oireina ollut tässä pari päivää kova kurkkukipu,kova limainen yskä,keuhkot kipeänä ja voimaton olo..silti ei kuumetta,lämpöä ollut korkeintaan 37,1..
arvauskeskukseen soitin ja vastaukseni sain vain mutinaan ettei tänne nyt pääse. kiva olisi tietää ja päästä käymään sikatesteissä onko sikainfluenssaa vai ei?
normaalisti kun olen flunssainen kurkkukipua ei juuri ole.nyt vaikka ei ole kuumetta,tuntuu olo silti siltä että kuumetta olisi reilustikkin.
kuumeeton sikainfluenssa?
182
21346
Vastaukset
- sikalunssa
että 37 kuumetta, väsytti ja paikat kipeänä ei muuta.. tai toivottavasti se nyt oli se.
- ........
tällaiset ihmiset menevät kiltisti töihin kun ei kerran ole kuumetta ja suurin osa työkavereista sairastuu.
- ei-tartuttaja
........ kirjoitti:
tällaiset ihmiset menevät kiltisti töihin kun ei kerran ole kuumetta ja suurin osa työkavereista sairastuu.
..siis että menee kiltisti töihin TARTUTTAMAAN MUUT??????????????????
- Alluminati
ei-tartuttaja kirjoitti:
Lue tästä miksi!
http://www.stevequayle.com/News.alert/NBC/020414.deadly.flu.html - tarttuu
ei-tartuttaja kirjoitti:
tarttuuko??? .....pisaratartuntana vai ilmateisten vai koketustartuntana???
- pate01
oliko oikeesti?
- pate01
oliko? :D
ei-tartuttaja kirjoitti:
meen mä
- mariquirit
Alluminati kirjoitti:
Lue tästä miksi!
http://www.stevequayle.com/News.alert/NBC/020414.deadly.flu.htmlhaahaaa salaliittoteorioita...just...
- ***sikana
ei-tartuttaja kirjoitti:
minäkin tein....töihin vaan eikä manien tulloo VOI kertakaikkiaan estääääää:):):) Näköjään EI kukaan välitä!!!! Miksi siis MINÄ??????
- mk69
mariquirit kirjoitti:
haahaaa salaliittoteorioita...just...
Kuolet myös itsekin siihen.
- voi kauhiaa, voi voi
Alluminati kirjoitti:
Lue tästä miksi!
http://www.stevequayle.com/News.alert/NBC/020414.deadly.flu.htmlKauhiaa ja mää kun luulin eläväni ikuisesti, voi voi miten meiän nyt käy.
- dddddd
Alluminati kirjoitti:
Lue tästä miksi!
http://www.stevequayle.com/News.alert/NBC/020414.deadly.flu.htmldan quaylen sukulainen, maailman tyhmin varapresidentti ;)
- taivaaseen ... jes
Alluminati kirjoitti:
Lue tästä miksi!
http://www.stevequayle.com/News.alert/NBC/020414.deadly.flu.htmlToivottavasti ei tarvi kärsiä enää kauan :)
- irukel
Voimatonta oloa on itse kullakin joskus ja väsymystä, mutta levolla tuo paranee ja luonto tekee tehtävänsä. Ei näissä tapauksissa kannata lääkäreitä rasittaa.
- Yksi totuus
Ei ole ihme, jos vähän yli 37 kuume tuntuu jo vievän voimat. Itselläni on normaalilämpö 36.1 ja tunnen kyllä olossani jo noinkin lievän kuumeen. Ero kuumeettomaan väsymykseen on selvä.
- juuuupas
Yksi totuus kirjoitti:
Ei ole ihme, jos vähän yli 37 kuume tuntuu jo vievän voimat. Itselläni on normaalilämpö 36.1 ja tunnen kyllä olossani jo noinkin lievän kuumeen. Ero kuumeettomaan väsymykseen on selvä.
on tasalämpöinen. Uusi kuumemittari auttaa!!!!
- Salainen_Agentti
juuuupas kirjoitti:
on tasalämpöinen. Uusi kuumemittari auttaa!!!!
On toki tasalämpöinen, mutta ei se tarkoita sitä, että jokaisella ihmisellä on identtinen ruuminlämpö.
- pläähsulle
Et voi olla tosissas. Jokaisella oikeus olla huolissaan terveydestään ja jos terveydentila sellainen, että omasta mielestään tarvisi lääkäriä pitäisi sinne myös päästä. Kukaan toinen ei voi toisen puolesta tietää milllainen kipu ja olo toisella on! Maksamme paljon veroja siitä, että suomalaista terveyskeskustoimintaa pystytään pyörittämään. Ja siihen vielä käyntimaksut, päälle joten turha inistä siellä!
- kärsikää toisianne!
Yksi totuus kirjoitti:
Mullakaan ei ole normaalisti lämpöä kuin 36,4 ja tunnen kyllä jos lämpö nousee 37 tai yli. Mutta voimaton olo tuli ilman lämpöäkin. Ja kurkkukipu, nuha ja yskä (keltaista limaa), joka jatkuu jo neljättä viikkoa. Menen huomenna terveyskeskukseen ja jos tämä ei ole sitä sikaa, niin sieltä varmaan saan sen oikean :)
- 51984654
nehän ei ihmisiä testaa millään labrakokeilla ihan huvikseen, ainoastaan sairaalahoitoa vaativat tapaukset testataan. Testi otetaan muilta vain jos itse maksavat, hinta sellaset 160 euroa.
- zzZZZ..
Itse olen viime sunnuntaista asti ollut kipeänä, voimat poissa, voisi vain nukkua koko ajan, muutamana päivänä särki kaikkia lihaksia ja sitten iski kauhen kova kurkkukipu. Kipu kurkussa on vain pahentunut, kävin nieluviljelyssä ja angiinaa ei ollut. Koko aikana ei ole ollut kuumetta, mutta tänään ensimmäisen kerran lämpöä 37,4. Lima alkaa irtoilemaan ja yskittää hieman enemmän.
Vaikea sanoa että onko tämä sitä possutautia vai ei... - ploo
nimim.merkki "niin no":
Niin. Mikähän siinä oikein maksaa?
Saksassa näet lääkärin joka laittaa verikokeen ja näet uudestaan tuloksia varten ja koko rumba kustantaa yhteensä 25 €. Jännä juttu että se suomalainen ei-oo-terveydenhuollon toiminta on niin arvokasta ettei sitä millään syyllä meinaa saada.
- mene ja tiedä
...että sairastat "meksikolaista".Ei kaikille tule kovaa kuumetta.Suurinosa sairastaa flunssan "jalkojen päällä".Itsellä jo viikon verran ollut ajoittaisia,outoja lihassärkyoireita ja lievää köhää,muttei kuumetta.Olen satavarmasti ollut tekemisissä virusta kantavien kanssa,koska työskentelen kiireisessä asiakaspalvelutyössä ja kaikenlaisia rykijöitä ja räkijöitä olen kohdannut.
- pötkötellään
Ajattele kuule sitä vaan ihan tavallisena flunssana. Täällä sama tilanne. Sikaflu ei tapa kuin sairaat ja heikot tai kuten olemme saanet todeta, jo rokotuksen saaneet. Eli ihan samoin kuin mitkä muut virukset tahansa. Älä mene mukaan turhaan pakokauhuun.
Joten no hätä. normaali flunssan hoito. Paljon nesteitä ja lepoa :)- Tuuli23
Olen todella ihmeissäni tästä hysteriasta.Olen sairaanhoitaja keskussairaalasta.Osastollamme kolme hoitajaa ei ottanut rokotetta, itse olen yksi niistä.Henkinen painostus oli kylläkin ilmeinen vaikka rokotus on "vapaaehtoinen".En todellakaan suosittele rokotetta jonka pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedä kukaan.Ihmisen vastuskyky toimii terveellä henkilöllä kun se kohtaa uuden taudinaiheuttajan.Tämä suojaa jatkossa uusilta epidemioilta tai lieventää niiden tehoa.Tämän päivän ihmisten suhtautuminen sairastamiseen on radikaalisti muuttunut.Perimmältään on kyse kuolemanpelosta monella.Tälle asialle taas ihminen ei voi mitään.Kuolema tulee silloin kun sen aika on.Pääasia on että elävänä tietää mitä tekee.Maailmassa on tuhansia mikrobeja mitkä voivat aiheutta tauteja.Paras teho on hyvä immuniteetti joka syntyy tauteja kohdattaessa ja sairastaessa sekä itsestä huolehtiessa.Immuunivajeiset on eri juttu.Tästä hysteriasta hyötyvät lääketehtaat jotka kehittelevät uusia rokotteita lisää kansalle "hoidoksi".
- sairaanhoitaja :)
Tuuli23 kirjoitti:
Olen todella ihmeissäni tästä hysteriasta.Olen sairaanhoitaja keskussairaalasta.Osastollamme kolme hoitajaa ei ottanut rokotetta, itse olen yksi niistä.Henkinen painostus oli kylläkin ilmeinen vaikka rokotus on "vapaaehtoinen".En todellakaan suosittele rokotetta jonka pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedä kukaan.Ihmisen vastuskyky toimii terveellä henkilöllä kun se kohtaa uuden taudinaiheuttajan.Tämä suojaa jatkossa uusilta epidemioilta tai lieventää niiden tehoa.Tämän päivän ihmisten suhtautuminen sairastamiseen on radikaalisti muuttunut.Perimmältään on kyse kuolemanpelosta monella.Tälle asialle taas ihminen ei voi mitään.Kuolema tulee silloin kun sen aika on.Pääasia on että elävänä tietää mitä tekee.Maailmassa on tuhansia mikrobeja mitkä voivat aiheutta tauteja.Paras teho on hyvä immuniteetti joka syntyy tauteja kohdattaessa ja sairastaessa sekä itsestä huolehtiessa.Immuunivajeiset on eri juttu.Tästä hysteriasta hyötyvät lääketehtaat jotka kehittelevät uusia rokotteita lisää kansalle "hoidoksi".
Tuuli23 olen itse sairaanhoitaja ja olen täysin samaa mieltä kanssasi! En minäkään ole ottanut mitään rokotteita ja en anna tehdä mun lapselle. Katselin viime viikolla ohjelma 45minuuttia ja Helsingin Yliopiston professorilta kysyttiin miten hän suhtautuu rokotukseen niin hän vastasi että jos hän olisi riskiryhmässä niin silloin hän olisi ottanut sen rokotteen eli voi hyvin ymmärtää ettei hän ota sitä muuten :) ja ihmiset ovat kun lauma eläimet eli mihin yksi menee niin sen perään lähtee saman tien toinenkin täysin ajattelematta,ei yhtään omaa järkeä päässä ja se eniten ärsyttää kun ihmisiä aivopestään ja tosiaan jokuhan on tehnyt hyvät rahat rokotteilla,tarvikkeillä,lääkkeillä ja lehdetkin ovat myynnissä aika mukavasti! :)
Osastolla jotkut myös katselee kuin viimeistä vihollista kun en ole ottanut sitä rokotetta,mutta eikö se ole vapaaehtoinen? Kova painostus ja syylistäminen tuntuu heti kun joku alkaa avaa suunsa.
Joka vuosi kuolee tavalliseen influenssaan tietty määrä ihmisiä joka on 200-250 noin ja nyt Suomessa arvioidaan että kuolema tapauksia lähestyy lähes 100kpl!! Mitäs sitten?? Me lähestymme sellasta lukua mitä normaalisti joka vuosi tulee,mutta siitä ei vaan puhuttu ja ne kuoleman tapauksia moni ovat olleet pitkäaikais ja monisairaita potilaita niin se on normaalia ja ymmärrettävä että he ovat heikompia ja kuolisivat melkein ensimmäisenä! Meillä osastolla joka kuukausi kuolee ihmisiä keuhkokuumeesta ja ei kukaan siitä ees kirjoita koska se on normaalia ja luonnollista,mutta nyt kun uusi tauti niin siitä tehdään keinotekoisesti hysteriaa ja ihmiset ovat lähteneet valitettavasti median mukaan :)
Flunssa kun flunssa vaan eri niminen,kuten joka vuosi flunssan virus muuttuu ja nyt se on vaan sai nimensä sika-influenssa :) ja ei se sika tapa vaan jälkitauti ja jälkitautikin saat silloin vasta jos kuumeisena hypit joka paikassa ja et juo tarpeeksi ja vitamiineistä on puute ja samanlaista jälkitautia voi saada myös tavallisen kunnon influenssan jälkeen jos ei pidetä itsestään hyvää huolta!
Eli JÄRKI käteen suomen kansalaiset ja äläkä antako aivonne pesuun! - Jatkakaa samaa
sairaanhoitaja :) kirjoitti:
Tuuli23 olen itse sairaanhoitaja ja olen täysin samaa mieltä kanssasi! En minäkään ole ottanut mitään rokotteita ja en anna tehdä mun lapselle. Katselin viime viikolla ohjelma 45minuuttia ja Helsingin Yliopiston professorilta kysyttiin miten hän suhtautuu rokotukseen niin hän vastasi että jos hän olisi riskiryhmässä niin silloin hän olisi ottanut sen rokotteen eli voi hyvin ymmärtää ettei hän ota sitä muuten :) ja ihmiset ovat kun lauma eläimet eli mihin yksi menee niin sen perään lähtee saman tien toinenkin täysin ajattelematta,ei yhtään omaa järkeä päässä ja se eniten ärsyttää kun ihmisiä aivopestään ja tosiaan jokuhan on tehnyt hyvät rahat rokotteilla,tarvikkeillä,lääkkeillä ja lehdetkin ovat myynnissä aika mukavasti! :)
Osastolla jotkut myös katselee kuin viimeistä vihollista kun en ole ottanut sitä rokotetta,mutta eikö se ole vapaaehtoinen? Kova painostus ja syylistäminen tuntuu heti kun joku alkaa avaa suunsa.
Joka vuosi kuolee tavalliseen influenssaan tietty määrä ihmisiä joka on 200-250 noin ja nyt Suomessa arvioidaan että kuolema tapauksia lähestyy lähes 100kpl!! Mitäs sitten?? Me lähestymme sellasta lukua mitä normaalisti joka vuosi tulee,mutta siitä ei vaan puhuttu ja ne kuoleman tapauksia moni ovat olleet pitkäaikais ja monisairaita potilaita niin se on normaalia ja ymmärrettävä että he ovat heikompia ja kuolisivat melkein ensimmäisenä! Meillä osastolla joka kuukausi kuolee ihmisiä keuhkokuumeesta ja ei kukaan siitä ees kirjoita koska se on normaalia ja luonnollista,mutta nyt kun uusi tauti niin siitä tehdään keinotekoisesti hysteriaa ja ihmiset ovat lähteneet valitettavasti median mukaan :)
Flunssa kun flunssa vaan eri niminen,kuten joka vuosi flunssan virus muuttuu ja nyt se on vaan sai nimensä sika-influenssa :) ja ei se sika tapa vaan jälkitauti ja jälkitautikin saat silloin vasta jos kuumeisena hypit joka paikassa ja et juo tarpeeksi ja vitamiineistä on puute ja samanlaista jälkitautia voi saada myös tavallisen kunnon influenssan jälkeen jos ei pidetä itsestään hyvää huolta!
Eli JÄRKI käteen suomen kansalaiset ja äläkä antako aivonne pesuun!Toimin itse juuri nyt aktiivisesti eri kanavilla levittääkseni vaihtoehtoista näkemystä viralliseen uutistarjontaan. On erittäin arvokasta että terveydenhoidon ammattilaiset tuovat esiin kritiikkiä rokotetta ja sikainfluenssan vaarallisuutta kohtaan. Mutta miten tätä saataisiin myös näkyvämmin esille? Voisiko mitenkään tapahtua sellaista, että rokotetta vastustavat sairaanhoitajat kokoontuisivat ja sitten yhtenä rintamana lähestyisivät mediaa? Sillä olisi valtava vaikutus. Tukea saisitte Ranskan ja Englannin sairaanhoitajilta reippaasti! :)
- vaarallista on
Ikävä kyllä, näin asia on, kun otat rokotuksen, teho alkaa vasta noin 2 vk kuluttua ja (jos olet saanut tartunnan esin juuri ennen rokotusta0-3vrk, sinussa on jo viruskanta valmiina joten sikainfulensa todellakin tulee äärettömän voimakkaana ja saattaa tappaakin terveenkin henkilön, vaikka tämä virus sinällään ei kovin kummoinen ole teholtaan, eli, tartunnansaaneena ei missään nimessä saaottaa rokotusta, vaikka mimistäpä sen tietää jos viruksella vasta itämis aika menossa, mutta, kukin päättää ottaako vai ei, itse en näin mietoon infulensaan jo sinänsä terveyttä vaarantavaa rokotetta ota!
- Imas74
vaarallista on kirjoitti:
Ikävä kyllä, näin asia on, kun otat rokotuksen, teho alkaa vasta noin 2 vk kuluttua ja (jos olet saanut tartunnan esin juuri ennen rokotusta0-3vrk, sinussa on jo viruskanta valmiina joten sikainfulensa todellakin tulee äärettömän voimakkaana ja saattaa tappaakin terveenkin henkilön, vaikka tämä virus sinällään ei kovin kummoinen ole teholtaan, eli, tartunnansaaneena ei missään nimessä saaottaa rokotusta, vaikka mimistäpä sen tietää jos viruksella vasta itämis aika menossa, mutta, kukin päättää ottaako vai ei, itse en näin mietoon infulensaan jo sinänsä terveyttä vaarantavaa rokotetta ota!
Mulla on kyllä tieto että tehostettu rokotus vaikkuttaisi noin viikon päästä.En tiedä mutta näin ainakiin leukemiaosaston lääkäri sänoi.
- nou panik
Eli JÄRKI käteen suomen kansalaiset ja äläkä antako aivonne pesuun!Hei sisaret!
En aikonut ottaa minäkään koko rokotetta. Kuulun kuitenkin riskiryhmään sairastaen astmaa. Ilman jatkuvaa henkistä painostusta työpaikalla ja kotona olisin jättänyt kyseisen piikin ottamatta. Eilen sen kuitenkin otin ja saan luultavasti vouhottajat hiljaiseksi. Ahdistaa tuokin kun koko ajan puhutaan yhdestä flunssasta. Olkaa sisaret vahvoja ja jatkakaa omilla aivoilla ajattelua, niin koitan minäkin tehdä.
Ei aivoja pesuun! - Nurses Unite
Jatkakaa samaa kirjoitti:
Toimin itse juuri nyt aktiivisesti eri kanavilla levittääkseni vaihtoehtoista näkemystä viralliseen uutistarjontaan. On erittäin arvokasta että terveydenhoidon ammattilaiset tuovat esiin kritiikkiä rokotetta ja sikainfluenssan vaarallisuutta kohtaan. Mutta miten tätä saataisiin myös näkyvämmin esille? Voisiko mitenkään tapahtua sellaista, että rokotetta vastustavat sairaanhoitajat kokoontuisivat ja sitten yhtenä rintamana lähestyisivät mediaa? Sillä olisi valtava vaikutus. Tukea saisitte Ranskan ja Englannin sairaanhoitajilta reippaasti! :)
- jolloooo
Tuuli23 kirjoitti:
sullahan on tietoo ja kokemusta puhua noin.
- I like nurses
Tuuli23 kirjoitti:
"Olen todella ihmeissäni"
Uskon että olet varmaan ihmeissäsi! Eiköhän sinun kannattaisi jättää ajattelu toisille ja keskittyä siihen lääkäreiden vikittelyyn.
Mikset ota rokotetta ? Kuulutko johonkin jeesuksenkristuksenperkeleen -kirkkoon vai uskotko että ihmiselle parasta on kun juo vihreää teetä ja joogaa voimakiven kanssa alasti?
Mistä teidänlaisia pölvästejä jotka "osaavat ajatella omilla aivoilla" oikein sikiää ??
Kuolemanpelkoa..Kuolema tulee kun tulee.!!! Voi herran jeesus.
Maailmassa on annettu miljardi influenssarokotetta ja silti meillä on sairaaloissa ääliöitä tartuttamassa potilaita ja puhuvat mahdollisista pitkäaikaisvaikutuksista. Parhaita on nämä "tutkimukset" ruotsalais-haitilaisen serverin puunhalaus sivustoilla.
Bimbo - Tuuli23
I like nurses kirjoitti:
Uskon että olet varmaan ihmeissäsi! Eiköhän sinun kannattaisi jättää ajattelu toisille ja keskittyä siihen lääkäreiden vikittelyyn.
Mikset ota rokotetta ? Kuulutko johonkin jeesuksenkristuksenperkeleen -kirkkoon vai uskotko että ihmiselle parasta on kun juo vihreää teetä ja joogaa voimakiven kanssa alasti?
Mistä teidänlaisia pölvästejä jotka "osaavat ajatella omilla aivoilla" oikein sikiää ??
Maailmassa on annettu miljardi influenssarokotetta ja silti meillä on sairaaloissa ääliöitä tartuttamassa potilaita ja puhuvat mahdollisista pitkäaikaisvaikutuksista. Parhaita on nämä "tutkimukset" ruotsalais-haitilaisen serverin puunhalaus sivustoilla.
BimboNimimerkkini numero "23" ei tarkoita ikääni vaan työvuosiani.En ole töissä vikittelemässä ketään vaan tekemässä työtäni ja noiden 23 vuoden perusteella voin jotain sanoa kokemuksesta ja sairauksien käyttäytymisestä.Vaikka elän päivittäin bakteerien ym keskellä en ole itse juurikaan sairastanut mitään infektiota.Oma vastuskykyni on nimenomaan kasvanut sairauksien keskellä sekä siitä että syön mm D-vitamiinia ja pidän itsestäni huolta, en esim tupakoi joka jo heikentää keuhkojen toimintaa jos jokin keuhkoinfektio tulee.En usko huuhaa-tutkimuksiin vaan luen kansainvälisiltä medline -linjoilta kannanottoja nopeasti levitetyistä rokotteista.Uskon elimistön normaaliin fysiologiseen toimintaan jonka muuttamista vastustan.Nämä asiat ovat varmasti vaikeita käsittää mutta niissä piilee monta puolta ja kannattaa tarkastella asioita kriittisesti.Vielä yksi asia:elämme demokraattisessa valtiossa jossa ihmisellä on oikeus päättää omista asioista ja valita ottaako rokotteen vai eikö.Tämä "pakkorokottaminen" on asia jonka perusteella voi vain kysyä miksi?Se sotii jyrkästi itsemääräämisoikeutta vastaan.Jos olisi kyseessä erittäin vaarallinen epidemia, sen voisin jotenkin ymmärtää.Nyt ei ole kyse sellaisesta.Taudin vaarallisuutta on liioiteltu rutkasti mediassa jonka mukaan ihmiset toimivat, tämä tekee asiasta suuremman kuin se onkaan.
- maarina
Eli JÄRKI käteen suomen kansalaiset ja äläkä antako aivonne pesuun!tähän hysterian sekaiseen media mylläkkään.
- totta!!
Tuuli23 kirjoitti:
Nimimerkkini numero "23" ei tarkoita ikääni vaan työvuosiani.En ole töissä vikittelemässä ketään vaan tekemässä työtäni ja noiden 23 vuoden perusteella voin jotain sanoa kokemuksesta ja sairauksien käyttäytymisestä.Vaikka elän päivittäin bakteerien ym keskellä en ole itse juurikaan sairastanut mitään infektiota.Oma vastuskykyni on nimenomaan kasvanut sairauksien keskellä sekä siitä että syön mm D-vitamiinia ja pidän itsestäni huolta, en esim tupakoi joka jo heikentää keuhkojen toimintaa jos jokin keuhkoinfektio tulee.En usko huuhaa-tutkimuksiin vaan luen kansainvälisiltä medline -linjoilta kannanottoja nopeasti levitetyistä rokotteista.Uskon elimistön normaaliin fysiologiseen toimintaan jonka muuttamista vastustan.Nämä asiat ovat varmasti vaikeita käsittää mutta niissä piilee monta puolta ja kannattaa tarkastella asioita kriittisesti.Vielä yksi asia:elämme demokraattisessa valtiossa jossa ihmisellä on oikeus päättää omista asioista ja valita ottaako rokotteen vai eikö.Tämä "pakkorokottaminen" on asia jonka perusteella voi vain kysyä miksi?Se sotii jyrkästi itsemääräämisoikeutta vastaan.Jos olisi kyseessä erittäin vaarallinen epidemia, sen voisin jotenkin ymmärtää.Nyt ei ole kyse sellaisesta.Taudin vaarallisuutta on liioiteltu rutkasti mediassa jonka mukaan ihmiset toimivat, tämä tekee asiasta suuremman kuin se onkaan.
Ihmisen puolustusmekanismit vahvistuvat ja pysyvät VAIN JOS IMMUUNIJÄRJESTELMÄ JOUTUU TÖIHIN LUONNOLLISIA VIRUS JA BAKTEERI KANTOJA VASTAAN!!
nyky ihmisen yli hygieenisessä/antibiootti/tokote kierteessä immuunijärjestelmä pääsee ns laiskistumaan! korni esimerkkialkuasukkaiden keinosta esim malariaa vastaan on hieroa ihoon lantaa (sisältää valtaisat bakteerikannat) ja tämä operaatio kiehauttaa heidän puolustus mekanisminsa niin korkeaksi että malaria ei puhkea! eli se iholla oleva lanta toimii ikäänkuin puolustus mekanismin aktivaattorina luonnollisilla bakteerikannoilla, samaa tehdään nykyisin ehkä brobiooteilla, maitohappo bakteereilla, nyt varmaan tuo edellinen suunsoittaja innostuu kommentoimaan että kaikille paskaa kainaloon ja baanalle tms, mtta saapahan hän purkaa pelkoaan ja huonoa oloaan hysterian uhrina!
Korni esimerkki alkuasukkaiden "lääkkeestä" malariaa - simmossii
nou panik kirjoitti:
Hei sisaret!
En aikonut ottaa minäkään koko rokotetta. Kuulun kuitenkin riskiryhmään sairastaen astmaa. Ilman jatkuvaa henkistä painostusta työpaikalla ja kotona olisin jättänyt kyseisen piikin ottamatta. Eilen sen kuitenkin otin ja saan luultavasti vouhottajat hiljaiseksi. Ahdistaa tuokin kun koko ajan puhutaan yhdestä flunssasta. Olkaa sisaret vahvoja ja jatkakaa omilla aivoilla ajattelua, niin koitan minäkin tehdä.
Ei aivoja pesuun!Mies sairaanhoitajana en ole sisaresi
- ffffffffffffffffffff
Tuuli23 kirjoitti:
>>>" .Kuolema tulee silloin kun sen aika on"
- leeleel
Tuuli23 kirjoitti:
uusille taudinaiheuttajille, joten kaikki sairastuvat siihen, jos ei ole ennen sairastanut sitä ja mitä tekee silloin virus. Se muuntuu. Siksi rokotukset.
- Oh-ho
I like nurses kirjoitti:
BimboElämässä on ihmeitä. Ja varmasti tulee sinunkin kohdallesi kun oikein jaksat uskoa.
Rokote mistä vauhkoat on todella testaamaton. Sen tulokset näkyvät vuosien saatossa, ja itse koen olevani pahoillani siihen langenneille. Siitä kun ei ole annettu mitään tulosta vaikutuksesta, sen kestosta tai muustakaan. Sen tiedän että mitä ihmeellisempää organismia on saatu mahtumaan yhteen rokotteeseen. Itse jo jokin aika sitten päätin olla ottamatta ja olla antamatta lapsilleni, juuri tuon kyseenalaisen tutkimattomuuden takia. Erikseen on tutkitut influenssarokotteet ja sit tällaset kokeilunhaluiset kerrasta piikki käsivarteen annettavat!!! Kannattaa käyttää aivoja ja molempia puoliskoja niistä. Kumpaas sinä Bimbo... Halaus:) - Tiitu100
nou panik kirjoitti:
Hei sisaret!
Ei aivoja pesuun!En minäkään ottanut rokotetta.
Noihin painostusjuttuihin sanon, että jokainen saa olla ottamatta rokotetta, jos haluaa. Työnantajalla ei ole oikeutta velvoittaa sen suhteen yhtään mihinkään.
Jos ei muuten viitsi kuunnella sitä vrokotevouhotusta, kannattaa sanoa, että on allerginen vaikka rokotteen sisältämälle formaldehydille. Eiköhön pulinat lopu. - koeta ymmärtää..
leeleel kirjoitti:
uusille taudinaiheuttajille, joten kaikki sairastuvat siihen, jos ei ole ennen sairastanut sitä ja mitä tekee silloin virus. Se muuntuu. Siksi rokotukset.
..jos sinun puolustusmekanismit ovat kunnossa ja aktiivisina, eikä laiskistuneet, sinun kroppasi alkaa kehittämään vasta aineita huomattavasti nopeammin ja tehokkaammin kun huonon immuuni järjestelmän omaavat, ja mitä enemmän olet sairastanut luonnollisia virus tauteja(ei pilkottuja virus partikkeleita, eli rokotteita) sen nopeammin elimistösi alkaa tunnistamaan uusiakin viruksia! nin ollen et sairastu niin vakavasti ja paranet nopeammin eikä myöskään jälkitautien riski ole suuri!
- sivusta seuraaja
Oh-ho kirjoitti:
Elämässä on ihmeitä. Ja varmasti tulee sinunkin kohdallesi kun oikein jaksat uskoa.
Rokote mistä vauhkoat on todella testaamaton. Sen tulokset näkyvät vuosien saatossa, ja itse koen olevani pahoillani siihen langenneille. Siitä kun ei ole annettu mitään tulosta vaikutuksesta, sen kestosta tai muustakaan. Sen tiedän että mitä ihmeellisempää organismia on saatu mahtumaan yhteen rokotteeseen. Itse jo jokin aika sitten päätin olla ottamatta ja olla antamatta lapsilleni, juuri tuon kyseenalaisen tutkimattomuuden takia. Erikseen on tutkitut influenssarokotteet ja sit tällaset kokeilunhaluiset kerrasta piikki käsivarteen annettavat!!! Kannattaa käyttää aivoja ja molempia puoliskoja niistä. Kumpaas sinä Bimbo... Halaus:)olipas aikamoista sarkasmia... oisit nyt jättänyt pois tuon halauksen... et varmana halais oikeasti sellaista jota haukut. Kirjoituksestasi sai selville, että luulet olevasi viisampi kun muut, parempi kun muut ja vielä voimakkaampi kun muut, kop kop "wheres your brain"?
- sikafluu
näin siin vaan ON!!!! Pulinat pois ja töihin siitä!!!!! maanantaina kuten itse teen :)
- lähim mäinen
Tuuli23 kirjoitti:
Joku raja ylilyönneissä pitää olla, myös kirjoittajan kaltaisten suunnalta!
" Että elävänä tietää, mitä tekee." Huh, huh!
Nyt on näitä "linkolalaisia" liikkeellä, kaikki liika kuolemaan, luonnonsäätelyn mukaan.
Koittakaahan jaksaa terveydenhuollossa, pitäkää silti inhimillisyys ja eettisyys tärkeämpänä kuin oma hösläyksenne, pyytelisin nöyrimmästi! - SH
I like nurses kirjoitti:
BimboOlen sairaanhoitaja ja tiedän,miten taudit tarttuvat ja miten tartuntoja voidaan ehkaistä.Käytän lähikontaktissa potilaan kanssa tarvittavia suojaimia-itseäni ja potilasta suojatakseni.Hyvä käsihygienia ja tarvittavat suojaimet ovat a.o. sairaanhoitajan työssä.En myöskään ole ottanut sikainfulenssaan kehitettyä rokotetta.Sinulle ajateltavaa,nyt kun vaahdotaan sikainfulenssasta ja rokottamattomista hoitajista,mietippä tätä.............mistä voit tietää mitä muita viruksia tai bakteereita hoitaja kantaa mukanaan,eikä niitä testata millään tavalla eikä rokoteta niitä vastaan tai niihin ei edes ole rokotteita!
Rauhoittukaa!!!!!! - Verotyötä 23.
Tuuli23 kirjoitti:
Nimimerkkini numero "23" ei tarkoita ikääni vaan työvuosiani.En ole töissä vikittelemässä ketään vaan tekemässä työtäni ja noiden 23 vuoden perusteella voin jotain sanoa kokemuksesta ja sairauksien käyttäytymisestä.Vaikka elän päivittäin bakteerien ym keskellä en ole itse juurikaan sairastanut mitään infektiota.Oma vastuskykyni on nimenomaan kasvanut sairauksien keskellä sekä siitä että syön mm D-vitamiinia ja pidän itsestäni huolta, en esim tupakoi joka jo heikentää keuhkojen toimintaa jos jokin keuhkoinfektio tulee.En usko huuhaa-tutkimuksiin vaan luen kansainvälisiltä medline -linjoilta kannanottoja nopeasti levitetyistä rokotteista.Uskon elimistön normaaliin fysiologiseen toimintaan jonka muuttamista vastustan.Nämä asiat ovat varmasti vaikeita käsittää mutta niissä piilee monta puolta ja kannattaa tarkastella asioita kriittisesti.Vielä yksi asia:elämme demokraattisessa valtiossa jossa ihmisellä on oikeus päättää omista asioista ja valita ottaako rokotteen vai eikö.Tämä "pakkorokottaminen" on asia jonka perusteella voi vain kysyä miksi?Se sotii jyrkästi itsemääräämisoikeutta vastaan.Jos olisi kyseessä erittäin vaarallinen epidemia, sen voisin jotenkin ymmärtää.Nyt ei ole kyse sellaisesta.Taudin vaarallisuutta on liioiteltu rutkasti mediassa jonka mukaan ihmiset toimivat, tämä tekee asiasta suuremman kuin se onkaan.
Jos olet 36-vuotias neljän lapsen äiti ja työvuosia 23? Aloitit sairaanhoitajana 13-vuotiaana? Lie joku muu ammatti sitten kuitenkin:)
...
Tuuli2313.11.2009 13:59
Nimimerkkini numero "23" ei tarkoita ikääni vaan työvuosiani.En ole töissä vikittelemässä ketään vaan tekemässä työtäni...
...
SOITA MULLE !
33v, Olen Tuuli 23 vuotias iloinen ja vapaa sinkkunainen Espoosta. Etsin seuraa
mukavista miehistä ympäri maata. VOIT MYÖS SOITTAA MINULLE SUORAAN: 05- ...
www.soitamulle.fi/soitamulle/index.html?&domain=www.soitamulle... · suomi - kaosma..
Eli JÄRKI käteen suomen kansalaiset ja äläkä antako aivonne pesuun!vaikka olen riskiryhmäläinen ja sos ja terv.alalla.Jos on aika lähtee lähden.Kerran otin tavallisen influenssa rokotteen ja koskaan en ole sairatunut niin pahoin ko silloin, muuten olen terve ollut ettei influenssat muhun ees tartu.jokainen tietäköön itse ottaako vai ei..ai pakolla.Tytär joka opiskelee lähikseksi sano ettei ota kanssa,pian 18v ja opepa oli alkanut huutaa pitää pitää ottaa...
- ploo
Tuuli23 kirjoitti:
Tuuli23:
Oletko varma? Entä sairastettujen virustartuntojen ja mm. syöpien ja muiden tautien yhteys? - sjuk
Eli JÄRKI käteen suomen kansalaiset ja äläkä antako aivonne pesuun!Jos kerran olette sairaanhoitaija niin voisitte vastata tähän alkuperäiseen kysymykseen "oireina ollut tässä pari päivää kova kurkkukipu,kova limainen yskä,keuhkot kipeänä ja voimaton olo..silti ei kuumetta,lämpöä ollut korkeintaan 37,1..
arvauskeskukseen soitin ja vastaukseni sain vain mutinaan ettei tänne nyt pääse. kiva olisi tietää ja päästä käymään sikatesteissä onko sikainfluenssaa vai ei?
normaalisti kun olen flunssainen kurkkukipua ei juuri ole.nyt vaikka ei ole kuumetta,tuntuu olo silti siltä että kuumetta olisi reilustikkin. "
kuin puhua pelkästä nöfnöfösstä.itelläni samanlainen olo ja ihmettelen mikä voisi olla kun olo on sama kun oli 38 astetta kuumetta mutta silti on normaali lämpötila
- Älä anna periksi
Mainitsitko, että keuhkot kipeänä? Onko tukala hengittää? Keuhkokuume ei vältämättä nosta lämpöä enempää kuin 37 astetta, eikä aina alkuun edes paljoa oirehdi, mutta on tosi petollinen ja vaarallinen. Moni on juuri saanut keuhkokuumeen esim. influenssan jälkitautina ja joutunut sairaalahoitoon. Sen kanssa ei ole leikkimistä.
- Tuuli23
Niin no...keuhkokuumeen voi sairastaa kotonaankin tietämättään....sain neljännen lapseni 35v:na jokin aika sitten...ihmettelin miksi olin niin hirveän väsynyt ja veto pois.Kuumetta oli vähäsen ja yskää. Kävin terv keskuksessa joka sanoi että mulla oli keuhkokuume joka oli jo hellittämässä!!!Enää ei kannattanut siis lähteä sairaalaan! Eli sellainen kokemus keuhkokuumeesta...veto pois ja väsytti.Vaikka olin juuri saanut lapsen oli itselläni hyvä peruskunto jolla sairastin tuon taudin kotona.
- possutautiko?
Minulla on sama vika.Jos on viiruksen aiheuttama flunssa,ei nouse kuume vaan menee paremminkin "pakkasen puolelle",elikkä lämpö laskee 35.8 ja levossa vielä alemmaksi.Kuitenkin olo kuin olisi kuume neljässäkymmenessä.Bakteeri tulehdus nostaa taas lämmön ylös.Siksi ei tiedä jos saa influenssan,miten siihen reagoin.Minulla oli kuumeinen olo,kova lihas- ja nivel -ja päänsärky toista viikkoa.Ei kunnolla voinut vaatteita edes pukea kun sattui koko kroppaan.Hengitys oli raskasta,mutta ei yskää. Kun särky alkoi helpottamaan,myös lima alkoi irtoamaan.Valkosipuli tee auttoi särkyyn ja se tappaa viruksia ja bakteeria.Pilko valko- tai tavallinen sipuli kuppiin,kaada keitetty vesi päälle. Hauduta.Juo lämpöisenä. Sipuleita ei saa keittää,muuten teho vähenee.Voi lisätä hunajaa joka tykkää.
- sh
Tuuli23 kirjoitti:
Niin no...keuhkokuumeen voi sairastaa kotonaankin tietämättään....sain neljännen lapseni 35v:na jokin aika sitten...ihmettelin miksi olin niin hirveän väsynyt ja veto pois.Kuumetta oli vähäsen ja yskää. Kävin terv keskuksessa joka sanoi että mulla oli keuhkokuume joka oli jo hellittämässä!!!Enää ei kannattanut siis lähteä sairaalaan! Eli sellainen kokemus keuhkokuumeesta...veto pois ja väsytti.Vaikka olin juuri saanut lapsen oli itselläni hyvä peruskunto jolla sairastin tuon taudin kotona.
Aika jännä juttu!
Olen sairastanut kuumettoman keuhkokuumeen eikä sen kanssa ollut leikkimistä, kovat tropit ja sairaalaan olisivat ottaneet mutta kotona kipeä lapsi ja lähdin kotiin. Onneksi lääke puri ja tauti lähti. En ole kuullutkaan keuhkokuumeesta joka vain kotona ololla ilman lääkeitä paranisi. Oliskos ollut vain tavallista flunssaa. - Tuuli23
sh kirjoitti:
Aika jännä juttu!
Olen sairastanut kuumettoman keuhkokuumeen eikä sen kanssa ollut leikkimistä, kovat tropit ja sairaalaan olisivat ottaneet mutta kotona kipeä lapsi ja lähdin kotiin. Onneksi lääke puri ja tauti lähti. En ole kuullutkaan keuhkokuumeesta joka vain kotona ololla ilman lääkeitä paranisi. Oliskos ollut vain tavallista flunssaa.Nimim "sh", korjaus edelliseen tekstiini;sain toki antibioottikuurin silti terv keskuksesta vaikka keuhkokuume oli jo hellittämässä.Pointti oli että keuhkokuumeen voi sairastaa kotonaankin,lähes "tietämättään".
- t
sh kirjoitti:
Aika jännä juttu!
Olen sairastanut kuumettoman keuhkokuumeen eikä sen kanssa ollut leikkimistä, kovat tropit ja sairaalaan olisivat ottaneet mutta kotona kipeä lapsi ja lähdin kotiin. Onneksi lääke puri ja tauti lähti. En ole kuullutkaan keuhkokuumeesta joka vain kotona ololla ilman lääkeitä paranisi. Oliskos ollut vain tavallista flunssaa.Hei,
olen eilisestä asti ollut kipeä. Alkoi väsymyksellä, kurkkukivulla ja nyt on kurkkukipu hävinnyt, mutta lihassäryt ja keuhkoissa joku outo tunne. Ei siis kipua, mutta jokin hassu tuntemus kuitenkin. Ihan kuin hengittäessä tuntisi ilman kulkevan keuhkoihin! Mutta ei ole kuumetta. Vilunväristyksiä ja flunssaista oloa vain. En mennyt töihinkään tänään - varmuuden vuoksi.
Olen kuitenkin ollut tekemisissä sikainfluenssaan sairastuneiden kanssa ainakin tässä muutamia päiviä sitten.
Mietin, että missäs kohtaa sitä pitäisi ottaa yhteyttä jonnekin?! - mies !!
Tuuli23 kirjoitti:
Yleensä , juuri koskaan ei kuume ole noussut .. edes flunssassa .. Vuosi sitten tuli tuskainen
kuumeinen olo .. kotona otin ketorinia , ehkä liikaa anostusohjeisiin nähden .. Pumppu hakkasi
makuulla ollessa 140 kertaa minuutissa ... pelotti yksin kotona ollessa , puhelin vieressä ..
kohta soitan jollekin ... Seuraavana päivänä kävin lääkärissä joka totesi keuhkoputkentulehduksen !!
Mies 44 v. - ****
Turha jäädä odottelemaan kuinka käy! Mulla oli kerran keuhkoputkentulehdus ilman kuumetta, se on vaarallista!!
- Äippä**
sh kirjoitti:
Aika jännä juttu!
Olen sairastanut kuumettoman keuhkokuumeen eikä sen kanssa ollut leikkimistä, kovat tropit ja sairaalaan olisivat ottaneet mutta kotona kipeä lapsi ja lähdin kotiin. Onneksi lääke puri ja tauti lähti. En ole kuullutkaan keuhkokuumeesta joka vain kotona ololla ilman lääkeitä paranisi. Oliskos ollut vain tavallista flunssaa.Kyllähän tuo keuhkokuume ihan kotioloissakin näyttää parantuvan. Minun aikuinen poikani sairasti jokuaika sitten keuhkokuumeen. Kävi kyllä lääkärissä erilaisten oireiden takia eikä edes osattu aavistaa että hänellä voisi olla keuhkokuume. No lääkärissä selvisi että on kuumeeton keuhkokuume hänellä. Sai lääkekuurin ja ei kun kotiin sairastamaan. Pariviikkoa siinä meni, ei voinut paljon muuta kuin maata sängyssä kun ei voimat riittänyt muuhun...mutta parani se kuitenkin (vaikka täytyy myöntää että välillä epäilin jo että paraneeko se siitä ).
- äippä74
minulla tuli jälkitautina hermojuuritulehdus joka vei pyörätuoliin.olin yli kk sairaalassa ja sain plasma hoitoa joka näytti ensin ettei tehoaisikaan =/
jalat olivat luuta ja nahkaa.kolme lasta sen jälkeen joille kaikille tuli epilepsia ja ensimmäinen lievästi kehityshäiriöinen =(
kannattaa hoidattaa vaikka olisi millainen vilustumis/virus/bakteeri tauti tahansa...
- muistissa on
voi herranpieksut sentään, jo otsikoidaan "ehkä" 7 uhri, normaali kausi flnssa olisi jo tähän mennessä kaatanut kymmeniä ihmisiä, sen sijaan että panikoidaan ja media hehkuttaa ja tekee rahaa, tulsi kirjoittaa totuus että tämähän on miedompi variantti kun normaalisti infulenssat, jotka on eläneet 60 luvulla tai aiemmin, muistaat aasialaisen ja honkongilaisen, ne oikeasti lahtasivat tuhansia sairaita ja terveitä ihmisiä mtta ei panikoitu eikä rokotetu, kansa oli tyynenä, mutta media ei käärinyt rahaa otsikoilla, oli joku moraali, esim puola ja monet euroopan ulkopuolelta ovat kieltäytyneet ottamasta rokotteita KOSKA TOTUUS ON ETTÄ TÄMÄN KERTAINEN INFULENSA ON KESYIMMÄSTÄ PÄÄSTÄ!!!
HALOO, JÄITÄ HATTUUN, NORM FLUNSSA JO TÄSSÄ SIVUSSA ON TAPPANUT ENEMMÄN SAMAAN AIKAAN KUN SIKA INFULENSSA MUTA SITÄPÄ EI KIRJOITETA!- numeropelle
Normi-influenssa tappaa noin kolme päivässä. Eli yli sadan jo menty.
- pellenumero
numeropelle kirjoitti:
Normi-influenssa tappaa noin kolme päivässä. Eli yli sadan jo menty.
Ja tapaturmiin kuolee melkein 6000 vuodessa. Monta päivässä.
- 1987
Influenssan normioirehan on se että nousee todella äkkiä kova kuume. Mulla oli alkuvuonna tavallinen influenssa ja sen kyllä tietää heti! Olin niin kipeänä ettei jaksanut edes kävellä, kuume oli suunnilleen 39 koko ajan ja sen tunsi jo iholla, kun sattui joka paikkaan. Äiti sanoi että kaverinsa oli kertonut influenssaa sairastaessaan myös että nyt tietää miltä se tuntuu kun sanotaan että hiuksiinkin sattuu :) ottakaa rauhallisesti, hoidetaan terveyttämme ja annetaan lääkärien hoitaa todelliset potilaat :) tarkkaile nyt oloasi muutaman päivän ja jos tuntuu että olo vaan pahenee ja sattuu joka paikkaan, suosittelen sitten lähtemään lääkärille päin :)
- sattuu ja tapahtuu
1987 kirjoitti:
Influenssan normioirehan on se että nousee todella äkkiä kova kuume. Mulla oli alkuvuonna tavallinen influenssa ja sen kyllä tietää heti! Olin niin kipeänä ettei jaksanut edes kävellä, kuume oli suunnilleen 39 koko ajan ja sen tunsi jo iholla, kun sattui joka paikkaan. Äiti sanoi että kaverinsa oli kertonut influenssaa sairastaessaan myös että nyt tietää miltä se tuntuu kun sanotaan että hiuksiinkin sattuu :) ottakaa rauhallisesti, hoidetaan terveyttämme ja annetaan lääkärien hoitaa todelliset potilaat :) tarkkaile nyt oloasi muutaman päivän ja jos tuntuu että olo vaan pahenee ja sattuu joka paikkaan, suosittelen sitten lähtemään lääkärille päin :)
Ja muistakaas nyt kulkee rinnalla laajalti aivan normaali kausi-influenssa.
- who...
sattuu ja tapahtuu kirjoitti:
Ja se kausi infulenssa on tappanut moninverroin enemmän tässä ajassa tämän media pöpön rinnalla, mutta eihän sitä voi kirjoittaa koska silloin media pöpö ei myisi otsikoissa, jos haluatte todellsita tietoa, googlettakaa WHO h1n1, sieltä näette että tämä media pöpö on poistettu aika päivää sittej jo yleisvaarallistenkin tautien listalta ja media koittaa tehdä siitä vaarallisen, johan se piru uutisoitiinkin että who poisti hälytys tasot jne sekä poisti yleisvaarallisten listalta, eli ei niin mitään hätää, nyt kun joku iltalehti älyäisi kirjoittaa totuuden kuinka kesy tuo virus on todellisuudessa, kyllä myynti nousisi, ei noita pelotteluja enää jaksa edes lukea!
- Hömpsö
Niinpä. yritä tässä nyt sitten puhua järkeä ihmisille.
- tauno2012
Kausi- influenssa ei ole tappanut tänä vuonna vielä yhtään ihmistä. Normaali kausi-influenssa menee koko ajan mukana. Katsotaan sitten jos virus muuttuu niinkuin ukrainassa. Voi monella mielipiteet muuttua.
- Veljes
tauno2012 kirjoitti:
Kausi- influenssa ei ole tappanut tänä vuonna vielä yhtään ihmistä. Normaali kausi-influenssa menee koko ajan mukana. Katsotaan sitten jos virus muuttuu niinkuin ukrainassa. Voi monella mielipiteet muuttua.
YLE:n etusivun uutinen tänään:
"Suomessa on varmistettu kaikkiaan 2 940 tartuntaa, mutta todellisuudessa tartuntoja arvioidaan olevan kymmeniä tuhansia. Peruspalveluministeri Paula Risikko (kok.) vakuuttaa, että kaikki suomalaiset rokotetaan taudin takia. "
Tämän uutisen aikaan Suomessa on ilmoitettu 6 kuolemaa, joista tiettävästi 5 oli pitkäaikaissairaita. Jos tartuntoja on yhteensä vaikkapa 20.000 ja oletetaan että näistä tulee viikon sisään vaikka 3 lisää, kuolleita olisi silloin 9. Silloin prosenntiluku olisi 0,045%. No niin...
Helsingin yliopisto
http://www.med.helsinki.fi/uutiset/20090908_sikainfluenssa.htm
"Kuolleisuuden sikainfluenssaan arvellaan olevan 0,1-0,2 prosentin luokkaa tai jopa alhaisempi, mikä vastaa tavallisen kausi-influenssan aiheuttamaa kuolleisuutta, toteaa tutkimusprofessori Ilkka Julkunen THL:n virusinfektioyksiköstä"
Näiden lukujen pohjalta sikainfluenssa on nykyisellään Suomessa siis ainakin 3 kertaa tavallista influenssaa vähemmän tappava. - MIKSI VALEHTELET
tauno2012 kirjoitti:
KOSKA JOKA VUOSI KAUSI INFULENSSA TAPPAA 500-1000 IHMISTÄ PELKÄSTÄÄN SUOMESSA, MUTTA NIISTÄ EI JOKA VUOSI JAKSETA KIRJOITELLA, KYSYPÄÄKÄ LÄÄKÄRILTÄ TAI SAIRAAN OITAJILTA SITTEN SAMALLA KUN MENETTE PARKUMAAN ROKOTETTA TÄHÄN MITETOON INFLENSSAAN
- kaisamuori
pellenumero kirjoitti:
Ja tapaturmiin kuolee melkein 6000 vuodessa. Monta päivässä.
uhrina kuolee enemmän kuin näihin lenssuihin-KANNETAANPA SIITÄ MYÖS HUOLTA!-eikä rokotuksia
ole siihen vielä jonotettavissa!Jos ette ole vielä tautia saanet,olette vaarassa siellä jonoissa pihamailla
seisoskellessa ja tottakai siellä myös "lämpimikseen"tulee jotakin puhuttua-että räkä lentää!Pistäkää
myös reilusti vaatetta päälle,ettette kylmety-voitte vilustua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - media hullut
tauno2012 kirjoitti:
Ukrainasi sitten ainoa laatuaan, katsopa googlesta who sivuja, sikainfulensan kuolleisuusprosentti (koko maapallo) 0,2 - 0,3 eli hivenen pienempi kuolleisuus % kuin norm infulensa aallosta, jostain syystä nyt tehdään rahaa tällä variantilla, ihmiset on vain sellaisia että luottavat liikaa sensaatio lehtiin ja mediaan,m jos jollain astalla on kohotettu persettä jne, ne on tärkeitä ym, mutta, miksi ihmiset eivät seuraainternet aikana WHO, n tiedotteita vaikka elämme internet aikaa ja WOH vastuulla on tiedotus rehellinen" eri sairauksista!mutta, kunkin oma asia mistä tietonsa hakee, who, sta vai iltalehden etusivulta!!
- kre
who... kirjoitti:
Ja se kausi infulenssa on tappanut moninverroin enemmän tässä ajassa tämän media pöpön rinnalla, mutta eihän sitä voi kirjoittaa koska silloin media pöpö ei myisi otsikoissa, jos haluatte todellsita tietoa, googlettakaa WHO h1n1, sieltä näette että tämä media pöpö on poistettu aika päivää sittej jo yleisvaarallistenkin tautien listalta ja media koittaa tehdä siitä vaarallisen, johan se piru uutisoitiinkin että who poisti hälytys tasot jne sekä poisti yleisvaarallisten listalta, eli ei niin mitään hätää, nyt kun joku iltalehti älyäisi kirjoittaa totuuden kuinka kesy tuo virus on todellisuudessa, kyllä myynti nousisi, ei noita pelotteluja enää jaksa edes lukea!
Olen sairastanut 3 kertaa ns. kausi-influenssan (eri), joka kerta alkoi nopeasti kova särky ja tod. nopeasti kova kuume yli 39, kuumetta kesti 5 päivää. Burana laski 38 pariksi tunniksi. Samoin oli lapsillani. Joka kerta sain myös jälkitaudin. Nyt liikkeellä tavallista flunssaa joka alkaa kurkukivulla ja seuraa nuha. Jos sika iskee, kuume noudeen melko varmasti ja kipu myös (pää, lihas tms). useita tauteja saatu hävitettyä kansaa rokottamalla. Tämä on vaikeampi. Jotka pelkäätte rokotetta, miettikää kuinka moni rokotuksen saanut kuoli jenkeissä ja meksikossa rokotuksen saatuaan? Eikö tauti iskenyt ennen kunrokotusta edes oli? Totta on että kausi lentsu tappaa joka vuosi , mutta nyt tämä tauti tappaakin nimenomaan nuoria ja riskiryhmiä. Miksi vastustaaa rokotetta? Kiva selvitä syövästä ja kuola sikaan. Te jotka haluatte ola ottamatta rokotusta, älkää ottako. Antakaa kuitenkin muiden tehdä valintansa. Seuraava aalto on jo tulossa ja entistä pehempana, kuten Mexsikossa. Muistakaa myös että satoja ihmisiä on joka päivä sairaalassa, mutta hoidon tason takia kuolleisuus jää vähäiseksi. Ei helpota kuolleiden omaisten tuskaa. Voimia heille ja tuleville.
- näin on
sattuu ja tapahtuu kirjoitti:
Ei kausi-influenssa ole vielä Suomessa. Flunssaa kyllä.
- Ihmettelen vaan
sillä tiedolla teet että onko se sikainfluessaa vai ei? Tauti se on siinä kuin muutkin ja sairastamalla se loppuu.
- KAKAROITA
..ja ninhän se immuuni vaste vahvistuu kun sairastaa eri viruskantoja sitten kun se OIEasti VAARALLINEN INFULENSSA TULEE, PUOLUSTUSEKANISMITHAN IHMISESSÄ LAISKISTUU ELLEI SE JOUDU TÖIHIN ELI SPARRAAMAAN JA TOTTAMAAN VASTA AINEITA, NOILLA ROKOTUKSILLA VAIN LAISKISTETAAN IMUUI JÄRJESTELMÄÄ, no, johan on tutkittu ja todistettu että 20 lukua aiemmin syntyneillä on ennestään vasta aineita tähänkin pöpöön, koska SILLOIN SAIRASTAMALLA SAIRASTELTIIN JA SAATIIN IMMUUNIVASTEET TEHOKKAIKSI, NYT VAAN KAIKKEN ROKOTETTA JA ROKOTETTA KUN EI VIITSITÄ KUUMEILLA MUUTAMAA PÄIVÄÄ, VOIHAN VITTU MITÄ HYSTEERIKKOJA SOMALAISET NYKYSIN.
- Somalaiset
KAKAROITA kirjoitti:
..ja ninhän se immuuni vaste vahvistuu kun sairastaa eri viruskantoja sitten kun se OIEasti VAARALLINEN INFULENSSA TULEE, PUOLUSTUSEKANISMITHAN IHMISESSÄ LAISKISTUU ELLEI SE JOUDU TÖIHIN ELI SPARRAAMAAN JA TOTTAMAAN VASTA AINEITA, NOILLA ROKOTUKSILLA VAIN LAISKISTETAAN IMUUI JÄRJESTELMÄÄ, no, johan on tutkittu ja todistettu että 20 lukua aiemmin syntyneillä on ennestään vasta aineita tähänkin pöpöön, koska SILLOIN SAIRASTAMALLA SAIRASTELTIIN JA SAATIIN IMMUUNIVASTEET TEHOKKAIKSI, NYT VAAN KAIKKEN ROKOTETTA JA ROKOTETTA KUN EI VIITSITÄ KUUMEILLA MUUTAMAA PÄIVÄÄ, VOIHAN VITTU MITÄ HYSTEERIKKOJA SOMALAISET NYKYSIN.
Somalialaisetko?
- valitse toinen nimim
Somalaiset kirjoitti:
Somalialaisetko?
niitähän suomi on täynnä..
- Sairas vääns
Lihas- ja kurkkukipu, nenän tukkoisuus, kuiva yskä ja heikko olo, mutta ei kuumetta yhtään. Töissä olen ollut koko ajan ja tauti on tarttunut noeasti moniin työkavereihin. Ovat olleet vain tyytyväisiä, kun eivät tarvitse enää rokotetta.
- Tampereella Nääs
Tauti alkoi lihaskivulla, ihmettelin kun olin niin kipeä - sain lihastulehdukseen kipulääkettä. Pian sen jälkeen, alkoi keuhkoputkimainen kipu ja polte rinnassa, aivan kuin olisi ollut paino ja välillä hankala hengittää. Nukuin paljon. Olen sairastanut flunssia aiemminkin - mutta puuttuneet nuo hengitysoireet. Kuumetta ei ollut.
- 17+12
Löysä erektio se on
- että näin
Olen sairastanut sikaflunssan jo kaksi kertaa.
Nivelkivut,lihaskivut,päänsärky,ripuli,rintakipuja,keuhkokipuja,huimausta,voimattomuutta,alilämpöä.lievä nuha,väsymys.
Enkä aijo ottaa rokotetta koska se ei hyödytä yhtään mitään.
Mulle riitää se elohopea mitä mun hammaspaikoissa on.- onko se
Minulla on nyt ollut päänsärky, rintakipuja ja paineen tunnetta rinnassa ja kurkussa öisin, sekä pahoinvointia, ei kuumetta yhtään, ei nuhaa eikä yskää. Voiko siis todella olla lievä sikainfluenssa? Onko täällä ketään, jolla tauti on todettu lääkärillä lievänä? Millainen se lievä versio on?
- määmies
Minulla yli kuukausi sitten alkoi nenä vuotamaan räkää, kurkkukipua, hengenahdistusta ja limaista yskää. Koko ajan väsytti ja oli voimaton olo.
Nenän vuoto loppui parin viikon jälkeen mutta muut oireet olivat pitempään.
Kuumetta ei ollut koskaan.
Nyt olen terve ollut viikon.
En tiedä mikä virus minulla oli, kun oli erinlainen olo kuin ikinä aikaisemmin kun on ollut flunssaa.
Ja kesti kauemmin oireet. - jo heinäkuussa :)
onko se kirjoitti:
Minulla on nyt ollut päänsärky, rintakipuja ja paineen tunnetta rinnassa ja kurkussa öisin, sekä pahoinvointia, ei kuumetta yhtään, ei nuhaa eikä yskää. Voiko siis todella olla lievä sikainfluenssa? Onko täällä ketään, jolla tauti on todettu lääkärillä lievänä? Millainen se lievä versio on?
Sairastin possunuhan, kuumeettomana niin sanotusti, koskei kuume mennyt yli 38 vaan jäi siihen vähän päälle 37. Tartunnan jälkeen oli pääkipeä monta päivää, huippasi ja olo oli kuin olisi pienessä sievässä laskuhumalassa ollut. Sit tuli kurkku kipeäksi, ja nenä vuosi, mutta virallista nuhaa ei ollut.. Yskä tuli vasta 4-5 päivää tartunnasta. Ei sitä lievänä tarvi ainakaan pelätä, luulen että jokainen tietää omasta kropastaan sen milloin on tarve mennä lääkäriin. Muita nyt ei ehdoin tahdoin kannata tänä syksynä lähteä töihin sairastuttamaan, en tajua mitä iloa puolikuntoisesta ihmisestä on siellä työpaikalla muutenkaan. Itse olin omatoimisesti karanteenissä kotona, sovin työpaikan kanssa, kun lääkärit ei aluksi halunneet mua nähdä. Kesällä joutui muutenkin vielä karanteeniin, itsellä ainakin hyvä omatunto ettei muita sairastuttanut. Kunnon huilausta ja muistakaa juoda nesteitä tarpeeksi. Possuflunssan oireita voi lievittää ihan perus yskänlääkkeellä ja kuumelääkkeillä mitä saa apteekista, jos tulee pahempi olo niin sitten lääkäriin kysymään neuvoa.
- onko se
onko se kirjoitti:
Sinulle joka kysyi onko sikaflunsaa, soita terveysasemalle ja kysy sieltä, nitten on pakko vastata, ja minusta oireet viittaa siihen. En ole sairaanhoitaja etten halua pelotella, mutta jos itselläni olisi nuo oireet soittaisin ja kysyisin ja mitä jatkossa
- ??
onko se kirjoitti:
Olen netistä lukenut, että toiset sairastavat taudin oireettomanakin.
- reggwe
Ei sitä voi sairastaa kahta kertaa. kun sikainfluenssasta mitä todennäköisimmin selviää, niin siihen on kehittynyt vastustuskyky, eikä kyseistä virusta voi nykyisessä muodossaan enää sairastaa.
- Make75hml
Oli noin kuukausi takaperin, varmaan joku tavallisen flunssan mutaatio.
- iiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Mulla alkoi päänsäryllä jota kesti monta päivää jonka jälkeen tuli olo kuin junan alle jääneenä. Pari päivää ennen yskää olisin nukkunut vaikka kuinka paljon ja alkoi kurkkukipu. Yskä olikin sitten todella kovaa ja jouduin vetämään astmalääkkeitä urakalla. Yhtenä yönä olin vähällä lähteä päivystykseen yskän ja hengenahdistuksen takia. Tosin olin myös raskaana. noin viikko yskän alusta olin tosi huonossa kunnossa ja sain keuhkoputkentulehduksen johon antibiotit. Kaksi viikkoa yskän alusta olin vielä niin voimaton että piti puhumista välttää. Jälkiyskää kesti vielä nelisen viikkoa. Ikinä en ole niin kipeänä flunssasta ollut. Pahinta oli kovat keuhko-oireet.
- avutonnn
Oon 17 vuotias ja on ollut jo kolme viikkoa flunssaa lämpöä koko ajan n. 37.1. Oon silti tehnyt töitä ja ollut koulussa, koska kukaan ei oikeen usko etten jaksa.
Huomenna alkaa koulussa tallipäivystys ja se on sitten todella rankkaa. Aamulla nousta klo 5 siivota 40 hevosen talli putipuhtaaksi, illalla heinän roudaamista, vesien kantamista, hevosten ajamista ym... tuntui jo eilen ku lakaisin yhden käytävän, että voimat loppuu. Väsyttää jatkuvasti.. Lähdenkö kotiin ja yritän saada jonku tuuraamaan mua? Vai sinnittelenkö vielä yhden viikonlopun ja sitte hommaan korvaajan ja sairastan viikon niin että tuun vasta terveenä kouluun?
Tiedän kyllä ettei tällaista kysymystä saisi toisten ratkottasvaksi jättää, mutten kykene itse päättämään koska olen niin väsynyt.- yksi äiti
Jää heti sairaslomalle, ennenkuin sairastut pahemmin. Nuo tallityöt kuulostavat todella raskailta. Sinun pitää kyllä jo mennä lääkäriin jos sinulla on ollut niin kauan lämpöä. Jos vielä jatkat sairaana rehkimistä voit sairastua sydänlihastulehdukseen tai keuhkokuumeeseen. Älä missään nimessä mene sinne tallipäivystykseen! Jää kotiin ja soita terveyskeskukseen.
- `laps koulussa...
Ainakin eräässä tietämässäni hevosoppilaitoksessa sairaat passitetaan välittömästi kotiin/eristetään...
- kariitta
Ole hyvä nuori jo kotona levossa,tulet huomaan,että kruunua et saa,vaikka sairaana uurastatkin.Kotiin jäämisellä saatat pelastaa itsesi pahemmilta jälkitaudeilta.
- Timanttimies
N Y T P Y S Ä H D Y T ! Ne tallit ja koulut ei katos häviä mihinkään. Hajotat ittes ja kärsit lopun ikää. Sinä kärsit muut eivät muista. Itse särjin itteni kylmässä ja märjässä aikanaan kun työnantaja osasi kiristää. Paljon piti minusta tulla, ei menny ihan niinku piti. Pidä kultapieni huolta ittestäs.
- Parane pian
Sukulaiseni kävi yksityisellä lääkäriasemalla. Oireina kova kurkkukipu ja kuumetta vain 37.3. Tehtiin sikatesti ja tuloksena sikainfluenssa. Eli voit sairastaa taudin jopa ilman kuumetta.
- hhh111
Voi hyvänen aika näitä kommentteja:
kiva olisi tietää ja päästä käymään sikatesteissä onko sikainfluenssaa vai ei? Vai että kiva olis tietää ? Eiköhän tuokin ole yhteiskunnan rahojen väärinkäyttöä, mitä???
Mene yksityiselle,esim Mehiläiseen, siellä testaan H1N1 hintaan 153 euroa, täten saat kivan tietosi...- jiiiiaaaa
et taida ymmärtää sitä että jotkut ovat huolissaan enemmän sikainfluenssasta kuin muut.
ja ei sinulle luulisi aiheuttavan päänvaivaa jos joku haluaakin yksityiselle maksaa että saa tietää varmuudella sairastaako sika influenssaa.
eräs tuttuni sairastaa vakavaa paniikkihäiriötä,joten hän kun sairastui korkeaan kuumeeseen ja muitakin oireita ilmeni,tietenkin hän panikoi ehkä normaalia enemmän kuin jotkut muut. - Keijuko
jiiiiaaaa kirjoitti:
et taida ymmärtää sitä että jotkut ovat huolissaan enemmän sikainfluenssasta kuin muut.
ja ei sinulle luulisi aiheuttavan päänvaivaa jos joku haluaakin yksityiselle maksaa että saa tietää varmuudella sairastaako sika influenssaa.
eräs tuttuni sairastaa vakavaa paniikkihäiriötä,joten hän kun sairastui korkeaan kuumeeseen ja muitakin oireita ilmeni,tietenkin hän panikoi ehkä normaalia enemmän kuin jotkut muut.Joku kysyi TV:ssä olleelta lääkäriltä, että mistä nyt tietää sairastaako sikainfluenssaa vai tavallista kausi-influenssaa, että nyt ei vielä ole liikkeellä kausi-influenssaa. Joten jos nyt sinulla on influenssan kaltaisia oireita, niin se on sitten sitä ihteesä.
- mmlkkkk
jiiiiaaaa kirjoitti:
eräs tuttuni sairastaa vakavaa paniikkihäiriötä,joten hän kun sairastui korkeaan kuumeeseen ja muitakin oireita ilmeni,tietenkin hän panikoi ehkä normaalia enemmän kuin jotkut muut.Mulla on nyt ollut kipeä kurkku jo muutaman päivän ja lämpöä välillä (37-37.5). mieheni sairasti sikaflunssan ja hänellä oireet alkoivat neljä päivää sitten.
tällä hetkellä minulla on hirveä olo, oksettaa, särkee päätä, kurkku kipeä ja ''alilämpöä'' (35,8) minulla ei koskaan aikasemmin ole laskenut lämpö 36,5 alemmaksi. voiko tuo olla merkki jostain? yleensä minulle nousee kuume todella helposti. jossain luki, että ennen kuumeen nousua voi ruuminlämpö laskea alemmaksi kuin normaalisti. onko kenelläkään tietoa/kokemusta tästä? - Big Boss Man
Nykyihminen se ei oikein osaa ajatella muuta kuin itseään. Epäitsekkyys on täysin tuntematon käsite.
- Kylmät kädet
mmlkkkk kirjoitti:
Mulla on nyt ollut kipeä kurkku jo muutaman päivän ja lämpöä välillä (37-37.5). mieheni sairasti sikaflunssan ja hänellä oireet alkoivat neljä päivää sitten.
tällä hetkellä minulla on hirveä olo, oksettaa, särkee päätä, kurkku kipeä ja ''alilämpöä'' (35,8) minulla ei koskaan aikasemmin ole laskenut lämpö 36,5 alemmaksi. voiko tuo olla merkki jostain? yleensä minulle nousee kuume todella helposti. jossain luki, että ennen kuumeen nousua voi ruuminlämpö laskea alemmaksi kuin normaalisti. onko kenelläkään tietoa/kokemusta tästä?on meillä tavallista. Lapseni sairastaessa hänellä laski lämpö jopa 35,3 asteeseen. Sama juttu itselläni nyt tässä flunssassa. Korkein lukema taisi olla 37,1 koko kaksi viikoisen taudin aikana.
- mie666
Kylmät kädet kirjoitti:
on meillä tavallista. Lapseni sairastaessa hänellä laski lämpö jopa 35,3 asteeseen. Sama juttu itselläni nyt tässä flunssassa. Korkein lukema taisi olla 37,1 koko kaksi viikoisen taudin aikana.
Minulla sikaoireita, Aurinkolahden, hki, terveysasemalta lähetettiin kotiin, kun ei kuumetta. shokki Eli verta ei tarpeeksi, se ei ole riittävän hyvää ja/tai pumppu/keuhkot ei jaksa toimittaa sitä soluille. Silloin verta kierrätetään sisäelinten/pään kautta. Pistelyä, kylmyydentunnetta jne... Petollista, kun ei kuumeoireita, koska verenkierto vähäistä!
- hmmm...
Kylmät kädet kirjoitti:
on meillä tavallista. Lapseni sairastaessa hänellä laski lämpö jopa 35,3 asteeseen. Sama juttu itselläni nyt tässä flunssassa. Korkein lukema taisi olla 37,1 koko kaksi viikoisen taudin aikana.
kurkatkaa tuonne:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8616913 - ennu37
jiiiiaaaa kirjoitti:
eräs tuttuni sairastaa vakavaa paniikkihäiriötä,joten hän kun sairastui korkeaan kuumeeseen ja muitakin oireita ilmeni,tietenkin hän panikoi ehkä normaalia enemmän kuin jotkut muut.Murheensa kullakin. Olen samaa mieltä, että kukin huolestukoon omalla tavallaan.
Rauhallinen suhtautuminen olisi kai valttia...
Tarvitsen testituloksen mahdollisesta H1N1 viruksesta:
Saamme pian vanhempia/vanhoja ja sairaita sukulaisia suomesta (saksaan) kylään.
En halua olla tartuttaja.
Maiden välisiä eroja:
-Asun Saksassa.Täällä monet eivät halua rokotetta.Siitä tiedetään niin vähän.
Toisaalta rokotetta on liian vähän tarjolla.
-Siskoni asuu Unkarissa. Siellä oletetaan, että kaikki rokottavat lapsensa.
-Sveitsissä rokotusta ei anneta/suositella raskaana oleville.
-Suomessa (näin ulkosuomalaisena koen), että painostus rokotteen ottamiseen on suuri.
Eri maiden välillä on kaikissa muissakin tärkeissä asioissa (mm. raskaus, muut sairaudet) aika suuria suhtautumiseroja ja käytännön tietojen eroavaisuuksia. En siis usko, että voimme sokeasti uskoa oman kaupunkimme/maamme uutislähetyksiin ja muuhun mediaan.
Jännä seurata! - hysteriaa
ennu37 kirjoitti:
Murheensa kullakin. Olen samaa mieltä, että kukin huolestukoon omalla tavallaan.
Rauhallinen suhtautuminen olisi kai valttia...
Tarvitsen testituloksen mahdollisesta H1N1 viruksesta:
Saamme pian vanhempia/vanhoja ja sairaita sukulaisia suomesta (saksaan) kylään.
En halua olla tartuttaja.
Maiden välisiä eroja:
-Asun Saksassa.Täällä monet eivät halua rokotetta.Siitä tiedetään niin vähän.
Toisaalta rokotetta on liian vähän tarjolla.
-Siskoni asuu Unkarissa. Siellä oletetaan, että kaikki rokottavat lapsensa.
-Sveitsissä rokotusta ei anneta/suositella raskaana oleville.
-Suomessa (näin ulkosuomalaisena koen), että painostus rokotteen ottamiseen on suuri.
Eri maiden välillä on kaikissa muissakin tärkeissä asioissa (mm. raskaus, muut sairaudet) aika suuria suhtautumiseroja ja käytännön tietojen eroavaisuuksia. En siis usko, että voimme sokeasti uskoa oman kaupunkimme/maamme uutislähetyksiin ja muuhun mediaan.
Jännä seurata!pääsis edes terveysasemalle lääk'äriin ,soitin pojan korva särystä, sanottiin ettei saa lääkäriä ja kysyttiin oliko jotain ykstyis lääkäriä, millä helvetissä tässä pystyy yksin huoltajana maksaa yksityis lääkärille, ja sossusta en saa mitään että tämä tiedoksi. ja kerran olen itsestäni käyny yksityisellä on aivan sama arvausasema. Nyt olen kuumeessa37,5 astetta ja kurkku vähän kipeä, ehkä se on lievää flunssaa. Mutta en mene jonottaa mitään paska rokotetta. Onhan tässä suomessa ollut lintuinfluenssaa, hullunlehmäntautia ja nyt tämä sikatauti, mistä sen tietää edes mikä on tautina ja mitenkä se rokote vaikuttaa?
- ennu37
hysteriaa kirjoitti:
pääsis edes terveysasemalle lääk'äriin ,soitin pojan korva särystä, sanottiin ettei saa lääkäriä ja kysyttiin oliko jotain ykstyis lääkäriä, millä helvetissä tässä pystyy yksin huoltajana maksaa yksityis lääkärille, ja sossusta en saa mitään että tämä tiedoksi. ja kerran olen itsestäni käyny yksityisellä on aivan sama arvausasema. Nyt olen kuumeessa37,5 astetta ja kurkku vähän kipeä, ehkä se on lievää flunssaa. Mutta en mene jonottaa mitään paska rokotetta. Onhan tässä suomessa ollut lintuinfluenssaa, hullunlehmäntautia ja nyt tämä sikatauti, mistä sen tietää edes mikä on tautina ja mitenkä se rokote vaikuttaa?
Kyllä lääkärikäynti pitäisi olla kaikkien oikeus!
- Mimmu3
hysteriaa kirjoitti:
pääsis edes terveysasemalle lääk'äriin ,soitin pojan korva särystä, sanottiin ettei saa lääkäriä ja kysyttiin oliko jotain ykstyis lääkäriä, millä helvetissä tässä pystyy yksin huoltajana maksaa yksityis lääkärille, ja sossusta en saa mitään että tämä tiedoksi. ja kerran olen itsestäni käyny yksityisellä on aivan sama arvausasema. Nyt olen kuumeessa37,5 astetta ja kurkku vähän kipeä, ehkä se on lievää flunssaa. Mutta en mene jonottaa mitään paska rokotetta. Onhan tässä suomessa ollut lintuinfluenssaa, hullunlehmäntautia ja nyt tämä sikatauti, mistä sen tietää edes mikä on tautina ja mitenkä se rokote vaikuttaa?
ei kannata koskaan rokotuttaa (ei mitään rokotteita) itseään.
- tested
Tätä rohtoa kannattaa kokeilla jonka on kehittänyt Jim V Humble
tehoaa malariaan yms.
http://www.google.com/search?hl=fi&rls=com.microsoft:*:IE-SearchBox&rlz=1I7GGLJ&q=jim v humble&lr=&aq=f&oq= - uusilöytö
Hei minulla samat oireet lämpötila 32.8 alilämpöinen viikon jo jatkunut ei antaneet apuva , olen
kuulema erikoinen tapaus .. - Sairastettu on
Minulla oli voimaton olo, kurkku kipeä ja pää todella kipeä. Lämpö seilaili ylilämmön ja alilämmön välillä. Varsinaista kuumetta minulla ei ole ollut muuten kuin bakteeritulehduksessa, eikä ollut nytkään. Olin silti lääkärin luvalla viikon pois töistä, koska voimat oli aivan loppu ja niveliin sattui. Epäilen, että tarttui konsertista, sillä hieman alle viikko konsertista sairastuin.
Vaikka en ollut töissä kipeenä oloaikana ehdin tartuttaa muutkin. Samoja oireita, mutta muille tuli kuume ja tauti tarttui nopeasti henkilöstä toiseen ja jossain vaiheessa miltei neljännes työpaikastani oli saikulla.
Kukaan ei saa kruunua päänsä päälle jos kipeänä töihin menee. Hoitajalle vaan hakemaan saikkulappu. Minä en mene flunssassa töihin vaikka ei ole kuumetta..ihan siitä syystä, että isäni kuoli alle nelikymppisenä sydänlihastulehdukseen flunssan jälkitautina.
Toi mediahässäkkä on aivan älytöntä ja jo sairasta paniikin lietsomista. Kamalinta on lapset jotka sairastuvat flunssaan ja kyselevät vanhemmiltaan paniikissa, että "nyt mä kuolen ihan varmasti". Media vastuuseen tästä pitäis laittaa...ja reilujen sakkojen kera..tai kuka nyt tästä lietsonnasta onkaan vastuussa? - Big Boss Man
Lapsi kuolee Torniossa sikainfluenssaan, koska säästöjen takia häntä ei huolita hoitoon--ja sinusta olisi kivaa päästä testeihin, kun on kurkku kipeä... Kyllä on ihmisillä erilaiset ongelmat. Ei taida järki paljon päätä pakottaa.
- n-
Voisin ottaa teidän kaikkien puolesta sen sika influenssan ja kuolla niissä kaikissa tuskissa siihen :) Toivoisin niin, että olisin voinut kuolla niiden 8v ja 18v => puolesta. Säästyisitte te kaikki muut. Eipä tuota taideta suvaita minulle :I Jos oikein toivon hartaasti niin ehkäpä se toteutuisi.
- RockGoddess
niin ehkä olisi tosiaan hyvä päästä lääkäriin ennenkuin tuo tauti äityy pahemmaksi? Valitettavaa että joku lapsi menehtyi possunuhaan mutta onko se este sille ettei muita ihmisiä voisi testata jos on kipeä olo? Ihme idiootti..
- Siks.
n- kirjoitti:
Voisin ottaa teidän kaikkien puolesta sen sika influenssan ja kuolla niissä kaikissa tuskissa siihen :) Toivoisin niin, että olisin voinut kuolla niiden 8v ja 18v => puolesta. Säästyisitte te kaikki muut. Eipä tuota taideta suvaita minulle :I Jos oikein toivon hartaasti niin ehkäpä se toteutuisi.
Eikös Jeesus kuollut jo meidän puolestamme? Jätetään ne hommat sille, sitä paitsi se osaa kuoleman paremmin kuin me. Me jäätäis vaan vihanneksiks. Siks.
- Selvinnyt sittenkin
Hei, koin n 2 viikon pituisen sikaflunssan. Syvääle pesiytynyt sitkeä yskä, ei kuumetta ollenkaan, mutta olo niin heikko, että jaloilla ei pysynyt. Myöskään nuhaa ei ollut. Paino laski yli 4kg koska nälkää ei tuntenut. Parin viikon kuluttua heikotus ohi, yskä jatkui vielä viikon. Possusta on monta versiota. Lepo oli oma päälääkitys.
- MIE666
KESÄN 2009 LOPPU ======== ======================================
Oireet eräänä iltana yönä:
-Illalla päässä kuumotusta. (ei kuumemittaria tuolloin)
-Yöllä herätessäni pulssi ja hengitys n. 3-5 kertaa normaali lepotaso.
Seuraavana yönä hikoilua.
.
VIIMEAIKAISET OIREET 5-10 PÄIVÄÄ ==================================
Raajojen kärjet, korvat ja nenä usein erittäin kylmät.
Kylmänkolotusta, lievää ja satunnaista puutumista ja pistelyä em. paikoissa.
Ainakin kerran varpaat kylmät ja hikiset
Vaikka olosuhteet: syönyt, vaatetta päällä paljon, huonelämpötila 24 °C.
'Sydämen alueella' selässä satunnaisesti ja aika usein seuraavia oireita:
-Peukalollapainamistunnetta, kuumotusta.
-Puristusta, voimistuu sisäänhengityksen lopussa.
-1-2 kertaa ollut keskiselän kivistystä aamulla.
Lieviä, satunnaisia ja/tai vähäisiä oireita:
Painon tunnetta rintakehässä, kuristusta kurkusta ja pääkipua,
Painottomuuden/pyörrytyksen tunnetta.
-kaaduin Hesburgerin portaissa, nilkka nyrjähti, turposi.
Kuivuuden/kivun tunnetta kurkussa.
Lievästi 'puutunut' olo, jos nipistää, niin ei satu liikaa.
Vasen käsi puutui hieman eräänä iltana ja aamuna.
Nuhaa, lievää satunnaista keuhkorohinaa ja raskasta hengitystä.
Makeaa hajua virtsassa ja ulosteessa satunnaisesti.
Lieviä motoorisia/verbaalisia ongelmia.
Ravinto:
Ruoka maittaa hyvin, ulostetta tulee, (satunnaisesti lievää löysyyttä), ei okseta.
Ei janoa, virtsaa tulee normaalisti.
Vilua, mutta lämpö=normaali, useita korvamittari-mittauksia.
Oma OMRON VP-mittaus= "lievä verenpainetauti"-taso, lukemia en muista.
Lepopulssi = 90.
(normaalit EM. lukemat HYVÄT)
OMA ARVIO ======================================================
Sydän/keuhko/veri (toiminta)vajaus/tulehdus
Syy: H1N1 jälkitauti
Tilanne ei liian vakava (=siis oma arvio), eikä tunnu huononevan.
NÄILLÄ TIEDOILLA EI LÖYTYNYT AIKAA LÄÄKÄRILLE!!!! HAH HAH HAAAA- x
Minulla 5 päivä menossa ja heikotus on lisääntynyt, hikoilua ja vilutusta, lämpö sahaa, mutta ei kuumetta. Rintakivut hellittivät eilen. Lievää pahoinvointia. Koko aikana ei kuumetta. Sairaslomalla olen ollut. Toivottavasti ensi viikolla pääsen töihin taas. Sikaa on ollut töissä työkavereilla.
- hhk. oiy
Nyt on liikkeellä paljon muutakin kuin sikaa.
- x
Joo, influenssan ja tavallisen flunssan kyllä erottaa toisistaan. Influenssa VIE VOIMAT totaalisesti. Itse olen sairastanut 20 vuotta sitten kovan influenssan (2 vk kuumetta ja veto ihan lopussa). Itselläni oleva kuumeeton versio vastaa tuntemuksiltaan juuri tuota influenssakokemusta, paitsi kuume puuttuu. Flunssat on tuttuja, kaikenlaiset, ei aiheuta tuollaista väsymystä.
- kertokaa...
Mitä hyötyjä tai haittoja?
Montako influenssa on tappanut? Entä rokote?- kekekkek
Suojaa taudilta paremmin kuin mikään muu, koska ihmisillä ei ole sitä vastaan vastustuskykyä. Ainakaan alle 50-vuotiailla. Taudin voi sairastaa uudestaan, jos virus muuntuu. Myös rokotettu voi sairastua, kun immuniteetti loppuu tai ei toimi enää uuteen muotoon. Ero on siinä, että jos ei rokotuksin estetä tautia vapaasti riehumasta niin sillä on enempi materiaalia missä niitä muunnoksia kehittää.
- possunuha?
Minulla on nyt viikon ollut AIVAN TÄYSIN samat oireet, voimaton olo kurkku kipua tuntuu vaikealta hengittää jne.. mutta kuumetta juuri ja juuri vähän päälle 37 eikä tiedä että onko sika vaiko ei.. normaalisti eiole niinkään samallaista vahvuutta näillä oireilla.
- Olikohan vai ei
Minulla oli puolitoista viikkoa kova nuha, välillä kurkku kipeä, yskä ja sellainen olo että olisi kuumetta, mutta ainoastaan ensimmäisenä päivänä oli 37,8; sen jälkeen normi lämpö. Nyt olen pari viikkoa käynyt taas koulua, mutta yskittää edelleen ja nuhaa aina välillä. Tänään jouduin olemaan pois koulusta kun ei sinne olisi näin nuhasena kannattanut lähtä, ja viikon alussa olin päivän pois kurkkukivun vuoksi. Kauheaa sairastelua nyt, vaikea aina päättää että mennäkkö kouluun vai eikö, kun oon jo ollu nii paljo pois koulusta että jos vielä tulee montaa poissaoloa niin koulu ehkä ilmottaa opintotukikeskukselle poissaolojen runsaudesta. Paha jos opintotuki lakkautetaan tän sairastelun vuoksi! Pahalta tuntuu myös se että mahdollisesti jos minulla sikainfluenssa oli/on, niin sairastutan muita. Muutamilla meidän luokassakin todettu sikainfluenssa, toivottavasti se ei tarttunut minulta..
- suit-sait
Olikohan vai ei kirjoitti:
Minulla oli puolitoista viikkoa kova nuha, välillä kurkku kipeä, yskä ja sellainen olo että olisi kuumetta, mutta ainoastaan ensimmäisenä päivänä oli 37,8; sen jälkeen normi lämpö. Nyt olen pari viikkoa käynyt taas koulua, mutta yskittää edelleen ja nuhaa aina välillä. Tänään jouduin olemaan pois koulusta kun ei sinne olisi näin nuhasena kannattanut lähtä, ja viikon alussa olin päivän pois kurkkukivun vuoksi. Kauheaa sairastelua nyt, vaikea aina päättää että mennäkkö kouluun vai eikö, kun oon jo ollu nii paljo pois koulusta että jos vielä tulee montaa poissaoloa niin koulu ehkä ilmottaa opintotukikeskukselle poissaolojen runsaudesta. Paha jos opintotuki lakkautetaan tän sairastelun vuoksi! Pahalta tuntuu myös se että mahdollisesti jos minulla sikainfluenssa oli/on, niin sairastutan muita. Muutamilla meidän luokassakin todettu sikainfluenssa, toivottavasti se ei tarttunut minulta..
Olen lueskellut näitä palstoja, mutta kerronpa miten meillä. Luulen ja melko varmasti tiedän, että tämä kurkkukipu kuume, tai ei kuume,on sitä s-virusta.
18-v tytöllä nousi kuume 39,5, sai heti tamiflu-kuurin ja kuume putosi alas. Kova yskä vaivaa vieläkin.
Itselläni oli viime viikko kurkkukipua ja eilen nousi kuume 38, yhden buranan jälkeen normaali lämpö.
Verikokeet kummallakin hyvät, toivon silti ettei tule jälkitautieja- kissankynsi uutetta,cats claw;ta syön jatkuvasti. - epätietoisuus kalvaa
suit-sait kirjoitti:
Olen lueskellut näitä palstoja, mutta kerronpa miten meillä. Luulen ja melko varmasti tiedän, että tämä kurkkukipu kuume, tai ei kuume,on sitä s-virusta.
18-v tytöllä nousi kuume 39,5, sai heti tamiflu-kuurin ja kuume putosi alas. Kova yskä vaivaa vieläkin.
Itselläni oli viime viikko kurkkukipua ja eilen nousi kuume 38, yhden buranan jälkeen normaali lämpö.
Verikokeet kummallakin hyvät, toivon silti ettei tule jälkitautieja- kissankynsi uutetta,cats claw;ta syön jatkuvasti.Itselläni alkoi oireet isänpäivänä viime su. Kurkkukipua ja sairauden tunnetta, ihan lievää lämpöä, ei lainkaan nuhaa tai räkäisyyttä. Jäin kotiin hoitamaan kovassa kuumeessa ja korvakivussa olevaa poikaani alkuviikoksi, ja omat oireet jatkuivat samana ja lisäksi tuli kuiva, kaivava yskä. Eilen ja tänään painontunne rinnassa on lisääntynyt ja menin lääkäriin. Testiä ei tehty, verikokeet olivat normaalit, mutta keuhkoröntgenkuvassa oli lievä merkki, varjostuma keuhkokuumeesta, johon määrättiin 10 pvän antibiootti ja Tamiflu-lääkitys, jotka aloitin tänään päivällä. Nyt alilämpöä, 35,5, hikoileva, kipeä olo. Mietityttää Tamiflun popsiminen, entä jos ei olekaan sikaflunssaa. Mietityttää myös pojan oireet, tällä hetkellä hän kuumeeton, limaa irtoaa yskiessään, korvasärky antibiooteilla helpottunut. DIagnoosia sikaflunssasta ei ole tehty hänellekään. VOisiko vaatia jälkikäteen tekemään vasta-ainekokeen, olisiko siitä jotain hyötyä.
- yo
epätietoisuus kalvaa kirjoitti:
Itselläni alkoi oireet isänpäivänä viime su. Kurkkukipua ja sairauden tunnetta, ihan lievää lämpöä, ei lainkaan nuhaa tai räkäisyyttä. Jäin kotiin hoitamaan kovassa kuumeessa ja korvakivussa olevaa poikaani alkuviikoksi, ja omat oireet jatkuivat samana ja lisäksi tuli kuiva, kaivava yskä. Eilen ja tänään painontunne rinnassa on lisääntynyt ja menin lääkäriin. Testiä ei tehty, verikokeet olivat normaalit, mutta keuhkoröntgenkuvassa oli lievä merkki, varjostuma keuhkokuumeesta, johon määrättiin 10 pvän antibiootti ja Tamiflu-lääkitys, jotka aloitin tänään päivällä. Nyt alilämpöä, 35,5, hikoileva, kipeä olo. Mietityttää Tamiflun popsiminen, entä jos ei olekaan sikaflunssaa. Mietityttää myös pojan oireet, tällä hetkellä hän kuumeeton, limaa irtoaa yskiessään, korvasärky antibiooteilla helpottunut. DIagnoosia sikaflunssasta ei ole tehty hänellekään. VOisiko vaatia jälkikäteen tekemään vasta-ainekokeen, olisiko siitä jotain hyötyä.
mikä sulla
epätietoisuus kalvaa
oli syynä että passitettiin räntgeniin
mulla lääkäri kuunteli keuhkot ja sanoi ett ä hengenahdistuksesta huolimagttgaa kunnossa on
- :P
Te tajua jäädä kotiin jos olette kipeenä? :S Tommosen takia nuo taudit just leviääkin.. Itellä kans jotain taudin poikasta tuossa tuli, ei kyl mitään possuflunssaa, mut heti jäin koulusta kotiin kun pienet oireet alko. Johan noi tarttuu kun koulussa\töissä joku pärskii ja yskii...
- urpoturpo
Kun tätä palstaa alkaa lukemaan niin johan tässä sairastuu tervekin kun te, että osaa ilmeisesti katsoa uutisia TV ettekä myöskään lukea lehtiä tai saatikka kuunnella radiota, että miten se tauti tarttuu.
Oireina ovat kova kuume, flunssainen olo, joka paikkaa särkee, yskittää ja kaikilla ei ehkä ole näitä oireita edes.
Jos haluat pysyä terveenä pese kätesi tarpeeksi usein mutta älä ala pelkäämään joka ainoata pölyhiukkasta mitä näet, syö vitamiineja runsaasti ja nuku kunnolla niin eiköhän nuo auta asiaan.
Sitten vastaan tähän eli uskon sulla olevan ihan tavallinen flunssa ja johon auttaa tavallisesti yskänlääke joka poistaa limaa sekä Panadol.- Flu tai fly
"Jos haluat pysyä terveenä pese kätesi tarpeeksi usein mutta älä ala pelkäämään joka ainoata pölyhiukkasta mitä näet, syö vitamiineja runsaasti ja nuku kunnolla niin eiköhän nuo auta asiaan."
Käsien pesu on yllättävän tehokas keino sairastumisen välttämiseen.
Niin no, sille ei tietenkään voi mitään jos joku yskii ja röhii suoraan kasvoille (aikuisissa noita röhijöitä riittää, bussipysäkeillä ja busseissa ollaan naama ammollaan eikä tehdä elettäkään jätöstensä lentelyn estämiseksi).
Itselläni on ollut kummia oireita, heikotusta, väsymystä, rasitusta, todella korkeaa sykettä muttei muuta, pientä köhää lukuun ottamatta.
Taidan lopulta kärsiä raudan puutteesta, sydänkin joutuu tekemään enemmin töitä saadakseen happea tarpeeksi kehoon, anemia kun alentaa hemoglobiinia joka puolestaan toimii hapen kuljettajana.
Etenkin naisiin raudan puutostila iskee väliaikaisestikin jos lihaa ei syö tarpeeksi, on runsaat kuukautiset ja niin, naisilla vähäinenkin raudanpuute aiheuttaa oireita.
Jos hapensaanti ei ole vajavaista huonon hemoglobiinin vuoksi, selviää monestakin taudista tukehtumatta...
Onkohan tuota sikafluta ollut oikeasti liikkeellä jo viime vuoden alussa?
Oireet joista nyt vaahdotaan olivat ainakin itselläni reilu vuosi sitten päänsärkyineen kaikkineen.
En ole päänsäryistä koskaan aiemmin kärsinyt.
Toipuminen vei kaksi viikkoa kuumeilun jälkeen ja meillä ollaan sairaita todella harvoin, ehkä kerran neljän vuoden sisällä on yhden lääkekuurin tarve ollut, sekin korvatulehdukseen.
Ei ole ollut ulkomaanmatkoja tai muutakaan.
On vaan vähän vaikea uskoa että tuollainen tappajasikatautivirus se vaan yht' äkkiä ilmestyy tuosta noin vain, eiköhän sitä ole liikkeellä ollut aiemminkin mutta nyt vasta nimetty.
Kun ihminen ja sika ovat kuitenkin yllättävän samankaltaisia elimiltään jne., ei ole ihme jos flunssainen sikafarmari tartuttaa tautinsa sikoihin, jotka potevat sitä kehitellen taudin sekaan omia geenejään ja joka tarttuu sitten takaisin ihmiseen jne.
Onhan uutisoitu kuinka siat voisivat tulevaisuudessa olla ihmisen "hengenpelastajia" elinsiirroilla.
Entisellä ukollani oli siirretty sian jänne paskaksi menneen varpaansa jänteen tilalle.
Ps. Mitähän se Tamiflu lopulta tuohon sikainfluenssaan vaikuttaa?
Eikös se ollut lintuinfluenssaa varten kehitetty? - fyukg
ootko niin hölmö että uskot kaiken mitä media sanoo? tai mistä voit edes tietää onko ne aina oikeassa?
- turhaatoivoa
Ei mun sukulainenkaan päässyt vaikka oli paljon korkeempi kuume ja keuhkoputkentulehdus ja en viitsi kaikkea luetellakaan. Ei mitään testejä tehty.
- ei rokotettu
kirjoitti että JÄRKI KÄTEEN; ei se siellä mitään auta vaan: JÄRKEÄ PÄÄHÄN !!!
- mariquirit
mulla oli todella lievä, diagnisoitu sikaflunssa. olen ylipainoinen, poltan - olen kaikin puolin huono esimerkki kunnon suhteen, mutten kumminkaan kärsinyt pahasti. podin normaalin flunssan vaikkakin se kesti muutaman päivän pidempään kuin normaalisti...tämä pelottelu mediassa sai ajattelemaan kaikenlaista pelottavaa, mutta todellisuudessa tämä on vain flunssa. kaikki ketä tähän ovat kuolleet ovat olleet jo entuudestaan sairaita (oli sitten tiedossa tai ei, mutta normaali influenssa olisi koitunut näiden henkilöiden kohtaloksi muutenkin)...
- Totuus julki!
Rokotusta ei missään nimessä pidä ottaa. Se sisältää mm. erittäin myrkyllistä elohopeaa ja heikentää ihmisen immuunipuolustusta. Rokotetta testattaessa 20% koehenkilöistä kuoli. Tässä on tärkeää tietoa, katsokaa ennen kuin päätätte ottaa piikin ja levittäkää asiasta tietoa!
http://www.changingtimes.org.uk/swineflu.htm
Tässä toinen kauhea asia, josta ei media paljoa puhu: Codex Alimentarius, vuoden 2010 alussa voimaan tuleva EU:n direktiivi, joka tulee radikaalisti rajoittamaan vitamiinien, mineraalien ja luonnonlääkkeiden käyttöä. Ihmisten vapautta valita omaa terveyttään koskevista asioista, siis. Tässä linkki asiaa käsittelevään dokumenttiin nimeltä We become silent:
http://topdocumentaryfilms.com/we-become-silent/- him
Sehän on fiktiota, leffa!
- hoitajaboy123
Itsellä oireina juuriki kurkkukipu, kova liman eritys paksua keltaista. tuntui että paljon kuumetta vaikka 37,1. keuhkoja ahdisti, ja olo oli voimaton. soitto tk:hon. eivät voi ottaa vastaan ja ei toimenpiteitä lopputulos: Minun piti lähihoitajana mennä työskentelemään lastensuojelu yksikköön. Tartutin 4 ihmistä tällä aikana. En vain ymmärrä jos on joku tamifluja se pitää ottaa ajoissa ennen vakavia oireita, niin miten helessä sen voi saada, jos lääkäri ei ota edes vatstaan, tai kirjoita edes etä reseptiä????
- iru'
hoitajaboy123, ei täällä saa lääkäriä koska olemme Suomessa.
Suomen terveydenhuollon taso alkaa olla Euroopan häntäpäässä.
- Äiti 40
Mun 15v poika sairastaa sikainfluenssaa kotona..Soitin päivystykseen 4 kuumeisen päivän jälkeen ja vastaukseksi sain,ettei ole akuutti tapaus..Koska poika juo nesteitä paljon,syö,ei ole rintakipua, ei hengenahdistusta,huimausta.Ohjeena antaa kuumetta alentavaa lääkettä ja paljon nestettä..Kuume voi kestää viikonki.Saas vaan nähdä kui täs itselle käy,en ole hysteerinen,mut olen leukemiaa sairastanut 2 vuotta.Tsemppiä kaikille ja jokainen tarkkailkoon kehonsa oireilua..
- luotaitseesi
oppinut kantapään kautta, että omaa kroppaa kannattaa kuunnella enemmän kuin toisten mielipidettä terveysasioissa. Itselläni eräs tulehdus oireili vain väsymyksellä ja juuri tuollaisella pienellä lämmönnousulla enkä mennyt heti lääkäriin, kun kuuntelin toisten mielipiteitä asiasta. Seurauksena vakavampi tulehdus ja oireet ja kovat antibioottikuurit ja pitkä sairasloma.
- sika vai ei sika
Eikös tamiflu kehitetty yleisesti a-tyypin viruksiin, joita ovat mm. lintuinfluenssa ja sikainfluenssa. Lisäksi joka vuotiset a-tyypin virus-influenssat ovat a:ta, mutta ovatko sitten rakenteeltaan erilaisia kuin sika- ja lintuinfluenssa. Jatkuvastihan on liikkeellä näitä viruksia, tälläkin hetkellä on toinen a-tyypin virus (lähes joka talvinen kausi-influenssa) tartuttanut suomessa ihmisiä.
Ja voisiko olla myös niin, että normaaliin kausi-influenssaan on jo valmiiksi jonkunlainen vastustuskyky, kun se muuttuu vähän kerrallaan edellisestä vuodesta, lintuinfluenssa ja sikainfluenssa taas ovat ns. uuden tyyppisiä viruksia, tai siis sellaisia joita ei ole laajasti tavattu vuosikymmeniin, paitsi vanhemmilla ikäluokilla on jotain suojaa esim. sikainfluenssaa vastaan kun sikainfluenssan virusmuoto on lähellä aasialaista ja honkongilaista vai mitä ne oli...Tämä oli siis oma päätelmä, ei faktatietoa.
http://www.ktl.fi/ttr/gen/rpt/h1n1.pdf
http://www.ktl.fi/portal/suomi/osastot/vimo/tutkimus-_ja_seurantakohteet/influenssa/influenssan_seuranta/#navi4
kannattaa muutenkin lukea thl:n eli terveyden ja hyvinvointilaitoksen sivuja. Erityisesti tuo tiivistelmä-tilanteesta osia on aika kattava.
Suosittelen yksityislääkäriä muutenkin terveyskeskuksen sijaan. Meillä on myös opiskelijaterveydenhuolto (YTHS) todella hyvä, mutta en tiedä ottavatko possu-tapauksia vastaan. Jos eivät, menen yksityislääkärille, maksoi mitä maksoi. - nöfnöfviik
sika vai ei sika kirjoitti:
Eikös tamiflu kehitetty yleisesti a-tyypin viruksiin, joita ovat mm. lintuinfluenssa ja sikainfluenssa. Lisäksi joka vuotiset a-tyypin virus-influenssat ovat a:ta, mutta ovatko sitten rakenteeltaan erilaisia kuin sika- ja lintuinfluenssa. Jatkuvastihan on liikkeellä näitä viruksia, tälläkin hetkellä on toinen a-tyypin virus (lähes joka talvinen kausi-influenssa) tartuttanut suomessa ihmisiä.
Ja voisiko olla myös niin, että normaaliin kausi-influenssaan on jo valmiiksi jonkunlainen vastustuskyky, kun se muuttuu vähän kerrallaan edellisestä vuodesta, lintuinfluenssa ja sikainfluenssa taas ovat ns. uuden tyyppisiä viruksia, tai siis sellaisia joita ei ole laajasti tavattu vuosikymmeniin, paitsi vanhemmilla ikäluokilla on jotain suojaa esim. sikainfluenssaa vastaan kun sikainfluenssan virusmuoto on lähellä aasialaista ja honkongilaista vai mitä ne oli...Tämä oli siis oma päätelmä, ei faktatietoa.
http://www.ktl.fi/ttr/gen/rpt/h1n1.pdf
http://www.ktl.fi/portal/suomi/osastot/vimo/tutkimus-_ja_seurantakohteet/influenssa/influenssan_seuranta/#navi4
kannattaa muutenkin lukea thl:n eli terveyden ja hyvinvointilaitoksen sivuja. Erityisesti tuo tiivistelmä-tilanteesta osia on aika kattava.
Suosittelen yksityislääkäriä muutenkin terveyskeskuksen sijaan. Meillä on myös opiskelijaterveydenhuolto (YTHS) todella hyvä, mutta en tiedä ottavatko possu-tapauksia vastaan. Jos eivät, menen yksityislääkärille, maksoi mitä maksoi.ei vain ole rahaa mennä yksityiselle:( tosin siellä saa todtusti parempaa palvelua kuin terveyskeskuksessa, mutta jokaisella on oikeus päästä terveyskeskuslääkärille, tosin en nyt tarkoita sikaflunssatestejä. Ihan ymmärrettävää ettei kaikkia testata.
- pate01
nöfnöfviik kirjoitti:
ei vain ole rahaa mennä yksityiselle:( tosin siellä saa todtusti parempaa palvelua kuin terveyskeskuksessa, mutta jokaisella on oikeus päästä terveyskeskuslääkärille, tosin en nyt tarkoita sikaflunssatestejä. Ihan ymmärrettävää ettei kaikkia testata.
:(
- ArvauskeskuksenUhri
Itsellä myös samoja oireita: kurkku kipeänä,yskittää,nenäkin vuotaa jonkun verran ja muutenkin voimaton ja väsynyt olo. Lämpöäkin ollut enimmillään 37,5 mutta ei kertaakaan alle 37 (normaali lämpöni on 36,6). Terveyskeskuksessa kävin ensimmäisen kerran viime viikolla eikä puhettakaan että olisin päässyt lääkärille. Hoitaja epäili angiinaa mutta sitä ei nieluviljelystä löydetty. Tällä viikolla sain vihdoinkin ajan lääkärille kun ei oireet ala helpottaa mutta tämä lääkäri oli nuori ja melko kokemattoman oloinen. Sanoi että minulla TODENNÄKÖISESTI on poskiontelon tulehdus (vaikka poskipäitä ei edes jomota kun pidän päätä alaspäin,tätä se lääkäri ei edes testannut vaan olettamuksien pohjalta mentiin) ja määräsi sitten antibiootit. No,nyt olen niitä torstaista asti syönyt eikä mitään muutosta,lämpöä on joka päivä ollut ja oireet pysyneet samana,viime päivinä myös vihlovaa tunnetta rinnassa,ei tosin koko aikaa. Ja molemmilla terkkarikäynneillä sain vain surkeat 2 päivää saikkua,sitten jaksoin taas olla hetken töissä mutta pian alkoivat voimat loppumaan. On tämä naurettavaa touhua,ei voi muuta sanoa.
Ajattelin maanantaina varata ajan yksityiselle puolelle,ei tästä muuten tule loppua. - Kipuja ilman kuumett
Minulla juurikin samat oireet,ei kuumetta.Ei tehdä asialle mitään niinkauan kun ei ole kuumetta...Arvauskeskus ei tee mitään.
- Kokemusta on
Luulempa sinulla sen olevan. Kuumeta ei sikainfluenssa välttämättä nosta ollenkaan,on vain höntti olo. Kurkku ja ikenet voivat päivien kuluttua turvota ja olo edelleen outo.TK:ssa eivät tätä kuumeetonta tiedosta,keskussairaalat kylläkin osaavat sen diagnosoida.
- kuumeeton
on kuumeettomana. Kuulin juuri tänään erään nuoren naisen pyrkineen jo kolme kertaa päivystykseen, kun on huono olo, kurkku kipeä, kolottaa joka paikkaa, rintakehä kipeä, vihloo , vinkuu ym... Ei kyllä kuumetta. Joka kerran käännytetty pois, kun ei kuulema voi sikatautia, koska ei ole kuumetta. Mitä ihmettä? Helkkari soikoon. Pitäisi päivystyksen hoitajien tietää että tautia on myös kuumeetonta ja ihminen voi mennä huonoon kuntoon. Tarvii Tamiflu kuurin, ennen kuin tokenee. Keuhkokuume voi olla kuumeton jos tauti etenee siihen pisteeseen ja siitä on omassa perheessäkin kokemus. Olen itse esh..PItäkää pintanne kun menette lääkäriin. Vaatikaa hoitoa ja tutkimuksia.
- nasunuha
Tavalliseen kausi-influenssaan kuolee vuosittain noin 500 – 1 000 suomalaista. THL on arvioinut sikainfluenssaan kuolevan noin 40 – 50 suomalaista.
- sellane
kuumetta 38,8 yskä,nuha ja huimaa onkohan toi sitä sikainfulenssaa?? kertokaa jos tiiätte oireet jatkunu 5 päivää. en oo ottanu rokotetta!!1
- gfdg
FLUNSSAA, JOSSA SAATTAA OLLA PIENTÄ KUUMEILUA, VÄSYMYSTÄ, YSKÄ JOKA VOI KESTÄÄ NELJÄKIN VIIKKOA, NUHAA.!!
ELI JOS POSSUA TAI NORMI INFLUENSSAA, NIIN NIISSÄ OIREET ALKAA KORKEALLA KUUMEELLA!!- arii
Mulla piti pari kolme viikkoa flunssaa. Kurkku oli vähän myös alussa kipeä. Paljon kuumaa teetä, niin rupesi kurkkukin paranemaan. Ilmeisesti vilustutuin sitte ihteni.. Pitäkää mm. käsihygienia kunnossa ja aivastelkaa hätätilanteessa vaikka omaan hihaan. Ei taudit niin helposti sitte leviä.
- kuumeeton
Ei ala aina kuumeella. Meksikossa kolmasosalla ei ollut kuumetta, vaan enemmän vatsaoireita.
Tämän linkin mukaan:
http://www.ess.fi/?article=258717
"Kaikille sikainfluenssa ei aiheuta kovaa kuumetta, yskää, nuhaa, voimakasta kurkkukipua, oksentelua, ankaraa päänsärkyä ja jäsenkipua. Osalla voi olla lievää kuumetta ja lieviä flunssan oireita. " - FURELISE
höpö höpö! ei varmasti ala. meksikon sikaflunssaan kuolleista 1/3 oli kuulemma kuumeettomia!
- johannekki
Mulla oli samanlainen alussa, mutta sit viikon päästä vasta kuume oikein hyppäsi ylös ja menin aivan voimattomaksi. Ei auttanu munkintipat, eikä limaairrottavat apteekintuotoksetkaan. Burana-C laski kuumeen hyvin ja sit nenäsumute (Otrivin 1mg/ml) auttoi muutamassa sekunnissa. Se vaan pitää sumuttaa sinne syvälle ja antaa valua ylänielua pitkin selällään pää pikkasen alempana kaikessa rauhassa. Niistämällä en saanu nenää sit tyhjäksi kun oli korvatki tulehtunu ja kipeet niin vedin limat ja lääkkeet suuhun ja syljin pois.
Ei ole muuten koskaan tullut molemmista keuhkoista niin paljon limaa yskösten mukana kuin tän taudin aikana. Selällään lattialla, jalat suorana hieman koholla vaan ryin että pallea saa paremmin tuen. Kannattaa välillä rykiä kyljellään ja monesta eri asennosta, niin saa enemmän sitä limaa pois. Sit se jossakin vaiheessa jämähtää sinne, eikä irtoa millään. Sit lekuriin viimestään, kait niillä jokin helpottava lääke sit on ettei ne keuhkot mee pilalle. Ei sitä tahnaa sieltä enää jaksa kukaan rykästä ulos ennen kun sen saa jotenki pehmeemmäksi. Itse en ole vielä käyny lekurissa, kohta ks viikkoa sairastanu. Eilen illalla oli vielä 39,2 kuumetta. Otin sit burana 600 ja burana-C tabut niin heti kohta alko hiki valumaan ja kuume laski. Nyt aamulla oli 36,2 Saa nähdä kuinka korkeelle tänään nousee. No, otan sit taas illalla buranaa että on mukavampi olla ja saan nukuttuakin vähän. Näin olen tehny jo monta päivää. Annan välillä kuumeen nousta ja sit vasta illalla otan ne buranat." Pitäähän sitä vähän kärsiäkin", sanoi isosika emakolle.:):):) - Possunuha?
Flunssa alkoi viikko sitten vilunväristyksillä. Lämpöä oli 36,9. Sitä seurasi kuiva yskä, parin päivän päästä myös kova nuha ja tukkoinen olo. Koko ajan olin tosi väsynyt ja raahauduin suoraan töistä sänkyyn. Nuhakin oli oikeastaan ohi parissä päivässä, mutta sitten alkoi pahoinvointi ja lihaskivut. Makasin sängynpohjalla tokkurassa mutta kuumeettomana (36,5). Tuntui, että katselen maailmaa joltain hassulta etäisyydeltä. Vasta kuudentena päivänä nousi kuume 37,1. Samalla koko rintakehää puristi. Seuraavana päivänä oli niin huono olo, että en saattanut syödä mitään enkä jaksanut istua. Soitin terveyskeskukseen. Minulta otettiin senkka (8) ja sydänfilmi. Lääkäri kuunteli keuhkot. Mitään ei ollut. Sen sijaan ylämaha osoittautui paineltaessa kipeäksi, joten sain vatsahappoja tasaavaa Nexiumia. Iltapäivällä nousi kuume taas 37,1. Maha tuntui paremmalta, mutta yöllä ei ollutkaan asiaa makuulle. Nukuin puoli-istuvassa asennossa yön ja seuraavana aamuna olo oli taas hirvittävä lääkkeestä huolimatta. Iltapäivällä olo taas parani. Tämä päivä tuntuu olevan samanlainen, tosin nyt yskittää taas tavallista enemmän. En tiedä onko sikainfluessa vai mikä, mutta surkea tauti on eikä paranemisesta tunnu olevan toivoa! Onkohan kellään muulla ollut vatsaoireita, jotka tuntuvat rintakehässä painona?
- uri'
Oletko varma ettei kyseessä ole närästys (jos olet syönyt jotain lääkettä tms. mahaa ärsyttävää)? Tuntuu ikävänä poltteluna rinnassa ja pahenee maatessa.
- samaa
Minulla samaa rintakehän puristusta, ja makuuasento pahin, istuma-asento auttoi. Oirelu alkoi päänsäryllä, pahaa oloa, kuumetta ei ollut. Onko tämä sikaa itteään, vai joku toinen?
"Onkohan kellään muulla ollut vatsaoireita, jotka tuntuvat rintakehässä painona? "
Molempia on ollut. - Lilly34
Mulla todettiin sikainfluenssa(testissä) ja juuri tuollaisia oireits oli mullakin! ensin tuli kurkkukipu ja raju yskä, ja sitten kun ne helpotti, niin alkoi räkäisyys ja räkäisyyden helpottaessa alkoiu päänsärky ja oudot tuntemukset rinatkehällä jjotka heijastuivat välillä myös selän puolelle. Sellaisia vihlasuja, nipistyksiä, painon tunnetta, poltetta... ja koko ajan lämpö sahasi 36.6-37.2 välillä. ei siis varsinaista kuumetta. Samoihin aikoihin kun räkäisyys helpotti ja alkoi nämä rintakehätuntemukset, alkoi myös hajamielisyys, keskittymis. ja muistivaikeudet jsa muuten sumuinen olo päässä. Nyt lämpö tasaantunut ja rintakivut helpottaneet, mutta nuo oudot pään oireet jäivät. Jos ei ala helpottaa, niin s eon mentävä neurologille. Viruksethan voi aiheuttaa vaikka keskushermosto oireita/infektioita :(
- x
Lilly34 kirjoitti:
Mulla todettiin sikainfluenssa(testissä) ja juuri tuollaisia oireits oli mullakin! ensin tuli kurkkukipu ja raju yskä, ja sitten kun ne helpotti, niin alkoi räkäisyys ja räkäisyyden helpottaessa alkoiu päänsärky ja oudot tuntemukset rinatkehällä jjotka heijastuivat välillä myös selän puolelle. Sellaisia vihlasuja, nipistyksiä, painon tunnetta, poltetta... ja koko ajan lämpö sahasi 36.6-37.2 välillä. ei siis varsinaista kuumetta. Samoihin aikoihin kun räkäisyys helpotti ja alkoi nämä rintakehätuntemukset, alkoi myös hajamielisyys, keskittymis. ja muistivaikeudet jsa muuten sumuinen olo päässä. Nyt lämpö tasaantunut ja rintakivut helpottaneet, mutta nuo oudot pään oireet jäivät. Jos ei ala helpottaa, niin s eon mentävä neurologille. Viruksethan voi aiheuttaa vaikka keskushermosto oireita/infektioita :(
Minä olen nyt potenut tätä samaa tautia toista viikkoa. Olin sairaslomalla viime viikon ja yritin eilen mennä töihin. Olin valvonut koko edellisen yön mahakipujen takia. En jaksanut olla töissä, vaan menin lääkäriin. Lääkäri paineli mahan ja totesi, ettei mitään erityistä. Antoi sairaslomaa lisää pari päivää. Sikaa arveli olevan. Sanoi, että influenssa ei ensi sijaisesti ole mikään hengitystieinfektio, vaan vaikuttaa koko ihmisen kehossa. Jokainen kuulemma potee eritavalla tätä tautia. Normi influenssaa kuulemma podetaan ensin viikko ja sitten toivutaan toinen viikko. Itse ajattelin, että jos olisi noussut kunnon kuume, olisi parantunut nopeammin. En tiiä! Kärsivällisyyttä!
- possaposso
samaa kirjoitti:
Minulla samaa rintakehän puristusta, ja makuuasento pahin, istuma-asento auttoi. Oirelu alkoi päänsäryllä, pahaa oloa, kuumetta ei ollut. Onko tämä sikaa itteään, vai joku toinen?
"Onkohan kellään muulla ollut vatsaoireita, jotka tuntuvat rintakehässä painona? "
Molempia on ollut.on ollut pari viikkoa ja hengitysvaikeuksia. Ei saa keuhkoja täyteen. Hengityslihakset, pallea varmaan jotenkin heikot. Lämpö oli aluksi matala ja paleli. Nielu turposi niin että ruoka tuppasi jäämään sinne jumiin. Vatsaan koskee ajoittain. Tämmöinen kuumeeton muoto voi jäädä viikkokausiksi.
Lieneekö sikaa vai muuta. - Chigago?
x kirjoitti:
Minä olen nyt potenut tätä samaa tautia toista viikkoa. Olin sairaslomalla viime viikon ja yritin eilen mennä töihin. Olin valvonut koko edellisen yön mahakipujen takia. En jaksanut olla töissä, vaan menin lääkäriin. Lääkäri paineli mahan ja totesi, ettei mitään erityistä. Antoi sairaslomaa lisää pari päivää. Sikaa arveli olevan. Sanoi, että influenssa ei ensi sijaisesti ole mikään hengitystieinfektio, vaan vaikuttaa koko ihmisen kehossa. Jokainen kuulemma potee eritavalla tätä tautia. Normi influenssaa kuulemma podetaan ensin viikko ja sitten toivutaan toinen viikko. Itse ajattelin, että jos olisi noussut kunnon kuume, olisi parantunut nopeammin. En tiiä! Kärsivällisyyttä!
Sairastuin kuumeeseen ja kovaan yskään viime viikolla, tauti otti voimille pyysin ja pääsin lääkärin vastaanotolle sunnuntaina 15. pv, lääkäri kyseli ja arveli sitten mitähän tuo voisi olla, määräsi antibioottikuurin. Vaivani ei muuttunut, ainoastaan kuume laski, olo oli voimaton ja kova yskä jatkui, pääsin vastaanotolle uudelleen nyt 18. pv, tämä lääkäri tutki, otti keuhkokuvat ja verikokeet, sanoi antibioottien olleen aivan turhaan.
Paljonko tarvitsee tietää, jos sanoo mitähän tämä on , ota lääkettä, rohtoa, nauti! - ymmälläänköhän
Lilly34 kirjoitti:
Kylläpä kuulostaa tutulta. Itsellä tuli kuin kirkkaalta taivaalta keuhkoputkentulehdus, pari päivää sen jälkeen kun oli tuttavat käyneet hieman flunssaisina kylässä. Nyt tuli kk:n jälkeen uudelleen keuhkoputkentulehdus ja tässä välillä jatkuvasti sairaan oloista ollut. Välillä särkenyt milloin mitäkin niveltä, välillä paleltanut niin että pitänyt nukkua täysissä vaatteissa täkkien alla. Jatkuvasti oireet muuttuu, mutta sairauden tunne säilyy (luulosairaus). Limaa nostaa järkyttävät määrät, verenmaku suussa ja antibioottikuurilla jälleen. Kumma vaan kun tuttavien tyttäreltä lähti sama flunssa vasta Tamiflu-kuurin jälkeen ja itseltä ei lähde antibiooteilla. 8(
- temee_
mietin vaa että miksi suomessa ei edes harkita tätä hoitokeinoa? etenkin riskiryhmille? onko rokotteen tehosta/sivuoireista riittävää näyttöä? ystävälläni tulehtui korvakäytävät umpeen sikainfluenssa rokotteesta että olipas apua! päättäjät haloo influenssat kuriin keinolla millä hyvänsä!
kattokaa tää!
http://kannabisuutiset.wordpress.com/2009/04/30/pelottaako-sikainfluenssa-suojaa-itsesi-kannabiksella/ - Pööflunssa
Tästähän seuraa http://spotteri.1g.fi/kuvat/Portfolio/Muuta/DSC_0563.jpg
- http://www.mcrash.ne
Olen todellakin sinun puolellasi.
Ps.
http://www.mcrash.net/index.php?site=register&ref=Santa
Kaikille rekisteröityneille, 1000 ensimmäiselle yksi osake. Rekisteröinti tapahtuu tuon linkin kautta. Mahtava peli. Lisää voit kysellä yksityisviestillä. - takoae
Itse sairastuin muutama päivä sitten, kävin lääkärissä ja sanoivat heti että sikainfluenssan oireet, pääkipu, kuume (38), nuha, kurkkukipu, lihaskipu... ei mua mihinkään testeihin edes viety, en kuulu riskiryhmään, niin en saa tamiflu lääkitystäkään. Elikkä testistä ei olis viisastuttu/hyödytty sen enempää, kun tietävät jo että just samat oireet mitä testatuilla sikatautisilla. Tuosta aloittajan asiasta kun sanoi että on vain ollut lämpöä, niin poikaystävälläni oli just samat oireet ja lämpöä 6 päivää (37-37,4), sanottiin että aika varmasti sikainfluessaa sekin. On kuulemma ihan testeissä käynytkin sellaisia joilla ollut vain lämpöä ja niillä todettu myös sikatauti. Kaikilla ei siis nouse korkea kuume...
- Markus1986
Joo siis alko muutama päivä sitten viluntunteella sekä pienellä yskällä.. Seuraavana päivänä olikin jo 38,7 astetta lämpöö noin yhtäkkiä, nousi ihan yhden yön tai aamuyön aikana. Nyt enää pientä lämpöö ja pieni yskä. Nuhasta ei juuri tietookaan. Terve olo näin loppujen lopuksi.
Rokotetta en ole saanut, enkä ole ottamassa. Oon sen verran vainoharhainen.
Vai onkohan tämä sitten normaalia influenssaa? onko sitä liikkeellä? Normaalisti mulla ei ole ikinä kuumetta, kun olen kipeenä, ei juuri yli 37:ää.. - ---
Markus1986 kirjoitti:
Joo siis alko muutama päivä sitten viluntunteella sekä pienellä yskällä.. Seuraavana päivänä olikin jo 38,7 astetta lämpöö noin yhtäkkiä, nousi ihan yhden yön tai aamuyön aikana. Nyt enää pientä lämpöö ja pieni yskä. Nuhasta ei juuri tietookaan. Terve olo näin loppujen lopuksi.
Rokotetta en ole saanut, enkä ole ottamassa. Oon sen verran vainoharhainen.
Vai onkohan tämä sitten normaalia influenssaa? onko sitä liikkeellä? Normaalisti mulla ei ole ikinä kuumetta, kun olen kipeenä, ei juuri yli 37:ää..Mulla oli tälläsia oireita. Yhden yön kova yskä ja aamulla tosi kuumeinen olo. Amun aikaan nousi kuume 38 asteeseen. Ei ollu muita mainittavia oireita. Ehkä pientä lihaskipua ja päänsärkyä. Sain varmuudenvuoksi tamiflunit kun olin ollut sikaflunssaa sairastavan kans tekemisissä. No kuume lähti pian tamiflunin aloitettua. Eikä ole ollut sen enempi kuumetta.
Olo oli vähän vetämätön. Aika vähäiset oireet minulla.
Onko kellään varmistettu sikaflunssaa jossa ei ole ollut lihaskipua, nuhaa, päänsärkyä ?
- Markus1986
voivoi.
- 13
Markus1986 kirjoitti:
voivoi.
Oon ollut 2 viikkoa kipeenä. Alkoi kurkkukivulla joka hävisi parissa päivässä. Sen jälkeen tuli yskä ja limaisuus joka kestänyt koko ajan. Lämpöä ollut 37-37,5 nyt viikon. Myöskin hengitysvaikeuksia ja painetta rinnassa ja keuhkoissa on ollut. Ei päänsärkyä eikä lihassärkyä.
Onkohan sikaa vai voisiko olla jopa keuhkokuumetta?
En tiedä pitäisikö käydä lääkärissä, jos on sikaa niin parantuu itsestään mutta entä jos on keuhkokuume, se ei kait parane itsestään?
Entä pitäisikö olla eristyksissä himassa?
Rokotusta en ole ottanut enkä ota..
Kuinka kauan sikainfluenssa yleensä kestää? - pää hajoaa
13 kirjoitti:
Oon ollut 2 viikkoa kipeenä. Alkoi kurkkukivulla joka hävisi parissa päivässä. Sen jälkeen tuli yskä ja limaisuus joka kestänyt koko ajan. Lämpöä ollut 37-37,5 nyt viikon. Myöskin hengitysvaikeuksia ja painetta rinnassa ja keuhkoissa on ollut. Ei päänsärkyä eikä lihassärkyä.
Onkohan sikaa vai voisiko olla jopa keuhkokuumetta?
En tiedä pitäisikö käydä lääkärissä, jos on sikaa niin parantuu itsestään mutta entä jos on keuhkokuume, se ei kait parane itsestään?
Entä pitäisikö olla eristyksissä himassa?
Rokotusta en ole ottanut enkä ota..
Kuinka kauan sikainfluenssa yleensä kestää?Olen ollut viikon kipeenä, josta viimeiset viis päivää aivan järkyttävät nielemiskivut. Kuumetta enimmillään 37,6 eikä nuhaa tai yskää. Nielu on tulehtunut ja otettiin nieluviljely, josta ei löytynyt mitään eli kyseessä on virus. Lääkäri sanoi että oireet täsmää sikaan ja määräsi pysymään kotona. Ja vaikka olen ollut jo kaksi päivä kuumeeton, mutta nielutulehdus jatkuu, määrättiin pysymään vielä kotona ja kirjoitettiin tätä varten vielä lisää sairaslomaakin, että en tartuta muita.
- hö..
pää hajoaa kirjoitti:
Olen ollut viikon kipeenä, josta viimeiset viis päivää aivan järkyttävät nielemiskivut. Kuumetta enimmillään 37,6 eikä nuhaa tai yskää. Nielu on tulehtunut ja otettiin nieluviljely, josta ei löytynyt mitään eli kyseessä on virus. Lääkäri sanoi että oireet täsmää sikaan ja määräsi pysymään kotona. Ja vaikka olen ollut jo kaksi päivä kuumeeton, mutta nielutulehdus jatkuu, määrättiin pysymään vielä kotona ja kirjoitettiin tätä varten vielä lisää sairaslomaakin, että en tartuta muita.
Siis pelkän nielutulehduksen ja kuumeen vuoksi epäilty sikaflunssaa, eikö ollut muita oireita?
Meillä olis varmaan kaikki lääkärit olleet sitä mieltä, että ei voi olla noilla oireilla sikaa.
Mulla oli noiden lisäksi vielä järjetön yskä, hengenahdistusta yms., eikä lääkäreiden mukaan kuulemma varmaankaan ole sikaa...
- Sikainfluenssa -ko?
En ole ihan varma, että onko minulla sikainfluenssatartunta, mutta tähän astiset oireet ovat
-Pää kipeä
-Nenä vuotaa
-Kurkku kipeä, yksittää
-Kuumetta 37-40 asteen välillä
Yksi outo asia tässä on ettei tunne nälkää. Eilen söin kaksi leipää, en mitään muuta, eikä ollenkaan nälkä. Nukkumimen on myös vaikeata hourailun ja unettomuuden takia. - Businesbandemia
Sikaflunssa oli lääketehtaiden luoma businesbandemia jonka tarkoitus oli tuoda helppoa rahaa lääketehtaille!
http://pappasmurffi.nettisivu.org/tr-palataan-vanhaan-kosteusvaurio-homeettomaan-aikaan/tr-rakenna-kokopullo-talo-kappaletavarasta-rakenna-hengittava-betonitalo/tekijan-tiedot-ja-palaute/blogi-uusin10042011-yksi-sukupolvi-ja-totaalinen-tuho/blogi-30042009-naiden-tekstien-julkaisusta-yle-vaikeni-poliitikkojen-ja-laaketehtaiden-kaskysta-eu-vaalien-alla-poliitikkojen-ja-laaketehtaiden-rahastuskampanja-sikainfluenssa-kansalaiset-panikoi/- parantuis pian
Meillä tuli kissaan (10-vuotias kollikatti) tuollainen kuumeeton sikaflunssa. Se on röhkinyt jo viikon ja räkä lentää sieraimista. Ei myöskään ole syönyt mitään koko aikana. Käytettiin sitä eläinlääkärissä ja tohtorismies mittasi kuumeen hännän alta. Vain 40 astetta tuli näkyviin, mitä pidetään vielä melko normaalina. Saatiin antibioottikuuri rahiseviin keuhkoihin. Lääke joudutaan väkisin pruuttaamaan kurkkuun, kun 3 ihmistä pitelee kiinni koivista ja yksi niskasta. Ei vieläkään paljon näy toipumisen merkkejä, on kovastikin allapäin. Tosin saatiin syömään jo lusikallinen jauhelihaa (sika-nautaa). Laitettiin tautinen eläin saunaosastolle, kun mustaa märkää kakkaa tuli jo matolle ja sohvaan.
- Mh-bakteerit kissall
parantuis pian kirjoitti:
Meillä tuli kissaan (10-vuotias kollikatti) tuollainen kuumeeton sikaflunssa. Se on röhkinyt jo viikon ja räkä lentää sieraimista. Ei myöskään ole syönyt mitään koko aikana. Käytettiin sitä eläinlääkärissä ja tohtorismies mittasi kuumeen hännän alta. Vain 40 astetta tuli näkyviin, mitä pidetään vielä melko normaalina. Saatiin antibioottikuuri rahiseviin keuhkoihin. Lääke joudutaan väkisin pruuttaamaan kurkkuun, kun 3 ihmistä pitelee kiinni koivista ja yksi niskasta. Ei vieläkään paljon näy toipumisen merkkejä, on kovastikin allapäin. Tosin saatiin syömään jo lusikallinen jauhelihaa (sika-nautaa). Laitettiin tautinen eläin saunaosastolle, kun mustaa märkää kakkaa tuli jo matolle ja sohvaan.
Kiinnitä huomio kohta 8.
..............jatkuu. Huomioi nämä:
- >>>>Meidän kaikkien yksimahaisten immuunipuolustuksen perusta on kolme tärkeintä; 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteeria. Oli sitten kyseessä aikuinen tai lapsi, mies tai nainen, kissa tai koira.
- Koiran limakalvoille soveltuvat samat ohjeet, kuin ihmisenkin limakalvoille!
Olet tässä: *Mhb-. Koiran yksitoista pyyntöä ihmiselle.
Alkuun
http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-pula-08092010-meijereiden-takia-maidon-kasittelyssa-on-vakava-terveys-uhka-maidon-homogenointi-on-lopetettava-valittomasti/mhb-koiran-yksitoista-pyyntoa-ihmiselle/
Tuota ohjeistusta tarvitset:
http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/
- pikaista parannusta
Se on aivan luonnollista. Pitäisi siis syöttää niitä maitohappobakteereitä, kun antibiootit vievät mahan kuralle.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1333403Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382673Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302505Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631202408Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .332225- 1151810
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3141472Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741468Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3121351- 661218