lapsipuoli kiusaa isäpuolta

etäisä_

Kuulostaako aivan hullulta? Surullinen fakta kuitenkin. Ja tämä 9v on varsin taitava siinä. Joo, on helppo sanoa, että pitäisi vain pystyä olemaan enemmän aikuinen ja kaiken yläpuolella, kun lapsii viikosta toiseen ja kuukaudesta toiseen tekee pientä jäynää aina kun äitinsä ei näe. Niin käsittämättömän röyhkeitä juttuja lapselta, että olen aivan halolla päähän lyöty miten yksikään lapsi kehtaa aikuiselle niin tehdä. Tuntuu, että on ihan sama mitä yritän lapsen kanssa tehdä, olen silti syyllinen ettei hän saa asua isänsä kanssa. Lapsen äiti on suunnilleen aina lapsen puolella ja sallii kiusaamisen ja sanoo, että minä vain kiusaan hänen lastaan, jos yhtään yritän puuttua lapsen käytökseen tai että lapselle opetettaisiin perustapoja. Eli lapsia saa ilkeilyillään meidät tappelemaan, johon varmasti pyrkiikin; saa äitinsä puolustamaan ihanaa, suloista kullanmussuaan. Ja lastaan "puolustavalle" äidillekö jotenkin saisi jotain järkeä päähän??? Juu ei, olen yksin syyllinen asioihin ja minun vain pitäisi kyetä muuttumaan.

Itselläni on myös omia lapsia (asuvat äidillään), joiden kanssa ei pahemmin ole ongelmia; tottelevat kun jotain heille sanon eivätkä tosiaankaan haistattele yhtään mitään takaisin ja osaavat pyytää, kiittää jne.

Onko kukaan joutunut kestämään samaa?

19

1546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitipuoli

      Meillä sama juttu, täällä vaan lapsipuoli (poika 12v) tekee äitipuolen elämästä tasaisen
      tappavaa helvettiä. Taitavia ovat, täytyy myöntää. Perheessä viisi lasta ja yksi on itse piru.

      • Anonyymi

        Sinä se piru oot.


    • ongelmaa kerrakseen

      Siinäpä se.Äidin on joskus niin mahdottoman hankalaa uskoa,että oma pikku kullannuppu mitään ilkeää tekisi.Meillä myös suhteen alussa sai miesystävä,nyk.avomies kuullu katkeruutta minun lapsiltani "et asu täällä...et ole isäni,et voi meitä määräillä....Samoin miehen lapselta sain ilkeilyjä vuorostani osakseni.Nyt on kulunut muutama vuosi ja asiat on korjautuneet.Kummallakaan vanhemmalla ei olisi oikeutta antaa lastensa kohdella huonosti uutta kumppania,ihan peruskohteliaisuus sääntöjä ja hyvää käytöstä voi vaatia toisen puolison lapsilta ja se on lastenkin vaan hyväksyttävä.Se uusi kumppani ei ole mikään likasanko,johon on oikeus syljeskellä.

      • äitipuoli itsekin

        pitäisi silti yrittää muistaa, että lapset ovat lapsia eivätkä ihan oikeasti pysty ymmärtämään asioita samalla tavalla kuin aikuiset. Eli vaikka lapsi ehkä "tahallaan" tekeekin kiusaa, se johtuu ehkä pikemminkin siitä, että lapsella ei ole muita keinoja purkaa pahaa oloaan siitä, että vanhemmat ovat eronneet, tai jostain muusta. On aikuisten asia auttaa lasta löytämään muita keinoja pahan olonsa purkamiseen, ja siihen tarvitaan perheen molempien aikuisten myötävaikutusta.

        Ehkä jos yrittäisti ottaa asian puheeksi lapsen äidin kanssa eri tavalla kuin aiemmin; asennoituen joten siten, että "miten voisimme auttaa lasta" eikä syyttämällä, edes hienotunteisesti, lasta siitä, että hän on ilkeä ja käyttäytyy huonosti. Aina löytyy muita keinoja, mutta lapsi ei pysty niitä itse löytämään, lapsi tarvitsee apua. Ja aikuisten pitäisi vain yrittää ymmärtää, ettei lapset ihan silkkaa ilkeyttään tee sitä mitä tekevät, vaikka kuinka siltä tuntuisi.


      • asiaa puhut
        äitipuoli itsekin kirjoitti:

        pitäisi silti yrittää muistaa, että lapset ovat lapsia eivätkä ihan oikeasti pysty ymmärtämään asioita samalla tavalla kuin aikuiset. Eli vaikka lapsi ehkä "tahallaan" tekeekin kiusaa, se johtuu ehkä pikemminkin siitä, että lapsella ei ole muita keinoja purkaa pahaa oloaan siitä, että vanhemmat ovat eronneet, tai jostain muusta. On aikuisten asia auttaa lasta löytämään muita keinoja pahan olonsa purkamiseen, ja siihen tarvitaan perheen molempien aikuisten myötävaikutusta.

        Ehkä jos yrittäisti ottaa asian puheeksi lapsen äidin kanssa eri tavalla kuin aiemmin; asennoituen joten siten, että "miten voisimme auttaa lasta" eikä syyttämällä, edes hienotunteisesti, lasta siitä, että hän on ilkeä ja käyttäytyy huonosti. Aina löytyy muita keinoja, mutta lapsi ei pysty niitä itse löytämään, lapsi tarvitsee apua. Ja aikuisten pitäisi vain yrittää ymmärtää, ettei lapset ihan silkkaa ilkeyttään tee sitä mitä tekevät, vaikka kuinka siltä tuntuisi.

        Tämä pitää kyyllä paikkansa.Eli huonoa käytöstä ei tarvitse sallia ja kuitenkin myös pitää yrittää helpottaa lapsen elämää uudessa tilanteessa ja arvostaa häntä.Liian paljon on uusia suhteita joissa aikuiset suhtautuvat kyräillen ja vihamielisesti uuden puolison lapsiin.Silloin on aika ilmeistä,että ongelmia ilmenee.


      • et ole isäni.

        lapsi on täysin oikeassa sanoessaan että et ole isäni eikä sinulla ole mitään oikeutta sanoa minulle mitään.
        isäpuoli on aina ulkopuolinen ja lapsi joka tekee sen sille selväksi on normaali lapsi.


      • eriävä mielipide
        et ole isäni. kirjoitti:

        lapsi on täysin oikeassa sanoessaan että et ole isäni eikä sinulla ole mitään oikeutta sanoa minulle mitään.
        isäpuoli on aina ulkopuolinen ja lapsi joka tekee sen sille selväksi on normaali lapsi.

        Höpö höpö.En anna lapseni kohdella toisia ihmisiä huonosti.lapsen oma isä on lähtenyt ja sitä paitsi tämä lapsen isä on hyvin iloinen siitä,että olen löytänyt ystävän rinnalleni ja myöskin sitä mieltä,että lapset saavat kohdella ystävääni asiallisesti.Jos lapseni näkevät omaa isäänsä ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ja ystävääni joka päivä,on ehkä suotavaa,että tätä miesystävääni kohdellaan fiksusti,kuten hän myös,sivumennen sanoen, kohtelee lapsiani.Myöskin hänellä on joihinkin asioihin sananvaltaa ja niin pitää ollakin.


      • tosi on.
        eriävä mielipide kirjoitti:

        Höpö höpö.En anna lapseni kohdella toisia ihmisiä huonosti.lapsen oma isä on lähtenyt ja sitä paitsi tämä lapsen isä on hyvin iloinen siitä,että olen löytänyt ystävän rinnalleni ja myöskin sitä mieltä,että lapset saavat kohdella ystävääni asiallisesti.Jos lapseni näkevät omaa isäänsä ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ja ystävääni joka päivä,on ehkä suotavaa,että tätä miesystävääni kohdellaan fiksusti,kuten hän myös,sivumennen sanoen, kohtelee lapsiani.Myöskin hänellä on joihinkin asioihin sananvaltaa ja niin pitää ollakin.

        lapsi ei koskaan kiusaa isäpuolta, ainoastaan näyttää sille paikan mihin se kuuluu. yleensä se oikea
        paikka on roskalaatikko. monet isäpuolet sen sijaan kiusaavat lasta, tämä johtuu monesta syystä.
        lapsi ei ole oma joten sitä vähehsytään joko suoraan tai alitajuisesti. isäpuolet ovat käytännössä
        aina joko juoppoja, retkuja tai molempia.

        isäpuolet ovat surkeita korvikkeita joita lapset joutuvat kestämään ja samalla häpeämään äitiensä
        lutkamaisuutta kun vaihtavat miehiä siinä missä toiset autoja. ainoa ero tietenkin on ettei entisestä
        hyvitetä hinnassa, tosin jokaiselta jolle lapsen on tehnyt voi vaatia rahaa (elareita) pahimmilla lumpuilla
        onkin lapsilleen useita isejä. pahin jonka kaveri pani tuli isäksi numero neljä, no nyt niitä isejä sekä
        lapsia on viisi.


      • Anonyymi
        äitipuoli itsekin kirjoitti:

        pitäisi silti yrittää muistaa, että lapset ovat lapsia eivätkä ihan oikeasti pysty ymmärtämään asioita samalla tavalla kuin aikuiset. Eli vaikka lapsi ehkä "tahallaan" tekeekin kiusaa, se johtuu ehkä pikemminkin siitä, että lapsella ei ole muita keinoja purkaa pahaa oloaan siitä, että vanhemmat ovat eronneet, tai jostain muusta. On aikuisten asia auttaa lasta löytämään muita keinoja pahan olonsa purkamiseen, ja siihen tarvitaan perheen molempien aikuisten myötävaikutusta.

        Ehkä jos yrittäisti ottaa asian puheeksi lapsen äidin kanssa eri tavalla kuin aiemmin; asennoituen joten siten, että "miten voisimme auttaa lasta" eikä syyttämällä, edes hienotunteisesti, lasta siitä, että hän on ilkeä ja käyttäytyy huonosti. Aina löytyy muita keinoja, mutta lapsi ei pysty niitä itse löytämään, lapsi tarvitsee apua. Ja aikuisten pitäisi vain yrittää ymmärtää, ettei lapset ihan silkkaa ilkeyttään tee sitä mitä tekevät, vaikka kuinka siltä tuntuisi.

        Meillä ei ole äitipuolia. On vain nimitys idön uusi nainen. Hän ei millään tavalla ole minun lapsen äiti,edes puolikas. Minä olen äiti.


      • Anonyymi
        et ole isäni. kirjoitti:

        lapsi on täysin oikeassa sanoessaan että et ole isäni eikä sinulla ole mitään oikeutta sanoa minulle mitään.
        isäpuoli on aina ulkopuolinen ja lapsi joka tekee sen sille selväksi on normaali lapsi.

        Juurikin näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ei ole äitipuolia. On vain nimitys idön uusi nainen. Hän ei millään tavalla ole minun lapsen äiti,edes puolikas. Minä olen äiti.

        *isän.


    • puolivanhempi minäki

      Sitä ei vain tapoja opettamalla taatusti saa. Lapsi ihan varmasti perustavat osaa, eipähän vain halua niitä sinuun soveltaa. Ja paneehan tämä ajattelemaan että MIKSI? Mitä olet tehnyt, ettet ole saavuttanut lapsen luottamusta? Oletko itse osoittanut hänelle kunnioitusta, ja kohdellut oikeudenmukaisesti ja huomioonottavasti?

      Lapsi ei kyllä haistattele, ellet ole itse mokannut ensin. Tavalla tai toisella. Mietippä itse omaa käyttäytymistäsi. Suurin mahdollisuus mokata liittyy taatusti siihen, että lapsi on äitinsä kanssa niin sanotusti "kotonaan" ja sinä taasen olet se ulkopuolinen muuttuja joka tunkeutuu hänen elämäänsä ilman että sen sopivuudesta kysytään häneltä mitään. Elikkä olet heikoilla. Ja sinun pitäisi olla se "aikuinen" tilanteessa, ja ymmärtää.

      Se että tulet toimeen omien lastesi kanssa, (joita käytännössä et usein nää) on myös luonnollista, sillä heihin nähden olet ihan toisenlaisissa olosuhteissa päässyt auktoriteetin luomaan. (Ja heidän ei tarvitse sinua kauaa sietää kerrallaan. Eikä kestää arkea kanssasi.) He eivät siis ole vertailukelpoisia.

      Elikkä samaa kuin sinä en ole joutunut kokemaan, vaan olen osannut väistellä sudenkuopat jo ennalta.

      • etäisä_

        Ihan varteenotettavia ajatuksia. Niitä on silti helppo kirjoittaa, kun ei tiedä kaikkea. Jotkut lapsetkin ovat vain todella vaikeita. Aikuista on aina helppo syyttää, koska lapsihan ei tee tahalteen mitään. Lähinnä vain oireilee. Ongelma ei olekaan siinä, vaan ehkä siinä, että lapsen äiti sallii lapsen huonon käytöksen ja esimerkillään suorastaan kannustaa väheksymään isäpuolta, joka on äidin silmissä suunnilleen aina se syyllinen. Iso ongelma on hyvin erilaiset kasvatustaustat. Näiltä lapsilta ei ole vaadittu juuri mitään, mitä olen vaatinut omiltani; mielestäni ihan yksinkertaisia perusasioita. Välillä saa tehdä ja joskus ei. Sekaisinhan siinä menee.

        Omilla lapsillani ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kestää arkea kanssani tai etteivät sietäisi pitkään. Haluisivat aina vain olla enemmän kanssani.

        Ymmärrän ylläolevaa kirjoitusta ja kirjoittajaa. Tuo on hyvin helppo johtopäätös. Kyse ei myöskään ole vain tapojen opettamisesta. Itse näen ongelman enemmän lapsen äidin suhtautumisessa lapsensa tekoihin. Lapsi myös selkeästi syyttää minua vanhempiensa erosta ja ettei saa asua isänsä kanssa. Tuosta lähtökohdasta on oikeasti vaikea edetä. Olen nähnyt lapsen olemista ja käytöstä etäältä jo ennen kuin lapsi oli tavannut minua ja tiesi kuka olen. Se käytös oli suoraan sanoen outoa ja huolestuttavaa. Lapsen isän uusi puoliso on kanssani samaa mieltä monista lapsen käytöksen ongelmista. Isän luona käytöstä on saatu kuriin, koska isän uusi on saanut asettaa selkeitä rajoja ja sääntöjä , jotka ovat voimassa joka kerta samalla tavalla. Jos yritän jotain aivan samaa täällä ehdottaa, olen vain nipottaja. Lapsen isä on myöntänyt heidän olleen aivan pihalla kasvatuksensa suhteen. Lapsen äiti ei vain halua asiaa nähdä ja on aina mielestään kasvattanut vain oikein.

        Omat lapseni ovat vertailukelpoisia minuun siinä missä lapsipuoli on vertailukelpoinen omaan isäänsä. Olen myös nähnyt, kuinka lapset ovat juosseet karkuun isäänsä tämän juostessa epätoivoisesti perässä taloa ympäri perheen yrittäessä lähteä johonkin.


    • kohtalotoveritar

      Miehelläni on yläasteikäinen poika, joka asuu meillä. Hänen mielestään olen maailman huonoin äitipuoli, koska on minun ja yksinomaan minun vikani että lapsen odotetaan osallistuvan kotitöihin ja siivoamaan omat jälkensä esim. keittiössä. Miehelläni ja minulla on erilainen tapa puuttua päivittäisiin kasvatustilaisuuksiin. Minä puutun ongelmiin ja töpeksintöihin heti kun ne tulevat ilmi, vaadin välitöntä ratkaisua ja sitten asia on hoidettu eikä jää kalvamaan mieltä. Mies taas sanoo "joojoo, kohta" loputtomiin joten asiat saattavat venähtää viikkokausiksi ja akuutti palaute ja oppi jää pojalta saamatta. Kostoksi minun aktiivisuudelleni poika jättää kakkapönttöjä vetämättä ja varastaa säästölippaastani rahaa ja haistattelee sekä minulle että harvoin kylässä käyvälle, hyvin diplomaattisesti ja kärsivällisesti käyttäytyvälle äidilleni. Minulla ei ole mitään keinoa saada selville miten pojan äidin luona toimitaan, onko siellä kovinkin löpsyt säännöt (ilmeisesti on) ja miten mieheni entisessä perheessä hoidettiin nämä ongelma-asiat. Joka tapauksessa pelisääntöjen pitäisi aina muodostua kulloisenkin perhetilanteen mukaan ja vanhemmilla, olivat sitten oikeita tai kasvattivanhempia, on päävastuu niiden luomisessa.

      • Anonyymi

        Tommosen akan sietäs,varoa,kun poika aikuinen.


    • Anonyymi

      Ei pidä sekoittaa tuntemattomia aikuisia lapsen elämään. Käykää panemassa,mutta älkää vaatiko lasta sietämään kodissa aikuista,joka ei ole oikea isä tai äiti.

      • Anonyymi

        Ei kukaan varmaan siedäkkään jos ei pakoteta. Monesti miehen löapset pitävätkin ja mies tietysti sitä naikkosta siivoojana ja pyykkärinä. Mies ottanut heille palvelijan ei mitään muuta, vaikka naikonen kuvitteleekin muuta.
        Pelkkä siivooja ja pyykkäri, ei muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan varmaan siedäkkään jos ei pakoteta. Monesti miehen löapset pitävätkin ja mies tietysti sitä naikkosta siivoojana ja pyykkärinä. Mies ottanut heille palvelijan ei mitään muuta, vaikka naikonen kuvitteleekin muuta.
        Pelkkä siivooja ja pyykkäri, ei muuta.

        Ei kukaan varmaan siedäkkään jos ei pakoteta. Monesti naisen lapset pitävätkin ja nainen tietysti sitä miekkosta pitää Remonttimiehenä ja panomiehenä nainen ottanut heille palvelijan ei mitään muuta, vaikka miekkonen kuvitteleekin muuta.
        Pelkkä remppamies ja joo, joo mies ei muuta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1515
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1312
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1247
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe