1.4 D4D check engine ja check vsc

Laatua???

-08, 30tkm, Japanin rolla alkoi moisesta herjata juuri... Huoltoon täytyy viedä heti aamusella mutta onkos muilla ollut vastaavaa herjaa? Mikä on ollut vika? Käynnistäessä VSC testi menee OK mutta hetken kuluttua alkaa piippamaan ja herjaa moottorista sekä VSC. Punainen moottorin valo & kolmio palaa oheisten tekstien kera mittaristossa. Huoltokirjasta ei ole apua.

16

6978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Corolla übermacht

      Ihme jos saavat merkkihuollossa kuntoon. Toyota - ylivoimaista tekniikkaa jopa merkkikorjaamoille.

      Japanissa valmistettu ei ole enää laadun tae. Japanissa on tehty myös mm hondia ja mazdoja ilman että on tarvinnut hätyytellä vertailuvoittajia. Tehokkuusajattelu on ajanut laadullisten tavoitteiden ohi.

      • laatu laskenut

        Japanista tulee kyllä edelleen parasta laatua... valitettavasti vain tuossakin saattaa olla eurooppalaisen alihankkijan suunnittelema/valmistama softa tai osa. Hondalta ei ole viimeiseen 10v tullut autoja Japanista vaan suurin osa Englannista (mm.Civic, CRV). Mazdan ongelma on yhteistyö (osat) Fordin kanssa.
        Civic on kyllä ollut edelleen kärjessä monissa luotettavuustilastoissa vaikka briteissä tehdäänkin.

        Subaru taitaa olla ainut oikeasti Japanilainen ja hemmetin hyvin pärjää kaikissa luotettavauutta mittaavissa testeissä. Vertailuvoitoilla/vuoden auto tms. titteleillä ei ole mitään tekemistä KESTÄVYYDEN/LAADUN kanssa vaan sen havaitsee vastan useiden vuosien/km kokemuksella.

        Veikkaan, että kyseessä vain jokin anturi/softaviasta johtuva herja eli mitään oikeata fyysistä vikaa autossa ei ole. Tietotekniikan ja sinänsä hyvien turvallisuutta nostavien järjestelmien (ABS, VSA) "hinta" maksetaan turhina korjaamokäynteinä.

        Toyotalla tehokkuus on kyllä mennyt viime vuosina laadun edelle ja pääjohtaja on tästä hlö.kohtaisesti pyytänyt anteeksi. Toivotaan, että korjaavat virheensä pian mutta tuntuu olevan oppiminen aika hidasta ja konservatiivisia malleja vain pukkaa.... ei lupaa hyvää.


      • 2.4
        laatu laskenut kirjoitti:

        Japanista tulee kyllä edelleen parasta laatua... valitettavasti vain tuossakin saattaa olla eurooppalaisen alihankkijan suunnittelema/valmistama softa tai osa. Hondalta ei ole viimeiseen 10v tullut autoja Japanista vaan suurin osa Englannista (mm.Civic, CRV). Mazdan ongelma on yhteistyö (osat) Fordin kanssa.
        Civic on kyllä ollut edelleen kärjessä monissa luotettavuustilastoissa vaikka briteissä tehdäänkin.

        Subaru taitaa olla ainut oikeasti Japanilainen ja hemmetin hyvin pärjää kaikissa luotettavauutta mittaavissa testeissä. Vertailuvoitoilla/vuoden auto tms. titteleillä ei ole mitään tekemistä KESTÄVYYDEN/LAADUN kanssa vaan sen havaitsee vastan useiden vuosien/km kokemuksella.

        Veikkaan, että kyseessä vain jokin anturi/softaviasta johtuva herja eli mitään oikeata fyysistä vikaa autossa ei ole. Tietotekniikan ja sinänsä hyvien turvallisuutta nostavien järjestelmien (ABS, VSA) "hinta" maksetaan turhina korjaamokäynteinä.

        Toyotalla tehokkuus on kyllä mennyt viime vuosina laadun edelle ja pääjohtaja on tästä hlö.kohtaisesti pyytänyt anteeksi. Toivotaan, että korjaavat virheensä pian mutta tuntuu olevan oppiminen aika hidasta ja konservatiivisia malleja vain pukkaa.... ei lupaa hyvää.

        Jaa kyllä se Accordi tulee Japanista. Ja katso viimeisin tutkimus: http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2009/11/15/suurtutkimus-listasi-luotettavimmat-autot/200923814/139. 3 Hondaa 10 sakissa, paras Toyo sijalla 9.


    • turkinpippuriko

      Tojotathan tulee Turkista, no joitain rimpuloita myös Briteistä ja laatu sen mukainen. Tojotan Turkin tuotanto alkoi jo vuonna 1993, moni kuvittelee edelleenkin ostavansa japskin tosiasiassa nykyautot kasataan alihankkijoiden osista joita eri valmistajat käyttävät käyttävät erilaisina variaatioina. Esim. Hyundaissa käyttöön 2007 tullut venttiliikoneisto tuli Tojoon 2009 ja paljon muuta.

      • pussiriisiä

        1993 valmistettuja Corollia ei tuotu Suomeen siis Turkkilaisia, niin mitä Hyundaihin tulee niin sillähän on myös sama automaattilaatikko, tosin myös muilla malmistajilla käytetään iloisesti sekaisin osia eri merkkien kesken.


      • ranskanpullaa

        Ranskalaiselle merkille lyöty tojon merkki nenään C1,107,Aygo. Näin ne autot nykyisin Sekeissä kasataan.


      • Mr Hua Sai mitä vaan

        Toi onkin mielenkiintoinen väite, päätimpä ottaa selvää hyundai-toyota. Totta tosiaan, kansainvälisistä auto-alanjulkaisuista löytyi tietoa, venttiilikoneisto näyttäisi olevan eletroninen ajoitussäädöltään, aiemmmin tojolla ilmeisesti ollut mekaaninen säätö. Kuka sen valmistaja siihen vastausta ei löytynyt, varmaan kiinalaiset nehän tekee halvalla, jonka Nokialaisetkin jo oppineet kun Huawei vei markkinat. Yhteistyössä tuskin mitään outoa kun muistaa toyotan tappiot tältä vuodelta 5-8 miljardia euroa, myihän ne pääkaupunkiseudun automyymälätkin opel-liikkeille, puolet jaspsiorganisaatiolle, aiemmin myynti tehtaan hallussa.


      • Juk1
        ranskanpullaa kirjoitti:

        Ranskalaiselle merkille lyöty tojon merkki nenään C1,107,Aygo. Näin ne autot nykyisin Sekeissä kasataan.

        Taloudessa 2 x Auris, britti ja japsi. Britti ei nitise eikä natise, mutta Kanto Worksin kasaama natiivi muistuttelee epätasaisuuksissa laatutyöstä. 3-oviset kasataan Turkissa.

        Volvo käytti muuten vuosikaudet Toyotan automaattivaihteistoja, takavetoisissa AW 7x-sarjaa ja etuvetoisissa olikohan AW 4x-sarjaa, eipä tuosta aikoinaan paljoa huudeltu. Takavetoisten laatikko oli ainakin reippaasti ylimitoitettu, Toyotalla oli vastaavien laatikoiden parina suuremmat moottorit eikä tuolloisten Volvojen teho ollut mikään hulppea. Kesti isältä pojalle kunhan vaihtoi öljyt ajoissa.

        Luulisi, että alkuperäisen viestin kirjoittaja olisi saanut jo dieselinsä pajalle, olisi kiva kuulla, mikä mätti? Tästä kuten aiemmistakaan viesteistä ei ole paljoa apua itse ongelmaan.

        J


    • check engine

      Löytyikö noiden valojen syttymiseen mitään selitystä? Mulla oli juuri samanlainen ongelma, -09 1.4 D4D Corolla käynnistyi huonosti, sitten syttyi check engine ja check vsc valot. Sitten vähän ajan päästä alkoi käymään paremmin ja ajoin auton huoltoon. Mitään varsinaista vikaa ei kuitenkaan löytynyt, ja ratkaisu ongelmaan oli vikamuistin nollaus. Epäilivät jotain jäätymistä tms. ja käskivät seurailemaan tilannetta.

    • Sunsun0834

      Mulla sama vika, miten se hoidetaan? Uskaltaako jaa pajalle? Onko syy tiedossa jollakin?

    • D4dOnSushi

      Kyllä surulliisenkuuluisa D4D on kuitenkin japanilaisten omin käsin suunnittelema.

      Onneksi eurooppalaiset edelläkävijät kuten PSA suostuvat kuitenkin myymään omaa kehittynyttä tuotettaan Toyotalle. Ja onneksi ympäristötietoiset eurooppalaiset ovat bannaamassa dieselin: tämä on oikea onnenpotku Toyotalle, kunniallinen syy haudata koko susi D4D.

      Hybrideillä on nyt ihan pienen hetken kulta-aikansa mutta ikävä kyllä kilpailijat tekevät jo parempia, ainakin testeissä korealaiset vie ja kalliimmissa hintaluokassa eurooppalaiset. Toyotan hybridi on yĺlättäen testijumbo.

      Ja ikävää että monilla on sähköautot valmiina ja Toyota vasta kehittelee omaansa - joka Toyotan kunnianhimoisten suunnitelmien mukaan jaksaisi lyllertää kokonaiset 300 kilometriä latausten välissä.

    • KaikenkokenutAve

      Mulla on joskus oi valot palaneet, mikä on hassua koska kone jouduttiin vaihtamaan mutta tässä uudessa koneessa on sama. Mitään ei ole löytynyt joten ajan ihan surutta.

      • Uudellaeikannata

        Takuu kyllä raukeaa jos olet ajellut varoitusvalot päällä. Ne sen jostain testeristä näkee että tyyppi on ajanut motarilla moottorivalot tuikkien...takuu raukeaa siihen paikkaan.


    • Aveisti
    • kartakäyttömoottori

      Ei tohjon dieseleissä ole sellaista vikaa, joka ei moottoria vaihtamalla korjaantuisi. Vähäksi aikaa.

      • Pikkumurheita

        No ruoste vie ne joistjoista moottori ei hajoa.

        Tuolla aiemmin oli suutinvika, maksa ajan sekin mutta toisaalta, tällä kertaa ei ollutkaan se D4D:n varsinainen murhe, kansipultit. Että onneks olkoon siitä. Tästä selviää maks 1500 eurolla.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1582
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      38
      1020
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      182
      676
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe