Moikka. Sunnuntaina alkoi h*lvetillinen kutina, kirvely, polttelu ja valkovuotoa tuli niin että farkutkin kastui.Hiivatulehdushan se siellä, nyt toisen kerran. Apteekista kävin hakemassa Canestenia, mutta kappas kummaa kun kuukautiset alkoivatkin tänään ja eilen ehdin voidetta emättimeen laittaa. Nyt olen surffaillut netissä lukemassa kotihoito -vinkkejä. Piimää, jogurttia, etikkaa. Etikkaapa löytyy kaapista (viinietikkaa siis). Ajattelin nyt aamulla kokeilla sitä, ruiskulla sisään ja paikkojen pyyhkiminen liuoksella. Onko kellään kokemuksia?
Ja semmoinen että onko hiivatulehdus ohi, kun ei ole oireita? Viimeksi kun oli eka hiivatulehdus kävin kyllä lääkärissä mutta en ehtinyt lääkkeitä hakea kun oireet loppu.
Sitten kysyisin vielä tyhmänä ja tietämättömänä teiltä fiksuilta, että onko sekin hiivaan kuuluvaa kun minulla on emättimen suu-aukon kohdalla, ei kuitenkaan ihan aukolla, jonkinlainen haavauma. tosin se on ollut jo vähän pidempään ja välillä kirvelee kun käy pissalla (seksin jälkeen, varmaan mennyt hankauksesta rikki).Mistähän tälläinen johtuu ja ennenkaikkea miten saan sen paranemaan? perusrasvaa olen nyt pistänyt. jos se ei hiivaan liity, niin toinen vaihtoehto voi olla että on poikaystävän välillä liian pitkistä kynsistä johtuva haava..
Tosiaan olen siis ihan tietämätön hiivan kanssa joten jos asiallisia vastauksia teiltä kokeneimmilta naisilta saisi.
Hiivatulehdus ja etikka
4
11997
Vastaukset
- hupuph
Maustamatonta luonnon jogurttia voi sivellä genitaaleihin ja ruiskuttaa emättimeenkin yöksi kotihoitona hiivatulehdukselle. Etikan kanssa olisin varovainen, jos sinulla on haavauma, sillä se kirvelee. Hiivatulehdus usein kutiaa. Hiivaa kasvaa iholla ja limakalvoilla lähes aina. Tulehdus aiheutuu hiivojen villistä lisääntymisestä Eli jos oireet on poissa, ei tarvitse hoitaa.
Tarkkaile haavaasi ja kerää tietoa valkojäkälästä eli LSA:sta. Haava voi olla ensi oireita tästä parantumattomasta ihosairaudesta. Diagnoosi varmistuu vain koepalalla, joka ei satu, koska se otetaan puudutuksessa. - lisää vaihtoehtoja
Hiiva voi vaikeuttaa haavan paranemista.
Haava voi johtua myös hpv-tartunnasta.
Haavaan kannattaa käyttää Bebanthen -voidetta apteekista. Se sopii intiimialueelle ja on parantava. - Osma74
Ainakin itselläni hiiva- ja emättimen bakteeritulehdukset ovat ennen vaihdelleet hormonitasapainon/kuukautiskierron mukaan. Hoidin kesällä Betadinella, josta sanotaan, että veri ei haittaa aineen toimintaa (tosin luulisin kovin runsaan vuodon huuhtovan hoidon pois).
Kokeilin kaiken maailman luonnonsysteemejä etikkaa ym., mutta myönnettävä on, että paras apu oli tässä tapauksessa lääkkeestä. Nyt vaiva ei ole pahaksi päässytkään.
Limakalvot menevät rikki helposti bakteeri- ja hiivatulehdusten vuoksi. Itselläni myös kumppanit ovat saaneet oireita, vaikka omat oireet ovat olleet vähäisiäkin, joten kannattaa hoitaa pois. Seksi on miellyttävämpää, kun paikat ovat ehjinä jälkeenpäin. Mielestäni terveet limakalvot myös kostuvat paremmin seksissä.- aloittaja
Joo, nyt on oireet ohi mennyt. Bepanttenillä hoidan sitä limakalvolla olevaa haavaumaa. Etikalla pyyhin paikkoja, ei pahemmin kirvellyt ja vähäkin kutina katosi. Lääkekuuri loppui eilen. Varmasti oli siitäkin apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115237Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493392Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913224Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402926- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271555Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311436Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1301234- 161149