Patologi oli sanonut tutulleni, että ei noita lisävitamiineja jne. luontaistuote kaupan mömmöjä kannata syödä. Se kuulema sitten näkyy sisäelimissä, jos on syönyt. Ei kuulema ole terve näky. Itse en tiedä asiasta, joten otan vain D vitamiinia lisänä. Sitä on ihan tv:ssä moneen kertaan suositeltu. Vähän pelottaa mennä muuta ottamaan tuollaisten puheiden jälkeen. Kirjoittakaapa, jos asiasta tiedätte.
tuleeko näistä sairaaksi?
t
9268
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 9
Vanhimmat
...nehän voi olla jopa terveellisiä....paitsi jos joku tutu patologi on erimieltä....huhuh...
Patologi kertoi jollekin jotakin. Joku kertoi ehkä jotakin muuta ketjun aloittajalle. Ketjun aloittaja kertoi meille taas jotakin sinnepäin ehkä. Me kerromme taas eteenpäin, että patologi käski olla syömättä mitään. Näinhän se menee.
paskaa purkissa
http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm
Kuka patologi tuo oli? Vai kiertikö juttu jo parinkymmenen henkilön kautta?
Tuttava vanhus makaa nyt sairaalassa hyvin heikossa kunnossa ravinnon puutteessa. Lääkitykseen lisättiin Marevan, ja nyt hän sitten ei ole tahtonut uskaltaa syödä paljoa mitään, kun INR arvo heittelee.
Ruokailu on supistunut hyvin yksipuoliseksi, ravintoköyhäksi.
Lisäravinteitakaan ei ole uskaltanut syödä sillä seurauksella että yleistila romahti. Oikein laiha ihminen laihtui entisestään, ja ei enää jaksanut kunnolla sängystä nousta. Sitten pökertyi ja tuupertui lattialle. Sattui juuri olemaan käymässä laboratoriossa. Joutui sairaalaan ja hirvittävä anemia. Nyt tankattu 4 pussillista verta, ja montako vielä tankataan. Myös kuivuus vaivaa ja on nyt ollut puoli viikkoa nesteytykssä kehon kuivumisen takia.
Joka taho kehoittaa häntä käyttämään lisäravinteita, koska se syöminen on niin puutteellista. Mutta tämä suomalainen junnimaisuus, pilleristiksi en ala, varmostaa ikävä kyllä monia vanhuksia, jotka eivät saa ravinnosta edes välttämättömiä raivintoaineita.
Kuuntelin hiljakkoin radiosta vai oliko televisio, niin vanhusten ruoka-asioista, siinä väitettiin että vanhukset saa esim. energiaa vain 1/3 siitä mitä heidän kuuluisi ravinnosta saada. Tämä vaikuttaa kylllä ihan todelle, kun on tutustunut vähänkin syvällisemmin vanhusten ravintoon, mitä sinne menee.
Vastaus meni väärään väliin, mutta siirtääkkään sitä ei enää voi.
Millä patologi pystyy määrittelemään syyseuraussuhteen lisäravinteiden ja sisäelinten tilan välillä? Onko lisäravinteissa jokin merkkiaine, joka sitoutuu vaikkapa maksaan ja ilmoittaa: "hei, olen Multitabs Family, ja olen tässä aiheuttanut pienen maksavaurion"? Patologisi pystyy tekemään siis selkeän eron viinan, tupakan, perussairauksien, lääkärin määräämien lääkkeiden ja lisäravinteiden aiheuttamien muutosten suhteen? Liian paksu juttu, ei mennyt todesta minulle. Pyydä sitä veitsenheiluttelijaa kirjoittamaan tänne omalla nimellään tarkemmat perustelut, niin saatan vaikka uskoa.
Lisäravinteita menee esim. vanhuksille aika paljon. Kaikki lisävitamiinit eivät ole luontaistuotteita. Moni käyttää kalsiumia ja D-vitamiinia osteoporoosin ja/tai laktoosi-intoleranssin vuoksi. Moni käyttää rautaa anemian vuoksi. Jotkut käyttävät B12-vitamiinia pernisiöösin anemian tai puutteellisen ravinnon vuoksi. Useille menee lääkärin määräämänä monivitamiinitabletti. Miksi lääkäri määräisi haitallisia lisäravinteita?
Itse ainakin käytän lisäravinteita. Olen vegaani, ja korvaan purkista D-, B12-vitamiinin ja kalsiumin puutteen riskit. Ajoittain käytän monivitamiineja. Ajoittain käytän rautaa. Nyt sain lahjaksi vegaanisia helokkiöljykapseleita. Maitohappobakteereita käytän myös. En polta enkä juo, ja maksa-arvoni ovat kunnossa, kuten myös muut labra-arvot. En usko sisäelimissäni olevan mitään vikaa. Suurempi riski olisi esim. D- tai B12-vitamiinin puutos.
Lisäravinneasioissakin voi käyttää omaa järkeään. Esim. mäkikuisma vaikuttaa haitallisesti monien lääkkeiden kanssa yhdessä käytettynä. On tiedettävä, mitä syö ja minkä verran, ja sisältävätkö eri valmisteet samoja aineita. Kannattaa myös miettiä, mistä valmisteensa ostaa, ja ostaako sitä, mitä luulee ostavansa. Joissain valmisteissa voi olla yllättäviä haitta-aineita.
Nämä urbaanilegendat ovat hauskoja.
Aikanaan kuulin tällaisen legendan: Patologi kertoi sähköasentajien käsien hermojen olevan ruumiinavauksessa aivan mustaksi hiiltyneitä, kun ovat saaneet niin paljon sähköiskuja elämänsä aikana.
Kertokaahan lisää hyviä legendoja.
siinä vaiheeessa jos patologi jotain sanoo tuskin asia enää itseä paljon kiinnostaa.
vitamiineja on käytetty vuosikymmeniä ja tuskin on raportoitu yhtään niistä johtuvaa kuolemaa päinvastoin henkiä on säästynyt toisin kuin joku väittää.
Pelkästään suomessa kuolee vuosittain pari sataa ihmistä särky-kiputulehduslääkkeiden käyttöön,usein lääkkeiden aiheuttamiin suolistoveren vuotoihin
Beriberi on B1-vitamiinin eli tiamiinin puutoksesta johtuva hermostosairaus.
Sairautta hoidetaan tiamiinihydrokloridilla, joko pillereinä tai ruiskeena. Parantuminen voi olla hyvinkin nopeaa märkään beriberiin sairastuneelle: jopa tunti lääkkeen antamisen jälkeen.
Mielenkiintoista jos erään henkilön juttujen mukaan synteettiset ei imeydy ??
Alhaisen seleenitason ja Keshan-taudin (sydänlihaksen rappeumatauti) välillä on havaittu yhteys.
Keshan tautiakin on hoidettu natriumselenaatilla hyvin tuloksin joka on synteettinen seleenin muoto.
Eli synteettiset valmisteet on imeytyneet kymmenillä tuhansilla ihmisillä,tämä todistettu antamalla niitä ihmisille .