Olosuhdeselvitys

niskawilla

Hei vaan kaikki!

Olen uusperheen äiti ja olemme eläneet 4v yhtä helvettiä. Puolisoni ex-vaimo on luonnehäiriöinen ja on kiusannut perhettämme alusta asti tähän päivään saakka. Olen ihan romuna jo eikä henkinen kantti meinaa kestää. Mieheni on onneksi vahva. Olen romahtanut jo kerran ennen oikeudenkäyntiä, mutta vihdoin kun on alkanut päästä jaloilleen, pelkään miten taas reagoin.

Meillä alkaa olosuhdeselvitys. Helpottavaa toisaalta, koska toivoisi vihdoin kaiken selviävän, oikean ja väärän mm., mutta näytelijäntaidot omaava, erittäin sairas/narsistinen(?) ex on pelottavaa kohdata. Kysehän on siis puolisoni ja hänen exänsä huoltajuuskiistasta, mut minä reagoin tähän kuin taistelisin omistani.

Onko muilla jakaa kokemuksia/vertaistukea?

29

7829

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marron

Täällä on kokemusta, olen myös uusperheen äiti. Miehellä muutaman vuoden mittaisesta avioliitosta yksi, alle 10-vuotias lapsi. Meillä käräjöinti päättyi juuri tänä syksynä, ex-vaimon aloittama prosessi olosuhdeselvityksineen kesti tasan kaksi vuotta. Lapsikin varmasti kärsi, ei paljon äiti aidosti ajattele lapsen etua. Prosessi oli erittäin raskas sekä henkisesti että taloudellisesti. Lopussa mieheni ja ex-vaimo kuitenkin pääsivät laihaan "sopuun" siitä, että lapsi jäi yhteishuoltoon. Lapsen tapaamiset äiti on sittemmin evännyt täysin.

Voin lyhyesti sanoa, että luonteenkuvauksesi ex-vaimosta kuulostaa tutulta. Joku voisi tietysti väittää että tämä on omaa luulotautia mutta sitä tämä tapaus ei ole, asiaan liittyy paljon todisteita ja näyttöä että en tähän sen pidemmästi kerro kun tulisi romaani. Voin kuitenkin mainita, että esimerkiksi ex-rouvan ensimmäisellä aviomiehellä (ei siis tämä minun mieheni) on täysin samat kokemukset rouvan raivosta ja ilmeisen luonnehäiriöisestä toiminnasta ja lasten käyttämisestä lyömäaseena.

Olosuhdeselvitystä sanoisin ennemmin olosuhdehaastatteluksi koska ei siinä mitään oikeasti selvitetä. Kysymykset ovat outoja, kuten "Miten näet itsesi naisena?" Sosiaalitädit kuuntelevat sitä osapuolta joka osaa taitavimmin mustamaalata vastapuolen ja olla lipevä. Meidän tapauksessamme tämä kuunneltu osapuoli oli äiti, oli sinne höpöttänyt kristillisistä arvoista, äidin avoimesta sylistä yms imelää.

Minun kuulemiseni oli aivan farssi; huomasin mitä kaikkea pahaa lapsen äiti on minusta puhunut ja kuulemiseni keskittyi lähinnä kaikkeen epäolennaiseen, kuten meidän suhteemme alkuun (äiti kun väitti kaikenlaista perätöntä josta ei nyt enempää) ja mm. minun toisella puolen Suomea asuvien vanhempieni ikien (!) arvosteluun. Myös sillä oli suuri rooli, milloin mies on saanut minun asuntoni avaimen, vaikka se tapahtui vasta paljon heidän eronsa jälkeen! Ei tietoakaan lapsen edusta ja siitä, kuka kommunikoi ja miten. Lapsen äiti oli kääntänyt KAIKKI asiat toisinpäin! Suosittelen melkeinpä nauhurin mukaan ottamista. Minua halveksittiin kuulemisessani ihan selvästi, oli silmien pyörittelyä jne vaikka olin kuulemisessani suorastaan arka. Äiti on sitä vastoin todistetusti väkivaltainen ja mieheni esitti sosiaalitädeille satamäärin ex-vaimon lähettämiä häirintätekstiviestejä ja sähköposteja. Näissä nainen useasti mm. sanoi, että tulee tekemään kaikkensa ettei mies ole lapsen kanssa koskaan missään tekemisissä vaan ainoastaan maksajana raskaimman mukaan. tappouhkauksia, kehuskelua siitä miten on soitellut miehen työpaikalle. jne jne. Juttua olisi vaikka kuinka paljon. Kaikki faktat jätettiin huomiotta, ainoastaan äidin mustamaalaaminen otettiin totena. Sosiaalitädit suosittivat äidille yksinhuoltajuutta, mutta käräjätuomari ei sitä hänelle myöntänyt. Tuomari muuten sanoi, että hänelle tuli "ikävä maku" koko olosuhde"selvityksestä"!

Sosiaalitädit kuulevat kaikki osapuolet vuorollaan eri aikoina. Sinun ei siis tarvitse "selvityksen" yhteydessä tavata ex-vaimoa. Minäkin olin ainoassa käräjäkuulemisessani ihan raukka, lapsen äiti esim. tuhahteli vihaisesti koko ajan kun varovaisesti yritin kertoa näkemääni. On kai poloinen niin hullu että uskoo itsekin tarinansa. Aina olen kääntänyt toisen posken ja antanut naisen mellastaa. On esim. käynyt täällä meillä huutamassa siten, että vanha sukulaiseni oli kylässä. Silloinkin olin piilossa enkä sanonut mitään, mies oli aivan hiljaa ja vastaili naiselle täysin rauhallisesti ja harvasanaisesti. Joskus on tullut ovelle hakkaamaan ja huutamaan mutta sisälle vain kahdesti. Olen tänään taas harkinnut lähestymiskiellon hakemista. Tänään yritti soittaa minulle n. 5 kertaa vaikka minulle ei pitäisi olla mitään asiaa, miehelle oli kuulemma soittanut ja räyhännyt ja haukkunut. Ulkopuolisille on kyllä niin niin imelä, hänen "hovinsa" onkin käsittääkseni laaja.

Ensimmäistä aviomiestään ja tämän vaimoa kohtaan edelleen käyttäytyy samalla tavalla vaikka erosi ko. miehestä jo 14 vuotta sitten. Olemme puhuneet tämän pariskunnan kanssa ja ihmeissään ovat hekin. Ensimmäinen ex-mieskin on selvästi fiksu ja rauhallinen, kuten minunkin mieheni. Tämän riehujanaisen mielestä taas kaikki muut ovat psykopaatteja ja hän on ainoa terve. Huh huh. Kumma kun kaksi "psykopaattia" on samalle naiselle sattunut mutta kumma sekin että näiden "psykopaattien" kanssa ei muilla naisilla ongelmia ole :) Milloinhan tulee kolmas "psykopaatti" ja "narsisti" kuvioon rahoittajaksi. Tämä ex-rouvahan ei työkykyinen olekaan vaan tämä käräjöinti on hänen päähommansa, oikeastikaan ei ole ollut kunnolla työssä koskaan. Teeskentelee kyllä kiireistä uranaista.

Täytyy sanoa, että olen pöyristynyt sosiaaliviranomaisten ammattitaidottomuudesta. Eräskin täti siellä ihan aktiivisesti toimi isää vastaan yhdessä äidin kanssa.

Oikeastaan kaikki, mistä nainen miestä syyttää, on aivan suora peili hänen omasta toiminnastaan!

• vanha täti

Kuulkaapas nuoret naiset. Se on se naisen MUSTASUKKAISUUS yhdistettynä kateuteen, joka teettä kaikenlaista hulluutta. Siinä unohtuvat kaikki elämässä opitut hyveet ja kauniit käytöstavat kun halutaan sabotoida keinolla millä hyvänsä entisen heilan eli lasten isän uusi onni! Siinä tuhotaan yleensä myös omien lasten minuus kun lähdetään vihan vallassa kiusaamaan lasten isää ja tämän uutta suhdetta/perhettä.

Tällainen nainen on lähempänä psykopaattia kuin lapsiaan rakastavaa ja huolehtivaa äitiä.

Isoimman palveluksen teette noissa taistelutilanteissa sekä itsellenne että parisuhteellenne ja myöskin lapsille, on vetää tiukkaa rajaa ja selkeää järkevää ja oikeudenmukaista linjaa. Pysykää vakaina! Vaikka tunteet kuumenevatkin välillä tällaisten ihmisten hulluuden takia. Älkää reagoiko tunteella ainakaan tuon ihmisen edessä(kotona ja järkevien ihmisten kanssa ja terapiassa voi purkaa tilannetta uudelleen ja uudelleen) sillä tällainen ihminen on taituri "hajottamaan ja hallitsemaan" . Hänen tavoitteensa eivät ole ylevät.

Pysykää lujina ja rohkeina. Oikeudenmukaisuus ei aina voita tässä maailmassa mutta joskus sen eteen on tehtävä enemmän töitä ja se työ ennen pitkää palkitaan.

• owowowo2w
        vanha täti kirjoitti:

Kuulkaapas nuoret naiset. Se on se naisen MUSTASUKKAISUUS yhdistettynä kateuteen, joka teettä kaikenlaista hulluutta. Siinä unohtuvat kaikki elämässä opitut hyveet ja kauniit käytöstavat kun halutaan sabotoida keinolla millä hyvänsä entisen heilan eli lasten isän uusi onni! Siinä tuhotaan yleensä myös omien lasten minuus kun lähdetään vihan vallassa kiusaamaan lasten isää ja tämän uutta suhdetta/perhettä.

Tällainen nainen on lähempänä psykopaattia kuin lapsiaan rakastavaa ja huolehtivaa äitiä.

Isoimman palveluksen teette noissa taistelutilanteissa sekä itsellenne että parisuhteellenne ja myöskin lapsille, on vetää tiukkaa rajaa ja selkeää järkevää ja oikeudenmukaista linjaa. Pysykää vakaina! Vaikka tunteet kuumenevatkin välillä tällaisten ihmisten hulluuden takia. Älkää reagoiko tunteella ainakaan tuon ihmisen edessä(kotona ja järkevien ihmisten kanssa ja terapiassa voi purkaa tilannetta uudelleen ja uudelleen) sillä tällainen ihminen on taituri "hajottamaan ja hallitsemaan" . Hänen tavoitteensa eivät ole ylevät.

Pysykää lujina ja rohkeina. Oikeudenmukaisuus ei aina voita tässä maailmassa mutta joskus sen eteen on tehtävä enemmän töitä ja se työ ennen pitkää palkitaan.

oon semmonen. että sanon säännöt joiden mukaan mennään myös sosiaaliviranomaisille. Jos huomaan äidin olevan epäkelpo, niin sanon viranomaisille, että hylkään lapsen täysin, jos ei sopimusta tule. Niin se käy. Jos ei tule sopimusta, niin voit elellä ihan rauhassa, kun viranomaiset jo päätti asian. Jos myöhemmin tulee lapselta jotai sanomista, ni sanot vaan et kun ne viranomaiset päätti asian.

• JJJJJJK

AIVAN KUIN OMASTA ELÄMÄSTÄ T JARMO

• jussista saat miehen
        JJJJJJK kirjoitti:

AIVAN KUIN OMASTA ELÄMÄSTÄ T JARMO

JOKAINEN OMASSA ELÄMÄSSÄÄN T JUSSI

• niskawilla
        owowowo2w kirjoitti:

oon semmonen. että sanon säännöt joiden mukaan mennään myös sosiaaliviranomaisille. Jos huomaan äidin olevan epäkelpo, niin sanon viranomaisille, että hylkään lapsen täysin, jos ei sopimusta tule. Niin se käy. Jos ei tule sopimusta, niin voit elellä ihan rauhassa, kun viranomaiset jo päätti asian. Jos myöhemmin tulee lapselta jotai sanomista, ni sanot vaan et kun ne viranomaiset päätti asian.

Olen itse myös käynyt päässäni kaikki mahdolliset vaihtoehdot:
        *Joko tai..
        *Luovuttaminen
        *Taistelu kuolemaan saakka

Luovuttaminen tuntuisi helpommalta tavalta elää.
        Taisteleminen tuntuisi oikeudenmukaiselta ja siltä "lapsen edulta"
        Joko tai.. siltä kuin olisin epätoivoinen. Ja sitä välillä olen!!!!

• niskawilla
        vanha täti kirjoitti:

Kiitos paljon kannutavista sanoistasi. Niinkuin kaikille muillekin. Työtä on tehty. Olen tätä exää 7v nuorempi, mutta tuntuu välillä että olisin noin monta vuotta, vähintään, häntä vanhemi! Mutta se ei tarvitse kuin iskun oikeaan kohtaan, ja koen olevani taas itse se saasta tässä kaikessa. Olen turvautunut rauhoittaviin saadakseni unta.Olen kirjoittanut väh. hehtaarin verran metsää erilaisia taustatapahtumia, olen kokenut 17 uutta tunnetilaa elämässäni tämän 4v:n aikana, ja vaikka kuinka itseeni uskon, aina se nainen osaa lyödä oikeaan kohtaan oikeaan aikaan..

• koska kärsin

exäni uuden naisen toimista siinä kuin te miehenne exän toimista.

Täytyy sanoa, että olen pöyristynyt sosiaaliviranomaisten ammattitaidottomuudesta. Eräskin täti siellä ihan aktiivisesti toimi äitiää vastaan yhdessä lasten isän uuden naisen kanssa.

Oikeastaan kaikki, mistä nainen minua syyttää, on aivan suora peili hänen omasta toiminnastaan!

• kuin miehesi exä?
        niskawilla kirjoitti:

Olen itse myös käynyt päässäni kaikki mahdolliset vaihtoehdot:
        *Joko tai..
        *Luovuttaminen
        *Taistelu kuolemaan saakka

Luovuttaminen tuntuisi helpommalta tavalta elää.
        Taisteleminen tuntuisi oikeudenmukaiselta ja siltä "lapsen edulta"
        Joko tai.. siltä kuin olisin epätoivoinen. Ja sitä välillä olen!!!!

Ehkä olet nyt liikaa kuviossa. Rauhoitu. Minusta sähellät tilannetta pahemmaksi. Miehesi lapset eivät ole sinun, heillä on oma äiti. Yrität omia lapset heidän äidiltään, käsitätkö. Luovuta.

Kun luen avautumistasi, niskavillani nousevat pystyyn. Luultavasti tuon herttaisen romahtamisen alla piilee manipuloiva kierous. Puistattaa.

Mieti, mitä olet tekemässä.

• -julma totuus-

Tietystihän tämä miehesi ex on väkivaltainen narsisti, ja kuin ihmeen kaupalla on siis fiksun miehen nainut jo kahdesti?????? Olipa hauska juttu. Kuulosti vain niin utopistiselta.

Täysin ala-arvoisesti vielä koitit kyseisen henkilön työkykyäkin parjata.

Oletpa kerrassaan halpa, itsekeskeinen, narsisti, seläntakana paapattava, toisten rippeiden naija.

• Luonnevikainen exä

järestään kaikilla niin niin luonnehäiriöisiä. Toivoa vain soppii ettei susta tule koskaan ex vaimoa, ettet hauku jo etukäteen itteäsikin! Vai oletko kenties jo eronnut... hih.

• vanha täti

Ei ehkä ole viisasta yleistää vaikka onkin huonoja kokemuksia itsellään. On parempi vaikka ottaa etäisyyttä ja käsitellä omat pettymyksen tunteensa itsekseen tai niitä ymmärtävien ihmisten kanssal

Kaikille vääryyden kokeneille voimia kestää vääryydet ja viisautta selvitä niistä voittajana ja rohkeutta selvitä vaikeista vaiheissta ilman että katkeruus asettuu sydämeen asumaan.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

• vanheneva nuori
        vanha täti kirjoitti:

Ei ehkä ole viisasta yleistää vaikka onkin huonoja kokemuksia itsellään. On parempi vaikka ottaa etäisyyttä ja käsitellä omat pettymyksen tunteensa itsekseen tai niitä ymmärtävien ihmisten kanssal

Kaikille vääryyden kokeneille voimia kestää vääryydet ja viisautta selvitä niistä voittajana ja rohkeutta selvitä vaikeista vaiheissta ilman että katkeruus asettuu sydämeen asumaan.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Pohjanmaalla kaikki viisaus asuu vanhoissa ämmissä, kuulemma. Kyllä se pätee se täällä suomi24 -foorumillakin.

• niskawilla

Niin.. mistäs sitä tietää. Mutta olen psykologilla jo käynyt ja mielenterveystoimistossa juttelemassa ja viimeksi kun kysyin terapeutilta, hän ei nähnyt luonnevikaa minulla. Toki, en kysynyt voiko sellainen kehittyä tässä ajan saatossa..? Olen eronnut 4 kertaa ja edelleen olen sama oma itseni. Paitsi uupuneempi.

• - julma totuus-
        niskawilla kirjoitti:

Niin.. mistäs sitä tietää. Mutta olen psykologilla jo käynyt ja mielenterveystoimistossa juttelemassa ja viimeksi kun kysyin terapeutilta, hän ei nähnyt luonnevikaa minulla. Toki, en kysynyt voiko sellainen kehittyä tässä ajan saatossa..? Olen eronnut 4 kertaa ja edelleen olen sama oma itseni. Paitsi uupuneempi.

Sinähän et kykene pitkään tasapainoiseen ihmissuhteeseen, syöt rauhottavia ja käyt psykologilla (varmaan ihan tarpeeseen, en epäile)

Alan hiljalleen ymmärtämään miehesi eksää...

• Hermot mennee

Hei!

Valitettavasti itse olen samanlaisessa tilanteessa. Miehen Ex on aivan kauhea ja kelvoton äidiksi. Tällaista tilannetta en ole toivonut ja silti joudun kaiken kestämään. Tuntuu ettei kiusaamiselle saa loppua. Äiti valehtelee meistä lapsilleen jatkuvasti, yritä siinä sitten lapsia kasvattaa kun yhteiset pelisäännöt ei pidä toisaalla. Asiaa olen jo kaksi vuotta itkenyt, tilanne näyttää vain koko ajan pahenevan. Pikkuhiljaa olen jopa alkanut ajattelemaan äidin olevan jopa aineissa tai skitso kun jutut alkaa olemaan jo todella sitä luokkaa.

Yritä kestää, ei ole sinun vikasi yksi paukapää, vaikka joudutkin kestämään sen touhuja. Itse aijon tulevaisuudessa olla yhteydessä lastenvalvojaan, mutta sekin lienee turhaa toisen ollessa valehtelija ja näyttelijä.

• niskawilla

meillä on yhteistä paljon! Se ero vain, että olen jaksanut tätä toistaiseksi 2v pidempään, muuten samaa kuin sinulla. Ja myös nimim. marron:illa. Jos tapaisimme, kokisimme kait olevamme kuin sielun sisaret tai veljet!

Ihanaa että kamalaa, että vertaisia on monta...

• niskawilla

Eli siis tuttua hommaa kaikki..
      Olen antanut miehen ex-vaimon vaikuttaa mielenterveyteeni ihan liikaa. Tänään uskottelin itse olevani narsistinen, kunnes soitin vanhalle mielenterveyshoitajalleni ja kysyin.. Valvon meinaan yöt ja päivät läpeensä kirjoittamassa muistiinpanoja ja "taustatietoa" tästä ko. ihmisestä ja sen tekemisistä. On touhunnut päämme menoksi niin paljon ettette usko! Tai no, uskon että uskotte... Ja se pahin; käyttää lapsia aseena kiusatakseen :(

Olemme kerran olleet yhdessä perheneuvolassa (äitinsä mukaan lukien) ja siellä esitti niin kylmää ja yllättynyttä kaikesta että karvat nosti pystyyn. Ja tämän tyypin äiti... tietää muka asioista ja on todistamassa oikeudessa kaikenlaista, missä ei ole ollut edes mukana!!! Miten voi todistaa jotain jos ei ole ollut tapahtumapaikanpäällä?

Huh huh.. mutta toivoa siis on, vaikka vastapuoli on "ammattinäyttelijöitä"?? Millä keinoin yrittää uskoa itseensä.. mitään pahaa emme ole mielestämme tehneet, mutta itsetunto on NOLLA.

• TOSI ON

Kukaan ei tee elmästäsi helvettiä, ellet itse tahdo sitä. Oma vika, olet aikuinen, ja vastaat omasta elämästä ja minkälaisen siitä haluat.

• eksän

"minä reagoin tähän kuin taistelisin omistani"

Ehkä asenteesi on syy, tai ainakin se pahentaa tilannetta. Omit toisen naisen lapset, ja se jos mikä saa jokaisesta äidistä tiikerin esiin!

• niskawilla

En koita omia ketään. Enkä väitä olevani parempi äiti tai ihminen yleensäkään. Tarkoitan, että kun lapset ovat isällään, eli meidän luonamme, ne 2 v-loppua kuussa, exä säheltää ne viikonloput ihan pilalle. Hän terrorisoi elämäämme silloin. Hän myös mustamaalaa meitä kumpaakin lapsille ja lapset ovat ihan hukassa aina meillä ollessaan...

Meillä on yksi yhteinen lapsi, joten ei minun tarvitse keneltäkään niitä viedä. Entinen ei vain jostain syystä ymmärrä että lapset kuuluvat nyt meidän, siis myös minunkin elämääni ja toisinpäin, joten myös huolehdimme heistä kun ovat täällä. Ja 4vuodessa oppii jo kiintymään. Lasten oma äiti yrittää saada lapset pois isältään kokonaan, joten kyllä tämä minuunkin vaikuttaa. Mutta en sitten tiedä.. pitäisikö olla noteeraamatta koko asiaa?

• 2+3
        niskawilla kirjoitti:

En koita omia ketään. Enkä väitä olevani parempi äiti tai ihminen yleensäkään. Tarkoitan, että kun lapset ovat isällään, eli meidän luonamme, ne 2 v-loppua kuussa, exä säheltää ne viikonloput ihan pilalle. Hän terrorisoi elämäämme silloin. Hän myös mustamaalaa meitä kumpaakin lapsille ja lapset ovat ihan hukassa aina meillä ollessaan...

Meillä on yksi yhteinen lapsi, joten ei minun tarvitse keneltäkään niitä viedä. Entinen ei vain jostain syystä ymmärrä että lapset kuuluvat nyt meidän, siis myös minunkin elämääni ja toisinpäin, joten myös huolehdimme heistä kun ovat täällä. Ja 4vuodessa oppii jo kiintymään. Lasten oma äiti yrittää saada lapset pois isältään kokonaan, joten kyllä tämä minuunkin vaikuttaa. Mutta en sitten tiedä.. pitäisikö olla noteeraamatta koko asiaa?

Kyllä sinä olet okeastaan varaäiti miehesi lapsille silloin kun ovat teillä. Onhan vielä niin, että teillä on silloin 3 sisarusta samassa huushollissa, joiden väleistä vastaat osaltasi. Lähde siitä.
        Anna sille miehen exälle tiedoksi että teillä määräät tahdin sinä. Älä mene hänen oikkuihinsa ja sählinkiin mukaan vaan katkaiskaa kaikki yhteydenpito tapaamisviikonlopuiksi ja rauhoita tilanne teillä.

• Äitipuoli parempi

ja käännyti anopin mua vastaan. Ne on ollu anopin kans hyviä ystäviä ja nyt anoppi vihaa mua. Jotain se exä on mua haukkunu sille anopille. Ihme kotka, kun ei jätä mua rauhaan mieheni kansas. Lapset lyllertää kuin kananpojat meille joka viikko, ja niitä pitäs kasvattaa tässä kaaoksessa. Ex vaimo on katkera, kun mies rakastui minuun ja muutti meille ja nyt lapsetkin rakastaa mua enemmän kuin äitiään, mutta anopin se muumio on käännyttänyt mua vastaan. Yrittää savustaa mua pihalle, jotta pääsis mieheni kanssa olemaan ja kasvattamaan lapsiaan, mutta hui hai, minä en miehestä luovu. Menkööt anopin kanssa vaikka minne, mutta lapset ovat meillä paremmassa kasvatuksessa, ja kurissa.

• niskawilla

Kiitos vertaistuesta 2 3 ja Äitipuoli parempi.
        En minä ole edointahdoin tähän tilanteeseen lähtenyt. Kun sain tietää miehellä olevan lapsia, en suinkaan säikähtänyt sitä vaan päätin kokeilla miten yhteiselomme sujuu. Rakastamme miehen kanssa toisiamme ja olemme jaksaneet taistella yhteisen hyvän eteen ihan älyttömästi. Lapsen etua olemme ajatelleen useammin kuin moni luulekaan. Monesti kai luullaan että nyksä on paha, tylee ja vie miehen ja pereen ym. Tulin kuitenkin vasta kuvioon kun miehen ja lasten äiti oli jo "tuomittu eroon"

Joku sanoi että vaikutan epätoivoiselta, sitä olenkin välillä. Olen lasten kanssa tullut toimeen aina, heidän äitinsä vaan sabotoi elämäämme, vaikka voisi olla tyytyväinen siihen että lapsilla on luonamme kaikki hyvin. Tosin terrorosoinnin seurauksena kukaan tässä perheessä ei kohta voi hyvin.

En ole löytänyt vielä oikeaa kanavaa jossa voisi purkaa näitä laidastalaitaan-tunteita.

2 3: Olemme yrittäneet kaikintavoin kertoa lasten äidille, että minä, vastaan mieheni kanssa meidän seinien sisällä tapahtuvista asioista, mutta se vaan ei mene perille.. sitten uhataan viranomaisilla, haukutaan ja huudetaan. Tehdään ilkivaltaa ja yritetään satuttaa keinolla millä hyvänsä, lapsia apuna käyttäen. Eli siis miehen exä ja exän äiti yhdessä tekevät tätä tuhoa.

Äitipuoli parempi: kuulostaa niin TUTULTA!?! Mikä ihme näitä ihmisiä vaivaa.. Mihin kaikkeen epätoivo vielä johtaa? Otimme puheeksi sos.toimen kanssa senkin että mikään ei ole mahdotonta lasten äidin puolelta. ei siis MIKÄÄN enää. Lähestymiskiellosta on keskusteltu myös.

Miten teillä muilla on nämä tilanteet rauenneet?

• voi että ja sentäs
        niskawilla kirjoitti:

Kiitos vertaistuesta 2 3 ja Äitipuoli parempi.
        En minä ole edointahdoin tähän tilanteeseen lähtenyt. Kun sain tietää miehellä olevan lapsia, en suinkaan säikähtänyt sitä vaan päätin kokeilla miten yhteiselomme sujuu. Rakastamme miehen kanssa toisiamme ja olemme jaksaneet taistella yhteisen hyvän eteen ihan älyttömästi. Lapsen etua olemme ajatelleen useammin kuin moni luulekaan. Monesti kai luullaan että nyksä on paha, tylee ja vie miehen ja pereen ym. Tulin kuitenkin vasta kuvioon kun miehen ja lasten äiti oli jo "tuomittu eroon"

Joku sanoi että vaikutan epätoivoiselta, sitä olenkin välillä. Olen lasten kanssa tullut toimeen aina, heidän äitinsä vaan sabotoi elämäämme, vaikka voisi olla tyytyväinen siihen että lapsilla on luonamme kaikki hyvin. Tosin terrorosoinnin seurauksena kukaan tässä perheessä ei kohta voi hyvin.

En ole löytänyt vielä oikeaa kanavaa jossa voisi purkaa näitä laidastalaitaan-tunteita.

2 3: Olemme yrittäneet kaikintavoin kertoa lasten äidille, että minä, vastaan mieheni kanssa meidän seinien sisällä tapahtuvista asioista, mutta se vaan ei mene perille.. sitten uhataan viranomaisilla, haukutaan ja huudetaan. Tehdään ilkivaltaa ja yritetään satuttaa keinolla millä hyvänsä, lapsia apuna käyttäen. Eli siis miehen exä ja exän äiti yhdessä tekevät tätä tuhoa.

Äitipuoli parempi: kuulostaa niin TUTULTA!?! Mikä ihme näitä ihmisiä vaivaa.. Mihin kaikkeen epätoivo vielä johtaa? Otimme puheeksi sos.toimen kanssa senkin että mikään ei ole mahdotonta lasten äidin puolelta. ei siis MIKÄÄN enää. Lähestymiskiellosta on keskusteltu myös.

Miten teillä muilla on nämä tilanteet rauenneet?

Et sitten tajunnut että "äitipuoli parempi" on provo pahimmasta päästä... Vai meinaatko että kukaan täysijärkinen ihminen kirjoittaa että "Ex vaimo on katkera, kun mies rakastui minuun ja muutti meille ja nyt lapsetkin rakastaa mua enemmän kuin äitiään, mutta anopin se muumio on käännyttänyt mua vastaan. Yrittää savustaa mua pihalle, jotta pääsis mieheni kanssa olemaan ja kasvattamaan lapsiaan, mutta hui hai, minä en miehestä luovu. Menkööt anopin kanssa vaikka minne, mutta lapset ovat meillä paremmassa kasvatuksessa, ja kurissa."

Ihan ystävällisenä neuvona sinulle sanoisin että lakkaa hämmentämästä soppaa joka ei sinulle kuulu.

• -Julma totuus-

Et nimittäin taistele omastasi. Olet vain ominut sinulle kuulumatonta. Käsityksesi oikeasta ja väärästä ovat hämärtyneet pahan kerran. (siksi olet romuna)

Saat vain ansiosi mukaan. Lykkyä pyttyyn.

• niskawilla

palautteesta. En toivo mitään "saat ansiosi mukaan" kommentteja vaan vertaistukea.

Lauseeni "taistelen kuin omistani" ei suinkaan tarkoittanut että taistelen saadakseni lapset äidiltään jotenkin itselleni, vaan taistelen mieheni mukana lasten edusta. Me olemme ainoat ihmiset (lasten äidin mukaan) jotka näkevät pahan olon lapsissa. Eikö ole hälyttävää jos lapset vaingoittavat itseään? Ja kukaan ei muka näe??
        Tai se, että äiti yhtäkkiä vaan päätti, ettei lapset tarvi enää isää?? Ja tämä kaikki sen takia, kun vietiin lapset perheneuvolaan.
        Lapset nähneet/kokeneet kotona (äidin luona) väkivaltaa ja yhtäkkiä isä, hakiessamme lapsille apua, on kelvoton. Outoa. Mieheni haluaa että tuen häntä kun taistelevat yhteishuollosta. Kuuluuko minun olla tunteeton robotti vain, koska en ole biovanhempi? Olen lasten elämässä läsnä kuitenkin todella paljon.

Mutta koka en nyt saa asiallista keskustelua aikaiseksi, niin haen sitten vertaistukea jostain muulta. Kiitos kuitenkin.

• narsuton

Hei, omien lasteni isä on narsisti mutta meillä ero ym on sujunut yllättävän "kivasti", löysihän hän uuden paremman avokin ja samalla sai uusioperheen.
      Sinulle tuli mieleen, että mitäpä jos soitat sille lääninsosiaalitarkastajalle joka vastaa alueenne lastensuojelun valvonnasta. Ihan kiihkottomasti kerrot toivovasi xx kunnan lastensuojeluviranomaisille työnohjausta narsistiasiakkaan ja tämän lasten asiassa. Jos sosiaalitarkastaja on myötämielinen, kerro olevasi huolissasi lapsista, jotka ovat häiriintyneitä ja joutuvat kotona kärsimään persoonallisuushäiriöisestä äidistä. Kerro sen verran kun aiheelliseksi tahdot äidin toilauksista. Tuskin tilanteenne enää pahemmaksi voi muuttua. Teinä hakisin yksinhuoltajuutta lapsiin äidin psyykkisen tilan vuoksi. Tä'llöin toivottavasti puolueeton asiantuntija (psykiatri/psykologi)tutkisi lapset ja antaisi lausuntonsa lasten tilasta ym. Tilapäinen sijaiskotikin voisi olla lapsille parempi kuin narsuhuusholli?
      Pidä huolta omasta jaksamisestasi! Tapaa vanhoja ystäviä, harrasta, käy elokuvissa, lenkillä ym. Tämä on myös paras palvelus miehellesi ja lapsille. Tsemppiä!

• Miestä ketuttaa

yhdessä anopin kanssa, ja tulimme siihen tulokseen, ettei meidän lapsia voi sinne päästää. Myös se että mies oli löytänyt uuden eukon, johti siihen päätökseen, ettei lasten tarvi olla isällä silloin kun nainen on siellä. Anoppi, miehen äiti on samaa mieltä. Järkyttyi kun mies ilmoitti että hän häippäsee. Me teimme olosuhdeselvityksen ihan itse, ja se oli hyvä, ja kaikki on nyt ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5672
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4284
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3227
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2911
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      327
      1498
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1249
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1159
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      222
      1158
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1151
    Aihe