Pelastus...Ko :)

opa 1

Heippa....Muistaakseni raamatussa sanotaan myös, että : Kaikki jotka häneen uskovat, pelastuvat?
Miksi jehovan todistajat sitten määrittelevät sen joukon, jotka pääsevät paratiisiin...:? Eikö raamatun mukaisesti kaikki pääse sinne, jotka häneen uskovat? Mistä moinen lukumäärä pelastuneita ilmenee ?Miksi yleensä siteerataan johanneksen kirjaa tai miksi on isä ja poika, mutta pyhää henkeä ei tunnusteta ?

Miksi jehovan todistajat hylkäävät harhautuneet sielut eivätkä yritä auttaa harhautuneita...Kuten viinaa ja päihteitä voi käyttää, mutta ei saa humaltua...) Esiaviollinen seksi, esiliinat yms typeryydet, avoimet ovet yms, niin eikö sisaret ja veljet luota toisiinsa ? Eikö jokaisen itsenäisen ihmisen oikeus ole päättää omasta itsestään, jo perustuslainkin mukaisesti ? Suomessahan on uskonnon vapaus, mutta entäpä lapset, jotka syntyvät uskontoon....:? Perustuslain vastaistahan on kasvattaa ihminen uskoon, josta hän ei voi itse päättää, eikä ymmärtää sen sisältöä ? Näin ollen amisheja mukaillen, niin jokainen sielu voi ja saa kokeilla uskonnon ulkopuolista elämää ja päättää vasta kokeiltuaan, että haluaako jatkaa maallista elämää vai palaako takaisin yhteisöön.? Mutta missä vastaava kokeilu tai valinnanmahdollisuus on jehovan todistajilla ?

Eli, kun synnyt perheeseen, joka on jehovan todistajien alaisuudessa, niin olet automaattisesti todistaja myös ? Jokaisella suomen kansalaisella on uskonnon vapaus, joten kasvattaminen pienestä vauvasta lähtien asiaan, jota ei ihminen ymmärrä, on vastoin kaikkia ihmisyyttä suojelevia asetuksia vastaan...Jokainen todistajaksi ryhtyvä on saava vapaaehtoisuuden merkityksen ja statuksen, mutta siihen kasvattaminen vastoin toisen tahtoa rikkoo perustuslain määräämää itsemääräämisoikeutta ja perustuslailista uskonnonvapautta räikeästi.
Ei ole kenenkään vaippaikäisen tahto ryhtyä mihinkään uskontoon vastoin tahtoaan, vaan saavuttaessaan ymmärryksen ikärajat 12 - 15 tms hän voi itse ilmaista tahtonsa, mutta jos siihen on kasvatettu jo vauvasta saakka, ei ymmärrä vaihtoehtojakaan, joita jokaisella vapaalla kansalaisella tulee olla ?

Miten tai miksi siis saamme eri uskontojen edustajia tänne ? He ovat synnytetyt ja opetetut jo ennen puheikää siihen uskonnon lokeroon jonne pieni ja viaton lapsi on ajettu...? Eli perustuslaillista uskonnonvapautta ei toteuteta missään muodossa?

29

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä....

"Ei jokainen, joka sanoo minulle Herra,Herra mene taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen isäni tahdon". Näin sanoi Jeesus vuorisaarnassaan.
      Mitä se on?
      Uskominen on tottelemista. Näin täytyy Jeesuksen sanat ymmärtää.
      Saatanakin uskoo, että Jumala (Jehova) on olemassa. Hän uskoo myös, että Jehovan poika Jeesus on olemassa. Ei se usko häntä pelasta.
      "Usko ilman tekoja on kuollut" sanoi Jaakob Raamatussa.
      Se tarkoittaa sitä, että sanat ja uskomisen hokeminen (niinkuin kristikunnalla ja helluntailaisilla on tapana) olisi pelkkää höpinää.
      Kristityn tulee elää Raamatun normien mukaan parhaan taitonsa mukaan ja osallistua myös toisille ihmisille sanan julistamiseen voimiensa mukaan.
      Ainoastaan Jehovan todistajat yrittävät täyttää tämä Jeesuksen antaman kriteerin.
      Muut ns. kristityt ovat sellaisia "kiikkutuolikristittyjä".

• Jeesus kielsi seuraajiltaan ovilähetyksen.
        >>Älkää kulkeko talosta taloon.>>
        v.1914-oppi on osoitettu virheelliseksi jopa jehovien omalla materiaalilla.
        Puhumattakaan historiallisista ja arkeologisista lähteistä.

• minä vaan
        MarkkuP kirjoitti:

Jeesus kielsi seuraajiltaan ovilähetyksen.
        >>Älkää kulkeko talosta taloon.>>
        v.1914-oppi on osoitettu virheelliseksi jopa jehovien omalla materiaalilla.
        Puhumattakaan historiallisista ja arkeologisista lähteistä.

Olikos se jossain "mustassa" Raamatussa tuo kohta lainattu ?

No mutta, kuitenkin: Kerrotko mitä tarkoitat vuoden 1914 opilla ? Ja kuinka ja missä se on osoitettu virheelliseksi ?

Ja toiseksi, ( vai monesko tää nyt jo on ) Mihin argeologisiin lähteisiin viittaat ?

Muuten; ei millään pahalla, mut pikkasen sattuu kun meitä nimitetään "jehoviksi" kun emme kuitenkaan ole "jehovia". On vain yksi Jehova. Se kun on kuitenkin Jumalan nimi. en tiedä mitä toiset todistajat siitä ovat mieltä. Tämä on minun mielipiteeni, koska haluan pitää Luojan nimen pyhänä.

• minä vaan kirjoitti:

No mutta, kuitenkin: Kerrotko mitä tarkoitat vuoden 1914 opilla ? Ja kuinka ja missä se on osoitettu virheelliseksi ?

Ja toiseksi, ( vai monesko tää nyt jo on ) Mihin argeologisiin lähteisiin viittaat ?

Muuten; ei millään pahalla, mut pikkasen sattuu kun meitä nimitetään "jehoviksi" kun emme kuitenkaan ole "jehovia". On vain yksi Jehova. Se kun on kuitenkin Jumalan nimi. en tiedä mitä toiset todistajat siitä ovat mieltä. Tämä on minun mielipiteeni, koska haluan pitää Luojan nimen pyhänä.

vuosiluku v.1914 kaatuu siihen että Jerusalem hävitettiin v.583 ekr eikä 607 ekr.
        Tämä voidaan todentaa mm.astronomisten,arkeologisten sekä raamatullisten todistusten avulla.
        Pyydä lisätietoja esim.Markku Meilolta, joka kirjoittaa tälle palstalle.
        Hänen argumentointinsa on erinomaista.
        Sana "jehovat" on yleiskieltä, eikä sillä yleensä ole loukkaavaa tarkoitusta.
        Esim.uskovaisia ihmisiä nimitetään joskus "jumalisiksi"; ymmärrätkö pointin??
        Eikö meitäkin pikkuisen loukkaa kun nimitätte meitä "maailmallisiksi"?
        Tämä Jeesuksen ovilähetyskielto tulee Luukkaan evankeliumin 9.luku jakeet 1-6.
        Luehan ne ajatuksella. Jeesus käskee majoittautumaan kylässä yhteen ainoaan taloon ja sitten julistaa ilosanomaa kylän torilla. Mistään ovelta ovella ramppaamisesta ei voi olla kysymys.

• Markku_Meilo
        minä vaan kirjoitti:

>>Kerrotko mitä tarkoitat vuoden 1914 opilla ? Ja kuinka ja missä se on osoitettu virheelliseksi ?

Kysehän oli alkujaan Vt-seuran omasta materiaalista, joten Ttssä on pelkästään Vartiotorniseuran omasta materiaalista koottu Babylonian hallitsijoiden katkeamaton järjestys sekä heidän hallinta-aikansa:

Nebukadnessar hallitsi 43 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Evil-Merodak. (dp pp. 50-51; dp p. 99; it-1 pp. 238-239; it-2 p. 480; w00 May 15 p. 12; w86 Nov. 1 p. 5; w65 Jan. 1 p. 29)

Evil-Merodak hallitsi 2 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Neriglissar. (it-1 p. 773; w69 Feb. 1 p. 89; w69 Feb. 1 p. 90; w65 Jan 1 p. 29; it-1 pp. 238-239; it-1 p. 147; g72 May 8 pp. 27-28; it-1 p. 453; kc p. 186)

Neriglissar hallitsi 4 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Labashi-Marduk. (w69 Feb. 1 p. 89; w69 Feb. 1 p. 90; w65 Jan. 1 p. 29; it-2 p.493; it-1 p.453; it-1 p. 425; it-1 p. 239; g72 May 8 pp. 27-28)

Labashi-Marduk hallitsi alle vuoden ja hänen jälkeen tuli hallitsijaksi Nabonidus. (w65 Jan. 1 p. 29; it-1 pp. 238-239; it-1 p.425; it-2 p. 458; w69 Feb. 1 p. 89)

Nabonidus hallitsi 17 vuotta, jonka jälkeen Kyyros valloitti Babylonin vuonna 539. (it-2 p. 457; it-1 pp. 567-568; w68 Aug. 15 pp. 490-491; w68 Aug.15 p. 491 Footnote)

Kun nämä hallitsijat sekä heidän hallinta-aikansa asetetaan Vartiotorniseuran osoittamaan järjestykseen sekä kiinnitetään Vartiotorniseuran nk. absoluuttiseen vuosilukuun, niin syntyy seuraava luettelo:

21 = 605 Nebukadnessar II 43 vuotta
        1 = 604
        2 = 603
        3 = 602
        4 = 601
        5 = 600
        6 = 599
        7 = 598
        8 = 597
        9 = 596
        10 = 595
        11 = 594
        12 = 593
        13 = 592
        14 = 591
        15 = 590
        16 = 589
        17 = 588
        18 = 587
        19 = 586
        20 = 585
        21 = 584
        22 = 583
        23 = 582
        24 = 581
        25 = 580
        26 = 579
        27 = 578
        28 = 577
        29 = 576
        30 = 575
        31 = 574
        32 = 573
        33 = 572
        34 = 571
        35 = 570
        36 = 569
        37 = 568
        38 = 567
        39 = 566
        40 = 565
        41 = 564
        42 = 563
        43 = 562 Evil-Merodak 2 vuotta
        1 = 561
        2 = 560 Neriglissar 4 vuotta
        1 = 559
        2 = 558
        3 = 557
        4 = 556 (Labashi Marduk 9 kk) Nabonidus 17 vuotta
        1 = 555
        2 = 554
        3 = 553
        4 = 552
        5 = 551
        6 = 550
        7 = 549
        8 = 548
        9 = 547
        10 = 546
        11 = 545
        12 = 544
        13 = 543
        14 = 542
        15 = 541
        16 = 540
        17 = 539 Nk. absoluuttinen vuosiluku (w68 Aug. 15 pp. 490-493) tai kiinteä vuosiluku (it-1-FI sivu 90; it-2-FI sivu 312; Vartiotorni 15. toukokuuta 2003 sivu 4)

Vartiotorniseuran opettamien hallitsijoiden ja näiden hallinta-aikojen perusteella vuonna 607 oli kuninkaana Nebukadnessarin isä Nabopolassar. Ja kun ottaa huomioon, että Jerusalemin tuho osui nebun 18. hallintovuodelle, niin siitä voit repiä mietteitä.

• Repe-Pekka

"" Ainoastaan Jehovan todistajat yrittävät täyttää tämä Jeesuksen antaman kriteerin.
        Muut ns. kristityt ovat sellaisia "kiikkutuolikristittyjä". ""

Tuli tuosta kommentista elävästi mieleen Herran Jeesuksen opetus:

10. "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13. Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

Eiköhän jätetä tuomiovalta Hänelle jolle se ainoastaan kuuluu.

• minä vaan
        MarkkuP kirjoitti:

vuosiluku v.1914 kaatuu siihen että Jerusalem hävitettiin v.583 ekr eikä 607 ekr.
        Tämä voidaan todentaa mm.astronomisten,arkeologisten sekä raamatullisten todistusten avulla.
        Pyydä lisätietoja esim.Markku Meilolta, joka kirjoittaa tälle palstalle.
        Hänen argumentointinsa on erinomaista.
        Sana "jehovat" on yleiskieltä, eikä sillä yleensä ole loukkaavaa tarkoitusta.
        Esim.uskovaisia ihmisiä nimitetään joskus "jumalisiksi"; ymmärrätkö pointin??
        Eikö meitäkin pikkuisen loukkaa kun nimitätte meitä "maailmallisiksi"?
        Tämä Jeesuksen ovilähetyskielto tulee Luukkaan evankeliumin 9.luku jakeet 1-6.
        Luehan ne ajatuksella. Jeesus käskee majoittautumaan kylässä yhteen ainoaan taloon ja sitten julistaa ilosanomaa kylän torilla. Mistään ovelta ovella ramppaamisesta ei voi olla kysymys.

No, kuin vaan noista ns. "yleiskielistä". Silti minusta se on toinen asia, koska siinä halvennetaan Jumalan erisnimeä, jos puhutaan jehovista.

Mutta enpä pyydä Meilolta perusteluja kun Sinulta. Jos uskot asiaan niin jotenkinhan olet itse päässyt moiseen tulokseen, eikö niin ? (astronomisten, arkeologisten ?)

Noi todisteet olisi kyllä hyvä jos esittäisit, mutta Raamatun todistusta en tarvitse. Päinvastoin laitan tähän Sinulle mitä Raamattu sanoo, sekä historiastakin todisteet samalla.

Maalliset historioitsijat onvat yhtämieltä että Kyyros kukisti Babolonian v.539 eaa, tämän vahvistaa myös historialliset asiakirjat.

Ensimmäisenä hallitusvuonnaan Kyyros säädöksellään antoi pakkosiirtolaisuudessa oleville israelilaisille luvan palata Jerusalemiin ja rakentta Jumalan temppelin.

Ensimmäinen vuosi jolloin Kyyros hallitsi Babylonia ulottui vuodesta 538 vuoteen 537 Dan.5:30,31.

Koska matka oli pitkä israelilaisten kulkea on täytynyt olla vuosi 537 kun he olivat takas Jerusalemissa jonne he jäivät pakanahallitsijoiden alaisuuteen. Neh.9:36,37

2 Aikak.36:19 eteenpäin osoittaa että Jerusalemin hävitykseen ja sen autioituksesta ennalistamiseen kului 70 vuotta.

Jos lasketaan 70 vuotta taaksep'in vuodesta 537 kun israelilaiset palasivat Jerusalemiin se tuo vuoteen 607 eaa ja silloin pakanat alkoivat "tallaamisen".

Luukkaan 9:1-6 taas Jeesus laajentaa palvelustoimintaa ja antaa ohjeita miten he esittävät: "Kun menette taloon..." Kylässä voitiin mennä vain yhteen taloon kerrallaan, kun sieltä lähdettiin mentiin toiseen taloon jne. Matkalla seuraaviin taloihin saattoi olla toreja tai muita ihmisten kokoontumispaikkoja, joita ei ohitettu ilman että oli kerrottu ihmisille Valtakunnasta.

Hän kieltää op.lapsia tekemästä aineellisiin asioihin liittyviä valmisteluja matkaa varten, sillä sanomaa arvostavat ovat valmiita antamaan ruoan ja majoituksen heille.

Jos tämä olis kielto niin sehän tekis tyhjäksi myös muut Raamatun paikat kuten Matt.10:12 ja Apt.20:20,21

• Markku_Meilo
        minä vaan kirjoitti:

No, kuin vaan noista ns. "yleiskielistä". Silti minusta se on toinen asia, koska siinä halvennetaan Jumalan erisnimeä, jos puhutaan jehovista.

Mutta enpä pyydä Meilolta perusteluja kun Sinulta. Jos uskot asiaan niin jotenkinhan olet itse päässyt moiseen tulokseen, eikö niin ? (astronomisten, arkeologisten ?)

Noi todisteet olisi kyllä hyvä jos esittäisit, mutta Raamatun todistusta en tarvitse. Päinvastoin laitan tähän Sinulle mitä Raamattu sanoo, sekä historiastakin todisteet samalla.

Maalliset historioitsijat onvat yhtämieltä että Kyyros kukisti Babolonian v.539 eaa, tämän vahvistaa myös historialliset asiakirjat.

Ensimmäisenä hallitusvuonnaan Kyyros säädöksellään antoi pakkosiirtolaisuudessa oleville israelilaisille luvan palata Jerusalemiin ja rakentta Jumalan temppelin.

Ensimmäinen vuosi jolloin Kyyros hallitsi Babylonia ulottui vuodesta 538 vuoteen 537 Dan.5:30,31.

Koska matka oli pitkä israelilaisten kulkea on täytynyt olla vuosi 537 kun he olivat takas Jerusalemissa jonne he jäivät pakanahallitsijoiden alaisuuteen. Neh.9:36,37

2 Aikak.36:19 eteenpäin osoittaa että Jerusalemin hävitykseen ja sen autioituksesta ennalistamiseen kului 70 vuotta.

Jos lasketaan 70 vuotta taaksep'in vuodesta 537 kun israelilaiset palasivat Jerusalemiin se tuo vuoteen 607 eaa ja silloin pakanat alkoivat "tallaamisen".

Luukkaan 9:1-6 taas Jeesus laajentaa palvelustoimintaa ja antaa ohjeita miten he esittävät: "Kun menette taloon..." Kylässä voitiin mennä vain yhteen taloon kerrallaan, kun sieltä lähdettiin mentiin toiseen taloon jne. Matkalla seuraaviin taloihin saattoi olla toreja tai muita ihmisten kokoontumispaikkoja, joita ei ohitettu ilman että oli kerrottu ihmisille Valtakunnasta.

Hän kieltää op.lapsia tekemästä aineellisiin asioihin liittyviä valmisteluja matkaa varten, sillä sanomaa arvostavat ovat valmiita antamaan ruoan ja majoituksen heille.

Jos tämä olis kielto niin sehän tekis tyhjäksi myös muut Raamatun paikat kuten Matt.10:12 ja Apt.20:20,21

>>Päinvastoin laitan tähän Sinulle mitä Raamattu sanoo,

Katsotaan mitä Raamattu kertoo asiasta. Vartiotorniseuran omalla materiaalilla tuettu 607-kannan vastaista todisteluketjua, joka pohjaa Raamattuun:

Lue ensin Sakarjan 7:1-5 (UM):

7 Edelleen tapahtui, että kuningas Dareioksen neljäntenä vuonna Sakarjalle tuli Jehovan sana yhdeksännen kuun eli kislevin neljäntenä päivänä. 2 Ja Betel lähetti sitten Sareserin ja Regem-Melekin ja hänen miehensä hellyttämään Jehovan kasvoja 3 ja sanomaan papeille, jotka kuuluivat armeijoiden Jehovan huoneeseen, ja profeetoille, niin, sanomaan: ”Pitääkö minun itkeä viidennessä kuussa ja noudattaa pidättyvyyttä, niin kuin olen tehnyt nämä, oi kuinka monet vuodet?”
        4 Ja minulle tuli sitten armeijoiden Jehovan sana, joka kuului: 5 ”Sano kaikelle maan kansalle ja papeille: ’Kun te paastositte ja kun valitettiin viidennessä kuussa ja seitsemännessä kuussa ja te teitte niin seitsemänkymmentä vuotta, paastositteko te todella minulle, niin, minulle?

Katso sitten ymmärrysoppaasta:

”Egypti oli päässyt vapaaksi Persian ikeestä, mutta Dareios valloitti sen uudelleen n. 519–518 eaa.” (it-1-FI sivu 375)

”Dareios Hystaspeen osuus Raamatun kertomuksessa liittyy erityisesti Jerusalemin temppelin uudelleen rakentamiseen. Temppelin perustus laskettiin 536 eaa., mutta jälleenrakennustyö kiellettiin 522 eaa., ja ’se oli pysähdyksissä – – Dareioksen toiseen hallitusvuoteen asti’ (520 eaa.)” (it-1-FI sivu 375)

”Virkamiesten yhteistoiminnallisuuden ja profeettojen kautta jatkuvasti saatavan rohkaisun ansiosta (Sak 7:1; 8:1–9, 20–23) temppelin rakennustyö saatettiin menestyksellisesti päätökseen ’adarkuun kolmantena päivänä, nimittäin kuningas Dareioksen kuudentena hallitusvuonna’ (Esr 6:13–15; 6. maaliskuuta 515 eaa.).” (it-1-FI sivu 376)

Sakarjan 7:1:ssä mainittu Dareioksen neljäs vuosi oli siis Vartiotorniseuran mukaan 517 eaa., joten Sakarjan 7:5:ssä mainittu 70-vuotinen jakso alkoi 587 eaa.

Tässä on toinen, pelkästään Vartiotorniseuran omasta materiaalista koottu todisteluketju, eli Babylonian hallitsijoiden katkeamaton järjestys sekä heidän hallinta-aikansa:

Nebukadnessar hallitsi 43 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Evil-Merodak. (dp pp. 50-51; dp p. 99; it-1 pp. 238-239; it-2 p. 480; w00 May 15 p. 12; w86 Nov. p. 5; w65 Jan. 1 p. 29)

Evil-Merodak hallitsi 2 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Neriglissar. (it-1 p. 773; w69 Feb. 1 p. 89; w69 Feb. 1 p. 90; w65 Jan 1 p. 29; it-1 pp. 238-239; it-1 p. 147; g72 May 8 pp. 27-28; it-1 p. 453; kc p. 186)

Neriglissar hallitsi 4 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Labashi-Marduk. (w69 Feb. 1 p. 89; w69 Feb. 1 p. 90; w65 Jan. 1 p. 29; it-2 p.493; it-1 p.453; it-1 p. 425; it-1 p. 239; g72 May 8 pp. 27-28)

Labashi-Marduk hallitsi alle vuoden ja hänen jälkeen tuli hallitsijaksi Nabonidus. (w65 Jan. 1 p. 29; it-1 pp. 238-239; it-1 p.425; it-2 p. 458; w69 Feb. 1 p. 89)

Nabonidus hallitsi 17 vuotta, jonka jälkeen Kyyros valloitti Babylonin vuonna 539. (it-2 p. 457; it-1 pp. 567-568; w68 Aug. 15 pp. 490-491; w68 Aug.15 p. 491 Footnote)

Kun nämä hallitsijat sekä heidän hallinta-aikansa asetetaan Vartiotorniseuran osoittamaan järjestykseen sekä kiinnitetään Vartiotorniseuran nk. absoluuttiseen vuosilukuun, niin syntyy seuraava luettelo:

1 = 604
        2 = 603
        3 = 602
        4 = 601
        5 = 600
        6 = 599
        7 = 598
        8 = 597
        9 = 596
        10 = 595
        11 = 594
        12 = 593
        13 = 592
        14 = 591
        15 = 590
        16 = 589
        17 = 588
        18 = 587 > sekä historiastakin todisteet samalla. On merkittävää, että yllä lainantut Vt-seuran opettamat hallitusajat ja -järjestys ovat samat kuin maallisen historian, mitä siitä ajattelet?

>>Maalliset historioitsijat onvat yhtämieltä että Kyyros kukisti Babolonian v.539 eaa, tämän vahvistaa myös historialliset asiakirjat.

Millä perusteella haluat esittää, että maalliset historioitsijat ovat väärässä, vaikka he opettavat babylonialaisista hallitsijoista yhtäpitävästi Vt-seuran kanssa?

• minä vaan kirjoitti:

vastata tuohon muuta kuin että MarkkuMeilon hallitsijataulukon mukaan v.607 oli hallitsijana Napopolassar eikä Nebu. ja tämä on Vt-seuran omaa materiaalia.
        Raamatun mukaan nimenomaan Nebu tuhosi Jerusalemin, kuten 2.aikakirjasta voi lukea.
        Jerusalem tuhottiin Nebun 18.hallitusvuonna ja Vt-seuran taulukon mukaan(joka on alla) Nebun 18.hallitusvuosi sattuu v.587 ekr.
        Vuosi 607 ekr. ei voi pitää paikkaansa. Vasta v.605 ekr. murskasi Nebu Karkemisin taistelussa Assyrian ja Egyptin armeijan ja kohosi kuninkaaksi oltuaan kruununprinssi.
        Vartiotorni-lahko opettaa täysin virheellisesti vastoin kaikkia Assyrian, Egyptin ja Babylonian kirjallisia lähteitä että Karkemisin taistelu käytiin 625 ekr. Tästä tulee siis se 20 vuoden selittämätön heitto.
        Muinaisiin savitauluhin merkitsivät Babylonian ja Assyrian kirjurit tarkasti hallitsijan valtakaudella sattuneet kuun ja auringonpimennykset. Noita tietoja vertaamalla esim.gregoriaanisen kalenteriin voidaan tarkasti todeta kulloinkin vallassa olleen hallitsijan valtakauden pituus.
        Vartiotorniseura käyttää babylonialaisia aikakirjoja todisteena raamatun luotettavuudesta.
        Miksi se siis siirtää täysin perusteetta kaikkia alueen kansojen historiaa 20 vuodella taaksepäin???

• minä vaan kirjoitti:

>> halvennetaan Jumalan erisnimeä, jos puhutaan jehovista.

Entäs, mitä se on kun valehteleva ja opeillaan kuolemaa ja henkistä ahdistusta kylvävä järjestö uskottelee olevansa Jehovan äänitorvi ja ainoa viestintä kanava maanpäällä - millaista kunniaa luulet Jumalan erisnimen siitä saavan? Jehovista puhuminen on aika pientä sen rinnalla!
        .

>> Kylässä voitiin mennä vain yhteen taloon kerrallaan

Ja mitä Jeesus käskikään tekemään tässä talossa: "Missä tulette taloon, JÄÄKÄÄ siihen, kunnes lähdette pois siltä paikkakunnalta." Jos kerran talossa oli määrä olla koko paikkakunnalla vietetty aika, miksi sinun on väännettävä siitä ohje kiertää talosta taloon? Eikö Jeesus puhunutkin majapaikasta: Majoituttiin sinne missä otettiin vastaan ja saarnattiin paikkakunnalla. Jos he toimivat, kuten Jeesus, he puhuivat enimmäkseen julkisesti. Joskus heidät saatettiin kutsua kotiinkin opettamaan, mutta silloinkin koolla oli suuri joukko.

On käsittämätöntä, miten vartiotornijärjestö pystyy manipuloimaan todistajansa näkemään mustan valkoisena ja valkoisen mustana - miten se vain kulloinkin tahtoo! Varmasti muistat Jeesuksen muistonhäpäisyn, jonka raamatullisuutta olen sinultakin kysellyt. Sinä olet ratkaissut ongelman sulkemalla silmäsi. Ymmärrät Jeesuksen selkeän käskyn syödä leipää ja juoda viiniä muistokseen käskyksi viettää vuosittainen juhla, jossa kieltäydytään syömästä leipää ja juomasta viiniä. Et osaa selittää miksi näin teet, mutta sinulle se vain on niin, koska järjestöjumalasi sen näin selittää.
        .

>> Jos tämä olis kielto niin sehän tekis tyhjäksi myös muut Raamatun paikat kuten Matt.10:12 ja Apt.20:20,21

Ja tullessanne taloon tervehtikää sitä. (Matt.10:12 )

Tuo on osa samaa Jeesuksen puhetta, jolla hän läetti opetuslapsensa matkaan. Luukas ilmaisi saman sanoin "Kun tulette johonkin taloon, niin sanokaa ensiksi: 'Rauha tälle talolle!'". Paria jaetta myöhemmin Jeesus Luukkaan mukaan kielsi kulkemasta talosta taloon. En ymmärrä järjenjuoksuasi. Kun tultiin taloon. tervehdittiin, ja jos otettiin vastaan, jäätiin.

kuinka minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille sitä, mikä hyödyllistä on, ja opettamasta teitä sekä julkisesti että huone huoneelta, vaan olen todistanut sekä juutalaisille että kreikkalaisille parannusta kääntymyksessä Jumalan puoleen ja uskoa meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen. (Apt.20:20,21)

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että Paavali tuon mukaan olisi kertänyt "rimputtelemassa ovikelloja"? Jospa hän tarkoitti opettaneensa myös pienemmissä piireissä, samanlaisissa tilanteissa kuin ollessaan filippiläsen vanginvartijan luona, ollessaan Aylaksen ja Priskan kodissa seurakunnankokouksessa tai kuten Jeesus ollessaan farisuksen vieraana. Yksityiskodeissa voidaan olla monella tavalla. Vartiotorniseuran oppi perustuu tältäkin osin luullun arvaukselle. Jos asia ehkä yhden raamatunkohdan perusteella voisi olla mahdollista, eikö ole aikamoista Jumalan sanan puoskarointia tehdä siitä velvollisuus, mukamas Jeesuksen käsky!

Ainoan kerran kun Jeesus mainitsi sanat "talosta taloon", hän KIELSI kulkemasta talosta taloon. En sano, että evankeliointi talosta taloon kulkien olisi sen takia tuomittavaa, mutta ainakaan mitään määräystä sellaiseen ei Raamatusta löydy. Aihe otetaan esille ehkä juuri siksi, että vartiotorniseura markkinoi "talosta taloon" kiertämistä Jeesuksen käskyn noudattamisena, vaikka ei kykene tätäkään oppiaan mitenkään perustelemaan.

• Markku_Meilo
        MarkkuP kirjoitti:

vastata tuohon muuta kuin että MarkkuMeilon hallitsijataulukon mukaan v.607 oli hallitsijana Napopolassar eikä Nebu. ja tämä on Vt-seuran omaa materiaalia.
        Raamatun mukaan nimenomaan Nebu tuhosi Jerusalemin, kuten 2.aikakirjasta voi lukea.
        Jerusalem tuhottiin Nebun 18.hallitusvuonna ja Vt-seuran taulukon mukaan(joka on alla) Nebun 18.hallitusvuosi sattuu v.587 ekr.
        Vuosi 607 ekr. ei voi pitää paikkaansa. Vasta v.605 ekr. murskasi Nebu Karkemisin taistelussa Assyrian ja Egyptin armeijan ja kohosi kuninkaaksi oltuaan kruununprinssi.
        Vartiotorni-lahko opettaa täysin virheellisesti vastoin kaikkia Assyrian, Egyptin ja Babylonian kirjallisia lähteitä että Karkemisin taistelu käytiin 625 ekr. Tästä tulee siis se 20 vuoden selittämätön heitto.
        Muinaisiin savitauluhin merkitsivät Babylonian ja Assyrian kirjurit tarkasti hallitsijan valtakaudella sattuneet kuun ja auringonpimennykset. Noita tietoja vertaamalla esim.gregoriaanisen kalenteriin voidaan tarkasti todeta kulloinkin vallassa olleen hallitsijan valtakauden pituus.
        Vartiotorniseura käyttää babylonialaisia aikakirjoja todisteena raamatun luotettavuudesta.
        Miksi se siis siirtää täysin perusteetta kaikkia alueen kansojen historiaa 20 vuodella taaksepäin???

>>Miksi se siis siirtää täysin perusteetta kaikkia alueen kansojen historiaa 20 vuodella taaksepäin???

Tukeakseen Saatanan hallitsemaksi väittämänsä kristikunnan edustajan 1800-luvun alkupuolella kirjaamaa laskelmaa, jonka ajankohdat jä käyttötarkoituksen Vt-seura muokkasi (väärennetyillä pyramidimitoilla tuettuna) oman 1874-1914 välisen maailmanlopun todisteeksi. Maailmanlopun tuli siis huipentua vuonna 1914 (Kristuksen milleniumissa oli silloin eletty jo 40 vuotta) ja tuollain piti alkaa maailmanlaajuinen rauhan aika. Mutta kun sota syttyi, niin aiemmin esitetty käännettiin päälaelleen ja väitettiin, että sodan alkaminen oli ennustettu, samoin Jeesuksen aiempi paluu (1874) siirrettiin vuoteen 1914 sekä aiempi lopun aika (1799-1914) korvattiin uudella ja päivättiin alkaneeksi 1914. Kaiken kukkuraksi esitettiin, että Jeesus oli valinnut Vt-seuran edustaman poppoon tosiseuraajikseen 3,5 vuotta vuodesta 1914 laskien.

Jos nyt kylmästi hylättäisiin 1914, niin siinä menisi Jeesuksen paluu, lopun aika sekä Vt-seuran edustaman poppoon itsekehittämä valtakirja edustaa Raamatun jumalaa Telluksella. Toki samassa menisi myös liuta muita vähäpätöisempiä asioita viemäriin.

Eli lyhyemmin Vt-seuran on valehdeltava uskottavuutensa säilyttämiseksi.

• Markku_Meilo
        Rintti kirjoitti:

>> halvennetaan Jumalan erisnimeä, jos puhutaan jehovista.

Entäs, mitä se on kun valehteleva ja opeillaan kuolemaa ja henkistä ahdistusta kylvävä järjestö uskottelee olevansa Jehovan äänitorvi ja ainoa viestintä kanava maanpäällä - millaista kunniaa luulet Jumalan erisnimen siitä saavan? Jehovista puhuminen on aika pientä sen rinnalla!
        .

>> Kylässä voitiin mennä vain yhteen taloon kerrallaan

Ja mitä Jeesus käskikään tekemään tässä talossa: "Missä tulette taloon, JÄÄKÄÄ siihen, kunnes lähdette pois siltä paikkakunnalta." Jos kerran talossa oli määrä olla koko paikkakunnalla vietetty aika, miksi sinun on väännettävä siitä ohje kiertää talosta taloon? Eikö Jeesus puhunutkin majapaikasta: Majoituttiin sinne missä otettiin vastaan ja saarnattiin paikkakunnalla. Jos he toimivat, kuten Jeesus, he puhuivat enimmäkseen julkisesti. Joskus heidät saatettiin kutsua kotiinkin opettamaan, mutta silloinkin koolla oli suuri joukko.

On käsittämätöntä, miten vartiotornijärjestö pystyy manipuloimaan todistajansa näkemään mustan valkoisena ja valkoisen mustana - miten se vain kulloinkin tahtoo! Varmasti muistat Jeesuksen muistonhäpäisyn, jonka raamatullisuutta olen sinultakin kysellyt. Sinä olet ratkaissut ongelman sulkemalla silmäsi. Ymmärrät Jeesuksen selkeän käskyn syödä leipää ja juoda viiniä muistokseen käskyksi viettää vuosittainen juhla, jossa kieltäydytään syömästä leipää ja juomasta viiniä. Et osaa selittää miksi näin teet, mutta sinulle se vain on niin, koska järjestöjumalasi sen näin selittää.
        .

>> Jos tämä olis kielto niin sehän tekis tyhjäksi myös muut Raamatun paikat kuten Matt.10:12 ja Apt.20:20,21

Ja tullessanne taloon tervehtikää sitä. (Matt.10:12 )

Tuo on osa samaa Jeesuksen puhetta, jolla hän läetti opetuslapsensa matkaan. Luukas ilmaisi saman sanoin "Kun tulette johonkin taloon, niin sanokaa ensiksi: 'Rauha tälle talolle!'". Paria jaetta myöhemmin Jeesus Luukkaan mukaan kielsi kulkemasta talosta taloon. En ymmärrä järjenjuoksuasi. Kun tultiin taloon. tervehdittiin, ja jos otettiin vastaan, jäätiin.

kuinka minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille sitä, mikä hyödyllistä on, ja opettamasta teitä sekä julkisesti että huone huoneelta, vaan olen todistanut sekä juutalaisille että kreikkalaisille parannusta kääntymyksessä Jumalan puoleen ja uskoa meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen. (Apt.20:20,21)

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että Paavali tuon mukaan olisi kertänyt "rimputtelemassa ovikelloja"? Jospa hän tarkoitti opettaneensa myös pienemmissä piireissä, samanlaisissa tilanteissa kuin ollessaan filippiläsen vanginvartijan luona, ollessaan Aylaksen ja Priskan kodissa seurakunnankokouksessa tai kuten Jeesus ollessaan farisuksen vieraana. Yksityiskodeissa voidaan olla monella tavalla. Vartiotorniseuran oppi perustuu tältäkin osin luullun arvaukselle. Jos asia ehkä yhden raamatunkohdan perusteella voisi olla mahdollista, eikö ole aikamoista Jumalan sanan puoskarointia tehdä siitä velvollisuus, mukamas Jeesuksen käsky!

Ainoan kerran kun Jeesus mainitsi sanat "talosta taloon", hän KIELSI kulkemasta talosta taloon. En sano, että evankeliointi talosta taloon kulkien olisi sen takia tuomittavaa, mutta ainakaan mitään määräystä sellaiseen ei Raamatusta löydy. Aihe otetaan esille ehkä juuri siksi, että vartiotorniseura markkinoi "talosta taloon" kiertämistä Jeesuksen käskyn noudattamisena, vaikka ei kykene tätäkään oppiaan mitenkään perustelemaan.

>>Jehovista puhuminen on aika pientä sen rinnalla!

Ja pienuutta korostaa sekin seikka, että Vt-seura on jo 1950-luvulta lähtien pitänyt Jahve-muotoa todennäköisemmin oikeampana kuin Jehova-muotoa. Tämän estämättä Vt-seura esittää erääksi osoitukseksi omaamastaan totuudesta sen, että se kirkastaa Raamatun jumalan erisnimen. Eräs oiva esimerkki on Vt-kirjanen parin vuosikymmenen takaa, nimeltään "Jumalan nimi joka pysyy ikuisesti". Se kirjanen kun antoi ymmärtää tuon erisnimen olevan kaikkein tärkein asia mitä ajatella saattaa ja että nimensä vuoksi jumala olisi antanut tapahtua mitä on tapahtunut.

• minä vaan
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Päinvastoin laitan tähän Sinulle mitä Raamattu sanoo,

Katsotaan mitä Raamattu kertoo asiasta. Vartiotorniseuran omalla materiaalilla tuettu 607-kannan vastaista todisteluketjua, joka pohjaa Raamattuun:

Lue ensin Sakarjan 7:1-5 (UM):

7 Edelleen tapahtui, että kuningas Dareioksen neljäntenä vuonna Sakarjalle tuli Jehovan sana yhdeksännen kuun eli kislevin neljäntenä päivänä. 2 Ja Betel lähetti sitten Sareserin ja Regem-Melekin ja hänen miehensä hellyttämään Jehovan kasvoja 3 ja sanomaan papeille, jotka kuuluivat armeijoiden Jehovan huoneeseen, ja profeetoille, niin, sanomaan: ”Pitääkö minun itkeä viidennessä kuussa ja noudattaa pidättyvyyttä, niin kuin olen tehnyt nämä, oi kuinka monet vuodet?”
        4 Ja minulle tuli sitten armeijoiden Jehovan sana, joka kuului: 5 ”Sano kaikelle maan kansalle ja papeille: ’Kun te paastositte ja kun valitettiin viidennessä kuussa ja seitsemännessä kuussa ja te teitte niin seitsemänkymmentä vuotta, paastositteko te todella minulle, niin, minulle?

Katso sitten ymmärrysoppaasta:

”Egypti oli päässyt vapaaksi Persian ikeestä, mutta Dareios valloitti sen uudelleen n. 519–518 eaa.” (it-1-FI sivu 375)

”Dareios Hystaspeen osuus Raamatun kertomuksessa liittyy erityisesti Jerusalemin temppelin uudelleen rakentamiseen. Temppelin perustus laskettiin 536 eaa., mutta jälleenrakennustyö kiellettiin 522 eaa., ja ’se oli pysähdyksissä – – Dareioksen toiseen hallitusvuoteen asti’ (520 eaa.)” (it-1-FI sivu 375)

”Virkamiesten yhteistoiminnallisuuden ja profeettojen kautta jatkuvasti saatavan rohkaisun ansiosta (Sak 7:1; 8:1–9, 20–23) temppelin rakennustyö saatettiin menestyksellisesti päätökseen ’adarkuun kolmantena päivänä, nimittäin kuningas Dareioksen kuudentena hallitusvuonna’ (Esr 6:13–15; 6. maaliskuuta 515 eaa.).” (it-1-FI sivu 376)

Sakarjan 7:1:ssä mainittu Dareioksen neljäs vuosi oli siis Vartiotorniseuran mukaan 517 eaa., joten Sakarjan 7:5:ssä mainittu 70-vuotinen jakso alkoi 587 eaa.

Tässä on toinen, pelkästään Vartiotorniseuran omasta materiaalista koottu todisteluketju, eli Babylonian hallitsijoiden katkeamaton järjestys sekä heidän hallinta-aikansa:

Nebukadnessar hallitsi 43 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Evil-Merodak. (dp pp. 50-51; dp p. 99; it-1 pp. 238-239; it-2 p. 480; w00 May 15 p. 12; w86 Nov. p. 5; w65 Jan. 1 p. 29)

1 = 604
        2 = 603
        3 = 602
        4 = 601
        5 = 600
        6 = 599
        7 = 598
        8 = 597
        9 = 596
        10 = 595
        11 = 594
        12 = 593
        13 = 592
        14 = 591
        15 = 590
        16 = 589
        17 = 588
        18 = 587 > sekä historiastakin todisteet samalla. On merkittävää, että yllä lainantut Vt-seuran opettamat hallitusajat ja -järjestys ovat samat kuin maallisen historian, mitä siitä ajattelet?

>>Maalliset historioitsijat onvat yhtämieltä että Kyyros kukisti Babolonian v.539 eaa, tämän vahvistaa myös historialliset asiakirjat.

Millä perusteella haluat esittää, että maalliset historioitsijat ovat väärässä, vaikka he opettavat babylonialaisista hallitsijoista yhtäpitävästi Vt-seuran kanssa?

Kuin sä olet taulokkosi kerännyt mut virheitä siinä on:

Muutamia: Nebukadnessarin kahdeksas vuosi oli: nisan 617 - nisan 616 eaa. (siitä on nuolenpääkirjoituksia talella, sanoo historia)

Nebukdnessarin 20 vuosi oli : nisan 605 - nisan 604 eaa. Sen aikaisia tapahtumia on kertonut historioitsija Herodotus.

Vuosia voi lasken myös Nabopolassarin historista kertovasta kirjast Grayson / Assyrian and Babylonian Chronicles.

Laskettaessa vuosia on tehtävä ero perusluivuissa ja järjestysluvuissa.

Vielä aikaisempi kiinteä kohta on tietty vuosi 539 kun Kyyros kukisti Babylonian ja antoi seuraavana vuonna säädöksen vankien vapauttamiseksi.

Ja Jerusalemin piiritys alkoi Sidkian 9 vuonna , eli 609 eaa ja lopulta kukistui v. 607 joka vastaa Nebun 19 todellista hallitusvuotta valtaistuimelle noususta vuonna 625 eaa laskettuna.

• minä vaan
        MarkkuP kirjoitti:

käytiin Nabopolassarin hallituskauden 21 vuonna, eli vuonna 625 eaa. Siitä tulee se 20 vuoden heitto.

Tämä taistelu käytiin Juudan kuninkaan Joojakimin neljäntenä vuonna sanoo Jes. 46:2

Muuten voit katsoa mitä kirjoitin ajoista MM:lle

• Markku_Meilo
        minä vaan kirjoitti:

Muutamia: Nebukadnessarin kahdeksas vuosi oli: nisan 617 - nisan 616 eaa. (siitä on nuolenpääkirjoituksia talella, sanoo historia)

Nebukdnessarin 20 vuosi oli : nisan 605 - nisan 604 eaa. Sen aikaisia tapahtumia on kertonut historioitsija Herodotus.

Vuosia voi lasken myös Nabopolassarin historista kertovasta kirjast Grayson / Assyrian and Babylonian Chronicles.

Vielä aikaisempi kiinteä kohta on tietty vuosi 539 kun Kyyros kukisti Babylonian ja antoi seuraavana vuonna säädöksen vankien vapauttamiseksi.

Ja Jerusalemin piiritys alkoi Sidkian 9 vuonna , eli 609 eaa ja lopulta kukistui v. 607 joka vastaa Nebun 19 todellista hallitusvuotta valtaistuimelle noususta vuonna 625 eaa laskettuna.

>>[En mä tiedä] Kuin sä olet taulokkosi kerännyt mut virheitä siinä on:

Joku saattaisi ajatella, että kannattaisi lukea mihin vastaa, mutta pakollistahan se ei ole. Otetaan oikein rautalangan kanssa: Kyse on vain ja ainoastaan Vt-seuran materiaalista, sieltä taulukko on kerätty. Ihan tekstini lukemalla se selviää, kirjoitin:

"Tässä on toinen, pelkästään Vartiotorniseuran omasta materiaalista koottu todisteluketju, eli Babylonian hallitsijoiden katkeamaton järjestys sekä heidän hallinta-aikansa:"

>>Muutamia: Nebukadnessarin kahdeksas vuosi oli: nisan 617 - nisan 616 eaa. (siitä on nuolenpääkirjoituksia talella, sanoo historia)

Laitatko jotain viitettä mistä voi päätellä kenen historiaa tuo on?

>>Nebukdnessarin 20 vuosi oli : nisan 605 - nisan 604 eaa. Sen aikaisia tapahtumia on kertonut historioitsija Herodotus.

Kerro hieman tarkemmin mihin viittaat?

>>Vuosia voi lasken myös Nabopolassarin historista kertovasta kirjast Grayson / Assyrian and Babylonian Chronicles.

Niin ja?

>>Laskettaessa vuosia on tehtävä ero perusluivuissa ja järjestysluvuissa.
        Niin ja?

>>Vielä aikaisempi kiinteä kohta on tietty vuosi 539 kun Kyyros kukisti Babylonian ja antoi seuraavana vuonna säädöksen vankien vapauttamiseksi.

Niin ja?

>>Ja Jerusalemin piiritys alkoi Sidkian 9 vuonna , eli 609 eaa ja lopulta kukistui v. 607 joka vastaa Nebun 19 todellista hallitusvuotta valtaistuimelle noususta vuonna 625 eaa laskettuna.

Vartiotorniseuran opettaman hallintohistorian ja maallisen hallintohistorian mukaan Nebu nousi valtaan 605 eaa. Et ole samaa mieltä sen opetuksen kanssa, jota Vartiotorniseura opettaa jehovantodistajille Babylonian hallitsijoiden katkeamattomasta järjestyksestä sekä hallinta-ajoista:

Nebukadnessar hallitsi 43 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Evil-Merodak. (dp pp. 50-51; dp p. 99; it-1 pp. 238-239; it-2 p. 480; w00 May 15 p. 12; w86 Nov. 1 p. 5; w65 Jan. 1 p. 29)

Mielipiteesi on kaksi vuosikymmentä ristiriidassa yllä lainatun Vartiotorniseuran materiaalin kanssa ja tällöin jehovantodistajuuden kannalta ainoastaan "henkilökohtainen mielipide", jollaiselle et omien sanojesi mukaan itse anna arvoa. Kuten hyvin tiedät, nii jehovantodistajat kutsuvat Vartiotorniseuran materiaalista poikkeavaa mielipidettä luopiovalheeksi.

Ihan keskustelun helpottamiseksi voisit kertoa missä lauseessa haluat esiintyä jehovantodistajana ja missä taas käytät Vartiotorniseuran tuotantoa lähinnä henkilökohtaiseen hygieniaan?

Tämä siis taas kuusnollaseiskaa, jolla ei Raamatun valossa ole mitään tekemistä Luukkaan 21:24:ssä Jeesuksen mainitsemaksi esitetyn pakanain aikain kanssa.

• Markku_Meilo
        minä vaan kirjoitti:

käytiin Nabopolassarin hallituskauden 21 vuonna, eli vuonna 625 eaa. Siitä tulee se 20 vuoden heitto.

Tämä taistelu käytiin Juudan kuninkaan Joojakimin neljäntenä vuonna sanoo Jes. 46:2

Muuten voit katsoa mitä kirjoitin ajoista MM:lle

>>Muuten voit katsoa mitä kirjoitin ajoista MM:lle

Oikein hyvä kehotus.

• Markku_Meilo
        minä vaan kirjoitti:

Miten tuo Sakarjan 7:1-5 ja siihen liittyvä Vt-seuran ajoitus soveltuu näkökantaasi? Oletko siinäkin eri linjoilla, kuten kuusnollaseiskassa?

• Repe-Pekka

"" Heippa....Muistaakseni raamatussa sanotaan myös, että : Kaikki jotka häneen uskovat, pelastuvat? ""

Raamatun mukaan asia on todellakin näin, Herramme Jeesus on tie ja totuus ja elämä.
      Ei ole muuta tietä Isän yhteyteen.

Vartiotorniseura vain on ottanut itselleen kunnian, korottanut itsensä välimieheksi, asettaen lisävaatimuksia pelastumisen ehdoksi, esim:

" että hänen uhriksi annettu täydellinen ihmiselämänsä mahdollistaa pelastuksen ja ikuisen elämän kaikille niille, jotka uskovat; että Kristus hallitsee aktiivisesti Kuninkaana Jumalan annettua hänelle vuonna 1914 vallan kaikkeen maahan "

Eli jos et usko vt-seuran ilmoittamiin vuosilukuihin, niin et pelastu.

Ei muuten ole moiselle väitteelle mitään perustetta Jumalan Sanassa, Raamatussa.

Raamatussa sanotaan :

3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
      Joh. 3. KR 33/38

Jumala yksin uudestisynnyttää Herraan Jeesukseen uskovat, vartiotorniseuralla siinä ei ole mitään
      tekemistä.

Väite, että vain jt:t pelastuvat on täysin Raamatun vastainen.

• vielä....

usko on?
        Repe-Pekka ei taida oikein ymmärtää, mitä usko tarkoittaa.
        Mietipä tarkkaan mitä Jeesus mahtoi tarkoittaa Matteuksen 7:21-23.
        Usko ei ole sananhelinää, vaan se on Jumalan tottelemista.

Luuletko, että Saatana pelastuu, koska hän "uskoo" Jumalaan, joka hänen kohdallaan on Jumalan olemassaolon tunnustamista?

• Repe-Pekka
        vielä.... kirjoitti:

usko on?
        Repe-Pekka ei taida oikein ymmärtää, mitä usko tarkoittaa.
        Mietipä tarkkaan mitä Jeesus mahtoi tarkoittaa Matteuksen 7:21-23.
        Usko ei ole sananhelinää, vaan se on Jumalan tottelemista.

Luuletko, että Saatana pelastuu, koska hän "uskoo" Jumalaan, joka hänen kohdallaan on Jumalan olemassaolon tunnustamista?

"" Usko ei ole sananhelinää, vaan se on Jumalan tottelemista. """"

Kyllä, mutta totella Jumalaa ja totella vartiotornioseuraa, on osattava erottaa toisistaan.

Minä en usko esim. Herran Jeesuksen näkymättömään paluuseen v. 1914, jolloin vt-seuran mukaan alkoi
        hänen taivaallinen hallintansa.

Raamattu ilmoittaa näkyvästä ja myöskin monella muulla tapaa ilmenevää Herran paluuta.
        Ja myös hänelle annettiin kaikki valta maan päällä ja taivaassa jo n. 2000 vuotta sitten.

8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
        Efes. 2. KR 33/38

Uudestisyntynyt Jumalan lapsi kyllä tahtoo totella Jumalaa, mutta huomaa, että uusiluomus, uudestisyntynyt puetaa Kristukseen Jeesukseen. Ja silloin hän alkaa tekemään hyviä töitä, jotka Jumala
        ( ei siis vt-seura ) on edeltäkäsin valmistanut.

• vielä...
        Repe-Pekka kirjoitti:

"" Usko ei ole sananhelinää, vaan se on Jumalan tottelemista. """"

Kyllä, mutta totella Jumalaa ja totella vartiotornioseuraa, on osattava erottaa toisistaan.

Minä en usko esim. Herran Jeesuksen näkymättömään paluuseen v. 1914, jolloin vt-seuran mukaan alkoi
        hänen taivaallinen hallintansa.

Raamattu ilmoittaa näkyvästä ja myöskin monella muulla tapaa ilmenevää Herran paluuta.
        Ja myös hänelle annettiin kaikki valta maan päällä ja taivaassa jo n. 2000 vuotta sitten.

8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
        Efes. 2. KR 33/38

Uudestisyntynyt Jumalan lapsi kyllä tahtoo totella Jumalaa, mutta huomaa, että uusiluomus, uudestisyntynyt puetaa Kristukseen Jeesukseen. Ja silloin hän alkaa tekemään hyviä töitä, jotka Jumala
        ( ei siis vt-seura ) on edeltäkäsin valmistanut.

sananhelinää, kuin on jo kuultu loputtomiin.
        Usko näyttää olevan arvoitus.
        Eipä tämä keskustelu näytä kannattavan.

• Repe-Pekka
        vielä... kirjoitti:

sananhelinää, kuin on jo kuultu loputtomiin.
        Usko näyttää olevan arvoitus.
        Eipä tämä keskustelu näytä kannattavan.

Niin, Sanaa Raamatusta.

5. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
        2. Kor. 13. KR 33/38

Mieti varsin tuota Raamatun tekstiä omalta kohdaltasi.

• vielä...
        Repe-Pekka kirjoitti:

Niin, Sanaa Raamatusta.

5. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
        2. Kor. 13. KR 33/38

Mieti varsin tuota Raamatun tekstiä omalta kohdaltasi.

vastaan ja sanon, että usko on Jumalan sanan tottelemista.
        Sen selvemmin ei asiaa voitane sanoa, enkä jatka tällaista tyhmää väittelyä.

• Repe-Pekka
        vielä... kirjoitti:

Raamatun avulla missä sanotaan, että pelastus on sidoksissa uskoon vuodesta 1914 ja Herramme Jeesuksen
        näkymättömästä paluusta.

Sinähän toki itse päätät, mihin uskot, mutta ei tuolla lue Raamatussa.

Ja mitä ovat esim ne Jaakobin kirjeen uskon teot, joihin te jt:t niin usein vetoatte.

• yks vain
        Repe-Pekka kirjoitti:

Raamatun avulla missä sanotaan, että pelastus on sidoksissa uskoon vuodesta 1914 ja Herramme Jeesuksen
        näkymättömästä paluusta.

Sinähän toki itse päätät, mihin uskot, mutta ei tuolla lue Raamatussa.

Ja mitä ovat esim ne Jaakobin kirjeen uskon teot, joihin te jt:t niin usein vetoatte.

On sitä tyypillistä luopioiden taktiikkaa.
        Haluavat jaaritella omista uskomuksistaan ja saada muut sotkeutumaan niihin.
        "Antakaa heidän olla..." sanotaan Raamatussa.

• Repe-Pekka
        yks vain kirjoitti:

On sitä tyypillistä luopioiden taktiikkaa.
        Haluavat jaaritella omista uskomuksistaan ja saada muut sotkeutumaan niihin.
        "Antakaa heidän olla..." sanotaan Raamatussa.

Turvautua tuollaiseenkin kommenttiin, kun vastaukset loppuvat.

Millä, muuten perustelet väitteesi ,että olisin luopio.

• Repe-Pekka kirjoitti:

Turvautua tuollaiseenkin kommenttiin, kun vastaukset loppuvat.

Millä, muuten perustelet väitteesi ,että olisin luopio.

Repe-Pekalta.
        On lisäksi muistettava kuka on luopio Raamatun mukaan.Hän joka on luopunut Jeesuksesta.
        Jehovan todistajien oman edustajan mukaan luopioita on monenlaisia.On jopa hirvenmetsästysseurasta luopuneita ja he tuskin menettävät ikuista elämää,yhtään sen enempää kuin vartiotornilahkosta luopuneet.
        Itse kuulun näihin jälkimmäisiin ja olen siitä onnellinen että Herra Jeesus johdatti minut pois tuosta lahkosta oman seurakuntansa yhteyteen.Kiitos ja kunnia siitä Hänelle.

• vielä... kirjoitti:

>> usko on Jumalan sanan tottelemista.

Uskosi osoittamminen vaatii toimimaan tavalla, joka ei ole Jumalan sanalla, Raamatulla perusteltavissa. Osin jopa sen vastaisesti! Tämä tarkoittaa sitä, että järjestönne Jehova-jumala on jokin muu kuin Raamatun Jumala Jahve. Vai kuinka?

Luulet, että tietyn erisnimen käyttö on tae siitä, että jumalanne on se oikea. Tuo on järjestösi syöttämä harhaluulo. Järjestönne ei ole sen kummempi, kuin Aaronin tekemä kultainen vasikka. Muistat kai, mikä senkin nimi oli?

• MarkkuP(ei kirj.)
        Rintti kirjoitti:

>> usko on Jumalan sanan tottelemista.

Uskosi osoittamminen vaatii toimimaan tavalla, joka ei ole Jumalan sanalla, Raamatulla perusteltavissa. Osin jopa sen vastaisesti! Tämä tarkoittaa sitä, että järjestönne Jehova-jumala on jokin muu kuin Raamatun Jumala Jahve. Vai kuinka?

Luulet, että tietyn erisnimen käyttö on tae siitä, että jumalanne on se oikea. Tuo on järjestösi syöttämä harhaluulo. Järjestönne ei ole sen kummempi, kuin Aaronin tekemä kultainen vasikka. Muistat kai, mikä senkin nimi oli?

nimisessä paikassa oli kultainen vasikka ja Baalin alttari sekä profeettakoulu.
        Beetelin nimi tuli raamatun mukaan symboloimaan Israelissa- puhtaasta palvonnasta luopumista.
        Onko siis Vartiotornin jakama ruoka tarkkaa ja täsmällistä tietoa?
        Ei tosiaankaan..
        Miten Brooklyn on antanut temppelilleen näin pahamaineisen nimen??
        Vanhassa Testamentissa Jahve kiroaa profeettojensa suulla BEETTELIN -nimen useasti.

ps.ne olivat Beettelin Baalin-palvojanuorukaisia, jotka profeetta Elisa kirosi ja löi kuoliaaksi Herran nimeen.
        ELISA=Jahve on Jumala(hepr.kiel)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä

Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod
      Maailman menoa
      335
      2051
    2. Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty

niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul
      Ikävä
      37
      1876
    3. Voi minkä rikoksen teki

Kunnosti ihan pa..akuntoon päässeen tien ilman ELYn lupaa. Kyllähän se nyt viranhaltijaa kirpasee. Sellainen yritteliäis
      Kuhmo
      63
      1363
    4. Torniolainen Tiiliä lukemaan

Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.
      Tornio ja Haaparanta
      2
      1186
    5. Mitä haluaisit

Sanoa minulle nyt? En ole tätä kysynytkään pitkään aikaan🤔
      Ikävä
      77
      1137
    6. Mitä olen tehnyt

Mitä pahaa olen sinulle tehnyt? Rakastuin ja en pysty unohtamaan Miksi teet tämän minulle? Yritä ymmärtää, vaikka olet
      Ikävä
      83
      1081
    7. Pitkään kestänyt ihastuminen

Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen
      Ikävä
      95
      1031
    8. Tuon sinulle jännitystä

Siksi pidät minusta. Tiedämme molemmat, että meistä ei voi tulla mitään todellista.
      Ikävä
      113
      1019
    9. Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.

Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain
      NATO
      169
      895
    10. Kumpa kaikkeen vois palata

Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin
      Ikävä
      7
      889
    Aihe