Kirjailijan alku...???

Dragon_girl_90

Mä haluisin vähän neuvoi...rakastan tosissani kirjottamista ja frendit kannustaa et mun tällä hektellä vielä keskenolevaa kirjaa pitäs julkasta...mull ei tosin kelpaa ku yks, mut mites tää julkasu? älkää pliis hyvät fiksut ihmiset pitäkö mua ääliönä, mut pitääks siinä itekki maksaa paljo, mistä julkaisija, kuin kauan kestää ennekuin se ilmestyy, onks ikärajaa...??? neuvokaa pliis!

6

681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Ota yhteyttä erilaisiin kirjakustantamoihin (esim. WSOY,Otava yms. ) ja kysy neuvoa,mihin tämä tarina voitaisiin kirjottaa. Iällä ei pitäisi olla väliä.
      Ennen kuin kirjasi julkaistaan,siinä voi mennä kuukausia,jopa vuosia,joten odota kärsivällisesti. Yleensä ns. kirjojen lukija lukee tarinat väh. 3 kuukaudessa,mutta sekin voi jopa venyä 3 vuoteen!
      Noista maksuista en paljoa tiedä,mutta kannattaa kysellä ja ottaa selvää asioista!!
      Tsemppiä kirjasi kanssa!!!

• cherish

Voit joutuu lähettämään sitä tekstiäs moneen paikkaan, kun välttämättä ei heti ekalla kerralla tärppää. Siks kannattaa kirjottaa mahdollisimman hyvää tekstiä ja siihen pitää oikeesti olla ite tyytyväinen. Sitten kun se on tarpeeks fiilattu ja kunnolla ajateltu monelta kantilta se kannattaa lähettää eteenpäin. Tietysti sitä voi joutuu korjailemaan vielä monta kertaa jälkeenkin päin, mutt parasta on kun ite miettii juttuu tarpeeks. En tiedä mitä muuta tossa pitäis tehdä. Ite en oo ikinä tehny kirjaa, enkä tiedä mitä kaikkee muuta siihen liittyy.

• Joppe

Varmasti joutuu tekstiä korjailemaan mikäli se on kirjoitettu samalla tyylillä kuin tuo alkuperäinen viesti...

Onnea

• Konkari(ko)

Kirjaa kirjoittaessa täytyy muistaa, että se on pitkän, kuoppaisen ja kivisen tien takana: sinulle tulee ajatuskatkoksia, jolloin saattaa mennä jopa puoli vuotta ennen kuin pystyt taas kirjoittamaan, on jaksoja, jolloin tuntuu, ettei tämä voi olla vaivan arvoista, ettei sinulla ole kykyjä...

Sinun kannattaa kirjoittaa tietokoneella tai kirjoituskoneella, fonttikoko 12-13, riviväli 1½-2, reippaat marginaalit ja tekstin laaduksi olisi aika hyvä New Times Roman. Sitten sivut järjestykseen (huom, toisen puolen pitää olla tyhjä) ja johonkin kansioon, sillä silloin ne on helpointa postittaa. Yleensä, ennen kuin saat palautetta, on muistettava, että odottelemiseen voi mennä 3kk-12kk keskimäärin. Joten kirjoita vaikka sinä aikana toista kirjaa.

Kustanneyhtiöiden sivuja:
      www.otava.fi
      www.tammi.fi
      www.wsoy.fi

• SeppoKorpela

Kirjailijan työ on pitkäaikaista työtä. Lehtien ja kirjojen lukeminen ovat jokapäiväisiä asioita. Kun vain luet tekstiä - ja ajattelet, miten muut kirjoittavat, OPIT PALJON.
      Itse suunnittelen käsikirjoituksen automaattia avuksi, sillä digiaika pitää tulla myös
      ohjaamaan tiedon tuottamista. Oikeasta tiedosta tulee tärkein työkalu elämään. Nokia

• Romaani

Nimimerkillä Konkari on oikeat ohjeet ja sanoisin lisäksi ettei maksa mitään muuta kuin materiaalit postitusmaksu ellet lähetä sähköpostilla. Valmis teksti kannattaa luetuttaa jollain ammattilaisella ennen lähetystä ja ota saamastasi kritiikistä opiksesi sekä lue paljon ja mene tarvittaessa kirjoittaja kurssille. Onnea matkaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      82
      3125
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1766
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      84
      1616
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      138
      1479
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1438
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      157
      1364
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      159
      1283
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      83
      1241
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      99
      1232
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1225
    Aihe