Huh huh

¤

Oikein pahaa tekee lukea näitä tämän palstan viestejä, joissa ihmiset roikkuvat toistensa kurkussa kiinni. Mikä ihme meissä "steinerilaisissa" jaksaa niin kovasti ärsyttää ja pelottaa aina vaan?

Jos olet kiinnostunut steinerkoulusta lapsillesi sopivana vaihtoehtona:
-Lue kirjallisuutta esim. Dahlström: Muodosta minuuteen tai Paalasmaa: Omassa rytmissä
-Ota yhteyttä lähimpään steinerkouluusi. Keskustele opettajien kanssa, pyydä päästä seuraamaan opetusta, vieraile myyjäisissä ja muissa tapahtumissa.
Saat olla kriittinen! Kukaan ei varmasti yritä "pakkokaupata" sinulle koulua. Uskalla kysyä juuri niistä asioista jotka sinua epäilyttävät. Jos valitset koulumuotomme: tervetuloa! Jos et, niin toivottavasti löydät etsimäsi muualta.

Jos koet elämäntehtäväksesi steinerkoulujen parjaamisen:
-Kiitän sinua mahdollisuudesta tutkailla koulumuodostamme syntynyttä kuvaa "nurjalta puolelta".
-Muistathan kertoa arvostamallesi (perus?)koulumuodon edustajille tyytyväisyytesi. Opettaja kuin opettaja on tyytyväinen saadessaan positiivista palautetta ja varmasti myös kunnan edustajat ottavat palautteesi mielellään vastaan.
-Toivon, että ymmärtäisit meitä steinerkouluihin tyytyväisiä olevan paljon. Meitä on niin oppilaita, opettajia, vanhempia kuin muitakin sivusta seuraajia. Meidän tyytyväisyytemme ei ole sinulta pois :).

22

944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metropol

      olipa mukavasti ja rakentavasti kirjoitettu. Olisi niin hienoa jos voisimme keskustella ihan asioista ja vyön alle suunnatut iskut lopetettaisiin kokonaan.
      Steinerkoulun opppilaat eivät taatusti ole mikään uhka yhteiskunnalle, joten liiallinen kiihkeys Steinerkoulusta keskusteltaessa on käsittämätöntä. Niinhän se on, että aina löytyy niitä, jotka pettyvät kouluun, mutta sellaista se elämä on, aina on kuitenkin vaihtoehtoja. Ja ehdotus siitä, että annettaisiin positiivista palautetta ihan suoraan esim.opettajille ja rehtoreille on tosi hyvä!

    • Ynos

      mielenterveyspotilaillekin on olemassa tämäkin foorumi, jolla voi purkaa pahaa oloaan vaikkei Steinerkoulusta tiedäkään mitään. Esiintyminen koulun entisenä oppilaana ja saada selittää omia mielikuvitustarinoitaan voi olla hetkeksi vapauttavaa omasta persoonasta ja voi antaa jopa onnistumisen iloa kun saa palautteen kautta kontaktin toiseen, edes netissä.

      • Tanssii henkien kans

        Jos joutuu käymään steinerkoulun.. Voi jessus oikeasti mitä pelleilyä. Hyppelyä kaavuissa eurytmiatunnilla ja gregoriaaristen laulujen soittamista Choroi -huilulla... Henkiolentojen töhertelyä nelikulmaisilla väriliiduilla... Voi voi, ei paljon jäänyt hyvää sanottavaa... :(


    • ex-steikku

      Onneksi tällä palstalla tarjotaan rehellistä informaatiota steinerkoulusta siihen pettyneiden lukuisten ihmisten taholta. Steinerkoulun oma disinformaatio on hyvin epärehellistä. Onneksi moni taho kuten uskontojen uhrit, skeptikot jne. varoittavat ja tarjoavat myös totuudenmukaista informaatiota steinerkoulusta. Itse kuulun niihin lukuisten ihmisten joukkoon, joka joutui pettymään steinerkouluun.

      Todellisuus oli luokka puolillaan riehuvia ADHD -lapsia, joita kohdeltiin Indigoina. Kiusaaminen rehotti ja opettajat olivat epäpäteviä. Paskasta ei saa hyvää tekemälläkään. Surullista mutta totta.

      • 11+7=18

        "Todellisuus oli luokka puolillaan riehuvia ADHD -lapsia..."

        Tämä jos mikä kuulostaa disinformaatiolta. Ellei "puolillaan" tarkoita, että luokassa oli 2 oppilasta, joista toisella oli ADHD.


      • entinen mies
        11+7=18 kirjoitti:

        "Todellisuus oli luokka puolillaan riehuvia ADHD -lapsia..."

        Tämä jos mikä kuulostaa disinformaatiolta. Ellei "puolillaan" tarkoita, että luokassa oli 2 oppilasta, joista toisella oli ADHD.

        Myös meillä. Steinerkoulu ei ole sitä mitä antaa ymmärtää. Emme voi suositella steinerkoulua. Onneksi sieltä pystyi vaihtamaan pois. Kouluun pettyneitä perheitä on paljon.


      • arvostelukykyä!
        entinen mies kirjoitti:

        Myös meillä. Steinerkoulu ei ole sitä mitä antaa ymmärtää. Emme voi suositella steinerkoulua. Onneksi sieltä pystyi vaihtamaan pois. Kouluun pettyneitä perheitä on paljon.

        Peruskoulussa ei joku itseään parempana pitävä vanhempi voi alkaa käyttää vääränlaista valtaa, siten, miten steinerkoulussa olen nähnyt tapahtuvan. Joku, joka kulisseillaan ja lasten värväämisellään sokaisee opettajakuntaa, saa nämä kääntymään haluamiaansa ihmisiä vastaan ja toimimaan haluamallaan tavalla. Koskaan en ole nähnyt tällaista sisäänpäin lämpiävää systeemiä peruskoulussa. Tuntuu, ettei henkilökunnalla ole aina tervettä järkeä ja arvostelukykyä, kun antavat kaikenmaailman ROUVIEN määrätä tapahtumien kulusta. Onhan se vähän kovaääninen ja haluaa näkyä kaikkialla, mutta mitä on sisältä? Ainakin minun kokemuksesta jotakin pelottavaa ja sair....


      • Steinerkoulu on hyvä
        arvostelukykyä! kirjoitti:

        Peruskoulussa ei joku itseään parempana pitävä vanhempi voi alkaa käyttää vääränlaista valtaa, siten, miten steinerkoulussa olen nähnyt tapahtuvan. Joku, joka kulisseillaan ja lasten värväämisellään sokaisee opettajakuntaa, saa nämä kääntymään haluamiaansa ihmisiä vastaan ja toimimaan haluamallaan tavalla. Koskaan en ole nähnyt tällaista sisäänpäin lämpiävää systeemiä peruskoulussa. Tuntuu, ettei henkilökunnalla ole aina tervettä järkeä ja arvostelukykyä, kun antavat kaikenmaailman ROUVIEN määrätä tapahtumien kulusta. Onhan se vähän kovaääninen ja haluaa näkyä kaikkialla, mutta mitä on sisältä? Ainakin minun kokemuksesta jotakin pelottavaa ja sair....

        Jos kyseinen henkilö on esimerkiksi joku jälleensyntynyt merkkihenkilö, voi hän olla suuri siunaus steineryhteisölle. Tästä syystä voi olla perusteltua antaa hänelle vaikutusvaltaa yhteisössä. Steineryhteisössä toimineena minulla on ollut ilo toimia muutaman varsin merkittävän henkilön inkarnaation kanssa.


      • hahahahhahhhhhhhh
        Steinerkoulu on hyvä kirjoitti:

        Jos kyseinen henkilö on esimerkiksi joku jälleensyntynyt merkkihenkilö, voi hän olla suuri siunaus steineryhteisölle. Tästä syystä voi olla perusteltua antaa hänelle vaikutusvaltaa yhteisössä. Steineryhteisössä toimineena minulla on ollut ilo toimia muutaman varsin merkittävän henkilön inkarnaation kanssa.

        että hänellä on hyvä inkarnaatio. Valmistautuu tuleviin elämiin pukeutumalla viittoihin ja kaapuihin. Vaikka kulku olisi hidasta, pyrkii rynnimään, jotta voi suojella lapsia pahan vallalta. Kun noin hieno inkarnaatio puolustaa lapsia - ihan kiinni selässä olemalla - ei kukaan tämän maailman paha ihminen pääse väliin. Onhan siinä vielä se pelko, että lapset kertovat jollekin kaikesta kamaluudesta, jota ovat joutuneet tuon inkarnaation kanssa kokemaan. peruskouluun tuo inkarnaatio ei uskalla mnnäkään - siellä voisi jäädä kiinni pahoistaq teoista. steinerkoulussa sen sijaan palvotaan KUVAA ja MAHTAVAA ULKOKUORTA. Ja lasten rekrytointi on kovaa.... Rouva saisi lisää vaikutusvaltaa, kun saisi KADONNEET LAMPAATKIN steineryhteisöön. HAH, HAH, HAH, HAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Kovat ovat inrarnaatiorouvan paineet. Hiki valuu turpealta otsalta.


      • 6+3=9
        Steinerkoulu on hyvä kirjoitti:

        Jos kyseinen henkilö on esimerkiksi joku jälleensyntynyt merkkihenkilö, voi hän olla suuri siunaus steineryhteisölle. Tästä syystä voi olla perusteltua antaa hänelle vaikutusvaltaa yhteisössä. Steineryhteisössä toimineena minulla on ollut ilo toimia muutaman varsin merkittävän henkilön inkarnaation kanssa.

        Ainakan steinerkoulujen päämajassa Snellman-korkeakoulussa en ole tavannut vielä merkkihenkilöiden inkarnaatioita. Itse asiassa muistan vain muutaman kerran kun ylipäätään on ollut puhetta jälleensyntymisestä...


      • sirkkumaaria
        6+3=9 kirjoitti:

        Ainakan steinerkoulujen päämajassa Snellman-korkeakoulussa en ole tavannut vielä merkkihenkilöiden inkarnaatioita. Itse asiassa muistan vain muutaman kerran kun ylipäätään on ollut puhetta jälleensyntymisestä...

        minunkin täytyy yhteisössä mukana olleena myöntää, että steinerliike on vesittynyt. enää ei uskalleta puhua jälleensyntymästä ja selvänäköisyydestä. en enää tiedä onko steinerkoulu edes oikea koulu lapselleni, kun edes eurytmian opettajat eivät ymmärrä eurytmian syvällistä merkitystä vaan pitävät sitä joogan tai taichin kaltaisena liikuntamuotona!! jälleensyntymästä ja lasten aikaisemmista elämistä ei puhuta mitään. onneksi minulla on sentään yksi antroposofiystävä vanhempien joukossa.

        häpeä steinerkoulu! olet unohtanut antroposofisen taustasi!!


      • sirkkumaaria kirjoitti:

        minunkin täytyy yhteisössä mukana olleena myöntää, että steinerliike on vesittynyt. enää ei uskalleta puhua jälleensyntymästä ja selvänäköisyydestä. en enää tiedä onko steinerkoulu edes oikea koulu lapselleni, kun edes eurytmian opettajat eivät ymmärrä eurytmian syvällistä merkitystä vaan pitävät sitä joogan tai taichin kaltaisena liikuntamuotona!! jälleensyntymästä ja lasten aikaisemmista elämistä ei puhuta mitään. onneksi minulla on sentään yksi antroposofiystävä vanhempien joukossa.

        häpeä steinerkoulu! olet unohtanut antroposofisen taustasi!!

        ;o)


      • suuri narsismiko?
        Steinerkoulu on hyvä kirjoitti:

        Jos kyseinen henkilö on esimerkiksi joku jälleensyntynyt merkkihenkilö, voi hän olla suuri siunaus steineryhteisölle. Tästä syystä voi olla perusteltua antaa hänelle vaikutusvaltaa yhteisössä. Steineryhteisössä toimineena minulla on ollut ilo toimia muutaman varsin merkittävän henkilön inkarnaation kanssa.

        paljastuuko SUURI INKARNAATIO jonkinlaisen tutkimuksen perusteella, vai onko kyseessä NARSISTINEN persoonallisuushäiriö. "Minä olen aurinko, ja muiden on kierrettävä ympärilläni". Tiedän erään tällaisen, joka haalii ympärilleen aina uusia ja uusia ihmispoloja, muttei ole vähimmässäkään määrin halukas huolehtimaan näistä. Jotkut muut, kuten omat jälkeläiset tekevät työn.


      • Pietari Suuren I.
        suuri narsismiko? kirjoitti:

        paljastuuko SUURI INKARNAATIO jonkinlaisen tutkimuksen perusteella, vai onko kyseessä NARSISTINEN persoonallisuushäiriö. "Minä olen aurinko, ja muiden on kierrettävä ympärilläni". Tiedän erään tällaisen, joka haalii ympärilleen aina uusia ja uusia ihmispoloja, muttei ole vähimmässäkään määrin halukas huolehtimaan näistä. Jotkut muut, kuten omat jälkeläiset tekevät työn.

        Steineryhteisössä toimiessani olen saanut vahvan vision siitä, että olen Pjotr Aleksejevitš Romanovin inkarnaatio. Paremmin aikaisempi inkarnaationi tunnetaan Pietari Suurena. Eurytmian avulla olen saavuttanut selvännäköisyyden, jonka avulla olen pystynyt käymään läpi edellisen elämäni tapahtumat aina 9. kesäkuuta 1672 – 8. helmikuuta 1725 Välisenä aikana. Näyssä olen nähnyt syntymäni Moskovassa ja kuolemani Pietarissa. Erityisen selkeästi olen nähnyt Suuren Pohjolan sodan sekä tekemäni pääkaupungin siirron. On uskomatonta mitä kaikkea voi paljastua eurytmian avulla. Ilman sitä, en olisi koskaan saanut tietää edellisestä elämästäni!


      • veden hengetär
        Pietari Suuren I. kirjoitti:

        Steineryhteisössä toimiessani olen saanut vahvan vision siitä, että olen Pjotr Aleksejevitš Romanovin inkarnaatio. Paremmin aikaisempi inkarnaationi tunnetaan Pietari Suurena. Eurytmian avulla olen saavuttanut selvännäköisyyden, jonka avulla olen pystynyt käymään läpi edellisen elämäni tapahtumat aina 9. kesäkuuta 1672 – 8. helmikuuta 1725 Välisenä aikana. Näyssä olen nähnyt syntymäni Moskovassa ja kuolemani Pietarissa. Erityisen selkeästi olen nähnyt Suuren Pohjolan sodan sekä tekemäni pääkaupungin siirron. On uskomatonta mitä kaikkea voi paljastua eurytmian avulla. Ilman sitä, en olisi koskaan saanut tietää edellisestä elämästäni!

        Hei, luulen, että olemme tavanneet Helsingissä. Eräästä tapaamastani henkilöstä nimittäin kokemani mukaan näkyi Pietari Suuren -henki. Olemmeko kenties keskustelleet Antroposofien tapahtumassa kirjasta: ”Sairaus ja parantuminen ja evankeliumien mysteerikieli”? Todella kiehtova juttu tuo inkarnaatiosi. Haluaisin myös itse oppia paremmin tunnistamaan edelliset elä mäni...


      • jesus kristus supers
        veden hengetär kirjoitti:

        Hei, luulen, että olemme tavanneet Helsingissä. Eräästä tapaamastani henkilöstä nimittäin kokemani mukaan näkyi Pietari Suuren -henki. Olemmeko kenties keskustelleet Antroposofien tapahtumassa kirjasta: ”Sairaus ja parantuminen ja evankeliumien mysteerikieli”? Todella kiehtova juttu tuo inkarnaatiosi. Haluaisin myös itse oppia paremmin tunnistamaan edelliset elä mäni...

        työpaikassa. Siellä oli ainakin prinsessa ja olikohan Jeesuskin. Vastaavia inkarnaatioita - kuin täällä steinerilaisten keskuudessa - pyöriskeli paljon. Osa suljettujen ovien takana ja osa vapaalla jalalla.


      • Ei lannistuta
        jesus kristus supers kirjoitti:

        työpaikassa. Siellä oli ainakin prinsessa ja olikohan Jeesuskin. Vastaavia inkarnaatioita - kuin täällä steinerilaisten keskuudessa - pyöriskeli paljon. Osa suljettujen ovien takana ja osa vapaalla jalalla.

        On aivan eri asia olla hullu tai selvännäköinen. Surullista, että jotkut Steinerin oppeja tuntemattomat suhtautuvat noin... :( Jotkut ihmiset ovat niin tasapäisiä moukkia, että eivät edes halua nähdä entisiä elämiään...


      • keksi uskottavampaa
        Ei lannistuta kirjoitti:

        On aivan eri asia olla hullu tai selvännäköinen. Surullista, että jotkut Steinerin oppeja tuntemattomat suhtautuvat noin... :( Jotkut ihmiset ovat niin tasapäisiä moukkia, että eivät edes halua nähdä entisiä elämiään...

        ihmisten joukosta joku suomalainen tyyppi on ollut Pietari Suuri. Olisi uskottavampaa, että hän olisi ollut ruutiukko Pietarin loisessa, köyhän talon varastossa tms. MUTTA ETTÄ ITSE PIETARI SUURI. Hmm.


      • olisiko näin?
        keksi uskottavampaa kirjoitti:

        ihmisten joukosta joku suomalainen tyyppi on ollut Pietari Suuri. Olisi uskottavampaa, että hän olisi ollut ruutiukko Pietarin loisessa, köyhän talon varastossa tms. MUTTA ETTÄ ITSE PIETARI SUURI. Hmm.

        mielenkiintoiset henkilöt olivatkin väärinymmärrettyjä steinerilaisia. Paljon mahdollista.


      • veden hengetär
        keksi uskottavampaa kirjoitti:

        ihmisten joukosta joku suomalainen tyyppi on ollut Pietari Suuri. Olisi uskottavampaa, että hän olisi ollut ruutiukko Pietarin loisessa, köyhän talon varastossa tms. MUTTA ETTÄ ITSE PIETARI SUURI. Hmm.

        eikä ole yhteensattumaa, että hän on syntynyt antroposofina, joka tiedostaa asian.


      • 5+11=16
        Pietari Suuren I. kirjoitti:

        Steineryhteisössä toimiessani olen saanut vahvan vision siitä, että olen Pjotr Aleksejevitš Romanovin inkarnaatio. Paremmin aikaisempi inkarnaationi tunnetaan Pietari Suurena. Eurytmian avulla olen saavuttanut selvännäköisyyden, jonka avulla olen pystynyt käymään läpi edellisen elämäni tapahtumat aina 9. kesäkuuta 1672 – 8. helmikuuta 1725 Välisenä aikana. Näyssä olen nähnyt syntymäni Moskovassa ja kuolemani Pietarissa. Erityisen selkeästi olen nähnyt Suuren Pohjolan sodan sekä tekemäni pääkaupungin siirron. On uskomatonta mitä kaikkea voi paljastua eurytmian avulla. Ilman sitä, en olisi koskaan saanut tietää edellisestä elämästäni!

        Vastaapas, oletko nykyisessä inkarnaatiossasi mies vai nainen?


      • keksi uskottavampaa kirjoitti:

        ihmisten joukosta joku suomalainen tyyppi on ollut Pietari Suuri. Olisi uskottavampaa, että hän olisi ollut ruutiukko Pietarin loisessa, köyhän talon varastossa tms. MUTTA ETTÄ ITSE PIETARI SUURI. Hmm.

        Mutta Pietari Suuri?

        Ei taida paljon olla muuta kuin maatumista varattuna niille meistä, joita ei tuhkata...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe