Siivouspalvelujen laatu

siivousliina

Päätettiin perhessä helpottaa arkea ostamalla siivouspalvelua. Olemme kokeilleet sekä osuuskuntamuotoista palvelua että yksityistä yrittäjää. Molemmissa tapauksissa alku on ollut ok, alkukartoitukset ja sopimukset tehty -molemmissa tapauksissa myös parin ensimmäisen kerran jälkeen työn laatu on ollut ok. Mutta jatkot eivät olekaan sujuneet yhtä luonnikkaasti. Tuntuu siltä, että jossain vaiheessa siivoojat eivät jaksakaan enää skarpata ja jälki sitä myöten hutiloiduksi. Molemmissa tapauksissa yrittäjien aika-arvio siitä, mikä aika menee huushollimme kotisiivoukseen, on ollut sama, 4 tuntia. On myös kirjattu sopimukseen, mitä tuossa ajassa ehtii tekemään. Täytyy sanoa, että olen ollut pettynyt. Jos itse siivoan taloa 4 tuntia, saan varmasti parempaa jälkeä aikaiseksi. Ja jos itse siivoaisin jollekin toiselle, en varmasti kehtaisi jättää jälkiäni samaan kuntoon kuin meillä työtä tehneet ammattilaiset. Olemme myös itse pitäneet huolen siitä, että siivoojat ovat päässeet tekemään ne , mitä sopimuksessa on sovittu, eli esim. kaikki tavarat on raikottu pois pinnoilta. Enkä ole mikään nipo. Esim. viimeisimmän siivouksen jälkeen vessan peili oli likainen, wc-allasta ei oltu pesty reunan alta, liesi oli likainen ja kylppäri pesemättä. Roskat oli viety. Olkoonkin, että siivouksesta saa kotitalousvähennyksen, odottaisin sillä hinnalla parempaa työn laatua. Olen tietysti antanut palautteet siivousyrittäjille, mutta tämän kirjoituksen kautta haluaisin kuulla teidän muiden kokemuksia. Mistä niitä hyviä, ammattitaitoisia siivoojia saa.

9

2185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunnollinen

Onko ongelma se, että siivousaika on liian lyhyt. Jos nostaisit siivousaikaa puoli tuntia tai tunnin lisää. Jos töitä on oikein paljon mitoitettu ja on esim. vähän hitaampi siivooja niin jos hän ei ehdi tekemään kaikkea. Tietenkin siivoojia on monenlaisia. Toiset ovat huolimattomia ja toiset ovat tunnollisia. Itse siivoan tunnollisesti, kun menen kotisiivoojana siivoamaan jonkun kotiin. Minä en voi tehdä hutiloimalla töitä vaan teen töitä hyvin tarkasti ja tunnollisesti. Tunnustan kyllä sen, että olen hitaampi siivooja, mutta jälkeni on tosi hyvää. Työnantajakin voi olla sellainen henkilö, joka vaatii työntekijää nopeampaa siivota ja on vihainen, jos tulee enempi tuntia. Voi sanoa alaiselle, että siivous ei saa maksaa oikein paljon asiakkaalle. Itse kävin joskus katsomassa siivouspaikkaa, mutta se ei ollut kotisiivousta, niin hän sanoi minulle, että hän katsoo kahta muuta siivouspaikkaa hakevaa, kun minä olen niin hidas ja ei viitsi laskuttaa liikaa asiakkaalta. Otappa selvää, mikä on ongelman syy.

• Anonyymi

Sinun kaltaisen siistijän minä haluaisin.

• moppaajatar

olen minäkin. Sanoin joku päivä sitten, kun menin iltakurssille kiireissäni, että olinpa ripeä 7 tunnin paikka kahdeksaan tuntiin. Katsoivat toiset yrittäjät vähän pitkään.

Minä siis ratkaisin asian näin, että koska en jaksa enkä tahdo pitää yllä "tappotahtia", niin arvioin siivouskohteen asiakkaan kanssa ja mitä hän haluaa minun tekevän ja missä ajassa - niin teen rauhassa ja tunnollisesti ( en laiskottele) puolesta tunnista, joskus kahteenkin tuntiin yli ajan.

Tiedän, ettei ole kovin ammattimaista ja aika on pois minun omasta vapaastani, mutta tällä hetkellä kuitenkin näin.

Toisaalta taas minä en ala millekkään semmosten asiakkaiden kanssa, että 150 neliöö ja aikaa 2-3 tuntia.

• Siisti koti

Minkä siivouksen olet ostanut? Siivouksesta tehdään arvio ja sopimus.
      Mitä olette sopineet työtehtävistä?
      Esim. ylläpitosiivouksessa ei pestä liettä, vain pyyhkäisy, siis siistiminen, ei pesua.
      Wc- altaat puhdistetaan päällisin puolin, siis siistitään, ellei toisin ole sovittu ja varattu aikaa perusteelliseen puhdistukseen.
      Ylläpitosiivous on arkipäivään liittyvä siistiminen, siis pidetään suuret villakoirat kurissa ja koti terveellsisesti asumiskelpoisena.
      Ylläpitosiivous voidaan suorittaa hyvin, jos säänöllisesti tehdään myös suursiivous, eikä päästetä paikkoja pinttymään.
      Ylläpitosiivouksen tarkoitus ei ole koluta joka koloa, johon ei aikakaan riittäisi, jos on sovittu vain ylläpitosiivous.
      Suursiivous taas on isompi siivous ja vie aikaa enemmän kuin ylläpito.
      Suursiivouksessa käytetään vettä ja aineita enemmän, sekä pestään ne kohdat joita ei tehdä ylläpitosiivouksessa.
      Asia on eri jos sovitaan lisätöinä niinsanottu parempi siivous ja varataan aikaa riitävästi.
      Kannattaa pyytää kirjallisena palvelusuunnitelma, jossa tarkasti kirjataan joka työtehtävä. Ei riitä että siinä lukee wc-istuimen pesu, vaan siinä pitää olla merkintä niiden reunojen pesusta, koska jos oikein ymmärrän tarkoitat reinoilla istuimen sisäosaa.
      Voisi luulla että ne luonnollisesti puhdistetaan, mutta kodeissa on paljon muitakin koloja ja reunoja joista voisi sanoa ettei siivoja ole pudistanut niitä, jos asiasta ei ole todella tarkkaa suunnitelmaa tehty.
      Jos reunoilla tarkoitat istuinrenkaita, ne kyllä siistitään ylläpitosiivouksessa.

• Anonyymi

Seuraavaa sopimusta tehdessäni tiedänkin kysyä, siivotaanko vai siistitäänkö tämän sopimuksen perusteella.

• sdglasd12

Jos olette kotkalaisia voitte pettyä EMUS siivouspalveluun. Äitini kuoltua suorittivat loppusiivouksen mutta perunkirjoitusta varten eivät suostu laittamaan laskua ja sitä on jo odoteltu useampi viikko. Soitettaessa sanovat, että asiasta on kyllä keskusteltu ja silleen se jää. Tuomari ihmettelee ja minua kiukuttaa. Tuntuu kiusanteolta.

• älä maksa ollenkaan

No onhan kumma firma, etteivät halua rahojaan. Unohda koko juttu. Kuolinpesän laskuja voi kyllä maksaa myöhemminkin, sehän on verotusasia.

• Anonyymi

Samanlainen kokemus. Sopimuksen teko kyllä sujuu ylenpalttisen kohteliaissa merkeissä ja siivousjälki on vähän aikaa ihan ok. Sitten lipsutaan sovitusta aloitusajasta, sovitut siistjät eivät tulekaan ja siivoustulos on mitä on. Kyllä minä iäkäs ihminen kykenen itsekin keskilattian imuroimaan. Kumartelua ja kurkoitusta vaativat paikat ovat syy siivouspalvelun tilaamiseen, mutta siihen ei apua tule.

• Anonyymi

Osuuskunta on tarjonnut hyviä ja suurimmaksi osaksi erittäin ala- arvoista työnsuorittajaa. Olin aikoinaan eräällä osk.lla siivoojana ja totesin etten jaksa enää toisten kohelluksia käydä paikkaamassa. Pystymetsästä otettuja " ammattilaisia". Voi hyvän tähden. Pomo täys aasi, ei osannut edes välineitä ostaa vaikka ois kuvan kanssa mennyt tukkuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3880
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2037
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      548
      1641
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1308
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1028
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      808
    Aihe