Talopaketit ja tulisijat

Taloa suunnitteleva

Aion rakennuttaa talon, mutta tehtaiden pakettiesitteitä kun selaa niin ne ei oikein vakuuta. Tiedän tasan tarkkaan mitä taloltani haluan, eikä yksikään paketti ole vielä täyttänyt niitä vaatimuksia.
-Sauna lämpiää puilla. Paketeissa näkee yleensä sähkösaunoja, mutta minä en ole sitä itselleni koskaan hyväksynyt.
-Hella ja leivinuuni molemmat klapeilla toimiviksi. Tässäkin tapauksessa sähkö on kompromissi hinnan (ei tarvitse palomuuria ja hormia) ja käyttömukavuuden suhteen.
-Takka löytyy, mutta onko se käyttökelpoinen? Haluan että sillä lämmittää koko taloa, muutenkin kun vain pakon edessä.
-Kattilahuone, keskuslämmityskattila ja patterit. Polttimeksi yhdistetty öljy-puu, ja lämminvesivaraaja(t) sen mukaan.
-Kellari mitä voi käyttää varastona ja vaikka nikkaroida.
-Mielummin joku puolitoistakerroksinen, rintamamiestalolta vaikuttava ratkaisu.
Vaatimuksia on niin paljon että tuskin löytyy kaikki yhdessä valmiissa paketissa (vai löytyykö?), mutta jos joku tietää lähimmän sopivan niin nyt on oikea hetki kertoa.

6

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osta vanha

      öljy ja puu lämmitykseksi ja pattereilla? Hahaha...eikö olis helpompi ostaa sellanen rintsikka missä on jo kaikki noi mukavuudet?

    • Remppamasa

      Kun kerran paketit eivät täytä vaatimuksia ja haluat uuden, maksa jotain suunnittelusta.
      Johan alkaa löytyä.

    • Kokemus-K

      Talopaketit on tarkoitettu nimenomaan niille joille kelpaa se mikä ihmisille keskimäärin. Jos on paljon normista poikkeavia vaatimuksia, kannattaa ihan suosiolla kääntyä sopivan arkkitehdin puoleen. Ei se arkkitehdin suunnittelu niin kovin kallista ole ja ihan tavallisenkin näköisiä taloja he osaavat piirtää jos vain pyydät. Saat sitten taatusti sellaisen talon jonka haluat.

    • 11+16

      Itse olen Jetta talolta pyytänyt suunnitelmaa, heidän talopakettinsa venyy juuri meidän mittoihin ja saadaan juuri niin monta takkaa, puuhellaa, puusaunaa tms kun halutaan. Ja talo ei ole yhdenkään valmiin mallin näköinen, vaan omien piirustusten näköinen. Eli ei tarvii palkata erikseen arkkitehtiä vaan talopaketin edustaja ja talopakettitehtaan arkkitehti suunnittelevat mieleisen talon.

      • arxitehti

        talotehtaan päässäkin sitä suunnitelmaa vääntää, liekkö taloedustaja tai tuotantolinjasta vastaava.

        Minä en tiedä kovinkaan monta talopakettitehdasta jossa olisi arkkitehti omasta takaa.

        SIinä olet oikeassa, että talopakettitehtaan edustajat suunniteleeva mieleisen talo – nimittäin itselleen ja toteutettavaksi oman tehtaan vakioratkaisuin.


    • Paras apu...

      Kyllä siitä aivan varmasti ja ehdottomasti paras tulee, kun suunnittelee ja rakentaa itse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe