Huijari asuntomarkkinoilla vuokralaisena

iiris-sisko-99

Osaatteko neuvoa mitä voisin yleensä tehdä? Vuokrasin kolmion Hyvinkäältä eräälle pariskunnalle, jolla on remonttifirma. Niin he ainakin sanoivat, mutta myöhemmin selvisi, että ovat täysin varattomia, enkä tiedä edes millä elävät. Heillä on velkaakin yli 100.000 euroa, jota eivät pysty koko elinaikanaan maksamaan.

No, joka tapauksessa he ovat asuneet asunnossani pari kuukautta maksamatta vuokraa, vaikka itse joudun maksamaan taloyhtiölle yhtiövastikkeen , veden, saunan, ja autopaikan (yht.n. 500e/kk).
Haastemies ei tavoita heitä, koska lähtevät aikaisin aamulla ja tulevat takaisin yömyöhään. Eihän mulla ole edes oikeutta mennä omaan asuntooni, vaikka eivät ole maksaneet yhtään ainoaa vuokraakaan.

En kuitenkaan saa heitä ulos ja he asuvat siinä minun kustannuksellani täysin ilmaiseksi!! Laki suojelee näitä loisia paskoja ja itse olen täysin lainsuojaton. Onko kenelläkään mitään neuvoa???

4

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis...

      Jos heidän tilanteensa on tuollainen, niin miten ihmeessä heillä voi olla puhtaat luottotiedot? Koska sinähän tietysti tarkistit ne ennen kuin vuokrasit asunnon??

    • kaketsuo

      Soitin Laki24 palveluun sieltä lakimies sanoi että kyseessä on sopimusrikko ja vuokrasopimus voidaan purkaa heti, kehoitti antamaan pari viikkoa aikaa poistumiseen. Ja poistamisen voi tarvittaessa suorittaa haastemies ja poliisi muistaakseni.

      Luottotietojahan on pikkasen hankala tarkistaa yksityisenä vuokranantajana. Mutta siihenkin löytyy keinot kyllä.

      • Siis...

        "Luottotietojahan on pikkasen hankala tarkistaa yksityisenä vuokranantajana. Mutta siihenkin löytyy keinot kyllä."

        Miten niin pikkasen hankala??? Ei tarvitse mitään kummallisia "keinoja" ja homma on todella helppo ja vie pari minuuttia. www.omatieto.fi -palvelusta saa kenen hyvänsä luottotiedot, kunhan vain tietää henkilötunnuksen. Ja sen henkilötunnuksenhan saa mahdolliselta vuokralaiselta, kun kertoo mihin sitä tarvitsee. Jos ihmisellä ei ole mitään salattavaa, hän ilman muuta antaa tarkistaa tietonsa.

        Ja nimenomaan asunnon vuokraaminen on yksi niistä asioista, jota varten on täysin laillista tarkistaa toisen luottotiedot. Ylläolevalta sivulta: "Yksityishenkilön luottotietoja voi käyttää laissa määriteltyihin
        tarkoituksiin. Tämä helpottaa esimerkiksi vuokranantajan asemaa ja suojaa henkilöä, joka lainaa tai myy omaisuuttaan laskua vastaan."

        Tuo palvelu on ollut olemassa jo yli vuoden. On todella typerää suostua vuokraamaan asunto jollekin ilman että tarkistaa hänen luottotietonsa! Esimerkiksi aloittajalle olisi todella nopeasti selvinnyt että tuolle pariskunnalle ei todellakaan kannata vuokrata.


      • toimeksi
        Siis... kirjoitti:

        "Luottotietojahan on pikkasen hankala tarkistaa yksityisenä vuokranantajana. Mutta siihenkin löytyy keinot kyllä."

        Miten niin pikkasen hankala??? Ei tarvitse mitään kummallisia "keinoja" ja homma on todella helppo ja vie pari minuuttia. www.omatieto.fi -palvelusta saa kenen hyvänsä luottotiedot, kunhan vain tietää henkilötunnuksen. Ja sen henkilötunnuksenhan saa mahdolliselta vuokralaiselta, kun kertoo mihin sitä tarvitsee. Jos ihmisellä ei ole mitään salattavaa, hän ilman muuta antaa tarkistaa tietonsa.

        Ja nimenomaan asunnon vuokraaminen on yksi niistä asioista, jota varten on täysin laillista tarkistaa toisen luottotiedot. Ylläolevalta sivulta: "Yksityishenkilön luottotietoja voi käyttää laissa määriteltyihin
        tarkoituksiin. Tämä helpottaa esimerkiksi vuokranantajan asemaa ja suojaa henkilöä, joka lainaa tai myy omaisuuttaan laskua vastaan."

        Tuo palvelu on ollut olemassa jo yli vuoden. On todella typerää suostua vuokraamaan asunto jollekin ilman että tarkistaa hänen luottotietonsa! Esimerkiksi aloittajalle olisi todella nopeasti selvinnyt että tuolle pariskunnalle ei todellakaan kannata vuokrata.

        käräjäoikeuden päätöksen häädöstä.

        Muuten syyllistyt hallinnan loukkaukseen.

        Itsellä myös kokemusta näistä huijareista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8955
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1257
    Aihe