Kynttilän sydänlangat?

käsityötyttö

Hei! Haluaisin tehdä kynttilöitä näin joulun alla ja muut ohjeet on kasassa, paitsi se, että mistä saan sydänlankaa? Voinko ostaa ohutta punottua lankaa/köyttä jonka esiinjäävän kärjen valelen steariinilla? Vai tuleeko minun ostaa juuri kynttilöihin tarkoitettuja sydänlankoja ja jos, niin missä niitä myytäisiin?

Ystävällisin terveisin käsityötyttö

22

26064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nelda

      Mä olen käytänyt jo parissa erässä antiikkikynttilöitä sydäminä. Helppoa, ja toimivaa.

      • (taimitäsenyton)

        saa askartelukaupoista. En tiedä miten onnistuu punotulla langalla.

        Kiva tuo kruunukynttilävinkki. Nyt saa katkenneet kynttilät uusiokäyttöön. Tai voisihan noistakin kerätä langat ja kynttilämassan erikseen.


      • ap
        (taimitäsenyton) kirjoitti:

        saa askartelukaupoista. En tiedä miten onnistuu punotulla langalla.

        Kiva tuo kruunukynttilävinkki. Nyt saa katkenneet kynttilät uusiokäyttöön. Tai voisihan noistakin kerätä langat ja kynttilämassan erikseen.

        Kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista! :) Täytyy katsoa ja kokeilla!


      • Vehnä

        Minä olen ostanut sellaiselta firmalta kuin Celeco


    • 8+8+8

      Luullakseni tavallinen puuvillalankakin käy sydämeksi, jos on kovin ohutta voi kiertää vaikka kaksin- tai nelinkerroin. Kynttilöitä en ole tehnyt, mutta ulkoroihuja vanhoista kynttilän jämistä ja niihin olen laittanut sydämeksi puuvillalankaa. Hyvin on palanut.

      • Muista ottaa huomioon sydänlangan vahvuus. Jos teet paksuja kynttilöitä, niin myös sydämmen on oltava vahvaa. Kastele sydänlanka muutaman kerran sulaan massaan ennenkuin laitat paikoilleen.


    • MaruXella

      Lahtisen vahavalimosta ja kaikkea muutakin aiheeseen liittyvää...löytyy netistä.

    • ja ei muuta kuin tekemään täksikin jouluksi itselle kynttilöitä.
      Muistan kun olin lapsi noin 50v sitten, meillä tehtiin kynttilöitä maitotölkkeihin ja vastaaviin.
      Itse olen kerännyt vuosien varrella kaikki kynttilöiden lasikupit talteen ja ajattelin nyt tehdä sinkkumiehenä ja kynttilöiden suurkuluttajana noin 40-50 uutta kynttilää.
      Olisiko kellään vihjeitä miten saan niistä ns tuoksukynttilöitä, kun olen ostanut esim Relaxin Zen tuoksua jota ainakin saa K-ketjusta ja jotain hyvää tuoksua siihen kuitenkin haluan.
      Miten paljon sitä suhteessa kynttilän koko massaan nähden lisätään?

      • dhsghgfjdhfasj

        50 vuotta sitten maito ei ollut tölkeissä vaan pussissa. Mutta mitäpä tuosta.


      • jarppa 957
        dhsghgfjdhfasj kirjoitti:

        50 vuotta sitten maito ei ollut tölkeissä vaan pussissa. Mutta mitäpä tuosta.

        kirjoituksessani lukee noin 50v sitten!


      • rtuipplkkhhgrty
        jarppa 957 kirjoitti:

        kirjoituksessani lukee noin 50v sitten!

        Niinhän siinä lukee. Maito ei ollut tölkissä vielä neljäkymmentäviisi vuottakaan sitten.


      • mjölk
        rtuipplkkhhgrty kirjoitti:

        Niinhän siinä lukee. Maito ei ollut tölkissä vielä neljäkymmentäviisi vuottakaan sitten.

        pullossa oli 50 v sitten


      • exmeijeristi
        dhsghgfjdhfasj kirjoitti:

        50 vuotta sitten maito ei ollut tölkeissä vaan pussissa. Mutta mitäpä tuosta.

        Heippa
        Kyllå 50 vuotta sitten maito oli tölkissä ja suljettuna metallilla joka oli puristettu ylä reunaan. Ahkerasti sai polkea, kun jokainen purkki suljettin ja täytettiin käsin.
        Muovipussit ainakin meidän meijeriin tuli syksylla -68 ja niitä ei millään onnistttu ensin saamaan pitäviksi.
        Kermat ja piimät meni purkeissa, vain maito oli pussissa


      • Tulatullallaa

        Ihana mies


      • Anonyymi

        Olisko vielä jotain maidon säilytykseen liittyviä muistelmia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko vielä jotain maidon säilytykseen liittyviä muistelmia?

        joo,riittävän kauan kun maito vanheni niin alkoi maistumaan pahalta.

        Joskus katosi kokonaan astiasta kun astia tyhjeni tai tyhjennettiin.

        Ensimmäinen tuotettu maitoerä ei ole säilynyt näihin päiviin asti.


      • Anonyymi
        jarppa 957 kirjoitti:

        kirjoituksessani lukee noin 50v sitten!

        Maito tuli tölkkeihin 1975 tai 1976 eli noin 44 vuotta sitten


      • Anonyymi
        rtuipplkkhhgrty kirjoitti:

        Niinhän siinä lukee. Maito ei ollut tölkissä vielä neljäkymmentäviisi vuottakaan sitten.

        Oli jo - 70 luvulla.


    • neulova
    • Ruusukimppu123

      Saako nykyään prismasta?

    • Matsu999

      Myllyn Inspiraatiossa myydään sydänlankaa hyvin edullisesti

    • Anonyymi

      Ihan tavallinen kalastajalankakin käy, esim 6 säikeinen nelinkerroin punottuna lyhtykynttilöihin ja palaa kovemmallakin pakkasella tosi hyvin, paremmin kuin kaupan lyhtykynttilät

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe