Tarvikkeiden hinnat

18+6

Olen tekemässä ulkosaunaan uutta piippua, johon tulee kaksi puolen kiven hormia. Nyt olen tossa käynyt kyselemässä tiilien ja laastien hintoja. Edullisimmat oli reikätiili257x123x57mm 0,85€/kpl, täystiili 0,94€/kpl ja laastit muurauslaasti 100/600 5,15€/25kg ja tulenkestävä muurauslaasti 26,90€/25kg. Onko arvokkaita vai kannattaako maksaa? Tietysti jos jollain on tietoa mistä saisi edullisemmin niin senkin otan auliisti tiedon vastaan, niin ja Satakunnasta päin. Teen 5m piipun eli tiiliä menee n.450kpl ja laasteja tulenkestävää n.240kg ja 100/600 n.400kg.

10

1586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puunenä

Hinnat on ihan ok!
      Kun teet tulenkestävällä muurauslaastilla hormia, niin muista voidella tiilet hyvin ettei vuoda! 8-)
      Kauppiaalle on kyllä odotettavissa orastava stondis kun saa myyrä 10 pussia tulenkestävää, tarkista sitte ettei ne ole vanhoja, eli alle vuoden maannut varastos.
      Onnea hormiprojektiin!

• 3+7

Ajattelin ittekki et eikö ton voisi muurata kokonaan reikätiilestä ja tavallisella muurauslaastilla 100/600 ?? Sauna luultavasti vain kesäkäytössä...

• asdgfg
        3+7 kirjoitti:

Ajattelin ittekki et eikö ton voisi muurata kokonaan reikätiilestä ja tavallisella muurauslaastilla 100/600 ?? Sauna luultavasti vain kesäkäytössä...

törkeen kalliita..ite myyn molemmat tiilet 0,65e ja 100/600 3,75e ja tk ml 21,95..ja pidän kauppaa alle 3000 kylässä

• mä sitten huomenna

tulenkestävää muuraus laastia. muuraat koko piipun reikätiilellä ja 100/600:lla muurauslaastilla.
      tiilien ja laastien hinnat on näköjään kovat. täällä pirkanmaalla maksaa kapee reikätiili 60-65 senttiä,
      laasti 4.50€ säkki. kyllä nyt yritetään rosvota urakalla. muuraatko itse piipun? jos otat siihen ammattilaisen,
      jolla on suhteet kunnossa kauppiaaseen niin säästät tarvikkeissa huimasti. melkein muuraustyön hinnan.

• 1muurari

Hei.
      Mitä ihmettä teet tulilaastilla?

• 5+12

Eli en muuraa itse, onneksi. Tarkoitus olisi appivaari saada houkuteltua talkoisiin, omaa 30v rakennuskokemusta :) Ajattelin vaan itte hommailla tarvikkeet. Sitähän juuri tässä kyselinkin, että millaisia tarvikkeita tarvitsen. Jostain vain kattelin et sisäosa piipusta tulisi tehdä täystiilestä ja tulilaastilla.

• puunenä
        5+12 kirjoitti:

Eli en muuraa itse, onneksi. Tarkoitus olisi appivaari saada houkuteltua talkoisiin, omaa 30v rakennuskokemusta :) Ajattelin vaan itte hommailla tarvikkeet. Sitähän juuri tässä kyselinkin, että millaisia tarvikkeita tarvitsen. Jostain vain kattelin et sisäosa piipusta tulisi tehdä täystiilestä ja tulilaastilla.

ihan oikeassa, kyllä ne pitää tehdä tehdä täystiilestä ja EHDOTTOMASTI tulilaastilla. Tulilaastin viskositeetti on oltava voimaista eli ns butteria.
        Haju saattaa olla hieman permaan vivahtavaa, mutta ei haitanne!

• Jope.
        puunenä kirjoitti:

ihan oikeassa, kyllä ne pitää tehdä tehdä täystiilestä ja EHDOTTOMASTI tulilaastilla. Tulilaastin viskositeetti on oltava voimaista eli ns butteria.
        Haju saattaa olla hieman permaan vivahtavaa, mutta ei haitanne!

Älä hyvä mies ostele tulilaasteja ! Huoneen osalta savilaastilla ja ulkoa muurauslaasti 100/600 ja kato ettei appivaari putoa korkealta kun näyttäis tuota rakennuskokemusta olevan jo noinkin paljon !

• 11+11
        Jope. kirjoitti:

Älä hyvä mies ostele tulilaasteja ! Huoneen osalta savilaastilla ja ulkoa muurauslaasti 100/600 ja kato ettei appivaari putoa korkealta kun näyttäis tuota rakennuskokemusta olevan jo noinkin paljon !

Saakos nykyään tehdä piipun reikätiilestä? Tuossa vaan yx vanhempi muurari meinas et piippua ei saa tehdä reikätiilestä, pitää olla täystiiltä. Mut meinas et kannattaa muurata kokonaan tavallisella muurauslaastila 100/600.

• muuruu-man
        11+11 kirjoitti:

Saakos nykyään tehdä piipun reikätiilestä? Tuossa vaan yx vanhempi muurari meinas et piippua ei saa tehdä reikätiilestä, pitää olla täystiiltä. Mut meinas et kannattaa muurata kokonaan tavallisella muurauslaastila 100/600.

reikätiilellä, ja normi kuralla. ja nimen omaan ulkona pitääkin käyttää reikätiiltä, on pakkasen
        kestävää. ei oo ainakaan omat tekeleet vielä hajonnu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      249
      45399
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      32
      11264
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      211
      10902
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9721
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8538
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      230
      6539
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3220
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      30
      2259
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      39
      1727
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1540
    Aihe