alatest.fi

alokas123

onko mielestänne luotettava testisaitti?? Eli kannattaako tällaisen aloittelevan linssiluteen katsoa sieltä arvosteluja ja pisteitä kameraa valitessaan?

7

602

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdottomasti

lukea.
      On aivan erityisen tärkeää vaihtaa kamera aina kun tulee uusi testivoittaja.
      Heikkoon itsetuntoon ihan paras lääke on testivoittajasuttukittiprime.

• alokas123

siis toinen kamera ostovuorossa, eka kun otti ja hajos :o( vasta 7 vuoden käytön jälkeen. Eli ihan usein en vaihda. Kiitos kuitenkin mielipiteestäsi, vaikkei se varsinaista kysymystäni kyllä selventänytkään, ei tainnut olla kyllä sellainen tarkoituskaan sinulla? Kaikki kun eivät voi olla itse asiantuntijoita kameran hankinnassa, siksi on hyvä kysyä neuvoa.

• kannatta

etupäässä harjoitella peilin edessä poseerausasentoja ja ilmeitä.
      Siellä kameran etupuolella ei noista testeistä ole juurikaan apua.

• Alo123

myös sinulle valaisevasta vastauksestasi. Aloittelijalla kun voi olla kaikki termit sekaisin, on tämä sen verran tekninen laji, joo

• täällä riittää
        Alo123 kirjoitti:

myös sinulle valaisevasta vastauksestasi. Aloittelijalla kun voi olla kaikki termit sekaisin, on tämä sen verran tekninen laji, joo

näitä tomppeleita. Rekisteröidy vaikka tuonne niin saat asiallisia vastauksia. http://www.digicamera.net/keskus/login.php?sid=7e3c69c0d3d08195ba27861e3798f873
        Ja sit tuolta löytyy hyviä testejä http://www.dpreview.com/, toisin englanniksi, mutta laita googlenkääntäjä niin saa niistä jotain tolkkua. Kyllä kai näissä testeissä jotain perää on, ei kait testaajat luulis ilkeevän täyttä paskaakaan hirveesti kehua.

• ainakin
        Alo123 kirjoitti:

kysymyksestä uskalsin niin päätellä.

Linkittäjistä huolimatta rahat kannatta sijoittaa kameranostossa kennon densiteettiin ja ohjektiivihankinnoissa valovoimaan – kameramerkillä ja testivoitolla ei kuvata.

Jotta kannattaisi valita testien perusteella niin sinun tulisi olla niin kokenut kuvaaja, että osaisit rakentaa omaan työskentelyysi natsaavan painotustaulukon eri testituloksissa esiintyville ominaisuuksille (densiteetti, resoluutio, erotuskyky, piirtokyky,vinjetointi, CA, vääristymät, kohina jne), ei niitä voi laskea yhteen ja päättää mikä on paras hankinta!.

• 123…

On kai enempi henkimaailman kysymys ja aivan erityisesti RAW-kuvien osalta.

Minusta niissä testataan enempi sitä, että miten huonosti/hyvin testissä käytetty RAW-konvertteri sopii testikuvaan.

Jotta testeihin voisi luottaa kuvanlaadun osalta tulisi kaikkien kameroiden RAW-tiedostot konvertoida juuri siihen tiedostoon parhaiten sopivalla konvertterilla.

Näyttää siltä, että esim pariin Canonin malliin tarvitaan vielä eri konvertteri matalia ja korkeita ISO arvoja käytettäessä.

Mitä hyötyä ostajalle olisi testituloksista joissa esim jompikumpi tai molemmat vertailtavien kameroisden (kennojen) RAW-tiedostoista on konvertoitu po kennoon /ISO-arvoon sopimattomalla konvertterilla.

Huonosti tehtyjen vertailujen perusteluiksi ei riitä, että käytetty konvertteri tuli kameran mukana tai on valmistajan suosittelema, sehän olisi samaa kun arvostelisi kennoja kameran mukana tulleen kittilinssin perusteella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe