Mosse-polkuauto

nallu

Minulla oli penskana sellanen neuvosto-valmisteinen Mosse-polkuauto, jonka tyhmänä menin rikkomaan. Olisiko jollakulla tietoa,mistä sellaisen saisi uuden, kun velivenäläinen varmaan tekee niitä vieläkin. Kiitos paljon!

13

8709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikuinen

      Mullakin oli sellainen, voipi olla, että juuri sen ansiosta musta tuli autoharrastaja... mene ja tiedä.

      Mutta kiva olisi päästä jälleen kerran semmoisen rattiin, jos sattuis mahtumaan siihen ohjaamoon! Meikäläisen oman väri oli sininen ja vieläkin muistan kuinka siitä sai etuvalot päälle katkaisimesta. Se oli kova vehje silloin penskana, jopa "katukelpoinen" kun ajettiin naapurin tyttären kanssa kisaa mäestä alas...

      Kylläpä muistot palasivat!

    • Janne69

      Mullakin oli sellainen, vaaleanvihreä väriltään. Siinä oli muistaakseni jopa takajousitus :-)

      • Nallu

        Juuri sellainen minullakin oli! Vaalean sini-vihreä,litteällä patterilla toimivat etuvalio ja takajouset ja tehty oikeen pellistä. Sellaisen kun vielä jostain sais uuden...


    • joku -74

      Jees, mulla oli myös. Vaalen sininen, harmi kun ei muista yhtään mitä sille tapahtui. Lommoja se keräsi paaljon uransa aikana.

    • Chevy

      Ei ole kuin pari vuotta kun eräs tuttava roudasi pari sellaista Viipurin torilta. Ei maksanut euroissa paljon mitään. Meilläkin oli pojilla sellanen mutta ne potki sen lyttyyn :(

    • Pete

      Naapurini oli ostanut sellaisen pojalleni antiikkiliikkeestä. Hyväkuntoinen mut yläosa maalattu jälkeenpäin. Muistatteko minkä värisinä niitä oli? Ajattelin entisöidä!

    • Anonyymi

      Mullakin oli sellainen skidinä, ajoin sen tosin mäkiautona aika romuksi. Nyt uteliaisuutta katsoin netistä niiden hintoja. Täysin romu ja ruosteinen yksilö näytti olevan 200e, kun taas kunnostettu lähemmäs 1000 euroa. Aika kova hinta pikku-Mossesta!

    • Anonyymi

      Hämärä muisto lapsuudesta joskus 70-80-luvun vaihteesta, itselläni ei tällaista ollut, mutta tiesin erään, jolla oli joku tämänkaltainen peltinen polkuauto.
      Kerran löysin auton tien varresta, mutta kaveria ei näkynyt missään. Ajattelin pikkuisen kokeilla sitä (omin lupineni valitettavasti :/ ), mutta lie ollut jokin käsijarru tms. kytkettynä, kun polkimet ei liikkuneet mihinkään, tai sitten jokin vika iskenyt ja peltiauto jättänyt tielle?
      Se jäikin ainoaksi kerraksi, kun olen moisen kuskinpukilla istunut.

    • Anonyymi

      Minulla olisi sellainen, jos joku on kiinnostunut ?

      • Anonyymi

        Vähän myöhässä tullaan kyselemään, mutta vieläkö löytyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän myöhässä tullaan kyselemään, mutta vieläkö löytyy?

        Vähän myöhässä kommentti, mutta mulla olisi ylimääräisenä.


    • Anonyymi

      Olen jollakin sellaisella kyläpaikan pirtissä ajellut yhtenä iltapäivänä yli 70 v sitten. En vain muista, missä talossa.

    • Anonyymi

      Itsellä oli mosse kanssa joskus 1975

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe