Epäilen että vuoden ikäisellä rotikallani on vehnäallergia, joten ajattelin kokeilla vaihtaa nappulat vehnättömiin jos raapiminen ja karvanlähtö kuonosta silmien ympäriltä sillä lakkaisi. Mitä nappulaa suosittelisitte? Vai onko jollain kokemusta näistä oireista, että se olisi muuta kuin vehnäallergiaa?
vehnäallergia?
3
828
Vastaukset
- nanna123456
hei!
minulla on kanssa rotikka narttu 1,5w. jolle ilmeni vehnäallergia kesällä. suosittelen jahtivahti kanariisiä ainakin tehoaa.
meillä oli nartulla ainut oire ripuli,ja korvien punoitus(sisältä) . . tai sitten sun koirallasi on jokin puutos tai sterssi onko elämässänne taahtunut jotain tradigaalia muutosta? koira reagoi niihin aika voimakkaasti. - RCLLLLLL
Jahtivahti tosiaan yllättävän hyvä ruoka ollakseen noin halpa. Itse syötän ja suosittelen Royal Caninia, mutta mikäli budjetti ei anna periksi niin JV kannattaa kokeilla.
- 12+7
Mä epäilin kanssa vehnäallergiaa kun koira meille tuli. En tiedä mitä sitten oli, stressiäkö lie, mutta vehnää en uskaltanut antaa kun pari kertaa oli ruikut lattialla kun tulin töistä. Keittelin itse ruokaa, riisiä, porkkanaa, ohraa, ruisjauhoa jne, jauhelihaa, kananmunaa... sillä tavalla on helppo seurata, mikä ruoka sopii ja mikä ei. Rotikat on kyllä yks herkkämahaisimmasta roduista mitä tiedän. Puruluukin voi vatsan sekoittaa, jos on yhtäkkiä väärä merkki. Kyseessä ei välttämättä ole allergia, vaan vatsa ei ole tottunut johonkin ruoka-aineeseen. Silläpä monessa ruuassa lukee, että pitäisi pikkuhiljaa totuttaa eikä kertarysäyksellä vaihtaa nappulamerkkiä. Nykyään voin syöttää jo chappia ja sertiäkin, eikä enää maha murise ja kurnuttele. Pääsääntöisesti ruoka on kuitenkin itsekeitettyä, pysytään molemmat tyytyväisinä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain35712283Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.2555367Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom2113906Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille
Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö1952573Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov151962Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!
Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi191824Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?
Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina167860Martina Aitolehti
Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!271832No kolahtaako kukaan
Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak74742Rippituoli
Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa59696