Mitäs mieltä täälä ollaan päivän kuumasta puheenaiheesta... ?
Helsingin ympäristölautakunta kielsi parvekkeella tupakoinnin tuhannen euron uhkasakon uhalla.
Minusta meitä jo holhotaan ihan riittävästi kyllä, enkä tohon osaa sanoa mitään kun ite pössöttelen omassa pihassa tai terassilla...
http://www.iltalehti.fi/helsinki/2009111810625235_hi.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801287162937_uu.shtml
Päivän kuuma puheenaihe ????
63
628
Vastaukset
- Virtuaalikoneistaja
mieltä, holhoamisessa mennään liiallisuuksiin.
Onhan se nyt tietysti ihan "kohtuullista" että siitä että polttaa omalla parvekkeellaan saa suuremman sanktion kuin lapsen hyväksikäytöstä.
Ihan äkkiä ei minun oikeudentajuuni mene että joku voi määrätä mitä minä kotonani teen.Just niin...ja kun tuo tupakka on vielä ainakin ihan laillista...aika jännä että nykyään tuosta parveketupakoinnista on nostettu hirveä haloo, kautta-aikojenhan ihmiset on parvekkeillaan tupakoinneet...
- Myy-Pikkuinen
että aika syvältä eli erittäin syvältä! Mut parsilla tulis poltettuu hesassakin vaikka sakkoja ropsahtelis. Varmaan aika mahdotonta valvoa tuollaista juttuu. Tietysti moni v*ttumainen naapuri olis aina käräyttämässä mut ei kai kukaan ilman todistusaineistoa voi sakkojakaan räpsäyttää.
Ihanaa taas kieltoja joita ihmiset pääsevät rikkomaan.- issu56
Mutta kuule...aattele, jos jokaiselle parvekkeelle määrättäisiin laittamaan valvontakamera tai pari, joiden tulisi olla jatkuvasti päällä ja jos niitä peiteltäisiin, niin eikun lisää sakkoja :).
- Myy-Pikkuinen
issu56 kirjoitti:
Mutta kuule...aattele, jos jokaiselle parvekkeelle määrättäisiin laittamaan valvontakamera tai pari, joiden tulisi olla jatkuvasti päällä ja jos niitä peiteltäisiin, niin eikun lisää sakkoja :).
minusta tulisi tosi köyhä! =)))
- Pukeli 1
pihalla tai terassilla ?
Eikös olisi mukavampi polttaa sisällä omassa nojatuolissa istuen ?
Siinä olen samaa mieltä, että tässä maassa holhotaan ja vaanitaan ihmisiä mielettömästi, voisin sanoa, mennään ihon alle.- Myy-Pikkuinen
ihan kiva keksintö mut sisällä se haisee pahalle. Ei kai kukaan vaatteitaan ja huonekalujaan tahtois pilata röökin hajulla?
- Pukeli 1
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
ihan kiva keksintö mut sisällä se haisee pahalle. Ei kai kukaan vaatteitaan ja huonekalujaan tahtois pilata röökin hajulla?
maailman huonoin keksintö ja vain idiootti puhuu sen puolesta.
Idiootti varjelee vaatteitaan ja huonekalujaan saastumiselta, muttei......................LOL. - Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
Siksi poltan pihalla/terassilla, kun en tykkäis että koti haisisi tupakalle......
mitä suojelet ja mitä et.
En usko, että haluaisit polttaa, mutta sinun on pakko.
Ja näin sanoo ihminen joka lopetti tupakoinnin yli 15 vuotta sitten ja kertalaakista. - Myy-Pikkuinen
Pukeli 1 kirjoitti:
maailman huonoin keksintö ja vain idiootti puhuu sen puolesta.
Idiootti varjelee vaatteitaan ja huonekalujaan saastumiselta, muttei......................LOL.huono keksintö? Ei se voi olla huono kun moni sitä polttaa...Voihan siit sairastua mut niin voi monesta muustakin jutusta lähteä henki.
Niin ja vain ihmiset jotka ei välitä kodistaan polttavat sisällä ja tuohaa huoneistoa. - 18+21
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
huono keksintö? Ei se voi olla huono kun moni sitä polttaa...Voihan siit sairastua mut niin voi monesta muustakin jutusta lähteä henki.
