-08, 30tkm, Japanin rolla alkoi moisesta herjata juuri... Huoltoon täytyy viedä heti aamusella mutta onkos muilla ollut vastaavaa herjaa? Mikä on ollut vika? Käynnistäessä VSC testi menee OK mutta hetken kuluttua alkaa piippamaan ja herjaa moottorista sekä VSC. Punainen moottorin valo & kolmio palaa oheisten tekstien kera mittaristossa. Huoltokirjasta ei ole apua.
1.4 D4D check engine ja check vsc
16
7712
Vastaukset
- Corolla übermacht
Ihme jos saavat merkkihuollossa kuntoon. Toyota - ylivoimaista tekniikkaa jopa merkkikorjaamoille.
Japanissa valmistettu ei ole enää laadun tae. Japanissa on tehty myös mm hondia ja mazdoja ilman että on tarvinnut hätyytellä vertailuvoittajia. Tehokkuusajattelu on ajanut laadullisten tavoitteiden ohi.- laatu laskenut
Japanista tulee kyllä edelleen parasta laatua... valitettavasti vain tuossakin saattaa olla eurooppalaisen alihankkijan suunnittelema/valmistama softa tai osa. Hondalta ei ole viimeiseen 10v tullut autoja Japanista vaan suurin osa Englannista (mm.Civic, CRV). Mazdan ongelma on yhteistyö (osat) Fordin kanssa.
Civic on kyllä ollut edelleen kärjessä monissa luotettavuustilastoissa vaikka briteissä tehdäänkin.
Subaru taitaa olla ainut oikeasti Japanilainen ja hemmetin hyvin pärjää kaikissa luotettavauutta mittaavissa testeissä. Vertailuvoitoilla/vuoden auto tms. titteleillä ei ole mitään tekemistä KESTÄVYYDEN/LAADUN kanssa vaan sen havaitsee vastan useiden vuosien/km kokemuksella.
Veikkaan, että kyseessä vain jokin anturi/softaviasta johtuva herja eli mitään oikeata fyysistä vikaa autossa ei ole. Tietotekniikan ja sinänsä hyvien turvallisuutta nostavien järjestelmien (ABS, VSA) "hinta" maksetaan turhina korjaamokäynteinä.
Toyotalla tehokkuus on kyllä mennyt viime vuosina laadun edelle ja pääjohtaja on tästä hlö.kohtaisesti pyytänyt anteeksi. Toivotaan, että korjaavat virheensä pian mutta tuntuu olevan oppiminen aika hidasta ja konservatiivisia malleja vain pukkaa.... ei lupaa hyvää. - 2.4
laatu laskenut kirjoitti:
Japanista tulee kyllä edelleen parasta laatua... valitettavasti vain tuossakin saattaa olla eurooppalaisen alihankkijan suunnittelema/valmistama softa tai osa. Hondalta ei ole viimeiseen 10v tullut autoja Japanista vaan suurin osa Englannista (mm.Civic, CRV). Mazdan ongelma on yhteistyö (osat) Fordin kanssa.
Civic on kyllä ollut edelleen kärjessä monissa luotettavuustilastoissa vaikka briteissä tehdäänkin.
Subaru taitaa olla ainut oikeasti Japanilainen ja hemmetin hyvin pärjää kaikissa luotettavauutta mittaavissa testeissä. Vertailuvoitoilla/vuoden auto tms. titteleillä ei ole mitään tekemistä KESTÄVYYDEN/LAADUN kanssa vaan sen havaitsee vastan useiden vuosien/km kokemuksella.
Veikkaan, että kyseessä vain jokin anturi/softaviasta johtuva herja eli mitään oikeata fyysistä vikaa autossa ei ole. Tietotekniikan ja sinänsä hyvien turvallisuutta nostavien järjestelmien (ABS, VSA) "hinta" maksetaan turhina korjaamokäynteinä.
Toyotalla tehokkuus on kyllä mennyt viime vuosina laadun edelle ja pääjohtaja on tästä hlö.kohtaisesti pyytänyt anteeksi. Toivotaan, että korjaavat virheensä pian mutta tuntuu olevan oppiminen aika hidasta ja konservatiivisia malleja vain pukkaa.... ei lupaa hyvää.Jaa kyllä se Accordi tulee Japanista. Ja katso viimeisin tutkimus: http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2009/11/15/suurtutkimus-listasi-luotettavimmat-autot/200923814/139. 3 Hondaa 10 sakissa, paras Toyo sijalla 9.
- turkinpippuriko
Tojotathan tulee Turkista, no joitain rimpuloita myös Briteistä ja laatu sen mukainen. Tojotan Turkin tuotanto alkoi jo vuonna 1993, moni kuvittelee edelleenkin ostavansa japskin tosiasiassa nykyautot kasataan alihankkijoiden osista joita eri valmistajat käyttävät käyttävät erilaisina variaatioina. Esim. Hyundaissa käyttöön 2007 tullut venttiliikoneisto tuli Tojoon 2009 ja paljon muuta.
- pussiriisiä
1993 valmistettuja Corollia ei tuotu Suomeen siis Turkkilaisia, niin mitä Hyundaihin tulee niin sillähän on myös sama automaattilaatikko, tosin myös muilla malmistajilla käytetään iloisesti sekaisin osia eri merkkien kesken.
- ranskanpullaa
Ranskalaiselle merkille lyöty tojon merkki nenään C1,107,Aygo. Näin ne autot nykyisin Sekeissä kasataan.
- Mr Hua Sai mitä vaan
Toi onkin mielenkiintoinen väite, päätimpä ottaa selvää hyundai-toyota. Totta tosiaan, kansainvälisistä auto-alanjulkaisuista löytyi tietoa, venttiilikoneisto näyttäisi olevan eletroninen ajoitussäädöltään, aiemmmin tojolla ilmeisesti ollut mekaaninen säätö. Kuka sen valmistaja siihen vastausta ei löytynyt, varmaan kiinalaiset nehän tekee halvalla, jonka Nokialaisetkin jo oppineet kun Huawei vei markkinat. Yhteistyössä tuskin mitään outoa kun muistaa toyotan tappiot tältä vuodelta 5-8 miljardia euroa, myihän ne pääkaupunkiseudun automyymälätkin opel-liikkeille, puolet jaspsiorganisaatiolle, aiemmin myynti tehtaan hallussa.
- Juk1
ranskanpullaa kirjoitti:
Ranskalaiselle merkille lyöty tojon merkki nenään C1,107,Aygo. Näin ne autot nykyisin Sekeissä kasataan.
Taloudessa 2 x Auris, britti ja japsi. Britti ei nitise eikä natise, mutta Kanto Worksin kasaama natiivi muistuttelee epätasaisuuksissa laatutyöstä. 3-oviset kasataan Turkissa.
Volvo käytti muuten vuosikaudet Toyotan automaattivaihteistoja, takavetoisissa AW 7x-sarjaa ja etuvetoisissa olikohan AW 4x-sarjaa, eipä tuosta aikoinaan paljoa huudeltu. Takavetoisten laatikko oli ainakin reippaasti ylimitoitettu, Toyotalla oli vastaavien laatikoiden parina suuremmat moottorit eikä tuolloisten Volvojen teho ollut mikään hulppea. Kesti isältä pojalle kunhan vaihtoi öljyt ajoissa.
Luulisi, että alkuperäisen viestin kirjoittaja olisi saanut jo dieselinsä pajalle, olisi kiva kuulla, mikä mätti? Tästä kuten aiemmistakaan viesteistä ei ole paljoa apua itse ongelmaan.
J
- check engine
Löytyikö noiden valojen syttymiseen mitään selitystä? Mulla oli juuri samanlainen ongelma, -09 1.4 D4D Corolla käynnistyi huonosti, sitten syttyi check engine ja check vsc valot. Sitten vähän ajan päästä alkoi käymään paremmin ja ajoin auton huoltoon. Mitään varsinaista vikaa ei kuitenkaan löytynyt, ja ratkaisu ongelmaan oli vikamuistin nollaus. Epäilivät jotain jäätymistä tms. ja käskivät seurailemaan tilannetta.
- Sunsun0834
Mulla sama vika, miten se hoidetaan? Uskaltaako jaa pajalle? Onko syy tiedossa jollakin?
- D4dOnSushi
Kyllä surulliisenkuuluisa D4D on kuitenkin japanilaisten omin käsin suunnittelema.
Onneksi eurooppalaiset edelläkävijät kuten PSA suostuvat kuitenkin myymään omaa kehittynyttä tuotettaan Toyotalle. Ja onneksi ympäristötietoiset eurooppalaiset ovat bannaamassa dieselin: tämä on oikea onnenpotku Toyotalle, kunniallinen syy haudata koko susi D4D.
Hybrideillä on nyt ihan pienen hetken kulta-aikansa mutta ikävä kyllä kilpailijat tekevät jo parempia, ainakin testeissä korealaiset vie ja kalliimmissa hintaluokassa eurooppalaiset. Toyotan hybridi on yĺlättäen testijumbo.
Ja ikävää että monilla on sähköautot valmiina ja Toyota vasta kehittelee omaansa - joka Toyotan kunnianhimoisten suunnitelmien mukaan jaksaisi lyllertää kokonaiset 300 kilometriä latausten välissä. - KaikenkokenutAve
Mulla on joskus oi valot palaneet, mikä on hassua koska kone jouduttiin vaihtamaan mutta tässä uudessa koneessa on sama. Mitään ei ole löytynyt joten ajan ihan surutta.
- Uudellaeikannata
Takuu kyllä raukeaa jos olet ajellut varoitusvalot päällä. Ne sen jostain testeristä näkee että tyyppi on ajanut motarilla moottorivalot tuikkien...takuu raukeaa siihen paikkaan.
- Aveisti
Oheisessa ketjussa keskustekua vastaavasta viasta Avensiksessa.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14371814/avensis-vikavalot - kartakäyttömoottori
Ei tohjon dieseleissä ole sellaista vikaa, joka ei moottoria vaihtamalla korjaantuisi. Vähäksi aikaa.
- Pikkumurheita
No ruoste vie ne joistjoista moottori ei hajoa.
Tuolla aiemmin oli suutinvika, maksa ajan sekin mutta toisaalta, tällä kertaa ei ollutkaan se D4D:n varsinainen murhe, kansipultit. Että onneks olkoon siitä. Tästä selviää maks 1500 eurolla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841