vakuutusyhtiön

asffwefwf

Omainen kuoli liikenneonnettomuudessa ja kuolinsyyksi todettiin itsemurha. Nyt vakuutusyhtiö on lähettänyt laskun (suuri summa) jossa vak.yhtiö perii kuolinpesältä toiselle osapuolelle maksamat korvaukset.
Kuolinpesällä ei ole varallisuutta. Näillä näkymin menee käräjille ja olen saanut neuvon että jos itsemurhan tehnyt omainen voitaisiin todistaa syyntakeettomaksi ja esittää oikeudessa lieventäviä asianhaaroja, asia ratkeaisi niin että kuolinpesä ei joutuisi maksamaan mitään. Aika avuton olo tässä tilanteessa :( Osaako joku neuvoa?

2

817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerro lisää

Millainen mahtoi olla "liikenneonnettomuus" ? Vakuutushan ei korvaa itse aiheutettuja onnettomuuksia. Jos auto ajaa suoralla tiellä päin vastaantulevaa autoa, niin tilanne on aika monimutkainen.
      Sen auton, joka onnettomuuden aiheuttaa, vakuutus korvaa vastapuolen vahingot täysimääräisenä. Mikäli ei ole kaskoa, niin vakuutus ei korvaa kolarin aiheuttaneen ajoneuvon vahinkoja.
      Korvatut summat voidaan periä onnettomuuden aiheuttajalta takaisin monin eri perustein. Miten tuo itsemurha todettiin ? Oliko veressä alkoholia ? Jos oli, niin silloin ei ole mitään epäselvää. Jos taas ei ollut, niin mikä sulkee ajovirheen pois ? Vakuutusyhtiö ei voi aukottomasti näyttää toteen, että on kyse ollut itsemurhasta. Tahallisuus oikeuttaa vakuutuksen maksamien korvausten takaisinperimiseen, mutta sen näyttö on tuollaisissa tapauksissa aika mahdoton.

• itsemurhaviesti

esimerkiksi voi olla tälläinen todeiste, mikä riittää oikeudessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      2029
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      324
      1230
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      1048
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      908
    5. 107
      898
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      53
      844
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      839
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      21
      775
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      58
      739
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    Aihe