Nimipäivä tänään; osa 2

63v,

Muistatko nimipäiväänsä viettävistä, lorua, laulua, runoa.
Mitä nimi, tuo mieleesi? Julkisuudesta tutun, vaiko ystäväsi?
Riimitellä voit itsekin, kunhan juhlittavan nimi siinä esiintyy.
Nimi vaihtuu päivittäin,kuten allakassakin.

Ps. Tuo edellinen viikon mittainen, 12.11 alkanut tuli pitkäksi, joten jatketaan tästä. >>>

247

3782

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 63v,

tänään, oikein paljon Onnea kaikille nimipäiväänsä viettäville.

Itselleni mieleen tuli, Liisa Tavi, laulaja.
      Liisa ihmemaassa, satu.
      Peukalo-Liisa, satu
      Liisa Hyssälä, Liisa Jaakonsaari, poliitikkoja.
      Liisa Laukkarinen, kirjailija.
      Liisa pien, laulu.

Mitä sinulle tulee mieleen, näistä monista nimistä tänään?

• lisbet,

Mun on nimpparini tänään. Noista nimipötkyistä jokin. Odotan ainakin kukkakimppua...älä anna sen olla mikään krysanteemikimppu, ei mun tykkää :))
        Josko tulppaaneja valkoisia, aah mä pitäisin, vaan muistaako hän?
        Onnittelut kaikille nimikaimoilleni, oli nyt ken noista tahansa.

• 63v,
        lisbet, kirjoitti:

Mun on nimpparini tänään. Noista nimipötkyistä jokin. Odotan ainakin kukkakimppua...älä anna sen olla mikään krysanteemikimppu, ei mun tykkää :))
        Josko tulppaaneja valkoisia, aah mä pitäisin, vaan muistaako hän?
        Onnittelut kaikille nimikaimoilleni, oli nyt ken noista tahansa.

En osaa lauluakaan hakea, ehkäpä joku päivän mittaan sellaisenkin sinulle löytää.

Sain lahjaksi aikoinaan nuken, liki metrin korkuisen. Lisbet oli nimensä.
        Äiti ehdotti Elisabethiä, vaan kun en ihan pituudesta tykännyt, sanoi nimen lyhennyksen olevan Lisbet ;D

Siihen aikaan elokuvateatterissa näytettiin englannin Elisabethin kruunajaisia, vai oliko avioliittoansa, en enää varmaksi muista. Upeaa oli kuitenkin.

Eikös näin joulun lähestyessä valkoinen Amaryllys kelpaisi?

• maarina
        63v, kirjoitti:

En osaa lauluakaan hakea, ehkäpä joku päivän mittaan sellaisenkin sinulle löytää.

Sain lahjaksi aikoinaan nuken, liki metrin korkuisen. Lisbet oli nimensä.
        Äiti ehdotti Elisabethiä, vaan kun en ihan pituudesta tykännyt, sanoi nimen lyhennyksen olevan Lisbet ;D

Siihen aikaan elokuvateatterissa näytettiin englannin Elisabethin kruunajaisia, vai oliko avioliittoansa, en enää varmaksi muista. Upeaa oli kuitenkin.

Eikös näin joulun lähestyessä valkoinen Amaryllys kelpaisi?

onpas tytöt ollut varhain liikkeellä. Onnea nimppari sankareille laulun sanoin..
        " Liisa, loisto kaunokainen
        Liisa, siinä vasta nainen.
        Liisa, missä oletkaan,
        sulle vertaa ei löydy päältä maan...." (For cats)

Tänään onkin pitkä lista nimiä, en nyt kaikkia luettele. Vain joitakin tunnettuja. Muutama mieskin on saanut Liisa nimen vuosien saatossa.
        Elisabeth nimisille on myös laulu, sanoja en löytänyt, sekä Eliselle (Fur Elise/ Beethoven)
        Liisi nimisiä en tiedä kuin Liisi Tandefelt, näyttelijä
        Elisa, Eliisa ja Elise ovat muunnoksia Elisabeth nimestä. En löytänyt ketään tuntemaani "julkkista" näistä. Jatkakaa toiset..
        Lisbet, ONNEA....

• E:n Äityli

"MUistuttamisesta"

Pitää ostaa eräälle henkilölle ninmpparilahja tänään !!!! Kiitos

Että sitten lorua....hmmmm....

Elisabet hovineidon lailla
        huolta arjestansa vailla
        ylväin muodoin suihkas
        kunnes joku korvaan kuiskas
        Onnittelut tämän päivän
        - poisti kopeuden häivän

Liisa Ihmemaahan kulki
        mielehensä seikkailut nää sulki
        Syntynättömyyspäivään taika heitti
        "Kani-Jänö" teetkö keitti
        Eipä hätää minkäänmoista
        Nyt on päiväs : Iloitse ja loista

Alpeilla nää kaiut kuulet
        Mikä se on, mitä luulet
        se on laulu Eliisalle

.....kaiku jatkaa lauluansa
        riimittelee parastansa
        kuiskaukset Elisalle

vuoririnteen neitosille

Vaan kaiku vielä jatkaa
        nuottiviivaston näin matkaa
        Eliselle laulu helkkää
        ilolaulua on se pelkkää

- Onnittelut kaikille nimipäivä-Prinsessoille :))))

• 63v,
        maarina kirjoitti:

onpas tytöt ollut varhain liikkeellä. Onnea nimppari sankareille laulun sanoin..
        " Liisa, loisto kaunokainen
        Liisa, siinä vasta nainen.
        Liisa, missä oletkaan,
        sulle vertaa ei löydy päältä maan...." (For cats)

Tänään onkin pitkä lista nimiä, en nyt kaikkia luettele. Vain joitakin tunnettuja. Muutama mieskin on saanut Liisa nimen vuosien saatossa.
        Elisabeth nimisille on myös laulu, sanoja en löytänyt, sekä Eliselle (Fur Elise/ Beethoven)
        Liisi nimisiä en tiedä kuin Liisi Tandefelt, näyttelijä
        Elisa, Eliisa ja Elise ovat muunnoksia Elisabeth nimestä. En löytänyt ketään tuntemaani "julkkista" näistä. Jatkakaa toiset..
        Lisbet, ONNEA....

Juu, heräsin yöllä, eikä uni millään tullut takaisin. Lueskelin, ja sitten päätinkin tehdä tämän, kun kerran hereillä olin. Nukuin sitten 2h.

Kiva juttu kun löysit nuo sanat. En itse muistanut mitään, vaikka tiesin varmasti näistä nimistä löytyvän.
        Vai että mieskin, kylläpä meillä on nimet sekaisin olleet aiemmin.

• 63v,
        E:n Äityli kirjoitti:

"MUistuttamisesta"

Pitää ostaa eräälle henkilölle ninmpparilahja tänään !!!! Kiitos

Että sitten lorua....hmmmm....

Elisabet hovineidon lailla
        huolta arjestansa vailla
        ylväin muodoin suihkas
        kunnes joku korvaan kuiskas
        Onnittelut tämän päivän
        - poisti kopeuden häivän

Liisa Ihmemaahan kulki
        mielehensä seikkailut nää sulki
        Syntynättömyyspäivään taika heitti
        "Kani-Jänö" teetkö keitti
        Eipä hätää minkäänmoista
        Nyt on päiväs : Iloitse ja loista

Alpeilla nää kaiut kuulet
        Mikä se on, mitä luulet
        se on laulu Eliisalle

.....kaiku jatkaa lauluansa
        riimittelee parastansa
        kuiskaukset Elisalle

vuoririnteen neitosille

Vaan kaiku vielä jatkaa
        nuottiviivaston näin matkaa
        Eliselle laulu helkkää
        ilolaulua on se pelkkää

- Onnittelut kaikille nimipäivä-Prinsessoille :))))

Olipa kiva, kun oli monta riimiä juhlijoille. Teitkö ihan itse?
        Kiitokset kauniit.

• 63v,
        63v, kirjoitti:

Juu, heräsin yöllä, eikä uni millään tullut takaisin. Lueskelin, ja sitten päätinkin tehdä tämän, kun kerran hereillä olin. Nukuin sitten 2h.

Kiva juttu kun löysit nuo sanat. En itse muistanut mitään, vaikka tiesin varmasti näistä nimistä löytyvän.
        Vai että mieskin, kylläpä meillä on nimet sekaisin olleet aiemmin.

olipa hyvä, kun tuon Liisin toit esiin. Ei ollut tuossa suomi 24 nimipäivissä, eikä edes omassa taskuallakassa.
        Tosiaan, hänellä on myös nimipäivä.

• x

taitaa olla tuo operaattori ;)

• 63v,
        x kirjoitti:

taitaa olla tuo operaattori ;)

niimpä taitaakin olla. Itselläkin saunalahden, joka heidän on.
        Oivallus mainio.

63v, kirjoitti:

Olipa kiva, kun oli monta riimiä juhlijoille. Teitkö ihan itse?
        Kiitokset kauniit.

"Tuttuja hahmoja"
        Siis helppo riimittää
        - kun vielä itsellensä virheet sallii :)))

Kiitos Kiitoksista

Pa.Ostin sen nimmpparilahjan -kiitos siis

• 63v,

"Tuttuja hahmoja"
        Siis helppo riimittää
        - kun vielä itsellensä virheet sallii :)))

Kiitos Kiitoksista

Pa.Ostin sen nimmpparilahjan -kiitos siis

ongelma, ei voi oikeasti lahjaa antaa. Tiedän kyllä et linkittämällä olisi varmaan löytynyt, vaan tuossa alempana kerroinkin, miksi en voi linkittää, edes kuvaa kukasta :(
        Siinä olisikin uusi juttu, te jotka hallitsette tuon, ja jos uusia nimpparisankareita ilmaantuu, niin likin muodossa virtuaalikukkaset ;D

Toivottavasti saamme riimityksen tämänkin päivän juhlijoille?

63v, kirjoitti:

ongelma, ei voi oikeasti lahjaa antaa. Tiedän kyllä et linkittämällä olisi varmaan löytynyt, vaan tuossa alempana kerroinkin, miksi en voi linkittää, edes kuvaa kukasta :(
        Siinä olisikin uusi juttu, te jotka hallitsette tuon, ja jos uusia nimpparisankareita ilmaantuu, niin likin muodossa virtuaalikukkaset ;D

Toivottavasti saamme riimityksen tämänkin päivän juhlijoille?

Hei
        Skriivaan tuonne tämänpäivän nimipäiväjutskaan, vaikkakaan ei varmaankaan olekaan
        Sun aloitus.....
        Nyt siis hilppaan sinne

• ???

Popedan Karoliinan, missä Elisabeth Rehn,iä syytetään vaimon intissä oloa?

• ??? kirjoitti:

Ei kai Karoliinan nimipäivä ole nyt ollut?
        Elisabeth Rehn kyllä on muistettu kahdessakin viestissä.
        Että silleen!

• ??? kirjoitti:

Kirjoitan ensin ja ajattelen sitten vasta.
        Tarkoitit tietysti, että olisi pitänyt linkittää kyseinen laulu , kun siinä mainitaan Elisabeth.
        Ei ole linkitys kielletty keneltäkään - enää. Muutama vuosi sitten, kun oli Biltsu sheriffinä, linkit lensivät äkkiä bittitaivaaseen.

http://www.youtube.com/watch?v=qg0YSffd8sA

• 63v,

osaama, ja naapureiden riesa ;D

Aikoinaan samassa rapussa asui 3lapsinen perhe. Kaikki kävivät vuorollaan soittotunneilla, silloin hymy oli välillä teennäinen, kun kohdattiin.
        4v riitti, muutin pois.

• 1943

tuttuja vuosien varrelta, ei ihan lähipiirissä ketään.
      Elisabet
      missä lienet
      meillä esikoiset
      ovat samanikäiset
      mutta lähdit
      ja tytärnelikko
      kaksi poikaa
      seurakseen sai
      isäksi
      uusi veikko
      joka saaristoon
      Sinut vei.
      Liisahan on oman ikäluokkamme suosikki, Elisa vähän myöhemmin. Onnea kaikille

• 63v,

koskaan sattunut yhtään Liisaa, luokkatoveriksi, tai tuttavaksi.

Liisa Nevalainen, jo edesmennyt, tuli mieleeni. Taisi olla ensimmäinen kotimainen sarja, mitä seurattiin Me Tammelat, ja Liisa Nevalainen äitinä siinä. Hänhän myös kirjoitti muistaakseni kirjoja.

Riimittely tuli sinulta, kiitti.

• 63v, kirjoitti:

koskaan sattunut yhtään Liisaa, luokkatoveriksi, tai tuttavaksi.

Liisa Nevalainen, jo edesmennyt, tuli mieleeni. Taisi olla ensimmäinen kotimainen sarja, mitä seurattiin Me Tammelat, ja Liisa Nevalainen äitinä siinä. Hänhän myös kirjoitti muistaakseni kirjoja.

Riimittely tuli sinulta, kiitti.

Aamupäivä meni pitkästä aikaa pienen koululaisen kanssa, nyt vasta lähti kouluun
        ja piti tietysti tulla katsomaan mitä päivänsankareista löytyy.
        Sitä en kyllä ymmärrä, että melkein joka nimen kohdalla löytyy molempia sukupuolia, Liisojakin muka miehenä!

Näyttelijöitä tuli mullekin mieleen, ensimmäisenä tietysti edesmennyt Liisa Tuomi, Lisäksi myös Liisat, Roine ja Paatso.
        Sitten on suunnistaja Liisa Veijalainen, niin ja "Lissu" Elisabeth Rehn.

Kasarmin eessä oottaa edelleen Liisa pien'...

http://www.youtube.com/watch?v=lJmEmijGYSo

Laulaja Liisa Akimof muistui vielä mieleen.

http://www.youtube.com/watch?v=GLwvRCncpic

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

Aamupäivä meni pitkästä aikaa pienen koululaisen kanssa, nyt vasta lähti kouluun
        ja piti tietysti tulla katsomaan mitä päivänsankareista löytyy.
        Sitä en kyllä ymmärrä, että melkein joka nimen kohdalla löytyy molempia sukupuolia, Liisojakin muka miehenä!

Näyttelijöitä tuli mullekin mieleen, ensimmäisenä tietysti edesmennyt Liisa Tuomi, Lisäksi myös Liisat, Roine ja Paatso.
        Sitten on suunnistaja Liisa Veijalainen, niin ja "Lissu" Elisabeth Rehn.

Kasarmin eessä oottaa edelleen Liisa pien'...

http://www.youtube.com/watch?v=lJmEmijGYSo

Laulaja Liisa Akimof muistui vielä mieleen.

http://www.youtube.com/watch?v=GLwvRCncpic

sinun kadonneen ;D.
        Monia tuttuja nimiä muistit, sinulla parempi muisti, hyvä.
        Kiitoksia musiikista, lorujakin uskoisin vielä löytyvän, kunhan päivä pitenee.

• 63v, kirjoitti:

sinun kadonneen ;D.
        Monia tuttuja nimiä muistit, sinulla parempi muisti, hyvä.
        Kiitoksia musiikista, lorujakin uskoisin vielä löytyvän, kunhan päivä pitenee.

Saa tässä vähän aivojumppaa, kun kelaa mitä päivänsankareista muistuu mieleen - ja muistuuhan aina jotain.
        Tässä yksi loru, jossa on Liisakin.

Kitkat, katkat, pitkät matkat!
        Sinä ja minä ja Hentun Liisa, Puntun Paavo ja Juorkunan Jussi,
        Laurilan Lassi ja Myllärin Matti.
        Ympäri tuvan minua etsivät, eivät minua löytäneet.
        Minä vain pankolla makasin.

Eikös Georg Malmsten laulanut Saarijärven Liisasta?
        Sitä ei löytynyt, mutta Irwinin laulu Lievestuoreen Liisasta löytyi.

http://www.youtube.com/watch?v=blKu1L-lR5A

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

Saa tässä vähän aivojumppaa, kun kelaa mitä päivänsankareista muistuu mieleen - ja muistuuhan aina jotain.
        Tässä yksi loru, jossa on Liisakin.

Kitkat, katkat, pitkät matkat!
        Sinä ja minä ja Hentun Liisa, Puntun Paavo ja Juorkunan Jussi,
        Laurilan Lassi ja Myllärin Matti.
        Ympäri tuvan minua etsivät, eivät minua löytäneet.
        Minä vain pankolla makasin.

Eikös Georg Malmsten laulanut Saarijärven Liisasta?
        Sitä ei löytynyt, mutta Irwinin laulu Lievestuoreen Liisasta löytyi.

http://www.youtube.com/watch?v=blKu1L-lR5A

yritin tota irvinin biisiä miettiä, vaan lievestuore oli hakusessa, pääni sisällä ;D
        Ihana, löysit lorunkin, taputap.
        Varmaan muistuu päivän mittaan lisääkin, kunhan aivot saa vauhtiin.

• Ramoona*

Onkohan etunimilaki ollut jo esillä, en ainakaan huomannut. Löysin vain vuodelta 1945 olevan, lieneekö vielä sellaisenaan voimassa. Ennen sukunimiä oli tapana nimetä vaikka Olli Pekanpojaksi tai Kaarina Maununtyttäreksi, nythän tuollaisia käytetään joskus toisena etunimenä.
      http://www.genealogia.fi/nimet/nimi1265s.htm

Elisabeth Rehnistä olen kuullut ainakin ruotsinkielisten käyttävän nimeä Lillan. Meillä on monta kaunista Liisa-loppuista yhdysnimeä : Marja-Liisalle on oma laulunsa, Anna-Liisa on Minna Canthin näytelmä. Olemme varmaan useimmat kyynelehtineet Sissi-elokuvia katsellessa, nehän kertovat Itävallan keisarinnasta, oikealta nimeltään Elisabeth.Näitä ulkomaan kuuluisia Lissuja on tietysti myös Elisabeth Taylor ja Elviksen tytär Lisa-Marie.

Elisabeth-serenadi on laulettu suomeksikin, alkusanat: Kuulethan Elisabet, laulun entisaikojen...

http://www.youtube.com/watch?v=gceWy-CxPok&feature=related

Minulla on tänään muutama muistettava, ja työpaikalla oli kaksikin Liisaa. Onnea palstan nimipäiväsankarittaret !

• maarina

täällä alkoi runosuonet sykkimään, tosi hyvä, ja hienoja runoja. Liisan päivän anti on runsasta, huomaan. Se oli juuri tuo Elisabeth serenadi, jota minäkin yritin tavoitella. Hyvä että joku muistaa. Tuota Elviksen tytärtäkään en muistanut.

• 63v,

siinä tulikin monta. Ja vielä musiikkiakin.
        Kukkasista muistelisin jonkin ruusunkin Elisabet nimen saaneen. Entäs meidän kesäkukkamme, ahkera Liisa. Lissuksi meillä sanotun ;D

• 63v,
        maarina kirjoitti:

täällä alkoi runosuonet sykkimään, tosi hyvä, ja hienoja runoja. Liisan päivän anti on runsasta, huomaan. Se oli juuri tuo Elisabeth serenadi, jota minäkin yritin tavoitella. Hyvä että joku muistaa. Tuota Elviksen tytärtäkään en muistanut.

eikös tuo Eliza siinäkin kääntynyt Elisaksi? Ainakin Elisabetin yksi muunnos.
        Olen nähyt sen leffana 60 luvulla, samoin Ruotsalaisessa teatterissa, hki.
        Tykkään siirapista, arjesta pakoa, ja iloa.
        En osaa laittaa linkkejä, varmaan löytyisi tuostakin jokin laulu?

• 63v, kirjoitti:

eikös tuo Eliza siinäkin kääntynyt Elisaksi? Ainakin Elisabetin yksi muunnos.
        Olen nähyt sen leffana 60 luvulla, samoin Ruotsalaisessa teatterissa, hki.
        Tykkään siirapista, arjesta pakoa, ja iloa.
        En osaa laittaa linkkejä, varmaan löytyisi tuostakin jokin laulu?

Kyllä sinä osaat. Menet vain Googleen ja kirjoitat sinne youtube, esittäjän ja sävelmän nimen, pelkkä esittäjä tai kappaleen nimikin riittää, kyllä sieltä vaihtoehtoja sitten tulee.
        Sitten klikkaat osoitteen tuolta ylhäältä siniseksi, klikkaat oikealla hiiren korvalla kopioi ja sitten klikkaat liitä kirjoitukseesi. Kokeile! ;)

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

Kyllä sinä osaat. Menet vain Googleen ja kirjoitat sinne youtube, esittäjän ja sävelmän nimen, pelkkä esittäjä tai kappaleen nimikin riittää, kyllä sieltä vaihtoehtoja sitten tulee.
        Sitten klikkaat osoitteen tuolta ylhäältä siniseksi, klikkaat oikealla hiiren korvalla kopioi ja sitten klikkaat liitä kirjoitukseesi. Kokeile! ;)

varmaankin ohjeillasi saisinkin normi netissä, mutta,,,, kun tämä on puhelin.
        Näytön koko on vain 5x4cm joten, jos menen googleen, en pysty pitämään tätä sivua auki. Joko tai, ainoastaan :(

Kokeilin miniläppäriä, mutta ei ollut vuoteessa parempi, kuin tämä. Painaa vähän, ja voi yhdellä kädellä selata.
        Niska ei anna olla tavallisella koneella kuin n, 10 min, joten ei käy.
        Mutta, netti tämäkin, joten en valita. Hyvä ajanviete, kun ei jaksa aina vain lukeakaan.
        Kiitos kuitenkin, taidan kopsata ohjeesi ystävättäreni koneelta, kun taas poikkean hänen luonaan, juuri tulin sieltä, mutta tavataan usein, asutaan lähekkäin.
        Sillä minä katson useimmat linkit, sinunkin ;D
        Avaan toki tälläkin joitain.
        Ja, monet muut voivat avata heti, joten ihan kiva, kun niitäkin on.
        Nauroin, olikohan al_lin, aarne videolle ja laululle, En sellaisesta otuksesta tiennytkään. Ei pieniä lapsenlapsia, eikä tvtä.

• al_li

niin paljon päivänsankareita, että jo silmissä vilisi.

Yritin miettiä, muutaman uuden löysin, kai, en ihan suurennuslasilla ole ketjua lukenut.
      Liisa Keltikangas-Järvinen, Ykä, Matti ja Liisa lauluyhtyeen Liisa Lääveri, toimittaja Liisa Liimatainen, ynnä näyttelija/laulaja Elisabeth Haaviston.
      Rautatie-teoksessa seikkailivat Matti ja Liisa.

Lauluista tuli ekaksi mieleen vanhajoululaulu:

Kellö löi jo viisi, lapset hevätkää,
      Juhani ja liisi, muuten matka jää.

Irwin lauloi:

Lievestuoreen Liisa, tyttö tehtaan varjoista,
      Lievestuoreen Liisa, sievin Suomen marjoista.

Eerolla ja Jussilla on biisi, Liisan Koira.

Oi, oi, Liisa, kun sitä ulkoiluttaa täytyy,
      on raitis ilma tärkeää.

"Läksi lintu kotivaaran alta,
      koivu kaatui lahden rantamalta,
      jonka alla torpan lapset leikki,
      jota kuuli Maija, Liisa, Heikki." (E. Leinon runosta )

• 63v,

sinulla oli, irvinin taisi ollakin. Juuri Tellastiinalle kehuin krokotiililauluasi, ystävättären kanssa naurettiin kovi, hänellä kun on iso ruutu, oli vielä parempi, kuin tässä minun, vaikka hymyn toi jo silloin, heti.
        Jotenkin tuntuu, että loruja olisi enemmänkin, ja lauluja, näistä nimpparisankareista, mutta hyvä näinkin ;D

• al_li
        63v, kirjoitti:

sinulla oli, irvinin taisi ollakin. Juuri Tellastiinalle kehuin krokotiililauluasi, ystävättären kanssa naurettiin kovi, hänellä kun on iso ruutu, oli vielä parempi, kuin tässä minun, vaikka hymyn toi jo silloin, heti.
        Jotenkin tuntuu, että loruja olisi enemmänkin, ja lauluja, näistä nimpparisankareista, mutta hyvä näinkin ;D

luulisi, että tämän päivän sankareista olisi löytynyt enemmän. Silti mukavaa hakea, vaikkei aina löydäkään.
        Kiva, että Aarne toi hymyä teillekin kummallekin, minulle lastenlaulut ovat vähän oudompia, kun ei ole jälkikasvua.

Oikein kun pusersin, vielä muistui Liisa Kuoppamäki, lahjakas näyttelijätär.
        Tässäkin laulussa on Liisa. Toivottavasti ei haittaa, vaikkei joulu vielä olekaan oven takana.

http://www.youtube.com/watch?v=vG3OiVNauYg

.

• 63v,
        al_li kirjoitti:

luulisi, että tämän päivän sankareista olisi löytynyt enemmän. Silti mukavaa hakea, vaikkei aina löydäkään.
        Kiva, että Aarne toi hymyä teillekin kummallekin, minulle lastenlaulut ovat vähän oudompia, kun ei ole jälkikasvua.

Oikein kun pusersin, vielä muistui Liisa Kuoppamäki, lahjakas näyttelijätär.
        Tässäkin laulussa on Liisa. Toivottavasti ei haittaa, vaikkei joulu vielä olekaan oven takana.

http://www.youtube.com/watch?v=vG3OiVNauYg

.

tuntuu se joulu tulevan aina vain aiemmin. Minusta pikkujoulu, ja joulukatujen avajaiset pitäisi olla vasta 28-29 p, vaan joulukatu avataan 21.11 ja muissakin kauppakeskuksissa vietetään joulun avajaisia.
        Huoh, ei kai kauppa saa muuten myydyksi tarpeeksi tavaraa.
        No, valot ikkunoissa ja parvekkeilla valaisevat tätä pimeyttä, jotain positiivista. Ravintolat ja taxit saavat lisäansiota.
        Mulla on jo lapsenlapsen lapsia, vaan pieniä vielä. Meillä on aina kuunneltu musaa muksujen kanssa, ja satuja luettu, töllötin yleensä silloinkin kiinni, kun vielä oli. Kolme nuorintani, aikuisia tosin, eivät omista myöskään TVtä, eivät kaipaa, kun eivät lapsenakaan siihen tottuneet. Lukevat paljon, ja leffoissa käyvät, kuten äitinsäkin ;D aikoinaan. No, luen tosin vieläkin.
        Joululauluja kuuntelen, kunhan kaupassa käydessä ei tarvitse niitä kuunnella.
        Tulipa pitkä sepustus, joululaulun aiheuttamana, kuuntelin sen tästä ;D

• (m)
        63v, kirjoitti:

tuntuu se joulu tulevan aina vain aiemmin. Minusta pikkujoulu, ja joulukatujen avajaiset pitäisi olla vasta 28-29 p, vaan joulukatu avataan 21.11 ja muissakin kauppakeskuksissa vietetään joulun avajaisia.
        Huoh, ei kai kauppa saa muuten myydyksi tarpeeksi tavaraa.
        No, valot ikkunoissa ja parvekkeilla valaisevat tätä pimeyttä, jotain positiivista. Ravintolat ja taxit saavat lisäansiota.
        Mulla on jo lapsenlapsen lapsia, vaan pieniä vielä. Meillä on aina kuunneltu musaa muksujen kanssa, ja satuja luettu, töllötin yleensä silloinkin kiinni, kun vielä oli. Kolme nuorintani, aikuisia tosin, eivät omista myöskään TVtä, eivät kaipaa, kun eivät lapsenakaan siihen tottuneet. Lukevat paljon, ja leffoissa käyvät, kuten äitinsäkin ;D aikoinaan. No, luen tosin vieläkin.
        Joululauluja kuuntelen, kunhan kaupassa käydessä ei tarvitse niitä kuunnella.
        Tulipa pitkä sepustus, joululaulun aiheuttamana, kuuntelin sen tästä ;D

Tässä sinulle hieman joulunodotusmusiikkia. Ole hyvä!

Toivottavasti linkitys onnistui.Mokkulalinjoilla on ruuhkaa ja pätkimistä on tiedossa illanaikana.

http://www.youtube.com/watch?v=3exN5IrQUVY

• 63v,

Huomenta.
      Jalmari Rinne, näyttelijä joka ilahdutti aikoinaan 70 suomalaisessa elokuvassa, meitä. Teki myös teatterin lavalla pitkän päivätyön. Lapsensakin näyttelijöitä.

Jareja onkin monia julkisuudesta tuttuja.
      Sillanpää, Sarasvuo, Tervo, Kurri, ja Litmanen. Nuo nyt muistista tulivat mieleeen, varmaan muitakin löytynee.

En tunne ketään nimenhaltijaa, oikeasti.

• maarina

vaan sinullekkin. Sateella taas uhkailtiin, heti aamusta. Kyllä on niin pimeetä, valotkaan ei näytä kun maa on musta.
        Onnea nimipäivä sankareille. Minäkään en tunne ketään tämän päivän sankaria.
        En myöskään löytänyt mitään laulun tapaistakaan, näihin herroihin liittyvää. Tänään tuli lyhyt lista, mutta aina ei keksi mitään. Hyvää perjantai päivää kaikille.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

vaan sinullekkin. Sateella taas uhkailtiin, heti aamusta. Kyllä on niin pimeetä, valotkaan ei näytä kun maa on musta.
        Onnea nimipäivä sankareille. Minäkään en tunne ketään tämän päivän sankaria.
        En myöskään löytänyt mitään laulun tapaistakaan, näihin herroihin liittyvää. Tänään tuli lyhyt lista, mutta aina ei keksi mitään. Hyvää perjantai päivää kaikille.

tietysti mahdollisuus myös keskustella, päivänsankareista. Minun lemppari tänään olisi tuo Jalmari ;D

Jarin jonkun biisin voisi varmaan myös laittaa. Aika harvoilta omaa nimeään löytyy kipaleista. Pari muistan.

Onkohan näissäkin naisia?

• Tellastiina*
        63v, kirjoitti:

tietysti mahdollisuus myös keskustella, päivänsankareista. Minun lemppari tänään olisi tuo Jalmari ;D

Jarin jonkun biisin voisi varmaan myös laittaa. Aika harvoilta omaa nimeään löytyy kipaleista. Pari muistan.

Onkohan näissäkin naisia?

Kylläpäs oli vähissän aiheet päivänsankareista, Jarista ei mitään ja Jalmareitakin muka naisia, uskokoon ken tahtoo.

Jalmari Finne muistaakseni kirjoitti Kiljusen herrasväestä.

Laitetaan Jari Sillanpää laulamaan.
        http://www.youtube.com/watch?v=J7onue1nIq0&feature=related

• 63v,
        Tellastiina* kirjoitti:

Kylläpäs oli vähissän aiheet päivänsankareista, Jarista ei mitään ja Jalmareitakin muka naisia, uskokoon ken tahtoo.

Jalmari Finne muistaakseni kirjoitti Kiljusen herrasväestä.

Laitetaan Jari Sillanpää laulamaan.
        http://www.youtube.com/watch?v=J7onue1nIq0&feature=related

6' ja tihuuttaa.
        Siis jalmareissa naisia? Oikeinko montakin?
        Jari Sinkkonen, olikohan nimi oikein, jossain lehdessä muitelen, pitää palstaa. Lasten psygologi, mielenkiintoisia juttuja hänellä.

Kiitoksia musiikista, hauska sattuma muuten ;D
        Kun kirjoitin tuon, voisihan Jarin musiikkiakin laittaa, tuli heti tuohon toiseen ketjuun nimipäivästä, toivomus "jotain herkkää". No, huvinsa kullakin,.
        En kylläkään ymmärrä, haluaako vuoropuhelua itsensä kanssa käydä,eikä meidän muiden. Seuramme ei kaiketi hänelle kelpaa, mutta.. Ettei viitsi edes toista aihetta keksiä, vaan kopioi jo olemassa olevaa, on ainoastaan säälittävää.

• x

oli isäni. Nimipäivä heilläkin, onnea.
        Jareja Hellman ja Isometsä, joku mäkihyppääjäkin oli, muistaakseni?

• x kirjoitti:

oli isäni. Nimipäivä heilläkin, onnea.
        Jareja Hellman ja Isometsä, joku mäkihyppääjäkin oli, muistaakseni?

Jari Puikkonen, eikä mikään huono hyppääjä ollutkaan.
        Voitti aikoinaan henkilökohtaisen kultamitalin sekä olympialaisissa että MM-kisoissa ja joukkuekilpailun mitalit mitalit päälle.
        Taisi olla hyvin vaatimaton tyyppi, ei aiheuttanut mitään lööppien aiheita.

• x
        Tellastiina kirjoitti:

Jari Puikkonen, eikä mikään huono hyppääjä ollutkaan.
        Voitti aikoinaan henkilökohtaisen kultamitalin sekä olympialaisissa että MM-kisoissa ja joukkuekilpailun mitalit mitalit päälle.
        Taisi olla hyvin vaatimaton tyyppi, ei aiheuttanut mitään lööppien aiheita.

en saanut sukunimeä mieleen. Just tuota tarkotin. hieno mies.

• 63v,
        x kirjoitti:

en saanut sukunimeä mieleen. Just tuota tarkotin. hieno mies.

Oliko myös mäkihyppääjä Jari Pulkkinen? Jotenkin se nimi tuli nyt näitä teidän lukiessani mieleen?

• maarina
        63v, kirjoitti:

Oliko myös mäkihyppääjä Jari Pulkkinen? Jotenkin se nimi tuli nyt näitä teidän lukiessani mieleen?

oli Jari Puikkonen. Enpä muistanut tuota tenavatähti Jariakaan. Aina jotain uutta löytyy...

• 1943

oli isoisäni, joka kuoli ennen syntymääni ja myös veljeni kolmas nimi. Jareja on vähän joka puolella, myös suvussa. Jari ja Jalmari Siinäpä pari Toinen oli vaari Toinen nuori Täällä onnittelee yksi muori

• 63v,
        1943 kirjoitti:

oli isoisäni, joka kuoli ennen syntymääni ja myös veljeni kolmas nimi. Jareja on vähän joka puolella, myös suvussa. Jari ja Jalmari Siinäpä pari Toinen oli vaari Toinen nuori Täällä onnittelee yksi muori

tulithan sinäkin, ja riimittelyn kera. Kiitokset taas. Sinulla olikin sitten molempia nimipäivä sankareita ihan läheisissäsi.

• Välähti yht'äkkiä mieleen Jari Huhtasalo, joka aikansa tenavatähtenä lauloi Äideistä parhain.
      Harrastaa musiikkia edelleen ja on kai häneltä julkaistu joitain levyjäkin.

http://www.youtube.com/watch?v=xNxbjXbopaE

• 63v,

ja yhteen tullaan ;D
        Silloin isänpäivänä, sai se yksi laulu, (äitienpäivän,) tämän ketjun lähtölaukauksen, tavallaan.
        Nyt äitienpäivälaulu, Jari Huhtasalon esittämänä.
        Kiitti ;D

• al_li
      • 63v,

Kiva juttu kun löysit uutta. Kuuntelen illemmalla, kun piipahdan ystäväni luona, ja katson tuon kirjailija linkkisi. Nimet minulle outoja, mutta mielelläni tutustun, jos en ennestään sitten kirjojensa kautta tiedäkään.. Voihan olla että kirjat tuttuja, vaikken tekijää aina muistakaan. Niin on käynyt ennenkin, ei olisi eka kerta ;D

• al_li

• al_li kirjoitti:

Nortamon hengentuotteita. Ainakin minulle osa on kovinkin vaikealukuista. :)

http://fi.wikisource.org/wiki/Hj._Nortamo

.

. Meripoikki meit’ varjelkkon daevas,
        Vaevaloine o elämän dääll.
        Ko me ansatte leippätän laevas,
        Kaukans seilaile valdmerem bääl.
        2. Kon duul puhku ja aallo nep pauha,
        Sillo meill’ aika armoton dyä,
        :,: Siilo miähill ei suadakka rauha,
        Olkoon bäev sitt taikk’ syyspimi yä. :,:
        9 Meripoikki, meit varjelkkon daevas!
        Vaevaloinen o elämän dääl.
        :,: Paras sendä o ollaksem laevas,
        Ko mes seilaile valdmerem bääll. :,:

Tässä vähän esimerkkiä Rauman giälest!
        Vaikka täällä Rauman puolessa asunkin, niin outoja sanoja on Nortamon jaarituksissa.

Jari Pulkkinen on ihan tuntematon nimi, tuskin ainakaan mäkihyppääjistä löytyy....

• al_li
        Tellastiina kirjoitti:

Vaikka täällä Rauman puolessa asunkin, niin outoja sanoja on Nortamon jaarituksissa.

Jari Pulkkinen on ihan tuntematon nimi, tuskin ainakaan mäkihyppääjistä löytyy....

tulee mieleen nelosen sarja Pulkkinen, jonka pääosassa oli Jari Salmi?
        Siitä taas näyttelijä/ohjaaja Jari Halonen, joka oli mukana jo Jumalan Teatterissa. Päivänsankari on myös mainio pilapiirtäjä Jari Elsilä.

Rauman murre on, minulle, Suomen ihmeellisin murre.
        ...........

• al_li kirjoitti:

Siitä taas näyttelijä/ohjaaja Jari Halonen, joka oli mukana jo Jumalan Teatterissa. Päivänsankari on myös mainio pilapiirtäjä Jari Elsilä.

...........

Tuli mieleen tälläinenkin Pokeloiden laulu Hulda ja Jalmari ja löysin jostain sanojakin siihen

Kukkasten keskellä kukkulalla
        se Jalmari lauleskeli
        Hän näki vai Huldan ja ruusuisina
        sen posket ja hohtavina.
        Ja linnut ne oksilla livertelivät
        ja kukkaset tuoksua levittelivät
        Ne Jalmarin tunteita hyväilivät
        sen soturipuvulle hymyilivät

Ps. Ei se olekkaan murre vaan Rauman oma giäl (kieli).

• maarina
        Tellastiina kirjoitti:

Tuli mieleen tälläinenkin Pokeloiden laulu Hulda ja Jalmari ja löysin jostain sanojakin siihen

se Jalmari lauleskeli
        sen posket ja hohtavina.

sinä löysit sitte Jalmarin, hyvä...

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

sanakirja avuksi pitäisi hankkia.
        Jätän väliin, suosiolla. Tähän asti olen ymmärtänyt lukemani, niin Päätalon, kuin Linnankin käyttämät murteet, vaan tuossa taitaisin yli hypähtää. ;D

Muistin varmaankin sitten väärin tuon Jarin, seurasin Matin aikaan hyppyjä, ja nimi pulpahti vain mielessäni esiin, tuon Puikkosen lisäksi.
        Seurasin kyllä Kaikkosen aikaankin ,D
        Äitiyslomalla oli aikaa töllöstä kisoja katsella.

• 63v,
        al_li kirjoitti:

...........

olikohan Jari jossain vaiheessa suomen suosituin nimi. Joskus 60 luvulla?

• al_li
        Tellastiina kirjoitti:

se Jalmari lauleskeli
        sen posket ja hohtavina.

tuo Jalmari. En löytänyt, vaikka pää savuten yritin.

Tässä laulaa vähän vanhempaa painosta oleva Hjalmar, yli 100 vuotta sitten:

http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=47&t=325&a=2520

.

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

se Jalmari lauleskeli
        sen posket ja hohtavina.

Olipa kiva juttu, ja tarinakin.
        Sisukas "tyttö" olet, kiitos.

• al_li
        63v, kirjoitti:

olikohan Jari jossain vaiheessa suomen suosituin nimi. Joskus 60 luvulla?

mukaan Jari oli 1960-69 7. suosituin pojannimi.
        !940-luvulta tähän päivään listaa johtaa Juhani. On varmaan toisena nimenä monella pojalla.

.

• 63v,
        al_li kirjoitti:

mukaan Jari oli 1960-69 7. suosituin pojannimi.
        !940-luvulta tähän päivään listaa johtaa Juhani. On varmaan toisena nimenä monella pojalla.

.

suositun olevan, vaikka kellään ystävilläni ei sen nimistä lasta olekaan.
        Silloin oli paljon myös Sareja, Mareja, Areja, sitä ennen tai yhtä aikaa myös Tiinoja Niinoja, Kirsejä.

Tuo Juhani varmaan suvussa kulkee monilla, juuri toisena nimenä.

• 63v,
        al_li kirjoitti:

tuo Jalmari. En löytänyt, vaikka pää savuten yritin.

Tässä laulaa vähän vanhempaa painosta oleva Hjalmar, yli 100 vuotta sitten:

http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=47&t=325&a=2520

.

siis 100v sitten?
        Onko he arkistoineet jo silloin, miten on voinut säilyä? Radioitakin suomessa vasta sodan aikoihin lisääntyi?

• 63v, kirjoitti:

sanakirja avuksi pitäisi hankkia.
        Jätän väliin, suosiolla. Tähän asti olen ymmärtänyt lukemani, niin Päätalon, kuin Linnankin käyttämät murteet, vaan tuossa taitaisin yli hypähtää. ;D

Muistin varmaankin sitten väärin tuon Jarin, seurasin Matin aikaan hyppyjä, ja nimi pulpahti vain mielessäni esiin, tuon Puikkosen lisäksi.
        Seurasin kyllä Kaikkosen aikaankin ,D
        Äitiyslomalla oli aikaa töllöstä kisoja katsella.

Kaikkonen tanssi vaan, se oli Kankkonen kun mäkeä laski! D))

• al_li
        63v, kirjoitti:

siis 100v sitten?
        Onko he arkistoineet jo silloin, miten on voinut säilyä? Radioitakin suomessa vasta sodan aikoihin lisääntyi?

ei ollut radiotakaan. Se olikin levytys vuodelta 1903. :)

http://yle.fi/yleista/historia.shtml

• maarina
        63v, kirjoitti:

suositun olevan, vaikka kellään ystävilläni ei sen nimistä lasta olekaan.
        Silloin oli paljon myös Sareja, Mareja, Areja, sitä ennen tai yhtä aikaa myös Tiinoja Niinoja, Kirsejä.

Tuo Juhani varmaan suvussa kulkee monilla, juuri toisena nimenä.

kulkee meilläkin, Juhani/Jussi . Sekä Wille ainakin neljäs polvi jo....

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

Kaikkonen tanssi vaan, se oli Kankkonen kun mäkeä laski! D))

paitsi etten ole nähnyt kaikkosen tanssivan, ei TVtä ;D
        Nimet näköjään sotkeentuvat, kun tuosta rahakohusta kaiken aikaa lehdistä lukee, no eipä hätiä mitiä.

Pulkkinen Jari/mäkihyppääjä googlaapa, löytyy kyllä. ;D
        Minä kun edelleenkään en voi linkittää.
        katselin juuri äsken ;D

• 63v,
        maarina kirjoitti:

kulkee meilläkin, Juhani/Jussi . Sekä Wille ainakin neljäs polvi jo....

varmasti monilla. Meillä ei ennen omiani, ollut kellään suomenkielistä nimeä.
        Omilleni annoin kaikille. On heilläkin,toisena nimenä sitten muuta. Nuorimmalla sitten isän puolelta isovanhempien suvussa ollut nimi, pyysivät kauniisti ;D

• 63v,
        al_li kirjoitti:

ei ollut radiotakaan. Se olikin levytys vuodelta 1903. :)

http://yle.fi/yleista/historia.shtml

eli savikiekoilta nykyaikaan?
        Mulla oli eka grammari sellainen veivattava. Taisi olla Lasse Liemolan Diivaillen ja Laila Kinnusen Lazzarella ekat levyt ;D

• 63v, kirjoitti:

paitsi etten ole nähnyt kaikkosen tanssivan, ei TVtä ;D
        Nimet näköjään sotkeentuvat, kun tuosta rahakohusta kaiken aikaa lehdistä lukee, no eipä hätiä mitiä.

Pulkkinen Jari/mäkihyppääjä googlaapa, löytyy kyllä. ;D
        Minä kun edelleenkään en voi linkittää.
        katselin juuri äsken ;D

Olisin ollut valmis pienen vedon asiasta lyömään, ei minkään kaltaista havaintoa ennen kyseisestä herrasta, mutta uskoa se täytyy, löytyi niin paljon "todistusaineistoa". D))

Sanon tältä päivältä kaikille (eipä meitä kovin montaa ole näkynyt, mutta kivaa on ollut)
        niin sanon siis kaikille Hyvää yötä, jatketaan huomenna.

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

Olisin ollut valmis pienen vedon asiasta lyömään, ei minkään kaltaista havaintoa ennen kyseisestä herrasta, mutta uskoa se täytyy, löytyi niin paljon "todistusaineistoa". D))

Sanon tältä päivältä kaikille (eipä meitä kovin montaa ole näkynyt, mutta kivaa on ollut)
        niin sanon siis kaikille Hyvää yötä, jatketaan huomenna.

molemmin puolin ;D
        Jäi vaivaamaan, ja piti sitten hakukonetta käyttää, vaikken pidä siitä, tällä laitteella. Katson yleensä ystävättäreni luona, ne mitä pitää.
        Oikein makoisia unia sinulle, "tapaamisiin".

• nii on mone
        al_li kirjoitti:

...........

En pidä Jari Pulkkisesta enkä Risto Kaskilahdesta.Suomessa on paljon parempia näyttelijöitä esim. Myllyrinne ja Janne Virtanen.Ohjaajista ammattitaitoisin on Timo Koivusalo elokuvamaailman supermies.

• Jorma P.
        nii on mone kirjoitti:

En pidä Jari Pulkkisesta enkä Risto Kaskilahdesta.Suomessa on paljon parempia näyttelijöitä esim. Myllyrinne ja Janne Virtanen.Ohjaajista ammattitaitoisin on Timo Koivusalo elokuvamaailman supermies.

Onko kyseessä näyttelijä?

En ole koskaan kuullutkaan.

• Hilda.
        Jorma P. kirjoitti:

Onko kyseessä näyttelijä?

En ole koskaan kuullutkaan.

Veti sitä laatikkoleikkiä Sirpan kanssa.Oletko ikäluokkaamme?

• 63v,

Vuorokausi vaihtuu, ja Hilmaa onnitellaan.
      Samoin kaikkia syntymäpäiviään viettäviä. Onnea!
      Hilmasta mieleen savonmuan Hilma, laulu. Sitten yritin muistella jotain Lavin laulamana, Hilma siinäkin mainitaan, vaan en saa mieleeni.
      Täti aikoinaan oli Hilma, ja nyt kaiketi nuorten suosima nimi taas.

Hyvää huomenta aamuisille, nyt pehkuihin ;D
      (oli vieras myöhään )

• al_li

yökyöpeli kun olen, piti vielä tulla luuraamaan tänne.
        Minullakin oli lapsena sukulaistäti, Hilma nimeltään.

Limperin Hilmaa en löytänyt laulettuna, sanat sentään löysin.
        Mietitään lisää päivänvalossa.

http://lirama.net/song/279559

.

• 63v,
        al_li kirjoitti:

.

huomenta, tuo taisi ollakin se mitä mietiskelin. Veikko Lavin livenä laulamana kuullut. Siis vuosikymmeniä sitten ;D

• ---
        al_li kirjoitti:

.

totta osin vieläkin. Nyt vaan ne lapset toisilla hävittää kaiken äkkiä. En tiiä Hilmoja, ton toisen laulun tiesin.

• maarina
        63v, kirjoitti:

huomenta, tuo taisi ollakin se mitä mietiskelin. Veikko Lavin livenä laulamana kuullut. Siis vuosikymmeniä sitten ;D

kaikille. Onnea Hilmalle, myös niille 6 miehelle, joiden nimi on Hilma.

"Juna vislas just pois Kouvolasta
        ja se jyskyttel Kuopijoon päin.
        Vaunun sillalla yhtä tyttölasta
        minä joutessain jututtammaan jäin.
        Niin hohtavat ol helmettii kaulalla sen
        ja se punaväri oli huulilla luonnollinen.
        Niin kaunis oli ilima
        mutta kauniimpi oli Hilima,
        kun hempiästi helemat
        sillä tuulessa heilahtel."
        Toivottavasti muistin sanat oikein, kun en löytänyt niitä mistää. Sen sijaan löysin toisenkin laulun Hilmasta:
        htt://www.youtube.com/watch?v=qOi7tseEgPQ
        Sieltä vaan kuuntelemaan Hilmaa ja Onnia.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

Niin kaunis oli ilima
        kun hempiästi helemat
        Toivottavasti muistin sanat oikein, kun en löytänyt niitä mistää. Sen sijaan löysin toisenkin laulun Hilmasta:

huomenia sinnekin, aamuvirkkuja enemmänkin, näemmä.
        Kiitos, onkohan mitään nimeä, näistä vanhoista, mitä ei olisi annettu molemmille. Olen ihan yllättynyt, eikö ihmiset ennenaikaan mieltäneet nais-miesnimiä? Enpä olisi uskonut, jos miespuolinen olisi esittäytynyt Hilmaksi. Vitsinä olisin pitänyt ;D

Muistin naapuritalon koira Hilman, kyllä sekin oudoksutti aikanaan ;D
        Kaikkeen kai ihminen tottuu, kun tarpeeksi kauan elää.

• maarina
        63v, kirjoitti:

huomenia sinnekin, aamuvirkkuja enemmänkin, näemmä.
        Kiitos, onkohan mitään nimeä, näistä vanhoista, mitä ei olisi annettu molemmille. Olen ihan yllättynyt, eikö ihmiset ennenaikaan mieltäneet nais-miesnimiä? Enpä olisi uskonut, jos miespuolinen olisi esittäytynyt Hilmaksi. Vitsinä olisin pitänyt ;D

Muistin naapuritalon koira Hilman, kyllä sekin oudoksutti aikanaan ;D
        Kaikkeen kai ihminen tottuu, kun tarpeeksi kauan elää.

samaa mieltä, jos mies esittelisi itsensä Hilmaksi, ei siitä naurutta selviäisi. Olen minäkin jonkun Hilman elämäni aikana tavannut, tosin naisia. Nykynimenä varmaan harvinainen, ellei tule vanhojen nimien buumi taas. Ainahan vanhat nimet tulee uudelleen muotiin.

• uuttakin tarinaa Hilmasta, Joskus mustavalkoisen tv:n aikoina tuli Turun murteella mainio sarja Hilma ja Akseli, joita esittivät Senni Nieminen ja Hemmo Airamo. Radiossa taisivat olla jo ennen tv:tä.

Agapetukselta on näytelmä Hilman päivät, josta on kai elokuvakin tehty.

Wikipediaan lakkaan uskomasta, ei joka nimellä voi olla molempia.
        Nykyään ei enää olisi mahdollistakaan antaa toista sukupuolta olevan nimeä lapselle.

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

uuttakin tarinaa Hilmasta, Joskus mustavalkoisen tv:n aikoina tuli Turun murteella mainio sarja Hilma ja Akseli, joita esittivät Senni Nieminen ja Hemmo Airamo. Radiossa taisivat olla jo ennen tv:tä.

Nykyään ei enää olisi mahdollistakaan antaa toista sukupuolta olevan nimeä lapselle.

muistankin radiosta tuon, nyt kun sanoit. Oli kiva seurata sitä aikoinaan. Onkohan säilytetty arkistossa. Vaikka olikin turun murretta, ymmärsin silti ,D
        Se oli hauska, ja kuuntelin aina.

Usko sinä vaan, vaarini haudan viereinen oli Vieno, ja sitten toinen nimi, joka selkeästi miehen. Ihmettelin pikkutyttönä jo, kunnes selitettiin, että voi olla miehenkin nimenä.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

samaa mieltä, jos mies esittelisi itsensä Hilmaksi, ei siitä naurutta selviäisi. Olen minäkin jonkun Hilman elämäni aikana tavannut, tosin naisia. Nykynimenä varmaan harvinainen, ellei tule vanhojen nimien buumi taas. Ainahan vanhat nimet tulee uudelleen muotiin.

olen ainakin yhden Hilman, pienokainen, tavannut ;D
        Useita isoäitiemme,isiemme nimiä näkyy noissa kastettujen nimissä. Onnikin taas pojilla suosittu ;D
        Odotan koska Armas ;D

• 63v,
        --- kirjoitti:

totta osin vieläkin. Nyt vaan ne lapset toisilla hävittää kaiken äkkiä. En tiiä Hilmoja, ton toisen laulun tiesin.

tosiaan vieläkin. Yhden surullisen tarinan tiedän. Aikuinen lapsi, tietää eläkepäivän, ja tasan tarkkaan käy vain silloin, rahaa hakemassa. Kaipa niitä on useitakin, jos huumeet tai viina on viennyt. :(

• 63v, kirjoitti:

muistankin radiosta tuon, nyt kun sanoit. Oli kiva seurata sitä aikoinaan. Onkohan säilytetty arkistossa. Vaikka olikin turun murretta, ymmärsin silti ,D
        Se oli hauska, ja kuuntelin aina.

Usko sinä vaan, vaarini haudan viereinen oli Vieno, ja sitten toinen nimi, joka selkeästi miehen. Ihmettelin pikkutyttönä jo, kunnes selitettiin, että voi olla miehenkin nimenä.

Elävästä arkistosta löytyi Hilma, taisi tehdä ohjelmaa vielä yksinään Akselin esittäjän kuoltua.
        Tässä pätkässä näkyy olevan Hilman kanssa Toivo Mäkelä.

http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=90&t=&a=4798

Ps. Hih! isäni nimi oli Vieno. Täällä on yleisempänä nimenä Vieno miehellä kuin naisella!
        Ihmetystä herätti, kun ensimmäisen kerran kuulin sen naisen nimenä.
        Pitäisi varmaan tehdä jotain muutakin kuin roikkua tässä koneella!

• Tellastiina kirjoitti:

Elävästä arkistosta löytyi Hilma, taisi tehdä ohjelmaa vielä yksinään Akselin esittäjän kuoltua.

Ps. Hih! isäni nimi oli Vieno. Täällä on yleisempänä nimenä Vieno miehellä kuin naisella!

Taitaa olla Senni Niemisen puoliso Taito Mäkelä Hilman kanssa.
        Kaikki pitäisi ensin tarkistaa...

• maarina
        Tellastiina kirjoitti:

vai Vieno. En ole koskaan Vieno nimistä miestä kuullut olevan. Mutta ihmeitä sattuu.

• maarina kirjoitti:

vai Vieno. En ole koskaan Vieno nimistä miestä kuullut olevan. Mutta ihmeitä sattuu.

Yksinhuoltajaäitinsä laittoi kauniin nimen Vieno Johannes.

Mutta tänään: Onnea Hilmalle!

"Niin kaanis ol ilima,
        mutta kaaniip ol Hilima,
        ja hempeesti helemae
        sillä tuulessa keenahtelj..."

• 63v,
        satu kirjoitti:

Yksinhuoltajaäitinsä laittoi kauniin nimen Vieno Johannes.

Mutta tänään: Onnea Hilmalle!

"Niin kaanis ol ilima,
        mutta kaaniip ol Hilima,
        ja hempeesti helemae
        sillä tuulessa keenahtelj..."

tiennyt tuotakaan. Siksiköhän oli aina V.J.Sukselainen. Virolainenhan oli Johannes myös.
        Minun isäni veljen vaimo oli Vieno, siksi pienenä tuota en halunnut ymmärtää. Kun kerran oli Vieno-täti.

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

uuttakin tarinaa Hilmasta, Joskus mustavalkoisen tv:n aikoina tuli Turun murteella mainio sarja Hilma ja Akseli, joita esittivät Senni Nieminen ja Hemmo Airamo. Radiossa taisivat olla jo ennen tv:tä.

osaatteko etsiä, Aulikki Oksasen hilmasta olevan laulun? Ja jos on, niin linkki, kiittäen ;D
        Hatara muistikuva vain

• 63v, kirjoitti:

osaatteko etsiä, Aulikki Oksasen hilmasta olevan laulun? Ja jos on, niin linkki, kiittäen ;D
        Hatara muistikuva vain

Kristiina Halkola on levyttänyt Chydeniuksen säveltämän ja Aulikki Oksasen sanoittaman Laulu Ojalan Hilmasta-nimisen kappaleen.
        Sen verran löysin, mutta esitystä ei löytynyt.
        Itse olen joskus tuntenut Hakalan Hilman ja muutaman muunkin Hilman.
        Hauskaa puuhaa tää etsiminen - ja aika kuluu ihan huomaamatta!

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

Kristiina Halkola on levyttänyt Chydeniuksen säveltämän ja Aulikki Oksasen sanoittaman Laulu Ojalan Hilmasta-nimisen kappaleen.
        Sen verran löysin, mutta esitystä ei löytynyt.
        Itse olen joskus tuntenut Hakalan Hilman ja muutaman muunkin Hilman.
        Hauskaa puuhaa tää etsiminen - ja aika kuluu ihan huomaamatta!

Tuo tuli mieleeni Aulikki O,sta, hän asuu tässä lähelläni, kuten monia muitakin taiteilijoita. Taiteilijatalossa, paljon heitä, kirjailijoita, muusikoita, näyttelijöitä, kuvataiteilijoita, jne.
        Välähti vain muistikuva. Mutta kun oon poropeukalo ja tää puhelin vain.

Tuosta taas mieleeni tulikin, kun käyn täällä, ei tuo laskuri koskaan noteeraa minua, kyllä uusien viestien määrässä, mutta ei lukijamäärässä.
        Ei ennen uudistustakaan, luulin et nyt, vaan yöllä huomasin aloitusta tälle päivälle tehdessäni, ettei tämäkään.
        Samoin aamulla, laitoin luetut taas ylös, ja eipä lisääntynyt yhdelläkään, silloinkaan.. Joten aika iso määrä puuttuu, ja jos jollain muullakin on puhelin, millä käy, ei näy nekään.
        Kyllä tätä muutkin lukee, eivät vain ole innostuneet mukaan;(
        Toivotaan, että pikkuhiljaa joku lisäksi uskaltaisi, kirjoittaakin. Meillähän jutut rönsyilee mukavasti kuitenkin.

• al_li
        maarina kirjoitti:

Niin kaunis oli ilima
        kun hempiästi helemat

laulavat täällä Repe ja Eemeli.

http://www.youtube.com/watch?v=-Dw2w6dxcjI

.

• 63v,
        al_li kirjoitti:

laulavat täällä Repe ja Eemeli.

http://www.youtube.com/watch?v=-Dw2w6dxcjI

.

voi miten pojat olivat siloisia silloin.
        Mihinkä tämä aika oikein menee, just' oltiin nuoria ja nättejä, nyt vaan JA

• al_li

• 63v, kirjoitti:

Tuo tuli mieleeni Aulikki O,sta, hän asuu tässä lähelläni, kuten monia muitakin taiteilijoita. Taiteilijatalossa, paljon heitä, kirjailijoita, muusikoita, näyttelijöitä, kuvataiteilijoita, jne.
        Välähti vain muistikuva. Mutta kun oon poropeukalo ja tää puhelin vain.

Tuosta taas mieleeni tulikin, kun käyn täällä, ei tuo laskuri koskaan noteeraa minua, kyllä uusien viestien määrässä, mutta ei lukijamäärässä.
        Ei ennen uudistustakaan, luulin et nyt, vaan yöllä huomasin aloitusta tälle päivälle tehdessäni, ettei tämäkään.
        Samoin aamulla, laitoin luetut taas ylös, ja eipä lisääntynyt yhdelläkään, silloinkaan.. Joten aika iso määrä puuttuu, ja jos jollain muullakin on puhelin, millä käy, ei näy nekään.
        Kyllä tätä muutkin lukee, eivät vain ole innostuneet mukaan;(
        Toivotaan, että pikkuhiljaa joku lisäksi uskaltaisi, kirjoittaakin. Meillähän jutut rönsyilee mukavasti kuitenkin.

Tiedä häntä koko laskuria - laahaako jäljessä vai onko puolueellinen. D))
        Ei se mitään uutta lukemaa heti näytä, viestejä en ole seurannutkaan.

Taidanpa mennä saunan lämmitykseen - oikein vanhanaikaisesti laitan puita kiukaan alle.
        Parhaat löylyt saisi kertalämmitteisestä, mutta kyllä tämä jatkuvalämmitteinenkin sähkökiukaan voittaa...

• maarina

• al_li
        maarina kirjoitti:

kyseisen kirjan, voin suositella....

Hilma, Naistutkimuksen yliopistoverkosto.
        Tuolla esitellään myös etnologi Hilma Granqvist.

http://www.hilmaverkosto.fi/opetus#

.

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

Tiedä häntä koko laskuria - laahaako jäljessä vai onko puolueellinen. D))
        Ei se mitään uutta lukemaa heti näytä, viestejä en ole seurannutkaan.

Taidanpa mennä saunan lämmitykseen - oikein vanhanaikaisesti laitan puita kiukaan alle.
        Parhaat löylyt saisi kertalämmitteisestä, mutta kyllä tämä jatkuvalämmitteinenkin sähkökiukaan voittaa...

niin, monille lauantai on saunapäivä.
        Mulla on kyllä sauna, varastona nykyisin. En ole saunoja, oikeastaan koskaan ollut. Poikani kävi aikoianaan, mutta nyt hänkin muualla. Joten hyödynsin tilan ;D lauteet kasassa, niin on tilaa mankelille siellä.
        Tuosta laskurista oli ennen uudistusta jossain ketjussa, silloin todettiin tuo, ettei ota näitä 3G puhelimia lukuun. Nyt vasta illalla oli sellainen luku, että jäi mieleen, ja oli sama kun poistuin.
        Ei se haittaa, toteamus vain.
        Löylyttele raukeaksi kroppasi.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

kyseisen kirjan, voin suositella....

kaikkia vaihdevuosista kortovia kirjoja, lehtikirjoituksia ;D
        Mulle ei passaa minkäänlaiset hormoonit, joten omega 3 ja vuoden oli joku muukin luontaistuote, aikoinaan. Joskus, tosi harvoin enää tulee hiki, en edes muista koska viimeksi.
        Taisin päästä kuin koira veräjästä ;D
        Siksi en halunnut koskaan lukeakaan niistä, etten pääni sisällä kehitä joitain oireita.

• maarina
        63v, kirjoitti:

kaikkia vaihdevuosista kortovia kirjoja, lehtikirjoituksia ;D
        Mulle ei passaa minkäänlaiset hormoonit, joten omega 3 ja vuoden oli joku muukin luontaistuote, aikoinaan. Joskus, tosi harvoin enää tulee hiki, en edes muista koska viimeksi.
        Taisin päästä kuin koira veräjästä ;D
        Siksi en halunnut koskaan lukeakaan niistä, etten pääni sisällä kehitä joitain oireita.

päässyt minäkin jo noista vaivoista, olen tosin sinua vanhempikin. Minusta kirja on hauska.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

päässyt minäkin jo noista vaivoista, olen tosin sinua vanhempikin. Minusta kirja on hauska.

tarkoitit. Sieltähän joltain kanavalta alkaa kymppitonnikin taas. Luin viikolla jostain lehdestä.
        Minulla on herkästi "luulotauti", kun sairauksista, tai vaikka elämään kuuluvista asioista, kuten vaihdevuodet, puhutaan.
        Parempi laittaa "pää pusikkoon", niin ei tule lisää sairauksia.
        On ihan tarpeeksi niitä jo nyt ;D

Voisihan tuon kirjan jossain vaiheessa lainatakin, kirjasto lähellä.

• maarina
        63v, kirjoitti:

tarkoitit. Sieltähän joltain kanavalta alkaa kymppitonnikin taas. Luin viikolla jostain lehdestä.
        Minulla on herkästi "luulotauti", kun sairauksista, tai vaikka elämään kuuluvista asioista, kuten vaihdevuodet, puhutaan.
        Parempi laittaa "pää pusikkoon", niin ei tule lisää sairauksia.
        On ihan tarpeeksi niitä jo nyt ;D

Voisihan tuon kirjan jossain vaiheessa lainatakin, kirjasto lähellä.

kun jotain vanhoja ohjelmia alkaa uudelleen, kymppitonni oli ihan mukavaa katseltavaa. Minä kun en väkivalta ohjelmia katsele.

• al_li
        maarina kirjoitti:

kun jotain vanhoja ohjelmia alkaa uudelleen, kymppitonni oli ihan mukavaa katseltavaa. Minä kun en väkivalta ohjelmia katsele.

uudella kanavalla, olikohan sen nimi Suomi TV, joka avautuu n. kuukauden kuluttua. Minustakin se oli mukava ohjelma.

Tässä linkissä Hilma alias Kirsi Korhonen kertoo itsestään ja levystään, Miun tähtein, jonka on tehnyt Jaakko Tepon kunniaksi.

http://yle.fi/alueet/pohjois-karjala/2009/07/hilma_teki_levyn_miun_tahtein_863855.html
        .

• maarina

• 63v,
        al_li kirjoitti:

uudella kanavalla, olikohan sen nimi Suomi TV, joka avautuu n. kuukauden kuluttua. Minustakin se oli mukava ohjelma.

Tässä linkissä Hilma alias Kirsi Korhonen kertoo itsestään ja levystään, Miun tähtein, jonka on tehnyt Jaakko Tepon kunniaksi.

http://yle.fi/alueet/pohjois-karjala/2009/07/hilma_teki_levyn_miun_tahtein_863855.html
        .

mieleeni tuli kuvasta ;D
        Olen ehkä 5 kymppitonnia nähnyt.
        Kun aamulla aikaisin kotoa lähti, ja myöhään tuli takaisin, ei siinä tvtä enää avattu. Siksii luovuin koko rakkineesta. Koin maksun turhaksi, jos edes kerran kk katsoin.
        Hyvin olen pärjännyt, enkä ole kaivannut. En tosin koskaan sitä paljoa katsonut, luin mieluimmin.

Monille tv on hyvä, viihdykettä yksinäisyyteen. Enkä nyt tarkoita teitä. Monilla ei ole mitään nettiä, aikavaras tämäkin on ;D

• al_li

• al_li
        63v, kirjoitti:

mieleeni tuli kuvasta ;D
        Olen ehkä 5 kymppitonnia nähnyt.
        Kun aamulla aikaisin kotoa lähti, ja myöhään tuli takaisin, ei siinä tvtä enää avattu. Siksii luovuin koko rakkineesta. Koin maksun turhaksi, jos edes kerran kk katsoin.
        Hyvin olen pärjännyt, enkä ole kaivannut. En tosin koskaan sitä paljoa katsonut, luin mieluimmin.

Monille tv on hyvä, viihdykettä yksinäisyyteen. Enkä nyt tarkoita teitä. Monilla ei ole mitään nettiä, aikavaras tämäkin on ;D

ensin arvelin, mutta Punahilkkahan hän onkin.
        Pääläri vielä kädessän, saa viedä mummolle piimää.

Minä katselen aika paljon telkkaria. Aina melkein auki, nytkin näpyttelen, ja katson Monkkia, josta tykkään. Paljon myös tallennan.
        Maailma voisi olla ilman telkkaria erilainen, parempikin, olen joskus tuuminut.
        .

• 63v,
        al_li kirjoitti:

ensin arvelin, mutta Punahilkkahan hän onkin.
        Pääläri vielä kädessän, saa viedä mummolle piimää.

Minä katselen aika paljon telkkaria. Aina melkein auki, nytkin näpyttelen, ja katson Monkkia, josta tykkään. Paljon myös tallennan.
        Maailma voisi olla ilman telkkaria erilainen, parempikin, olen joskus tuuminut.
        .

on mielipiteeni, vain oma. Lapseni saivat katsoa vain 1h päivässä, joten piti valita tarkkaan. Toki jonkin filmin kokonaan, jos koko perhe sitä katseli, tai ainakin jompi kumpi vanhemmista mukana.
        Luuloni on, että liiaksi räiskintää, ja lasten yöunet häiriintyy. liikaa jännitystä,ja levottomuutta.
        Lasten pitäisi saada olla lapsia, ja katsoa vain ikäänsä nähden sopivaa ohjelmaa. Joskus oli selittämistä, miksi eivät saa katsoa ihmemiestä, kun kaikki katsoo. Se tuli rauhoittumisaikaan, enkä halunnut uniin häiriötekijöitä. Nyt aikuisena, kertoivat jonkun kaverin luona katsoneen nauhalta päivällä joitain osia. Mutta, eivät ole katkeria lainkaan, naureskelevat vain. Lukevat mieluiten edelleen, ja näillä vapailla,poikamiehillä, ei ole edes tvtä. Ei kiinnosta, netit kyllä on.

• maarina
        63v, kirjoitti:

on mielipiteeni, vain oma. Lapseni saivat katsoa vain 1h päivässä, joten piti valita tarkkaan. Toki jonkin filmin kokonaan, jos koko perhe sitä katseli, tai ainakin jompi kumpi vanhemmista mukana.
        Luuloni on, että liiaksi räiskintää, ja lasten yöunet häiriintyy. liikaa jännitystä,ja levottomuutta.
        Lasten pitäisi saada olla lapsia, ja katsoa vain ikäänsä nähden sopivaa ohjelmaa. Joskus oli selittämistä, miksi eivät saa katsoa ihmemiestä, kun kaikki katsoo. Se tuli rauhoittumisaikaan, enkä halunnut uniin häiriötekijöitä. Nyt aikuisena, kertoivat jonkun kaverin luona katsoneen nauhalta päivällä joitain osia. Mutta, eivät ole katkeria lainkaan, naureskelevat vain. Lukevat mieluiten edelleen, ja näillä vapailla,poikamiehillä, ei ole edes tvtä. Ei kiinnosta, netit kyllä on.

Tv:stä hyvää ohjelmaa tulee. Nyt kyllä katsoin Pentti Hietasen 25v juhlakonsertin. Kyllä on mahtava ääninen mies.

• Tellastiina*

Löylytelty on, vaikka en erikoisemmin ole saunaihmisiä, silti pari kertaa viikossa käyn lauteilla kääntymässä!

Se uusi Suomi-TV on maksuton kanava ja pitäisi ohjelmatarjontakin olla suomalaista.
      Antaas kattoo sitten!

• 63v,

täällä vain tämä ketju on elänyt, pidetty palstaa pystyssä ;D
        No, lauantai hyväksytään hiljaisuus. Muutenkin tämä palsta on kovin hiljainen ;:(
        Ihmiset kaikonneet jonnekin.

Hilmaa kun me onnitellaan
      Sinistä taivasta katsellaan
      Murukin ilosta haukahtaa
      kun Hilma paljon lahjoja saa

”Verkkonsa” Hilma avaa jo
      Kiittäpi ”nais-yliopisto”
      Naiset tutkii ja selvittää
      Ei miehetkään ilman nimeä jää

Kuudesti voinet sä onnitella
      - poskelle jos tahdot sä suudella
      Muuten junalla matkaa sä Kuopioon
      Tahi paatilla seilaa Ruissaloon

Alus ylväs, nimeltään, Hooker siis
      Tuli valmiiksi vuonna yks päälle viis
      Kas, nuoretkin Hilmaa kiittelee
      - hän Akselin nukkumaan saattelee

• 63v,

en minä, enkä usko muidenkaan, painajaisia tuosta saavan.
        Mukava runo,sopii Hilmalle varsin hyvin.

63v, kirjoitti:

en minä, enkä usko muidenkaan, painajaisia tuosta saavan.
        Mukava runo,sopii Hilmalle varsin hyvin.

Aika monta Hilmaa eksyi riveille mukaan :)))

Ällös,ällös toisten puolesta mittään virkakkaan

Kiitos kuitenkin :D)))

Kauniit neidot viehkeät ,
      lail`korennon
      näin ilkamoiden käy
      Ei huolta,
      surua heidän kasvoillansa näy
      Kuin tanssien he kulkee, yli rajain astellen
      Tanssahdellen käyvät maissa naapurten
      Siin´Ruotsi,Viro;Norja lankee helmoihin
      Sillanpääkin hurmas,kun Siljast`kertoikin
      Paimenpojan lailla Selja kulkikin
      korvissansa kuuli säveleet Mozartin
      Onnitelulaulut soiden ilmoille näin lyö
      Nyt maittaa juhahetki,ei rasitakaan työ

• 63v,

No ompa harmillista, ettet laittanut otsakkeeksi, tuota päivämäärää, ja kauniita tyttöjen nimiä ;(

Kun tarkoitus olisi, avaamalla löytää ne päivän nimet, heti tästä rimpsusta.
        Tuo uusi päivä, ei enää päivän jälkeen kerrokaan, missä mennään. Päivähän on uusi aina.

Voit varmaankin siirtää runosi tuohon alemmas, sieltä sen useampi lukisi, ja saisi huomata, kuinka saman sait runomuotoon, mitä minä vain keromalla muistikuviani nimestä.

Runo on hyvä, kiitokset sinulle.

• 63v,

.
      Silja, nuorena nukkunut, F,E,Sillanpään kirja, josta saman niminen filmi, tuli nimestä mieleeni.
      Silja Line, ja sen monet Silja alkuiset alukset.

Selja, muistaakseni, on sen niminen kasvi, tai pensasko oli?

Huomenta kaikille, ja leppoisaa sunnuntaita.

• maarina

nimipäivä sankareille. Silja on lyhenne nimestä Ceciliasta, jolla oli aiemmin nimipäivä myös tänään.
        Selja on tosiaan pensas. Nyt on sellaiset nimipäiväsankarit, etten tiedä muita kuin nuo mainitsemasi. Lyhyeksi jää taas tiedot. Rauhallista sunnuntaipäivää kaikille.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

nimipäivä sankareille. Silja on lyhenne nimestä Ceciliasta, jolla oli aiemmin nimipäivä myös tänään.
        Selja on tosiaan pensas. Nyt on sellaiset nimipäiväsankarit, etten tiedä muita kuin nuo mainitsemasi. Lyhyeksi jää taas tiedot. Rauhallista sunnuntaipäivää kaikille.

huomenta vaan. 4,4 ja valoilmiö taivaalla. Piiiitkästä aikaa. Onkohan noitakin nimiä miehillä? Ehkä Tellastiina katsoo sitten.?
        Harmittaa tuon runon paikka, mikä oli tullut, mutta....
        Eräs lapsistani kertoi luokallaan olleen kaksoset, Silja ja Selja. Inhosivat nimiään, rallattelu siljan tunnarista, ja seljan tyttöjen kysely, missäs se ja se...

Vähämpä sitä osaa ajatella nimiä antaessaan , mitä siitä voi toiset keksiä.
        Nimet vääntyvät aina, ja olen huomannut pitkien nimien lyhenevän , ja lyhyiden pitenevän lempinimissä.

Ylös ulos ja lenkille, Tarvan sanoin!

• Ramoona*
        63v, kirjoitti:

huomenta vaan. 4,4 ja valoilmiö taivaalla. Piiiitkästä aikaa. Onkohan noitakin nimiä miehillä? Ehkä Tellastiina katsoo sitten.?
        Eräs lapsistani kertoi luokallaan olleen kaksoset, Silja ja Selja. Inhosivat nimiään, rallattelu siljan tunnarista, ja seljan tyttöjen kysely, missäs se ja se...

Nimet vääntyvät aina, ja olen huomannut pitkien nimien lyhenevän , ja lyhyiden pitenevän lempinimissä.

Ihahhaa, ihhahaa, hepo hirnahtaa
        ihanaa, ihanaa onhan ratsastaa.
        Juokse hepo hiljaa, kanna pikku Siljaa
        kevyt kallis taakka kanna kotiin saakka...

Tähän tapaan lastenlaulussa.

Simon ja Carfunkelin Cecilia on varmaan tuttu meidän ikäpolvelle.
        http://www.youtube.com/watch?v=f0hdSfCSFn0

Silja on mielestäni hyvin kaunissointuinen nimi ja ainoan Nobel-kirjalijamme F.A. Sillanpään kirja teki nimen tunnetuksi. Tunnen yhden 35-vuotiaan, hyvin kauniin Siljan.

P.s. Saako Liisoihin vielä lisätä H.C. Andersenin sadun Peukalo-Liisa. Muistelen myös lastenlaulun alkua : Tunnetko Liisukan hei, hän rantaan pyykkiä vei, mut pyykki kuivunut ei...

• meirikki
        63v, kirjoitti:

Herran jestas...mää koin valaistuksen ja tajusin ken olet?

• Kaikki on taidettu jo nimpparisankareista kertoa, vai onko?
        Itse tunnen kolme Silja-nimen haltijaa, ei siis niin harvinainenkaan nimi.
        Eräs tv-kasvo on muistaakseni Silja Sillanpää.
        Nyt Wikipediakin sanoo, että kaikki Silja-nimiset ovat naisia.

Mukavaa sunnuntaita teille ystävät!

• maarina
        Tellastiina kirjoitti:

Kaikki on taidettu jo nimpparisankareista kertoa, vai onko?

Silja Sillanpäähän on tämä haitarin soittaja/juontaja. Empä muistanutkaan. Nyt on tosiaan sellaiset nimet, ettei ole miesten käytössä.

• 1943

oli alemmilla luokilla yksi Silja, samoin työtovereista yhden minua nuoremman nimi oli Silja. Onnea Silja On Lempijäätelösi lienee vanilja Ja isoäitisi Hilja Lapsesi vaikka Milja Eri kausien suosikkinimet Näin yhteen soinnuttelet. Yhtään seljaa en ole koskaan tavannut. En antaisi lapsellenikaan tuota nimeä, kun seljaa paskamarjapensaaksi lapsena kutsuttiin.

• 63v,
        Ramoona* kirjoitti:

Ihahhaa, ihhahaa, hepo hirnahtaa
        ihanaa, ihanaa onhan ratsastaa.
        Juokse hepo hiljaa, kanna pikku Siljaa
        kevyt kallis taakka kanna kotiin saakka...

Tähän tapaan lastenlaulussa.

Simon ja Carfunkelin Cecilia on varmaan tuttu meidän ikäpolvelle.
        http://www.youtube.com/watch?v=f0hdSfCSFn0

Silja on mielestäni hyvin kaunissointuinen nimi ja ainoan Nobel-kirjalijamme F.A. Sillanpään kirja teki nimen tunnetuksi. Tunnen yhden 35-vuotiaan, hyvin kauniin Siljan.

P.s. Saako Liisoihin vielä lisätä H.C. Andersenin sadun Peukalo-Liisa. Muistelen myös lastenlaulun alkua : Tunnetko Liisukan hei, hän rantaan pyykkiä vei, mut pyykki kuivunut ei...

kiva kun taas pistäydyit. Sinulla oli lorukin, Siljalle ;D ,tai laulu.

Toki voi lisätä, milloin vaan, luemmehan tätä päivittäin, uskoisin.
        Siljasta vaikeaa löytää, mutta jotain sentään saatiin.
        Minä en tunne henk,koht ketään nimen kantajaa, mutta Soljan tiedän, en nyt kurkannut, onko hänellä nimipäivää, palataan asiaan silloin, jos on.
        Olisi sopinut samaan syssyyn.

• 63v,
        meirikki kirjoitti:

Herran jestas...mää koin valaistuksen ja tajusin ken olet?

Kävit muistaakseni tuossa ykkösosassa, myöskin. ;D
        Olisi pitänyt vaihtaa nikkiä, liian monta pitkää ketjua samalla. Mutta, kun tuossa yhdessä ketjussa käytin tätä ikää, missä tästä tulevasta "juteltiin" arvelin olevan helpompaa sitten tämän löytyminen. Pitäisi olla lörpöttelemättä, niin paljon, ;(
        Tule vain mukaan, kiva jos on paljon nimppparisankareista erilaista "tietoa".
        En ole kokenut vanhempien täällä sabotoivan, mutta en kyllä muilla ikäpalstoilla käykään. Vain 60

Vai sai appiukko nimen määrätä, olipa tarina ;D

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

Kaikki on taidettu jo nimpparisankareista kertoa, vai onko?

alkoi jo ihmetyttämään, tuo nimenanto systeemi.
        Sinullapa monta nimituttavaa. Osaton olen Siljoista.
        Onko nimi kauan ollut, ja paljonko heitä on?
        Oleelliset tiedot puuttuivat ;)
        Pilveen menee tuo valoilmiö taas, mutta onneksi edes hieman näyttäytyi.

• 63v,
        1943 kirjoitti:

oli alemmilla luokilla yksi Silja, samoin työtovereista yhden minua nuoremman nimi oli Silja. Onnea Silja On Lempijäätelösi lienee vanilja Ja isoäitisi Hilja Lapsesi vaikka Milja Eri kausien suosikkinimet Näin yhteen soinnuttelet. Yhtään seljaa en ole koskaan tavannut. En antaisi lapsellenikaan tuota nimeä, kun seljaa paskamarjapensaaksi lapsena kutsuttiin.

Et ollutkaan eilen Hilman päivillä?

Onkohan Silja sitten sielläpäin suosittu nimi, kun Tellastiinallakin nimituttuja.

Kiitos riimityksetä, hyvin trimmasivat.
        Tere tulemast takasi.

• al_li
        maarina kirjoitti:

Silja Sillanpäähän on tämä haitarin soittaja/juontaja. Empä muistanutkaan. Nyt on tosiaan sellaiset nimet, ettei ole miesten käytössä.

mukana myös Pikku Kakkosessa. Enpä ilman tätä ketjua olisi nähnyt, että hän on myös F E Sillanpään lapsenlapsi.

Itselläni on Silja-niminen sukulainen.
        Selja-etunimistä en tiedä ketään. Runoilija Sirkka Seljan tiedän, kuin myös luin nuoruudessa suurella innolla Seljan tyttöjä, Rauha S Virtasen kirjoittamia nuortenkirjoja.

,

• 63v, kirjoitti:

alkoi jo ihmetyttämään, tuo nimenanto systeemi.
        Sinullapa monta nimituttavaa. Osaton olen Siljoista.
        Onko nimi kauan ollut, ja paljonko heitä on?
        Oleelliset tiedot puuttuivat ;)
        Pilveen menee tuo valoilmiö taas, mutta onneksi edes hieman näyttäytyi.

Wikipedia tällä kertaa kauanko on Silja ollut allakassa,
        6552 kertoo olevan etunimekseen Siljan saaneita.

Meillä on ollut koko päivän taas sumuista. D((

• al_li kirjoitti:

mukana myös Pikku Kakkosessa. Enpä ilman tätä ketjua olisi nähnyt, että hän on myös F E Sillanpään lapsenlapsi.

Itselläni on Silja-niminen sukulainen.
        Selja-etunimistä en tiedä ketään. Runoilija Sirkka Seljan tiedän, kuin myös luin nuoruudessa suurella innolla Seljan tyttöjä, Rauha S Virtasen kirjoittamia nuortenkirjoja.

,

saanut Silja-nimen.
        Sen verran korjausta, että F.E.Sillanpää on Silja Sillanpään isoisoisä, menee yhtä polvea kauemmaksi.

• 63v, kirjoitti:

kiva kun taas pistäydyit. Sinulla oli lorukin, Siljalle ;D ,tai laulu.

Toki voi lisätä, milloin vaan, luemmehan tätä päivittäin, uskoisin.
        Siljasta vaikeaa löytää, mutta jotain sentään saatiin.
        Minä en tunne henk,koht ketään nimen kantajaa, mutta Soljan tiedän, en nyt kurkannut, onko hänellä nimipäivää, palataan asiaan silloin, jos on.
        Olisi sopinut samaan syssyyn.

Väestörekisterikeskuksen mukaan Suomessa on ollut kirjoilla vuoteen 2009 mennessä 241 Solja-nimistä henkilöä, jotka kaikki ovat naisia. Siltä ajalta, jolta Väestörekisterikeskuksella on nimitietoja, Solja on ollut suosionsa huipulla 1960–1970-luvuilla. -Wikipedia.

Kun nyt ketju rönsyilee, mikä on ihan kivaa, niin katsoinpa, että ei ole Soljalla nimipäivää, heitä on kai liian vähän.

• al_li
        Tellastiina kirjoitti:

saanut Silja-nimen.
        Sen verran korjausta, että F.E.Sillanpää on Silja Sillanpään isoisoisä, menee yhtä polvea kauemmaksi.

hyvä kun oikaisit!

Katriina Honkasella on laulu, Siljan talossa:

"Silja nukkuu yöt näkemättä unta
        Sillä äidille yksin kuuluu se valtakunta"

Jori Malmstenkin on levyttänyt Siljan. Kumpaakaan en muista koskaan kuulleeni.

.

• maarina
        63v, kirjoitti:

Onkohan Silja sitten sielläpäin suosittu nimi, kun Tellastiinallakin nimituttuja.

Tere tulemast takasi.

on sitten ulkoilupuoli hoidettu. Pitkästä aikaa uskalsin lenkille, kun tauti on varmaan jo voitettu. Sopivan kuiva ilma, osittainen valoilmiökin, aina välillä.

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

Väestörekisterikeskuksen mukaan Suomessa on ollut kirjoilla vuoteen 2009 mennessä 241 Solja-nimistä henkilöä, jotka kaikki ovat naisia. Siltä ajalta, jolta Väestörekisterikeskuksella on nimitietoja, Solja on ollut suosionsa huipulla 1960–1970-luvuilla. -Wikipedia.

Kun nyt ketju rönsyilee, mikä on ihan kivaa, niin katsoinpa, että ei ole Soljalla nimipäivää, heitä on kai liian vähän.

En ollut ajatellut koskaan, sen noin harvinainen nimi olleen.
        Taas viisastui, miksiköhän eivät ole sitä tuohon samaan laittaneet? Salja ei olisikaan samanveroinen. ;D

Päikkärit tuli otetuksi, saas nähdä illalla sitten, miten käy.

• 1943
        63v, kirjoitti:

Tere tulemast takasi.

jäivät juhlimatta, kun olimme pikkujoulujuhlissa 150 km:n päässä. Tanssimmekin alkutahdeista viimeiseen valssiin. Ainoa tuntemani Hilma haudattiin keväällä, eli yli 90-vuotiaaksi.

• 63v,
        al_li kirjoitti:

hyvä kun oikaisit!

Katriina Honkasella on laulu, Siljan talossa:

"Silja nukkuu yöt näkemättä unta
        Sillä äidille yksin kuuluu se valtakunta"

Jori Malmstenkin on levyttänyt Siljan. Kumpaakaan en muista koskaan kuulleeni.

.

Jestas, löysit laulujakin. Bravoo.
        Olet sinä etevä etsimään. Tuntui oudolta, ettei noin sointuvista nimistä ole paljon mitään.

Sillanpäästäkin hieno nippelitieto taas.
        Olemme oppivaisia ;D
        Tuo on niitä juttuja, millä voi yllättää kanssakeskustelijansa.

Kiitokset, kiva kun olet mukana.

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

Wikipedia tällä kertaa kauanko on Silja ollut allakassa,
        6552 kertoo olevan etunimekseen Siljan saaneita.

Meillä on ollut koko päivän taas sumuista. D((

jonkinmoinen määrä kuitenkin.
        Te saitte eilen nauttia, me muutaman tunnin vain, kun jo pilveen meni :(
        Hyvä että edes sen verran, että muistaa
        On siinä haittapuolensakin, pölykoirat tuli ilkkumaan, ihan nokan eteen.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

on sitten ulkoilupuoli hoidettu. Pitkästä aikaa uskalsin lenkille, kun tauti on varmaan jo voitettu. Sopivan kuiva ilma, osittainen valoilmiökin, aina välillä.

onkohan minulta mennyt ohi, mutta hyvä jos kunto on kohentunut.

Olen itse huono yksin ulkoilemaan. Pitää olla kaveri mukana. Jokus joku suostuu palelemaan kanssani ;D , kun minulla on jo hiki, niin kavereilla vilu.
        Parvekkeella oli 20' parin tunnin ajan, aurinko paistoi suoraan, ja lasien lävitse lämmitti tilan.
        Nautinto sekin.

• 63v,
        1943 kirjoitti:

jäivät juhlimatta, kun olimme pikkujoulujuhlissa 150 km:n päässä. Tanssimmekin alkutahdeista viimeiseen valssiin. Ainoa tuntemani Hilma haudattiin keväällä, eli yli 90-vuotiaaksi.

Hienoa, pikkujoulut monilla jo eilen olikin.
        Mulla viikon päästä. Vaikka tanssia en voikaan, voin iloita muutoin.

• maarina
        63v, kirjoitti:

onkohan minulta mennyt ohi, mutta hyvä jos kunto on kohentunut.

Olen itse huono yksin ulkoilemaan. Pitää olla kaveri mukana. Jokus joku suostuu palelemaan kanssani ;D , kun minulla on jo hiki, niin kavereilla vilu.
        Parvekkeella oli 20' parin tunnin ajan, aurinko paistoi suoraan, ja lasien lävitse lämmitti tilan.
        Nautinto sekin.

sitä nöff tautia, mutta kun oli lievää laatua ei voi olla varma. Kesti vaan pitkään, kolmisen viikkoa.
        Kyllä se tylsää on lenkkeillä yksin, mutta oli sauvat mukana. Jospa se seuralaisenkorvikkeena menisi.

• al_li
        63v, kirjoitti:

Jestas, löysit laulujakin. Bravoo.
        Olet sinä etevä etsimään. Tuntui oudolta, ettei noin sointuvista nimistä ole paljon mitään.

Sillanpäästäkin hieno nippelitieto taas.
        Olemme oppivaisia ;D
        Tuo on niitä juttuja, millä voi yllättää kanssakeskustelijansa.

Kiitokset, kiva kun olet mukana.

maille ja mannuille, iltaa! Vielä kuukausi, alkaa taas päivä yötä voittamaan.

Kuten ehkä muistat, rakastan nippelitiedettä. Joskus uppoan netin aarrearkkuihin, ja lähes menetän ajantajuni. Tämä meidän homma on mukavaa, kun tässä on tietty tavoite, ei tule ihan hypittyä sinne tänne. Kyllä tässäkin uutta tietoa löytää, pysyy ajan mukana.

Löysin kirjan, Siljan laulu, jonka on kirjoittanut Vilja-Tuula Huotarinen.

Parin laulun nimetkin sain, lauluista itsestään ei ole näistäkään hajuakaan. Silja valssi, Monica Aspelund ja Kai Lind. Toiselle levylle löysin vain nimen, Silja Maria.

http://www.musti.fi/siljanlaulu.html

.

• Tellastiina*

Silja Line on antanut ylimääräistä risrteilyaikaa Siljanpäivän kunniaksi tänään Silja Europalla
        Tukholmasta Turkuun tuleville matkustajille! D))

• Ramoona*
        Tellastiina* kirjoitti:

Silja Line on antanut ylimääräistä risrteilyaikaa Siljanpäivän kunniaksi tänään Silja Europalla

Silja Linen tunnari on ihanasta ranskalaisesta elokuvasta, suomeksi Mies ja nainen -oletteko katsoneet ?

http://www.youtube.com/watch?v=D43yjI6cles&feature=related

Cecilia on Päivi Lipposen tytär, Päivin edellisestä avioliitosta. Paavon kanssa hän sai vielä kaksi tyttöä, Emilian ja Sofian.
        Piti tulla ihan kertomaan, kun päähän pälkähti, hyvää yötä ! :)

• 63v,
        al_li kirjoitti:

maille ja mannuille, iltaa! Vielä kuukausi, alkaa taas päivä yötä voittamaan.

Kuten ehkä muistat, rakastan nippelitiedettä. Joskus uppoan netin aarrearkkuihin, ja lähes menetän ajantajuni. Tämä meidän homma on mukavaa, kun tässä on tietty tavoite, ei tule ihan hypittyä sinne tänne. Kyllä tässäkin uutta tietoa löytää, pysyy ajan mukana.

Löysin kirjan, Siljan laulu, jonka on kirjoittanut Vilja-Tuula Huotarinen.

Parin laulun nimetkin sain, lauluista itsestään ei ole näistäkään hajuakaan. Silja valssi, Monica Aspelund ja Kai Lind. Toiselle levylle löysin vain nimen, Silja Maria.

http://www.musti.fi/siljanlaulu.html

.

olet sinä mainio, lisää löysit vieläkin.
        Pitäisihän muistaa Kai Lindin, ja Monicankin kappaleista, edes jokin mielikuva, vaan ei yhtään. Tyhjä pää siltä osin ;(
        Huomannut olen nykyisin, ettei nämä uudet suosikit jää mieleen lainkaan, siis kotimaisetkaan. Johtuisiko siitä, ettei näe livenä? Kuuntelen taustamusan takia iskelmäradiota, ja en pystyisi nimeämään yhtään näistä suursuosikeista. Siis yhdistämään laulua ja yhtyettä. Nimiä tiedän, mutten irroitettuna osaa tietää kenen mikäkin kipale on.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

sitä nöff tautia, mutta kun oli lievää laatua ei voi olla varma. Kesti vaan pitkään, kolmisen viikkoa.
        Kyllä se tylsää on lenkkeillä yksin, mutta oli sauvat mukana. Jospa se seuralaisenkorvikkeena menisi.

aika kehno korvike ;(, ne sauvat.
        Mulla tulee huomena kaksi viikkoa rokotuksesta, viikon vielä v a r o e n.
        Riskiryhmäsairauksia, joten varon varmaan senkin jälkeen, mutten enää niin kovin. Keuhkokone ei ole mukava juttu.
        Olin kylässä pari tuntia, siellä seurataan näitä tosi tv juttuja, joten kotiuduin. Ei vaan kiinnosta, vaikka tilaisuus katsomiseen olisi ollut.

• 63v,
        Tellastiina* kirjoitti:

kuulin uutisista. Se tuo Turun linja, on kuin juna. Myöhästyy sitten monen lähtijänkin matka ;(

Ehkä on hyväkin, kun olen noita avauksia tekemässä, minä kun pelkän muistin ja mielikuvien mukaan niitä teen. Riittää teille sitten etsittävää ;D . En edes osaisi kaikkea tuota etsiä, mitä te. Monenlaista mielenkiintoista esilla olette saaneet. Kiva aina lukea.

• 63v,
        Ramoona* kirjoitti:

Silja Linen tunnari on ihanasta ranskalaisesta elokuvasta, suomeksi Mies ja nainen -oletteko katsoneet ?

http://www.youtube.com/watch?v=D43yjI6cles&feature=related

Cecilia on Päivi Lipposen tytär, Päivin edellisestä avioliitosta. Paavon kanssa hän sai vielä kaksi tyttöä, Emilian ja Sofian.
        Piti tulla ihan kertomaan, kun päähän pälkähti, hyvää yötä ! :)

olin usein leffassa, ennen.
        Empä silti tunnaria leffaan ole osannut yhdistää:(
        Täytyy sanoa, joka päivä uusia juttuja ketjun kautta tullut, kiitos teidän.

• maarina
        63v, kirjoitti:

kuulin uutisista. Se tuo Turun linja, on kuin juna. Myöhästyy sitten monen lähtijänkin matka ;(

Ehkä on hyväkin, kun olen noita avauksia tekemässä, minä kun pelkän muistin ja mielikuvien mukaan niitä teen. Riittää teille sitten etsittävää ;D . En edes osaisi kaikkea tuota etsiä, mitä te. Monenlaista mielenkiintoista esilla olette saaneet. Kiva aina lukea.

on tosi hauskaa. Keskiviikkona vasta räjähtää. Sillon on mun nimipäivä. Olen etsinyt, ja etsinyt kaikenlaista. Saas nähdä riittääkö sivu. Nyt hyviä öitä kaikille, kauniita unia.....

• 63v,
        maarina kirjoitti:

on tosi hauskaa. Keskiviikkona vasta räjähtää. Sillon on mun nimipäivä. Olen etsinyt, ja etsinyt kaikenlaista. Saas nähdä riittääkö sivu. Nyt hyviä öitä kaikille, kauniita unia.....

Älä sitten kaikkea yhdellä kertaa ;D ettei toiset pelästy ;))
        Torstaina olisi viikko kasassa taas, vaan saatte ehdotella koska katkaistaan, vai jaksetaanko rullata kuinka pitkää ketjua, ilman katkoa.
        Hyviä öitä sinulle, niin ja saahan avauksn tehdä kuka vaan, kunhan on se päivämäärä ja ne NIMET

• Tellastiina*
        63v, kirjoitti:

Älä sitten kaikkea yhdellä kertaa ;D ettei toiset pelästy ;))
        Torstaina olisi viikko kasassa taas, vaan saatte ehdotella koska katkaistaan, vai jaksetaanko rullata kuinka pitkää ketjua, ilman katkoa.
        Hyviä öitä sinulle, niin ja saahan avauksn tehdä kuka vaan, kunhan on se päivämäärä ja ne NIMET

ja silloin on ainakin yhdeksän muunkin nimipäivä! D))
        Mua ei haittaa lainkaan pitkät ketjut, kun tuosta sivusta saa End-näppäimellä sivun alas ja Home-näppäimellä ylös.

Hyvää yötä.

• al_li
        maarina kirjoitti:

meitä on monta. Huomisesta en tiedä, sen näkee sitten.

Hyvät Yöt, kaikille.

.

• 63v,
        al_li kirjoitti:

meitä on monta. Huomisesta en tiedä, sen näkee sitten.

Hyvät Yöt, kaikille.

.

palstan tytöt viettää nimppareita, oikein tuplasti.
        Kyllä minäkin jaksan, vielä painaa alaspäin, mulla ei tässä puhelimessa ole sellaista pikakelausta, mutta peukalolla hyvin käy.
        Öitä teillekin kaikille, kiitokset tästä päivästä, oli mukavaa.

• 63v,

Hyvää huomenta, tuulinen päivä tänään.
      Olemme saaneet taas hännän, uuden aloituksen samasta aiheesta ;D

Ei ole tuttavissani Ismoa, enkä julkisuuestakaan montaa muista.
      Ismo Kallio, näyttelijä, iki-ihana varaManumme. Pitkän päivätyön teatterissa tehnyt.
      Ismo Alanko, muusikko.

Lorut, laulut, ja muun etsimisen jätän taas teidän harteillenne.

• maarina

kaikille, ja Onnea Ismoille. Tänään on entinen Klemetin päivä joka on poistettu kalenterista, mulla on sellainen monen vuoden muisti allakka, niin siinä on vaan Klemetti sekä Yngvar ja Yngve. Kaikki täysin outoja nimiä.
        Sajakorpi Ismo, laulaja
        Apell Ismo, näyttelijä
        Kamesaki Ismo, painija. Tässä muutama ilmoittamiesi lisäksi.
        En löytänyt mitään lauluja Ismoista, Ismojen laulamia lauluja tosin olisi. Minulla tuo runosuoni ei oikein pulppua, joten tällaista kuivaa tekstiä vaan, taas kerran.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

kaikille, ja Onnea Ismoille. Tänään on entinen Klemetin päivä joka on poistettu kalenterista, mulla on sellainen monen vuoden muisti allakka, niin siinä on vaan Klemetti sekä Yngvar ja Yngve. Kaikki täysin outoja nimiä.
        Sajakorpi Ismo, laulaja
        Apell Ismo, näyttelijä
        Kamesaki Ismo, painija. Tässä muutama ilmoittamiesi lisäksi.
        En löytänyt mitään lauluja Ismoista, Ismojen laulamia lauluja tosin olisi. Minulla tuo runosuoni ei oikein pulppua, joten tällaista kuivaa tekstiä vaan, taas kerran.

Sateista, lämpöä 7,5', tuuli hieman tyyntynyt. Pimeää ;(

Voihan Ismojen laulamiakin laittaa, joku varmaan linkittää, jonkin kivan?

Toivottavasti kunto kohdallaan, ja terveys voittanut.

• Ismo Laitela, salkkareista tuttu näyttelijä, ei minun mielinäyttelijöitäni.
        Ismo Lius, ristikoista tuttu jalkapalloilija.
        Ismo Leikola, koomikko, tv:stä tuttu söheltäjä hänkin.

Ismo Kalliokin jotain on levyttänyt, mutta enpä löytänyt mitään.
        Ismo Alankolta löytyy, mutta eipä ole hänkään minun makuuni.
        Taidan olla tänään kovin kriittisellä tuulella.

http://www.youtube.com/watch?v=LZzEeuL3cWM&feature=related

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

Ismo Laitela, salkkareista tuttu näyttelijä, ei minun mielinäyttelijöitäni.

saivatko Ismot pitää miehisenä nimensä, vai oliko naisia mukaan päässyt?

Ismo Kallion esityksiä Kansallisessa useita nähnyt, minun mieleineni näyttelijä, hyviä roolisuorituksia.

Äläs nyt kriittiseksi ala, ilman syytä. Matalapainetta aina välillä esiintyy itse kullakin.
        Se on tämä pimeys vain.

• Tellastiina kirjoitti:

Ismo Laitela, salkkareista tuttu näyttelijä, ei minun mielinäyttelijöitäni.

Nyt on mummulta mennyt faktat ja fiktiot sekaisin,
        mutta korjataan asia.
        Ismo Laitela on salkkareissa roolinimi, jota näyttelee Esko Kovero enkä edelleenkään tykkää hänestä.

Ismo taitaa olla ainoastaan miehilla annettu nimi.

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

Nyt on mummulta mennyt faktat ja fiktiot sekaisin,
        mutta korjataan asia.
        Ismo Laitela on salkkareissa roolinimi, jota näyttelee Esko Kovero enkä edelleenkään tykkää hänestä.

Ismo taitaa olla ainoastaan miehilla annettu nimi.

en olis tiennyt, kun en koskaan yhtään osaa ole nähnyt ;D

Muutamaa osaa kuvattiin tuossa parvekkeeni alla, rantabulevardilla.
        Kertoivat he, jotka sarjaa seuraavat, taloyhtiössämme. Tunnistivat näyttelijät. Näinhän sen minäkin, vaan en tiennyt, mitä kuvaavat.
        Se on muutenkin suosittu kuvauspaikka, mainoksille, muotikuvauksille, elokuville. Kiva ihmetellä, miten pitkäpiimäistä touhua on. Pieneen otokseen uppoaa useita tunteja. Ja kaikki se rekvisiitta.

• maarina
        63v, kirjoitti:

Sateista, lämpöä 7,5', tuuli hieman tyyntynyt. Pimeää ;(

Voihan Ismojen laulamiakin laittaa, joku varmaan linkittää, jonkin kivan?

Toivottavasti kunto kohdallaan, ja terveys voittanut.

on nyt kohdallaan, kuten tämän ikäisellä voi olla.Samat lämpölukemat on täälläkin. Poutaa toistaiseksi. Täytyy etsiä Ismojen laulamia, jos löytyy.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

on nyt kohdallaan, kuten tämän ikäisellä voi olla.Samat lämpölukemat on täälläkin. Poutaa toistaiseksi. Täytyy etsiä Ismojen laulamia, jos löytyy.

kannattaa varmaan vielä varoa, tuota ilmaa, ettei uusi.

Joo, mielellään ei räppiä, kiitos ;D

• maarina
        63v, kirjoitti:

en olis tiennyt, kun en koskaan yhtään osaa ole nähnyt ;D

Muutamaa osaa kuvattiin tuossa parvekkeeni alla, rantabulevardilla.
        Kertoivat he, jotka sarjaa seuraavat, taloyhtiössämme. Tunnistivat näyttelijät. Näinhän sen minäkin, vaan en tiennyt, mitä kuvaavat.
        Se on muutenkin suosittu kuvauspaikka, mainoksille, muotikuvauksille, elokuville. Kiva ihmetellä, miten pitkäpiimäistä touhua on. Pieneen otokseen uppoaa useita tunteja. Ja kaikki se rekvisiitta.

tekstiä, kun en löytänyt linkkiä mistään. Ismo Kallion laulama laulu joskus -50 luvun lopulla.
        Suuri sheikki on Arabi-Ahab
        tuo sankari aavikon.
        Hänen viittansa timantteja tihkuu, säkenöi,
        joka sormessansa helmisormus on.
        Ja aina päässään pitää turbaania hän,
        sekä sapelin sivullaan
        ja Kalle on nimenä tuon kantakirja kamelin,
        jonka satulaan hän juuri nyt nousee,
        ratsastaakseensalaiseen kohtaukseen.
        Aavikon toisella puolella odottaa häntä Fatima
        sulttaanin koko haaremin hemaisevin tanssijatar.....jne

• 63v,
        maarina kirjoitti:

tekstiä, kun en löytänyt linkkiä mistään. Ismo Kallion laulama laulu joskus -50 luvun lopulla.
        Suuri sheikki on Arabi-Ahab
        tuo sankari aavikon.
        Hänen viittansa timantteja tihkuu, säkenöi,
        joka sormessansa helmisormus on.
        Ja aina päässään pitää turbaania hän,
        sekä sapelin sivullaan
        ja Kalle on nimenä tuon kantakirja kamelin,
        jonka satulaan hän juuri nyt nousee,
        ratsastaakseensalaiseen kohtaukseen.
        Aavikon toisella puolella odottaa häntä Fatima
        sulttaanin koko haaremin hemaisevin tanssijatar.....jne

tuon, näin tvssä.
        Voihan olla sitten vanhempikin.
        Muistapa Kallen nimpparina tuo myös ;D
        Ihmeellistä ettei sitä sitten löytynyt ;(
        No, ei aina voi onnistua, kiva kun yritit.

• 1943

sanaakaan vaihtanut kenenkään Ismon kanssa. Yksi oli koulussa ylemmillä luokilla. Nimi ei taida olla erityisen suosittu missään ikäluokassa. Noita julkkiksia en ole koskaan muistanut, en myöskään palvonut.

• al_li

ei oikein enää irtoa. Taitaa olla sanottu jo lähes kaikki. :)

Itselläni on ihan suvussa parikin Ismoa. VRK:n mukaan Ismoja kastettiin runsaslukuisimmin 1940-80.
        Ja nyt ei tosiaankaan ollut mukana yhtään naispuolista.

.

• 63v,
        1943 kirjoitti:

sanaakaan vaihtanut kenenkään Ismon kanssa. Yksi oli koulussa ylemmillä luokilla. Nimi ei taida olla erityisen suosittu missään ikäluokassa. Noita julkkiksia en ole koskaan muistanut, en myöskään palvonut.

vaan mietitään muistaako jonkun, sen nimisen ;D
        Julkisia nimiähän on kaikilta elämän osa-alueelta. Vaikkapa presidentit, kirjailijat, muut taiteilijat.
        Heistähän voi seurata vaikka keskustelu, ja niin ketju rönsyilee, mikä on keskustelun tarkoituskin.
        Olen varma, kunhan osuu oikea nimi (henkilö), muistamme hänestä jotain, sinäkin ;D ja voimme vaikka muistella.

• 63v,
        al_li kirjoitti:

ei oikein enää irtoa. Taitaa olla sanottu jo lähes kaikki. :)

Itselläni on ihan suvussa parikin Ismoa. VRK:n mukaan Ismoja kastettiin runsaslukuisimmin 1940-80.
        Ja nyt ei tosiaankaan ollut mukana yhtään naispuolista.

.

kuitenkin, tietämistämme, tuo nimi on.
        No, välillä näinkin päin, ei aina voi löytää, mitään mielenkiintoista.
        Yritetty kuitenkin ;D
        Ei ollut riimiä 1943:sellakaan, onkohan matalapaine jotenkin osasyyllinen ;D
        Kyllä se tästä taas, viimeistään keskiviikkona, tehän lupasitte.

• 63v,

kiitoksia etsimisestä, ja apujoukkojen avusta.
        Menin siihen, mutta kun on tää puh, niin käski mennä siihen versioon. Siltä sitten tuli kirjautuminen, ja sitä en tehnyt. Joten jäi väliin, mutta muistan sen kyllä aika elävästi.
        Olet sinä sinnikäs, kiva juttu, sisua näillä keleillä tarvitseekin, jaksaakseen uskoa, joskus vielä päivän paistavan, liiaksikin asti.

• maarina
        63v, kirjoitti:

Yritetty kuitenkin ;D

jos netti toimii. Elisa juuri ilmoitti puhelimeeni, että tiistaina ja keskiviikkona on kaapelissa katkoksia. Toivottavasti kuitenkin jossain välillä yhteys pelaa.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

jos netti toimii. Elisa juuri ilmoitti puhelimeeni, että tiistaina ja keskiviikkona on kaapelissa katkoksia. Toivottavasti kuitenkin jossain välillä yhteys pelaa.

toivotaan, todella. Mullakin elisan, eli saunalahden, tää liittymä. No, minä voin vaihtaa tavalliseen GSM puolen tässä päälle. Ei vielä heitetä pyyhettä kehään ;D

• maarina
        63v, kirjoitti:

toivotaan, todella. Mullakin elisan, eli saunalahden, tää liittymä. No, minä voin vaihtaa tavalliseen GSM puolen tässä päälle. Ei vielä heitetä pyyhettä kehään ;D

pyyhettä kehään. Kyllä linjat jossain vaiheessa toimii. Illalla viimeistään.

• al_li
        63v, kirjoitti:

Yritetty kuitenkin ;D

yhden lisä-Ismon, Ismo "Ippe" Kätkän. Minulle on kyllä outo nimi.
        Laitan tämän linkin, kun siellä on muitakin tuttuja kasvoja

http://www.youtube.com/watch?v=sls3cRmY298

.

• 1943
        63v, kirjoitti:

vaan mietitään muistaako jonkun, sen nimisen ;D
        Julkisia nimiähän on kaikilta elämän osa-alueelta. Vaikkapa presidentit, kirjailijat, muut taiteilijat.
        Heistähän voi seurata vaikka keskustelu, ja niin ketju rönsyilee, mikä on keskustelun tarkoituskin.
        Olen varma, kunhan osuu oikea nimi (henkilö), muistamme hänestä jotain, sinäkin ;D ja voimme vaikka muistella.

muista julkkisten nimiä, sitä oikeastaan halusin sanoa. Presidentit kyllä. Sama juttu oli jo koulussa, jotkut ikätoverini olivat haltioissaan esim. Lasse Liemolasta. Ihme, että nyt muistin nimen.

• 1943
        63v, kirjoitti:

Yritetty kuitenkin ;D

koska on ollut kiireistä. Autoton kun olen, niin yleisillä kulkuneuvoilla pitää selvitä. Jälkikasvu lähtee pitkälle matkalle ja laturi oli mäsä. Kävin hakemassa kaupungin keskustasta, minne on matkaa 25 km. Hyvin sopivat bussiaikataulut, perillä oli aikaa puoli tuntia. Tekee hyvää kropalle, kun on pakko kävellä 1 km bussille. Tänään on pikkumatkoista kertynyt jo 6 km kävelyä. Ei tarvinnut maksaa 5 euron pikavuoromaksua, kun vakioita meni sopivasti. Matalapaineesta ei ole tietoakaan, vipinää riittää.

• 63v,
        1943 kirjoitti:

muista julkkisten nimiä, sitä oikeastaan halusin sanoa. Presidentit kyllä. Sama juttu oli jo koulussa, jotkut ikätoverini olivat haltioissaan esim. Lasse Liemolasta. Ihme, että nyt muistin nimen.

tuosta yhdestä viestistäni, missä kerroin levystä ;D
        Kuuntelethan sinäkin musaa, ja olet kertonut toivoneesikin. Joten, eihän se haltioitumusta tarvitse suinkaan olla.

Riimin voisit tehdä meidän iloksemme, vaikkapa varaManusta, sinultahan se käy, jookosta vaan ;D
        Kun ihan ilman runoa ja värssyä tänään ollaan.

• 1943
        63v, kirjoitti:

tuosta yhdestä viestistäni, missä kerroin levystä ;D
        Kuuntelethan sinäkin musaa, ja olet kertonut toivoneesikin. Joten, eihän se haltioitumusta tarvitse suinkaan olla.

Riimin voisit tehdä meidän iloksemme, vaikkapa varaManusta, sinultahan se käy, jookosta vaan ;D
        Kun ihan ilman runoa ja värssyä tänään ollaan.

vaikka näin Ismo Kallio, joskus Mauno Koivisto Voisiko näytellä naista Silloin kulmakarvoista tulisi komeat kun mustiksi nämä pehkot tuuheat meikkaja taituroisi ja uuden ilmeen loisi

• 63v,
        al_li kirjoitti:

yhden lisä-Ismon, Ismo "Ippe" Kätkän. Minulle on kyllä outo nimi.
        Laitan tämän linkin, kun siellä on muitakin tuttuja kasvoja

http://www.youtube.com/watch?v=sls3cRmY298

.

Cat,Cat tyttöjen isä, tai sukua?
        Siinä missasimme Virpi Kätkän, heti alussa. ;D

• 63v,
        1943 kirjoitti:

vaikka näin Ismo Kallio, joskus Mauno Koivisto Voisiko näytellä naista Silloin kulmakarvoista tulisi komeat kun mustiksi nämä pehkot tuuheat meikkaja taituroisi ja uuden ilmeen loisi

Kiitokset suuret.
        Olit laittanut heti, siitä vaan. Taito tuokin. Minä miettisin pitkään :(
        Jotkut taitavat, jotkut taas eivät osaa.
        Riimi ja runokirjoja joudun lainailemaan.

• al_li
        63v, kirjoitti:

Cat,Cat tyttöjen isä, tai sukua?
        Siinä missasimme Virpi Kätkän, heti alussa. ;D

olisin sitä mieltä, ettei isä, mutta voipa hyvinnii olla sukua. Aika harvinainen sukunimi.
        Siihen päädyin, koska Ismo on ollut 2-kymppinen, kun Virpi on syntynyt Torniolla?

Tuo Arabi Ahabin saa kuulumaan, jos laittaa Googleen arabi ahab netlog. Ei sieltä kyllä mitään örkkejä ole minulle tullut, vaikka olen sen monta kertaa kuunnellut.

.

.

• 63v,
        al_li kirjoitti:

olisin sitä mieltä, ettei isä, mutta voipa hyvinnii olla sukua. Aika harvinainen sukunimi.
        Siihen päädyin, koska Ismo on ollut 2-kymppinen, kun Virpi on syntynyt Torniolla?

Tuo Arabi Ahabin saa kuulumaan, jos laittaa Googleen arabi ahab netlog. Ei sieltä kyllä mitään örkkejä ole minulle tullut, vaikka olen sen monta kertaa kuunnellut.

.

.

kauan sitten, jotain ohjelmaa, missä Kätkän tytöt olivat. Olin kylässä, lapsenlikkana, niin en tiedä, oliko joku toivekonsertti?
        Ihmiset soittelivat sinne, ja silloin tuntui, että heillä oli sukulaisia joka kolkassa suomea. ;D

Tuo laskuri ei toimi, kun viimeksi kurkkasin, oli 179 viestiä, nyt näytti 180 kun avasin. Silti sinun, Maarinan poistettu, ja alhaallakin uusi.,(=3) joten luvut pielessä. Silti lukija määrä ei ollut noussut yhdelläkään. Vaikka ainakin kolme avausta tehty, ???

Joo, pääsin siis sivulle kyllä, mutta vaati sitä rekisteröitymistä ;(
        No, pitänee kokeilla uudelleen, olen huono näissä, tänne on kirjainmerkeissä, niin tulee suoraan avaten 60

• E:nÄityli

Ismo astahti karuselliin talviseen
      Päätä jo pyörrytti :”minnekä meen”
      Ihanelma sanoi ; ”tässä on paikka, tänne sä tuu”
      - Vaan Allakan aatos olikin muu

Klementti muutti Allakasta pois
      eipä paikkaa parempaa Ismolle olla vois
      Jutta Ismolle vilkutti
      Onnesta Ismon sydän kilkutti

Ullanlinnaan, Ullanlinnaan karuselli laulaa
      Yngvar ja Yngve punovat paulaa

Ismo kyydistä hypähti
      menneitä aikoja aatteli

Muistaa Ismo Hannulan
      rehdin ja mukavan ”lutikan”
      Sekä Haapasen pojan ja Koljatin
      - koko porukan tietenkin

Tästäpä mietteet jo katkeaa
      nimppari-kuohuvat odottaa
      Nyt laulu ilmoille raikumaan !!!

Onnea Ismolle, Onnea vaan :)

• al_li

Sullapa vuolaasti runosuoni virtaa,
        älä vain kätke sanojesi pirtaa.

Luothan meille runoja uusia,
        pian Ismotkin kaatelee joulukuusia.

Lemmenliekki kohta leimahtaa,
        kun päivä uusi sarastaa. ;)

( älä naura )

.

• 63v,

oikeassa ketjussa?
        Ristiriitainen ajatus tuli mieleeni?
        Siellähän Ismolla oma yksinoikeusketju oli valmiina.

No, runosi on hienosti tehty, ja hienosti toit allakan nimen paikan muutoksen siinä myös esiin.

Kokonaisuus, hauska ja valaiseva.
        Olet taitava, runoja rustaamaan.
        Kiitoksia paljon, saammeko odottaa lisääkin?

• x

kiva juttu, ku jotkut osaa.

al_li kirjoitti:

Sullapa vuolaasti runosuoni virtaa,
        älä vain kätke sanojesi pirtaa.

Luothan meille runoja uusia,
        pian Ismotkin kaatelee joulukuusia.

Lemmenliekki kohta leimahtaa,
        kun päivä uusi sarastaa. ;)

( älä naura )

.

Niin,elämmehän joulun aikaa
        ilmassa on suurta taikaa

Ties vaik lempi leiskahtais
        ja sinkut oivat kullat sais

Sulle suuret kiitokset
        mielihyvän aatokset

Syämmessä sykähti aidosti
        kun tällaisen viestin kirjasit
        ihan pikkasen,pikkasen tirskahti
        kun luin -vaan taitavasti sa sanailit :)

Siis en nauranut -tietenkään-
        Vaan sanon
        aidot oikeat Kiitokset

63v, kirjoitti:

oikeassa ketjussa?
        Ristiriitainen ajatus tuli mieleeni?
        Siellähän Ismolla oma yksinoikeusketju oli valmiina.

No, runosi on hienosti tehty, ja hienosti toit allakan nimen paikan muutoksen siinä myös esiin.

Kokonaisuus, hauska ja valaiseva.
        Olet taitava, runoja rustaamaan.
        Kiitoksia paljon, saammeko odottaa lisääkin?

...ja ihan tarkistin!!!
        Vaan löytyi
        - siis Ismon nimi
        Huh, huh :D))))

Kiitos Sinulle !!!!

Jaa lisää...
        .... tuota tuota
        Pahoin pelkään, että homma jäi päälle :)))

x kirjoitti:

kiva juttu, ku jotkut osaa.

...kun pitäis minun osata katsoa peiliin
        - Jos kehtais :))))

ja vähän miettiä :D))))

Kuitenkin

Suuret kiitokseni sinulle

• 63v,

...ja ihan tarkistin!!!
        Vaan löytyi
        - siis Ismon nimi
        Huh, huh :D))))

Kiitos Sinulle !!!!

Jaa lisää...
        .... tuota tuota
        Pahoin pelkään, että homma jäi päälle :)))

laitoin ton peukun sulle, heti kun olin lähettänyt sen viestin. Eli ylös!
        Inhoan eripuraa, riitoja, ja väistyn yleensä takavasemmalle.
        Niinkuin sanoin, ristiriitainen tunne tuli, kun tuolla ylhäällä kerroit siihen toiseen menevän, ja menit ;D

Sitten olit hienon runon tehnyt, joka jäikin avauksen yläpuolelle. Ajattelin sinun loukkaantuneen, kun huomautin, et olisi se päivä, ja nimi kiva olla niissä ;D, siis kun vrk vaihtuu, ja nimi. Tietää mistä jatkaa.
        Ajattelin et tässä on nyt koira haudattuna ;DD
        Mutta, hienoa jos jatkat kanssamme, ihmeen vaikeaa joistakin edes löytää, ja vaikka olisikin, on omatekoiset merkin arvoisia.
        Kun nyt hereillä olen, teen uuden alun, heti kun vrk vaihtuu. voit jatkaa sitten vaikka,siihen, niin osuu oikeaan päivään kiitos vielä.

63v, kirjoitti:

laitoin ton peukun sulle, heti kun olin lähettänyt sen viestin. Eli ylös!
        Inhoan eripuraa, riitoja, ja väistyn yleensä takavasemmalle.
        Niinkuin sanoin, ristiriitainen tunne tuli, kun tuolla ylhäällä kerroit siihen toiseen menevän, ja menit ;D

Sitten olit hienon runon tehnyt, joka jäikin avauksen yläpuolelle. Ajattelin sinun loukkaantuneen, kun huomautin, et olisi se päivä, ja nimi kiva olla niissä ;D, siis kun vrk vaihtuu, ja nimi. Tietää mistä jatkaa.
        Ajattelin et tässä on nyt koira haudattuna ;DD
        Mutta, hienoa jos jatkat kanssamme, ihmeen vaikeaa joistakin edes löytää, ja vaikka olisikin, on omatekoiset merkin arvoisia.
        Kun nyt hereillä olen, teen uuden alun, heti kun vrk vaihtuu. voit jatkaa sitten vaikka,siihen, niin osuu oikeaan päivään kiitos vielä.

Suuret Kiitokset Sinulle Peukusta !!!

Muutoin jatkan edelleen hieman hämmentyneenä
        samoilla ”nuottiviivoilla” , elikkä :

Elisan päivänä vierailin
        ja runoseni näin sanailin
        Enpä tuolloin ma tiennytkään
        että useampi aloittelee nimipäiviään

Nytpäs tiedän tämän taidon
        Taisinpa siis löytää ketjun mä aidon
        Enpäs pipiä saanut mä sulta
        (arvoa annan , ett aattelit ja oikeille urille saattelit)
        Psssst :”Ei tule viestiä ”koiralta haudatulta” :))

Kiitos , että jaksat sä lukea
        ja näin kauniisti ”lyriikkaani” tukea
        Sille arvoa annan ja aatoksein
        - siispä uuden tälle päivälle tein

- aito oikea kiitos -

• 63v,

Suuret Kiitokset Sinulle Peukusta !!!

Muutoin jatkan edelleen hieman hämmentyneenä
        samoilla ”nuottiviivoilla” , elikkä :

Elisan päivänä vierailin
        ja runoseni näin sanailin
        Enpä tuolloin ma tiennytkään
        että useampi aloittelee nimipäiviään

Nytpäs tiedän tämän taidon
        Taisinpa siis löytää ketjun mä aidon
        Enpäs pipiä saanut mä sulta
        (arvoa annan , ett aattelit ja oikeille urille saattelit)
        Psssst :”Ei tule viestiä ”koiralta haudatulta” :))

Kiitos , että jaksat sä lukea
        ja näin kauniisti ”lyriikkaani” tukea
        Sille arvoa annan ja aatoksein
        - siispä uuden tälle päivälle tein

- aito oikea kiitos -

hyvä kun asiat selkenee. Huomena tosiaan kahdelllakin palstalaisella nimpparit oikeat, salassa saavat pitää, kuten sinäkin, elisanpäivänä.
        Siinä vaihdoit nikkiä yht'äkkiä, sekin hämmensi.
        Mutta puhtaalta pöydältä eteenpäin ;D
        Kiva kun runoilet!

• 63v,

Lempi Jääskeläinen, edesmennyt kirjailija, hienoja historiallisia romaaneja, karjalasta.
      Ainoa mikä minulle nimestä Lempi, mieleeni tuli.

Toivottavasti te toiset löydätte jotain mukavia juttuja.
      Huomenta heränneille, itse menen unten maille.

• al_li

• 63v,
        al_li kirjoitti:

Piti antaa koko käsi, ja tulla luuraamaan, kun lupasit uuden aloittaa vuorokauden vaihtuessa.
        Tässä laulussakin löytyy lempeä ja lemmikkejä, mutta vain pienellä alkukirjaimella.

http://almanakka.helsinki.fi/2009/marraskuu.html

http://www.youtube.com/watch?v=tYDP4iNl0ec&feature=related

.

kun kuikuilemassa kävit ;D
        Minulla on liiton taskukalenteri, ja seinäkalenteri, kummassakaan ei ollut noita kahta nimeä.
        Sivun yläosastahan ne näkee myös, vaan, kun kirjoitin tekstiä, oli vielä tuo Ismo siinä.
        Pitänee yrittää olla "yöllä" mitään laittamatta. Onneksi sait ne nimet heti siihen alle ;D

Kauniita kukkasia, oli laulun kera, kiitos.
        En tunne triosta yhtään nimenkantajaa, täytyy miettiä, tulisiko mitään muuta mieleen.

Onnittelut K A I K I L L E, nimi ja syntymäpäiviään viettäville.

• maarina
        63v, kirjoitti:

kun kuikuilemassa kävit ;D
        Minulla on liiton taskukalenteri, ja seinäkalenteri, kummassakaan ei ollut noita kahta nimeä.
        Sivun yläosastahan ne näkee myös, vaan, kun kirjoitin tekstiä, oli vielä tuo Ismo siinä.
        Pitänee yrittää olla "yöllä" mitään laittamatta. Onneksi sait ne nimet heti siihen alle ;D

Kauniita kukkasia, oli laulun kera, kiitos.
        En tunne triosta yhtään nimenkantajaa, täytyy miettiä, tulisiko mitään muuta mieleen.

Onnittelut K A I K I L L E, nimi ja syntymäpäiviään viettäville.

Paljon onnea laulun säveli:http://www.youtube.com/watch?v=DDDQXmPI_cov

• 63v,
        maarina kirjoitti:

Paljon onnea laulun säveli:http://www.youtube.com/watch?v=DDDQXmPI_cov

Kävi kömmähdys yöllä, kun vain tuo Lempi tiedossani oli. No ei se haittaa, ja al_li siihen heti lisäsikin.
        Anteeksi, uteliaisuuttani kysyn, miksi sinä poistat viestejäsi?
        Siihen tietysti oikeus, vaan oksassa jäljelle jääneet ei sitten aukene, lukijalle. Eli jos on jo vastattu.
        En käsitä, mitä niin hassua koit niissä olevan, että poistit? Ihan ok juttu oli mielestäni, se mihin vastasin. Näitä kahta muuta en ehtinyt lukeakaan.

Oikein mukavaa tiistaita, ja löytöjä lisää Lempistä ;DD

• maarina
        63v, kirjoitti:

Kävi kömmähdys yöllä, kun vain tuo Lempi tiedossani oli. No ei se haittaa, ja al_li siihen heti lisäsikin.
        Anteeksi, uteliaisuuttani kysyn, miksi sinä poistat viestejäsi?
        Siihen tietysti oikeus, vaan oksassa jäljelle jääneet ei sitten aukene, lukijalle. Eli jos on jo vastattu.
        En käsitä, mitä niin hassua koit niissä olevan, että poistit? Ihan ok juttu oli mielestäni, se mihin vastasin. Näitä kahta muuta en ehtinyt lukeakaan.

Oikein mukavaa tiistaita, ja löytöjä lisää Lempistä ;DD

poistan viestejä siksi, kun olen yrittänyt noita linkkejä siirtää. Mutta ne ei tule esiin niin, että klikkaamalla sivu aukenisi. Muualle kyllä siirto onnistuu, muttei näille sivuille. En tiedä mistä johtuu. Ne kaksi poistamaani olivat samanlaiset. Tuo laulu Lempistä oli ainoa minkä löysin. Yhden Lempin olen elämäni aikana tuntenut. Eli vähissä on nimen haltijat. Hyvää päivän jatkoa..

• 63v,
        maarina kirjoitti:

poistan viestejä siksi, kun olen yrittänyt noita linkkejä siirtää. Mutta ne ei tule esiin niin, että klikkaamalla sivu aukenisi. Muualle kyllä siirto onnistuu, muttei näille sivuille. En tiedä mistä johtuu. Ne kaksi poistamaani olivat samanlaiset. Tuo laulu Lempistä oli ainoa minkä löysin. Yhden Lempin olen elämäni aikana tuntenut. Eli vähissä on nimen haltijat. Hyvää päivän jatkoa..

Ok, anteeksi ihmettelyni, ja kiitos kun vastasit. Toivotaan että joku kertoo, siinä on jokin niksi, mulle kerrottiin toisella suomi24 saitilla se, mutta en enää muista. ;( johtuu siitä, etten puhelimella sitä alkanut opettelemaan. Kopio on kylläkin jossain, mutta missä.

Taisi Meirikin musanurkassakin olla jollekin se kerottu, muistelisin.

Löysit kuitenkin, ja se on aina kiva juttu ;D

Kukahan minua inhoaa niin paljon, että käy noita "huono" merkkejä laittamassa? Ei luulisi ketään yksi ketju muiden joukossa, haittaaavan.
        No, eletään sen kanssa, vaikka ei itselleni tulisi mieleenkään noin tehdä, luen kerran, jos ketju ei kiinnosta, annan sen olla, ihan rauhassa.
        Mahtuuhan tänne, monenlaisia ;D

• maarina
        63v, kirjoitti:

Ok, anteeksi ihmettelyni, ja kiitos kun vastasit. Toivotaan että joku kertoo, siinä on jokin niksi, mulle kerrottiin toisella suomi24 saitilla se, mutta en enää muista. ;( johtuu siitä, etten puhelimella sitä alkanut opettelemaan. Kopio on kylläkin jossain, mutta missä.

Taisi Meirikin musanurkassakin olla jollekin se kerottu, muistelisin.

Löysit kuitenkin, ja se on aina kiva juttu ;D

Kukahan minua inhoaa niin paljon, että käy noita "huono" merkkejä laittamassa? Ei luulisi ketään yksi ketju muiden joukossa, haittaaavan.
        No, eletään sen kanssa, vaikka ei itselleni tulisi mieleenkään noin tehdä, luen kerran, jos ketju ei kiinnosta, annan sen olla, ihan rauhassa.
        Mahtuuhan tänne, monenlaisia ;D

tämä tietokone aina yllättää. Täytyy vielä harjoitella tuota linkkijuttua. Oishan se helpompi, kun ei tarvisis näpytellä jumalattoman pitkää numero/kirjain sarjaa, sais vaan klikata.
        Kyllä noita kiusahenkiä liikkuu, tuol näkyi olevan toinenkin nimipäivälista..))

• maarina
        maarina kirjoitti:

tämä tietokone aina yllättää. Täytyy vielä harjoitella tuota linkkijuttua. Oishan se helpompi, kun ei tarvisis näpytellä jumalattoman pitkää numero/kirjain sarjaa, sais vaan klikata.
        Kyllä noita kiusahenkiä liikkuu, tuol näkyi olevan toinenkin nimipäivälista..))

http://www.youtube.com/watch?v=84AeTEfag0k
        Tässä ois toinen laulu Lempistä, jos nyt onnistui.

• maarina
        maarina kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=84AeTEfag0k
        Tässä ois toinen laulu Lempistä, jos nyt onnistui.

Meirikin ohjeilla onnistui. Kiitos vihjeesrtä. Huomenna tulee lisää linkkejä, nyt kun sen selvitin.

• Tellastiina*

Lempi-nimisiä olen tuntenut montakin, vieläkin joku sen niminen on elossa, yksi Lemmikkikin (90-v.)
        tuttavapiiriin kuuluu, yhden Sivinkin muistan.
        En muista, että Lempi-nimeä olisi kastetuissa näkynyt.

Pojantyttäreni toinen nimi on Siviä, äidin ja isän mummuilla on sattunut olemaan Siviä toisena nimenä.
        Muistan, että anoppini oli kiukkuinen siitä nimestä.
        Sitä ei näy allakassa olevan, sopisi tuon Sivin kanssa.

Lempi-sanallahan on toinenkin merkitys - sen kunniaksi "Lennä mun lempeni laulu" vähän uudempana versiona.

http://www.youtube.com/watch?v=hUYN7BVjm2w

• 1943

nuoruuden ajoilta muistan yhden koulutoverini äidin, joka oli Lempi. Elänee vieläkin, on siinä sadan vuoden nurkilla iältään ja ainakin joku lapsista on kuollut ennen äitiään. Myös silloisen kirkkoherran vaimo oli Lempi. Heidän jälkikasvunsa on kunnostautunut maamme musiikkielämässä. Tytär oli ikäluokkaamme. Hänellä oli pitkät palmikot, äidillä nuttura. Yksi tytär oli Lempillä Sinikka nimeltään äitinsä silmäterä hän en tiedä missä elää nykyään. Otto ja Lempi toinen heistä pappi tyttöä toivoi ja pojat pikkusiskon sai Elinaksi kastettiin ja muualle joskus muutettiin.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

Meirikin ohjeilla onnistui. Kiitos vihjeesrtä. Huomenna tulee lisää linkkejä, nyt kun sen selvitin.

kuuntelen kohta. Tuli mieleen, et olis Tellastiinallakin muistaakseni tuolla ylhäällä ollut ohje, mutta tällä puhelimella se ei mene niin.

Ps, Meirikki varmaan ilahtuisi, jos jätät hänelle kiitosviestin, sinne ylös, jos et jo jättänyt?
        Nyt kuuntelemaan!

• 63v,
        Tellastiina* kirjoitti:

Lempi-nimisiä olen tuntenut montakin, vieläkin joku sen niminen on elossa, yksi Lemmikkikin (90-v.)
        tuttavapiiriin kuuluu, yhden Sivinkin muistan.
        En muista, että Lempi-nimeä olisi kastetuissa näkynyt.

Pojantyttäreni toinen nimi on Siviä, äidin ja isän mummuilla on sattunut olemaan Siviä toisena nimenä.
        Muistan, että anoppini oli kiukkuinen siitä nimestä.
        Sitä ei näy allakassa olevan, sopisi tuon Sivin kanssa.

Lempi-sanallahan on toinenkin merkitys - sen kunniaksi "Lennä mun lempeni laulu" vähän uudempana versiona.

http://www.youtube.com/watch?v=hUYN7BVjm2w

kiitokset musasta, ja muisteluista.
        Olin kuvitellut, että Sivi olisi Siv,in lempinimi, vaan ihan oma nimensä olikin.
        Lempikö on saanut nainen olla? Ilman mieskollegoita?
        Pyyntö olisi, laitatko kauniin kuvan, lemmikeistä: sopisi nimeen, ja pidän niistä kovin.

• 63v,
        1943 kirjoitti:

nuoruuden ajoilta muistan yhden koulutoverini äidin, joka oli Lempi. Elänee vieläkin, on siinä sadan vuoden nurkilla iältään ja ainakin joku lapsista on kuollut ennen äitiään. Myös silloisen kirkkoherran vaimo oli Lempi. Heidän jälkikasvunsa on kunnostautunut maamme musiikkielämässä. Tytär oli ikäluokkaamme. Hänellä oli pitkät palmikot, äidillä nuttura. Yksi tytär oli Lempillä Sinikka nimeltään äitinsä silmäterä hän en tiedä missä elää nykyään. Otto ja Lempi toinen heistä pappi tyttöä toivoi ja pojat pikkusiskon sai Elinaksi kastettiin ja muualle joskus muutettiin.

yhtään sankaritarta tänään.
        Yhdellä lapsuudesta asti olleella ystävällä olisi ollut synttärit, vaan nukkui pois jo kolmisen vuotta sitten. ;(

Riimittelit kivasti taas.
        Pilvistä, tihkua, ja 6,5 lämpöä

• 63v, kirjoitti:

kiitokset musasta, ja muisteluista.
        Olin kuvitellut, että Sivi olisi Siv,in lempinimi, vaan ihan oma nimensä olikin.
        Lempikö on saanut nainen olla? Ilman mieskollegoita?
        Pyyntö olisi, laitatko kauniin kuvan, lemmikeistä: sopisi nimeen, ja pidän niistä kovin.

Lempi-nimestä en löytänyt mitään selityksiä, luulisi olevan vain naisen nimenä.
        Eihän tänne saa kuvaa liitettyä - linkin vain.

http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/11625/normal_puutarhalemmikitP.jpg

Ps. Kyllä sinun pitäisi saada tietokone, eikö kännykällä ole hidas näpytellä viestejäkin?

Ps2. - - - - lempiystäväin, oon sua lempinyt salaa, tuo aika ei mielehen palaa.... Mistä laulusta? D))

• Tellastiina kirjoitti:

Ps. Kyllä sinun pitäisi saada tietokone, eikö kännykällä ole hidas näpytellä viestejäkin?

Ps2. - - - - lempiystäväin, oon sua lempinyt salaa, tuo aika ei mielehen palaa.... Mistä laulusta? D))

Pitäisi olla korjausmahdollisuus tai ainakin esikatselu, ehkä sitten huomaisi virheensä! Nyyh!
        Pitää tietysti olla "tuo aika ain mielehen palaa...."

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

ykkösessä, tai tässä ketjussa kerroinkin, etten oikein kykene.
        Pieni aika, ja saan pahoinvointi kohtauksen. Niska ei kestä olla alaspäin. Vanha kulunut, rappeutunut, mutta maaten voin puhelimella näpytellä. Kuvaa ja tekstejä voisi tietysti katsella, jokin aikaa, vaan kun kijoittelu ei onnistu, siinä kun pitää näppistä katsella. En osaa sokkona, enkä kymmensormi jäjetelmää.
        Saman hintainen tämä oli, kuin läppärit, mutta.. Toinen jo menossa,.

Linkkiä tarkoitinkin, kiitos ;D
        Olen arvoituksissa huono :( mutta toivotaan jonkun ratkaisevan.

• 63v,

suhina-Lempi oli hyvä!
        Tykkäsin jo aikoinaan harmittomasta hauskasta.
        Nukun yleensä siihen aikaan, mutta mikäänhän ei estä sinua laittamasta aloitusta. Siitä vaan, kunhan se otsake! Nyt saa nähdä miten käy, kun juuri päikkäreiltä heräsin (2h), jos vaikkapa lueskelen vielä siihen aikaan, väkisin en valvo ;D

Lempi, Sinulle Onnea Toivotan
      Olet saanut sa nimistä parahimman
      Sun nimes kun ilmoille leiskahtaa
      Niin hmmm...... toistansa rakastaa :)

Sä ”viiliset”nisut , nää lämpöiset tarjoilet
      kun Sivin,Lemmikin kanssa näin puhelet
      Sun kissasi pankolla kuiskaa ja kehrää;
      - ”niin paljost voit Sinä ystävää kiittää ” :))

Lemmikki kasvonsa kohottaa
      et häntä voi sinä unhoittaa
      Poskillaan hento rusotus
      silmissään veikeä katsahdus

Pukuun valkeaan tänään kun pukeutuu
      onhan talvi -näin marraskuu
      Kesän tullen pukunsa vaihtaa hän
      Sä tunnetkin ”sinisen” ystävän

Sivi nisuaan haukkaa ja hymyilee
      kielen kostuttaa makoisa kuuma tee
      Voit aatella, kysynpäs millainen
      Niin vastaasi saat vain hymyn sen

Joka kertoo sinulle tiedon tään
      Miten nyt viettää hän nimipäiviään
      Sivut kääntäin taaksepäin allakkain
      Aikaan jolloin nimeni sivulle sain

Sivin kun kuulee nimenä Siveä
      Löytää voit tätä nimeä
      Kun matkataan aikain taa
      Ja allakka uudet nimet saa

On luvussa tässä nyt ykkönen
      Ja ”lumiukko” -tiedäthän sen ??
      Jouluna meillä on torpassa kuusi
      Tässäkö tyystin on arvoitus uusi

Vaan yksipä vielä nyt puuttuukin
      - siinä Lemmikki auttaa, tietenkin
      Kun lehdet Lemminkin lasket Sä nyt
      tiedät mistä on numero syntynyt

Onnea Lempi
      Onnea Lemmikki
      Onnea Sivi
      Siin on kullekin neidolle kaunis nimi

• 63v,

ei aukene mulle, vaan toivompa Tellastiinan vastaavan sulle!

Kiitokset suuret, runosi kaunis on, vaan puutteet kielitaidossani, estää ehkä arvoituksen aukeavan.

Kiva kun tulit!

• Ramoona*
        Tellastiina kirjoitti:

Sain arvoituksesta vuoden 1865 ja tämän minä sitten siitä bongasin!

http://almanakka.helsinki.fi/nimipaivat/Kauno-annakka1865.pdf

Lempi-tätini on ainoa elossa oleva täti, setiä on vielä pari, samoin yksi eno. Kyllä hän on ollut myös oikeastaan lempitätini. Lemmestä on paljonkin luriteltu, Lempistä ei etunimenä tule lauluja mieleen. Jos rallatan kuitenkin "Leila, Leila, Leila, lempiystäväin..."
        Hieno linkki Tellastiina, kiitos. Tässä myös paljon asiaa etunimistä. Homenna on minullakin monta muistettavaa, mutta eräs nimen haltija tulee hoitoon ja yökylään, saa nähdä, ehtiikö mummi koneelle.

http://www.etunimet.net/

• Ramoona* kirjoitti:

Lempi-tätini on ainoa elossa oleva täti, setiä on vielä pari, samoin yksi eno. Kyllä hän on ollut myös oikeastaan lempitätini. Lemmestä on paljonkin luriteltu, Lempistä ei etunimenä tule lauluja mieleen. Jos rallatan kuitenkin "Leila, Leila, Leila, lempiystäväin..."
        Hieno linkki Tellastiina, kiitos. Tässä myös paljon asiaa etunimistä. Homenna on minullakin monta muistettavaa, mutta eräs nimen haltija tulee hoitoon ja yökylään, saa nähdä, ehtiikö mummi koneelle.

http://www.etunimet.net/

Sinä se sitten ratkaisit minun lauluarvoitukseni, ehkä ihan tietämättäsi !

Myös minulla on pieni huomenna juhlittava silloin tällöin yökylässä - asuu ihan naapurissa, mikä on loistojuttu.

• maarina

• entinen ope

Muistakaa kuitenkin kun "nostatte" näitä harvinaisuuksia esille,että joku kärsii nimestään tosi paljon. Nämä esilletuomiset lisäävät kärsimystä valtavasti.Voisin laittaa pari poikalapsen nimeä esille,mutta en halua enempää lyödä lyötyä. Sanon:Kuljette "vaarallisilla vesillä",lopettakaa ajoissa.

• maarina kirjoitti:

MIELENKIINTOISTA luettavaa.... Osaan jopa vielä lukeakkin tuota tekstiä.

En ota itselleni kunniaa siitä linkistä, kyllä se on äityli, jonka ansiota linkin löytyminen on.
        Siis kiitos hänelle!
        Hyvä linkki!

• että poistin viestini - saa "entinen ope" rauhan!

• 63v,
        entinen ope kirjoitti:

Muistakaa kuitenkin kun "nostatte" näitä harvinaisuuksia esille,että joku kärsii nimestään tosi paljon. Nämä esilletuomiset lisäävät kärsimystä valtavasti.Voisin laittaa pari poikalapsen nimeä esille,mutta en halua enempää lyödä lyötyä. Sanon:Kuljette "vaarallisilla vesillä",lopettakaa ajoissa.

Onkohan tämä ainoa palsta, missä koskaan olet käynyt?
        Hyvänen aika, varmaan kiltein, ystävällisin ketju, missä ei kiroilla, panetella, syljetä päin pläsiä ketään.
        Kuvitteletko tosiaan, jonkun harvinaisen nimen omaavan, tänne eksyvän? Minullakin on harvinainen nimi. Sekä etu-että sukunimi.
        Sellaista nimeä ei olekaan, mistä ei väännettäisi, vaikka millaista pilkkalorua. Siihen emme syyllisty. Emme nimitä ihmisiä homoiksi, huoriksi, mika tänäpäivänä tuntuu olevan yleistä.

Ehkäpä tämä on sinulle vaarallista, ei meille. Menepä lasten sivuille, niin saat esimakua siitä, mikä on tämän päivän puhekieli.

Arvosteleminen on jäänyt varmaankin koulusta sieluusi,surullista, mikäli ikäisemme olet, ettet elä tätä päivää.

• 63v,
        Tellastiina kirjoitti:

En ota itselleni kunniaa siitä linkistä, kyllä se on äityli, jonka ansiota linkin löytyminen on.
        Siis kiitos hänelle!
        Hyvä linkki!

en ehtinyt lukea poistamaasi. On se kumma, kateellisia ihmisiä maa täynnä.
        Kai ketjumme on liian pitkäksi tullut, ja hauskaakin pidetty, aivan liiaksi.
        Eihän se käy, joillekin lainkaan.
        Voi hyvänen aika, pumpulissa on varmaankin kiva elää, omassa ylhäisessä yksinäisyyydessä.

• al_li
        Tellastiina kirjoitti:

että poistin viestini - saa "entinen ope" rauhan!

poistoon pari viestiäni. Mikäpä minä olen tänne latelemaan, kuinka monta nimeä on annettu toiselle sukupuolelle, verrattuna enemmistöön. Julkista tietoahan se tosin on.

Matti Jurva laulaa:

"Hei, hei, pikku lemmikki!
        Hei, hei, kallis kaunokki!"

Tapio Rautavaara:

"Mutta aina heillä suojanaan on lempi rajaton
        kaksi onnellista lasta auringon."
        .

• "ELVIS"
        63v, kirjoitti:

Onkohan tämä ainoa palsta, missä koskaan olet käynyt?
        Hyvänen aika, varmaan kiltein, ystävällisin ketju, missä ei kiroilla, panetella, syljetä päin pläsiä ketään.
        Kuvitteletko tosiaan, jonkun harvinaisen nimen omaavan, tänne eksyvän? Minullakin on harvinainen nimi. Sekä etu-että sukunimi.
        Sellaista nimeä ei olekaan, mistä ei väännettäisi, vaikka millaista pilkkalorua. Siihen emme syyllisty. Emme nimitä ihmisiä homoiksi, huoriksi, mika tänäpäivänä tuntuu olevan yleistä.

Ehkäpä tämä on sinulle vaarallista, ei meille. Menepä lasten sivuille, niin saat esimakua siitä, mikä on tämän päivän puhekieli.

Arvosteleminen on jäänyt varmaankin koulusta sieluusi,surullista, mikäli ikäisemme olet, ettet elä tätä päivää.

Olette heikoilla hangilla.

• 63v, kirjoitti:

en ehtinyt lukea poistamaasi. On se kumma, kateellisia ihmisiä maa täynnä.
        Kai ketjumme on liian pitkäksi tullut, ja hauskaakin pidetty, aivan liiaksi.
        Eihän se käy, joillekin lainkaan.
        Voi hyvänen aika, pumpulissa on varmaankin kiva elää, omassa ylhäisessä yksinäisyyydessä.

sieltä vuodelta 1865 olevasta allakasta ja tiedän tasan tarkkaan, että niiden nimisiä ei elä tällä vuosituhannella! Eikä mielestäni ole ennen mitään nimiä täällä arvosteltu.

Tiedä sitten mitä kirjoittaisi, julkkiksista kun menee jotain sanomaan, niin on julkkisten palvoja.
        Kyllä tällä iällä on palvomiset olleet ja menneet.
        Sen myönnän, että 50-luvun lopulla oli Lasse Liemola ehdoton ykkönen.
        Mutta en sitä minään suurena syntinä pidä ja oliko se edes mitään palvomista, ihailua vaan!

Se on moro!

• al_li kirjoitti:

poistoon pari viestiäni. Mikäpä minä olen tänne latelemaan, kuinka monta nimeä on annettu toiselle sukupuolelle, verrattuna enemmistöön. Julkista tietoahan se tosin on.

Matti Jurva laulaa:

"Hei, hei, pikku lemmikki!
        Hei, hei, kallis kaunokki!"

Tapio Rautavaara:

"Mutta aina heillä suojanaan on lempi rajaton
        kaksi onnellista lasta auringon."
        .

Se nyt oli aivan turhaa - minä olen niitä ladellut enemmänkin, se ei voi loukata kenenkään intimiteettiä!
        Tämä ketju vain tuntuu alkavan "närästää" yhtä jos toistakin!

• maarina
        Tellastiina kirjoitti:

sieltä vuodelta 1865 olevasta allakasta ja tiedän tasan tarkkaan, että niiden nimisiä ei elä tällä vuosituhannella! Eikä mielestäni ole ennen mitään nimiä täällä arvosteltu.

Tiedä sitten mitä kirjoittaisi, julkkiksista kun menee jotain sanomaan, niin on julkkisten palvoja.
        Kyllä tällä iällä on palvomiset olleet ja menneet.
        Sen myönnän, että 50-luvun lopulla oli Lasse Liemola ehdoton ykkönen.
        Mutta en sitä minään suurena syntinä pidä ja oliko se edes mitään palvomista, ihailua vaan!

Se on moro!

ymmärrä, mikä tässä on niin pahaa. Jos jollakin on nimi josta ei pidä, senhän voi vaihtaa. Täällä ei puhu pahaa kuin nuo panettelijat. Joilla ei ole muuta sanottavaa.....
        Mieheni ei pitänyt Liemolasta, sanoi aina "että on kaks lässyä Lind ja Liemola". Minä kun heistä pidin.

• Rappe.
        maarina kirjoitti:

ymmärrä, mikä tässä on niin pahaa. Jos jollakin on nimi josta ei pidä, senhän voi vaihtaa. Täällä ei puhu pahaa kuin nuo panettelijat. Joilla ei ole muuta sanottavaa.....
        Mieheni ei pitänyt Liemolasta, sanoi aina "että on kaks lässyä Lind ja Liemola". Minä kun heistä pidin.

Kuule. Kyllä lapsi jolle on annettu etunimeksi esimerkiksi Kana tai Parsa kärsivät siitä todella paljon.
        Ja nii kuin tuolla toisella palstalla oli niin 1940-59 oli rekisteröitynä 27 Kaljua. 82 miespuolista Myrskyä ja kaksi Taivasta. Katsokaa tuoreita tilastoja,onko niitä enää,näkyy ilmeisesti tilastokeskuksen sivuilla,jota aikoinaan katselin kymmeniä kertoja-vuosia sitten. Sieltä selviää esim.kaikki eri vuosina annetut nimet.Elvistä annettiin muutamalle v.2008 muistaakseni. Mutta sitten siellä on IHAN KAMALIA,joita en kyllä tänne laita.Moni ihan todella tuore juttu.

p.s Minunkaan mielestä ei Lasse eikä Kai olleet mitään hyviä laulajia. Kaitsu kyllä aika hyvä stemmalaulaja ja rumpali,näin hänet tanssilavoilla monet kerrat.

• x
        "ELVIS" kirjoitti:

Olette heikoilla hangilla.

voi sinua parkaa. Kaikki tieto on julkista.
        Kateus on kuuke kalvava tauti.
        Missä sinä, siellä tora, niin aina. Miksi et käytä vakinikkiäsi?

• maarina kirjoitti:

Kaitsu oli mullakin toinen ihailun kohde, molemmille jopa lähetin kirjeen ja sain kuin sain ihailijakuvankin - liekö kuitenkin ollut palvontaa...

• Rappe. kirjoitti:

Kuule. Kyllä lapsi jolle on annettu etunimeksi esimerkiksi Kana tai Parsa kärsivät siitä todella paljon.
        Ja nii kuin tuolla toisella palstalla oli niin 1940-59 oli rekisteröitynä 27 Kaljua. 82 miespuolista Myrskyä ja kaksi Taivasta. Katsokaa tuoreita tilastoja,onko niitä enää,näkyy ilmeisesti tilastokeskuksen sivuilla,jota aikoinaan katselin kymmeniä kertoja-vuosia sitten. Sieltä selviää esim.kaikki eri vuosina annetut nimet.Elvistä annettiin muutamalle v.2008 muistaakseni. Mutta sitten siellä on IHAN KAMALIA,joita en kyllä tänne laita.Moni ihan todella tuore juttu.

p.s Minunkaan mielestä ei Lasse eikä Kai olleet mitään hyviä laulajia. Kaitsu kyllä aika hyvä stemmalaulaja ja rumpali,näin hänet tanssilavoilla monet kerrat.

nykyään voi pappi kieltäytä kastamasta mitään älyttömiä nimiä, mihin kanat ja kaljut kuuluvat.
        Eri asia on tietysti ne, jotka eivät anna lastansa kastaa, he saavat kutsua lastansa miksi vaan.

• maarina
        Tellastiina kirjoitti:

Kaitsu oli mullakin toinen ihailun kohde, molemmille jopa lähetin kirjeen ja sain kuin sain ihailijakuvankin - liekö kuitenkin ollut palvontaa...

Kaitsun livenä, oisko ollut-58 tai 59. Kun se oli esiintymis kiellossa. Oli kuitenkin juhannus aattona esiintymässä Johnny Forsselin kanssa Jokioisten VPK- lavalla. Kirjoitinkohan edes nimen oikein. Kyllä oli makeeta.

• x
        Rappe. kirjoitti:

nykyisin ei saa antaa sellaisia nimiä.
        Nimilaki on. Katso tuolta äitien keskusteluista, mitä nimiä suunnittelevat, ja mitä arvostelevat, aika kovin sanoin.
        Pieniä on silakat joulukaloiksi.
        Että pitää yrittää sotkea kaikkia ketjuja, ja ihan uusiakin nikkejä palstalle tullut, kaiken aikaa. Kumma kun eivät vastaile muihin ketjuihin.
        Onkohan jakomielitautia liikkeellä?
        Tarttuukohan se, näin netin välityksellä?
        En tunne Lempejä.

• 63v,
        maarina kirjoitti:

Kaitsun livenä, oisko ollut-58 tai 59. Kun se oli esiintymis kiellossa. Oli kuitenkin juhannus aattona esiintymässä Johnny Forsselin kanssa Jokioisten VPK- lavalla. Kirjoitinkohan edes nimen oikein. Kyllä oli makeeta.

Täälläpä on vilkasta ollut.
        Aina, kun joku ketju pitenee, näitä "hauskoja" uusia nimiä, ilmaantuu. Eivät omilla nikeillään kehtaa.
        Ei välitetä, ja parasta kun ei reagoida.
        Kummallista, kun sivulle mahtuu 40 ketjua, niin nämä pitkät saavat sekä hännän, että näitä lystikkäitä.

Manailin tuossa, tuli hieno uusi kalenteri ensivuodeksi, vaan siinäkin vain muka kolmella nimellä huomena nimpparit. Olen kokoon saanut 5 kpl, jos joku sitten puuttuu, lisätkää.
        Voi olla, että joku muu tekee avauksen, jos uni pääsee yllättämään. ;D
        Ollut pimeää, ja sateista vaan.

Kai Lind oli silloin 60 luvun alussa myrskyn silmässä, vaan sen jälkeen ei ole lööpeissä onnekseen hyörinyt.
        Fiksu mies.
        Lasse näkyy vaikuttavan stadin slangi yhdistyksessä.

Lempi jäi vähälle, vaikka arvelin nimestä paljonkin olevan.

Vitsi, jonka appeni aikoinaan kertoi.

Mies tuli junaan kuuden lapsensa kanssa. Komensi heitä,nimillään jonoon; Anna Aina Naima Rauha Lempi Ville.

Lempi siinäkin.;D

• maarina
        63v, kirjoitti:

Täälläpä on vilkasta ollut.
        Aina, kun joku ketju pitenee, näitä "hauskoja" uusia nimiä, ilmaantuu. Eivät omilla nikeillään kehtaa.
        Ei välitetä, ja parasta kun ei reagoida.
        Kummallista, kun sivulle mahtuu 40 ketjua, niin nämä pitkät saavat sekä hännän, että näitä lystikkäitä.

Manailin tuossa, tuli hieno uusi kalenteri ensivuodeksi, vaan siinäkin vain muka kolmella nimellä huomena nimpparit. Olen kokoon saanut 5 kpl, jos joku sitten puuttuu, lisätkää.
        Voi olla, että joku muu tekee avauksen, jos uni pääsee yllättämään. ;D
        Ollut pimeää, ja sateista vaan.

Kai Lind oli silloin 60 luvun alussa myrskyn silmässä, vaan sen jälkeen ei ole lööpeissä onnekseen hyörinyt.
        Fiksu mies.
        Lasse näkyy vaikuttavan stadin slangi yhdistyksessä.

Lempi jäi vähälle, vaikka arvelin nimestä paljonkin olevan.

Vitsi, jonka appeni aikoinaan kertoi.

Mies tuli junaan kuuden lapsensa kanssa. Komensi heitä,nimillään jonoon; Anna Aina Naima Rauha Lempi Ville.

Lempi siinäkin.;D

on 10 nimipäivä sankaria. On siinä tekemistä, jos joka nimelle jotain löytyy. Katsotaan mitä tapahtuu...

• 63v,
        maarina kirjoitti:

on 10 nimipäivä sankaria. On siinä tekemistä, jos joka nimelle jotain löytyy. Katsotaan mitä tapahtuu...

saatte sitten otsakkeisiin lisätä. Eihän ne kaikki yhteen mahtuisikaan ;(
        Mulla vain viisi ;( ja kalenterini näyttää kolmea.

Kiva sikäli, et tulee varmaan osumaan monen kohdalle, nuo nimet, kun kaksi jo täälläkin on.

Tellastiina kirjoitti:

Sain arvoituksesta vuoden 1865 ja tämän minä sitten siitä bongasin!

http://almanakka.helsinki.fi/nimipaivat/Kauno-annakka1865.pdf

Kyllä vaan Juu :)))
        Ensin oli ykkönen ( 1)
        sitten lumiukko = 8
        ja sitten joulukuusi ( 6 )
        ja lopuksi Lemmikin terälehdet = 5

Aikaisemmissakin runoissa on ollut kaupunkeja,maita,jokia ja aluksia.....
        Fiktiivisiä hahmoja myös... :))

• al_li

lemmikki merkitsee ikuista rakkautta, älä unohda minua.

Lemmikki on sininen
      ja ruusu punainen.
      Siirappi on suloista,
      ja sinä samaten.

On vanha lempi rinnassain, laulaa Pirkko Mannola.
      Lempeni, lämpöni annan, laulaa Kiti Neuvonen.
      Lempi meihin luotiin, sen kaiho suoniin virtaamaan, laulaa Juha Tapio.

Helpompi olla perässähiihtäjä, viimeisimmän aloitukseni taisin tehdä pari vuotta sitten. Muutenkin, monesti ollut aikeissa lopettaa kokonaan, mutta kun on täällä näinkin mukavaa.
      .

• 63v,

Kiitos, eihän se tavallaan aloitus ole, jos vaan, aivan samoin, kuin nyt teit, otsakkeeseen vain se 25.11 ja nimet perään ;D
        Yritän valvoa, mutta ei saa torua, jos nukahdan.
        Älä sinä poistele mitään, syytä olisi pyytää poistamaan muutamia muita, vaan antaapi olla.
        Ajattele mitä ihmissuosikit joutuu kestämään ;D ja tämä on vain yksi ketju, keskustelupalstalla ;D suosion varjopuolia.

Hehän lisäävät jokaisella kirjoituksellaan laskinta, eivät vain huomaa, sitä.

Odotan aamua, mitä kaikkea olettekaan Maarinan kanssa keksineet.

• Tellastiina*
        63v, kirjoitti:

Kiitos, eihän se tavallaan aloitus ole, jos vaan, aivan samoin, kuin nyt teit, otsakkeeseen vain se 25.11 ja nimet perään ;D
        Yritän valvoa, mutta ei saa torua, jos nukahdan.
        Älä sinä poistele mitään, syytä olisi pyytää poistamaan muutamia muita, vaan antaapi olla.
        Ajattele mitä ihmissuosikit joutuu kestämään ;D ja tämä on vain yksi ketju, keskustelupalstalla ;D suosion varjopuolia.

Hehän lisäävät jokaisella kirjoituksellaan laskinta, eivät vain huomaa, sitä.

Odotan aamua, mitä kaikkea olettekaan Maarinan kanssa keksineet.

paras avata uusi ketju ja jättää tämä ?
        Kunhan heitin!

Hyvää yötä.

• al_li
        Tellastiina* kirjoitti:

paras avata uusi ketju ja jättää tämä ?
        Kunhan heitin!

Hyvää yötä.

Minulla tulee pian etusormeen rasitusvamma, kun nytkyttelen sormella ketjua ylös ja alas. Tiedän kyllä Endit ja Homet. :)
        Ja kun huomisia päivänsankareitakin on kokonaista 10 kpl.

Hyvät Yöt kaikille! Vaikka minä vielä jäänkin kukkumaan.
        .

• maarina
        al_li kirjoitti:

Minulla tulee pian etusormeen rasitusvamma, kun nytkyttelen sormella ketjua ylös ja alas. Tiedän kyllä Endit ja Homet. :)
        Ja kun huomisia päivänsankareitakin on kokonaista 10 kpl.

Hyvät Yöt kaikille! Vaikka minä vielä jäänkin kukkumaan.
        .

kaikille tasapuolisesti...

• *Rotunainen*

Ketjusta tuli todella pitkä ja suosittu.

• Iiris V

Liisa pien olet erehtynyt päivässä.

• 16+20

Mitäs menit kaivelemaan vanhoja!

• P.Iripää

Olen ns.piripää

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      90
      6352
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3803
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3170
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1726
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe