Tehoton kiuas

4444444444444

Muutettiin taloon ja nyt huomannut muutaman epäkohdan. Eli kiuas todella tehoton.Kottikärryllisen saa polttaa jos meinaa kovat löylyt meinaa saada... Merkki narvi ja suht ison kokoinen. Saunan kooksi laskin 16kuutioo. Mihinkähän kiukaan tehot on hukkunu? Päältä ok ja pesä ehjä. Kivet hyvännäköiset ja kivien alla ei ollut putua juurikaan. Mitä tehtävissä? vai uhraanko 400e ja haen uuden? Ei oikein sekään kiehdo näin lama-aikaan

5

712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ty.

Todennäköisesti kiuas on liian pieni sinun saunaasi.

• Vetoa

Onko hormiputki tiiviisti paikoillaan?

• Löylynlyömä

saunassa paljon tiili- tai laattapintaa tai lasiovi?
      Mitä on paneeloinnin alla, jos on esim. ilmarako, alumiinipaperi ja tiiliseinä on eristävyys silloin huono.

Eli kiuas täytyy valita aina siten, että lasketaan saunan tilavuus ja jokaista laatoitettua, muurattua neliötä vastaava ala lisätään 1 m3 tilavuutta.

esim. 12 m3 sauna, 3m2 laattapintaa ja 2m2 lasiovi, tulisi kiuakaan lämitystehon olla 17m3 soveltuva ja jos kiukaan lämmitysteho riittää vaikka 13-17m3 lämmittämiseen kannattaisi valita seuraava isompi malli koska tuo olisi ihan ylärajoilla.

• kerrastaoppinut

Otappa selvää miltävuosikymmenetä tuo Narvi on . Saattaapi olla tiilivuorattu , ota tiilet pois.Onko tulipesässä liekinohjauslevy , on ehdottomasti oltava .
        Muuten sitten heitä kiuas pihalle , Äläkä Narvia osta .

• frangrabba

tarkista takana olevan hormiliitoksen tulppa onko paikallaan,itse ostin harvia 20 pro 299€,vanha kiuas (kota)kesti 21v,narvikiukaassa on ohuempi tulipesän kattolevy,harviassa 10mm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe