Jos teen ulosottohakemusken huijarista. Hakemuksessa oli jokin kohta "tietoa ulosotettavan omaisuudesta" no tietoahan ei ole, mutta voisi olettaa että kaverilla on TV, kännykkä jne... jos nämä pistää listaan käykö ulosottaja katsomassa asian paikanpäällä, jos hänellä sattuisi olemaan LDC-taulutelvisio josta saisi kenties jossain panttilainaamosta tarvittavat ulosottorahat.
Itse en tiedä, mutta mielestäni jos sattuisi olemaan 1000e arvoinen telvisio niin kyllähän tuosta rahat saisi takasin...
Voiko ulosotto viedä tavaraa ?
18
5692
Vastaukset
- asia
Siinä tarkoitetaan kyllä jotain muuta kuin tavanomaista koti-irtainta. Mikäli velallisella on tavaraa, joka on niin arvokasta, että se kannattaa ulosmitata, niin tokihan se ulosmitataan. Huomiota tulee kuitenkin kiinnittää siihen, että ulosottomiehen on ensin myytävä (huutokaupattava) irtain. Tästä aiheutuu kuluja, jotka kuitataan ensin ja mikäli velalkojalle jäisi vain vähän tilitettävää, ulsomittausta ei saa suorittaa lainkaan, ns. turhan ulosmittauksen kielto.
- sakke.kl
ja varsinkin jos kytkykänny oli sitten uusin ja kallein malli ei oteta.Samoin jos kytkyllä ostanut vaikka soneralta tietokoneet ja tv:t niitä myöskään ei oteta.Minulla taulutv ja kannettava sekä pöytäkone puhelin kytkynä kun olen soneralle maksellut aina niin ei ole vaikuttanut luottotietojen menetyskään ostoihin.
vouti kävi ihailemassa vaan ei voi ottaa sillä jos vouti ottais tulisi niidenkin maksut tietenkin ulosottoon jolloin velka kasvaisi 4 kerta mitä vouti saisi niistä:=) - vjull
sakke.kl kirjoitti:
ja varsinkin jos kytkykänny oli sitten uusin ja kallein malli ei oteta.Samoin jos kytkyllä ostanut vaikka soneralta tietokoneet ja tv:t niitä myöskään ei oteta.Minulla taulutv ja kannettava sekä pöytäkone puhelin kytkynä kun olen soneralle maksellut aina niin ei ole vaikuttanut luottotietojen menetyskään ostoihin.
vouti kävi ihailemassa vaan ei voi ottaa sillä jos vouti ottais tulisi niidenkin maksut tietenkin ulosottoon jolloin velka kasvaisi 4 kerta mitä vouti saisi niistä:=)Silloin jos ulsomitataan osamaksulla ostettua tavaraa, realisoinnin jälkeen ensin tilitetään myyjälle tälle maksamatta olevat osamaksut ja loppu jää velkojille. Ulosottomies ei saa tehdä velalliselle lisää velkaa. Sen vuoksi osamaksulla ostettujen tavaroiden ulosmittaus useinkaan ei ole kannattavaa, jollei niistä ole maksettu jo suurinta osaa.
- Auto osamaksulla
vjull kirjoitti:
Silloin jos ulsomitataan osamaksulla ostettua tavaraa, realisoinnin jälkeen ensin tilitetään myyjälle tälle maksamatta olevat osamaksut ja loppu jää velkojille. Ulosottomies ei saa tehdä velalliselle lisää velkaa. Sen vuoksi osamaksulla ostettujen tavaroiden ulosmittaus useinkaan ei ole kannattavaa, jollei niistä ole maksettu jo suurinta osaa.
Jos sinulla on osamaksulla ostettu auto,niin kyllä se haetaan pois,ellei maksuja tule.
- rpit
Auto osamaksulla kirjoitti:
Jos sinulla on osamaksulla ostettu auto,niin kyllä se haetaan pois,ellei maksuja tule.
kyllä, sen nimittäin haettaa se automyyjä. Siis aivan eri asia kuin normaali ulosotto
- vjut
rpit kirjoitti:
kyllä, sen nimittäin haettaa se automyyjä. Siis aivan eri asia kuin normaali ulosotto
Toki myyjä hakee autonsa pois, jos en lyhennyksiä maksa. Tarkoitinkin kirjoituksessani sitä, että vaikka olisin kyennyt hoitamaan kyseisen auton osamaksut ajallaan, mutta minulla on muita velkoja ulosotossa, ulosottomies voi viedä myös osamaksulla ostetun auton, vaikka sitä ei olisi kokonaan maksettu.
- velka
Auto osamaksulla kirjoitti:
minulla on melko uusi auto -auto on vielä rahoitusyhtiön omistama ja velkaa on jos joudun ulosottoon niin voiko autooni u-mies kadota
- empämäätiiä
Miten jos olen ostanut esim. playstation 3:n hintaan vaikka 150e, jos häneltä sattuisi löytyämään kyseinen kapistus jota hän kauppasi, voisinko ulosottohakemukseen pistää, että tämä kävisi "velasta" kuitenkin helpompi jos saisi vaikka sen ps3 jolla on se arvo, mitä jäädä odottamaan onnettomana 150e jota tuskin koskaan saisin...
- mk
Ei voi.. mulla on velkaa 10 000 ja omistan mökin yhdessä veljieni kanssa joilla kaikilla muilla on myös ulosotto velkaa, ulosotto mies sanoi että ei kajoa velkaan koska meidän velkaosuus on niin pieni ja tulee ulosmittauksessa liikaa kuluja ja mökki niin korvessa ettei sitä kukaan osta joten pitäkää mökkinne. Vaikka mökki on ihan hyvässä kunnossa. Auto saa olla kunhan ei ole mitään miljoonan autoa ja auto n 10v vanha ja riippuen hinnasta, muutaman tonnin autoa ei vie koska sekiin maksaa valtiolle eikä ulosmittauksesta jää mitään käteen. Mulla on auto 8000e ja velka 10 000e ja eivät ota autoo koska jäisivät tappiolle.
Ja toisekseen ulosotto mies ei saa astua ovesta ilman poliisia tai pamautan vasaralla varpaille. Ja milläpä ulosottomies todistaa että jos sanon jostain taulutelvisiosta että ei oo mun vaan lainassa niin ei saa sitä viedä.
- H20-hop
"jos teen ulosottohakemusken"
Voi luoja, mitä pellejä täällä taas ajatuksiaan viljelee. Et sinä mitään ulosottohakemusta tee, vaan riitautat saatavasi oikeuteen. Siellä sitten päätellään se, onko velka riidaton vai riidelläänkö siitä ja sen perusteella syntyy oikeus perintään. Jos perintä ei onnistu, voi saatavan siirtää ulosottoon. Kaiken kaikkiaan prosessi on hyvin pitkä ja kallis. Sinä maksat kulut oikeudelle ja yrität niitä sitten periä velalliselta, lycka till vaan. - kone pois
Saako tähän rehellisen oikean vastauksen? mitä teen,kun ostin kaivinkoneen hinta
20000eur kauppakirjassa on maininta,että tavara on myyjän omaisuutta niin kauvan
kunnes se on kokonaan maksettu.ulosotto mies puuttui asiaan olin maksanut koneesta tähän mennessä 10000eur.voiko ulosottomies ottaa koneen pois ja olen vielä vaikeasti liikunta rajoitteinen.jostain olen lukenut,että liikuntarajoitteisella on joitain etuuksia ulosotto tapauksissa.- oubspuprst
Vaihtoehdot_
1. Maksat voudille etkä myyjälle sen puuttuvan kymppitonnin ja kone on sinun
2. Vouti myy koneen ja saat kymppitonnisi päältä pois
Ykkönen on tedennäköisempi koska olet tehnyt osamaksusopimuksen. Puhelin käteen ja juttelemaan voudin kanssa - 9+6
Onko se ulosotossa oleva velka kaivinkoneesta vai joku muu velka?
- ölvflfv
Se liikuntarajoite. Jos tarvit autoa että pääset kauppaan ja asioille, etkä vammasi takia kykene polkupyörällä ajamaan, niin sillon vouti ei vie autoa. Vaikka olisi vähän kalliimpi. Mut kaivinkoneella K-kauppaan, hehe. Jos se on työväline ja saat tehtyä sillä rahaa riittävästi, että uolosotto kuittaantuu, niin saatat saada pitää koneen.
- perustietoa
Nim. "kone pois" on ilmeisesti ostanut kaivinkoneen osamaksukaupalla omistuksenpidätysehdoin (= myyjällä säilyy omistusoikeus esineeseen, kunnes se on kokonaan maksettu). Ja ilmeisesti sitten on käynyt niin, että osamaksueriä on jäänyt rästiin.
Vaikka omistusoikeus on myyjällä, myyjä ei saa omin päin hakea (osittain) maksamatonta tavaraa takaisin itselleen, vaan hän tarvitsee takaisinottoon virka-apua uo-mieheltä. Uo-mies sitten ottaa tavaran takaisin ja tekee tilityksen myyjän ja ostajan saatavista/veloista ko. osamaksukaupassa.
Kyseessä ei siis ole ulosotto, eikä virka-apuun takaisinotossa tarvita oikeuden päätöstä. Sovellettavat säännökset ovat osamaksukauppalaissa (jos molemmat osapuolet ovat joko elinkeinonharjoittajia tai yksityishenkilöitä) ja kuluttajansuojalain 7 luvussa (jos myyjä on elinkeinonharjoittaja ja ostaja kuluttaja).
- kone pois
niin ulosottomies otti koneen ulosottoon,mitä myyjä ei ollut vaatinut myyjällä oli omistusoikeus sopimukseen allekirjoitettuna,että kunnes kone on kokonaan maksettu niin sitten siirtyy omistus ostajalle.maksuerät olivat kunnossa.
ulosottomies mittas koneen ulosottoon ei kysynyt ostajalta yhtään mitään oletti,että kone on ostajan ja,kun ostajalla on muitakin velkoja ulosotossa.
nyt sitten ostajaa vaaditaan oikeuteen,mikä mielestäni ei ole oikein.- oubspuprst
Ahaa, kyse oli siis ostajan eikä myyjän veloista.
No, ensinnäkin jätettiinkä kone ulosotettuna velaiilisen haltuun? Työkoneiden kanssa tämä on yleinen käytntö ja tarkoituksena motivoida velallista tekemään töitä ja tienaamaan sillä koneella. Tienesteillä tietysti pitää maksaa velkoja(kin)
Jos vouti taas tosiaan vei kolmannen osapuolen koneen omaan varastoonsa myyntiä varten niin hämminkiä on tiedossa alkaen siitä kuka maksaa siirto- ja varastoinikulut. Lopputulosta ei kukaan täällä osaa arvioda.
- ulosotossa myös ollu
Mulla oli noin 30000e ulosotossa. Vouti tyytyy yleensä kerran kuussa tulevaan suoritukseen työnantajalta. Kerran satuin olemaan pari viikkoo lomautettuna ja soitin tästä voudille ja ilmoitin että työkkäreitä tulossa voin 250€. Totesi että ei hän sitten siihen kajoa. Kaikkein paras on että olet itse aktiivinen ja halukas maksamaan ulosottos ja että Voutikin huomaa sen.
Silloin helpompi toimia niissäkin tapauksissa että sulla on myytävää rahanarvoistaa mistä vouti on tietoinen. Jos kallisarvoista tavaraa olet myymässä(mökkiä, osaketta josta omistusosuus ei 100%) Tällöin voudilla ei ole syytä epäillä ettet kuseta kun luottamus on saavutettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433384Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan162575Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762496Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811720- 861385
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541070SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs69966- 74925
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.26751Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4704