jo pidemmän aikaa miettinyt, että mitä oikeen ne tuta di:t tekevät sitten opiskelujen jälkeen.... Eli saavatko he heti jonkun johtajan paikan vai mihin he sitten sijoittuvat oikeen työelämässä......
Olenkin tässä
4
542
Vastaukset
- paska homma
itse valmistuin tutalta TTY:ltä 2007. Olin aktiivisesti mukana killan toiminnassa ja muutenkin opiskelija riennoissa eli tuli niin sanotusti verkostoitua. Papereidenki keski arvo on 4 paikkeilla ja osaan englantia, ruotsia ja saksaa kiitettävästi. Kaikesta tästä huolimatta en ole saanut sihteerin työtä parempaa homma aktiivisesta hakemisesta huolimatta. eli pelkkää paskaa siellä koulussa opiskelette jos luette tutaa.
- joooooooooopa
harkitsn hakemista tuta di tutkintoon, mutta kuultuani tuon en uskalla. Mkä sitten olisi hyvä di tutkinto..... Olisiko se kenties sähkö- tai tietotekniikka..... Nämä myös kiinnostavat minua.
- wergb
joooooooooopa kirjoitti:
harkitsn hakemista tuta di tutkintoon, mutta kuultuani tuon en uskalla. Mkä sitten olisi hyvä di tutkinto..... Olisiko se kenties sähkö- tai tietotekniikka..... Nämä myös kiinnostavat minua.
Älä nyt ihmeessä valitse opiskelupaikkaasi yhden suoli24 palstan kommentin pohjalta. Mistä tiedät, että oliko tuo edellinen kirjoittaja oikeasti opiskellut tuotantotaloutta?
- näin on
Kuulostaa oudolta. Tutalle on kuitenkin vuodesta toiseen vaikea päästä ja TEK:n palkkatilastojenkin mukaan yksi parhaiten palkatuista koulutusohjelmista.
Mitään johtajan paikkaa ei millään tutkinnolla saa, joten sellaisilla ennakkokäsityksillä voi varmasti pettyä. Toki tuta antanee kuitenkin parhaat eväät johtajuuteen, jos verrataan muihin tutkintoihin. Perushommista se työelämä on aloitettava ja todistettava, että on kyvykäs johonkin muuhunkin.
Jos perusinsinööri-töitä ei ole löytynyt, niin kannataa kokeilla vaikkapa puhtaasti kaupallisia töitä. Kyllähän tuta DI pystyy pääosin tekemään samoja hommia kuin kauppatieteiden maisteritkin (riippuen pääaineesta).
Kyllä tuollaisen kaverin pitäisi työllistyä hyvin (ainakin taantuman jälkeen). Olen kyllä melko varma, ettet ole tuta DI, sillä ulosantisi on kovin jäsentelemätöntä, tekstisi vilisee kielioppivirheitä ja kirjoituksesi sävy on kovin katkera...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1788033
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264368- 503998
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1513275- 513046
- 502720
- 462682
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262446Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2742086Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt602065