Hei! Haluaisin tehdä kynttilöitä näin joulun alla ja muut ohjeet on kasassa, paitsi se, että mistä saan sydänlankaa? Voinko ostaa ohutta punottua lankaa/köyttä jonka esiinjäävän kärjen valelen steariinilla? Vai tuleeko minun ostaa juuri kynttilöihin tarkoitettuja sydänlankoja ja jos, niin missä niitä myytäisiin?
Ystävällisin terveisin käsityötyttö
Kynttilän sydänlangat?
22
23581
Vastaukset
- Nelda
Mä olen käytänyt jo parissa erässä antiikkikynttilöitä sydäminä. Helppoa, ja toimivaa.
- (taimitäsenyton)
saa askartelukaupoista. En tiedä miten onnistuu punotulla langalla.
Kiva tuo kruunukynttilävinkki. Nyt saa katkenneet kynttilät uusiokäyttöön. Tai voisihan noistakin kerätä langat ja kynttilämassan erikseen. - ap
(taimitäsenyton) kirjoitti:
saa askartelukaupoista. En tiedä miten onnistuu punotulla langalla.
Kiva tuo kruunukynttilävinkki. Nyt saa katkenneet kynttilät uusiokäyttöön. Tai voisihan noistakin kerätä langat ja kynttilämassan erikseen.Kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista! :) Täytyy katsoa ja kokeilla!
- Vehnä
Minä olen ostanut sellaiselta firmalta kuin Celeco
- 8+8+8
Luullakseni tavallinen puuvillalankakin käy sydämeksi, jos on kovin ohutta voi kiertää vaikka kaksin- tai nelinkerroin. Kynttilöitä en ole tehnyt, mutta ulkoroihuja vanhoista kynttilän jämistä ja niihin olen laittanut sydämeksi puuvillalankaa. Hyvin on palanut.
Muista ottaa huomioon sydänlangan vahvuus. Jos teet paksuja kynttilöitä, niin myös sydämmen on oltava vahvaa. Kastele sydänlanka muutaman kerran sulaan massaan ennenkuin laitat paikoilleen.
- MaruXella
Lahtisen vahavalimosta ja kaikkea muutakin aiheeseen liittyvää...löytyy netistä.
ja ei muuta kuin tekemään täksikin jouluksi itselle kynttilöitä.
Muistan kun olin lapsi noin 50v sitten, meillä tehtiin kynttilöitä maitotölkkeihin ja vastaaviin.
Itse olen kerännyt vuosien varrella kaikki kynttilöiden lasikupit talteen ja ajattelin nyt tehdä sinkkumiehenä ja kynttilöiden suurkuluttajana noin 40-50 uutta kynttilää.
Olisiko kellään vihjeitä miten saan niistä ns tuoksukynttilöitä, kun olen ostanut esim Relaxin Zen tuoksua jota ainakin saa K-ketjusta ja jotain hyvää tuoksua siihen kuitenkin haluan.
Miten paljon sitä suhteessa kynttilän koko massaan nähden lisätään?- dhsghgfjdhfasj
50 vuotta sitten maito ei ollut tölkeissä vaan pussissa. Mutta mitäpä tuosta.
- jarppa 957
dhsghgfjdhfasj kirjoitti:
kirjoituksessani lukee noin 50v sitten!
- rtuipplkkhhgrty
jarppa 957 kirjoitti:
Niinhän siinä lukee. Maito ei ollut tölkissä vielä neljäkymmentäviisi vuottakaan sitten.
- mjölk
rtuipplkkhhgrty kirjoitti:
Niinhän siinä lukee. Maito ei ollut tölkissä vielä neljäkymmentäviisi vuottakaan sitten.
pullossa oli 50 v sitten
- exmeijeristi
dhsghgfjdhfasj kirjoitti:
Heippa
Kyllå 50 vuotta sitten maito oli tölkissä ja suljettuna metallilla joka oli puristettu ylä reunaan. Ahkerasti sai polkea, kun jokainen purkki suljettin ja täytettiin käsin.
Muovipussit ainakin meidän meijeriin tuli syksylla -68 ja niitä ei millään onnistttu ensin saamaan pitäviksi.
Kermat ja piimät meni purkeissa, vain maito oli pussissa - Tulatullallaa
Ihana mies
- Anonyymi
Olisko vielä jotain maidon säilytykseen liittyviä muistelmia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisko vielä jotain maidon säilytykseen liittyviä muistelmia?
joo,riittävän kauan kun maito vanheni niin alkoi maistumaan pahalta.
Joskus katosi kokonaan astiasta kun astia tyhjeni tai tyhjennettiin.
Ensimmäinen tuotettu maitoerä ei ole säilynyt näihin päiviin asti. - Anonyymi
jarppa 957 kirjoitti:
Maito tuli tölkkeihin 1975 tai 1976 eli noin 44 vuotta sitten
- Anonyymi
rtuipplkkhhgrty kirjoitti:
Oli jo - 70 luvulla.
- neulova
Verkostakin löytyy, esimerkiksi
http://www.lahtisenvahavalimo.fi/kynttilatarvikkeet/sydanlangat/sydanlangat-steariinille.html (Tämä Lahtisen vahavalimo taidettiin mainitakin tuolla ylempänä)
http://www.lahjapuoti.com/tuotteet.html?id=9/146
http://www.silcom.fi/fi/Kynttilä- ja saippuamateriaalit/Kynttilätuotteet/21
(Tietty nettitilauksen kanssa voi tulla vähän kiire, jos meinaa jouluksi ehtiä.) - Ruusukimppu123
Saako nykyään prismasta?
- Matsu999
Myllyn Inspiraatiossa myydään sydänlankaa hyvin edullisesti
- Anonyymi
Ihan tavallinen kalastajalankakin käy, esim 6 säikeinen nelinkerroin punottuna lyhtykynttilöihin ja palaa kovemmallakin pakkasella tosi hyvin, paremmin kuin kaupan lyhtykynttilät
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .513021Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472861Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242649Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3441721- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193927- 44799
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101792Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26780