Vihdoin siis vihdoin jotain hyvää tehtiin maanteille kolminkertainen vero. Sopii kuin nappi silmään. Onhan niissä kolmekertaa kokemattomimpia kuljettajia. Kolmekertaa liian pienet renkaaat kokoihinsa nähden ja ajavat keskimäämin 3 km tunnissa hitaammin kuin muut. Pari vuotta ja korotus nelinkertaiseksi. Saadaan taas telttamatkailu niille jotka haluavat yrittää nukkua leirintäalueilla.
Jokainen on kai oman onnensa seppä
Karavaanarit !
22
963
Vastaukset
- Saldo-Ellu
Helpottiko?
- hiki hiki
Sain oikein ISON orgasmin, sillä taas pärjää viikon ehkä kaks.
- De Soto.
Karavaanarit on ihan siistiä porukkaa maantiellä.Mä ajoin yli 30 vuotta sorakasettia ja elemettirekkaa muita enkä muista kun pari tapausta, jolloin karavaanari töpeksi.Ainahan niitä on.Isompi riesa oli äitin pikkukullat,ne oli tosi törppöjä.Jos ne törmäs mun kanssa, se kolina kuulu varpaitten alapuolelta,mut kun nämä saatanan paskiaiset tappo yleensä vastaantulijan,ja jokus itsensä.Sitte isi ja äiti pillitti ja teki uuden paskiaisen tilalle.Kerran karavaanari perhe ja mä oltiin tupakilla.Ne kysy kumpi ajaa edellä.Totesin et mä ajan ja jyrään paskiaiset pois jos niitä tulee vastaan.Karavaanarit oli ihan tyytyväisiä.
- nollapää
no ,toi on asiaa.....hyvä.mutta pikkukultia riittää..aina marisemassa,kattokoot peiliin.
- Hulda huoleton..
onnekas joka uhmaa tiellä..ohi lasettaa vaikka ei pääsekkään...kesällä näki vaikka mitä.
Kyllä isoa(rekka lastissa) kannattaa aina kumartaa ja aatelkaa he ovat ihmiset tiellä tekee työtään maantiellä.
Me karavaanarit, matkautolaiset me lomaillaan.Ajokin on sen mukaista huomioikaa se.Asuntoautolaiset ja karavaanarit meillä on muitakin ystävällisiä tapoja tien päällä:-).Aika kivaa ollaan yhtä yhteisöä ns.
Itse ainakin arvostan ammattikuskeja suuresti enempi ko noita paperinpyörittäjiä ja kusipää pikkukultia.Kyllä semmoinen kohteliaisuus tiellä kaikille ei oo pahitteeksi, näytettään merkki ohita roikkujalle kun huomataan sopiva tilanne.Rekat yhteen aikaan päästi henkilöautoja pitkillä matkoilla nyt harva viitsii näyttää merkkiä.Kiitettiin valoilla tai käden nosto kuskille.Siis mahtavia ja heitä teiden ritareita löytyy vieläkin onneksi.
Nykyään asuntoautot on koko vuoden käytössä.Ei vaan kesä aikaan.
- krakula
Persaukisten panettelua... Mulla käy usein niin että henkilöauto ajaa väkisin eteen ja jää sitten jalkoihin..
Ilmeisesti jonkinlainen mittarivirhe neppiksessä... ja sit ihmetellään nyt se per... ajaa ohi.
Siitä verosta vielä että eihän siinä mitään ... maksetaan pois niin ei jää ketään kiukuttaan. - Veronmaksaja "
Elä välitä kyllä ne päästöverot nousee sinullekin HA HAA
- nollapää
totta puhut.....mutta toisilla tuntuu lompakossa,ja itku tulee......toisille ei ..on mistä ottaa ja maksaa....HAHAHAHAHAHAHAH
- varakaanari
nollapää kirjoitti:
totta puhut.....mutta toisilla tuntuu lompakossa,ja itku tulee......toisille ei ..on mistä ottaa ja maksaa....HAHAHAHAHAHAHAH
On aivan älytöntä laittaa vero painorajan mukaan. Eihän se auton paino niitä päästöjä lisää. Eikä se vero vähennä yhtään päästöjen määrää. Tämä on taas niitä valtion rahastuskeinoja. Oikeudenmukaisin verotuskriteeri olisi ajettu kilometrimäärä/vuosi. Automatkailu vähenee ja vaikuttaa pidemmällä juoksulla koko leirintätoimintaan (työpaikkoja menetetään). Uuden verotuskriteerin yhtenä seurauksena saatta olla, että autotehtaat alkavat valmistaa matkailuautot yhä enenevässä määrin kevyistä materiaaleista, mm. muovista ja "pahvista", jotta paino saadaan mahdolisimman alas. Turvallisuus tulee näin ollen kärsimään oleellisesti. Entisajan tukevat ja turvalliset vaunut ja autot ovat pian historiaa. Onhan sekin keino (katala sellainen)vähentää karavaanareita.
Eihän matkailuautoa tarvitse pitää liikenteessä koko vuotta, jolloin rosvoverotus ei tunnu niin kovalta.
Kohta ne tietysti keksii taas alkaa verottaa, vaikkei matkailuauto olisikaan liikenteessä kuin osan vuotta.
On se sellainen ********* putiikki tuo valtio. - näin meitä kusetetaa
varakaanari kirjoitti:
On aivan älytöntä laittaa vero painorajan mukaan. Eihän se auton paino niitä päästöjä lisää. Eikä se vero vähennä yhtään päästöjen määrää. Tämä on taas niitä valtion rahastuskeinoja. Oikeudenmukaisin verotuskriteeri olisi ajettu kilometrimäärä/vuosi. Automatkailu vähenee ja vaikuttaa pidemmällä juoksulla koko leirintätoimintaan (työpaikkoja menetetään). Uuden verotuskriteerin yhtenä seurauksena saatta olla, että autotehtaat alkavat valmistaa matkailuautot yhä enenevässä määrin kevyistä materiaaleista, mm. muovista ja "pahvista", jotta paino saadaan mahdolisimman alas. Turvallisuus tulee näin ollen kärsimään oleellisesti. Entisajan tukevat ja turvalliset vaunut ja autot ovat pian historiaa. Onhan sekin keino (katala sellainen)vähentää karavaanareita.
Eihän matkailuautoa tarvitse pitää liikenteessä koko vuotta, jolloin rosvoverotus ei tunnu niin kovalta.
Kohta ne tietysti keksii taas alkaa verottaa, vaikkei matkailuauto olisikaan liikenteessä kuin osan vuotta.
On se sellainen ********* putiikki tuo valtio.ei muuta kun myydään asuntoautot ryssille ,ja hommataan kaikka karavaanari isot asuntonvaunut
ja ollaan vielä enemmän teidentukkona hahahahhaha saatanan homopäättäjät16 - Kouche
näin meitä kusetetaa kirjoitti:
ei muuta kun myydään asuntoautot ryssille ,ja hommataan kaikka karavaanari isot asuntonvaunut
ja ollaan vielä enemmän teidentukkona hahahahhaha saatanan homopäättäjät16Eikä tarvitse edes myydä ryssille, vaan ajetahan niin suakelin hitaasti ja tukitahan liikenne, ei katasteta, eikä makseta mitään h...vatin veroja. noustahan KAPINAAN.... näytetähän valtiovallalle mistä se "kana oikeesti kusee". Kunnon marssi Manskulle ja liikennekaaos on valmis.
- Mekaanikko
varakaanari kirjoitti:
On aivan älytöntä laittaa vero painorajan mukaan. Eihän se auton paino niitä päästöjä lisää. Eikä se vero vähennä yhtään päästöjen määrää. Tämä on taas niitä valtion rahastuskeinoja. Oikeudenmukaisin verotuskriteeri olisi ajettu kilometrimäärä/vuosi. Automatkailu vähenee ja vaikuttaa pidemmällä juoksulla koko leirintätoimintaan (työpaikkoja menetetään). Uuden verotuskriteerin yhtenä seurauksena saatta olla, että autotehtaat alkavat valmistaa matkailuautot yhä enenevässä määrin kevyistä materiaaleista, mm. muovista ja "pahvista", jotta paino saadaan mahdolisimman alas. Turvallisuus tulee näin ollen kärsimään oleellisesti. Entisajan tukevat ja turvalliset vaunut ja autot ovat pian historiaa. Onhan sekin keino (katala sellainen)vähentää karavaanareita.
Eihän matkailuautoa tarvitse pitää liikenteessä koko vuotta, jolloin rosvoverotus ei tunnu niin kovalta.
Kohta ne tietysti keksii taas alkaa verottaa, vaikkei matkailuauto olisikaan liikenteessä kuin osan vuotta.
On se sellainen ********* putiikki tuo valtio.Kummallista logiikkaa, ettei auton paino vaikuta päästöihin. Tuo on suora lainaus Caravan-lehden sivuilta, missä juuri noin toistellaan, kun ei haluta ottaa vastuuta ympäristöasioista ollenkaan. Olen itse ajellut matkailuautolla ja eivät ne mitään ympäristön ystäviä ole, hiukkaspäästötkin reippaanpuoleisia, etenkin vanhoissa rotteloissa. Uudemmissa taas PAH (polyaromaattiset hiilivedyt) tulevat hienojakoisempana ja jopa vaarallisemmassa muodossa hengityselimien kannalta ajatellen. Joku KABE on poikkeus hiukkassuodattimineen, pääosa ilman ja raskaita/moottoriteknologiaa tuntemattomia kaasujalkoja riittää! Matkailuajoneuvoja on monen kokoisia ja kuntoisia, eliittiä ovat isot luxus bussit, hiilidioksidipäästöjä piisaa. Rehellisyyden nimissä lopettakaa urputus, on oikein suitsia tätäkin elitististä harrastusta uuteen kuosiin, eli autojen valmistajat ja ostajatkin joutuisivat omaksumaan uusia näkökulmia. Katsotaan onko päättäjillä rehellisyyttä pistää "kuosia", varsin moni poliitikko on caravaanari, nähtäväksi jää vesittyykö?
- "#¤%&
Mekaanikko kirjoitti:
Kummallista logiikkaa, ettei auton paino vaikuta päästöihin. Tuo on suora lainaus Caravan-lehden sivuilta, missä juuri noin toistellaan, kun ei haluta ottaa vastuuta ympäristöasioista ollenkaan. Olen itse ajellut matkailuautolla ja eivät ne mitään ympäristön ystäviä ole, hiukkaspäästötkin reippaanpuoleisia, etenkin vanhoissa rotteloissa. Uudemmissa taas PAH (polyaromaattiset hiilivedyt) tulevat hienojakoisempana ja jopa vaarallisemmassa muodossa hengityselimien kannalta ajatellen. Joku KABE on poikkeus hiukkassuodattimineen, pääosa ilman ja raskaita/moottoriteknologiaa tuntemattomia kaasujalkoja riittää! Matkailuajoneuvoja on monen kokoisia ja kuntoisia, eliittiä ovat isot luxus bussit, hiilidioksidipäästöjä piisaa. Rehellisyyden nimissä lopettakaa urputus, on oikein suitsia tätäkin elitististä harrastusta uuteen kuosiin, eli autojen valmistajat ja ostajatkin joutuisivat omaksumaan uusia näkökulmia. Katsotaan onko päättäjillä rehellisyyttä pistää "kuosia", varsin moni poliitikko on caravaanari, nähtäväksi jää vesittyykö?
matkailuautojen alustojen päästöt ovat nykyisin luokkaa 206 - 246 g/km. Eli eipä mitään mahdottomia, monet citymaasturit tekevät enemmän. Ja vaikka ajattelisit tuohon vähän lisääkin niin vieläkin on kohtuullista. Uusimmissa on hiukkassuodattimet sekä ne täyttävät jo tulevatkin Euro5 päästönormit eli niissä on käytössä aivan samaa tekniikkaa kuin uusimmissa henkilöautoissakin. Täyttävät myös saksalaiset "vihreän tarran" vaatimukset. Tuolla verolla ei tässä tapauksessa ole mitään yhtymäkohtaa oikeisiin todellisiin päästöihin. Vanhat ajoneuvot ovat asia erikseen kaikkien vanhojen autojen osalta.
- Mekaanikko
"#¤%& kirjoitti:
matkailuautojen alustojen päästöt ovat nykyisin luokkaa 206 - 246 g/km. Eli eipä mitään mahdottomia, monet citymaasturit tekevät enemmän. Ja vaikka ajattelisit tuohon vähän lisääkin niin vieläkin on kohtuullista. Uusimmissa on hiukkassuodattimet sekä ne täyttävät jo tulevatkin Euro5 päästönormit eli niissä on käytössä aivan samaa tekniikkaa kuin uusimmissa henkilöautoissakin. Täyttävät myös saksalaiset "vihreän tarran" vaatimukset. Tuolla verolla ei tässä tapauksessa ole mitään yhtymäkohtaa oikeisiin todellisiin päästöihin. Vanhat ajoneuvot ovat asia erikseen kaikkien vanhojen autojen osalta.
Sehän näyttäisi riippuvan intresseistä, kuten aiemmin totesin, ilmassa on "tarkoitus pyhittää keinot" kikkailua. Mitenkään yleisiä eivät hiukkassuodattimella varustetut Euro5 päästönormit täyttävät mökkiautot ole vielä aikoihin. Unohtaa ei sovi, että joku niillä vaihtoon tulleilla nokivasaroillakin lomailee, mahdollisesti vuositolkulla, että vähän tuossa nyt huomaan edelleen katteetonta "viherpesua". Tehokkaammilla moottoreilla varustettujen alkovipömilöiden päästöt ovat varmasti omaa luokkaansa ja myös bussialustoille rakennettujen luxusmökkien. Näkyi tosin Caravan-lehti ottaneen työllisyysvaikutuksetkin taisteluaseekseen "jalon" harrastuksemme hyveellisyyden puolustelemiseksi. Vähän siinä oli kaikkineen kiemurtelun makua. Aika kummallinen porsaanreikä ollutkin, kun autot rekisteröidään pääosin henkilöautoluokkaan ja maksetaan vaan pakettiauton käyttövoimavero. Päästöperusteisen veron kyseessä ollen olisi parasta jos näiden "mökkien" kulutuslukemat/päästöt mitattaisiin täydellä kuormalla normaaleissa tieoloissa ja siltä pohjalta maksuun.
- jreerseress
- veroja enemmän
tällä verotuksella ei itse asiassa ole paljoakaan tekemistä ympäristön "pelastamisen" kanssa vaan kyseessä on selkeästi uusi tehokas tapa kerätä rahaa valtiolle. On mielenkiintoista, että veron suuruutta ei ratkaise tässä tapauksessa auton oma paino (vrt. auton päästöjen teoreettinen mittaus) vaan kokonaispaino eli oma paino lisättynä mahdollisella kuorman kantokyvyllä Tämä ennakoi sitä, että myös muissa autoissa kovennetaan veroja kun aletaan ottaa myös kuormausmahdollisuus huomioon erilaisia veroja määriteltäessä. Jos autot aina kuormattaisiin maksimikantavuuteensa ja sen jälkeen mitattasiin päästöt saataisiin selvästi suurempi virallisia arvoja kuin nyt verotuksen perustana olevat. Näin saataisiin valtiolle enemmän rahaa.
- gjhdkla
on vetokoukku niin vastaavasti huomioitaisiin lisäksi koko ajan verossa auton mahdollinen vetopaino, joka löytyy rekisteriotteesta. Se olisi samanlainen, tasa-arvoinen veropohja silloin. Lisää painoveroa 1200 - 1700 kiloa vetoautolle.
- Pilhuralhia verolle
gjhdkla kirjoitti:
on vetokoukku niin vastaavasti huomioitaisiin lisäksi koko ajan verossa auton mahdollinen vetopaino, joka löytyy rekisteriotteesta. Se olisi samanlainen, tasa-arvoinen veropohja silloin. Lisää painoveroa 1200 - 1700 kiloa vetoautolle.
Arkadianmäelle heroteksen väkeä!
Oi suomenmaan kansaa, miksi emme ole rohkeita ja mene evuskuntatalon etehen pitämhän kokkoosta. Laitamma hesan liikenthen sekaisin ja otamma niitä hllitusherroja pilhistä kiinhe, puristamma niilthä vähänlaisesti rokkatorvhea ja sanomma jothen on laitethava tämä verotus oikke sinne pilhurallin ajajilhe, nuoriso se saastuthaa turhalla kortheliajolha enemmti tätä maathamme.
http://www.youtube.com/watch?v=oAtlSi18Dm8&feature=related
Tosha piisishä om meitin sielumhe, met olemma oikeasthi aivan tomhosia.
Kortheliralhi kurihin vaikka lisäverolisäverolha ja trha kuluthus pikken mm. muovisiha pakkausjätheissä.
Karavaanari jot toises polvesh ja molemhissa kyynäspäishä! - Pete0989
Pilhuralhia verolle kirjoitti:
Arkadianmäelle heroteksen väkeä!
Oi suomenmaan kansaa, miksi emme ole rohkeita ja mene evuskuntatalon etehen pitämhän kokkoosta. Laitamma hesan liikenthen sekaisin ja otamma niitä hllitusherroja pilhistä kiinhe, puristamma niilthä vähänlaisesti rokkatorvhea ja sanomma jothen on laitethava tämä verotus oikke sinne pilhurallin ajajilhe, nuoriso se saastuthaa turhalla kortheliajolha enemmti tätä maathamme.
http://www.youtube.com/watch?v=oAtlSi18Dm8&feature=related
Tosha piisishä om meitin sielumhe, met olemma oikeasthi aivan tomhosia.
Kortheliralhi kurihin vaikka lisäverolisäverolha ja trha kuluthus pikken mm. muovisiha pakkausjätheissä.
Karavaanari jot toises polvesh ja molemhissa kyynäspäishä!Oneksi nuo lapphalaiset mongertaa tuota saamen slangia vain kotonaan kun sitä ei onneksi täällä edes ymmärrä.
- mora p...le
Pete0989 kirjoitti:
Oneksi nuo lapphalaiset mongertaa tuota saamen slangia vain kotonaan kun sitä ei onneksi täällä edes ymmärrä.
Josh ei puhe autha, niin puukho jumalauta ! Näin onh "!
- MORMORa
mora p...le kirjoitti:
Josh ei puhe autha, niin puukho jumalauta ! Näin onh "!
mora=military off ruåttin armeija
- Lainkuuliainen
Vastaan päättäjille sillä, että pidän vauhdin jatkossa juuri siinä minkä laki sallii, 80km. Kulutuskin putosi n. litran satasella aiempaan "rekkanopeuteen" verratuna. Tehkää samoin ja laitetaan auton perään vielä iso kyltti, "Viimevuonna ajoin vielä liikennevirran mukana, nyt jonon ensimmäisenä. Kiitos päättäjille."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749