Autona Golf. Onko moottoreissa hurja ero?
Paperilla eroa on mukavasti, mutta Tdi koneessa taitaa olla paljon ongelmia turbon kanssa?
Miten käytännössä tulee toimeen SDi koneella. Onko siinä yhtä pitkä huoltoväli kuin TDI:ssä?
TDI 66kW 205Nm maantie 4.3l,kaupunki 6.5 yhd.5.0l
SDI 50kW 133Nm maantie 4.2l,kaupunki 6.9 yhd.5.1l
Kulutusero on pieni. Suorituskyvyssä suurin ero..
Ja tietenkin hinnassa. VOisi 2-3000€ halvemmalla saada SDI koneen. Kumpi fiksumpi?Toimivampi?
TDi vs. SDi
9
2937
Vastaukset
- karbaasi
se sdi on ihan saatanan mopo.tdi ehottomasti kannattaa laittaa taloudellisempi ja mukavampi matka ajossaki nimenomaan ohituksissa
- ihmettelee
TDI taloudellisempi?? Ihmettelen suuresti tuota väittämään. Vaikka luvattaisiin TDI:lle kulutukseksi 4,2/100 km ja SDI:lle 4,3/100 km, ja ostohinnan erotus vaikkapa 2200 euroa, niin lasketaanpas sillä:
Ostohinnan erotuksella ajaa noin 64 000 kilometriä. Eli ottaessasi SDI:n, saat ajaa 64 000 kilometriä "ilmaiseksi", verrattuna TDI:n. - karbaasi
ihmettelee kirjoitti:
TDI taloudellisempi?? Ihmettelen suuresti tuota väittämään. Vaikka luvattaisiin TDI:lle kulutukseksi 4,2/100 km ja SDI:lle 4,3/100 km, ja ostohinnan erotus vaikkapa 2200 euroa, niin lasketaanpas sillä:
Ostohinnan erotuksella ajaa noin 64 000 kilometriä. Eli ottaessasi SDI:n, saat ajaa 64 000 kilometriä "ilmaiseksi", verrattuna TDI:n.en tiiä mihin käyttöön autosi tulee mutta nuihin tehtaan ilmoittamiin kulutuksiin ei oo kyllä täysin luottaminen.jos ajat paljon kaupunki ajoa niin tdi on huomattavasti pieni ruokaisempi mutta jos ajat maantiellä niin ero on olematon.sdi:hyvitys vaihdossa on tosi surkea verrattuna tdi:hin ja se turbo kyllä menee jossain vaiheessa(400 000)nutta kyllä siitä sdi:stäki jotain hajoo ja vaikka ero ei paperilla ole iso niin koe ajamalla huomaat että ero on kuin yöllä ja päivällä.
- näkökanta
karbaasi kirjoitti:
en tiiä mihin käyttöön autosi tulee mutta nuihin tehtaan ilmoittamiin kulutuksiin ei oo kyllä täysin luottaminen.jos ajat paljon kaupunki ajoa niin tdi on huomattavasti pieni ruokaisempi mutta jos ajat maantiellä niin ero on olematon.sdi:hyvitys vaihdossa on tosi surkea verrattuna tdi:hin ja se turbo kyllä menee jossain vaiheessa(400 000)nutta kyllä siitä sdi:stäki jotain hajoo ja vaikka ero ei paperilla ole iso niin koe ajamalla huomaat että ero on kuin yöllä ja päivällä.
Olen ajanut SDI-koneella 61000 km ja nykyisellä TDI:llä n. 10000 ja täytyy sanoa että kulutuksissa ei ole eroja TDI:n eduksi. Ei varsinkaan kaupungissa.
SDI-koneen(skoda fabia) keskikulutus tuona 61000 aikana oli 4,1 l/100 km ja nykyisellä TDI-Octavialla 4,8/100 km. Tuo ero tulee lähinnä autojen massasta ja ajotyylistä. SDI-koneella tuli ajettua rauhallisemmin.
Toiseksi jos ajaa paljon/enimmäkseen kaupunkia, miksi edes laittaa tiisseli? Taloudellisilla perusteilla on turha yrittää puolustella TDI-koneeta vs. SDI, TDI häviää mennen tullen ostohinnan erotuksen vuoksi.
- Vento
Eko TD, mulla on semmonen. Hyvin liikkuu. Syö pikkasen enempi, kuin SDI ja TDI.
- sdi
itellä sdi. kyllä suurin ero on asenteissa.
molemmilla tulee varmasti hyvin toimeen.
Sanovat, että turbollisissa enemmän vikoja.
menee näitä ilmamassamittareita tai mitä ne onkaan. useampia auton elinkaren aikana.
Turboremontti on varmasti edessä jossain vaiheessa. Ja sanovat että kylmempikin on.
saahan siinä tosin enemmän voimaa vastalahjana.
oma sdi motti lämpenee melko nopeasti, nopeammin kuin edellisen bensa-autoni moottori. saisihan siinä enenmmän voimaa olla mutta on se mukava kun kone vääntää jo 1000 r/min ylöspäin eikä oo sitä nytkäystä kuten turbollisissa, tosin se nytkäys on saatu jotenkin jo aika huomaamattomaksi.
Kulutus näin talvella pienin mitä on mulla ollut on n. 4,5 l/100 km. tosin ajan aika lyhyttä väliä.
Kaupunkissa helposti 5,5 - 6,5. Kannattaa esilämmittää, lyhyellä välillä helposti litran säästö vert. kylmänä lähtöön.
Ja kyllä sillä ohikin pääsee kun malttaa sopivasti ja tietää miten moottori kiihtyy tuolla 80-100 nopeuksista.
No jokainen valitsee omansa.
Mutta käy ajamassa monenlaisia, kysele ja taas kysele.
onnea valintaan.
- VWTDI
Vääntömomentti on se, mihin kannattaa kiinnittää huomiota. SDI:n vääntö 133 Nm on samaa tasoa normaalissa alle 4000 kierroksen ajossa kuin 1,6-litraisilla 100 hv:n bensiinimoottoreilla eli ihan asiallisesti kiihtyy ja kulkee. Mutta jos haluaa kiihdytellä ja ajella urheilullisesti, SDI ei ole sopiva moottori, vaan silloin tarvitaan TDI tai parilitrainen bensiinimoottori.
- Hessu
Ei niitä eroja paperilla huomaa. Kunnon koeajo molemmilla ja huomaat eron. Se on ihan siitä kiinni, mistä itse tykkää ja on valmis maksamaan tai valmis olemaan ilman.
Se on pa***puhetta, että TDI ei lämpene. Se on VKP (vika käyttäjän päässä), jos ei autossa tarkene. Turbon kestävyydesta en osaa sanoa. Jos on tarkoitus hankkia käytetty, niin silloin pitää varautua siihen, että jostain kohdasta joskus saattaa poksahtaa jotain. Uudet taas ovat elinkaarensa ja kehityksen parhaassa vaiheessa, joten siltäpuolelta ongelmat ovat todella yksittäisiä.
Varmasti molemmat koneet ovat käyttötarpeiden mukaan ihan kelpo vaihtoehtoja.- Golf3-97
Turbon oikealla käytöllä välttyy turbo ja kansiremonteilta, eli ennen ja jälkeen ajon kannattaa käyttää autoa hieman rauhallisemmilla kierroksilla. Välttämättä tyhjäkäynti ei riitä ajon jälkeen jäähdyttämään turboa, mutta viimeisien minuuttien rauhallinen ajo reilusti alle 2000 kierroksen jäähdyttää paremmin.
Jos ajat vain nurkkaajoa ja korkeintaan 80 km/h ilman ohituksia, niin ota SDI, mutta jos ohittelet niin valitse TDI.
20 tkm (reilu 6 kk) takana TDI-koneisella autolla ja päivääkään en vaihtaisi pois. Tässä on vielä se vanhempi Piertburgin ilmamassamittari joka ei vikaannu kuten ne uudemmat Boschilaiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521