keuhkosairaudet..

sunflower

onko kenenkään kissalla ollut jotain keuhkosairauksia ja miten ovat siitä toipuneet? olen viemässä kissaani huomenna lääkäriin, mutta ajattelin vaan kysäistä.. toinen on niin uupunu=(

11

1343

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruipelo

Meidän neidillä oli viime keväänä paha virtsa- ja keuhkotulehdus. Kissa oli siis silloin vielä eläinsuojeluyhdistyksellä tai taas palannut sinne, mutta kuitenkin. Antibiootit oli juuri lopetettu, kun haimme sen meille.

Räkäinen se oli kuulemma ja keuhkot rohisi kunnolla. :( Täysin terve on ollut eivätkä keuhkot ole oireilleet sen jälkeen. Kissa siis oli täysin terve meille tullessaan. Virtsis tosin on uusinut, mutta nyt sekin on tarkkailun alaisena. Eli tämä äkäinen pöpö saatiin taltutettua antibiooteilla. :)

Pyydä myös kartoitus astmasta, että sekin saadaan suljettua pois. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa ja lääkehoito auttaa. Parantavia tassutuksia ja rapsutuksia kissallesi. :)

• sunflower

kävimme siis eilen eläinlääkärillä ja hän antoi antibiootit. kuume on korkealla ja vettä täytyy antaa väkisin=( alkaa kyllä epätoivo pikku hiljaa tulla.. lääkäri totesi, että uskoisi johtuvan virtsatulehduksesta korkean kuumeen vuoksi ja anaalirauhaset olivat myös tukossa.. nyt toivon hartaasti, että lääkkeet alkavat tehoamaan, ettei ole vakavampaa.. kiitokset vastauksesta ja hyvää vointia myös sinne=)

• Ruipelo
        sunflower kirjoitti:

kävimme siis eilen eläinlääkärillä ja hän antoi antibiootit. kuume on korkealla ja vettä täytyy antaa väkisin=( alkaa kyllä epätoivo pikku hiljaa tulla.. lääkäri totesi, että uskoisi johtuvan virtsatulehduksesta korkean kuumeen vuoksi ja anaalirauhaset olivat myös tukossa.. nyt toivon hartaasti, että lääkkeet alkavat tehoamaan, ettei ole vakavampaa.. kiitokset vastauksesta ja hyvää vointia myös sinne=)

:( Voi pientä. Toivottavasti lääkkeet purevat ja hyvä, että olet saanut edes ruiskulla vettä annettua. Anaalirauhastulehduskin voi olla aika kinkkinen, toivottavasti ei se kuitenkaan ole iskenyt kissäiseen. Paljon voimia ja toivotaan pikaista paranemista! Mekin tässä hoitelemme silmätulehdusta... :(

• sunflower
        Ruipelo kirjoitti:

:( Voi pientä. Toivottavasti lääkkeet purevat ja hyvä, että olet saanut edes ruiskulla vettä annettua. Anaalirauhastulehduskin voi olla aika kinkkinen, toivottavasti ei se kuitenkaan ole iskenyt kissäiseen. Paljon voimia ja toivotaan pikaista paranemista! Mekin tässä hoitelemme silmätulehdusta... :(

nyt on kuume alkanut laskea ja alkaa vesikin maistumaan ja ruokaa tuntuu haluavan vaikka ei suuria määriä syö.. tiedätkö, että minkätyyppisiä oireita tuossa anaalirauhastulehduksessa on??? käymme vielä kontrollissa, mutta takapuoli tuntuu vieläkin hiukan aristavan pikkuisella=( joko teidän kisu saanut silmät kuntoon? voimia sinne=)

• Ruipelo
        sunflower kirjoitti:

nyt on kuume alkanut laskea ja alkaa vesikin maistumaan ja ruokaa tuntuu haluavan vaikka ei suuria määriä syö.. tiedätkö, että minkätyyppisiä oireita tuossa anaalirauhastulehduksessa on??? käymme vielä kontrollissa, mutta takapuoli tuntuu vieläkin hiukan aristavan pikkuisella=( joko teidän kisu saanut silmät kuntoon? voimia sinne=)

Eli joo, anaalirauhastulehduksessa kisu ei uskalla kakata, kun se sattuu. Peräaukko on punainen ja ärtynyt. Eläinlääkäri osaa varmasti noista rauhasista paremmin kertoa, mutta siis tulehdus voi iskeä, kun rauhaset eivät pääse kunnolla tyhjentymään... En tiedä sen paremmin, jostain joskus olen lukenut...
        Tässä eräs tarina ko. tulehduksesta: http://www.elainsairaalanystavat.com/kuukaudenpotilas/11102000.asp... Kokeile myös googlettamalla, josko löytyisi lisätietoa...

Olen pahoillani kun en osaa sen paremmin auttaa, mutta ajattelin, että anaalirauhasista voisi tässä olla kyse.

Neidin silmä on nyt lähes parantunut. Siellä oli pieni tulehdus ja nyt näyttäisi, että rähmiminen on lakannut ja neiti pitää silmäänsä auki eikä kiinni. :) eli silmätipat auttoivat, onneksi! Ja minulla on mukavia kynnenjälkiä käsissä ja jaloissa tippojen laittamisen jäljiltä. kuuria jatketaan vielä ensi viikon maanantaihin asti, että pöpö kuolee kunnolla. Seuraava operaatio olisikin hammaskiven poisto...

Paljon rapsuja pikku potilaalle! :)

• sunflower
        Ruipelo kirjoitti:

Eli joo, anaalirauhastulehduksessa kisu ei uskalla kakata, kun se sattuu. Peräaukko on punainen ja ärtynyt. Eläinlääkäri osaa varmasti noista rauhasista paremmin kertoa, mutta siis tulehdus voi iskeä, kun rauhaset eivät pääse kunnolla tyhjentymään... En tiedä sen paremmin, jostain joskus olen lukenut...
        Tässä eräs tarina ko. tulehduksesta: http://www.elainsairaalanystavat.com/kuukaudenpotilas/11102000.asp... Kokeile myös googlettamalla, josko löytyisi lisätietoa...

Olen pahoillani kun en osaa sen paremmin auttaa, mutta ajattelin, että anaalirauhasista voisi tässä olla kyse.

Neidin silmä on nyt lähes parantunut. Siellä oli pieni tulehdus ja nyt näyttäisi, että rähmiminen on lakannut ja neiti pitää silmäänsä auki eikä kiinni. :) eli silmätipat auttoivat, onneksi! Ja minulla on mukavia kynnenjälkiä käsissä ja jaloissa tippojen laittamisen jäljiltä. kuuria jatketaan vielä ensi viikon maanantaihin asti, että pöpö kuolee kunnolla. Seuraava operaatio olisikin hammaskiven poisto...

Paljon rapsuja pikku potilaalle! :)

kiitokset taas vastauksesta.. ensimmäistä kertaa olen sairaan kissan kanssa tekemisissä ja tietoa on vähän sekä epävarmuus päällä koko ajan.. jäi vaan epäilyttämää, kun kissasta ei otettu heti kaikkia kokeita ja en saanut muutenkaan tarkkoja vastauksia ell:ltä.. "se on ehkä kystiitti".."en tiedä tarkkaan mistä se ja se johtuu, voi johtua siitä ja siitä, kenties ehkä siitäkin" tjoo-o.. noh, pitää kysäistä tuotakin, että voisiko sellainen tulehdus olla mahdollinen.. ZzZ. Noh,mutta..
        kaunista kevättä sinne=) ja zemppiä hammaskiven poistoon=)

• Ruipelo
        sunflower kirjoitti:

kiitokset taas vastauksesta.. ensimmäistä kertaa olen sairaan kissan kanssa tekemisissä ja tietoa on vähän sekä epävarmuus päällä koko ajan.. jäi vaan epäilyttämää, kun kissasta ei otettu heti kaikkia kokeita ja en saanut muutenkaan tarkkoja vastauksia ell:ltä.. "se on ehkä kystiitti".."en tiedä tarkkaan mistä se ja se johtuu, voi johtua siitä ja siitä, kenties ehkä siitäkin" tjoo-o.. noh, pitää kysäistä tuotakin, että voisiko sellainen tulehdus olla mahdollinen.. ZzZ. Noh,mutta..
        kaunista kevättä sinne=) ja zemppiä hammaskiven poistoon=)

soittaa vaikka kissaklinikka Felinaan, jos siellä osaisivat konsultoida vaikka puhelimitse. netistä löytyy yhteystiedot. :)

Pidämme peukkuja, että vaiva selviää ja paranee pian! :) Sinulle myös mukavaa ja lämmintä kevättä! :)

• sunflower
        Ruipelo kirjoitti:

soittaa vaikka kissaklinikka Felinaan, jos siellä osaisivat konsultoida vaikka puhelimitse. netistä löytyy yhteystiedot. :)

Pidämme peukkuja, että vaiva selviää ja paranee pian! :) Sinulle myös mukavaa ja lämmintä kevättä! :)

pitääkin sinne pirauttaa, kiitos vinkistä=)

• Ruipelo
        sunflower kirjoitti:

pitääkin sinne pirauttaa, kiitos vinkistä=)

Toivottavasti kisun vaivat saadaan hoidettua ja kaikki mahdolliset otetaan huomioon. Kerrothan, jos Felinasta tulee infoa?? :) Tassutuksia!

• Mariaaww
        Ruipelo kirjoitti:

Toivottavasti kisun vaivat saadaan hoidettua ja kaikki mahdolliset otetaan huomioon. Kerrothan, jos Felinasta tulee infoa?? :) Tassutuksia!

Omalla kissallamme ns. rohisee kans keuhkot, ei mitenkään paljon mutta kuitenkin.. kissa myös yskii/aivastaa aika paljon ja joskus sillä tulee räkää nenästä kun yskii/aivastaa, en oikein osaa sanoa onko yskimistä vai aivastelua, vähän sekä että..

Pitäisiköhän kissan kanssa mennä eläinlääkäriin kun on tuota ''nuhaa'' ollut jo jonkun aikaa ?

• ..huolestunut

Hei ! Leikattu Ninnuni alkoi ensin nuolla alavatsaa ja nivusia. Karvat lähti. Kävin 1. eläinlääkärillä: totesi stressin aihettamaksi. 2 kk myöhemmin alavatsaan tuli kaksi "kivestä". Kävin 2. eläinlääkärillä; otettiin verikoe,: röntgenkuvat (myös keuhkoista) ja koepala "kiveksistä". Koepalan tulos oli, että oli rasvaa. Annettiin antibiottokuuri. Keuhkokuvissa näkyy "jotain" , jota nyt yritetään saada antibiooteilla pienenemään. Eivät osaa sanoa, mikä siellä on.
      Vähän arvelutta !!??!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe