Olen 22 vuotias nainen ja 2-vuotiaan lapsen äiti. Erosimme lapsen isän kanssa jo raskauteni aikana, johtuen miehen narsistisesta luonteesta, väkivaltaisuudesta, huumeidenkäytöstä ja rikollisuudesta. Mies hallitsi minua kuitenkin eromme jälkeenkin, mm. kiristämällä ja pahoinpitelemällä ja uhkailulla.
Vuoden kestin tätä, kunnes tilanteen kärjistyttyä pakkasin salaa laukut ja "karkasimme" toiselle paikkakunnalle, ja vaihdoin tiedot salaisiksi ja hain lähestymiskiellon joka määrättiin vuoden mittaisena.
Tällä hetkellä mies on vankilassa. Ainoat ongelmat joita minulla enää on, on yhteishuoltajuutemme, jonka mies sai uhkailemalla. Uskon kuitenkin, että saan yksinhuoltajuuden aika helposti, näyttöä miehen mielenvikaisuudesta pitäisi olla riittävästi.
Mutta mites tapaamiset? En halua että lapsi joutuu olemaan missään tekemisissä miehen kanssa, jota ei voi edes kutsua isäksi. Mies ei ole ikinä hoitanut lasta, vaikka tuli väkisin vasten tahtoani oleskelemaan samaan asuntoon kanssamme. Mies on myös "räjähdysherkkä", eli väärä katse voi saada aikaan raivokohtauksen. Olen tuntenut miehen viiden vuoden ajan, eikä hän ole päivääkään tehnyt töitä. Jos hän saa päähänsä hakea tapaamista lapseeni, onko minulla mitään keinoa estää sitä? En suostuisi mielellään edes valvottuihin tapaamisiin, jotka siis tässä tilanteessa olisivatkin se ainoa vaihtoehto.
perusteet tapaamisten kieltämiselle
8
1354
Vastaukset
- minnä
sellainenolinminäkin aikoinani,,,kuulemma...no samat jutut koin lähärit vuodeksi ,nimen muutot ja isovanhemmista erottamiset mutta kuitenkin asialla on kääntöpuoli,,lapsella on oikeus isään ja tapaamisesi tulee tapahtumaan valvottuina niin pitkään kun näyttöä on että isä pärjää skidin kanssa jos oikeesti haluaa tavata ollenkaan,yleensä ei haluta ja lapsi unohtuu.Mulle kävi niin että en antanut periksi vaikka kuinka nöyryytettiin kaksi vuottta ja ajattelin aina vaan tavatessani että joku päivä mä saan lapseni kanssa olla kahden...no asiat menikin niin hyvin että nykysin tapaamiset on ok ja lapsi on elämäni tärkeimpiä asioita ja oikein odotan että saan sitä pikkunassikkaa pitää sylissäni,tosin harvoin mutta kuitenkin ja mikä tärkeintä lapsen suusta sana isi kuulostaa kovallekin kundille tosi hienolta.Anna kaverille mahdollisuus edes valvottuihin tapaamisiin jos haluaa,lakihan sanoo että tapaamiset on pakkö järjestää...koeta tsemppiä ja lykkyä tykö
- eräs vaan
Molempien vanhempien oikeus tapaamisisiin on todella vahva, kunnes laspi täyttää 12v, sen jälkeen lapsen tahto huomioidaan myös. Lasta ei voida enää sen jälkeen pakottaaa tapaamisiin, jos hän ei oikeaasti halua ( jos lähivanhempi yrittää lasta painostamalla estää tapaamiset, voidaan lapsi edelleen hakea "pakolla" tapaamisiin, halu olla tapaamatta on todella lähdettävä lapsesta).
Oikeastaan ainoa syy evätä tapaamiset on etävanhemman (todistettavasti) väkivaltainen (henkinen tai fyysinen) käytös lasta kohtaan. Pelkää väkivalta lapsen toista vanhempaa kohtaan tai väkivallan mahdollisuus ei riitä eväämään tapaamisia. Sen sijaan valvottuihin tapaamisiin tässä tuntuisi olevan enemmän kuin hyvät perusteet.- ghghghgh
avataan sit se paperin toinenkin kääntöpuoli. Elikkäs juurikin näissä narsistisissa tapauksissa monesti isä ei halua tavata lastaan vaan hallita lapsen kautta äitiä. Jos tälläiseen käytökseen on näyttöä pitäisi myös siinä tapauksessa evätä tapaamiset. Kyllä sen lapsi vaistoaa missä mennään. Jos isän motiivit ovat tapaamisissa vain hallita äitiä ei siitä ole kuin haittaa lapselle. Ymmärrän alkuperäisen kirjoittajan huolen aiheen aivan täysin. Narsistilla on taipumusta myös manipuloida lapsi äitiä vastaan ja senhän nyt tietää jokainen mitä siitä seuraa. Revitään ja riistetään lasta puolelle jos toiselle ja äiti on tässä leikissä usein altavastaajan asemassa. Tapaamisoikeus ei vastaa nykyisellään millään lailla lapsen oikeutta tavata molempia vanhempiaan vaan se palvelee enemminkin isän oikeuksia. Oikeus ei minusta tarkoita sitä että olisi pakko jos asiasta on haittaa oikeuden hallitsijalle. Oikeus tarkoittaa sitä omasta mielestäni että on oikeus mutta ei ole pakko jos siitä on itselle jotain haittaa tai asiasta ei ole mitään järjellistä hyötyä. Onhan niitä muitakin oikeuksia mutta niitä ei ole pakko lunastaa.
- ap
ghghghgh kirjoitti:
avataan sit se paperin toinenkin kääntöpuoli. Elikkäs juurikin näissä narsistisissa tapauksissa monesti isä ei halua tavata lastaan vaan hallita lapsen kautta äitiä. Jos tälläiseen käytökseen on näyttöä pitäisi myös siinä tapauksessa evätä tapaamiset. Kyllä sen lapsi vaistoaa missä mennään. Jos isän motiivit ovat tapaamisissa vain hallita äitiä ei siitä ole kuin haittaa lapselle. Ymmärrän alkuperäisen kirjoittajan huolen aiheen aivan täysin. Narsistilla on taipumusta myös manipuloida lapsi äitiä vastaan ja senhän nyt tietää jokainen mitä siitä seuraa. Revitään ja riistetään lasta puolelle jos toiselle ja äiti on tässä leikissä usein altavastaajan asemassa. Tapaamisoikeus ei vastaa nykyisellään millään lailla lapsen oikeutta tavata molempia vanhempiaan vaan se palvelee enemminkin isän oikeuksia. Oikeus ei minusta tarkoita sitä että olisi pakko jos asiasta on haittaa oikeuden hallitsijalle. Oikeus tarkoittaa sitä omasta mielestäni että on oikeus mutta ei ole pakko jos siitä on itselle jotain haittaa tai asiasta ei ole mitään järjellistä hyötyä. Onhan niitä muitakin oikeuksia mutta niitä ei ole pakko lunastaa.
Kiitos kun joku ymmärtää, näin itse ainakin koen asian olevan. Ennen kun lähdimme lapseni kanssa lopullisesti pois, mies hoki vain että "vittu kun on pitäny mennä tommonenkin tekemään, viedään se lastenkotiin jne". Hän suostui jäämään lapsen kanssa kahden vain hetkeksi, jos hän sattui itse tarvitsemaan kioskilta jotain eikä jaksanut itse sinne raahautua. Nyt hän lähettelee vankilasta postia kaksivuotiaalle lapselle kuinka isä rakastaa sua ja pian nähdään. Lapseni on pelännyt miespuolisia henkilöitä siitä asti kun oppi vierastamaan muita ihmisiä. Senkin takia tuntuisi kohtuuttomalta "pakottaa" lapsi tapaamiseen isänsä kanssa jota ei edes muista eikä siis myöskään tunne.
- liian tuttua
sillä erotuksella, että eksäni ei ole ollut vankilassa. muut piirteet samat kuin sinun eksälläsi.
Tätä on jatkunut nyt kuusi vuotta, siis erostamme saakka.
Uhkailu, kiristäminen, minun ja sukulaisteni mustamaalaaminen eri virastoissa, solvaukset.
Kukaan ei voi tehdä mitään.
Odotan kuin kuuta noudevaa sitä päivää, että lapsi täyttää 18 ja pääsen irti tästä paskaisästä, joka vain tällä hetkellä lähinnä sekoittaa soppaa, yrittää tuhota minun ja mieheni sekä vanhempieni välit minuun ja toisiinsa.
Ei voi muuta sanoa kuin että vituttaa, toisilla on näköjään oikeus tehdä mitä vaan eikä joudu edes vastuuseen.
Tsemppiä!- 0000000000000000+
Olen myös narsisti isän näpeissä lapseni kanssa. Ja hyvin huomaa, ettei lapsi merkkaa isälle niin paljon kuin minun elämän halliseminen. Minut pakotettiin yhteishuotajuuteen sekä aivan järjettömään tapaamissopimukseen. nyt niitä sitten selvitellään juristien ja oikeuden kanssa. onneksi itsellä on edes hieman kirjallisia todisteita isän sanoista, teoista ja käytöksestä. mutta kyllä tämä voimia vie!
Jaksamista ja tsemppiä! - toteamus
0000000000000000+ kirjoitti:
Olen myös narsisti isän näpeissä lapseni kanssa. Ja hyvin huomaa, ettei lapsi merkkaa isälle niin paljon kuin minun elämän halliseminen. Minut pakotettiin yhteishuotajuuteen sekä aivan järjettömään tapaamissopimukseen. nyt niitä sitten selvitellään juristien ja oikeuden kanssa. onneksi itsellä on edes hieman kirjallisia todisteita isän sanoista, teoista ja käytöksestä. mutta kyllä tämä voimia vie!
Jaksamista ja tsemppiä!mieluummin luonnehäiriöisestä kuin narsistista, koska epäilen että liian helposti tehdään "omia diagnooseja" ja ne ovat varsin vääriä. Luonnehäiriöiden kirjossa riittää ja narsismia löytyy ja pitää löytyäkin jokaisesta - tervettä narsismia, itsetuntoa. Usein narsistiksi "luullulla" henkilöllä on laajempi ja vakavampi luonnehäiriö kuin pelkkä narsismi. Se siitä.
- eronnut itsekin
narsistien uhrien tuki ry:n sivuilla on paljon vertaistukea.
Voimia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1745623Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442643- 1562232
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne301376Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621327Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241301Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321233Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.108988