PIETARIN TARINA

1+10

Olin Pietarissa nyt kesällä 2009. Helsingistä uudella 2000-luvun minibussi-mersulla maksoi matka 20 euroa yhteen suuntaan. Pietarista Helsinkiin kotiovelleni sama bussi 25 euroa.

Asuin hostellissa. Menin sinne yksin täältä. Tapasin jo ekana kolmena päivänä 9 eri kansallisuutta. Olin samassa hostellissa kaksi viikkoa. Kävin uusiseelantilaisen ja italialaisen kanssa sienensyöjässä, joka on yksi tärkeimmistä bilemestoista. Käytiin myös baarissa jossa yleisö kasteltiin katosta tippuvalla vedellä. Kahden viikon aikana join viitisen puolen litran baltiskaja vodkaa joka maksoi 90 ruplaa. Lisäksi meni olutta. Kuljin yksin aika paljon öisin. Belgialaisen kanssa kävin kerran ottamassa yökuvia kahdestaan.

Keskellä päivää näin tajuttomaksi hakkaamisen. Kuljin myös paljon kansantaksilla. Nevskillä oli joiltakin pahoinpidelty näkö pois. Tuli iso härdelli ja miliisejä alkoi kerääntyä. Tuli verta silmistä kahdelta mieheltä jotka vain istuivat maassa.

Sateenvarjoa oli aluksi vaikea löytää. Jouduin ostamaan melko kalliin. Noin 15 euron. Tosin se on minulla vieläkin täällä kotosuomessakin käytössä.

Öisin on aika taitavaa bomber -ajoa eremitaasin pihalla. Se on iso aukio. Kolmisenkymmentä uutta pyörää.

Baareissa on mahdollista kantaa selvästi näkyvää 30cm crocodile dundee tyyppistä puukkoa vyöllä. Hostellikaverini manhattanilta - kiinalainen - aikoi mennä sky divingiin, mutta tilaisuuden yksi oppaista kuoli pudottuaan taivaalta ilman varjon aukeamista. Asiakkaat katsoivat tyrmistyneenä kun se mätkähti alas ihan eteen. En tarkkaan tiedä mikä ongelma oli.

Hostellissa aina välillä ei tule lämmintä vettä. Joskus ei tule vettä ollenkaan. Tosin kaljaa saa ja on halpaa.

Söin kolmena päivänä 5 tähden kaukasialaisessa ravintolassa. 20 eurolla sai snapsin, olutta 0.5l, juustolautasen (6 eri juustoa yht noin 200g), shaslinkia(arvio 400g), perunavuuan (arvio 400g), leivän (koko leipä), kylmän borshin (0,5l). Söin tuon kaiken yksin ja lähdin täysinäisenä. Olen siltikin 186/85. Tilatessani minulta kysyttiin olenko tosiaan yksin.

Muuta mukavaa: näin miliisin juomassa terassilla olutta virkapuvussa, OMOH -mies kulki kalashnikovilla nevskillä ja jopa kaksipäinen sikiö löytyy Pietarin museoista. Väärennettyjä eurosetelinippuja myydään torilla ihan avoimesti. Ei ole kiellettyä myydä paperinippua jossa on painettu jotakin. Itse niitä hypistelin ja vaikuttivat maallikon silmissä hyviltä väärennöksiltä. Hostellin sisäänkäynnin edessä oli viskottuna huumeruiskuja maahan.

Tuli käytyä yhdessä ja erikseen yli kymmenessä baarissa/klubilla/yökerhossa sekä saman verran museoita katselin päivisin. Kävelin käytännössä kaikki päivät. Kävelin kymmeniä kilometrejä.

Vaatteidenpesubaari ei ollut mistään kotoisin. Turhaa populaarista city-lehden hehkutusta.

Ihan kiva kaupunki. Suosittelen käväisemään. Harmittaa kun hostellivieraistakin iso osa vaan pistäytyy nopeasti kolmessa päivässä. Ei siinä ajassa mitään ehdi. Puhun vain auttavasti Venäjää.

1

934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pietarin Pera

      Pietari on hieno kaupunki ja hienoja naisia täynnä, niistä et maininnut sanallakaan. Ite olen reissuillani keskittynyt baarireissujen ohessa kellistelemään pitkäjalkaisia, pieniperseisiä, mutta isorintaisia venakkoja, joiden kanssa aika ei tule pitkäksi. Nevskin varren baareista on tärpännyt ruoka - ja juomapalkalla jumalaisia Pietarin imureita!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe