Uskaltaako kukaan vastata seuraavaan:
Meillä 5-vuotias rikkoi Harry Potter-CD-levyn. Ostimme uuden samanlaisen pelin ja ajattelin, että otanpa nyt pelistä varmuuskopion. Onko moinen laillista omaan käyttöön? No, en kyllä onnistunut kopioimaan Nerolla, CloneCD:llä, enkä Alcohol-ohjelmalla. Onnistuuko millään ohjelmalla? Jokin esto pelissä lienee..
Pelin tiedostot kyllä voi tallentaa kovalevylle, mutta mitä muuta pitäisi tehdä, että saisi pelin pyörimään sitä kautta? Käyttis XP Pro.
Olivatko kysymykset arkaluontoisia tai epäkorrekteja, kehtaako niihin vastata? Kertokaa se minulle! Lefa
PC-pelien kopiointi
8
10401
Vastaukset
- Epson
Itse suhtaudun erittäinkin negatiivisesti etten sanoisi töykeästi vastaavan kaltaisiin kysymyksiin mutta nyt teen poikkeuksen.
Sitäpaitsi ei ole laitonta ottaa varmuuskopiota itselleen laillisesti hankitusta ohjelmasta.
En kyllä itsekkän osaa vastata siihen mikä sinulle olisi ollut tärkeintä eli miten sen voi kopioida niin että se vielä toimisikin.
Onhan noihin olemassa noita "kräkkejä" joilla pitäisi saada peli toimimaan mutta kuten sanottu niin varma en ole.
Jollet täältä saa apua niin kokeile vaikka Googlella etsiä niin pitäisi kyllä apu löytyä.
Ai niin kysymyksesi ei ollut mitenkään arkaluontoinen ainakaan omasta mielestäni. - Mac
On laillista, jos ottaa varmuuskopion omaa käyttöä varten omistamastaan alkuperäisestä tallenteesta.
Pelin pyörittäminen ei varmaan onnistu pelkästään kovalevyltä, ellei lataa jostakin crackia, joka murtaa ohjelman suojauksen (laitonta). 321 Studion GamesXCopy:llä voisi varmuuskopiointi ehkä onnistua.- Harri
www.gamecopyworld.com sieltä löytyy keinot jotta voit ottaa kopion pelistäsi vaikka kovolle. Eikä tarvi cd:tä. Laillista vielä
- väiski
Tee alkohol ohjelmalla virtuaaliasema millä pelaat peliä. Säästä alkuperäinen levy tallessa. Et tarvitse mitään kopioita.
- Little
Osta nippu levyjä ja kokeile. Ohjelmat varmasti polttavat kopion.
Luultavasti kopioilta et pysty peliä asentamaan. Jos pystyt asentamaan, tuskin kuitenkaan voit levyllä käynnistää peliä. Suojaukset on nykyjään hyvät.
Pelit joita ei pelata netissä, niihin kannattaa etsiä Cracki. Crackin käytössä ei ole mitään väärää kun omistat alkuperäisen pelin.
Itse käytän Crackia mm. Max Payne 1-2. FS 2004. CFS 1-3, Hitman 2, Mafia.
Kaikista on alkuperäiset levyt, en vaan viitsi niiden kanssa turata. Olo ei ole lainkaan rikollinen.- Lefa
Kiitos, olipa erittäin asiallisia vastauksia!
Aivan uusi juttu tällainen Crackki..en ole pelimiehiä, mutta pitänee ehdottomasti yrittää opetella tuota juttua. Tarkoitus olisikin, että alkuperäinen levy olisi hyllyssä ja voisi huoletta mm. pelata kopion avulla. Olen huomannut, että CD-levyt ovat aika heppoisia kestoltaan silkkihansikkainkin käsiteltyinä.
En ole herkkänahkainen, mutta mikähän Epsonin sai suhtautumaan negatiivisesti vastaavanlaisiin kysymyksiin ja miksi hän teki nyt poikkeuksen vastatessaan? Olen havainnut hänet asialliseksi auttajaksi. Oliko kysymykseni vika jotenkin tyylissä vai asiassa? Olisi kiva tietää, jotta voisi jatkossa tehdä tyylikkäämpiä kysymyksiä/vastauksia ilman, että kenelläkään nousee karvat pystyyn. Lefa
- Sims 2 PC
Hei! Saako sellaisia pelejä kopioida muille, jota ei enää myydä missään? Minua harmittaa, kun sims 2 pelejä, erityisesti kaupunkikämppää ei myydä enää kaupoissa ja käytettynäkään niitä ei oikein löydy (myydään vain monen pelin pakettina). En tiedä voisiko kukaan kopioida minulle ko. peliä, mutta tällainen kysymys heräsi.
- -Matti-
http://www.minedu.fi/OPM/Tekijaenoikeus/tekijaenoikeuden_perusteita/tekijanoikeudesta_kysyttya/yksityinen_kopiointi.html
Tässä jotakin aihetta sivuavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348