, tai voiko puhua vaivoistaan, kukistaan, ruokavaliostaan...tänne ei kelpaa mikään!
        Ei saa linkittää, vaikkei itse osattaisikaan ja joku jopa kiittää saamastaan ...musiikki on heti häiriötekijä täälä kuolemaa odottavien sivuilla jne.
        Kuka jaksaa muumioiden kanssa keskustella, aivan uskomattoman räiskyviä kirjoittelijoita on suorastaan ajettu muille formaateille, ja jopa itsekin siellä kuullut kuinka uudet täälä otetaan vastaan.
        Monessahan itsekin liikut, joten et niin aktiivinen ole tälläkään palstalla.
        Voisihan täällä jotain hassutteluakin olla, ...niin vois, mutta kun ei voi, kas´kun ei sovi ikäisille!
        Seksi jutut on ainoat jotka vetää vastailijoita, joita minä taas ihmettelen. Eikö ne ole jo sisäistetty, miksi niistä pitää vieläkin hehkuttaa? Minua ei kiinnosta toisten sänkykamari asiat.

mihin haluan silloin kun aihe kiinnostaa ja ne aiheet ovat aika vähissä.
        Kirjoittajia kaipailin nimenomaan tähän ketjuun.
        Minä en mitään syvällisiä asioita jaksa pohtia, siksipä tämäkin ketju on miun maun mukkaan!

• x

SMPn Eino Poutiainen, värikäs herra.

• ÄIPPÄnen

Nyt lähden leipomaan nimipäiväkakkua Virpille huomiseksi.

• 11+5

Eikö sinulla ole ketään joka pudottaisi sinut tähän päivään?
        Ikävää olla noin jälkeenjäänyt.

• 63v,

.
      Tämän päivän nimipäiväsankareista, tuo Jousia, on aivan outo? Ei ollut edes omassa kalenterissa.

Tenhosta mieleen tuli Tenho Sauren, oliko tankki täyteen, tai jokin muu tv ohjelma?

Tenho niminen ravintola Helsinginkadulla aikoinaan. Siellä välillä tanssimassa käytiin.

Ps, tuo, nuo "pilaviestit", on ainakin kahdesta ip,osoitteesta. Pitäisi verrata vielä muissa ketjuissa, kuka on. Jos jatkaa, niin ehkä sitten.
      Ehkä lopettaa, jos kukaan meistä ei vastaa hänelle, ei kai yksinään jaksa montaa peräkkäin laittaa. Eli ohituskaista lienee paras.

Onnea päivän sankareille!

• tauno*

Oletko jo selvittänyt asian.Eli saitko selville nettikäyttäjän osoitteen selville.Mitä sitten teet ja aijot tehdä hä?!

Onnea päivänsankarille.Siis Virpille.

• 23456667

Uhkailetko?

• maarina

Erittäin hauskaa, että olet palannut. Sinua on kaivattu.
        Nimipäivä onnittelut päivän sankareille. Näistä nimistä ei kyllä paljon "irtoa".
        Tenho kuitenkin tutumpi, mainitsemassasi sarjassa taisi olla konstaapeli. Nimi tarkoittaa tenhoa/kaihoa.
        Jousia nimi juontanee aseesta/jousesta. Tässä kaikki mitä löysin.
        Youtubessa on ainoastaan Jopet showsta: Tenho Lepakko.
        Tulos oli tänään heikko, mutta huomenna....
        Kirjoitin jo kerran viestiä, mutta olin unohtanut kirjautua sisään. Niin piti aloittaa alusta.
        Hyvää sadepäivää kaikille...

• 1943

on Tenho, muita en muista. Onnea Tenho Työnnä vesille venho Kohta lumi ja jää Meidät yllättää Vietätköhän nimipäivää Lähellä Mäntsälää

• 63v,
        maarina kirjoitti:

Erittäin hauskaa, että olet palannut. Sinua on kaivattu.
        Nimipäivä onnittelut päivän sankareille. Näistä nimistä ei kyllä paljon "irtoa".
        Tenho kuitenkin tutumpi, mainitsemassasi sarjassa taisi olla konstaapeli. Nimi tarkoittaa tenhoa/kaihoa.
        Jousia nimi juontanee aseesta/jousesta. Tässä kaikki mitä löysin.
        Youtubessa on ainoastaan Jopet showsta: Tenho Lepakko.
        Tulos oli tänään heikko, mutta huomenna....
        Kirjoitin jo kerran viestiä, mutta olin unohtanut kirjautua sisään. Niin piti aloittaa alusta.
        Hyvää sadepäivää kaikille...

6,8, vetistä on. Kiitoksia, lämpöisistä sanoistasi. Tosiaan, en haluaisi näitä typeriä juttuja lukea, mitä joku nyt suoltaa, pahaa oloaanko purkaa?
        Miksiköhän ei voi asiallisesti osallistua, vai eikö osaa? Kuvittelin sen loppuvan, jos en itse osallistu, ja te jatkatte. Vaan ei, ei siis ollut kiinni minusta, vaan koko ketjusta.
        joku tässä ketjussa nyt ärsyttää, mutta sivuutetaan sitten, omapa on asiansa, jos ei halua vuorovaikutusta kanssamme.
        Viikko jo mennyt, hieman "vaikeita" nimiä, löytää jotain noista, mitä haetaan.
        Kirjoittelemiseen

• 63v,
        1943 kirjoitti:

on Tenho, muita en muista. Onnea Tenho Työnnä vesille venho Kohta lumi ja jää Meidät yllättää Vietätköhän nimipäivää Lähellä Mäntsälää

huomenta sinullekin. Sait aikaiseksi taas runon. Kiva.
        Ei ole tuttavapiirissäni yhtään Tenhoa, onkohan tuokin nimi myös naisella?
        Jousia nimeä en muistanut, tietänyt edes olevan :(

• Kiva juttu, että olet palannut, pelkäsin sinun jo luovuttaneen.

Harvinaisia nimiä tämänkin päivän sankarilla, mutta yllätys löytyy jälleen, yllättävän monista nimistä löytyy sekä miehiä että naisia.
        Vuoden 2006 loppuun mennessä Väestörekisterikeskuksen mukaan Tenho-nimen on saanut 3 215 henkilöä, joista kaksi on naisia.

Yhden Tenho-nimisen miehen tunnen, mutta harvassa ne taitavat olla.

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

Kiva juttu, että olet palannut, pelkäsin sinun jo luovuttaneen.

Harvinaisia nimiä tämänkin päivän sankarilla, mutta yllätys löytyy jälleen, yllättävän monista nimistä löytyy sekä miehiä että naisia.
        Vuoden 2006 loppuun mennessä Väestörekisterikeskuksen mukaan Tenho-nimen on saanut 3 215 henkilöä, joista kaksi on naisia.

Yhden Tenho-nimisen miehen tunnen, mutta harvassa ne taitavat olla.

pitäisiköhän alkaa pitämään ihan kirjaa tässä, näistä mies-nais nimistä?
        Yllättävän moni, jo nyt viikon aikana. Empä olisi uskonut.
        Entäs tämä toinen nimi? Olin täysin yllättynyt siitä. Minun taskukalenterissa sitä ei mainittu lainkaan.
        Kävitkö sinä aikoinasi Tenhossa, vai oliko jo silloin, "räkäläksi" muuttunut?

No, koetan kestää, surullistahan on, jonkun pahoinvointi. Olen joutunut sitä vaan niin paljon näkemään, oikeassa elämässä, etten haluaisi törmätä sellaiseen palstalla, missä ennemminkin mukavaa rupattelua, ajanvietettä, haen. Paras varmaan, kun ei noteeraa lainkaan :(

• 63v, kirjoitti:

Entäs tämä toinen nimi? Olin täysin yllättynyt siitä. Minun taskukalenterissa sitä ei mainittu lainkaan.

No, koetan kestää, surullistahan on, jonkun pahoinvointi. Olen joutunut sitä vaan niin paljon näkemään, oikeassa elämässä, etten haluaisi törmätä sellaiseen palstalla, missä ennemminkin mukavaa rupattelua, ajanvietettä, haen. Paras varmaan, kun ei noteeraa lainkaan :(

Voi voi, olen niin kaukana "Tenhosta", että en ole ikinä puhettakaan kuullut siitä! D))
        On melkein sormissa laskettavissa pääkaupungissa käynnit,
        olen niin maalaismatami kuin vain olla ja voi!

Koitetaan pärjätä!

• tenhotar
        63v, kirjoitti:

Marraskuu puskee viimeisiään,
        Allakasta kurkkailee kiireitään,

Joulukuun haluaisi ohittaa,
        Uutta Vuotta odottaa,

Tammikuussa käy nukkumaan
        Keväällä herää kukkumaan!

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

Voi voi, olen niin kaukana "Tenhosta", että en ole ikinä puhettakaan kuullut siitä! D))
        On melkein sormissa laskettavissa pääkaupungissa käynnit,
        olen niin maalaismatami kuin vain olla ja voi!

Koitetaan pärjätä!

Jostain keskusteluistamme, aiemmin, jäänyt mielikuva, että olisit käynyt nuoruudessasi kääntymässä stadissa?
        Anteeksi, muisti tekee näköjään tepposet. Kyllä muistan nykyisen asuinläänisi.
        Tuo tenho oli silloin 60-70luvulla, tanssiravintola.
        No, haitanneeko tuo mitään, sattuuhan sitä. ;D

• 63v,
        tenhotar kirjoitti:

Marraskuu puskee viimeisiään,
        Allakasta kurkkailee kiireitään,

Joulukuun haluaisi ohittaa,
        Uutta Vuotta odottaa,

Tammikuussa käy nukkumaan
        Keväällä herää kukkumaan!

Olet sitten niitä harvinaisia, jonka nimi kummallakin sukupuolella.

Runosi mukava, vuodenajan mukaan, voisin jopa lainata.
        Tenhoa (nimenä) siinä vaan ei ollut, mutta haittaako tuokaan, näin koleana sateisena päivänä.
        En löytänyt valmiinakaan, en lorua, enkä laulua, missä tuo nimi olisi.

No, huomisesta nimestä sitten varmaan sitäkin enemmän.

• al_li
        63v, kirjoitti:

Tenhoa (nimenä) siinä vaan ei ollut, mutta haittaako tuokaan, näin koleana sateisena päivänä.

tämän päivän nimistä. Jousia-nimisiä en tiedä ainuttakaan, vaikka Väestörekisterikeskus kertoo heitä olevan 151, joista yksi taas on nainen.
        Tenhoja muistan yhden, Ylen toimittaja Tenho Tornbergin Reinikaisen lisäksi.

Pieni pätkä Eino Leinoa ( Salojärven joutsenet )

Ne laulaa turhuudesta taistojen,
        ne kertoo kauneudesta keväimen,
        ne rakkautta, rauhaa julistaa -
        ne mielen valtaa, tempaa, tenhoaa.

.

• 63v,

löysin, 1929 tullut allakkaan, nimiä on 142;lla joista yksi on nainen. Siinäkin siis.
        Ei taitaisi nykyaikana onnistua, antaa miehen nimi naiselle?

• al_li
        63v, kirjoitti:

löysin, 1929 tullut allakkaan, nimiä on 142;lla joista yksi on nainen. Siinäkin siis.
        Ei taitaisi nykyaikana onnistua, antaa miehen nimi naiselle?

katsoin Väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta, niin nimiä Mikko, Matti ja Risto on annettu naiselle, eikä kovinkaan monta vuosikymmentä sitten.

.

• 63v,
        al_li kirjoitti:

tämän päivän nimistä. Jousia-nimisiä en tiedä ainuttakaan, vaikka Väestörekisterikeskus kertoo heitä olevan 151, joista yksi taas on nainen.
        Tenhoja muistan yhden, Ylen toimittaja Tenho Tornbergin Reinikaisen lisäksi.

Pieni pätkä Eino Leinoa ( Salojärven joutsenet )

Ne laulaa turhuudesta taistojen,
        ne kertoo kauneudesta keväimen,
        ne rakkautta, rauhaa julistaa -
        ne mielen valtaa, tempaa, tenhoaa.

.

meni sitten päällekkäin, ja sinulla varmaan uudempi tieto. Katsoin tuon omani "vikistä."
        Tenhoa runoissa löytynee, kuten tuossa sinunkin ;D

• 63v,
        al_li kirjoitti:

katsoin Väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta, niin nimiä Mikko, Matti ja Risto on annettu naiselle, eikä kovinkaan monta vuosikymmentä sitten.

.

en kyllä koskaan ole kuullutkaan?
        Olisiko niin, että sen nimiset naiset, visusti pitävät suunsa supussa, jos selkeästi miehen nimenä tunnetun nimen haltioita ovat?
        On minullakin eräs sukulainen, jonka nimeä en kyllä tässä paljasta, niin paljon toisesta nimestään kärsinyt, että vaihtoi heti äitinsä kuollessa.
        Niin kauan ei kehdannut, kun äiti eli. Se oli äidin valinta ollut.

• al_li
        63v, kirjoitti:

en kyllä koskaan ole kuullutkaan?
        Olisiko niin, että sen nimiset naiset, visusti pitävät suunsa supussa, jos selkeästi miehen nimenä tunnetun nimen haltioita ovat?
        On minullakin eräs sukulainen, jonka nimeä en kyllä tässä paljasta, niin paljon toisesta nimestään kärsinyt, että vaihtoi heti äitinsä kuollessa.
        Niin kauan ei kehdannut, kun äiti eli. Se oli äidin valinta ollut.

tuo Väestörekisterikeskuksen nimihaku. Oli melkein nimi, kuin nimi, aina sitä on annettu muutama toisellekin sukupuolelle, kuin se ilmeisesti alkuaan on tarkoitettu.

Itse en ole oikein koskaan "tykännyt" omasta nimestäni, sen kantajat ovat yleensä edellistä sukupolvea minuun verraten.
        Vaan eihän se nimi miestä, eikä naistakaan pahenna.
        Tenhokin voisi kyllä ollakin naisen nimi, merkitykseltään 'tenho, lumo', ihan kauniskin.

,

• Jousia 18.11.
        63v, kirjoitti:

Jousiani ammun vasta kahdeksastoista
        eli huomiseen eilisestä vasta,
        Nukuin yli yhden yön, siis sanani syön.
        Siis Amorin nuoleni tänään ammun,
        ja sitten punkkaani illalla sammun!

(ent. tenhotar) mut allakan mukaan Jousia,

• pii-pii
        Jousia 18.11. kirjoitti:

Harvinainen Jousia, Onneksi Olkoon! Enpä teistä yhtäkään tunne. Tekemäsi runokin oli ihan kiva. Siitä muistin että tänään on yhden tutun synttäripäivä, siispä laitoin viestin. Liekö tullut mieleen noista Amorin nuolista???

Huomenna onkin hirmuisen paljon nimpparisankareita kun on Liisa ja kumppanit vuorossa. Palstan "tytöt" on luvanneet aloittaa siitä uuden ketjun. Eipä sitten taas muuta kuin "näppylää kaistalle" pistämään!

• 63v,
        Jousia 18.11. kirjoitti:

tulipa tonttumainen olo. Kumpikohan sitten oletkaan? Pidätkö saman nikin, jatkossakin ;D
        Kiva runo, kiitos!

• Pois just heti
        63v, kirjoitti:

tulipa tonttumainen olo. Kumpikohan sitten oletkaan? Pidätkö saman nikin, jatkossakin ;D
        Kiva runo, kiitos!

/)/)
        ( * _* )
        (") (") "en tykkää nikistä"

• 63v,
        Pois just heti kirjoitti:

/)/)
        ( * _* )

niin, nyt taas mietin, oletko "se nikki" vai joku toinen, joka ei tykkää siitä, ;D

Olisi kiva jos samassa ketjussa kuitenkin, käyttäisit samaa, eikö?
        Eihän sitä tiedä, kuinka kauan pyöritetään tätä, kuihtuuko, tuleeko uusia, kiinnostaako, vai lopahtaako jossain vaiheessa. Vasta viikko, ja nimiä, mistä kovin paljon ei runoa, lorua, laulua löytynyt.
        Seuraavalla viikolla parikin suosittua nimeä, ja uskoisin niistä löytyvän vaikka kuinka. Kaikkea noita.
        Nimien historia on myös kiva näin lueskella. Joku löytää aina jotain uutta.
        Tai vaikka sitten kuuluisuus, nimenhaltijana, tai oma tuttava.
        Tulee käydyksi monelta kantilta, kun kirjoittajia on useita, ja erilaisia.

Joten pieni toive olisi, jos samaa nikkiä jaksaisi käyttää.
        Omat runot päivänsankarille myös kivoja.

• *nikki*
        Pois just heti kirjoitti:

/)/)
        ( * _* )

/)/)
        (~_~)
        (")(") z z z z z "hyvää yötä, aamulla taas samat nimpparit"

• 4+18
        al_li kirjoitti:

tuo Väestörekisterikeskuksen nimihaku. Oli melkein nimi, kuin nimi, aina sitä on annettu muutama toisellekin sukupuolelle, kuin se ilmeisesti alkuaan on tarkoitettu.

Itse en ole oikein koskaan "tykännyt" omasta nimestäni, sen kantajat ovat yleensä edellistä sukupolvea minuun verraten.
        Vaan eihän se nimi miestä, eikä naistakaan pahenna.
        Tenhokin voisi kyllä ollakin naisen nimi, merkitykseltään 'tenho, lumo', ihan kauniskin.

,

Vanhan kertausta

• pal_li
        4+18 kirjoitti:

Vanhan kertausta

kertaat, jos ei muuten kalloosi mahdu. Edellinen viestihän oli kirjoitettu viime marraskuussa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4332
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1533
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1297
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      915
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      843
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe