ilmamassamittari

nytkyttää

-02 almera 1.8 Kuinka saa mitattua ilmamassamittarin toiminta onko kunnossa vai ei? Auto nytkyttää hiukan hiljaa ajettaessa ja epäilisin ilmamassamittarin toimintaa. Aluksi epäilin sytytyskatkoksia, mutta on testattu toisen auton puolilla eikä ollu vaikutusta. Ilmamassamittaria ei voinu testata kun oli erilainen (omassani on 0280218094). Neuvokaa joku miten saan mitattua massamittarin toiminnan, vai pitääkö viedä suosiosta huoltoon.

5

3870

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangrabba

no minulla on muutamass autossa ollut epäilys että ilmamassa systeemissä olisi vikaa mutta eipä vain ole ollut,kyllä vika löytyy ihan jostain säädöistä,vie vain huoltoon

• Silti Almeralla-00

Mikä on sen tehtävä moottorissa? Kiitos jo etukäteen valaisusta, ehkä sitä joka kerrasta jotan oppii uuttakin. Minä vuonna tuollaista on käytetty uusissa autoissa?

• Tuujuu
        Silti Almeralla-00 kirjoitti:

Mikä on sen tehtävä moottorissa? Kiitos jo etukäteen valaisusta, ehkä sitä joka kerrasta jotan oppii uuttakin. Minä vuonna tuollaista on käytetty uusissa autoissa?

Moottorin ohjausyksikkö (Nissaneissa ECCS) saa sillä tiedon moottorin kuormitustasosta eli se osaa sovittaa suihkutettavan polttoainemäärän oikein moottorin kuormitukseen ja ilmansaantiin nähden.
        Niitä oli Nissaneissa ainakin 93> eteenpäin jos ei jo ennen suihkutusmoottoreissa.

• muhhhhg

loppu nykytys kun vein merkkihuoltoon vuosihuoltoon,tulpat sytytys ennakot suodattimet vaihdettiin,säädettiin,nyt käy kuin atomikello tasakaasulla hiljaisiissakin nopeuksissa isoilla vaihteilla.Oon huomannu että alluni tarvii säädättää kerran vuodessa viim.20000 välein toimiakseen moitteetta,siks vuosihuolto tärkeä,itse sitä vähän vaikee tehä kun merkkikorjaamolla on testerit missä näkyy heti tollaset nykytys viat

• sipsipussi

sait Allun pelittämään, sinänsä outoa, että sitä täytyy vuosittain säätää, eikö s epysy kuosissa muuten, kyllähän minäkin öljyt ja suotimet vaihdan, mutta käytän hyviä NGK laatutulppia ja tietääkseni niitä ei tarvi säätää, eikö ne ole nykyisin muuttuvakärkisiä, että kuluessa lähestyvät toista pintaa, kuten jarrupalat. Olenko ihan väärässä. Öljyt on syytä vaihtaa väh. kerran miel kaks vuodessa riippuen paljonko ajaa, vaik ei ajettais ollenkaan, mulla jotain 8kk vaihtoväli ja muutama tuhat kork. vuodessa.
        Ja siis tuollainen ei tosiaankaan kuullu Allun ominaisuuksiin, mulla ei N15 1.6 SR ei kertaakaan ole tolleen nykinyt. Takuuvarmaa ja lähtee kuin palmun alta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      72
      4118
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      57
      3803
    3. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      52
      2344
    4. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      44
      2151
    5. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      36
      1925
    6. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1829
    7. 99
      1616
    8. Kummallista

Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      55
      1593
    9. Miltä meidän

Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      48
      1572
    10. Ikävä Jii.

Toivotko vielä näkemistä?
      Ikävä
      57
      1453
    Aihe