Vanhempani ovat Jenkeissä ja mietin, josko pyytäisin heitä tuomaan mukanaan MacBookin. Onko kokemuksia / ajatuksia jenkkiversioista? Onko hankalat näppäimet? Saako niitä jotenkin tuunattua suomiversioiksi? En ole oikein perehtynyt näihin tietokonejuttuihin..
Kannattaako ylipäänsä sieltä hommata vai turvautua paikalliseen liikkeeseen koto-Suomessa?
Kiitos, jos joku malttaa vastata.
MacBook Jenkeistä
4
920
Vastaukset
- 1stMacFinn
MacBookin saa kyllä jenkeistä Suomea edullisemmin, varsinkin, jos sen salakuljettaa tullin ohi. Tuomisissahan on euromääräinen raja ja halvinkin MacBook menee siitä yli, joten se pitäisi tullata ja maksaa ALV.
Käyttiksen pääkieleksi voit kyllä asentaa suomen, sitä kysytään konetta ensi kertaa käynnistettäessä. Ja kieltähän voi vaihtaa lähes lennosta myöhemminkin. Siinä ei ole ongelmaa.
Näppis on sitten jo toinen juttu, sillä US näppis poikkeaa jonkun verran SWE/FIN näppiksestä, näppäimiä on vähemmän, joka tietysti hieman hankaloittaa. Näppisasettelun saa kyllä ääkkösiksi, se ei ole ongelma. Näppiksen vaihto ei yleensä taloudellisesti kannata.
Ja tietysti sen virtapistokkeen joudut vaihtamaan täkäläiseen. Se nyt ei ole iso juttu. Voisi kannattaa ostaa samalla sieltä jenkeistä sellainen travel kitti, siinä on muitakin vaihtopäitä mukana. Jenkkinäppiksellä varustettujen Mac-kannettavien jälleenmyyntiarvo on iästä riippuen 50-100 € huonompi kuin suomalaisissa versioissa.
Hae Tampereen Gigantin Megastoresta valkoinen MacBook 699 eurolla, niin on hinta, laatu ja jälleenmyyntiarvokin kohdallaan. Tarjous taitaa olla voimassa sunnuntaihin, jos koneet eivät sitä ennen lopu.- rrr
Liekö tuo kuitenkaan tämä uudempi versio?
- nniin
rrr kirjoitti:
Liekö tuo kuitenkaan tämä uudempi versio?
Firewire-malli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1244437- 1563747
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1033496Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia402848- 1361796
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta381592Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk251258Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211221Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231163Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421150