Tarvikkeiden hinnat

18+6

Olen tekemässä ulkosaunaan uutta piippua, johon tulee kaksi puolen kiven hormia. Nyt olen tossa käynyt kyselemässä tiilien ja laastien hintoja. Edullisimmat oli reikätiili257x123x57mm 0,85€/kpl, täystiili 0,94€/kpl ja laastit muurauslaasti 100/600 5,15€/25kg ja tulenkestävä muurauslaasti 26,90€/25kg. Onko arvokkaita vai kannattaako maksaa? Tietysti jos jollain on tietoa mistä saisi edullisemmin niin senkin otan auliisti tiedon vastaan, niin ja Satakunnasta päin. Teen 5m piipun eli tiiliä menee n.450kpl ja laasteja tulenkestävää n.240kg ja 100/600 n.400kg.

10

1555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puunenä

Hinnat on ihan ok!
      Kun teet tulenkestävällä muurauslaastilla hormia, niin muista voidella tiilet hyvin ettei vuoda! 8-)
      Kauppiaalle on kyllä odotettavissa orastava stondis kun saa myyrä 10 pussia tulenkestävää, tarkista sitte ettei ne ole vanhoja, eli alle vuoden maannut varastos.
      Onnea hormiprojektiin!

• 3+7

Ajattelin ittekki et eikö ton voisi muurata kokonaan reikätiilestä ja tavallisella muurauslaastilla 100/600 ?? Sauna luultavasti vain kesäkäytössä...

• asdgfg
        3+7 kirjoitti:

Ajattelin ittekki et eikö ton voisi muurata kokonaan reikätiilestä ja tavallisella muurauslaastilla 100/600 ?? Sauna luultavasti vain kesäkäytössä...

törkeen kalliita..ite myyn molemmat tiilet 0,65e ja 100/600 3,75e ja tk ml 21,95..ja pidän kauppaa alle 3000 kylässä

• mä sitten huomenna

tulenkestävää muuraus laastia. muuraat koko piipun reikätiilellä ja 100/600:lla muurauslaastilla.
      tiilien ja laastien hinnat on näköjään kovat. täällä pirkanmaalla maksaa kapee reikätiili 60-65 senttiä,
      laasti 4.50€ säkki. kyllä nyt yritetään rosvota urakalla. muuraatko itse piipun? jos otat siihen ammattilaisen,
      jolla on suhteet kunnossa kauppiaaseen niin säästät tarvikkeissa huimasti. melkein muuraustyön hinnan.

• 1muurari

Hei.
      Mitä ihmettä teet tulilaastilla?

• 5+12

Eli en muuraa itse, onneksi. Tarkoitus olisi appivaari saada houkuteltua talkoisiin, omaa 30v rakennuskokemusta :) Ajattelin vaan itte hommailla tarvikkeet. Sitähän juuri tässä kyselinkin, että millaisia tarvikkeita tarvitsen. Jostain vain kattelin et sisäosa piipusta tulisi tehdä täystiilestä ja tulilaastilla.

• puunenä
        5+12 kirjoitti:

Eli en muuraa itse, onneksi. Tarkoitus olisi appivaari saada houkuteltua talkoisiin, omaa 30v rakennuskokemusta :) Ajattelin vaan itte hommailla tarvikkeet. Sitähän juuri tässä kyselinkin, että millaisia tarvikkeita tarvitsen. Jostain vain kattelin et sisäosa piipusta tulisi tehdä täystiilestä ja tulilaastilla.

ihan oikeassa, kyllä ne pitää tehdä tehdä täystiilestä ja EHDOTTOMASTI tulilaastilla. Tulilaastin viskositeetti on oltava voimaista eli ns butteria.
        Haju saattaa olla hieman permaan vivahtavaa, mutta ei haitanne!

• Jope.
        puunenä kirjoitti:

ihan oikeassa, kyllä ne pitää tehdä tehdä täystiilestä ja EHDOTTOMASTI tulilaastilla. Tulilaastin viskositeetti on oltava voimaista eli ns butteria.
        Haju saattaa olla hieman permaan vivahtavaa, mutta ei haitanne!

Älä hyvä mies ostele tulilaasteja ! Huoneen osalta savilaastilla ja ulkoa muurauslaasti 100/600 ja kato ettei appivaari putoa korkealta kun näyttäis tuota rakennuskokemusta olevan jo noinkin paljon !

• 11+11
        Jope. kirjoitti:

Älä hyvä mies ostele tulilaasteja ! Huoneen osalta savilaastilla ja ulkoa muurauslaasti 100/600 ja kato ettei appivaari putoa korkealta kun näyttäis tuota rakennuskokemusta olevan jo noinkin paljon !

Saakos nykyään tehdä piipun reikätiilestä? Tuossa vaan yx vanhempi muurari meinas et piippua ei saa tehdä reikätiilestä, pitää olla täystiiltä. Mut meinas et kannattaa muurata kokonaan tavallisella muurauslaastila 100/600.

• muuruu-man
        11+11 kirjoitti:

Saakos nykyään tehdä piipun reikätiilestä? Tuossa vaan yx vanhempi muurari meinas et piippua ei saa tehdä reikätiilestä, pitää olla täystiiltä. Mut meinas et kannattaa muurata kokonaan tavallisella muurauslaastila 100/600.

reikätiilellä, ja normi kuralla. ja nimen omaan ulkona pitääkin käyttää reikätiiltä, on pakkasen
        kestävää. ei oo ainakaan omat tekeleet vielä hajonnu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      14
      4662
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      361
      4054
    3. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      22
      3630
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      37
      3530
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2821
    6. 281
      2467
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      323
      1910
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      100
      1852
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      48
      1566
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      11
      1203
    Aihe