Ostoharkinnassa uusi Avensis 1,8 bensa sol wagon, ja mietityttää kumpi olisi tuommoisella 3-4 v pitoajalla järkevämpi valinta (auto yksityisomistukseen, ei leasing)? Variaattoriautomaatti on toki mukava täällä pk-seudulla, mutta onhan Toyotan manuaalilootakin hyvin toimiva, samoin kytkin. Kannattaako maksaa pari tonnia ylimääräistä? Käsittääkseni automaattilootan hintaakaan ei saa takaisin vaihdossa. Entä automaattivariaattorin kestävyys?
Kumpi fiksumpi, ajoa 20 tkm/vuosi josta noin puolet pk-seudun ruuhkissa.
Manuaali vai Multidrive S ?
7
4510
Vastaukset
- P.Alikka
olis oma valintani! Mutta siitähän tuossa kysymys on, että paljonko haluaa omaan "hyvinvointiin" sijoittaa! 3-4 vuoden aikana kerkeää monta kertaa ruuhkassa miettiä vaihdekeppiä hämmennellessä kuinka se automaagin olis mukavampi... Tuon Toyotan cvt-vaihteiston kestävyydestä nyt on tuskin kenelläkään sen suurempia kokemuksia, mutta Audilla nuo Multidrivet ei huhujen mukaan ole olleet sieltä kestävimmästä päästä, mutta tiedä sitten kuinka todellisuudessa. Aikahan tuon näyttää!
- nipponisti
ehdottomasti MULTIDRIVE S olisi oma valintani, tuon vaihteiston kanssa ei enään huomaa sitä ohuehkoa vääntöä pienemmillä kierroksilla, vaan ajaminen on lähes nautinnollista, jos sen nyt niin voi sanoa tojotan kohdalla, mutta todella hieno vaihteisto, ja tulee olemaan kysytty myös käytettynä joten saa siitä paremman hinnan myös vaihdossa sitten joskus. Tuo laatikko on ollut Jaappanissa käytössä jo jonkin aikaa muissa tojotan malleissa, joten lastentauteja ei enään pitäisi olla kuten oli audilla aikoinaan.
- eerops
Puolisen vuotta kuusivaihteiselle diesel-Avensiksella ajettuani olen todennut, että seuraava autoni on automaatti. Mielestäni kuusi vaihdetta eteen on liikaa => enemmän vaihtamista kuin viisivaihteisella. Toki pitemmillä matkoilla automaatista ei niinkään ole hyötyä, paitsi ohittamisessa.
Olen ollut ensimmäisen kerran automaattivaihteisessa autossa 70-luvulla, joten ei se uusi keksintö ole ja luulisi siitä jo hankitun kokemusta. Toyotan automaattivaihteistojen kestävyydestä en osaa sanoa...- nipponisti
hieman kehitystä on tapahtunut sitten 70-luvun noissa automaateissa, ei voi verrata enään noihin historiallisiin laitteisiin, ihan sama pätee diesel moottoreihin.
- eerops
nipponisti kirjoitti:
hieman kehitystä on tapahtunut sitten 70-luvun noissa automaateissa, ei voi verrata enään noihin historiallisiin laitteisiin, ihan sama pätee diesel moottoreihin.
Tarkoitin vain yleensä-tasolla, että automaattivaihteisto ei ole uusi asia, en vertaillut. Onhan autot muutenkin kehittyneet 70-luvulta...
- nipponisti
eerops kirjoitti:
Tarkoitin vain yleensä-tasolla, että automaattivaihteisto ei ole uusi asia, en vertaillut. Onhan autot muutenkin kehittyneet 70-luvulta...
ekan kerran ajoin automaattivaihteisella autolla myös joskus 70-luvun puolivälissä, tosin ei ollut korttia vielä silloin, joten kokemuksia löytyy myös pitkältä ajalta, mutta kyllä nää uudet multidrive-s vaihteistot on hienoja noihin vanhoihin 3-vaihteisiin verrattuna, kestävyys voi olla suuren elektroniikan määrän kanssa hieman huonompi, ehkä.
- yoyota
Miksi 6vaihteisella pitää vaihtaa enemmän, kuin 5vaihteisella??? ihmettelen vaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 524528
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1494187- 673832
- 1253790
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans433615Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe773453- 983021
- 542875
- 252696
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142394