Niin ja vain ihmiset jotka ei välitä kodistaan polttavat sisällä ja tuohaa huoneistoa.miljoona kärpästäkin on oikeassa. paska on hyvää.
- Myy-Pikkuinen
18+21 kirjoitti:
miljoona kärpästäkin on oikeassa. paska on hyvää.
Näin on!
- Pukeli 1
18+21 kirjoitti:
miljoona kärpästäkin on oikeassa. paska on hyvää.
Riippuvuus ja tapa.
Kovalla tahdolla siitä pääsee irti, vaikka vähän ikävä sitä alkuaikona onkin.
Pirukin kuiskuttaa korvanjuuressa, että polta nyt vain yksi tupakka tai vaikka puolikas, mutta siihen ansaan ei kannata tarttua. Pukeli 1 kirjoitti:
mitä suojelet ja mitä et.
En usko, että haluaisit polttaa, mutta sinun on pakko.
Ja näin sanoo ihminen joka lopetti tupakoinnin yli 15 vuotta sitten ja kertalaakista.No ainakin mä suojelen perhettäni, vahinkoa teen vaan itselleni...
Oikeassa olet...kyllä mä haluisin lopettaa...mutta...heikko luonne...meijän isäntä lopetti kanssa kymmenenvuotta sitte ihan kerralla...- myrkkyä!
Sikra kirjoitti:
No ainakin mä suojelen perhettäni, vahinkoa teen vaan itselleni...
Oikeassa olet...kyllä mä haluisin lopettaa...mutta...heikko luonne...meijän isäntä lopetti kanssa kymmenenvuotta sitte ihan kerralla...lopeta ihmeessä. silloin kun tuntuu pahalta, ajattele kaksi viikkoa eteenpäin ja tee päätöksesi. Iisi juttu.
- issu56
Sikra kirjoitti:
No ainakin mä suojelen perhettäni, vahinkoa teen vaan itselleni...
Oikeassa olet...kyllä mä haluisin lopettaa...mutta...heikko luonne...meijän isäntä lopetti kanssa kymmenenvuotta sitte ihan kerralla...Kaipa moni haluaisi lopettaa...minä myös, mutta kun ei onnistu se niin ei onnistu. Vähentämään olen jonkinverran onnistunut, mutta siinä se.
Meillä isäntä oli likimain 10v polttamatta ja alotti uudelleen... myrkkyä! kirjoitti:
lopeta ihmeessä. silloin kun tuntuu pahalta, ajattele kaksi viikkoa eteenpäin ja tee päätöksesi. Iisi juttu.
Kai mä sen tiedän et myrkkyä on, mut kaksiviikkoa ei riitä, tiedän kokemuksesta...olen kerran lopettanut, ja hölmö, kun oon niin vuodenkuluttua alkanut uudestaan pössöttämään...
- alottaan???
issu56 kirjoitti:
Kaipa moni haluaisi lopettaa...minä myös, mutta kun ei onnistu se niin ei onnistu. Vähentämään olen jonkinverran onnistunut, mutta siinä se.
Meillä isäntä oli likimain 10v polttamatta ja alotti uudelleen...palijonko painostitt kun et osann lopettaa että polttaa se toineneneneiiiii. Vuo kuououolkootyttyt.
eiks ni. tälä murteela, niin teit kun et osannu lopettaa. - issu56
alottaan??? kirjoitti:
palijonko painostitt kun et osann lopettaa että polttaa se toineneneneiiiii. Vuo kuououolkootyttyt.
eiks ni. tälä murteela, niin teit kun et osannu lopettaa.Saisiko ihan suomeksi kiitos!!!
issu56 kirjoitti:
Kaipa moni haluaisi lopettaa...minä myös, mutta kun ei onnistu se niin ei onnistu. Vähentämään olen jonkinverran onnistunut, mutta siinä se.
Meillä isäntä oli likimain 10v polttamatta ja alotti uudelleen...Meijän isäntä sanoo ettei yhtään enään tee mielikään tupakkaa, ja ettei kuulema ikinä enään tupakkaa suuhunsa laita, ja uskon kyllä ettei laita...
Mäkin aina yhtenä päivänä vähennän, mutta toisena päivänä taas menee vanhaa rataa...näin talvella kyllä vähenee, kun ei viitsi tonne kylmään aina mennä, kesällä sitte............... ;)))alottaan??? kirjoitti:
palijonko painostitt kun et osann lopettaa että polttaa se toineneneneiiiii. Vuo kuououolkootyttyt.
eiks ni. tälä murteela, niin teit kun et osannu lopettaa.Tost en saanut kyllä mitään selvää, kun laitat suomennoksen niin vastaan jos oli jotain kysyttävää...
- Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
Meijän isäntä sanoo ettei yhtään enään tee mielikään tupakkaa, ja ettei kuulema ikinä enään tupakkaa suuhunsa laita, ja uskon kyllä ettei laita...
Mäkin aina yhtenä päivänä vähennän, mutta toisena päivänä taas menee vanhaa rataa...näin talvella kyllä vähenee, kun ei viitsi tonne kylmään aina mennä, kesällä sitte............... ;)))ei enään yksi aski riittänyt valkoista Malboroa. Satoi tai paistoi, niin oli pakko vielä illalla juosta kiparille, että aamutupakat olisi varmasti heti saatavilla.
Miestäni hatutti, kun itse lopetti jo 18 vuotiaana.
Minun motiivina ei ollut tupakanhaju eikä raha, saatikka toisen ihmisen hatutus.
Muistan kyllä vielä, kun marjassa tai sienessä istahti kannonpäälle, joi kahvin ja sen jälkeen savuke suuhun, ei hassumpi muisto. - issu56
Sikra kirjoitti:
Meijän isäntä sanoo ettei yhtään enään tee mielikään tupakkaa, ja ettei kuulema ikinä enään tupakkaa suuhunsa laita, ja uskon kyllä ettei laita...
Mäkin aina yhtenä päivänä vähennän, mutta toisena päivänä taas menee vanhaa rataa...näin talvella kyllä vähenee, kun ei viitsi tonne kylmään aina mennä, kesällä sitte............... ;)))Minä olen tehnyt niin, että puolitan tupakin. Poltan puolet nyt ja sen toisen puoliskan sitte seuraavalla kerralla :). Juu ja totta, että talvella väkisinkin vähenee ja vielä enemmän kun on ne kovetut pakkaset. Kesällä on niin helppoa sytyttää vaikka missä, kun on kokoajan pihalla.
Silloin ennenkuin äiti sairastui, niin oli varsinainen ketjupolttaja. Sairastumisensa jälkeen päätin että tavalla tai toisella saan hänet kyllä lopettamaan...on pakko.
Lyötiin veto lopettamisesta...minä olin viikon/pari polttamatta, mutta äiti onkin nyt ollut jo 26vuotta ;)). Pukeli 1 kirjoitti:
ei enään yksi aski riittänyt valkoista Malboroa. Satoi tai paistoi, niin oli pakko vielä illalla juosta kiparille, että aamutupakat olisi varmasti heti saatavilla.
Minun motiivina ei ollut tupakanhaju eikä raha, saatikka toisen ihmisen hatutus.
Muistan kyllä vielä, kun marjassa tai sienessä istahti kannonpäälle, joi kahvin ja sen jälkeen savuke suuhun, ei hassumpi muisto.Mulle riittää yksi aski noin puolitoista päivää...kesällä saattaa mennä melkein aski päivässä...mä ostan aina kartongin ettei tarvi aina juosta kessunostossa...
Heh...nautinnollisia muistoja sulla on...- Pukeli 1
Pukeli 1 kirjoitti:
ei enään yksi aski riittänyt valkoista Malboroa. Satoi tai paistoi, niin oli pakko vielä illalla juosta kiparille, että aamutupakat olisi varmasti heti saatavilla.
Muistan kyllä vielä, kun marjassa tai sienessä istahti kannonpäälle, joi kahvin ja sen jälkeen savuke suuhun, ei hassumpi muisto.Nocorettea sai vain reseptillä... Heh, muistan yhden terveyskeskuslääkärin, kun muun asian yhteydessä pyysin reseptiä, niin hän vastasi: Minä en kirjoita Nicorette reseptiä itselleni, enkä muille, huh hullu akka.
Se oli sitä aikaa pyäh.
No, kuitenkin sen purkan ansiosta selvisin kuiville, mutta sitten tulikin ongelma, koska en meinannut päästä siitä purkasta eroon.
Ikuinen pastillien käyttäjä olen vieläkin, jotenkin se imemishalu kuitenkin jäi päälle. - Pukeli 1
Pukeli 1 kirjoitti:
Nocorettea sai vain reseptillä... Heh, muistan yhden terveyskeskuslääkärin, kun muun asian yhteydessä pyysin reseptiä, niin hän vastasi: Minä en kirjoita Nicorette reseptiä itselleni, enkä muille, huh hullu akka.
Se oli sitä aikaa pyäh.
No, kuitenkin sen purkan ansiosta selvisin kuiville, mutta sitten tulikin ongelma, koska en meinannut päästä siitä purkasta eroon.
Ikuinen pastillien käyttäjä olen vieläkin, jotenkin se imemishalu kuitenkin jäi päälle.Mitäs se nyt on olevinaan ?
Sekoan kirjoituksissani näköjään, hävettää. Pukeli 1 kirjoitti:
Nocorettea sai vain reseptillä... Heh, muistan yhden terveyskeskuslääkärin, kun muun asian yhteydessä pyysin reseptiä, niin hän vastasi: Minä en kirjoita Nicorette reseptiä itselleni, enkä muille, huh hullu akka.
Se oli sitä aikaa pyäh.
Ikuinen pastillien käyttäjä olen vieläkin, jotenkin se imemishalu kuitenkin jäi päälle.Meijän isännällä oli laastari käsivarressa, oli kuulema hyvä ja helppo päästä eroon, ja toi isäntä kyllä kärytti toista askia päivässä...
Mun yksi tuttu valitti ihan samaa tosta purkasta, on ollut jo vuoden polttamatta mutta purkkaa käyttää edelleen...se purkkahan on sitä nikotiinia...- Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
Meijän isännällä oli laastari käsivarressa, oli kuulema hyvä ja helppo päästä eroon, ja toi isäntä kyllä kärytti toista askia päivässä...
Mun yksi tuttu valitti ihan samaa tosta purkasta, on ollut jo vuoden polttamatta mutta purkkaa käyttää edelleen...se purkkahan on sitä nikotiinia...mutta aivan pieni nikotiinimäärä veressä ei taida ollakkaan ihan kauhean vaarallista.
Luin netistä, että suojaa jonkinverran parkinsonintaudilta, niin ja radiossakin siitä kerran oli. issu56 kirjoitti:
Minä olen tehnyt niin, että puolitan tupakin. Poltan puolet nyt ja sen toisen puoliskan sitte seuraavalla kerralla :). Juu ja totta, että talvella väkisinkin vähenee ja vielä enemmän kun on ne kovetut pakkaset. Kesällä on niin helppoa sytyttää vaikka missä, kun on kokoajan pihalla.
Silloin ennenkuin äiti sairastui, niin oli varsinainen ketjupolttaja. Sairastumisensa jälkeen päätin että tavalla tai toisella saan hänet kyllä lopettamaan...on pakko.
Lyötiin veto lopettamisesta...minä olin viikon/pari polttamatta, mutta äiti onkin nyt ollut jo 26vuotta ;)).Sen tupakan kun puolittaa, niin se jämä on se oikea nikotiinipesä....
Pukeli 1 kirjoitti:
Mitäs se nyt on olevinaan ?
Sekoan kirjoituksissani näköjään, hävettää.Mä kyllä arvasin et oli kirjoitusvirhe vaan, ja arvasin mitä tarkoitit..
Se kielto koskee vain yhtä helsinkiläistä.
Ei kai tuo voi mennä läpi oikeusasteissa.Säädetään pykälä jonka piiriin kuuluu vain yksi ainoa ihminen suuressa kaupungissa.- 22+42
Ainahan pitää ensin tuomita ennakkotapaus ja sen perusteella muutkin.
Sitten koskemaan kaikkia ihmisiä koko maassa,siihen ollaan onneksi menemässä. 22+42 kirjoitti:
Ainahan pitää ensin tuomita ennakkotapaus ja sen perusteella muutkin.
Sitten koskemaan kaikkia ihmisiä koko maassa,siihen ollaan onneksi menemässä.Eihän lakia tai asetusta säädetä oikeasti YHTÄ ihmistä koskemaan, tuomiot ovat ennakkotapauksia, ei asetukset.
Jos oikeudessa tuomitaan ekaa kertaa jostain laissa mainitusta jutusta niin se on ennakkotapaus.
Jos taas tehdään pykälä jossa määrätään:
"Nisse Natsanpolttaja, tämä määräys koskee vain sinua, koko muu kaupunki saa kärytellä partsilla mutta sinä et."
Silloin mennään jonkin yhdenvertaisuus-tms pykälän yli.
Lakihan sanoo että kaikkia kansalaisia on kohdeltava tasapuolisesti ja yhdenmukaisesti.
- issu56
Tuo on taas yksi niistä järjettömyyksistä, joita ei ihan aina tajua. Onneksi on oma parveke, johon kellään ei ole mitään sanomista :).
- Myy-Pikkuinen
tulla sitten röökille?
- issu56
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
tulla sitten röökille?
Saa toki, eikun tänne vain!
- Myy-Pikkuinen
issu56 kirjoitti:
Saa toki, eikun tänne vain!
Säästäis siinä kuitenkin kai vähän kun vertaa niihin sakkoihin. Mut ois kamalaa jos tuollainen laki tulisi...
- issu56
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Säästäis siinä kuitenkin kai vähän kun vertaa niihin sakkoihin. Mut ois kamalaa jos tuollainen laki tulisi...
Tuollainen lakihan olis järjettömyys. Älä tee sitä äläkä tätä, äläkä vaan tuota tai tulee hitonmoiset rapsut.
Ja kerrankin voin sanoa olan takaa,että ihan oma lehmä ojassa höpäjän :DDD
Sopii aivan mainiosti,että pössyttelijät,ellei irtoa kämpästään kauemmas,niin pössyttelis ja nauttisi niistä savuistaan ihan vaan kunnolla siellä omassa kämpässään,jakamatta muille sitä "nautintoa".Kaikilla kun samoja iloja ole.
Eikös se grillaaminenkin ole joissakin taloyhtiöissä kielletty,sähkögrillinkin,ettei krääsiä tulisi.
Minua ei ainakaan kiinnosta/kiinnostaisi ,jos kerrostalossa asuisin,omalla parvekkeellä haistella toisten kessun krääsiä,varsinkaan kun ylipäätään sitä pahemmin en kestä.Saati saada omalle parvekkeelle tupakan tuhkia,kun huolimattomasti varistellaan.Ja ompahan jossain taloissa ollut juttua siitäkin,kun jotkut heittelee tumppeja partsilta pihalle o_O
Kaikkea se röökaaminen teettää.
Toisaalta en siis näe tuota sen ihmeempänä kieltona,kuin muutkaan kiellot kerrostalossa.
En minäkään saanut treenata ilmaisua aikoinaan kerrostalossa koiran kanssa,en sisällä tai partsilla.Siitä kun olisi joku häiriintynyt.Tosin en ymmärrä,kun ei se minua olisi häirinnyt :D
Se sitten,miten tuota pystyttäisiin valvoomaan,on oma juttunsa.> nauttisi niistä savuistaan ihan vaan kunnolla siellä omassa kämpässään,jakamatta muille sitä "nautintoa".<
Mutta kun sitäkin kaavaillaan ettei siellä "kämpässäänkään" kerrostalossa saisi pössötellä, kun se savu kulkeutuu kuulema läpi seinien ja hormien kautta muihin asuntoihin... Minusta pitäisi sitte mennä tuossa holhoamisessa sitte niin pitkälle samantien, että kiellettäisi koko tupakka...yksinkertaisin ratkaisu...loppuisi tuokin jatkuva narina.Sikra kirjoitti:
> nauttisi niistä savuistaan ihan vaan kunnolla siellä omassa kämpässään,jakamatta muille sitä "nautintoa".<
Mutta kun sitäkin kaavaillaan ettei siellä "kämpässäänkään" kerrostalossa saisi pössötellä, kun se savu kulkeutuu kuulema läpi seinien ja hormien kautta muihin asuntoihin... Minusta pitäisi sitte mennä tuossa holhoamisessa sitte niin pitkälle samantien, että kiellettäisi koko tupakka...yksinkertaisin ratkaisu...loppuisi tuokin jatkuva narina.No on se sitten harmi,jos niin sököt tai huonosti toimivat röörit on,että puhaltaa hajut naapuriin.
Toisaalta,jos noin on,niin on se aikas ikävä niille,jotka joutuu sitten niitä toisten käryjä haistelemaan.Varsinkin jos vielä saattaa olla jonkin sortin yliherkkä moiselle.Ei muuta kuin sitten vaan pössyttelevä reippailemaan,aina se liikunta hyvää tekee,ja pihan perälle pössyttämään :D
Juu,ja minun puolesta voisi koko häiritsevän turhanpäiväisen kääryleen kokonaan kieltää.Niin sitten tosiaan loppuisi narina ja muitten turha krääsättäminen yhtään missään :O)molossi kirjoitti:
No on se sitten harmi,jos niin sököt tai huonosti toimivat röörit on,että puhaltaa hajut naapuriin.
Toisaalta,jos noin on,niin on se aikas ikävä niille,jotka joutuu sitten niitä toisten käryjä haistelemaan.Varsinkin jos vielä saattaa olla jonkin sortin yliherkkä moiselle.Ei muuta kuin sitten vaan pössyttelevä reippailemaan,aina se liikunta hyvää tekee,ja pihan perälle pössyttämään :D
Juu,ja minun puolesta voisi koko häiritsevän turhanpäiväisen kääryleen kokonaan kieltää.Niin sitten tosiaan loppuisi narina ja muitten turha krääsättäminen yhtään missään :O)Vähän se on outoa tuo narina nykyään, kautta aikojen on pössöttelijät pössötellyt ihan kerrostaloasunnoissa, ei niistä ennen ole tosta valittettu, vai liekkö nyky rakennustekniikka niin hataraa/huonoa et hajut kulkee läpi...Itse kyllä luulen että tuo narina on vaan kerrostalokyttääjien ja pikkusieluisten tiukkapipojen pätemistä suurelta osalta...
Minun puolestani saa kieltää koko tupakan jos siltä tuntuu, sittehän tuosta pääsee eroon...tai jos ei pääse, niin sitte voin laittaa tonne takapihalle kessuviljelän... ;)))Sikra kirjoitti:
Vähän se on outoa tuo narina nykyään, kautta aikojen on pössöttelijät pössötellyt ihan kerrostaloasunnoissa, ei niistä ennen ole tosta valittettu, vai liekkö nyky rakennustekniikka niin hataraa/huonoa et hajut kulkee läpi...Itse kyllä luulen että tuo narina on vaan kerrostalokyttääjien ja pikkusieluisten tiukkapipojen pätemistä suurelta osalta...
Minun puolestani saa kieltää koko tupakan jos siltä tuntuu, sittehän tuosta pääsee eroon...tai jos ei pääse, niin sitte voin laittaa tonne takapihalle kessuviljelän... ;)))Tiäs vaikka hyvin tehtäisiin huterampaa,halvalla ja nopiaan kun on trendi jo vuosia ollut,jälkeen vanhan hyvän ajan.
En kyllä itse muista,että pahemmin on vanhoissa kerrostaloissa hajut pahemmin kulkeutunut.
Tosin vanhoilla tarkoitan oikein kunnon vanhoja "kivitaloja",en mitään lähiöitten rakennelmia,koska niissä en ole koskaan asunut.
Ja kun siihen aikaan,kun olen kerrostalossa,muutamassa asunut,niin silloin vielä oli ihan normikäytäntö,että sisällä sitä pössyteltiin,tukevasti sohvassa telkkaria katsellen.Eli kyllä varmaan krääsää on kämpissä ollut.
Tosin ainahan niitäkin on,jotka tikusta tekee asiaa,tai ei siihen tikkuakaan tarvitse...
Mutta ne on sitten oma lukunsa,jotka usein taitaa olla turhankin kiinnostuneita muitten asioista.
Mutta kessuviljelmästä puheen ollen,eilen tuli ohjelma marihuonasta.Melkoisia takapihanviljelmiä sieltä jenkkilästä löytyi o_O.Eipä tainneet vanhat kunnon suomalaiset "kotipolttimot" aikoinaan päästä lähellekkään noita jenkkilän massamaritehtaita,saati dollareita.
ps.Meillä kun isäntä aikoinaan lopetti pössyttelyn,niin koirat on niin herkkiä,että jos jonkun vaatteista haistaa tupakan,niin saattaa pärskähtää.Ja papparainen,kun menee kylään,jossa on sisällä polteltu,niin pärskii niin,että räkä melkein lentää :P
Ai hitsi,pitäiskö nyt myöntää ja sanoa,että sellaiset koissulit kuin emäntä :DDD.Eikös semmoinen sanonta oo :D
- 174
Kyl siitä asunnossa ja partsilla tupakoinnista kärsii niin moni jotka ei ite tupakoi, et ihan oikee suunta!
- 11+8
kuka kärssi jos mie sauhuttelen partsil ihan yksinäi ?
11+8 kirjoitti:
kuka kärssi jos mie sauhuttelen partsil ihan yksinäi ?
parvekkeen sijainnista aika paljon,,,
- 16+10
hauvanmamma kirjoitti:
parvekkeen sijainnista aika paljon,,,
elähää sie ny naUrUUta tollettis,,partsin sijainti,,misä sää kuvittelet partsin yleens sijaitsevan ?
16+10 kirjoitti:
elähää sie ny naUrUUta tollettis,,partsin sijainti,,misä sää kuvittelet partsin yleens sijaitsevan ?
tietenkin,etkö sitä tiennyt;))
- kyzzääjä
hauvanmamma kirjoitti:
tietenkin,etkö sitä tiennyt;))
aha vainii misä se etu piha ? http://www.oikotie.fi/ext/images/big/apartment.ts.x_00406801.jpg
Suurin osa niistä "kärsijöistä", on niitä jotka narisee joka asiasta, vaikka kessut loppuisi koko maapallolta, niin nää narisijathan narisee, ei niille ole koskaan mikään hyvä...
- Manta.Elviira
...ulko-oven pielessä ulkosalla! :-)
Siis jotta juu...
Laitetaas sakonuhan alle myös autot, tehtaat, lämmityslaitokset sun muut, hieltä haisevat ja sitä tehokkaan ponnekkaasti kitkerin hajuin vastustavat immeiset jne...- Pukeli 1
paukku ? Siitäkin tulee aikamoiset katkut jos oikein päräyttää.
Mihinkäs sen unohdit ? - Manta.Elviira
Pukeli 1 kirjoitti:
Mihinkäs sen unohdit ?sitä selkäpuolelta tulevaa ilmanpurkausta?...
Kuinkahan ne ovat yleisiä paikoilla, joista joku niistä voisi kärsiä, samalla tapaa kuin esim. tehtaan hajuhaitoista? - Pukeli 1
Manta.Elviira kirjoitti:
sitä selkäpuolelta tulevaa ilmanpurkausta?...
Kuinkahan ne ovat yleisiä paikoilla, joista joku niistä voisi kärsiä, samalla tapaa kuin esim. tehtaan hajuhaitoista?ei ole ollenkaan mukavaa jos jossakin jonossa jonkun suolikaasuventtiili pettää ja takana oleva saa koko kaasuhönkäyksen päin naamataulua.
Nolo juttu. - Manta.Elviira
Pukeli 1 kirjoitti:
ei ole ollenkaan mukavaa jos jossakin jonossa jonkun suolikaasuventtiili pettää ja takana oleva saa koko kaasuhönkäyksen päin naamataulua.
Nolo juttu.kärsiä ilmavaivoista...
Mutta lieneekö se pahempi lemu kuin es.merk. sellutehtaasta tuleva lemu...
Vai onko sellutehtaan lemuun niin totuttu, että parskautuksen haju "uutukaisuudessaan" on jotain kestämätöntä.
Tuo alun viestiin liittyvä sakkouhka...
Perustuuko se hajuun vaiko haittoihin?
Ja mistä löytyy lähdelukemistoa haittoihin, siihen, että parveketupakointi voi olla naapureille epäterveellistä? - rambo..
Pukeli 1 kirjoitti:
Mihinkäs sen unohdit ?on miellyttävää.
Hyvää viskiä, pari olutta ja jointti.
Suomessa kaverini kertoi käyneensä rotterdamin sataman punaisten lyhtyjen alueella,
hän kertoi naisista näyteikkunoisa. Entä jos hän olisi istunut pilvikuppilassa? Naisbaarissa kehtaa olla mutta entä jos kertoist istuskelleesi illan pilvikuppiulassa?
Suomessa itsensä myyminen ja ihmiskauppa on isompi tabu kuin pilvi.
Herätkää.
- n.sorsa
kaikki ei tupakoi ja savut voi mennä naapuriin missä ei tupakoida, mutta joku roti sentään ihmisten holhoomisella yhteiskunnassa.
Kerrostaloissa on grillauskin kielletty sähkögrilleiläkin ainakin täälläpäin.
Tuossa en kerro, mutta yhes kerrostalon rapussa lukee, jonkun asukkaan laittamassa lapussa tyyliä, älkää tupakoiko vessassa savut tulee hormia pitkin muihin huoneistoihin, tupakoikaa mielummin parvekkeella.
Tossa tupakoinista, kun olin tupakkakiellon astumisen jälkeen tänä vuonna yhen kaljan baarissa ottamassa, ihmettelin, kun kovin outoa oli, ennenkuin muistin ettei rafloissa saa savutella sisällä, noh joissakin rafloissa on erilliset tupakkahuoneet, jos ei niin kipi kapi ulos sauhuille.Henkilökunnalle oli kyllä hyvä juttu että ravintolat on nykyään savuttomia.
Raflaillan jälkeen kun itse en polta se paksun tupakansavunhaju tuntui tarttuneen tosi lujasti, niillä jotka työn puolesta siellä ovat joka päivä mahtoi olla melkoinen annos passiivista tupakointia.Tossa alotuksen uutisessa minusta on väärin, että yhdelle ihmiselle annetaan uhkasakko parveketupakoinnista, vaikka noita parveketupakoitsioita on joka kerrostalossa vaikka kuinkapaljon...
Sikra kirjoitti:
Tossa alotuksen uutisessa minusta on väärin, että yhdelle ihmiselle annetaan uhkasakko parveketupakoinnista, vaikka noita parveketupakoitsioita on joka kerrostalossa vaikka kuinkapaljon...
Jos kaupungissa on 582 169 asukasta (syyskuun lopun tilanne) niin miksi vain yksi ihminen, loput 582 168 saavat pössytellä parvekkeilla jos huvittaa.
- n.sorsa
Haukullinen kirjoitti:
Henkilökunnalle oli kyllä hyvä juttu että ravintolat on nykyään savuttomia.
Raflaillan jälkeen kun itse en polta se paksun tupakansavunhaju tuntui tarttuneen tosi lujasti, niillä jotka työn puolesta siellä ovat joka päivä mahtoi olla melkoinen annos passiivista tupakointia.savuttomassa perheessä esim. tupakaimaton saa 10% nikotiinia ja tervaa tupakoitisijan tuprutellessa sisäänsä. Joilekkin tupakoimattomille ihmisille tulee tupakan savusta pääkin kipeäksi.
- n.sorsa
Sikra kirjoitti:
Tossa alotuksen uutisessa minusta on väärin, että yhdelle ihmiselle annetaan uhkasakko parveketupakoinnista, vaikka noita parveketupakoitsioita on joka kerrostalossa vaikka kuinkapaljon...
mutta, kun ajattelee ihan jokainen tupakoitisija asiaa, kun mää kans, niin voi joku savuton perhe kärsiä savusta. Mutta jos tulee uhkasakko kaikille, ettei parvekeella tupakoida ei kait se koirien omistajille mikään ongelma ole?. Koiran kanssa kävellessä voi sauhutella.
Parempi ulkona sauhutella, kun sisällä, karseeta käydä meinaa kylässä, missä ihmiset vallan sisällä polttaa seinät ja katto on keltainen ja laiteet, kun aukaisee näkee mitä on sisällä harrastettu, saatikas huonekalut ja verhoista puhumattakaan, se haju on todella kuvottavaa, on kuin koirat olis virtsannut pitkin nurkkia ja virtsat olis jäännyt putsaamatta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6553420Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002708Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211711Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771602Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔471530- 801520
Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101510Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3581458- 281349
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901243