Mistä viinaa?

helmmi

Viikonloppuna olis tarkotus lähtee Baltic Princess laivalla kohti Tallinnaa. Olen 16 vuotias ja ajattelin vähän ostaa viinaa/viiniä sekä tupakkaa keskustasta. Mistä siis saisi helpoiten ulos ilman papereita ja missä kyseiset viina/tupakkakaupat sijaitsevat?
Kiitos jo etukäteen vastauksista.. =)

19

4541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsonen!!

      Voi hyvät hyssykät! Lapsille ei myydä viinaa Virossa! Ja jos joku myisi, sitä ei missään nimessä saa ostaa tai ainakaan juoda, koska salaviina voi olla mitä myrkkyä tahansa!

      Mutta todellisuuden tuntien tiedän, että kyllä Tallinnasta alaikäinenkin viinaa saa, esim. pyytämällä epämääräisten taksikuskien käydä ostamassa ja maksamalla heille vaivanpalkkaa.

      Koetapas kuitenkin käyttäytyä ulkomailla äläkä ole ääliömäinen suomalaisjuoppo, joiden maine on juuri niin huono kuin ansaitsevatkin.

      • Parahin "lapsonen" skippaa tuon edellisen hyysääjän kommentit ja kuuntele oikeaa neuvoa :D Virossa saa melkein yhtä hyvin/huonosti kuin suomessa kaikkea noita. Ainoat, mistä ei kannata kokeilla (epäilen sitä turhaksi) on super alko ja liviko. Jos taas menet (muista paikan nimeä) sataman lähellä punasessa tiilitalossa (oliko mere keskuksen yhteydessä) olevaan venäläisomisteiseen kauppaan, niin aika varmasti saat. Eivät ole niin tarkkoja. Itse sain 15-vuotiaana kaljaa virosta, mutta sain jo silloin suomestakin, joten en lähtisi lokeroimaan "varmoja" paikkoja. Myyjät kuitenkin vaihtuvat :)


      • tallinnassa käynyt
        weedmaan kirjoitti:

        Parahin "lapsonen" skippaa tuon edellisen hyysääjän kommentit ja kuuntele oikeaa neuvoa :D Virossa saa melkein yhtä hyvin/huonosti kuin suomessa kaikkea noita. Ainoat, mistä ei kannata kokeilla (epäilen sitä turhaksi) on super alko ja liviko. Jos taas menet (muista paikan nimeä) sataman lähellä punasessa tiilitalossa (oliko mere keskuksen yhteydessä) olevaan venäläisomisteiseen kauppaan, niin aika varmasti saat. Eivät ole niin tarkkoja. Itse sain 15-vuotiaana kaljaa virosta, mutta sain jo silloin suomestakin, joten en lähtisi lokeroimaan "varmoja" paikkoja. Myyjät kuitenkin vaihtuvat :)

        Itsekin sain veli venäläiseltä, ei kysynyt papereita.


    • faerieee

      Ei Virossa myydä alkoholia tai tupakkaa alaikäisille mitenkään sen helpommin kuin Suomessa. Voisin sanoa, että sieltä on jopa vaikeampi alaikäisen ostaa alkoholia tai tupakkaa kuin Suomessa. Itse olen parikymppinen ikäiseni näköinen ja minultakin on joka kerta kysytty paperit, ostin mistä tahansa liikkeestä.

      • tallinna<3<3

        Tallinnassa on niin huikeat määrät viinakauppoja, että jos tarpeeksi monesta yrität, niin varmasti saat. Jos ei heti ekassa onnistu, niin seuraavaan sit. :) Ja tuohon tullijuttuun, jos sulla on tyyliin vaan yksi reppu mukana, niin ei sua kukaan tarkista. Viinat vaan piiloon. Tsemppiä sulle :):)


    • 16v ja juomat läks

      Voit saada jostain mutta toinen asia on saatko ne tullista läpi. Mä ostin kerran ja laitoin ovelasti reppuun mut tulli löys ne ja sakkoja tuli 550€ ja juomat menetin. Kalliiksi tuli se reissu

    • mies ilman tup-viin.

      Kasva vähän vielä.Onko toi tupakki ja viina tarpeellista. Ei niillä miehen meriittiä saa!

    • votkad

      En usko että se voi siellä kauhean vaikeeta olla. Kunhan tosiaan tarpeen monesta yrität, niin kyllä viro sinulle viinat hommaa :)

      • VanjaTeletupsu

        Joo, 11 vuotiaskin on Aia-kadun RIMIstä 4,5 prossasta sotkotusta saanut ostettua kun luuli limuksi.
        Puolet kerkesi juoda ennenkuin huomattiin mitä oli; kassakuitissa luki kassan nimi joka oli RUS-peräinen.
        Eivät ihan skarppina tosiaan aina ole.Tuskin toiste näin "onnistuisi".


    • jauris

      siis mistä kaupasta saa tupakkaa ilman että ne kysyy papereita tallinas? oon 17v mut näytän 14v...

    • teretulemast

      Ennen oli helpompi saada vaikka mitä Virosta ja varsinkin silloin, jos osti paljon! Mutta nykyään, vaikka saisitkin ostettua niin Suomen tulli, ylläri ylläri, varmasti saa sinut kiinni ja sakottaa. Olikohan se niin, että nykyisin Suomeen saa tuoda ulkomailta vain yhden kartsan ja yhden viinapullon/per henkilö.

      Eli sinuna en lähtisi edes kokeilemaan... Tulli viimeistään yllättää...

      • Tallinnasta viinaa..

        Olikohan se niin, että nykyisin Suomeen saa tuoda ulkomailta vain yhden kartsan ja yhden viinapullon/per henkilö.

        Röökiä saa vissiin tuoda vain yhden kartsan. Mutta viinaa saa tuoda Eu-maista niin paljon kuin jaksaa kantaa...


      • siellä olin minäkin
        Tallinnasta viinaa.. kirjoitti:

        Olikohan se niin, että nykyisin Suomeen saa tuoda ulkomailta vain yhden kartsan ja yhden viinapullon/per henkilö.

        Röökiä saa vissiin tuoda vain yhden kartsan. Mutta viinaa saa tuoda Eu-maista niin paljon kuin jaksaa kantaa...

        Vissiin joo :)
        Kyllä käytännössä voi tuoda röökiä niin paljon kun jaksaa kantaa.
        Ja alkoholin suhteen ei ole rajoituksia. Tai jos on, ei tulli niitä valvo.

        Minähän uskoin noita tullin 'ohjeita', mutta kanssa matkustajat toi sellasia kymmenen laatikon market kärryllisiä kalja- siideri-kossulaatikoita. Männä viikolla.


      • kokemusta on
        siellä olin minäkin kirjoitti:

        Vissiin joo :)
        Kyllä käytännössä voi tuoda röökiä niin paljon kun jaksaa kantaa.
        Ja alkoholin suhteen ei ole rajoituksia. Tai jos on, ei tulli niitä valvo.

        Minähän uskoin noita tullin 'ohjeita', mutta kanssa matkustajat toi sellasia kymmenen laatikon market kärryllisiä kalja- siideri-kossulaatikoita. Männä viikolla.

        Ostaessa riittävästi tupakkikartsoja, Tallinkilta saa ilmaismatkan. Myös oluet ovat valmiiksi pakattu kärryihin!
        Erikoisen hyvää palvelua tässä tapauksessa!


    • Anonyymi

      A-terminaalin heput myyvät mitävain, valikoima on tosilaaja.

      • Anonyymi

        Tämä trolli se vain jaksaa...


    • Anonyymi

      Mistä huoraa?

      • Anonyymi

        Netissä on paljon huoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netissä on paljon huoria.

        ei tartte netistä ettii. valkkaa kadulta vastaantulijoista se terhakkain. perhetyttöi ovat ei tartte kantaa huolta taudeista. narvassa, ehkä?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe