Miten osaaminen kannattaa ilmoittaa CV:ssä? Laitatteko lyhyesti esim: "c hyvä" ..jne.. jos näitä paljonkin tulee turhamainen lista. Toisaalta jos kertoo hieman tarkemmin esim: "olen koodannut C harrastuspohjalta 10v laitteistoajureita.." jolloin kaikki ei mahtuisi enää yhdelle sivulle CVssä. Ompa tää hankalaa.
miten osaaminen CVhen
11
669
Vastaukset
- Allalla vuosia
Kun osaamista löytyy ja kokemusta on vuosia, mainitsisin vain oleellisen työpaikan kannalta.
Kuitenkin ehkä vähän monisanaisemmin kuin C hyvä ;)
Opiskelijoiden ja vähän kokemusta omaavien on puolipakko runoilla ummet ja lammet, kun mitään oikeaa osaamista ei ole. Joten olen jättänyt runoillut sitä vähemmälle, mitä enemmän työkokemusta on ollut. vaan lyhyesti cv:ssä missä olet hyvä.
työnantaja ei pidä runoilusta, työhaastattelussa kysyt mitä osaamista vaaditaan ko työssä ja jos tuntuu että pystyt hoitamaan hommasi, niin sano se määrätietoisesti ja jämptisti.
jos ei natsaa niin syy ei ole sinun.- ...........
Kaikki tuntuvat panostavan cv:hen. Itse en. Oma cv on ytimekäs lista työkokemuksestani ja tehtävistä muutamalla sanalla. Tietysti myös pakolliset; henkilötiedot, meriitit, luottamustehtävät, harrastuneisuus. Työpaikkaa haen aina erillisellä kirjeellä (yksi a4), jossa kerron tarkemmin miksi olen tehtävään sopiva. Cv on liite hakemukselle, ei itse hakemus. Olen saanut haastatteluissa usein kiitosta selkeästä hakemuksesta.
- öäå
Nykyisin monet hakemukset tehdään 3 metrin weppilomakkeella, jossa ei pahemmin pääse runoilemaan.
- ...............
öäå kirjoitti:
Nykyisin monet hakemukset tehdään 3 metrin weppilomakkeella, jossa ei pahemmin pääse runoilemaan.
Totta, että avoimet hakemukset tehdään nykyään pitkälti netissä. Silti vieläkin ne "oikeat" paikat ovat haettavissa vanhalla tyylillä. Eli siis kun haetaan tiettyyn positioon tekijää. Joskus firmat hakevat kuitenkin positioon työntekijää, mutta todellisuudessa paikkoja olikin 50, kaikki saman tason hommia. Tällöin nettilomakkeita ehkä pitää täytellä. Henkilökohtaisesti kierrän työpaikan kaukaa, jos ainoa keino hakea on rasti-ruutuun -hakemus. Se kertoo yleensä jo aika paljon avoimesta työtehtävästä...
- RKMK
Itse käytän max. 2 sivun CV:tä. Tärkeimmät osaamisalueet juuri lyhyesti listattuna, itse hakemukseen voi sitten selostaa pidemmin ko. paikan kannalta olennaisesta osaamisesta.
- Salainen_Agentti
"Laitatteko lyhyesti esim: "c hyvä" "
Ei näin. Jos ei osaamista ole näyttää työkokemuksen muodossa, niin listaa vaan ne työnantajan kannalta oleeliset osaamisalueet ilman sen kummempia "arvosanoja", koska niille ei kuitenkaan ole mitään katetta. Saatekirjeessä voit sitten täsmentää mitä tuo osaamisesi käsittää, ja siinäkin kannattaa painottaa niitä hakemasi paikan kannalta oleellisia asioita. Esimerkiksi, jos haet paikkaa sulautettujen järjestelmien koodariksi, niin kannattaa mainita jos olet harrastanut laite-läheistä ohjelmointia kuten vaikkapa jotain linuxin kernelimoduuleja tms.- Taatelsson
Voihan sinne kertoa kaikenlaista
Ruisleipä - pidän
Vehnäleipä - pidän
Maito - pidän
Tomaatit ja saltti - pidän
jne.
Sit voi kertoo osaamistaan:
Kävely - kiitettävää
Juoksu - hyvä
Hajuaistai - hyvä
Voi myös kertoa tietoteknisistä taidoistaan:
Windows-maailma - Hyvä
Tietokone-maailma - hyvä
Mac Intosh maailma - välttävä
Linux Ubuntu Red Hat distribution 2.55.39 - Hyvä
TIetokone Ohjelmat - kiitettävä
Tietokoneen käynnistys - hyvä
Tietokoneen sammutus - kiitettävä
jne.
Kyllä se hyvin menee. Ei ne jaksa lukea pitkiä sepostuksia, kun kaikki lähettää samanlaisia. - Mäkkitupalainen
Taatelsson kirjoitti:
Ruisleipä - pidän
Vehnäleipä - pidän
Maito - pidän
jne.
Kävely - kiitettävää
Juoksu - hyvä
Hajuaistai - hyvä
Windows-maailma - Hyvä
Tietokone-maailma - hyvä
jne.
Kyllä se hyvin menee. Ei ne jaksa lukea pitkiä sepostuksia, kun kaikki lähettää samanlaisia.>Mac Intosh maailma - välttävä
tuskin sitäkään, kun ei osaa edes nimeä oikein kirjoittaa ;-( - njet
Mäkkitupalainen kirjoitti:
>Mac Intosh maailma - välttävä
tuskin sitäkään, kun ei osaa edes nimeä oikein kirjoittaa ;-(Ei tuollainen haittaa, ei kukaan mäkkiä oikeisiin töihin käytä muutenkaan.
Jotkut hintit sillä vain piirtelee sateenkaaria ja luo tekotaiteellista paskaa. - lolds
Taatelsson kirjoitti:
Ruisleipä - pidän
Vehnäleipä - pidän
Maito - pidän
jne.
Kävely - kiitettävää
Juoksu - hyvä
Hajuaistai - hyvä
Windows-maailma - Hyvä
Tietokone-maailma - hyvä
jne.
Kyllä se hyvin menee. Ei ne jaksa lukea pitkiä sepostuksia, kun kaikki lähettää samanlaisia.haha tämä oli hyvä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212388Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2152028Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611513Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1751324- 551258
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751046Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa66981Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36907- 52894
- 31875