sillä niin olen maailmaa rakastanut...

verditti

Sä kaitset laumojasi ruoskimalla
pakotat vaeltamaan ikeen alla.
Tyhjiä sanoja on armo, laupeus,
on luonas paha, iloon kaipaavalla.

Tuon vasikkasi silkkiturpaisen,
jos palaan, uhraatko mua kestiten?
Sen teuraaks pisti isä tuhlaajan,
vaan etpäs sinä juhli riemuiten.

Suuresti epäilen sun hyväätahtoasi
ja kyseenalaistan näin asemasi.
Oot pelle, markkinoiden mainosmies,
mut minä en oo nöyrä lakeijasi!

Kupolin korkeen alle palajan,
van ällös luule, että halajan
sun helmoisi kiivas, kiukkuinen.
On vyölle vyötettynä minkä salajan.

Pirstoiksi tornit, kuvat kamalan!
Mä uuteen uskoon teidät opastan,
se lämpöön perustuu ja lempehen,
ei laisees julmuuteen. Mä rakastan!

13

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minanoita

      Ootsie huonolla tuulella?
      Pelottava tunnelma runossasi mutta
      lauseet kohillaan:))))

      • verditti

        Runoilijaminähän antaa toivoa paremmasta.

        Pyrkineekö kuitenkin kalifiksi kalifin paikalle?!


    • lindalinda1

      kovasti painavia ajatuksia on runossasi
      niin kuin on kätesi jälkikin.

      Taidolla koottu, raskaudesta huolimatta.

      • verditti

        Katson kehuiksi.


    • Abba,abba

      Onko täällä terrorismia?

    • Käärepaperia ja pumpulia kuusi kiloa, noin pehmennykseksi,
      ensi alkuun.

      Tämä oli oikea sekametelisoppa, johon olit lurauttanut
      sokeria vähemmän kuin suolaa.

      Tyylilajit ja riimitykset, osin myös rytmitykset kuin hirmumyrsky Katriinan jäljiltä.

      Jos jotain hyvää löysin, niin onneksi tämä ei ollut yhtään tämän pitempi.
      Sorry!

      • Linnunsydän

        "Ei niin pahaa, ettei jotain hyvää",
        lauletaan eräässä biisissä.
        Se juolahti vain tässä mieleeni.

        Kirjoittamisen hallitset melkein yhtä hyvin
        kuin kritiikinkin.

        Lämpöä ja lempeä toivon Sinulle !
        Vaikka sitähän tuntuu olevankin,
        koskapa rakastat.


      • Linnunsydän kirjoitti:

        "Ei niin pahaa, ettei jotain hyvää",
        lauletaan eräässä biisissä.
        Se juolahti vain tässä mieleeni.

        Kirjoittamisen hallitset melkein yhtä hyvin
        kuin kritiikinkin.

        Lämpöä ja lempeä toivon Sinulle !
        Vaikka sitähän tuntuu olevankin,
        koskapa rakastat.

        :)
        Kiitos Linnunsydän (upea inkkarinimi sulla)
        Taidan mennä nurkkaan häpeemään:(


      • verditti

        Harvoinpa olen palstalaisen kanssa niin samaamieltä, kuin nyt sinun.
        Eihän tämä runo olekkaan. Vain pötköksi kirjoitettuja rubaijeita, eli nelisäkeitä.
        Edes öööööööiden eroittamatta. Säkeitten viimeisen rivin loppuakordia
        pehmensin saumakohdan vaimentamiseksi. Mitä itse sisältöön tulee jätän puolustelematta.
        Predestinaatioon suhtaudun täysin kielteisesti. Minulle taivaaksi riittäisi, jos vaikkapa
        loppuelämäksi pääsisi seraljiin, divaanille löhöämään ja kirjoittamaan viisipolvisena jambina
        quasidaa. Oheistoimintaahan siellä varmaan järjestyisi, niin ettei vallan leipääntyisi.

        Lindapa se tuossa herkästituntevana aitona runoilijana käytti hyvin kuvaavaa sanaa
        tämän "runon" tekotavasta. "Koottu." Siis kasattu Sitähän tämä.

        ps. tuosta rytmistä olen eri mieltä.


      • verditti
        Linnunsydän kirjoitti:

        "Ei niin pahaa, ettei jotain hyvää",
        lauletaan eräässä biisissä.
        Se juolahti vain tässä mieleeni.

        Kirjoittamisen hallitset melkein yhtä hyvin
        kuin kritiikinkin.

        Lämpöä ja lempeä toivon Sinulle !
        Vaikka sitähän tuntuu olevankin,
        koskapa rakastat.

        Kapteenska näyttää omineen viestisi, mutta luulen, että tarkoitit sen minulle.

        Nämä vaimeat ablodit riittävät palkinnokseni.
        (vaikka olisin ansainnut suuremmatkin ottaen huomioon
        sen lyhyen ajan minkä käytin varsinaiseen luomisen työhön).


      • verditti kirjoitti:

        Harvoinpa olen palstalaisen kanssa niin samaamieltä, kuin nyt sinun.
        Eihän tämä runo olekkaan. Vain pötköksi kirjoitettuja rubaijeita, eli nelisäkeitä.
        Edes öööööööiden eroittamatta. Säkeitten viimeisen rivin loppuakordia
        pehmensin saumakohdan vaimentamiseksi. Mitä itse sisältöön tulee jätän puolustelematta.
        Predestinaatioon suhtaudun täysin kielteisesti. Minulle taivaaksi riittäisi, jos vaikkapa
        loppuelämäksi pääsisi seraljiin, divaanille löhöämään ja kirjoittamaan viisipolvisena jambina
        quasidaa. Oheistoimintaahan siellä varmaan järjestyisi, niin ettei vallan leipääntyisi.

        Lindapa se tuossa herkästituntevana aitona runoilijana käytti hyvin kuvaavaa sanaa
        tämän "runon" tekotavasta. "Koottu." Siis kasattu Sitähän tämä.

        ps. tuosta rytmistä olen eri mieltä.

        :)
        Siirrän tuon sorryn nytsitten tähän, jos olen mennyt vastailemaan väärään viestiin:)

        Mutta, jos mulla olisi nyt ylimääräinen Tekniikan Maailman vuosikerta,
        niin lahjoittaisin sen sulle rehellisyydestäsi.

        Kapteenska suuntaa kaukoputkensa taas merelle:) ohoi!


    • Sitä sokeudessaan
      on rakastannu

      Kunnes näkee
      ja ylenantaa
      tahtoo oksentaa
      tuon kaiken

      Miten vähän jää
      jää vain se
      mi on kultaa

      Lopuks
      mikä helpotus
      henki kulkee
      ja tuuli huminoi

      verditti
      kaikella on puolensa, vasta - aaltoja mainingeiks asti, herättelevää
      salaa hymyilen, eihän katseemme sammu, kiitos runos.

      • verditti

        Ehkäpä minäkin joskus vielä opin avaamaan toisenkin silmäni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe