Ettekö te tosiaan tiedä?

.

Että tietysti Turisti paikoissa on kallista. Jos menee 50-400 km kauemmas niin löytää paikkoja,missä on paljon halvempaa. Olen käynyt Pekingistä 400 km pohjosempaa ja kaikki on yli puolet halvempaa,ruuat,juomat,vaatteet,elektroniikka..ym...

4

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • junttiko?

      et ole ainoa!

    • älyhoiäläjätä

      Menetkö tosiaan Kiinaan asti ja siellä takahikiälle etsimään halvasta maasta vieläkin halvempaa ostospaikkaa? Onko tämä sairaus? Voi hyvä Sylvi näitä suomalaisjuntteja.

      • joskusmatkustanut

        Kiinalainen "takahikiä" voi olla sellainen joku pieni esim Suomen kokoinen kaupunki jossa hintataso voi olla PALJON Pekingin hintoja halvempi. No onhan siellä muitakin kalliita kaupunkeja kuin Peking.
        Miksi kiinassa pitäisi turistin maksaa (paljon) enemmän kuin kiinalaisen. On aika jännää kun samassa hotellissa täsmälleen samoilla palveluilla ja täsmälleen samanlaisessa huoneessa asuu kiinalainen... hän maksoi siitä 150RMB. Naapurihuoneen metsäsuomalainen junttieinari makaa naapurissa maksettuaan siitä 150Eur vain koska hän haluaa "näyttää" olevansa "rikas" turisti. Pekingissä toki on pekinginhinnat toki kiinalasellekin mutta turistille on sitten oma "hinnastonsa"...vai menikö se niin että sama hinnasto mutta eri sovellus tinkimisasioissa.


      • maassamaantavalla
        joskusmatkustanut kirjoitti:

        Kiinalainen "takahikiä" voi olla sellainen joku pieni esim Suomen kokoinen kaupunki jossa hintataso voi olla PALJON Pekingin hintoja halvempi. No onhan siellä muitakin kalliita kaupunkeja kuin Peking.
        Miksi kiinassa pitäisi turistin maksaa (paljon) enemmän kuin kiinalaisen. On aika jännää kun samassa hotellissa täsmälleen samoilla palveluilla ja täsmälleen samanlaisessa huoneessa asuu kiinalainen... hän maksoi siitä 150RMB. Naapurihuoneen metsäsuomalainen junttieinari makaa naapurissa maksettuaan siitä 150Eur vain koska hän haluaa "näyttää" olevansa "rikas" turisti. Pekingissä toki on pekinginhinnat toki kiinalasellekin mutta turistille on sitten oma "hinnastonsa"...vai menikö se niin että sama hinnasto mutta eri sovellus tinkimisasioissa.

        Saavuin Pekingiin. Lentokentälle, tällä kertaa kakkosterminaaliin. Hotellikin jossain pitäisi olla koska olin puhelimitse sellaisen sopinut ja kertonut millä lennolla tulen mutta sovin hiukan myöhemmän ajan koska ainahan voi olla hitautta lennoissa yms.

        Hilattuani itseni ulko-oville kurkistin kelloa. jaha pitää odotella puolisen tuntia koska olin sopinut ajan ottaen huomioon mahdolliset pienet viiveet. Pistin kiinalaiseen tapaan tupakaksi ja katselin lopuntonta auto- ja ihmisvirtaa terminaalilla. Tuo tulee luokseni...joku utelias taas... buuuhh

        Ojentaa minulle lappua... oho, siinä lukee nimeni.. hän oli etsinyt minua koska oli tiennyt että lento on ajassa ja mitä lie muutakin tiesi näköjään.

        Hän vastusteluistani huolimatta otti laukkuni mutta olkalaukkuani en antanut.

        Eikun autoon...

        hetken ajettuamme mitä ihmeellisempi mutkia saavuimme hotelliin...

        kuski ripeasti ennen minua otti taas laukkuni ja kiikutti sisään.. ja ohjasi vastaanottotiskille.
        tiskin tyttötäti kysyi että haluanko katsoa huoneen - en halunnut (olin väsynyt) - pyysi passistani kopion ja sitten minulta rahaa... lykkäsin komesataa kouraan. sain avaimen. No joku tässä kohden taas tuli luokseni ja nappasi laukkuni ja lähti reippaana hissien kautta huoneelle ja avasi oven... näytti huonetta ja katsasti pelaako ilmastointi sekä TV ja katsoi vielä että kuuma vesikin on ok. Kysyi jotain jota en ymmärtänyt enkä osannut vastata. Näytin kyllä kello ja yritin selittää että minun on päästävä lentokentälle, näytin vielä lentolippuanikin.

        Aamulla ovelleni koputettiin ja ilmoitettiin että auto on jo hetken odottanut... (olin ollu suihkussa enkä kuullut puhelinta)

        Äkkiä vaatteet ojennukseen, laukkujen tarkastus yms tarkistukset ja vastaanottotiskille..
        mikäs nyt taas kestää... no tietenkin se että kiinalaisen on aina tarkastettava huone ennenkuin uloskirjataan asukas.

        palautti minulle satasen ja samat laukkuseremoniat eli palvelu pelaa.. (aamiaiselle en ehtinyt...harmi)

        Auto (pieni pakettiauto-bussi) kurvailee kohti lentokenttää, autossa on muitakin - kiinalaisia kaikki muut. puheensorina on sen mukainen. Minut ja pari muuta viedään ensin terminaali kolmoselle. Ystävällinen kuski nostelee laukut... 100% palvelu ja hotellikin asiallinen (huone oli suuri, kylpyhuone vielä isompi ja päälle terassiparveke).

        Koko lysti piti maksaa "normaalit" 200 yuania. Paitsi että se satanen pyydettiin uudelleen takaisin ja sainkin vain 80 takasin - oli kulemma joku erehdys kun minulla olikin se ilmastointi ja kyyditys. Näinollen se maksoikin 220 yuania.

        Tämä tapahtui Pekingissa vuonna 2010.

        Minkähänlaisia hintoja nämä "rikasta länsituristia" esittävät yleensä maksavat jotka kauhistelevat kun halvassa maassa halutaan vielä halvemmalla. Tuokin oli aika kallis hinta (siis suhteutettuna tietenkin. Parin tuollaisen hinnalla saa jo kuukaudeksi yksiön...) tai no... saisiko saman (palveluineen) Helsingissa 220:lla... hmm.

        Mitä ihmeellistä on siinä jops pyrkii elämään maassa maan tavalla... sitähän mekin toivomme ulkomaalaislta täällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe