Alipukeutuminen juhliin

haarakonttoristi

Näin naisena haluaisin tietää mikä saa miehen jatkuvasti alipukeutumaan törkeällä tavalla juhliin. Jos kutsukortissa pukukoodiksi esitetään tumma puku, olisi kai sopivampaa jättää vaikka kokonaan tulematta juhliin jos ei halua noudattaa pukeutumiskoodia. Kyseessä on akateemiset ympyrät joissa pukeutumiskoodi on normaaliakin tiukempaa. Kauhtunut ruskea pikkutakki ja vaaleanharmaat, ryppyiset (lahkeet vielä lievästi alimittaiset) housut eivät todellakaan täytä "tumma puku"-kriteeriä. Kyseessä ei voi olla mikään rahan puutteesta johtuva syy eikä tietämättömyydestäkään voi olla kyse. Olen tullut siihen tulokseen, että tämä kyseinen mies alipukeutuu täysin tahallaan protestoidakseen jotakin tai sitten hän on yksinkertaisesti liian laiska näkemään vaivaa pukeutuakseen asianmukaisesti. Olen sitä mieltä, että parhaimmillaan juhlapukeutuminen viestittää kunnioitusta sekä tilaisuutta että juhlien isäntäväkeä kohtaan.
Juhlatunnelman saa yksikin juhlavieras halutessaan pilattua alipukeutumalla. Muutaman viikon kuluttua on taas suuret juhlat tulossa. Monikohan häpeää hänen puolestaan noissakin juhlissa?

48

435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mähän pukeudun juuri niin kuin mä haluan! Ja uskookaa jo, että pukeudun ja laittaudun itseni takia!

• ...

Jos kyse ei ole rahanpuutteesta, sitten tyyppi on varmaankin jonkinlainen keskenkasvuinen anarkisti (vrt. Veltto Virtanen ja baskeriepisodi). Mikäli ei jostain syystä aio noudattaa pukeutumiskoodia, on siitä neuvoteltava etukäteen isäntäväen kanssa.

• ...

On ihmisiä jotka ei halua pokkuroida kaiken maailman "turhia" etikettisääntöjä.

Akateemisissa ympyröissä käsittääkseni kannustetaan itsenäiseen ajatteluun. Ilmeisesti ei kuitenkaan sellaiseen itsenäiseen ajatteluun, että kokisi univormuun käskytyksen aiheettomaksi ?

Aalto-yliopiston ongelma: patakonservatiivisten teekkarien ja kauppisten on vaikea sulattaa taikin radikaaleja individualisteja jotka eivät halua tulla kahlituksi millään tavalla tai ainakaan minkään vanhan pölyttyneen kaavan mukaan.

• ...

1. Tumma puku ei ole univormu.
        2. Tumma puku ei estä itsenäistä ajattelua.

• ....
        ... kirjoitti:

1. Tumma puku ei ole univormu.
        2. Tumma puku ei estä itsenäistä ajattelua.

1. Tumma puku nimenomaan ON univormu. Armeijallakin on univormuissaan enemmän vaihtelua kuin tummassa puvussa.

2. Se että nöyrästi noudattaa toisten aiheettomia määräyksiä on itsenäisen ajattelun puutetta.

• Genio.Mente
        .... kirjoitti:

1. Tumma puku nimenomaan ON univormu. Armeijallakin on univormuissaan enemmän vaihtelua kuin tummassa puvussa.

2. Se että nöyrästi noudattaa toisten aiheettomia määräyksiä on itsenäisen ajattelun puutetta.

komps, komps...

"Otetaan vastaan pukeutumisen mukaan ja saatetaan järjen mukaan..."

• Genio.Mente kirjoitti:

komps, komps...

"Otetaan vastaan pukeutumisen mukaan ja saatetaan järjen mukaan..."

Se kuulostaa venäjäks paremmalta...

• ...
        .... kirjoitti:

1. Suosittelen tarkistamaan termin.

2. Ei ole sinun asiasi päättää, mikä on aiheeton määräys. Juhlien järjestäjä harkitsee, mikä on juhlien kannalta aiheellista ja mikä aiheetonta. Sovittujen tapojen rikkominen osoittaa ajattelun puutetta. Mikäli jokin asia ei sinulle yksinkertaisesti sovi, älä osallistu juhliin. Järjestäjä voi sinut myös harkintansa mukaan poistaa juhlista, mikäli et osaa noudattaa käyttäytymiskoodia. Esimerkiksi Linnan Juhlissa matkasi tyssää ovelle ilman tummaa pukua.

• sdfsdf

"taikin radikaaleja individualisteja jotka eivät halua tulla kahlituksi millään tavalla tai ainakaan minkään vanhan pölyttyneen kaavan mukaan."

Miksihän nämä radikaalit individualistit kuitenkin välittävät juhlista? Eikö kannattaisi kerralla pölyytellä vanhoja tapoja ja jättää moiset konservatiivisuuden ilmentymät tyystin huomiotta?

• ....
        ... kirjoitti:

1. Suosittelen tarkistamaan termin.

2. Ei ole sinun asiasi päättää, mikä on aiheeton määräys. Juhlien järjestäjä harkitsee, mikä on juhlien kannalta aiheellista ja mikä aiheetonta. Sovittujen tapojen rikkominen osoittaa ajattelun puutetta. Mikäli jokin asia ei sinulle yksinkertaisesti sovi, älä osallistu juhliin. Järjestäjä voi sinut myös harkintansa mukaan poistaa juhlista, mikäli et osaa noudattaa käyttäytymiskoodia. Esimerkiksi Linnan Juhlissa matkasi tyssää ovelle ilman tummaa pukua.

"Suosittelen tarkistamaan termin"

Suosittelen siihen itsenäiseen ajatteluun. Jos tumma puku ei ole yhtä tiukka pukukoodi kuten univormu, niin miten voitaisiin edes puhua "tummasta puvusta" käsitteenä?

Jos varusmies pistää päähänsä propellihatun, ei hänen univormunsa ole enää asianmukainen univormu.

Jos miehen puku on väriltään vaalea, ei hänen asunsa enää ole tumma puku.
        Jos miehen housut ovat eri väriä kuin takki, ei hänen asunsa enää ole tumma puku.
        Jos miehen jalassa ovat lenkkarit, ei hänen asunsa enää ole tumma puku.

Yksinkertaisesti: pukukoodia on yhtä helppo rikkoa kuin univormusääntöjäkin, joten vaikka univormu virallisesti tarkoittaisikin sotilas- tai virka-asua, pukukoodin tarkoitus on samanlainen.

Mutta onhan tämä ymmärrettävää, että teekkarit ja kauppislaiset vetävät herneen nenään heti kun paikalle saapu YKSILÖ.

• ...
        .... kirjoitti:

"Suosittelen tarkistamaan termin"

Suosittelen siihen itsenäiseen ajatteluun. Jos tumma puku ei ole yhtä tiukka pukukoodi kuten univormu, niin miten voitaisiin edes puhua "tummasta puvusta" käsitteenä?

Jos varusmies pistää päähänsä propellihatun, ei hänen univormunsa ole enää asianmukainen univormu.

Jos miehen puku on väriltään vaalea, ei hänen asunsa enää ole tumma puku.
        Jos miehen housut ovat eri väriä kuin takki, ei hänen asunsa enää ole tumma puku.
        Jos miehen jalassa ovat lenkkarit, ei hänen asunsa enää ole tumma puku.

Yksinkertaisesti: pukukoodia on yhtä helppo rikkoa kuin univormusääntöjäkin, joten vaikka univormu virallisesti tarkoittaisikin sotilas- tai virka-asua, pukukoodin tarkoitus on samanlainen.

Mutta onhan tämä ymmärrettävää, että teekkarit ja kauppislaiset vetävät herneen nenään heti kun paikalle saapu YKSILÖ.

1. Univormu osoittaa kantajansa kuuluvan johonkin joukkoon. Tuon määrätyn joukon ulkopuolisilla ei ole oikeutta kantaa univormua. Tumma puku ei osoita jäsenyyttä missään joukossa. Kuka tahansa voi kantaa tummaa pukua.

2. Jos YKSILÖ ei halua kuulua PORUKKAAN, PORUKKA ei YKSILÖÄ pakota. VALTIO on ainoa instanssi, joka voi pakottaa YKSILÖN jäsenekseen (eli kansalaiseksi). Jos YKSILÖ haluaa kuulua PORUKKAAN, on YKSILÖN hyväksyttävä PORUKAN säännöt.

Eli miksi haluat juhlia teekkareiden ja kyltereiden kanssa, kun et heidän seurastaan selvästikään perusta?

• vapaa radikaali
        sdfsdf kirjoitti:

"taikin radikaaleja individualisteja jotka eivät halua tulla kahlituksi millään tavalla tai ainakaan minkään vanhan pölyttyneen kaavan mukaan."

Miksihän nämä radikaalit individualistit kuitenkin välittävät juhlista? Eikö kannattaisi kerralla pölyytellä vanhoja tapoja ja jättää moiset konservatiivisuuden ilmentymät tyystin huomiotta?

Ilmainen viina kelpaa aina. Plus mahdollisuus vittuilla taantumuksellisille.

• ...
        vapaa radikaali kirjoitti:

Ilmainen viina kelpaa aina. Plus mahdollisuus vittuilla taantumuksellisille.

oli vain Neuvostoliitossa.

• vapaa radikaali
        ... kirjoitti:

oli vain Neuvostoliitossa.

...tässäkin ketjussa. Taantumuksellisuutta on ennen kaikkea se, että kaikkea sovinnaisuutta rikkovaa pidetään haitallisena.

Mun on edelleen vaikeaa tajuta, miksi se on muilta pois jos joku pukeutuu pukukoodin vastaisesti? Onko se pelkoa sitä kohtaan, joka uskaltaa olla erilainen?

• ...
        vapaa radikaali kirjoitti:

...tässäkin ketjussa. Taantumuksellisuutta on ennen kaikkea se, että kaikkea sovinnaisuutta rikkovaa pidetään haitallisena.

Mun on edelleen vaikeaa tajuta, miksi se on muilta pois jos joku pukeutuu pukukoodin vastaisesti? Onko se pelkoa sitä kohtaan, joka uskaltaa olla erilainen?

koska koko termi on puhtaasti propagandistinen neuvostotermi. Edistystä oli kehitys kohti sosialistista utopiaa, kaikki muu oli taantumuksellista.

Miksi sinun on hankala tajuta, että käyttäytymistapoja rikkovia ihmisiä saatetaan vieroksua? Mitä itse ajattelisit ihmisestä, jolla jostain syystä olisi tapana keskustella vain huutaen, vaikka keskustelukumppani olisi puolen metrin päässä?

Minun taas on vaikea tajuta, miten joillekin on niin vaikeaa pukeutua pyydetyllä tavalla tai skipata bileet? Pelkääkö joku todella identiteettinsä katoavan, mikäli tepastelee muutaman tunnin puku päällä?

• haarakonttoristi

ei ole keneltäkään pois, olkoon miten itsenäisesti omilla aivoillaan ajatteleva ihminen tahansa. Näissä pukukoodiasioissa ei ole kyse mistään käskytyksestä. On tiettyjä aikojen saatossa muodostuneita arvokkaita perinteitä joita noudatetaan. Pukukoodi on oikeastaan helpotus koska se estää myös vahingossa ylipukeutumisen. Ei tarvitse loputtomiin kelata sitä naisten kuuluisaa hokemaa "mitähän sitä osaisi laittaa päällensä". Jos lähtee vaateostoksille aivan varta vasten juhlatilaisuutta ajatellen, tietää jo etukäteen aika pitkälti minkälaista asukokonaisuutta on etsimässä. Kyllä minä ainakin pidän kunnia-asiana noudattaa pukeutumiskoodia niin hyvin kuin ikinä osaan. Arkena voin kulkea vaikka minkälaisissa rock-henkisissä vetimissä mutta tyylikkääseen, nilkkapituiseen mustaan iltapukuun laittaudun arvokkaaseen iltajuhlaamme.

• ...

Millainen idiootti hyväksyy kutsun, vaikka vastustaa siinä esitettyä pukeutumiskoodia? Kyllä sellainen idiootti osoittaa todellista ajattelun puutetta. Hyväksyttekö usein asioita, joita vastustatte?

• Sekä erittäin erittäin tyylikkäät pitkät takit, osaan solmia täydellisen kravattisolmun tai käyttää rusettia. Osaan puhua artikuloidusti ja sivistyneesti ja käyttäydyn halutessani erittäin sulavasti ja olen loistavaa seuraa jos valitsen tehdä niin.

Olen koulutuksellisesti "fuckup" ja kaikenkaikkiaan täysi feikki (joskin taitava sellainen) jos menen parempiin piireihin. Sulava, loistava feikki.

Jos saat valita akateemiseen juhlaan joko minut tai tuon vanhassa puvussaan dallailevan älykön jolla on juhlijoiden referenssissä oikeasti saavutuksia niin kumpi kuuluu enemmän noihin juhliin - minä vai hän?

• Ei enää ikinä
        Kukkomies kirjoitti:

Sekä erittäin erittäin tyylikkäät pitkät takit, osaan solmia täydellisen kravattisolmun tai käyttää rusettia. Osaan puhua artikuloidusti ja sivistyneesti ja käyttäydyn halutessani erittäin sulavasti ja olen loistavaa seuraa jos valitsen tehdä niin.

Olen koulutuksellisesti "fuckup" ja kaikenkaikkiaan täysi feikki (joskin taitava sellainen) jos menen parempiin piireihin. Sulava, loistava feikki.

Jos saat valita akateemiseen juhlaan joko minut tai tuon vanhassa puvussaan dallailevan älykön jolla on juhlijoiden referenssissä oikeasti saavutuksia niin kumpi kuuluu enemmän noihin juhliin - minä vai hän?

Ne on tosi sisäänpäinlämpiäviä tilaisuuksia. En suosittele. Kerran olin lääkiksen vuosijuhlissa tyttöystävän avecina ja oli aivan helvetilliset juhlat. Seuraavana vuonna sai tytsi mennä yksin.

• ... kirjoitti:

Millainen idiootti hyväksyy kutsun, vaikka vastustaa siinä esitettyä pukeutumiskoodia? Kyllä sellainen idiootti osoittaa todellista ajattelun puutetta. Hyväksyttekö usein asioita, joita vastustatte?

Hän arvostaa akateemista seuraa ja siksi ottaa kutsun vastaan vaikkei täytäkään muodollisia kriteerejä. Jos hän on itse akateeminen muttei pukeutuja hän valitsee kulkea sitä tietä. Hänen läsnäolonsa on arvostusta akateemisuudelle muttei pukeutumiskoodille.

Se on myös älytesti. Kuka kunnioittaa pukua enemmän kuin tietoa? Se selviää pukeutumalla huonosti ja olemalla fiksu.... ;-)

Jos kerran on tiedossa että tämä sälli on paska pukeutuja niin miksei joku näppärä nainen/mies akateemisessa porukassa käväise sällin kanssa dressmanilla tai kirpparilla hakemassa aisallista pukinetta?

Ongelma ratkeaisi sillä, hänhän on tunnettu.

Mä vaan ajattelen ääneen. Mutta ilmeisesti akateemisilla on tässä jokin ajatus takana jonka takia moinen käytännönläheinen juhlistahuolehtiminen ei sovi?

• Ei enää ikinä kirjoitti:

Ne on tosi sisäänpäinlämpiäviä tilaisuuksia. En suosittele. Kerran olin lääkiksen vuosijuhlissa tyttöystävän avecina ja oli aivan helvetilliset juhlat. Seuraavana vuonna sai tytsi mennä yksin.

Huvin vuoksi. Jos alkaa vituttaa voi aiheuttaa pahennusta ja hupailla toisten kustannuksella. Sitäpaitsi se tarjoaa loistavan tilaisuuden iskeä naisia (hei, mä olen puvussa käsittämättömän syötävä.) ja muutenkin örveltää ja vetää komediana koko paska jossei nappaa.

• haarakonttoristi
        Kukkomies kirjoitti:

Huvin vuoksi. Jos alkaa vituttaa voi aiheuttaa pahennusta ja hupailla toisten kustannuksella. Sitäpaitsi se tarjoaa loistavan tilaisuuden iskeä naisia (hei, mä olen puvussa käsittämättömän syötävä.) ja muutenkin örveltää ja vetää komediana koko paska jossei nappaa.

Kunpa miehet oivaltaisivat miten upeilta he näyttävät tummissa puvuissaan. Ei olisi ehkä niin iso vaiva laittautua niihin jos käsittäisivät minkälaisen vaikutuksen tällaisella vaatetuksella voi tehdä meihin naisiin. Niin, ja tämä juhla on väitöstilaisuuteen liittyvä ns. karonkka. Ei siis mikään vuosijuhla tai tiedekunnan pikkujoulu. Vaikka suurin osa tähänkin tilaisuuteen saapuvista miehistä on vanhoja kääpiä, näyttävät hekin varsin komeilta tummissa puvuissaan.

• haarakonttoristi kirjoitti:

Kunpa miehet oivaltaisivat miten upeilta he näyttävät tummissa puvuissaan. Ei olisi ehkä niin iso vaiva laittautua niihin jos käsittäisivät minkälaisen vaikutuksen tällaisella vaatetuksella voi tehdä meihin naisiin. Niin, ja tämä juhla on väitöstilaisuuteen liittyvä ns. karonkka. Ei siis mikään vuosijuhla tai tiedekunnan pikkujoulu. Vaikka suurin osa tähänkin tilaisuuteen saapuvista miehistä on vanhoja kääpiä, näyttävät hekin varsin komeilta tummissa puvuissaan.

Aiempaan kysymykseeni; kumpi olisi oikeutetumpi olla paikalla - minä joka en ole millään tapaa asioihin liittyvä mutta taatusti koodin mukainen vai kollega joka pukeutuu miten sattuu?

• ...
        Kukkomies kirjoitti:

Hän arvostaa akateemista seuraa ja siksi ottaa kutsun vastaan vaikkei täytäkään muodollisia kriteerejä. Jos hän on itse akateeminen muttei pukeutuja hän valitsee kulkea sitä tietä. Hänen läsnäolonsa on arvostusta akateemisuudelle muttei pukeutumiskoodille.

Se on myös älytesti. Kuka kunnioittaa pukua enemmän kuin tietoa? Se selviää pukeutumalla huonosti ja olemalla fiksu.... ;-)

Jos kerran on tiedossa että tämä sälli on paska pukeutuja niin miksei joku näppärä nainen/mies akateemisessa porukassa käväise sällin kanssa dressmanilla tai kirpparilla hakemassa aisallista pukinetta?

Ongelma ratkeaisi sillä, hänhän on tunnettu.

Mä vaan ajattelen ääneen. Mutta ilmeisesti akateemisilla on tässä jokin ajatus takana jonka takia moinen käytännönläheinen juhlistahuolehtiminen ei sovi?

mutta käyttäytymissääntöjen rikkominen ei osoita arvostusta seuruetta tai isäntää kohtaan. Saatat arvostaa islamia, mutta ryyppääminen julkisesti Dubain kaduilla Ramadanin aikana ei ole teko, jonka muslimi tulkitsee arvostuksen eleeksi. Tulee noudattaa tapoja, jotta tulee ymmärretyksi.

Mikäli hyväksyy kutsun, hyväksyy samalla myös siinä esitetyn pukeutumiskoodin. Se ei ole mikään älykoe.

"Jos kerran on tiedossa että tämä sälli on paska pukeutuja niin miksei joku näppärä nainen/mies akateemisessa porukassa käväise sällin kanssa dressmanilla tai kirpparilla hakemassa aisallista pukinetta?"

Koska kukaan ei ole hänen äitinsä? Aikuisen ihmisen kuvittelisi osaavan huolehtia omasta pukeutumisestaan.

• ...
        Kukkomies kirjoitti:

Aiempaan kysymykseeni; kumpi olisi oikeutetumpi olla paikalla - minä joka en ole millään tapaa asioihin liittyvä mutta taatusti koodin mukainen vai kollega joka pukeutuu miten sattuu?

on vakituinen kumppani (sitä tarkoittaa merkintä avec), ellei kutsussa erikseen mainita, että saa ottaa koko suvun ja kaveritkin mukaan.

• haarakonttoristi
        Kukkomies kirjoitti:

ja kutsun mukaan myös avec olisi OK. niin ihan varmasti sinut ottaisin mukaan mieluummin. Tuo äijä on muutenkin mielestäni hyvin vastenmielinen. Kuvittele sellainen lyhyehkö ja lihavahko, parrakas mies joka saattaa kaivaa nenäänsä keskustellessaan kanssani (pyyhkien sieraimista sormiin tarttuneet sattumat mitään häpeilemättä housujensa lahkeisiin). O-K-S-E-T-T-A-V-A tyyppi.

• scale

koodi, keksin tekosyyn laistaa paskat kemut. Mä en viihdy tummassa puvussa, kuin pakon edessä (hautajaiset) ja heit monttubileiden jälkeen kraka lentää autossa jo nevadaan ja takki perässä.

Eri asia on pitää mukavaa vaaleaa kesäpuvun takkia ja siihen kuuluvia housuja, mutta niitäkään en viitsi pukea jäykkisbileisiin, vaan edelleen laistan kutsun. Hienompi lähteä äijäporukalla kalastaan.

• ...

Kyllä RADIKAALI INDIVIDUALISTI tulee monttubileisiin gorilla-asussa, pilveä poltellen tai kännipäissään ja kusaisee haudalle.

Mikä siinä on että akateemista instituutiota kohtaan kehdataan protestoida rikkomalla käyttäytymistapoja, mutta kuollutta kohtaan ei? Jos se ruumis on ollut vittumainen ihminen, niin kai se nyt kuset haudalleen ansaitsee?

• scale
        ... kirjoitti:

Kyllä RADIKAALI INDIVIDUALISTI tulee monttubileisiin gorilla-asussa, pilveä poltellen tai kännipäissään ja kusaisee haudalle.

Mikä siinä on että akateemista instituutiota kohtaan kehdataan protestoida rikkomalla käyttäytymistapoja, mutta kuollutta kohtaan ei? Jos se ruumis on ollut vittumainen ihminen, niin kai se nyt kuset haudalleen ansaitsee?

mun pitää tarkistaa noi sun kirjoittamasi sivistyssanat sanakirjasta, että tiedän oliko toi aivopierusi vittuilua vai ei.

Tai joo mä palaan huomenna asiaan, kun mun yksi työkaveri on akateeminen, niin mä kyssään siltä.

PS. Kyllä akateeminenkin ihminen pukeutuu gorillapukuun, ainakin BB:ssa

• ??????????
        scale kirjoitti:

mun pitää tarkistaa noi sun kirjoittamasi sivistyssanat sanakirjasta, että tiedän oliko toi aivopierusi vittuilua vai ei.

Tai joo mä palaan huomenna asiaan, kun mun yksi työkaveri on akateeminen, niin mä kyssään siltä.

PS. Kyllä akateeminenkin ihminen pukeutuu gorillapukuun, ainakin BB:ssa

joku BB:ssä?

• instituutio haisee
        ... kirjoitti:

...on eri asia kuin instituutio.

On tietysti sellaisia ihmisiä, joiden mielestä instituutio on ihmistä tärkeämpi. Sellaisia löytyy ainakin kahdesta paikasta: akateemisista piireistä ja Kiinan kommunistisesta puolueesta.

• scale
        ?????????? kirjoitti:

joku BB:ssä?

usko siihen että professorit käyttävät hattua ja vaikuttavat arvokkailta.

• ...
        instituutio haisee kirjoitti:

...on eri asia kuin instituutio.

On tietysti sellaisia ihmisiä, joiden mielestä instituutio on ihmistä tärkeämpi. Sellaisia löytyy ainakin kahdesta paikasta: akateemisista piireistä ja Kiinan kommunistisesta puolueesta.

Ei ihmisiä haudata (toivottavasti), vaan ruumiita.

Eli instituutioille ja niiden edustajille saa vittuilla vapaasti, mutta vittumaisimmankin ihmisen ruumis ansaitsee äärettömän arvostuksen ja kunnioituksen. Niin äärettömän, että jopa scale vetäisee nöyränä kahleen kaulaan ja pakkopuvun päälle mennessään vittumaisen ihmisen ruumiin loppusijoituspaikalle.

• ...
        scale kirjoitti:

usko siihen että professorit käyttävät hattua ja vaikuttavat arvokkailta.

Minäkin olen katsonut sitä sen verran, että tiedän varmasti, ettei siellä yhtään professoria ole.

• scale

• ...

• scale
        ... kirjoitti:

Ei ihmisiä haudata (toivottavasti), vaan ruumiita.

Eli instituutioille ja niiden edustajille saa vittuilla vapaasti, mutta vittumaisimmankin ihmisen ruumis ansaitsee äärettömän arvostuksen ja kunnioituksen. Niin äärettömän, että jopa scale vetäisee nöyränä kahleen kaulaan ja pakkopuvun päälle mennessään vittumaisen ihmisen ruumiin loppusijoituspaikalle.

Sinä? Siksi toiseen se vainaja ei enää kunnioitusta kaipaa, kasa kuollutta lihaa. Hautajaisiin mennään kunnioituksesta omaisia kohtaan. Ja sellainen juttu vielä, että arkun kantamisesta ainakaan mä en ole vielä kertaakaan kehdannut kieltäytyä.

• ...
        scale kirjoitti:

Sinä? Siksi toiseen se vainaja ei enää kunnioitusta kaipaa, kasa kuollutta lihaa. Hautajaisiin mennään kunnioituksesta omaisia kohtaan. Ja sellainen juttu vielä, että arkun kantamisesta ainakaan mä en ole vielä kertaakaan kehdannut kieltäytyä.

kyllä RADIKAALI INDIVIDUALISTI kieltäytyisi. Vai kieltäytyisikö?

• scale
        ... kirjoitti:

Ammatti: Työtön tohtori, sanataideopettaja, urheilutoimittaja, historiantutkija

kuitenkin ja tyhmä kuin koivuhalko, kuten useimmat wannabe akiksetkin.

• kyllä kaikki miehet asiaankuuluvassa asussa, mut muijilla oli toogan alla farkut tai ei toogaa ollenkaan (eivätkä olleet edes alasti). Onks toi yli-, ali- vai väärinpukeutumista? No mulla meni juhlatunnelma ja lopullinen usko naisten ymmärrykseen pukeutumiskoodeista. Sen seurauksena olen myöhemmälläkin iällä aina pukeutunut toogaan - oli koodi mikä hyvänsä.

Syy on siis sukupuolten sota. Seuraava kysymys.

• keskustelua. Kyllä sitä ihan ihme asioista elämää suurempia ongelmia tehdään....

• ...

Kaikkein surullisinta on ehdottomasti se, että muslimit eivät suvaitsisi sitä, jos kesken Ramadanin menisit Riadin keskustaan ja vetäisit kännit julkisesti. Syvästi sivistymättömiä ihmisiä.

• ...

• ... kirjoitti:

Kaikkein surullisinta on ehdottomasti se, että muslimit eivät suvaitsisi sitä, jos kesken Ramadanin menisit Riadin keskustaan ja vetäisit kännit julkisesti. Syvästi sivistymättömiä ihmisiä.

Ei ihmiset niin erilaisia ole. Kaikesta huolimatta...

• Genio.Mente kirjoitti:

Ei ihmiset niin erilaisia ole. Kaikesta huolimatta...

mun änkyräkännejä ja häiriköintejä missään pukujuhlissakaan suvaittaisi...

• Minusta on moukkamaista olla kunnioittamasta kutsujan toivetta pukeutumisesta. Pakkoko on mennä laisinkaan? Tosin mahtaa juhlissa olla paska tunnelma muutenkin, jos yksi typerys ne saa pilalle. Että sikäli ihmettelen herkkyyttäsi asian suhteen.

• Zakuskat

Mä kilautan Hanna Sarenille, hän kyllä neuvoo miten välttää ikävät tilaisuudet.

)kjäh(

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      417
      5984
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      113
      3358
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      59
      2320
    4. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      25
      1869
    5. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      61
      1005
    6. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      108
      993
    7. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      59
      984
    8. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      101
      973
    9. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      42
      882
    10. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      881
    Aihe