Olenkin tässä

joooooopa

jo pidemmän aikaa miettinyt, että mitä oikeen ne tuta di:t tekevät sitten opiskelujen jälkeen.... Eli saavatko he heti jonkun johtajan paikan vai mihin he sitten sijoittuvat oikeen työelämässä......

4

562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paska homma

itse valmistuin tutalta TTY:ltä 2007. Olin aktiivisesti mukana killan toiminnassa ja muutenkin opiskelija riennoissa eli tuli niin sanotusti verkostoitua. Papereidenki keski arvo on 4 paikkeilla ja osaan englantia, ruotsia ja saksaa kiitettävästi. Kaikesta tästä huolimatta en ole saanut sihteerin työtä parempaa homma aktiivisesta hakemisesta huolimatta. eli pelkkää paskaa siellä koulussa opiskelette jos luette tutaa.

• joooooooooopa

harkitsn hakemista tuta di tutkintoon, mutta kuultuani tuon en uskalla. Mkä sitten olisi hyvä di tutkinto..... Olisiko se kenties sähkö- tai tietotekniikka..... Nämä myös kiinnostavat minua.

• wergb
        joooooooooopa kirjoitti:

harkitsn hakemista tuta di tutkintoon, mutta kuultuani tuon en uskalla. Mkä sitten olisi hyvä di tutkinto..... Olisiko se kenties sähkö- tai tietotekniikka..... Nämä myös kiinnostavat minua.

Älä nyt ihmeessä valitse opiskelupaikkaasi yhden suoli24 palstan kommentin pohjalta. Mistä tiedät, että oliko tuo edellinen kirjoittaja oikeasti opiskellut tuotantotaloutta?

• näin on

Kuulostaa oudolta. Tutalle on kuitenkin vuodesta toiseen vaikea päästä ja TEK:n palkkatilastojenkin mukaan yksi parhaiten palkatuista koulutusohjelmista.

Mitään johtajan paikkaa ei millään tutkinnolla saa, joten sellaisilla ennakkokäsityksillä voi varmasti pettyä. Toki tuta antanee kuitenkin parhaat eväät johtajuuteen, jos verrataan muihin tutkintoihin. Perushommista se työelämä on aloitettava ja todistettava, että on kyvykäs johonkin muuhunkin.

Jos perusinsinööri-töitä ei ole löytynyt, niin kannataa kokeilla vaikkapa puhtaasti kaupallisia töitä. Kyllähän tuta DI pystyy pääosin tekemään samoja hommia kuin kauppatieteiden maisteritkin (riippuen pääaineesta).

Kyllä tuollaisen kaverin pitäisi työllistyä hyvin (ainakin taantuman jälkeen). Olen kyllä melko varma, ettet ole tuta DI, sillä ulosantisi on kovin jäsentelemätöntä, tekstisi vilisee kielioppivirheitä ja kirjoituksesi sävy on kovin katkera...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      180
      10876
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      87
      10339
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      233
      5781
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      180
      4604
    5. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      131
      3086
    6. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      171
      3085
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      39
      1883
    8. Mitä voisit miehenä tehdä?

Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä
      Ikävä
      298
      1478
    9. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      6
      1310
    10. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      16
      1234
    Aihe