toinen collie tulee taloon :)

muuuiii

heippa. elikkäs meille on tammikuussa tulossa toinen collikka taloon. molemmat collikat ovat uroksia. vanhempi on vähän vajaa kaksi vuotias joten sopeutumisen pentuun pitäisi olla vähän helpompaa kuin vanhemmilla koirilla.
ja ainakin tähän asti on uros colliemme ollut tosi ihana pentujen kanssa mitä on tavannut. ei ole koskaan murissut tai ollut muutenkaan uhkaava pentuja kohtaan. päinvastoin tykkää ihan mielettömästi leikkiä ja painia niiden kanssa.
olisi kiva kuulla muden kokemuksia kahdesta uros collikasta samassa taloudessa. ja vinkkejä otetaan vastaan.
toivon asiallisia vastauksia asiasta.

12

458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • milla66

Moi, meille tuli myös aikoinaan toinen uros taloon kun vanhempi oli noin 2 vuotias. Vanhempi collie ei aluksi voinut sietää pentua, mutta ei kulunut montaa kuukautta kun olivat parhaat ystävät. Kun nuorempi tuli miehen ikään niin ottivat kerran oikein kunnolla yhteen kun olin pistänyt ruokakupit vahingossa liian lähelle toisiaan. Se oli tosin ainoa kerta ja vanhempi näytti kun talossa määrää. Tuttavapiirissäni on ollut lukuisasti collieita eikä kenelläkään ole ollut mitään ongelmia. Tulevat yleensä tosi hyvin toimeen. Ihanaa kun on kaveri. Nyt minulle ei ole enää kumpaakaan ja päätin keväällä jolloin jouduin lopettamaan "viimeisen" ettei koiraa enää tule ja kuinkas ollakkaan nyt kotona on 5 kuukautinen collien uros. On ne niin ihania ja colliehan on aika helppo rotu. Onnea tulevaan perheenlisäykseen.

• aloittaja

kiitos vastauksestasi :))) luulen kanssa, että ihan hyvin menee näilläkin. tämä vanhempi collikka ei ole mikään rähisijä muutenkaan. joten toivon, että osaa pitää puolensa sen toisen collikan kanssa. siis tarpeeksi jos tätä vanhempaa on toinen uros koira ärsyttänyt ja käynyt karvoille niin on silläkin mennyn ns. kuppi nurin ja puolustanut itseään.

on se kyllä jänskä miten ne collikat vaan valtaa sydämen. ja varsinkin noi pennut on sellaisia jotka vie pikkusormen lisäksi koko käden :))
        kaikkea hyvää ja mukavia hetkiä teidän koiraperheelle :) ja kiva kun vastasit :))

• ikäerolla

täälläkin kaksi urosta ja hyvin on kaikki mennyt. Syömisestä täälläkin on vanhempi sen ainoan ärähdyksensä tehnyt ja sen jälkeen pentu oppi pysymään omalla kupillaan. Ei ole maailmassa parempaa kuin collie-poijat :) Onnea uudesta jäsenestä!

• näin meillä

Meillä aikanaan vanhemman ei kovin sosiaalisen herran kaverisi tuli pentu, aluksi oli hankalaa vanhempi ei oikein hyväksynyt mokomaa jolppia, mutta ajan kanssa tuli varsinainen majakka ja perävaunu. Parivaljakko ei suostunut ollenkaa olemaan toisistaan erossa ja joka ilta käytiin pienet colliepainit.

• aloittaja

täällä kovasti odotellaan pikkuisen saapumista kotiin :)) uuden vuoden aattona pitäisi käydä hakemassa :)) ja luulen, että meilläkin menee ihan hyvin :)) kiitos teille vastanneille :)

• muut urokset?
        aloittaja kirjoitti:

täällä kovasti odotellaan pikkuisen saapumista kotiin :)) uuden vuoden aattona pitäisi käydä hakemassa :)) ja luulen, että meilläkin menee ihan hyvin :)) kiitos teille vastanneille :)

Meillä vanhempi selvästi suojelee nuorempaa, joka on ihan pieni pentu vielä, eikä enää oikein siedä muita uroksia kuten aikaisemmin.

• Anne2010

Hei,

minulla on myös ollut 2 uros Collieta samaan aikaan eikä mitään ongelmia ja kaikki meni oikein hyvin...

• pikku myy

moikka ,meillä on ollut monet colliet aina tuplana..hienosti on kyllä menny..ja tietty mistä kennelistä ei mitää sisä siittosia.

• aloittaja
        pikku myy kirjoitti:

moikka ,meillä on ollut monet colliet aina tuplana..hienosti on kyllä menny..ja tietty mistä kennelistä ei mitää sisä siittosia.

ei ole sisäsiittosia. ei ole yhtään samaa koiraa sukupuissa :) ja meidän pojilla on hyvä kenneli :))

• kasvattaja joka
        aloittaja kirjoitti:

ei ole sisäsiittosia. ei ole yhtään samaa koiraa sukupuissa :) ja meidän pojilla on hyvä kenneli :))

vastaa kysymyksiin, tukee ja ohjaa ja auttaa, jos vain kysyy, ja antaa neuvoja kyllä kysymättäkin, tykkään tosi paljon :)

• aloittaja
        kasvattaja joka kirjoitti:

vastaa kysymyksiin, tukee ja ohjaa ja auttaa, jos vain kysyy, ja antaa neuvoja kyllä kysymättäkin, tykkään tosi paljon :)

no nyt on pikkuinen saapunut laumaamme ja ainakin toistaiseksi kaikki on mennyt tosi hyvin. toivotaan, että näin jatkuu vastaisuudessakin :)

• Kirjoita joskus
        aloittaja kirjoitti:

no nyt on pikkuinen saapunut laumaamme ja ainakin toistaiseksi kaikki on mennyt tosi hyvin. toivotaan, että näin jatkuu vastaisuudessakin :)

mitä kuuluu :) Kaikkea hyvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe