Novelli

joo oööö

Yritin olla välittämättä sisälläni vellovasta jännityksestä. Kävelin päättäväisenä kohti uutta koulua. Ei hätää, vakuutin itselleni. Nielaisin ja lähdin kohti ovia, jotka johtivat sisälle uuteen kouluuni. En tuntenut koulusta ketään, enkä edes osannut kulkea tällä alueella.
Muutama oppilas katsoi minua arvostelevasti, muutama taas puhtaasti kiinnostuneena. Yritin hymyillä hermostuneena niillekin, jotka katsoivat aika ilkeästi. Kukaan ei kuitenkaan vastannut hymyyni ja se hyytyi nopeasti. Minua alkoi hermostuttaa entistä enemmän ja lähdin etsimään opettajan huonetta - tarvitsn lukujärjestyksen. Kun lopulta löysin oikean huoneen, sain lukujärjestyksen, lähdin suunnistamaan matematiikan luokkaa. Huokaisin kun se osoittautui vaikeaksi. Silloin kuulin naurua takaani, tirskuvaa. Ja kuulin kun minusta sanottiin jotain.
"Hän on se uusi oppilas, katso, ei löydä oikeaa luokkaa, vaikka se on hänen takanansa!" Hän kuuli kimeän äänen sanovan halveksivasti.
En tiennyt miten suhtautua. Päätin kääntyä ja esittää huvittunutta.
"Hah, miten ihmeessä en huomannut?" Naurahin, mutta kaikki muut näyttivät juroilta, katsoivat minua kuin jotain vastenmielistä. Johtuiko se vaatteistani? Kaikki muut olivat pukeutuneet pinkkiin ja mustaan ja kaikkeen räväkkään, kun taas minulla oli tavalliset vaatteet, mutta silti omasta mielestäni hienot. Ainakin tarpeeksi hienot kouluun.
"Kivat vaatteet sinulla..." Sanoi sama kimeä ääni ja nyt näin puhujan. Tytöllä oli pitkät upeat blondit hiukset, siniset silmät ja arvosteleva katse. se katse tuntui sopivan hänen olemukseensa. Tunsin hieman punastuvani.
"Kiitos."
"Olepa hyvä vain. Onko sinulla täällä ystäviä? Jos on, kerro ihmeessä, sillä se olisi aika yllätys minulle..." Hän sanoi ylimielisen kuuloisena ja heilautti blondit hiuksensa taakseen.
"Ei minulla ole, muutin tänne kaukaa. Miten niin se olisi yllätys sinulle?" Sanoin ja yritin olla ystävällinen, mutta hermoni alkoivat pikkuhiljaa palaa.
"Ei millään pahalla, mutta kun yleensä kukaan joka pukeutuu TUOLLA tavalla, ei saa ystäviä. Tiedät varmaan mitä tarkoitan? Luusereilla ei ole ketään. Oliko sinulla edellisessä koulussa edes ystäviä?" Blondi sanoi ja hymyili ivallisena. Nyt minä todenteolla suutuin, mutta koska olin ujo ja hiljainen, en uskaltanut sanoa mitään itsepuolustukseksi.
"Edellisessä koulussani oli ystäviä - ja paljon", Minä kivahdin. Päätin sanoa kuitenkin vielä jotain vähemmän kilttiä. "Eivätkä he olleet sellaisia typeriä hienohelmoja, joita joskus näkee. Tiedät varmaan mitä tarkoitan?"
"Anteeksi kuinka? Vihjailetko sinä jotain?!" Tyttö raivostui ja nousi seisomaan. Hän oli minua lyhyempi ja suuni kaartui pieneen hymyyn, en tiennyt miksi. Tästä oli hupi kaukana, mutta minä en edes ohjannut suutani. Se hymy taisi olla - ei kovin tyypillinen ilme minulle - julma. Ei minulla oikeastaan ollut varaa hymyillä julmasti, heitä oli paljon enemmän. Tajusin heti etten viihtyisi tässä koulussa - tästä tulisi painajaista.
"Voi, en minä mitään vihjaile", Sanoin pirteästi ja luokan ovi aukesi. Lähdin harppomaan ja varaamaan itselleni paikan luokan nurkasta. Tunsin silmieni kostuvan hieman ja katsoin pulpettiani, kuin se olisi ollut kovinkin kiinnostava. Hyvä ensivaikutelma, nythän kaikki luokkalaiseni pitivät minusta, tiuskaisin itselleni.
Koko luokka ei kuitenkaan ollut blondin ystäviä, huomasin muutaman tytön mulkaisevan häntä vihaisesti. Näköjään kesälomankin jälkeen he kantoivat blondille kaunaa jostain, koska ei kukaan muuten vaan katsonut kerään niin vihaisesti ilman syytä.
Joku ruskeahiuksinen tyttö jopa hymyili minulle. Hymyilin takaisin, yrittäen peittää surkean oloni. Uusi koulu. Ei ystäviä. Hienoa.
"Meidän luokallamme on uusi oppilas - kuten ehkä huomasittekin - Gabriella. Haluaisitko tulla kertomaan itsestäsi luokan eteen, Gabriella?" Opettaja sanoi ja hymyili.
"Öh - olen 15-vuotias ja tuota - nimeni on Gabriella. Kuten kuulittekin jo. Ei tässä kai ole mitään muuta kerrottavaa", Sanoin ja kasvojani kuumotti niin paljon, että tiesin olevani tumman punainen.

0

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

        Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
        Jyväskylä
        56
        1876
      2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

        Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
        Maailman menoa
        48
        1638
      3. Ei luottoa lakko maahan

        Patria menetti sovitun ksupan.
        Suomen Keskusta
        52
        1574
      4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

        Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
        Ikävä
        5
        1517
      5. Sinäkö se olit...

        Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
        Ikävä
        6
        1495
      6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

        Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
        Vaipat
        6
        1405
      7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

        Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
        Tunteet
        8
        1306
      8. Lepakot ja lepakkopönttö

        Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
        12
        1281
      9. Revi siitä ja revi siitä

        Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
        Varkaus
        4
        1163
      10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

        Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
        Hämeenlinna
        4
        1138
      Aihe