Kenkien liukuesteet..

Ärrieri

18

1524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nastoitettu yksi pari talvikenkiä. Liukkailla keleillä käytän just niitä kenkiä. Miehelläni on lisäksi vielä hieman heppoisemmat kuin linkkisi liukuesteet toisille jalkineille.
      Tyytyväisiä olemme molemmat olleet, joskaan se vahinko ei tietty ole kokonaan pois suljettu, mutta antaa paremman turvan.

      • Ärrieri

        kenkiä nastottaa,olis kätevämpi jos vois lähteä millä tahansa kengillä kävelylle.
        Taidan nyt tilata nuo linkin liukuesteet,sen verran jyrkkä alamäki on lenkille lähdettäessä et ihme kun ei siinä ole koskaan vielä kaatunut.Läheltä-piti-tilanteita kylläkin.
        Eihän se varmaa ole ettei niillä kaadu mutta jospa ne vähän auttaisi.


      • Ärrieri kirjoitti:

        kenkiä nastottaa,olis kätevämpi jos vois lähteä millä tahansa kengillä kävelylle.
        Taidan nyt tilata nuo linkin liukuesteet,sen verran jyrkkä alamäki on lenkille lähdettäessä et ihme kun ei siinä ole koskaan vielä kaatunut.Läheltä-piti-tilanteita kylläkin.
        Eihän se varmaa ole ettei niillä kaadu mutta jospa ne vähän auttaisi.

        Turkulaisille ilmainen nastoitus ja me myös veimme ne vanhat popot nastoitettaviksi. En minäkään niiden kanssa kaupungille lähde;)) Mutta kaupungin ulkopuolella ihan OK. Viimevuonna taisi olla mulla parikertaa jaloissa, toinen oli Ruissalossa vietettävä talvirieha (lumesta ei juurikaan tietoa, liukkaudesta kyllä).
        Ja se toinen kerta mulla oli ne kintuissa Rymättylässä.


      • 6+9
        umalehtinen kirjoitti:

        Turkulaisille ilmainen nastoitus ja me myös veimme ne vanhat popot nastoitettaviksi. En minäkään niiden kanssa kaupungille lähde;)) Mutta kaupungin ulkopuolella ihan OK. Viimevuonna taisi olla mulla parikertaa jaloissa, toinen oli Ruissalossa vietettävä talvirieha (lumesta ei juurikaan tietoa, liukkaudesta kyllä).
        Ja se toinen kerta mulla oli ne kintuissa Rymättylässä.

        Niitä voisi käyttää myös koiria ulkoiluttaessa.


      • umalehtinen
        6+9 kirjoitti:

        Niitä voisi käyttää myös koiria ulkoiluttaessa.

        käytetäänkin liukkailla keleillä mieheni jaloissa, joskin hän käyttää omia kenkiään;)


      • eu ymmärrä
        umalehtinen kirjoitti:

        käytetäänkin liukkailla keleillä mieheni jaloissa, joskin hän käyttää omia kenkiään;)

        "käytetäänkin liukkailla keleillä mieheni jaloissa, joskin hän käyttää omia kenkiään;) "

        Voisitko suomentaa tuon viestisi.

        Kenen kenkiä sinä sitten käytät koiralenkeillä, kun miehesi käyttää omia kenkiään - voisitko vähän selventää, tuo lauseesi ei todellakaan ole ymmärrettävää tekstiä.


      • eu ymmärrä kirjoitti:

        "käytetäänkin liukkailla keleillä mieheni jaloissa, joskin hän käyttää omia kenkiään;) "

        Voisitko suomentaa tuon viestisi.

        Kenen kenkiä sinä sitten käytät koiralenkeillä, kun miehesi käyttää omia kenkiään - voisitko vähän selventää, tuo lauseesi ei todellakaan ole ymmärrettävää tekstiä.

        :-DD


      • Kuitenkin

        näytti ihan sikakalliilta ja huonoilta. Eihän tuossa näyttänyt olevan nastojakaan kuin kantapäälle, silti hintaa 25;- . Kitupiikkikaupasta(=saiturinpörssi) myydään 5 eurolla Otso-nimisiä joissa on reilusti nastoja koko alalle. Joten sisältäneekö tuo sitten kultaiset nastat tmv?


      • 1+12
        eu ymmärrä kirjoitti:

        "käytetäänkin liukkailla keleillä mieheni jaloissa, joskin hän käyttää omia kenkiään;) "

        Voisitko suomentaa tuon viestisi.

        Kenen kenkiä sinä sitten käytät koiralenkeillä, kun miehesi käyttää omia kenkiään - voisitko vähän selventää, tuo lauseesi ei todellakaan ole ymmärrettävää tekstiä.

        Häh!
        Typerä kyssäri, eihän ummukka koiraa kuljeta, ei yksin eikä yhdessä.


    • Ei ole,enkä tiedä kaveripiiristäkään kellään olevan.
      Minulla on jo jokusen vuoden ollut käytössä yhdestä halpiskaupasta ostetut muutaman euron,ja tosi hyvät olleet.Helppo ottaa pois ja mahtuu tarvittaessa taskuunkin.Nyt rupee jo olemaan hiukan tylsät.Mutta honkkarissa näin samanlaiselta näyttävät,jotka todennäköisesti ostan.Ja hintakin oli tosi halpa.

      • Ärrieri

        kiinnitys-jutut niissä siun liukuesteissä on?Meneekö ne koko kengän pituudelta?
        Mie olen noita katellu ja vertaillu nyt ja luulen että semmonen koko kengän pituinen liukueste voisi olla parempi?


      • Ärrieri kirjoitti:

        kiinnitys-jutut niissä siun liukuesteissä on?Meneekö ne koko kengän pituudelta?
        Mie olen noita katellu ja vertaillu nyt ja luulen että semmonen koko kengän pituinen liukueste voisi olla parempi?

        Yritetään ainakin kuvailla :)

        Kengän kärjestä vedetään (päälle jää siis kumia)pohjan alta ylös n.kantapään kohdalle.Eli menee koko kengän pituuden.Ja olen ollut tyytyväinen,kun noit meijän pikkuteillä on surffailtu,jotka on tiettyyn aikaan välillä ihan jääpeiliä :(
        Yhdellä kaverilla oli aikoinaan sellaiset,jotka tuli vain kantapään alle,ja sanoi niiden olevan huonot.
        Minusta jo pelkkä ajatus kuulotaa huonolta.Tai sitten tuskin osaisin sellaisilla oikeaoppisesti teputella.


      • Ärrieri
        molossi kirjoitti:

        Yritetään ainakin kuvailla :)

        Kengän kärjestä vedetään (päälle jää siis kumia)pohjan alta ylös n.kantapään kohdalle.Eli menee koko kengän pituuden.Ja olen ollut tyytyväinen,kun noit meijän pikkuteillä on surffailtu,jotka on tiettyyn aikaan välillä ihan jääpeiliä :(
        Yhdellä kaverilla oli aikoinaan sellaiset,jotka tuli vain kantapään alle,ja sanoi niiden olevan huonot.
        Minusta jo pelkkä ajatus kuulotaa huonolta.Tai sitten tuskin osaisin sellaisilla oikeaoppisesti teputella.

        kuvissa näytä kovin tehokkailta nuo pelkästään kantapäissä olevat "jarrut".Ei ne varmaan ainakaan peilijäällä alamäessä auta kun kaksi karvanaamaa kiskoo vauhtia :)


    • Jere-lahti

      Mutta esim eilen `sattuneesta` syystä voisivat olla joskus näköjään tarpeen... :D

    • nuori 57v

      Meillä on isovanhemmille ( 80v) ja heidän vanhemmilleen 99v hommattu noit liukumis esteit

      • Ärrieri

        sitten varmaan tuttuja tv:stä..meinaan se valiojugurtti-mainos...
        No jos sattuu liukastumaan niin eiköhän se rikkipoikkikatki-mennyt jalka ole yhtä kipeä kaikille ikään katsomatta.


    • numerointiAIVANpielessä

      Itse ostin Halpahallista, olikohan Otso-merkkiset, pitkä kuminen läpyskä jossa nastoja etu-ja takaosassa, kannan takana mukava läppä josta hyvä vetää kengän päälle ja pois. Jotai 6,90 e maksoivat. Koko on 44-46,5 eikä YHTÄÄN iso itselleni, mulla jalka 39 kokoa, ja vaelluskenkä jonka päälle ne vedän, niin on just saman mittainen kuin se systeemi. Mies oli käyttänyt JUST samankokoisia aiemmin, venyttänyt 46-numeroisen talvikenkänsä päälle, niin mitä arvelet, kestikö kauan! Oli ne kumirenksut katkeillu ihan poikki, vaivaisesti enää pysyi mun kengissä sitte, äh, menin ostaan uudet, ja niitä ei ukko enää hajota! :)

      Elikkä, jos MIES ostaa itselleen vastaavat, niin OTTAKAA HUOMIOON: jos teidän jalan koko on luokkaa 44- ja ylöspäin, niin saa olla liukueteet kokoa 50-56 ! Eli ostaessasi yritä mitata kengän ulkomittaa samalla, ne menee NÄKÖKOOLTA yks-yhteen, siis ei juuri saa paljoa venyttää, tai räks vaan käy...

      Kaupan s-koko ei käy kuin pienen lapsen kenkään.

    • pitopiikki

      6e tokmannilta muoviset nastajutut jotka veretään kenkien pohjiin, hyvin pysyvät ja pitävät

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe