Tiedätkö sinä paljonko taloudessasi kuluu sähköä?

Vattenfall_asiantuntija

Runsas puolet suomalasista ei todennäköisesti tiedä. Tulos tuli ilmi kyselyssä, joka toteutettiin puhelinhaastatteluna alkukesästä 2009. Vastaukset on poimittu niiden 18-65 -vuotiaiden vastauksista, jotka ilmoittivat olevansa energiansäästöstä kiinnostuneita.
Voi tarkistaa oman kulutuksesi sähkölaskustasi ja tätä kilowattituntimäärää voit sitten verrata keskimääräiseen kulutukseen suomalaisissa kodeissa. Nämä keskikulutukset löydät sivuiltamme: http://www.vattenfall.fi/www/vf_fi/vf_fi/1635158energ/1642218testa/1642342keski/index.jsp

Tutkimuksen mukaan lisäksi jopa 38 prosenttia suomalaisista ilmoittaa, ettei ole tehnyt minkäänlaisia energiatehokkuustoimenpiteitä. Kuulutko sinä heidän joukkoonsa? Mistä ideasta itse innostuisit? Minkä ideasi haluaisit kierrättää?

Moni on jo jakanut omia ideoitaan, joita voit käydä lukemassa täällä. http://www.vattenfall.fi/www/vf_fi/vf_fi/1635158energ/1642056energ/1642074asiak/index.jsp

Ja roppakaupalla hyviä ja helppoja vinkkejä löydät sivuiltaamme www.vattenfall.fi/energianeuvonta

Terveisin, Airi Laakkonen,
Vattenfallin energia-asiantuntija

2

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväsivusinulla

      Ja miehet varsinkin, ei tuon taivaallista tietoa mitä mikäkin maksaa. Että tämä nettikin, niin...
      me olemme kyllä vähän honeloita, säästämään ja hyväksymään uutta, jopa meitäkin
      viisaampia taitaa sittenkin olla, vieläkin yritämme saada höyryveturin hyötysuhdetta paremmaksi :)

      Minulla ainakin on vaikea ajatella kokonaisvaltaisesti. Kävin lukemassa ideoita vattenfallin linkissä, jonka neuvoit, kyllä siellä on kynttiläillallisista lähtien. Ikkunoiden ja ovien tiivisteet ovat omista ranteista
      kiinni, tulisi nostaa itseäkin niskasta, ettei antaisi tuulen pyörittää sähkömittarin kiekkoa.
      Kaikki asiaa varmasti.

      Voi se täällä jossakin ollakin, kilpailuttaminen. Kerro vähän siitä aktiivisuudesta sähkön ostossa,
      kuinka tulisi oikein pelata tässä asiassa. Ja missä ovat hintalaput sähköstä, niitä minä kaipaan
      enemmän näkösälle tavalliseen talouteen. Kuinka tulisi menetellä, me vielä vierastamme
      näitä asioita. Mutta nyt sinä tuot ne paljon lähemmäksi ihmistä, näin on hyvä jutella.

      Itse ostan Energiapolarilta sähköä, se on viime vuoden vaihteessa uusittu sopimus ( aleni n. 700 eurolla
      vuosittainen maksu ). Sen voisi hyvin käyttää energiaremonttiin. Energiapolar on pieni, 120 miljoonan
      euron liikevaihto, kun teillä on jo yli 530 miljoonaa (Suomessa).

      Ravistele nyt ihmistä ilman hienoja missioita ja visioita,
      ravistele suomalaisena naisena.

      Hyvää viikonvaihdetta.

      • Vattenfall_asiantuntija

        Hei

        Kysyit sähkön kilpailuttamisesta ja hintalapuista.
        Sähkön myyntiosuuden eli lähes puolet sähkön hinnasta voi kilpailuttaa. Eri myyjien tarjoamien sähkösopimusten hinnat on helposti löydettävissä Energiamarkkinaviraston sivuilla kohdassa www.sahkonhinta.fi, missä hintoja on helppo vertailla keskenään.
        Sähkösopimukset ovat joko kiinteähintaisia, puolen, yhden tai kahden vuoden mittaisia tai sitten toistaiseksi voimassaolevia sopimuksia, joiden hintaa voidaan muuttaa kuukauden varoitusajalla. Sopimushinta voi olla myös sidottu pörssisähkön hintaan, jolloin hinta vaihtelee pörssihinnan mukaan. Lisäksi asiakas voi halutessaan valita myös sähköntuotantotavan.
        Näin ollen energiakustannuksiaan voi jokainen alentaa olemalla tarkka tehdessään sähkösopimusta. Sen lisäksi ympäristökuormitusta voi alentaa olemalla tarkka omissa käyttötavoissaan ja tottumuksissaan.

        Terveisin, Airi Laakkonen,
        Vattenfallin energia-asiantuntija


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      219
      13410
    2. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      307
      2332
    3. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      89
      1501
    4. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      55
      1087
    5. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      982
    6. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      43
      918
    7. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      917
    8. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      35
      902
    9. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      41
      864
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      51
      862
    Aihe