Tarvikkeiden hinnat

18+6

Olen tekemässä ulkosaunaan uutta piippua, johon tulee kaksi puolen kiven hormia. Nyt olen tossa käynyt kyselemässä tiilien ja laastien hintoja. Edullisimmat oli reikätiili257x123x57mm 0,85€/kpl, täystiili 0,94€/kpl ja laastit muurauslaasti 100/600 5,15€/25kg ja tulenkestävä muurauslaasti 26,90€/25kg. Onko arvokkaita vai kannattaako maksaa? Tietysti jos jollain on tietoa mistä saisi edullisemmin niin senkin otan auliisti tiedon vastaan, niin ja Satakunnasta päin. Teen 5m piipun eli tiiliä menee n.450kpl ja laasteja tulenkestävää n.240kg ja 100/600 n.400kg.

10

1521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puunenä

      Hinnat on ihan ok!
      Kun teet tulenkestävällä muurauslaastilla hormia, niin muista voidella tiilet hyvin ettei vuoda! 8-)
      Kauppiaalle on kyllä odotettavissa orastava stondis kun saa myyrä 10 pussia tulenkestävää, tarkista sitte ettei ne ole vanhoja, eli alle vuoden maannut varastos.
      Onnea hormiprojektiin!

      • 3+7

        Ajattelin ittekki et eikö ton voisi muurata kokonaan reikätiilestä ja tavallisella muurauslaastilla 100/600 ?? Sauna luultavasti vain kesäkäytössä...


      • asdgfg
        3+7 kirjoitti:

        Ajattelin ittekki et eikö ton voisi muurata kokonaan reikätiilestä ja tavallisella muurauslaastilla 100/600 ?? Sauna luultavasti vain kesäkäytössä...

        törkeen kalliita..ite myyn molemmat tiilet 0,65e ja 100/600 3,75e ja tk ml 21,95..ja pidän kauppaa alle 3000 kylässä


    • mä sitten huomenna

      tulenkestävää muuraus laastia. muuraat koko piipun reikätiilellä ja 100/600:lla muurauslaastilla.
      tiilien ja laastien hinnat on näköjään kovat. täällä pirkanmaalla maksaa kapee reikätiili 60-65 senttiä,
      laasti 4.50€ säkki. kyllä nyt yritetään rosvota urakalla. muuraatko itse piipun? jos otat siihen ammattilaisen,
      jolla on suhteet kunnossa kauppiaaseen niin säästät tarvikkeissa huimasti. melkein muuraustyön hinnan.

    • 1muurari

      Hei.
      Mitä ihmettä teet tulilaastilla?

      • 5+12

        Eli en muuraa itse, onneksi. Tarkoitus olisi appivaari saada houkuteltua talkoisiin, omaa 30v rakennuskokemusta :) Ajattelin vaan itte hommailla tarvikkeet. Sitähän juuri tässä kyselinkin, että millaisia tarvikkeita tarvitsen. Jostain vain kattelin et sisäosa piipusta tulisi tehdä täystiilestä ja tulilaastilla.


      • puunenä
        5+12 kirjoitti:

        Eli en muuraa itse, onneksi. Tarkoitus olisi appivaari saada houkuteltua talkoisiin, omaa 30v rakennuskokemusta :) Ajattelin vaan itte hommailla tarvikkeet. Sitähän juuri tässä kyselinkin, että millaisia tarvikkeita tarvitsen. Jostain vain kattelin et sisäosa piipusta tulisi tehdä täystiilestä ja tulilaastilla.

        ihan oikeassa, kyllä ne pitää tehdä tehdä täystiilestä ja EHDOTTOMASTI tulilaastilla. Tulilaastin viskositeetti on oltava voimaista eli ns butteria.
        Haju saattaa olla hieman permaan vivahtavaa, mutta ei haitanne!


      • Jope.
        puunenä kirjoitti:

        ihan oikeassa, kyllä ne pitää tehdä tehdä täystiilestä ja EHDOTTOMASTI tulilaastilla. Tulilaastin viskositeetti on oltava voimaista eli ns butteria.
        Haju saattaa olla hieman permaan vivahtavaa, mutta ei haitanne!

        Älä hyvä mies ostele tulilaasteja ! Huoneen osalta savilaastilla ja ulkoa muurauslaasti 100/600 ja kato ettei appivaari putoa korkealta kun näyttäis tuota rakennuskokemusta olevan jo noinkin paljon !


      • 11+11
        Jope. kirjoitti:

        Älä hyvä mies ostele tulilaasteja ! Huoneen osalta savilaastilla ja ulkoa muurauslaasti 100/600 ja kato ettei appivaari putoa korkealta kun näyttäis tuota rakennuskokemusta olevan jo noinkin paljon !

        Saakos nykyään tehdä piipun reikätiilestä? Tuossa vaan yx vanhempi muurari meinas et piippua ei saa tehdä reikätiilestä, pitää olla täystiiltä. Mut meinas et kannattaa muurata kokonaan tavallisella muurauslaastila 100/600.


      • muuruu-man
        11+11 kirjoitti:

        Saakos nykyään tehdä piipun reikätiilestä? Tuossa vaan yx vanhempi muurari meinas et piippua ei saa tehdä reikätiilestä, pitää olla täystiiltä. Mut meinas et kannattaa muurata kokonaan tavallisella muurauslaastila 100/600.

        reikätiilellä, ja normi kuralla. ja nimen omaan ulkona pitääkin käyttää reikätiiltä, on pakkasen
        kestävää. ei oo ainakaan omat tekeleet vielä hajonnu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4743
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1081
    Aihe