Koiramme ei pidä " vieraista " koirista....

mietteissään

Olen miettinyt syytä miksi 2V malinarttumme ei pidä ns. " vieraista " koirista.Jo ihan pienestä pennusta pisti muun laumamme ojennukseen.. Koiramme toimii kentällä loistavasti ja on erittäin toimiva muutoinkin. Ei välitä toisista koirista lenkillä saatika kentillä mutta tällaiset vapaat tilanteet ovat ihan karmeata katsottavaa. Eli aina kun treenaamme taikka koira on ohjauksen alla niin kaikki menee hyvin. Perheessämme on tuttuja koiria joiden kanssa käymme metsässä ym, nämä tilanteet ovat suht ok, narttumme on vain hyvin tarkka jos toiset koirat tulevat meidän tavaroihin taikka rapsutettavaksi tms.... Nämä tuttaviemme koirat ovatkin jo oppineet olemaan tulematta " reviirillemme ".. Hassua mutta tuntuisi siltä että koiramme nauttii ohajuksen alla olemisesta, eikä osaa taikka pidä vapaissa tilanteissa olemisesta?? Voiko asia olla näin? Kokemuksia??

5

771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaaaargh

ny pahvi tajuta että sun koiras on PAIMENKOIRA ja se on sen normaalia käytöstä se tavaroiden/oman lauman paimentaminen. Voi jumalauta...

• nojee

ei ole käytetty paimennukseen pieneen ikuisuuteen joten siinä on paimenviettikin pikkuhiljaa unohtunut. yleisesti ottaen belggari ei ole paimenkoira enää kuin nimellisesti.

enkä kyllä muutenkaan käsitä miten se paimennusvietti muka liittyy aloittajan ongelmaan.

• SPUKVA

Mielestäni olet tulkinnut oikein,että koira tuntee olonsa turvalliseksi ollessaan käskyn alla.
      Ehkä se ei ole syntyjään sosiaalinen ja itsevarma vieraitten aikana.Tai sillä on pentu ajalta
      muistissa jotain epämiellyttävää.Kuka tietää.

• mietteissään

Näin minäkin ounastelin asian olevan, ehkei se ajatus sitten ihan väärä ollutkaan. Tämä on perheemme koirista ensimmäinen joka käyttäytyy ko tilanteessa näin voimakkaasti. Mutta joka tapauksessa, Kiitos vastauksista :)

• T_A-R_Y

Mulla on kultainennoutaja joka on kyllä ihan "normaali" vieraita koirii kohtaan,mutta sillä on pentu ajalta ikävii muistoja joten se ei luota vieraisiin ihmisiin.Aina kun joku lenkillä tulee silittää se eka perääntyy ja sit hiljalleen antautuuu joskus joskus ei.Oon aika varma et sun koiras haluu vaa pitää reviirin "turvallisena" ja muutenkin se kuuluu koirien piirteisiin olla "suojelevainen".Munkii koira vaikka ei oo paimennuskoira nii vartioi reviiriänsä tosi paljon ja tiukasti joten ei ole mitään vikana..:D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4201
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      499
      2334
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1851
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1474
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1234
    7. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      737
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      724
    9. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe