Avioparin haastattelu?

Nigerialaisen vaimo

Heippa, kysymys kaikille jotka jo käyneet tässä poliisin haastattelussa miehen mahdollisen oleskeluluvan vuoksi.

Eli minkälaisia kysymyksiä poliisi esittää? Montako?

Joku sanoi että voivat kysyä JOPA seksielämästämme! :O:O Eikös se mene jo vähän liian pitkälle!?

Meillä on nyt tulossa se haastattelu ja kysyn siksi vähän nyt jo asian kokeneilta.

Onko haastattelussa läsnä yksi poliisi?

Ja kuinka pian tuosta haastattelusta se oleskelulupa sitten tulee? Kuinka pitkäksi aikaa?

Paljon tuli kysymyksiä mutat toivon että joku asiallinen vastaisi ja kertoisi asiasta.

Rasismit ja mollaajat ÄLKÄÄ vaivautuko!

Iso kiitos vastanneille etukäteen!

P.S. Olemme olleet vasta 4kk naimisissa jos se nyt tähän mitään vaikuttaa. ??

8

884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EI lumeliitoille

      Mikäli homma on rehellisellä pohjalla ei siinä tarvita mitään esivalmisteluja niinkuin lumeliitoissa, joissa etukäteen suunnitellaan mistä puhutaan ja mitä puhutaan lumepareilta oleskeluoikeudet pois se on oikein...

      • Nigerialaisen vaimo

        Sanonutkaan että tarvitsisin esivalmisteluja, en todellakaan tarvitse.

        Kysyin vaan että millainen haastattelu on yleensäkkin.

        Olemme kristittyjä kumpikin ja arvostamme avioliittoa niin paljon ettei mentäisi naimisiin todellakaan pelkän oleskeluluvan takia. Avioliittoon mennessä tarvitaan myös rakkautta..


      • sivusta seuraava
        Nigerialaisen vaimo kirjoitti:

        Sanonutkaan että tarvitsisin esivalmisteluja, en todellakaan tarvitse.

        Kysyin vaan että millainen haastattelu on yleensäkkin.

        Olemme kristittyjä kumpikin ja arvostamme avioliittoa niin paljon ettei mentäisi naimisiin todellakaan pelkän oleskeluluvan takia. Avioliittoon mennessä tarvitaan myös rakkautta..

        Minuakin vähän kiinnostaa tämä aihepiiri. Olen kristitty enkä harrasta seksiä poikaystäväni/kihlattuni kanssa ennen avioliittoa. Kyse on kristillisestä periaatteesta ja vapaaehtoisesta valinnastamme noudattaa Jumalan tahtoa. Miten tällaiseen suhtaudutaan? Olisi aika kummallista, jos meitä epäiltäisiin lumeliiton solmijoiksi. Seurustelumme on julkista, käymme kirkossamme säännöllisesti ja kaikki ystävämmekin elävät samalla tavalla. Onko viranomainen päättänyt, että oikea suhde voi olla vain seksisuhde?


      • valmistautukaa
        sivusta seuraava kirjoitti:

        Minuakin vähän kiinnostaa tämä aihepiiri. Olen kristitty enkä harrasta seksiä poikaystäväni/kihlattuni kanssa ennen avioliittoa. Kyse on kristillisestä periaatteesta ja vapaaehtoisesta valinnastamme noudattaa Jumalan tahtoa. Miten tällaiseen suhtaudutaan? Olisi aika kummallista, jos meitä epäiltäisiin lumeliiton solmijoiksi. Seurustelumme on julkista, käymme kirkossamme säännöllisesti ja kaikki ystävämmekin elävät samalla tavalla. Onko viranomainen päättänyt, että oikea suhde voi olla vain seksisuhde?

        Juuri seksisuhteena alkanutta suhdetta ulkomaalaisen kanssa poliisi pitää normaalina. Olin muutama vuosi sitten mieheni kanssa kyseisessä haastattelussa, kumpikin eri huoneessa yhden poliisin kanssa. Haastattelussa käydään läpi samat kysymykset kuin jo täytetyssä oleskelulupahakemuksessa, maahanmuuttoviraston. Stoori on tietysti oltava sama. Me olimme seurustelleet vuoden ennen avioitumista, emmekä olleet tavanneet kaatokännissä diskossa, kuten oletetaan. Olimme juuri muuttaneet yhdessä 200 kilometrin päähän kotikaupungistamme ja 2 kuukautta ulkomaalaisviraston käsiteltyä poliisin haastattelupapereita ulkomaalaisviraston joku työntekijä päätti meitä näkemättä liittomme lumeliitoksi... Kun menimme poliisilatokselle saamaan oleskeluluvan leiman passiin, mieheni otettiinkin "sisään" ja parin päivän päästä vietiin parin poliisin saattama omaan maahansa. Poliisisedät viettivät siellä kivan loman lämpimässä, paikan kalleimmassa hotellissa, 300 euroa yö ja olivat siellä viikon... Eli jos et paukahda paksuksi heti seurustelun alkumetreillä, sitä ei pidetä normaalina. Näin sen itse olen kokenut. Pari vuotta kesti kun sain miehen takisin Suomeen, nyt meillä on tehty ne kaksi lasta, joita suunnittelimme silloin aikoinaan...


    • afromama

      samat kysymykset kun tuossa OLE2 lomakkeessa, lisäksi vielä tulevaisuuden suunnitelmista, toimeentulosta, yhteisistä harrastuksista...mitä nyt yleensäkin kuuluu parisuhteeseen.

      haastattelussa on 1 poliisi jonka lisäksi voit halutessasi saada todistajaksi toisen poliisin.

      ensimmäinen oleskelulupa myönnetään max. 1 vuodeksi... perhesiteen nojalla prosessi kestää n. 6kk.. (itse lähetin myös kiirehtimispyynnön (raskaus!), mutta ei vaikuttanut asiaan paljo pa*kaakaan)

      tuo naimisissaoloaika ei niinkään paljoa vaikuta. enempi se kuinka kauan ootta ollu yhdessä ennen avioliittoa ja kuinka kauan olette asuneet yhdessä toisen kotimaassa ym. paljon vaikuttaa myös se että onko kyseessä ensimmäinen vai toinen..vai kolmas avioliitto. luonnollisesti helpompaa jos ensimmäinen avioliitto.

      no tuo seksielämä on vähän pelottelua. ainakaan multa ei kysytty. huomaa että sekä sinä että miehesi haastatellaan.

      miehen haastattelussa miehen tulee täyttää OLE2 lomakke, yksin ilman sinun apuasi... tämätarkoittaaettämiehesi tulee tietää sosiaaliturvatunnuksesi...ym. tiedot.

      nm. oma mies kävi haastattelussa nigeriassa suomen suurlähetystössä

      • kommentoin :)

        Eikä varmaan osaisi tarkastamatta laittaa sotuani papereihin. Ollaankohan me oltu lumeliitossa jo viisitoista vuotta? Onneksi meidän ei tarvitse noita läpikäydä, ei olisi varmaan tullut lupaakaan. Nimittäin, eipä löydy tarkkoja päivämääriä milloin on tavattu, vuosiluku ehkä vuoden tarkkuudella muistettaisiin.


      • Nigerialaisen vaimo
        kommentoin :) kirjoitti:

        Eikä varmaan osaisi tarkastamatta laittaa sotuani papereihin. Ollaankohan me oltu lumeliitossa jo viisitoista vuotta? Onneksi meidän ei tarvitse noita läpikäydä, ei olisi varmaan tullut lupaakaan. Nimittäin, eipä löydy tarkkoja päivämääriä milloin on tavattu, vuosiluku ehkä vuoden tarkkuudella muistettaisiin.

        Juu, haastattelussa tuli käytyä nyt sitten ja 1 1/2 tuntia siinä kummaltakin vierähti. Hyvin me toistemme asiat tiedettiin mutta kuukaudella heitti miehen kertomus siitä että koska ollaan tavattu. No, tuskimpa sitä kaikkee voi muistaa niin tarkkaan ja päivälleen. Nyt sitten vaan odotellaan ja jos mies ei saa lupaa, menen hänen mukanaan takaisin Belgiaan jossa hän jatkaa opintojaan.


      • Nigerialaisen vaimo

        Ei mun mies joutunut mitään OLE2 lomaketta täyttelemään. Eikä varmaankaan muistaisi mun hetun loppua. Syntymäpäivän ja vuoden kyllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1478
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe