take off 2010

vartailijaaaaa

Tässä vertailin kaikkia mahdollisia matkanjärjestäjiä ja heidän tarjontaansa marmarikseen kesälle 2010. Tuli vaan mieleen että tekeeköhän Take off vielä matkoja ja millonhan tulevat myyntiin? Nettisivut eivät oikein antaneet vastausta. Ei kai ole muita mahdollisuuksia kuin AM, Finnmatkat ja Detur?

18

1490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lopettanut

lopetti tähän syksyyn, mikä sinänsä sääli, koska sen palvelut olisivat riittäneet ainakin meille ihan hyvin. Emme tarvitse opasta sen enempää retkille kuin muutakaan toimintaa ohjaamaan ja muuten palvelut samat kuin emotoimiston elikkä AM:n. Lentoaikataulu on sitten ens kesänä muuttunut AM:n matkoilla ihan tyystin. Menolento on iltalento (perillä siis yöllä) ja paluu perillä vasta 2:45, joten sunnuntaipäivä jo pilalla siinäkin.

• omituista

Minäkin katsoin että jopas on AM lentoaikataulut muuttunut ja tosi huonoon suuntaan. Yöllä vasta perillä hotellissa eikä ole kiva aamuyöstä olla reissusta takaisin kotona.

• Matkan tilannut
        omituista kirjoitti:

Minäkin katsoin että jopas on AM lentoaikataulut muuttunut ja tosi huonoon suuntaan. Yöllä vasta perillä hotellissa eikä ole kiva aamuyöstä olla reissusta takaisin kotona.

ei kuulema pysty vaikuttamaan lentoaikatauluun. No, sehän riippuu siitä mitä lentoyhtiötä käyttää. Finnair kaiketi säästää siinä, että lennot eivät ole ns. pahimpaan ruuhka-aikaan. Tilasin kuitenkin matkan AM:n kautta vaikka ensin vähän ajattelin ns "äänestää jaloillani". Tärkeintä minulle on kuitenkin se, että homma pelittää eikä tarvii pähkäillä sitä eikä tätä.

• menettelee
        omituista kirjoitti:

mutta paluu on tosi kurja.
        Viimeinen päivä on turha ja vaivalloinen kun 12 jälkeen istut matkalaukun päällä
        odotellen iltaa ja lähtöä.
        Itselläni on suht helppoa kun jään Helsinkiin, mutta pitemmältä olevat voivat joutua
        vetämään laukkuansa toista vuorokautta.

• Pitkä päivä
        menettelee kirjoitti:

mutta paluu on tosi kurja.
        Viimeinen päivä on turha ja vaivalloinen kun 12 jälkeen istut matkalaukun päällä
        odotellen iltaa ja lähtöä.
        Itselläni on suht helppoa kun jään Helsinkiin, mutta pitemmältä olevat voivat joutua
        vetämään laukkuansa toista vuorokautta.

Tiedä sitten milloin pitää huoneet luovuttaa kun aikataulu on tuo mikä on. Normaalistihan se on klo 12, mut toivottavasti sais pitää lähtöön saakka. Eiköhän se ole neuvoteltavissa, muuten tulee pitkä päivä täysissä tamineissa odotella kentälle lähtöä.

• nappi*
        Pitkä päivä kirjoitti:

Tiedä sitten milloin pitää huoneet luovuttaa kun aikataulu on tuo mikä on. Normaalistihan se on klo 12, mut toivottavasti sais pitää lähtöön saakka. Eiköhän se ole neuvoteltavissa, muuten tulee pitkä päivä täysissä tamineissa odotella kentälle lähtöä.

Ehtii oikein hyvin tulla Hesaan ja yöllä takastullessa, ennenkuin olet saanut laukut ja ohittanut
        tullin, niin kello voi lähennellä viittä, ja kohtahan lähteekin heti aamulento kotiin.
        Kerrankin näin, ettei tarvitse aina Hesassa yötä olla mennen tullen tai ainaski yks yö.

• Marmarikseen
        Pitkä päivä kirjoitti:

Menossa ollaan myös toukokuussa ja tosiaan aamulento muuttunut mutta ei voi mitään...
        Huoneen saa kyllä pitää myöhempään, yleensä klo 18 asti lisämaksua vastaan.

• ???????
        Marmarikseen kirjoitti:

Menossa ollaan myös toukokuussa ja tosiaan aamulento muuttunut mutta ei voi mitään...
        Huoneen saa kyllä pitää myöhempään, yleensä klo 18 asti lisämaksua vastaan.

Deturilla sai kyllä pitää lähtöön asti (23.00) ilmatteeksi huoneen!

• ....
        ??????? kirjoitti:

Deturilla sai kyllä pitää lähtöön asti (23.00) ilmatteeksi huoneen!

No tuossa Aurinkomatkojen matkalla ei ole merkitystä saako huoneen pitään klo 18 asti vai lähtöön kun kuitenkin lähtö on hotellilta juuri noihin (klo18) aikoihin. Johtuu hotellista saako pitää ilmaiseksi vai joutuuko vähän maksamaan. Itse en ole Maxwellissa aikaisemmin ollut joten en tiedä sen tilannetta? Ja aikaisemmin ollut aamulento joten ei taida tietoa olla kenelläkään joten nähtäväksi jää...

• Vertailu
        .... kirjoitti:

No tuossa Aurinkomatkojen matkalla ei ole merkitystä saako huoneen pitään klo 18 asti vai lähtöön kun kuitenkin lähtö on hotellilta juuri noihin (klo18) aikoihin. Johtuu hotellista saako pitää ilmaiseksi vai joutuuko vähän maksamaan. Itse en ole Maxwellissa aikaisemmin ollut joten en tiedä sen tilannetta? Ja aikaisemmin ollut aamulento joten ei taida tietoa olla kenelläkään joten nähtäväksi jää...

onkin se, joutuuko maksamaan lisähintaa vai ei, joskaan se ei ns. maata kaada. Ne ovat kuitenkin matkaa suunnitellessa ja matkanjärjestäjää valitessa huomioitavia seikkoja jos tekee hintavertailua. Ihan sieltä jostain syvältä nää uudet lentoajat on meille, mutta kuten olemme lukeneet, joillekin ne sopivat oikein hyvin.

• hietju28
        Vertailu kirjoitti:

onkin se, joutuuko maksamaan lisähintaa vai ei, joskaan se ei ns. maata kaada. Ne ovat kuitenkin matkaa suunnitellessa ja matkanjärjestäjää valitessa huomioitavia seikkoja jos tekee hintavertailua. Ihan sieltä jostain syvältä nää uudet lentoajat on meille, mutta kuten olemme lukeneet, joillekin ne sopivat oikein hyvin.

ainakin mennyt lento aikojen suhten parempaan !!
        Viime kesänä porukka moitti Deturin lentoja kun paluu lento lähti dalamanista 5-6 väliin.
        Nyt näin !!

HELSINKI 20 toukokuu 2010
        18:20 KTHY, YK8442, saapuminen DALAMAN 20 toukokuu 2010 22:202 matkustajaa,
        lähtö DALAMAN 27 toukokuu 2010 13:20 KTHY, YK8441, saapuminen HELSINKI 27 toukokuu 2010 17:20 .
        Ainaskin minulle eittäin sopivat lentoajat,kun ajettavaa Suomesa 400km

• Ei Deturia
        hietju28 kirjoitti:

ainakin mennyt lento aikojen suhten parempaan !!
        Viime kesänä porukka moitti Deturin lentoja kun paluu lento lähti dalamanista 5-6 väliin.
        Nyt näin !!

HELSINKI 20 toukokuu 2010
        18:20 KTHY, YK8442, saapuminen DALAMAN 20 toukokuu 2010 22:202 matkustajaa,
        lähtö DALAMAN 27 toukokuu 2010 13:20 KTHY, YK8441, saapuminen HELSINKI 27 toukokuu 2010 17:20 .
        Ainaskin minulle eittäin sopivat lentoajat,kun ajettavaa Suomesa 400km

vierastaneet tuota Deturia juuri aikaisempien lentoaikataulujen johdosta, mutta nyt AM on muuttanut aikataulut meidän kannaltamme huonompaan suuntaan. Matkaoppaat-ohjelma ei tosin ole antanut Alanyassa työskentelevistä oppaista kovin hyvää kuvaa, minkälaisia mahtavat olla Marmariksen matkoilla? Tosin emme liioin oppaita ole tarvinneet, muttei viitsisi vähäisiä ropojaan käyttää matkatoimistoon, joka ei kummenpaa osaamista oppailtaan vaadi.

• kylmäkalle
        Ei Deturia kirjoitti:

vierastaneet tuota Deturia juuri aikaisempien lentoaikataulujen johdosta, mutta nyt AM on muuttanut aikataulut meidän kannaltamme huonompaan suuntaan. Matkaoppaat-ohjelma ei tosin ole antanut Alanyassa työskentelevistä oppaista kovin hyvää kuvaa, minkälaisia mahtavat olla Marmariksen matkoilla? Tosin emme liioin oppaita ole tarvinneet, muttei viitsisi vähäisiä ropojaan käyttää matkatoimistoon, joka ei kummenpaa osaamista oppailtaan vaadi.

Deturin matkalla Marmariksessa kerran ja Alanyassa useamman kerran, hyvin on toiminut.
        Itse asiassa paremmin kuin AM:n ja FM:n matkoilla...
        Oppaiden palveluja en juurikaan ole tarvinnut, se vähä jos on ollut jotain kysyttävää, on pelittänyt aivan tarvittavasti.

Marmariksessa olin Family huoneistohotellissa, yleensä en kahdesti mene samaan hotelliin, tässä tapauksessa voisin tehdä poikkeuksen, kas sen verran viihtyisä oli asumus.

• Mikä toimii
        kylmäkalle kirjoitti:

Deturin matkalla Marmariksessa kerran ja Alanyassa useamman kerran, hyvin on toiminut.
        Itse asiassa paremmin kuin AM:n ja FM:n matkoilla...
        Oppaiden palveluja en juurikaan ole tarvinnut, se vähä jos on ollut jotain kysyttävää, on pelittänyt aivan tarvittavasti.

Marmariksessa olin Family huoneistohotellissa, yleensä en kahdesti mene samaan hotelliin, tässä tapauksessa voisin tehdä poikkeuksen, kas sen verran viihtyisä oli asumus.

paremmin? Oletko kokenut AM:n tai FM:n matkoilla jotain ikävää oppaista johtuen? Hyvä kuitenkin kuulla, että Detur kuitenkin toimii ok.

• Kylmäkalle
        Mikä toimii kirjoitti:

paremmin? Oletko kokenut AM:n tai FM:n matkoilla jotain ikävää oppaista johtuen? Hyvä kuitenkin kuulla, että Detur kuitenkin toimii ok.

tapauksissa erot olivat hotelleissa, FM:n hotellissa pesulapalvelu tökki, meinas loppua vaatteet, tosin taas toisella kertaa FM:n äkkilähdöllä loistava hotelli.
        Yhdellä AM:n matkalla huono hotellikokemus, henkilökunta oli epämiellyttävää.
        Sinänsä pikkujuttuja, eivät mun lomaani pilaa ja jotkut pikkuselkkaukset voi myöhemmin vain naurattaa...
        Tämän kerroin kun kerran kysyit, en siis mitenkään tallo maanrakoon muita matkanjärjestäjiä, olen kuitenkin saanut Deturilta ihan hyvää palvelua.
        Ja plussana se, että jotkut asiat mistä ainakin FM:llä olen joutunut maksamaan (lentokoneateria, huone lähtöön asti myös lähdön ollessa illalla, tms), ovat Deturilla kuuluneet hintaan (joka on kaiken lisäksi jonkun verran edullisempi jo lähtökohtaisesti).

• Eri toimistojen
        Kylmäkalle kirjoitti:

tapauksissa erot olivat hotelleissa, FM:n hotellissa pesulapalvelu tökki, meinas loppua vaatteet, tosin taas toisella kertaa FM:n äkkilähdöllä loistava hotelli.
        Yhdellä AM:n matkalla huono hotellikokemus, henkilökunta oli epämiellyttävää.
        Sinänsä pikkujuttuja, eivät mun lomaani pilaa ja jotkut pikkuselkkaukset voi myöhemmin vain naurattaa...
        Tämän kerroin kun kerran kysyit, en siis mitenkään tallo maanrakoon muita matkanjärjestäjiä, olen kuitenkin saanut Deturilta ihan hyvää palvelua.
        Ja plussana se, että jotkut asiat mistä ainakin FM:llä olen joutunut maksamaan (lentokoneateria, huone lähtöön asti myös lähdön ollessa illalla, tms), ovat Deturilla kuuluneet hintaan (joka on kaiken lisäksi jonkun verran edullisempi jo lähtökohtaisesti).

lisämaksuista oli juuri viikonvaihteen iltapäivälehdessä vertailu. AM ja Detur olivat ainoat, jotka eivät perineet lisämaksuja vaan listahinta oli lopullinen matkan hinta. Jos hotellin henkilökunta tökkii, niin kyllä se vie osan lomafiilingistä vaikkei sitä kokonaan pilaisikaan. Olkoon kuka tai mikä matkanjärjestäjä tahansa, ikävät "yllätykset" sapettavat, eikä niitä toivoisi matkallaan sattuvan.

• tullaan taas
        Ei Deturia kirjoitti:

tv-ohjelma on tosi mahtava kuvaus arkielämästä suomal.asiakaspalvelu tilanteesta.henkilökunta yrittää hyvittää vaik ei olis mitään syytä mut kun ei saa edes suun vuoroa,tuttu tilanne.marmariksen det.oppaat ainakin viime kesänä tosi kivoja.itse olin am. asiakkaana joku vuosi sitten ja jouduin sairaalaan pariksi päiväksi,kukaan ei käynyt katsomassa tai kysymässä kuinka voin tai tarvitsenko jotain.olin yksin matkalla mut satunnainen matkatuttava huolehti hotellista hammasharjat ym.mitä tarvitsin.rahaa ei ollut mukana mut onneksi tulkki lainasi et sain vesilaskun maksettua.vakuutukseen menee kaikki muu mut pullovesi täytyy maksaa itse et pääset sairaalasta ulos.suosittelen detiurin palvelua vuosien kokemuksella,ei moitteita am.mut ...

• tullaan taas
        tullaan taas kirjoitti:

tv-ohjelma on tosi mahtava kuvaus arkielämästä suomal.asiakaspalvelu tilanteesta.henkilökunta yrittää hyvittää vaik ei olis mitään syytä mut kun ei saa edes suun vuoroa,tuttu tilanne.marmariksen det.oppaat ainakin viime kesänä tosi kivoja.itse olin am. asiakkaana joku vuosi sitten ja jouduin sairaalaan pariksi päiväksi,kukaan ei käynyt katsomassa tai kysymässä kuinka voin tai tarvitsenko jotain.olin yksin matkalla mut satunnainen matkatuttava huolehti hotellista hammasharjat ym.mitä tarvitsin.rahaa ei ollut mukana mut onneksi tulkki lainasi et sain vesilaskun maksettua.vakuutukseen menee kaikki muu mut pullovesi täytyy maksaa itse et pääset sairaalasta ulos.suosittelen detiurin palvelua vuosien kokemuksella,ei moitteita am.mut ...

jatkan edellistä.kohde päällikkö tiesi minun olevan sairaalassa,hän itse suositteli kyseistä sairaalaa.yksin vieraassa maassa,sairaalassa,kielitaidottomana oli aika turvaton olo.kielitaid.tarkoitan turkinkieltä,toki pärjään englannilla mut hehkilökunta puhui vain turkkia.kokemus sinällään oli hyvä,hoito,palvelu.kaikki kiitettävää.nyt uskalllan lähteä vaikka pikku vaivaan hakemaan apua lääkäristä enkä itse apteekista.vakuutus maksaa ja mehän maksamme vakuutuksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2472
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1792
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      259
      1446
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1272
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      390
      1245
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      358
      1197
    10. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe