vehnäallergia?

rotku

Epäilen että vuoden ikäisellä rotikallani on vehnäallergia, joten ajattelin kokeilla vaihtaa nappulat vehnättömiin jos raapiminen ja karvanlähtö kuonosta silmien ympäriltä sillä lakkaisi. Mitä nappulaa suosittelisitte? Vai onko jollain kokemusta näistä oireista, että se olisi muuta kuin vehnäallergiaa?

3

814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nanna123456

hei!
      minulla on kanssa rotikka narttu 1,5w. jolle ilmeni vehnäallergia kesällä. suosittelen jahtivahti kanariisiä ainakin tehoaa.
      meillä oli nartulla ainut oire ripuli,ja korvien punoitus(sisältä) . . tai sitten sun koirallasi on jokin puutos tai sterssi onko elämässänne taahtunut jotain tradigaalia muutosta? koira reagoi niihin aika voimakkaasti.

• RCLLLLLL

Jahtivahti tosiaan yllättävän hyvä ruoka ollakseen noin halpa. Itse syötän ja suosittelen Royal Caninia, mutta mikäli budjetti ei anna periksi niin JV kannattaa kokeilla.

• 12+7

Mä epäilin kanssa vehnäallergiaa kun koira meille tuli. En tiedä mitä sitten oli, stressiäkö lie, mutta vehnää en uskaltanut antaa kun pari kertaa oli ruikut lattialla kun tulin töistä. Keittelin itse ruokaa, riisiä, porkkanaa, ohraa, ruisjauhoa jne, jauhelihaa, kananmunaa... sillä tavalla on helppo seurata, mikä ruoka sopii ja mikä ei. Rotikat on kyllä yks herkkämahaisimmasta roduista mitä tiedän. Puruluukin voi vatsan sekoittaa, jos on yhtäkkiä väärä merkki. Kyseessä ei välttämättä ole allergia, vaan vatsa ei ole tottunut johonkin ruoka-aineeseen. Silläpä monessa ruuassa lukee, että pitäisi pikkuhiljaa totuttaa eikä kertarysäyksellä vaihtaa nappulamerkkiä. Nykyään voin syöttää jo chappia ja sertiäkin, eikä enää maha murise ja kurnuttele. Pääsääntöisesti ruoka on kuitenkin itsekeitettyä, pysytään molemmat tyytyväisinä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      150
      6801
    2. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      63
      5923
    3. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      88
      4549
    4. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      100
      4476
    5. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      161
      4290
    6. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      94
      1680
    7. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      402
      1576
    8. Anteeksi kaikesta...

Olin tosi hölmö...
      Ikävä
      82
      1379
    9. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      30
      1365
    10. Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana

Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?
      Ikävä
      41
      1151
    Aihe